Seagate 1TB ST1000DDX001 ami sérült házzal került ki nagykerből

 ( Lsh7 | 2015. július 9., csütörtök - 7:27 )

HDD 3,5" SEAGATE SATA3 Desktop SSHD 1TB+8GB SSD/64MB STl000DX001 - Nagyker Expert -
Működési idő 13 óra szektorhibák száma 8 kondició 92%-os. Irás-olvasás alatt "kerreg".
Remek,vajon a két év garancia alatt hányszor fogják kicserélni ?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

es mire? :) Expert nekem scsi szerver vinyot valami sata-s desktop szarra cserelt szerintuk egyenerteku.

Jelenleg nekem egy másik de hibátlan kéne avagy pénz vissza. Azt nem tudom, hogy nagyker szinten a pénzvisza fizetés 72 órán belül érvényes e.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Ha nagyker, akkor közületként vásároltad. A közületekre más szabályok vonatkoznak, mint magánszemélyekre (pl nincs fogyvédelem) de ezt gondolom tudod.
Tudomásom szerint a nagykernél nem kötelező dolog a 72 órás moneyback.

Nagyon úgy néz ki, hogy nem. Normális helyen adnak másik "hibátlan" terméket, vagy mást.
CHS-ben jártam úgy régebben, hogy nem az kellett visszavittem, visszavették adták mást, dehát nagyker és nagyker közt Órási a különbség..

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Moneyback-ről volt szó. Minden _tisztességes_ kereskedőnél levásárolhatod a terméket (főleg, ha bontatlan és nem direkt neked rendelték be).

Nagykerben pénz vissza nincs, jelenleg Expert is cserél avagy jóváír majd ha lezajlik az elbírálás. A bontatlanságról meg annyit, hogy (nálam ebben az esetben) a hdd-t ki kellett csomagolni tehát ha visszaviszem már használtnak minősül.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

"nagyker és nagyker közt Órási a különbség."
igen, nem veletlen jarunk egyikhez es keruljuk nagy ivbe a masikat.
masreszt ugyfel es ugyfel kozt is oriasi a kulonbseg, amelyik nagykerbe otthagysz evi 20-30 misit ott mashogy fognak hozzaallni egy ilyen reklamaciodhoz (benyelik akar meg ha (szerintuk) te vagy a hulye akkor is) mint ahova szokoevente tevedsz be egy 100ft-os vacakert.

mondjuk az expert-nel en egyszer inteztem garit. nem tudom azota valtozott-e, de egy kis kb 3nm szobaban ultunk vagy 10-en kb 3 orat mire raertek a kis ablaknal meghallgatni a siramunkat, majd kozolni hogy kuldjuk vissza a gyartonak postan a videokartyat ok nem intezik.

Na most már szűkül azok köre ahová vásárolni megyünk. Abban igazad van, hogy nagy ügyfelek más elbírálást kapnak de ettől még ugye normális helyeken mindenkit egyformán szolgálnak ki. KellyTechnél tulajdonos váltás volt olcsóbbak lettek és és bővült a kínálatuk. Sajnos pont nem volt náluk most Segate. Lehet , hogy WD re kell váltani :)

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Emlékeim szerint itthon a Seagate vinyókat két cég hozza be (hivatalosan):
Asbis és Ingram Micro

Kösz infót, jó tudni. Van egy 4. tipusú szállítás is amikor Angliában kiesek a konténerből számla és garancia nélkül :))))

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Sajnos pont nem volt náluk most Segate.

Öööö... hát, én ezért nem sírnám tele a párnámat (gyk: az enterprise-kategóriás SCSI/SAS/FC diszkek kivételével jó Seagate-et kb. 1993-ban láttam először és utoljára).

Eljössz mutatok neked jó párat, sőt Maxtor is van ami kiválóan működik :))))

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Ez sok-sok évvel ezelőtt lehetett. HJE valahol a nyugati környékén voltak akkor (évek óta az óradnában vannak, és ott nincs ablak :P). Azóta lecserélődött a gárda.

