A budapesti telefonszámom pár éve elhordoztam egy futottak még VOIP szolgáltatóhoz, ahol eddig nem volt havidíj, csak időközönként fel kellett tölteni az egyenleget, hogy megmaradjon a szám. Nem nagyon volt használva a szám, ezért fel sem tűnt, hogy a VOIP telefon egy ideje nem tud regisztrálni a szolgálttóhoz. Írtam email-t, a válaszuk az volt, hogy havidíjassá tették a szolgáltatást, de az egyenlegemről nem tudták feltölteni, pedig többször értesítettek email-ben (nem igaz), ezért a regisztrációmat törölték. De:
"Tájékoztatom hogy a hívószáma még nem került vissza a korábbi szolgáltatójához, tehát azt még önnek vissza tudjuk adni. Ehhez kell egy új regisztrációt indítani a ... oldalon. Ha igényli a számot, a regisztráció után automatikusan oda csatoljuk önnek."
Mondanom sem kell, hogy ezek után nem szeretnék ezekkel semmilyen kapcsolatot ápolni, ezért ismét elhordoznám a számomat. Keresgéltem, de a legtöbb szolgáltatónak vagy áttekinthetetlen, vagy nincs is konkrét díjszabása, hanem "írjon nekünk".
Aki járta VOIP témában milyen szolgáltatót javasolna, ahol nincs vagy csekély a havidíj? Egyáltalán milyen szabályozás vonatkozik a VOIP telefonszámokra? Egy szám örökre az enyém? Milyen jogai vannak ezzel kapcsolatban egy VOIP szolgáltatónak?
- 1782 megtekintés
Hozzászólások
A számot akkor tudod elhordozni, ha a tied. Ha "lejárt" a szerződésed, akkor a telefonszámot -elvileg- vissza kéne adnia a számmező gazdájának - aki pihentetés után kioszthatja.
A számhordozást elutasítani a számot üzemeltető szolgáltató az alábbi indokokkal utasíthatja el:
- adat nem egyezik
- nincs ilyen előfizető
- számlatartozása van
A kérdés, h a jelenlegi szolgáltató jó fej akar lenni, és elengedi - avagy szereti ha NMHH hátulról izgatja. (értsd: kérsz jogorvoslatot a felügyeleti szervtől, és be fogja kérni a hivatalos értesítét amit szerinted nem kaptál meg - ezen majd jól elvitatkoztok - ami senkinek nem jó)
Szerintem a legtöbb voip szolgáltatónál megúszod a dolgot havi 1000 v évi 10k alatt összegből - amit jobb esetben el is használhatsz náluk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk az ePhone vált be. Havi 99 Ft minden telefonszám "üzemeltetési" díja, a percdíjaik aránylag jók, ha használni is szeretnéd, nem csak a számot tennéd valahová.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, és ez a 99 Ft azóta van, mióta kitalálták, hogy ezt az összeget be kell fizetnie a szolgáltatónak - vagyis nem náluk marad.
Gyakorlatilag emiatt az összeg miatt szűntek meg az ingyenes VoIP szolgáltatók, köszönjük ezúton is az illetékeseknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fixme, de a számhasználati díj majd' 20 éve is 60 000Ft/év/1000szám volt (azaz 5Ft/hó/szám).
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a 99Ft/hó az sok - sőt, még az is megállhat, hogy blokkonként csak a számok 10-20%-a van kiadva előfizetőnek - de még ez sem financiális ok arra, hogy megszűnjön bármi.
"ingyenes VoIP szolgáltatók" - ezt nem tudom értelmezni. Ismered azt a mondást: ahol nem fizetsz a szolgáltatásért - ott Te magad vagy az ellenérték?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, a 21-es körzetnél milyen díjak voltak, de valószínűleg a normál számmezőktől józskán eltérő lehetett (nem ért túl sokat kezdetben).
Ezeket a számokat sem pusziért adták (nagyon le kellett írnod a te magad vagy klisét), hanem az volt a cél, hogy adnak egy viszonylag kis erőforrással üzemelő szolgáltatást, te pedig használod külső hívásokra is, amiből nyilván bevételük van.
