VOIP telefonszolgáltatás

Fórumok

A budapesti telefonszámom pár éve elhordoztam egy futottak még VOIP szolgáltatóhoz, ahol eddig nem volt havidíj, csak időközönként fel kellett tölteni az egyenleget, hogy megmaradjon a szám. Nem nagyon volt használva a szám, ezért fel sem tűnt, hogy a VOIP telefon egy ideje nem tud regisztrálni a szolgálttóhoz. Írtam email-t, a válaszuk az volt, hogy havidíjassá tették a szolgáltatást, de az egyenlegemről nem tudták feltölteni, pedig többször értesítettek email-ben (nem igaz), ezért a regisztrációmat törölték. De:

"Tájékoztatom hogy a hívószáma még nem került vissza a korábbi szolgáltatójához, tehát azt még önnek vissza tudjuk adni. Ehhez kell egy új regisztrációt indítani a ... oldalon. Ha igényli a számot, a regisztráció után automatikusan oda csatoljuk önnek."

Mondanom sem kell, hogy ezek után nem szeretnék ezekkel semmilyen kapcsolatot ápolni, ezért ismét elhordoznám a számomat. Keresgéltem, de a legtöbb szolgáltatónak vagy áttekinthetetlen, vagy nincs is konkrét díjszabása, hanem "írjon nekünk".

Aki járta VOIP témában milyen szolgáltatót javasolna, ahol nincs vagy csekély a havidíj? Egyáltalán milyen szabályozás vonatkozik a VOIP telefonszámokra? Egy szám örökre az enyém? Milyen jogai vannak ezzel kapcsolatban egy VOIP szolgáltatónak?

Hozzászólások

A számot akkor tudod elhordozni, ha a tied. Ha "lejárt" a szerződésed, akkor a telefonszámot -elvileg- vissza kéne adnia a számmező gazdájának - aki pihentetés után kioszthatja.

A számhordozást elutasítani a számot üzemeltető szolgáltató az alábbi indokokkal utasíthatja el:
- adat nem egyezik
- nincs ilyen előfizető
- számlatartozása van

A kérdés, h a jelenlegi szolgáltató jó fej akar lenni, és elengedi - avagy szereti ha NMHH hátulról izgatja. (értsd: kérsz jogorvoslatot a felügyeleti szervtől, és be fogja kérni a hivatalos értesítét amit szerinted nem kaptál meg - ezen majd jól elvitatkoztok - ami senkinek nem jó)

Szerintem a legtöbb voip szolgáltatónál megúszod a dolgot havi 1000 v évi 10k alatt összegből - amit jobb esetben el is használhatsz náluk.
 

Nekünk az ePhone vált be. Havi 99 Ft minden telefonszám "üzemeltetési" díja, a percdíjaik aránylag jók, ha használni is szeretnéd, nem csak a számot tennéd valahová.

fixme, de a számhasználati díj majd' 20 éve is 60 000Ft/év/1000szám volt (azaz 5Ft/hó/szám).
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a 99Ft/hó az sok - sőt, még az is megállhat, hogy blokkonként csak a számok 10-20%-a van kiadva előfizetőnek - de még ez sem financiális ok arra, hogy megszűnjön bármi.

"ingyenes VoIP szolgáltatók" - ezt nem tudom értelmezni. Ismered azt a mondást: ahol nem fizetsz a szolgáltatásért - ott Te magad vagy az ellenérték?

Nem tudom, a 21-es körzetnél milyen díjak voltak, de valószínűleg a normál számmezőktől józskán eltérő lehetett (nem ért túl sokat kezdetben).
Ezeket a számokat sem pusziért adták (nagyon le kellett írnod a te magad vagy klisét), hanem az volt a cél, hogy adnak egy viszonylag kis erőforrással üzemelő szolgáltatást, te pedig használod külső hívásokra is, amiből nyilván bevételük van.

Ne feledd, hogy ez volt a VoIP korszak hajnala, kezdetben a 21-es körzetű számok (ún. nomadikus körzet) nem voltak hívhatók külső hálózatból, később sem mindegyikből, de idővel ezt megoldtták... és alapvetően a hívásdíjaik is konszolidáltabbak voltak a "nagy" szolgáltatóénál.

Az, hogy voltak külföldi szolgáltatók is jobb áron, más kérdés, nekik lett itthonról hívható számuk is - igaz, sokáig ezeket drágábban tudtad hívni.

