nVidia driver 6629 & Opengl nem OK vmi!

Fórumok

nVidia driver 6629 & Opengl nem OK vmi!

Hozzászólások

Sziasztok.

A minap úgy döntöttem, hogy frissítek az 5336-os driver-ről a 6629-re, Gentoo-t használok, szal, először letöltöttem a *.run-t az nvidia.com-ról, majd kicsomagoltam, és megpatch-eltem (mert 2.6.10-es kernelt használok), majd a szokásos install! Fel is ment szépen, minden tökéletesen műxik, csak a játékok nem! Pedig a glxinfo normálisan kiír mindent, a és a glxgears if normálisan fut! Először azt hittem, hogy az a baj, hogy nem emerge-ltem, mert biztos van vmi Gentoo specifikus dolog, amit át kell állítani, szal utánna emergeltem ugyanezt a drivert (nvidia-kernel, nvidia-glx, nvidia-kernel), de a hiba ugyanaz! Természetesen opengl-update nvidia megvolt :)!

glxinfo:
[code:1:8271317720]name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.3
server glx extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control
client glx vendor string: NVIDIA Corporation
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info,
GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync,
GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer
GLX extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,
GLX_ARB_get_proc_address
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440 with AGP8X/AGP/SSE/3DNOW!
OpenGL version string: 1.5.2 NVIDIA 66.29
OpenGL extensions:
GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,
GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
GL_ARB_window_pos, GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_abgr,
GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_minmax,
GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_Cg_shader,
GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_pixel_buffer_object,
GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shared_texture_palette,
GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp,
GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_vertex_array,
GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_fence,
GL_NV_fog_distance, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_packed_depth_stencil,
GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite, GL_NV_register_combiners,
GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_env_combine4,
GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_vertex_array_range,
GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_multitexture, GL_SGIS_texture_lod,
GL_SUN_slice_accum
glu version: 1.3
glu extensions:
GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x22 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x25 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x26 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x29 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x2a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x2b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x2c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x2d 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x2e 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x2f 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None
0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x32 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x33 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x34 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None
0x35 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x36 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x37 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None
0x38 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None[/code:1:8271317720]

glxgears[code:1:8271317720]
9248 frames in 5.0 seconds = 1849.600 FPS
10453 frames in 5.0 seconds = 2090.600 FPS
10567 frames in 5.0 seconds = 2113.400 FPS
10016 frames in 5.0 seconds = 2003.200 FPS
...[/code:1:8271317720]

ut2004_demo[code:1:8271317720]
./ut2004demo
Could not load OpenGL library

History:

Exiting due to error
[/code:1:8271317720]

Heavy Metal FAKK 2
[code:1:8271317720]Heavy Metal: FAKK2 1.02 linux-i386 Oct 9 2001
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/pcz/.loki/fakk2/fakk
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak3.pk3 (21 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak2.pk3 (13 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak1.pk3 (2532 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak0.pk3 (9610 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak3.pk3 (21 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak2.pk3 (13 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak1.pk3 (2532 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk/pak0.pk3 (9610 files)
/home/pcz/Games/fakk2/fakk

----------------------
Config: config.cfg
execing default.cfg
execing menu.cfg
execing config.cfg
execing localized.cfg
execing autoexec.cfg
Joystick is not active.
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
----- R_Init -----
...loading libGL.so: SDL: SDL_GL_LoadLibrary() failed! rc == (-1).
SDL_GetError() reports "Could not load OpenGL library".
failed
...loading libMesaVoodooGL.so.3.1: SDL: SDL_GL_LoadLibrary() failed! rc == (-1).
SDL_GetError() reports "Could not load OpenGL library".
failed
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem
[/code:1:8271317720]

u.i.: A tuxracer megy normálisan!

Van vkinek vmi tippje????

A régit nem szeretném visszatenni, mert ebben sokkal jobb a TV-kimenet támogatása...

Köszi

a 6629-es driver még nem is stabil a portage-ben. Most frissítek 2.6.10-re (gentoo-dev-sources), és majd jelentkezem.

Nekem is a 6629-es van fenn, de nincs gondom vele.
Keress rá a libGL.so file-okra, lehet, hogy több is van fenn.

[code:1:5b789e450c]ACCEPT_KEYWORDS=~x86 emerge nvidia-settings[/code:1:5b789e450c] függőségben felkerül az nvidia-glx és az nvidia-kernel. accept_keywords csak ha nem azt használod alapból.
[code:1:5b789e450c]opengl-update nvidia[/code:1:5b789e450c]
És máris megy az nvidia féle glx.
[code:1:5b789e450c]glxinfo[/code:1:5b789e450c]
a vendor meg a mittoménmi elárulja, hogy valóban az megy.