Ne feledd, hogy ez volt a VoIP korszak hajnala, kezdetben a 21-es körzetű számok (ún. nomadikus körzet) nem voltak hívhatók külső hálózatból, később sem mindegyikből, de idővel ezt megoldtták... és alapvetően a hívásdíjaik is konszolidáltabbak voltak a "nagy" szolgáltatóénál.
Az, hogy voltak külföldi szolgáltatók is jobb áron, más kérdés, nekik lett itthonról hívható számuk is - igaz, sokáig ezeket drágábban tudtad hívni.
Ezzel úgy nagyjából éldegéltek.
...aztán jött a telekom adó, és végul szépen lehúzták a rolót - nem volt túl sok tartalék az üzleti modelljükben (ellentétben azzal, amit az általad írt klisé állít).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a 21-es és földrajzi számok között pl annyi különbség volt, hogy eleinte nem igen lehetett földrajzi számmezőt igényelni VoIP szolgáltatóknak - sőt, még a számhordozás sem ment (olyan 2005 körüli dátumot írtunk).
A számmező díja emlékeim szerint azonos volt.
A külföldi szolgáltatók "ingyen" hívásai (betamax és társai) szerintem mindig is trükközés volt. Volt még ACN nevű szolgáltató - a hajnal után valamivel Ő jött talán videóhívással meg sok lebeszélhető perccel (v korlátlan hívással?) - ezek szerintem azért dőltek be, mert a korlátlan az csak kimenő irányban volt - nekik el kellett számolni a végződtetési díjakkal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudomásom szerint ennek az volt az oka kezdetben, hogy a földrajzi szám ismert helyszínhez volt/van kötve, a VoIP pedig bárhonnan elérhető.
(Persze PSTN számot is lehetett digitalizálni, de ez más kérdés.)
Az indok a segélykérő hívások volt, mivel ehhez a rendszernek át kellene adnia a hívó helyét...
Éppen ezért nem lehetett segélykérő hívást indítani 21-es hívószámról (nem tudom, most lehet-e).
Erre lett jogi megoldás, hogy az ügyfél nyilatkozik a felhasználás helyszínéről, ezután mehetett VoIP szolgáltatóval a helyhez kötött hívószám is.
A betamax és társai nem tudom, mivel trükközött/ik, ill. ki, kivel, milyen feltételek mellett áll szerződésben, de elég sokféle irányon keresztül routolták a hívást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néztem az Ephone-t, de ott van egy havi "Alapdíj", ami nettó 622,05 Ft. Ha sok számom van, akkor ez jó lehet, de nekem egyetlen számról van szó. A jelenlegi szolgáltatóm, ha visszaaktiválom a számomat, havi 200 Ft-ot kér számonként, egyéb díj nincs.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szállnék vitába, de ez van az aktuális elérhető díjszabásukban:
Alapdíj 622,05 Ft
Alapdíj kedvezmény (elektronikus ügyintézés esetén) 622,05 Ft
Az én értelmezésemben ez 0 Ft alapdíj, ha elektronikus ügyintézést választ az előfizető. Marad a havi bruttó 99 Ft-os számfenntartási díj.
De ha mindössze havi 200 Ft-ot kér a mostani szolgáltatód, akkor én egy perc időt nem szánnék új előfizetés indítására és a számhordozásra havi 100 Ft spórolásért...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ohh tényleg, vak vagyok, köszi! Akkor szerintem el is dőlt.
Ha tényleg csak a pénzről lenne szó, akkor én sem erőlködnék a váltással, de az a helyzet, hogy a jelenlegi szolgáltatóm egy gittegylet. Évek óta nem működik a belépés az oldalukon, ahol nyomon tudnám követni az egyenlegem. A feltöltés úgy megy, hogy a bankkártya fizetőoldalon meg kell adni az ügyfélszámom, aztán majd egyszer jóváírják. Az egyenlegemről úgy kapok tájékoztatást, ha írok egy email-t nekik, aztán majd válaszolnak.
Amíg ingyen volt, addig ez elment (ill. az elején még ment a belépés), de ha már fizetek érte, akkor ne ilyen retek legyen.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem! Az ePhone-nál ilyen problémák nekünk eddig nem voltak. Jól működik a webes felület, a fizetési megoldás, segítőkész az ügyfélszolgálat (műszaki dolgokban is).