Nyilván ugyanolyanra fogják cserélni.

Melós laptopba kértem ilyen SSHD-t, egy éve teszi a dolgát minden gond nélkül.

Nos kérem szépen. Az Óbudai Egyetemen nem tatozik a szakmai tárgyak közé a Logisztika.
A vásárlást a fiam végzete 24 éves nagykorú de nem mondta neki senki, hogy az árut ki kell csomagolni és nagyítóval végignézni. Sajnos a hdd-tetején benyomódás van ami a nagyker szerint nálunk keletkezett szerintünk meg így adták ide a HDD-t. A helyzet az, hogy orig zacskóból Én vettem ki és raktam a gépbe a hdd-t és nem néztem meg Én sem a külsejét. Sőt 30 éve alatt soha nem voltam kíváncsi és sose kellett ezt megtennem.
Az, hogy a sérülés hol leletkezet és mikor ugye kideríteni nem lehet és hát ilyenkor a vevő nyeli be mivel nem kellő körültekintéssel járt el az árú átvételekor. Erre meg azt mondanám, hogy az átadónak kellene mindent kicsomagolni és szemrevételezés után átadni sőt alá is íratni. Na ez az év vicce avagy jelentkezzen az aki nagykerben ezt megteszi.
Tanulópénznek igen drága játék lett ez a vásárlás. Tanulság, hogy Expertben az életben többet semmit és ezentúl mindent mindenhol kicsomagolni (amíg kinem vágnak érte a raktárból)A fiam részére meg egy jó nagy pofon az élettől így legalább megtanulja, hogy soha senkiben semmilyen körülmények közt nem lehet megbízni mert ez már nem az a világ amikor az adott szónak ereje volt.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Mekkora az a benyomodas, ha nem szurtad ki egybol ?
Szerintem irj a fonoknek, hogy nem koser... csak kicserelik ha eleg ramenos vagy.

Vagy mielott vissza viszed magnes a tetejere es kihuzod :D
Nem hiszem el, hogy ilyet lehet, miert neked kene bizonyitanod, hogy az mar ott volt ?
Sose ertettem, hogy ekkora bevetel mellett minek xaroznak ilyesmin. Aligha erzik meg ha lenyelik, viszont ha a vevo elmondja mindenkinek mit tettek, lehet, hogy sokan nem oda mennek legkozelebb... idiota dolog ez...

Én is megszívtam hasonlóképpen, de cserélték újra.

Emag-os újracsomagolt, hiper-ellenőrzött termék a saját technikusaik által. Otthon egyből csak kattogott.
Viszem vissza, forgatja, észreveszi hogy a SATA csatlakozó körül valami apró probléma van.

Ezek után megforgatom párszor, nem hiszem el senkinek hogy ép és egészséges az amit a kezembe nyom.

Látom feléd is zajlik az élet :D
Tutira ha Kínából rendelem a felébe kerül és hibátlan amit a kezembe kapok.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Olyan 8mm hosszú és 1mm mély, mintha a "polc" fém sarkára/targonca villájára esett volna és csak nappal szép udvari fényben látható "rendesen" meg ha pont ezt keresed rajta..
A másik része, hogy a szervizes is 5 perc után vette észre amire elkészültek a papírmunkával. As sem kizárt, hogy egy egész "dobozt" leejtettek és most sorra ráfogják a vevőkre.
Jelenleg a nagykerek eladási szabályzata azt írja elő, hogy a vásárlót terhel minden szállítási beépítési és egyéb nem rendes működésből eredő meghibásodás.
Azt azért megkérdezném, hogy akkor mit tennének, ha 3 órán át tesztelném a hdd-t és azt mondanám utána, hogy szar mert időként 3-mat villan és adjanak másikat :))
Az Expertről meg már más is elmondta itt, hogy nemigazán frankó. Na Én ezt eddig nem hittem el.
Az sem jobb ha csomagban futár hozta volna ki mert egyrészt ott Ő sem nézi meg a másik meg, hogy csak akkor kapod kézbe a csomagot ha fizettél érte és utána meg megint az van, hogy szállítás közben avagy Te ejtetted el.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Vannak orszagok ahol szo nelkul kicserelnek valamit amire azt mondod, hogy xar. Sot meg bocsanatot is kernek. Fel se merul bennuk, hogy te rontottad el... Pedig nem fovarosban torent az eset...