Ezzel úgy nagyjából éldegéltek.
...aztán jött a telekom adó, és végul szépen lehúzták a rolót - nem volt túl sok tartalék az üzleti modelljükben (ellentétben azzal, amit az általad írt klisé állít).

a 21-es és földrajzi számok között pl annyi különbség volt, hogy eleinte nem igen lehetett földrajzi számmezőt igényelni VoIP szolgáltatóknak - sőt, még a számhordozás sem ment (olyan 2005 körüli dátumot írtunk).

A számmező díja emlékeim szerint azonos volt.

A külföldi szolgáltatók "ingyen" hívásai (betamax és társai) szerintem mindig is trükközés volt. Volt még ACN nevű szolgáltató - a hajnal után valamivel Ő jött talán videóhívással meg sok lebeszélhető perccel (v korlátlan hívással?) - ezek szerintem azért dőltek be, mert a korlátlan az csak kimenő irányban volt - nekik el kellett számolni a végződtetési díjakkal...

Tudomásom szerint ennek az volt az oka kezdetben, hogy a földrajzi szám ismert helyszínhez volt/van kötve, a VoIP pedig bárhonnan elérhető.

(Persze PSTN számot is lehetett digitalizálni, de ez más kérdés.)

Az indok a segélykérő hívások volt, mivel ehhez a rendszernek át kellene adnia a hívó helyét...
Éppen ezért nem lehetett segélykérő hívást indítani 21-es hívószámról (nem tudom, most lehet-e).

Erre lett jogi megoldás, hogy az ügyfél nyilatkozik a felhasználás helyszínéről, ezután mehetett VoIP szolgáltatóval a helyhez kötött hívószám is.

A betamax és társai nem tudom, mivel trükközött/ik, ill. ki, kivel, milyen feltételek mellett áll szerződésben, de elég sokféle irányon keresztül routolták a hívást.

Néztem az Ephone-t, de ott van egy havi "Alapdíj", ami nettó 622,05 Ft. Ha sok számom van, akkor ez jó lehet, de nekem egyetlen számról van szó. A jelenlegi szolgáltatóm, ha visszaaktiválom a számomat, havi 200 Ft-ot kér számonként, egyéb díj nincs.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Nem szállnék vitába, de ez van az aktuális elérhető díjszabásukban:

Alapdíj    622,05 Ft
Alapdíj kedvezmény (elektronikus ügyintézés esetén)    622,05 Ft

Az én értelmezésemben ez 0 Ft alapdíj, ha elektronikus ügyintézést választ az előfizető. Marad a havi bruttó 99 Ft-os számfenntartási díj.

De ha mindössze havi 200 Ft-ot kér a mostani szolgáltatód, akkor én egy perc időt nem szánnék új előfizetés indítására és a számhordozásra havi 100 Ft spórolásért...

Ohh tényleg, vak vagyok, köszi! Akkor szerintem el is dőlt.

Ha tényleg csak a pénzről lenne szó, akkor én sem erőlködnék a váltással, de az a helyzet, hogy a jelenlegi szolgáltatóm egy gittegylet. Évek óta nem működik a belépés az oldalukon, ahol nyomon tudnám követni az egyenlegem. A feltöltés úgy megy, hogy a bankkártya fizetőoldalon meg kell adni az ügyfélszámom, aztán majd egyszer jóváírják. Az egyenlegemről úgy kapok tájékoztatást, ha írok egy email-t nekik, aztán majd válaszolnak.

Amíg ingyen volt, addig ez elment (ill. az elején még ment a belépés), de ha már fizetek érte, akkor ne ilyen retek legyen.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Értem! Az ePhone-nál ilyen problémák nekünk eddig nem voltak. Jól működik a webes felület, a fizetési megoldás, segítőkész az ügyfélszolgálat (műszaki dolgokban is).

Egyébként magyar cég, de valamiért svájcban bejegyzett. Biztos le van írva valahol, hogy miért, de bevallom annyira sose érdekelt, hogy utána olvassak.

az adó alanya a szolgáltató. megkezdett percenként (!!!) 3Ft (közület esetén - max 5000Ft/telefonszám) és 2Ft (magánszemély esetén - max 3000Ft(?) / telefonszám).
Értsd: egy átlagos híváshossz úgy 1.5perc - ebből befizet a szolgáltató 6Ft-t...

Ne mondja nekem senki, hogy 3.5HUF/perc áron (mp) alapon ebben tényleg van "biznic" - akkor ha hivatalosan kicsengeti az ember a matelcsy díjat...