Egyébként magyar cég, de valamiért svájcban bejegyzett. Biztos le van írva valahol, hogy miért, de bevallom annyira sose érdekelt, hogy utána olvassak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2015 július 1-től "vitték ki" a céget Svájcba - pontosabban azóta nyújtja a szolgáltatást a svájci cég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kb akkortájt vezették be a matelcsy adót, nem? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az adó alanya a szolgáltató. megkezdett percenként (!!!) 3Ft (közület esetén - max 5000Ft/telefonszám) és 2Ft (magánszemély esetén - max 3000Ft(?) / telefonszám).
Értsd: egy átlagos híváshossz úgy 1.5perc - ebből befizet a szolgáltató 6Ft-t...
Ne mondja nekem senki, hogy 3.5HUF/perc áron (mp) alapon ebben tényleg van "biznic" - akkor ha hivatalosan kicsengeti az ember a matelcsy díjat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegében ez okozta a kicsik halálát...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz... nekem nem jutott eszembe, hogy mi volt, csak rémlett, hogy valami extra sarcot kaptak a nyakukba a telkók...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért jó kérdés, hogy a neten elérhető adatok alapján mi is a helyzet a havi fixen fizetendő összeggel kapcsolatban - merthogy a weben (ászf-ben eldugva (mondjuk az ÁSzF nem tudom, hogy "ment át" a felügyeleten...) az infinity csomagra van csak, de az meg messze több, mint 2000Ft/év, ez igaz...
Minden esetre én menekülnék tőlük, ahogy csak lehet... Azaz f***o basic csomagba vissza, és utána ahogy tied a szám, máris indítani a hordozást mondjuk a szegedi-svájci társasághoz (ephone).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, azért választottam őket, mert a korábbi ISDN-t (három számmal) csak úgy hordozhattam volna át az új lakcímemre - szolgáltatóváltással -, ha egyszerre mindhármat hozom, annak meg sok lett volna a havidíja. Így aztán ment az ephone-hoz, mondván, hogy ha nem kell, majd onnan el tudom dobni azt a kettőt, ami igazából sose volt rendes használatban. Végül megmaradt, azt a számonként havi 100 Ft-ot kibírom, valamint tudok szórakozni saját asteriskkel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem árt azért megnézned a spam mappát. Plusz a régi szolgáltatatód ászf-ét, hogy pontosan mi a helyzet. És az alapján eldönteni, hogy náluk visszaaktiválod -e és utána elviszed -e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"pedig többször értesítettek email-ben (nem igaz), ezért a regisztrációmat törölték"
Ismerem őket. Valami istenverte fos mail list appól, vagy azt is el tudom képzelni, hogy a pbx-ükből küldik ki ezeket...
Nem létező feladóval küldenek úgy emailt, hogy a header rossz, nem jó az encoding beállítás és mintha az email szövege maga egy txt jellegű csatolmányban lenne. Az a csoda, ha valamelyik szűrő nem hajítja vissza mint a macskát szarni.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az email üres, egy txt jellegű csatolmányban van maga a szöveg." - Pedig nem űrtechnológia jól összerakni a MIME-os mail body-t...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Pedig nem űrtechnológia jól összerakni a MIME
hat pedig a gepi uzenetek igen jelentos reszenek nem sikerult ezt megugrania... beleertve ismert webshopok rendelesekkel kapcsolatos leveleit is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most ezen komolyan meglepodunk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tortúrámnak nincs vége. Regisztráltam újra a szolgáltatómnál, fizettem, mert azt mondták ez a feltétele, hogy visszakapjam a számom. Ez meg is történt, tudtam róla hívni, a hívott félnél kijelezte a földrajzi számom, van nagy bódottá'. De nem lehetett felhívni a számot, az automata ezt mondta be:
"Ez a szám jelenelg nincs hozzárendelve egyetlen előfizetőhöz sem"
Ezt elpanaszoltam a szolgáltatómnak, majd ezt a választ kaptam:
"Sajnos időközben a hívószáma vissza került a Telekomhoz. Ezt próbáltuk vissza szerezni de lehetetlen. Két lehetőség van, vagy adunk új hívószámot önnek vagy vissza utaljuk a feltöltött összeget, és töröljük a regisztrációját."