Igen, tudok róla, de ez Budapest 2015..
A szervízvezető azt mondta még, hogy a fizikai behatás miatt a vinyó sokkot kapott és ezért kezd el össze vissza irkálni stb. Nos a fej pozicionálva van és amennyiben nem forgás közben ejted le ottan marod ahol a mágnesek tartják. Amennyiben mégis beleverne a tányérba akkor ugye fizikai sérülésnek kellene lennie és nem logikailag a hibásnak vélt szektorokat rakosgatni a tartalék területre.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Nem mellesleg mikor nincs tapfesz a fej parkolo poziba all szerintem... vagy az csak regen volt ? Aszem nem, ha jol emlekszem kihuz a szelere...

"a vinyo sokkot kapott" - ugy megijedt ossze vissza irkal azota is :D

Szétszedtem egy xart és nem a szélére húz ki hanem a tengelyközéphez, tudtommal ott meg nincs szektor pont úgy ahogy a szélén sem . Csak úgy szórakozásból földhözbaxtam és a mágnesek olyan erővel tartják a fejet, hogy ottan marad ahol megállt.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

gyanus, hogy parkolnak, hiszen mikor lelovod a gept mindegyik megszolal :) Ezek szivatnak teged.

Egyszer jártam hasonlóan, az egy nem éppen olcsó Intel alaplap volt. Szerencsére még a beszállító kezében volt, én hozzá sem értem, amikor rámutattam a keszekusza tüskesorra, ami szállítás közben kapott pár ütődést. Ritkán látok olyan őszinte arckifejezést mint ami akkor a jóember arcán szétterült.

kuldd vissza direktbe a gyartonak (RMA). altalaba meg se varjak mig visszaer a szar (es meg se nagyon nezik sztem), bereggeled a serialt leirod mi a hibajelenseg (ne azt ird hogy benyomodott, csak hogy sok a szektorhiba) es kuldenek egy ujat. aztan majd bizonyitsak ok hogy nem a visszakuldeskor a posta nyomta be...

http://www.seagate.com/gb/en/support/warranty-and-replacements/

A'rpi

Megoldás lenne de ennyi erővel egyenes Kínából is vásárolhatnék, főleg úgy hogy ügyfélkörünkben van Magyarországon élő Kínai hölgy :)))

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Kínából csakis SSD-t ;)

én bedobnék egy nfh kártyát, megtámogatva egy nav-os kártyával!:D
egyből az eszükhöz fognak kapni, hogy lehet nem lenne jó egy vizsgálat most nekik...

Jó ötlet, sajnos nincs ilyen a "családban ". Lehet felkéne adni egy hirdetést, hogy fiam NAV-nál golgozó hölgyet keres feleségnek :))))

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Egyelőre nemsikerül semmit intézni garancia ügyében.

Mivel a HDD-re szükség van elmentünk a Kelly Techbe - 1139 Váci út 95. új nevén CaseKing- és ugyanezt a típust ~ 18 eft ért 3 ÉV !! gyári garanciával megvettük.
A kiadónál nem volt eszköz felbontani a ragasztást, a kereskedő szeme "kimeredet" mikor szikét kértem. Nagykerben nem "életszerű" a gyári csomaglást helyben kibontani és "átvizslatni nagyítóval".
Következtetés. Aki nem "trükközik" az áruval annál nincs gond a termékkel.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Mondjuk azért is nézhetett, mert ha boltosok viszik, akkor lehet bontatlanul adnák ki. Bár a nyilvántartáshoz, garihoz lehet egyébként is ki kell bontani, nem tudom :)

Schrödinger macskája jutott eszembe. Amíg nem bontod ki, addig vagy sérült, vagy nem sérült.