Azért jó kérdés, hogy a neten elérhető adatok alapján mi is a helyzet a havi fixen fizetendő összeggel kapcsolatban - merthogy a weben (ászf-ben eldugva (mondjuk az ÁSzF nem tudom, hogy "ment át" a felügyeleten...) az infinity csomagra van csak, de az meg messze több, mint 2000Ft/év, ez igaz...
Minden esetre én menekülnék tőlük, ahogy csak lehet... Azaz f***o basic  csomagba vissza, és utána ahogy tied a szám, máris indítani a hordozást mondjuk a szegedi-svájci társasághoz (ephone).

+1, azért választottam őket, mert a korábbi ISDN-t (három számmal) csak úgy hordozhattam volna át az új lakcímemre - szolgáltatóváltással -, ha egyszerre mindhármat hozom, annak meg sok lett volna a havidíja. Így aztán ment az ephone-hoz, mondván, hogy ha nem kell, majd onnan el tudom dobni azt a kettőt, ami igazából sose volt rendes használatban. Végül megmaradt, azt a számonként havi 100 Ft-ot kibírom, valamint tudok szórakozni saját asteriskkel is.

Nem árt azért megnézned a spam mappát. Plusz a régi szolgáltatatód ászf-ét, hogy pontosan mi a helyzet. És az alapján eldönteni, hogy náluk visszaaktiválod -e és utána elviszed -e. 

Szerkesztve: 2024. 01. 29., h – 21:11

"pedig többször értesítettek email-ben (nem igaz), ezért a regisztrációmat törölték"

Ismerem őket. Valami istenverte fos mail list appól, vagy azt is el tudom képzelni, hogy a pbx-ükből küldik ki ezeket...

Nem létező feladóval küldenek úgy emailt, hogy a header rossz, nem jó az encoding beállítás és mintha az email szövege maga egy txt jellegű csatolmányban lenne. Az a csoda, ha valamelyik szűrő nem hajítja vissza mint a macskát szarni.

"Sose a gép a hülye."

A tortúrámnak nincs vége. Regisztráltam újra a szolgáltatómnál, fizettem, mert azt mondták ez a feltétele, hogy visszakapjam a számom. Ez meg is történt, tudtam róla hívni, a hívott félnél kijelezte a földrajzi számom, van nagy bódottá'. De nem lehetett felhívni a számot, az automata ezt mondta be:

"Ez a szám jelenelg nincs hozzárendelve egyetlen előfizetőhöz sem"

Ezt elpanaszoltam a szolgáltatómnak, majd ezt a választ kaptam:

"Sajnos időközben a hívószáma vissza került a Telekomhoz. Ezt próbáltuk vissza szerezni de lehetetlen. Két lehetőség van, vagy adunk új hívószámot önnek vagy vissza utaljuk a feltöltött összeget, és töröljük a regisztrációját."

Ez miért nem derült ki, akkor amikor regisztráltattak velem és fel kellett töltenem az egyenlegem? Mit tehetek ilyenkor? Mint a szám volt tulajdonosa nem tudom valahogy visszaigényelni a Telekomtól?

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

hát, talán van a telekomnál pénzért számválasztás vezetékesre is. Ha még nem adták oda másnak, talán meg tudod őket győzni, hogy azt választhasd az előzményekre hivatkozva.

Mobilnál egy 10est írnak ezért:
https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/kapcsolodo-szolga…

Ha nem kerül sokba, lehet nem ér annyit az ingyenes próbálkozás hercehurcája, hogy megpróbáld végigküzdeni. A telekomnak nem sok köze van ahhoz, hogy a régi szolgáltatóddal milyen ügyed volt, szerintem.

A kérdéseidet meg lehet az NMHH-nak kellene elküldened, hogy kérdezzék meg a VOIP céget.

vezetékes számnál is egy tizes a számválasztás - de lehet, h csak közületként van erre mód - ezt majd ott megmondják.
Elvileg a használt számokat bizonyos ideig pihentetni kell - talán fél évig.

Az NMHH-t hiába keresed - amennyiben visszaadták a - hozzájuk hordozott már nem használt - telefonszámot.
Esetleg egy számtörténetet lehet kérni lekérni, h pontosan mikor adták vissza.

az nmhh-t nem a szám visszakérése miatt keresheti, hanem azzal kapcsolatban, ha úgy érzi, a korábbi szolgáltatója hibázott és amiatt vesztette el a számát. Az nmhh tudhatja kikérni és számonkérni a működésüket. Meg arra, hogyan tudta most regisztrálni azt a számot, ami már nem náluk van.
Persze benne van a pakliban, hogy ő is ugyanolyan hibás abban, hogy nem veszi észre, megszűnt a szerződése és megette a spam filter az értesítéseket.