Ez miért nem derült ki, akkor amikor regisztráltattak velem és fel kellett töltenem az egyenlegem? Mit tehetek ilyenkor? Mint a szám volt tulajdonosa nem tudom valahogy visszaigényelni a Telekomtól?
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát, talán van a telekomnál pénzért számválasztás vezetékesre is. Ha még nem adták oda másnak, talán meg tudod őket győzni, hogy azt választhasd az előzményekre hivatkozva.
Mobilnál egy 10est írnak ezért:
https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/kapcsolodo-szolga…
Ha nem kerül sokba, lehet nem ér annyit az ingyenes próbálkozás hercehurcája, hogy megpróbáld végigküzdeni. A telekomnak nem sok köze van ahhoz, hogy a régi szolgáltatóddal milyen ügyed volt, szerintem.
A kérdéseidet meg lehet az NMHH-nak kellene elküldened, hogy kérdezzék meg a VOIP céget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vezetékes számnál is egy tizes a számválasztás - de lehet, h csak közületként van erre mód - ezt majd ott megmondják.
Elvileg a használt számokat bizonyos ideig pihentetni kell - talán fél évig.
Az NMHH-t hiába keresed - amennyiben visszaadták a - hozzájuk hordozott már nem használt - telefonszámot.
Esetleg egy számtörténetet lehet kérni lekérni, h pontosan mikor adták vissza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az nmhh-t nem a szám visszakérése miatt keresheti, hanem azzal kapcsolatban, ha úgy érzi, a korábbi szolgáltatója hibázott és amiatt vesztette el a számát. Az nmhh tudhatja kikérni és számonkérni a működésüket. Meg arra, hogyan tudta most regisztrálni azt a számot, ami már nem náluk van.
Persze benne van a pakliban, hogy ő is ugyanolyan hibás abban, hogy nem veszi észre, megszűnt a szerződése és megette a spam filter az értesítéseket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeptemberi akciós spam-jük megjött, ezért nem tartom valószínűnek, hogy a számlejárat értesítő spam-be ment volna. Na mindegy, akkor úgy látom az a legjobb, ha töröltetem a regisztrációm és visszautalják a befizetésemet. Ettől függetlenül meg elgondolkodhatok rajta, hogy megfingassam őket az nmhh-nál.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Telekomnál kb 10e-be fáj az, hogy a kérdéses számodat (vissza)kéred - valamint némi "ügyintézési díj" lesz az is, hogy bekötés után egyből el tudd hordozni.
Ha ez neked nagyon fáj, jelezd a szolgáltatónak, hogy ezzel kapcsolatos költségeidet (max 20-50k körül) térítse meg, hogy kénytelen vagy NMHH-hoz vinni a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a számot nem "újra regisztrálta" - hanem visszakapcsolták a szolgáltatást.
a lejárt szolgáltatásról való értesítésről lehet vitatkozni - konkrétan én is jártam így (Aegon biztosítással) érdekes módon arról megkaptam az értesítést, hogy felmondták a szolgáltatást (emailben és papiron is) - arról, hogy fordulónap lesz, nem értesítettek sehogy sem...
Ha a szolgáltató elő tudja venni a mailserver logját, hogy x és y időpontban erről emailben tájékoztatva lett - akkor így járás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az e-mail nem minősül elektronikus kommunikációnak a törvény előtt - mint ahogy ezt itt már sokszor sokan megénekeltük -, ráadásul a naplózást hitelesre rettentő nehéz/költséges megcsinálni, és minden résztvevő félnek ilyen naplózással kellene rendelkeznie, így a szolgáltató a mail log-gal semmit sem tud bizonyítani, ha elő is tudja szedni.