A csomagoláson keresztül látszik a gyári vonalkód, tehát már nem kell kibontani és felcímkézni. Mindenki bontatlanul viszi addig míg egyszer meg nem szívja Expert és TSAI kft-nél.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

személyes tapasztalatünk volt a KellyTech-nél találkozni a garanciát intéző emberkével - ajtón kívűl - ugyanis a dolgozóknak sem szóltak, h bezárt a cég. (ez kb 10 éve volt, a termék pedig egy Paralell portra köthető hdd, amit ők importáltak)

Szóval a garancia addig jó, amig a cég él VAGY máshol tudod érvényesíteni (azaz a cég nem "szürkézik" és a gyár hajlandó segíteni).

Tulajdonos váltás volt náluk nem régen. Jelenleg egy Német "cégcsoport"-hoz tartoznak.
Bővült a kínálatuk és jelentősen "olcsóbbak" lettek.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

esetleg Seagetenel RMA-t nyitni hatha kicserelik

Ha oem eszközként, saját márkás gép összerakáshoz adták el, akkor még az is lehet, hogy nincs rá gyári gari. Például van otthon két hitachi winyóm, amiket egyszerre vettem, de két különböző nagykerből hozatta a boltos. Az egyiken van gyári gari, a másikon nincsen. Az egyik beszállító trükközik. Ráadásul a sérülés miatt is lehet visszadobják.

Van még olyan szabály, hogy alkatrész esetén ha nem tudod hitelt érdemlően (gondolom számlával) bizonyítani, hogy szakember építette be, akkor ugrott a gari?

Ezen erősen csodálkoznék.
Az mondjuk egy másik dolog, hogy KISKER boltnak, - ha van esze - nem nyomja a terméket a (nem jól ismert) vevő kezébe, hanem _ingyen_ építi be.

Felteszem nem mondok újdonságot az alábbiakkal:
- ránézésre nem passzolt, de azért bepróbáltam
- nem húztam ki az áramból amikor beleraktam, az alaplapon úgy sincs 12V-nál több
- a meglévő memóriám mellé nem passzol / fagy a gép tőle
- a (tálcás) processzor lába már el volt hajolva
etc etc

Ha visszahozza a kiskernek a problémás alkatrészt, neki először meg kell nézni, hogy tényleg rossz-e, ha igen, felhasználó tehett-e tönkre, visszavinni nagykerbe, majd elmenni a cserélt alkatrészért.
Alsó hangon nettó 1 óra munkaidő megy el vele, de inkább több. Számoljunk 5000Ft órabérrel, és 10% árréssel. Ha 50000Ft (+áfa) áron vett a vevő alkatrészt, máris 0-n van. Az alkatrész beépítése ritkán több 10 percnél.

A sérülten kiadott HDD garanciális ügyintézése megtörtént.
Annak ellenére, hogy elsőre azt állították, hogy MI nem jártunk el megfelelően az áru átvételekor a teljes vételárat készpénzben visszafizették.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Meg nem nevezett gyártójú merevlemez hozzám került, okos gazdája megpróbálta szétszedni.. persze szerszám, semmi nem volt neki, igy eléggé meglátszott az akció.. Azért próba szerencse alapon generáltam RMA-t, személyesen leadtam az átvevőpontba, és csodák csodája 3 nap mulva kezembe volt az új vinyó ! Az eset nem Magyaroszágon történt, annyit hozzáteszek. De amúgy én is meglepődtem.

--
Ha nincs internet akkor minek az áram ?

Nos csak hozzá állás kérdése az egész.
Azóta KellyTech-nél veszek mindent. Olcsóbb, van személyes kapcsolattartó.
http://www.kellytech.hu/elerhetosegek.php

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597