[quote:b9cc08a665="lacipac"]a 6629-es driver még nem is stabil a portage-ben. Most frissítek 2.6.10-re (gentoo-dev-sources), és majd jelentkezem.

És? Az nem jelenti azt, hogy nem kell mennie :wink: !

[quote:853c613787="whitehawk"][code:1:853c613787]ACCEPT_KEYWORDS=~x86 emerge nvidia-settings[/code:1:853c613787] függőségben felkerül az nvidia-glx és az nvidia-kernel. accept_keywords csak ha nem azt használod alapból.
[code:1:853c613787]opengl-update nvidia[/code:1:853c613787]
És máris megy az nvidia féle glx.
[code:1:853c613787]glxinfo[/code:1:853c613787]
a vendor meg a mittoménmi elárulja, hogy valóban az megy.

Ezt nekem írtad? Mert ha igen, akkor olvasd el mégegyszer, azt amit írtam!
Egyébként, természetesen úgy csináltam, ahogy írod :)!

[quote:7bcdcb3e96="popacsek"]Nekem is a 6629-es van fenn, de nincs gondom vele.
Keress rá a libGL.so file-okra, lehet, hogy több is van fenn.

Megnézem...

[quote:a5225d7ec2="whitehawk"]nekem megy 6629-es nvidia driver. bár nem 2.6.10 a kernelem hanem 2.6.9(-ck3)

És Xfree-val, vagy Xorg-al?

Asszem itt az idő xorg-ra frissíteni...

Érdekes probléma. xfree86 vagy xorg-x11?

[quote:93467c575a="whitehawk"]Érdekes probléma. xfree86 vagy xorg-x11?

xfree!

Az említett dolgokat megnéztem, de minden rendben!

azt ugye tudod, hogy az xfree az már unsupported?! Már nincs is portageben.

[quote:4fa4236100="PcZolee"][quote:4fa4236100="whitehawk"]nekem megy 6629-es nvidia driver. bár nem 2.6.10 a kernelem hanem 2.6.9(-ck3)

És Xfree-val, vagy Xorg-al?

Asszem itt az idő xorg-ra frissíteni...

Nekem megy rendesen susen xfree-vel.

Probaltad patch nelkul is a 6629-et?
Nalam muxik ugy is.
Illetve erdemes lenne masik sdl-lel is megnezni.
szvsz

[quote:0d6357b6a2="PcZolee"][quote:0d6357b6a2="lacipac"]a 6629-es driver még nem is stabil a portage-ben. Most frissítek 2.6.10-re (gentoo-dev-sources), és majd jelentkezem.

És? Az nem jelenti azt, hogy nem kell mennie :wink: !

De nekem nem ment :wink:

nekem megy 6629-es nvidia driver. bár nem 2.6.10 a kernelem hanem 2.6.9(-ck3)

Nem tudom 2.6.x-ekkel hogyan lehet, nekem 2.4.x van, de korábban volt olyanom, hogy tuxracer ment csak, a többi 3d nem. Aztán a doom3-hoz kaptam itt a HUP-on egy tippet valamelyik cikk hozzászólásai között, már nem emléxem pontosan. A játék indító script-jébe kellett valahogy LD_PRELOAD-ot beállítani, mert másként nem töltötte be az opengl libeket. Már nemtudom pontosan mi is volt. Nekem így azóta megy az UT2004 demo is, meg Doom3 is, meg quake-klonok is. Keress rá, meglesz szerintem ;-).

Köszi, rákeresek, és kipróbálom, hátha ez a megoldás! Már fenn van az xorg, de a jelenség ugyanaz :(! Ja, egyébként örülnék, ha az adott sort be tudnád szúrni ide, hogy ne kelljen keresgélnem! Köszi.

A megoldás:

LD_PRELOAD=/usr/lib/libGL.so

A fene vinné őket, hogy ez miért nem megy autómatikusan :wink:

Köszi mindenkinek!

Apropó nem tudja vki, hogy hogyan tudnám megoldani, hogy ne kelljen ezt beírni minden játék indításakor? Az nem műxik, hogy init script-be írom, és az sem, ha az ablakkezelővel indítom :(!

Köszi! Kipróbálom!

Apropó, nem tudja vki, hogy az nvidia-settings progival beálított TV stb beállításokat induláskor betöltse, ne kelljen mindig újra beállígatni?

Jaj, de hülye vagyok :oops: ! Bocs, a kérdésért, a válasz egyértelmű :)!

[quote:092cce0a53="strangedr"]Írd be az /etc/profile.env-be.

Sajnos vmiért nem megy!

Ja, és azt vettem észre, hogy az nvidia-settings a TV OverScan értékét nem menti a file-ba sajna :(! Szal, azt minden iddulás után kézzel kell belőni! Nincs erre más megoldás?