Szeptemberi akciós spam-jük megjött, ezért nem tartom valószínűnek, hogy a számlejárat értesítő spam-be ment volna. Na mindegy, akkor úgy látom az a legjobb, ha töröltetem a regisztrációm és visszautalják a befizetésemet. Ettől függetlenül meg elgondolkodhatok rajta, hogy megfingassam őket az nmhh-nál.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

a Telekomnál kb 10e-be fáj az, hogy a kérdéses számodat (vissza)kéred - valamint némi "ügyintézési díj" lesz az is, hogy bekötés után egyből el tudd hordozni.

Ha ez neked nagyon fáj, jelezd a szolgáltatónak, hogy ezzel kapcsolatos költségeidet (max 20-50k körül) térítse meg, hogy kénytelen vagy NMHH-hoz vinni a dolgot.

a számot nem "újra regisztrálta" - hanem visszakapcsolták a szolgáltatást.

a lejárt szolgáltatásról való értesítésről lehet vitatkozni - konkrétan én is jártam így (Aegon biztosítással) érdekes módon arról megkaptam az értesítést, hogy felmondták a szolgáltatást (emailben és papiron is) - arról, hogy fordulónap lesz, nem értesítettek sehogy sem...

Ha a szolgáltató elő tudja venni a mailserver logját, hogy x és y időpontban erről emailben tájékoztatva lett - akkor így járás...
 

Az e-mail nem minősül elektronikus kommunikációnak a törvény előtt - mint ahogy ezt itt már sokszor sokan megénekeltük -, ráadásul a naplózást hitelesre rettentő nehéz/költséges megcsinálni, és minden résztvevő félnek ilyen naplózással kellene rendelkeznie, így a szolgáltató a mail log-gal semmit sem tud bizonyítani, ha elő is tudja szedni.

Valójában az sem állja meg a helyét jogi eljárásban, hogy a szolgáltató arra hivatkozik, az ügyfél elektronikus ügyintézést választott, és ezért így járt ha nem kapta meg az e-mail-t. Az Allianz pl. úgy oldja meg az elektronikus ügyintézést, ahogy az állami rendszer: van saját fiókod náluk, oda tesznek minden közlendőt, ott megnézheted bármikor öntevékenyen, hogy küldtek-e valamit. Ez le is van írva, hogy a Te felelősséged ott X időnként megnézni, van-e üzenet, ezzel lesz az egész jog előtt védhető részükről. Ezt a megnézést segítendő küldenek e-mail értesítőt, ha valami tettek oda, hogy felhívják rá a figyelmed. De azt ugye vagy megkapod, vagy nem, így nem az e-mail-ben van a lényeg, hanem a szolgáltató által üzemeltetett fiókodban. Aki (szolgáltató) csak e-mail-ben kommunikál, az jogilag kb. olyan, mintha meg se történt volna... Csak senki nem megy ilyen miatt bíróságra, hanem beletörődik, mert nincsenek az emberek tisztában mindezzel.

Fordulatokban gazdag történetemben hihetetlen fejlemény történt.

Megírtam a szolgáltatómnak, hogy törölje a regisztrációt és utalja vissza a pénzt. Erre a válasz:

"Közben sikerült kicsikarni a Telekomtól hogy kapjuk vissza az ön számát. Holnap este érkezik vissza. Így kérem tekintsen el attól hogy törölteti a regisztrációját."

Megírtam, hogy köszi az intézkedést, akkor maradjon a regisztráció, visszakerül a számom, minden szép és jó.

Amint visszakerül a számom, azonnal el tudom hordozni, vagy van erre valami szabály, hogy mennyi idő múlva lehet?

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

na, ez mondjuk egy igen érdekes történet. Örülök, ha megoldódott, de eléggé meglepődtem azon, hogy a Telekom "visszaad" egy olyan telefonszámot ami éppen nincsen előfizetőhöz rendelve.

Amint visszakerül - azonnal el tudod hordozni - olyan szolgálatóhoz akinek van megállapodása a jelenlegi szolgáltatóddal. Ha nincsen, akkor ki kell várni, amíg a 2 szolgálató megállapodik egymással.

A helyzet fokozódik:

Tisztelt Ügyfelünk! Központi Telekom hiba miatt tranzitállási hívás átadási probléma lépet fel, ezért a Telekom és Yettel hálózatból egyes esetekben nem érkeznek be hozzánk a hívások. A hiba javítását a tranzitálló szolgáltatók megkezdték. A hiba elhárításáig türelmüket kérjük.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Ha sima VoIP kell, akkor +1 az ePhone -nak. Bár ott is van IVR, meg pár egyéb okosság, de ha komolyabb CallCentert üzemeltetnél, akkor pedig Adertis.