Valójában az sem állja meg a helyét jogi eljárásban, hogy a szolgáltató arra hivatkozik, az ügyfél elektronikus ügyintézést választott, és ezért így járt ha nem kapta meg az e-mail-t. Az Allianz pl. úgy oldja meg az elektronikus ügyintézést, ahogy az állami rendszer: van saját fiókod náluk, oda tesznek minden közlendőt, ott megnézheted bármikor öntevékenyen, hogy küldtek-e valamit. Ez le is van írva, hogy a Te felelősséged ott X időnként megnézni, van-e üzenet, ezzel lesz az egész jog előtt védhető részükről. Ezt a megnézést segítendő küldenek e-mail értesítőt, ha valami tettek oda, hogy felhívják rá a figyelmed. De azt ugye vagy megkapod, vagy nem, így nem az e-mail-ben van a lényeg, hanem a szolgáltató által üzemeltetett fiókodban. Aki (szolgáltató) csak e-mail-ben kommunikál, az jogilag kb. olyan, mintha meg se történt volna... Csak senki nem megy ilyen miatt bíróságra, hanem beletörődik, mert nincsenek az emberek tisztában mindezzel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fordulatokban gazdag történetemben hihetetlen fejlemény történt.
Megírtam a szolgáltatómnak, hogy törölje a regisztrációt és utalja vissza a pénzt. Erre a válasz:
"Közben sikerült kicsikarni a Telekomtól hogy kapjuk vissza az ön számát. Holnap este érkezik vissza. Így kérem tekintsen el attól hogy törölteti a regisztrációját."
Megírtam, hogy köszi az intézkedést, akkor maradjon a regisztráció, visszakerül a számom, minden szép és jó.
Amint visszakerül a számom, azonnal el tudom hordozni, vagy van erre valami szabály, hogy mennyi idő múlva lehet?
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na, ez mondjuk egy igen érdekes történet. Örülök, ha megoldódott, de eléggé meglepődtem azon, hogy a Telekom "visszaad" egy olyan telefonszámot ami éppen nincsen előfizetőhöz rendelve.
Amint visszakerül - azonnal el tudod hordozni - olyan szolgálatóhoz akinek van megállapodása a jelenlegi szolgáltatóddal. Ha nincsen, akkor ki kell várni, amíg a 2 szolgálató megállapodik egymással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ephone-hoz szándékozom elhordozni, csak még lebeszélem róla, amit feltöltettek velem.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet fokozódik:
Tisztelt Ügyfelünk! Központi Telekom hiba miatt tranzitállási hívás átadási probléma lépet fel, ezért a Telekom és Yettel hálózatból egyes esetekben nem érkeznek be hozzánk a hívások. A hiba javítását a tranzitálló szolgáltatók megkezdték. A hiba elhárításáig türelmüket kérjük.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
14:22-kor küldtem nekik emailt, mert kb. dél óta jelzik az ügyfelek, hogy Telenor, Telekom oldalról nem érnek el minket. Rá egy órára már meg is jött a tájékoztató.... :)
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Időközben "visszakerült" a számom, most már hívható. Ha én ezt a klubban elmesélem...
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor tehát miattad volt az egész leállás? :D
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mennek a kimenő hívásaink... Simán timeout vagy not in service.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval a számom sikeresen visszakaptam, fel kellett töltenem az egyenlegem 2000 forinttal és minden ment tovább. Vagyis az egyenlegem továbbra sem tudtam online lekérdezni, hanem email-t kellett írni nekik. Meg is jött a válasz, hogy az egyenlegem 0 Ft, de ők küldtek egyenlegértesítést és lejárati figyelmeztetést. Persze egy értesítés sem érkezett, de a spam, amiben akciót hirdetnek az megjött gond nélkül. Ez még aranyos:
A belépés menü bizonytalan ideig nem elérhető. Kérem használja a következő feltöltési lehetőségeket:
...
A fejlesztés befejeztét emailben jelezni fogjuk. Addig is kérem használja a ... oldalt, ahol eléri az aktuális hónap híváslistáját a felhasznált költséggel együtt a call report menü alatt.
Ez valami asterisk admin felületnek néz ki, de egyenleg itt sincs, csak hogy mennyit beszéltél, azt sem látni sehol, hogy mennyit vontak le havonta a földrajzi számért. 2020 óta ez van.
Szóval megérett, hogy elhordozzam a számot, Ephone-t választottam, korrekt, gyors ügyintézés, átment a szám, szuper online felület, ami sokkal többet tud, mint amire szükségem van, azóta van nagy bódottá'.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha sima VoIP kell, akkor +1 az ePhone -nak. Bár ott is van IVR, meg pár egyéb okosság, de ha komolyabb CallCentert üzemeltetnél, akkor pedig Adertis.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni