Van egy családi házam, ahol adott egy alap infrastruktúra is POE-s Ethernet hálózattal, valamint egy Synology NAS-sal. Szóval adná magát a dolog, hogy kültérre felszereljek IP kamerákat. Viszont ezzel kapcsolatban merültek fel bennem kétségek, hogy van-e bármi értelme a dolognak. Szóval, ha egy esetleges betörésnél rögzítem is a betörőt, aki mondjuk annyira hülye, hogy nem takarja el az arcát, akkor azzal mire mehetek? Ha átadom a rendőrségnek, és elkapják a jómadarat, akkor ilyen esetben gondolom, a biztosító sem fizet. Ha csak simán az elrettentés a cél a kamerarendszerrel, akkor ennyi erővel kirakhatok dummy kamerákat is. Normális lakásbiztosítással, és kivonuló szolgálatos riasztóval rendelkezem.
Szóval kinek mi a véleménye a dologról?
- 19949 megtekintés
Hozzászólások
Van értelme, mert elkapják, de ha nem elég gyorsan akkor se érték se biztosítói kártérítés nem lesz.
Fontos, hogy hova és hogyan helyezed el, mert a klasszikus elhelyezés az amire semmire senem jó, vagyis sarkakra magasra mert akkor nem ismerhető fel senki csak azt fogod nézni ahogy egy árnyék lelép a zsével.
Figyelni kell az utcát, a bejáratokat fejmagasságban, stb, és persze infravetővel megvilágítani a környéket vagy a kamerába beépítettet használni, és persze el kell rejteni a kamerákat amennyire lehet.
A betörések többnyire már csak olyasmire mennek ami zsebbe elfér, kp, ékszer, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"se biztosítói kártérítés nem lesz" ??
Mert, akkor nem történt kár, vagy hogy van ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha megfogják a betörőt akkor a biztosító nem fizet, mert megvan a tettes, pereld be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint nekem kifejezetten nem érdekem, hogy meglegyen a tettes? Ha másért nem, mert mondjuk túl szegény, hogy kártalaníthasson? Vaslogika. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha van normális biztosításod, akkor nem érdeked. Polgári perben szerinted mennyi idő múlva fog ítélet születni? Ha meg születik is számodra kedvező, akkor egy nincstelenen mit fogsz tudni bevasalni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez az! Habár az esetek többségében nem nincstelenekről van szó, de mire elkapja őket a rendőrség már régen eladtak mindent amit elloptak az érték töredékéért, a pénzt pedig elkurvázták, elbulizták, eldrogozták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az anyagiaktól elvonatkoztatunk, akkor a "pótolhatatlan" értékekre gondolva csak érdekünk, hogy meglegyen az elkövető... Azok általában csak nekünk értékesek, egyébként eladhatatlanok. (nekem elvitték egy betörés során a kerti faházból azt a ládát, amiben volt kb. 100 méternyi hosszabbító, és pont abban voltak a kislányom rajzai is - oké, megvagyunk nélkülük, csak a példa kedvéért...)
...vagy egy komolyabb játékállás az xbox helyi storage-on? :)
Arról nem beszélve, hogy ha meglesz a figura, azért akkor van esély az elvitt értékekre is...
jAzz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Arról nem beszélve, hogy ha meglesz a figura, azért akkor van esély az elvitt értékekre is..."
Tolunk jelentos erteket vittek el kb. 10 eve. Elkaptak oket (szazharminciksz rendbeli (!!!) betores, egyreszuk meg mindig ul, volt aki mar a bunteteset toltotte amikor kiderult, hogy ebben is benne volt, paran felfuggesztettet kaptak).
Tiz ev eltelt, tudod mit kaptam? Pontosan. Semmit. Es ez valoszinuleg igy is marad... Eleg, ha azt mondjak, eladtak, a penzt meg mar elkoltottek.
Szemely szerint jobban jarsz, ha nem kapjak el oket - igaz akkor meg tovabb fosztogatnak. Sz@r ugy...
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem értek hozzá, de bűncselekménynél polgári per? Nem az van, hogy lezárul a nyomozás, amiről jegyzőkönyvet kap a biztosító? A kárigény ha jogos kifizetik és kész, majd ők pereskednek a vádlottal ha akarnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A biztosító a nyomozás lezárultakor fizet, de sosem annyit mint a károd.
Amikor már folyik a büntetőper, bejelentheted a bíróságon, hogy igényt tartasz kártérítésre, ekkor a tettesnek kiadnak névvel címmel, és az áldozatok közt felosztják a tettes vagyonát. Tök király amikor apuci a börtönbe vonul, a család (genetikai vagy maffia alapú egyre megy) elveszti a fedelet a fejük fölül, és pontosan tudják hogy miattad, és azt is hogy hol laksz. Ez volt az a pont amikor kösz nem kértem belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha értem, akkor gondolom ezért szoktak néhányan többet bejelenteni mint ami eltűnt (tudom ez is bűncselekmény).
Attól nem félnék, hogy megtalál a családja, aki komolyabb bűnöző az amúgy sem betörésből él.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nana, ne nézd le a nem "komoly" bűnözőket!!! Ha az agyhalott IQ 3-as családtag beléd nyomja a bicskát, akkor neked tökmindegy, hogy komoly, vagy komolytalan bűnöző, egyszerűen meghalsz!
Őt pedig rohadtul nem érdekli, hogy lesittelik, max lesz neki biztos meleg szállás és élelem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nagyon offtopic, de ettől nem félek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez merült fel bennem is. Szóval egy érv a kamera ellen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utcát nem, csak a magánterületre irányíthatja a kamerát. Plusz a kamerás megfigyelés tényét még így is jelezni kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont tojok rá, de nagyon nagyon. A rendszám fontosabb amivel érkeznek vagy aznap naplementekor előtte elmennek.
Kamerázni nem lehet amit nem nézek meg, de akkor a vénasszony egész nap kukkolhat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valaki feljelent, akkor nem fogsz tojni rá. A képrögzítés és a mamika kibámul az ablakon között azért jócskán van különbség - 7x24-ben te is bámulhatsz az ablakon kifelé :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentsen. Egyébként is, mindenki jó fej a környéken és max belemosolyognak, de a gyanús naplementében lámpakapcsolást kukkoló ismeretlen parkoló autósokra rákérdezünk, hogy kit is keres.
El kell rejteni. Egyébként is, saját területről nem láthatok ki az utcára? LOL. de mindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvass utána, komolyan mondom. Kilátni kiláthatsz, de rögzíteni nem rögzítheted. Még egy társasház belső terében sem kezelheted/üzemeltetheted saját magad (vagy a lakóközösség) a kamerarendszert.
A közterületen történő dolgokat figyelő és rögzítő rejtett kamera meg a "ne tetézd a bajt" kategória - titkos adatgyűjtésre pláne nincs jogod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most az összes pesti kamerával ellátott épület illegálisan figyeli a járdát? Vagy mindenki külön engedélyeztetésen esett át?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közterületre rálát a kamera kontra közterületre rálát és rögzít. nem mindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a szomszédod, hanem a rendőrség fog feljelenteni hivatalból ha átadod azt a fényképet ami kinéz az utcára. Egyébként pedig a rögzítő szoftverében van maszkolási lehetőség, ha nem lehet felszerelni a kamerát, hogy ne lásson rá az utcára. És valóban jelezned kell a bejáratnál, mert a óra leolvasók bemennek a területedre és tudniuk kell róla, hogy felveszik őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
normálisabbja megköszöni, mert nekik is az az érdekük, hogy elkapják a delikvenst. javul a statisztika.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne parázz, használhatod, belelóghat.
Látszódia kell a kamera beállításán hogy elsősorban a saját területed figyeled, és a lehetőségekhez mérten nem a szomszéd vagy az utca felé van fordítva. Az enyém is kilát, a szomszéd be is ment feljelenteni, ki sem jöttek miatta, mert messziről látszik hogy nem az ő oldalára raktam és nagyjából a telek felé van fordítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen addig no para, amíg valakinet érdeksérelmet nem okoz. Abban a pillanatban viszont az utolsó bitig vihetik a felvételeket, és biza' abban lesznek olyan adatok, amiknek a kezelésére nem vagy jogosult.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És milyen szankcióra számíthat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak tippelek, de ha van kamerád, amivel jogosulatlanul rögzíted a betörőt, annak ellenére, h
tisztán látszik az arca, nem használható fel a bíróságon. Ergó minek van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha magánterületen készült a felvétel, és kint van a képrögzítésre figyelmeztető tábla, akkor no problem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
túl sok amcsi filmet nézél, itthon a bíró dönt arról, hogy mit vesz figyelembe, és mit nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, a bíróság bármit felhasználhat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert segít a rendőröknek elkapni a csávót, aztán hidd el, találnak már annyi bizonyítékot, hogy ráverik a balhét anélkül is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ilyen szomszédod van, neked sem kell ellenség...
Bezzeg hozzám kapásból jött a szomszéd (amikor betörtek hozzá), mert tudja, h van kamera felszerelve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon egyszerű a dolog: nem adsz át képet, hanem megadod a rendszámot. Azt mondod hogy felhívott egy ismeretlen és tippet adott hogy kik voltak. Ha a szomszéddal jóban vagy, akkor azt mondja látott egy gyanús autót és megjegyezte a rendszámát. Ennyire egyszerű.
Tőlünk egyébként 2x kértek ki olyan felvételt, ami nem magánterületen készült. Egyszer sem volt belőle semmi baj, a rendőrök örültek neki. Egy bandát is ezek alapján kaptak el a Nyugati-pu környékén (még a hírekben is volt). Egy ügyvéd ismerőssel konzultáltam, aki azt mondta hogy a bírón múlik milyen bizonyítékot fogad el, a tapasztalat pedig az hogy komoly bűncselekmények esetén elfogadnak bármilyen bizonyítékot, legyen az illegálisan szerzett is (például titokban felvett beszélgetést zsarolás esetén). Persze ha biztosan nem akarsz bajba kerülni, akkor ilyenkor is véletlenül kikerül az internetre és te is ott találtad, onnan szedted le, nem tudod ki készíthette..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a felvétel irányábó, látószögéből orrdít, hogy honnan készült, ő meg nem tudja, ki csinálta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy két betörő járt nála. Az első titokban felszerelte a kamerákat, és neki fel sem tűntek az új eszközök. :-)
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A politikusok vagyonnyilatkozatáról is ordít, hogy nem valós, de amíg nem bizonyítod az ellenkezőjét addig az úgy van. Egyébként nagyon sok múlik az optika látószögén, előfordulhat hogy még én sem tudnám megmondani honnan készült pontosan a felvétel (például belvárosban néhány fokos látószöggel).
De mint mondtam nem adod át a felvételt, csak a rendszámot (text only).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A betörések többnyire már csak olyasmire mennek ami zsebbe elfér, kp, ékszer, stb.
Nah ja, csak mondjuk nem mindegy, hogy mennyi kárt okoznak magával a betöréssel. Legutóbb a szétfeszített teraszajtóból és a szétolvasztott műanyag ablakból volt 100.000 Ft károm. És egyébként nem vittek el semmit sem a lakásból. Leközelebb kiírom, a lábtörlő alatt van 10.000 Ft vigyék el csak ne b**szák szét a bejárati ajtót. Biztosító fizetett, de akkor is tiszta ideg az ember napokig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon kívül, hogy kültéren jogszabályok figyelembe vételével rakhatsz csak ki kamerát, szerintem nem sok értelme, ha csak nem akarsz valamit célzottan figyelni vele. Ezen kívül a figyelem felkeltő, hogy van mit féltened, így biztos lehetsz benne, aki beakar menni, be is fog. Erre igazán a kutya sem megoldás, de egy bátrabb nagyhangúnak van riasztó hatása. Ez tapasztalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak amiatt is lehet értelme, hogy ha a betöréskor azonnal küld email értesítést a rendszer, a szomszédok/zsernyákok riasztása révén esetleg elejét lehet venni a nagyobb bajnak. Nekem eddig szerencsére csak egy muslica miatt küldött vészriasztást a beltérim :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De azt írtam, hogy van riasztó, távfelügyelet, kivonuló szolgálat. A járőr 5-10 perc alatt kint van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyi idő alatt pont tudsz nekik kv-t főzni. Mert a betörő 2 perc után lelép. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebből az a tanulság, hogy olyan dolgok elzárására (ill. megfelelő rögzítésére - pl Kensington lock) kell figyelni, amik kicsik, értésekek, feltűnőek.
Pl: bemegy a házba, megszólal a riasztó (nálad és a központban). Körülnéz, mit visz el 3-5 perc alatt? TV-t nem, mert nagy, és ki kell szabadítani a kábelekből. NAS-t, STB-t, medialejátszót szintén nem.
Drága vázát, festményt talán. (ha TV-nek nekiáll, akkor mire kilépne az ablakon elkapja a kivonulószolgálat)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apróságokat, zsebben elférő dolgokat visznek el általában. Ékszer, telefon, pénz. Nagyobbakat, tv-t, ilyesmit nem.
A másik opció, mikor odamennek teherautóval, hogy ők a költöztető cég, és visznek mindent, ők a tutira mennek. Sajnos ilyen is van.
Haveromhoz törtek be fél éve, nekem az a tanulság, hogy ne tartson otthon az ember értékes holmit.
Ezekből a védő cégekből a matrica a legjobb. Riasztó doboza jó, ha kinnt van, de maga a riasztó előnye is kérdéses, én is csak anyázok, mikor szól a szomszédé, kb hetente elfelejti, és beriaszt. Erre már nem figyelnek az emberek. Az a tiszta sor, ha esetnél van az embernek biztosítása, és kfizetik a kárt.
Nálam kinnt van a riasztó doboz, van pár matrica körberakva, mozgásérzékelős lámpák vannak körbe, és van biztosítás. Kis lábon élek, érték nem sok van, amit elvihetnek, bankban tartom a zsetont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vitatkozni akarok, de a kivonuló szolgálattal elégedett vagyok. Gyorsabban odaérnek, mint én a munkahelyről (azonos városban!), továbbá én max elköszönni tudok a betörőtől, ők meg ottfogják.
Amikor csörög a mobilom, h riasztás van, téves-e, már szállnak a kocsiba.
Ha távol vagyok, akkor sem esz a fene, h mi van, ha riaszt. (évente van pár fals kiszállás ingyen)
Nem utolsó sorban van CO-ra is riasztás/kiszállás, valamint pánikriasztás, ami lemondhatatlan kiszállással jár.
Lakhelytől függően 3-5e/hó, amibe benne van a GSM modul és SIM előfizetése is.
Matricát meg pont nem tartok kint. Ne tudják, h milyen technológiával működik a bejelzés és ne tudják blokkolni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem értem, miért nem teszel ki matricát. Pont te írod, hogy GSM. Azt hogy fogják blokkolni?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, pont erre gondoltam, hogyha kint van a cimke, kicsit hozzáértők máris tudják, hogy
adott cég milyen távjelzéssel dolgozik, és rákészülnek a zavarásra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tavfelugyeleti kozpont idonkent ellenorzo jelzest kuld. Ha nincs valasz, mar indul is a jaror.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk orankent? :-)
ezt viszont GSM/adat módban teszi. Ha nem ilyet kérsz (mondjuk vezetékes telefonos) akkor csak nyit/zár jelzés megy tudtommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo esellyel gondoltak arra a gyartok es a tavfelugyeletet uzemeltetok is, hogy ne lehessen megtippelni az ellenorzesek idopontjat. A vezetekes telefon is szabotalhato, ezert is ajanljak a telefon+GPRS kombinaciojat. Ennel tobbet nem nagyon lehet tenni, a helyszini orszolgalat kicsit koltseges.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Naponta kétszer, legalábbis Pécsett a legnagyobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, erre van egy tök jó megoldás: egy másik cég emblémáját kell kirakni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...rákészülnek a zavarásra...
Amennyiben megrendelésre megy egy betörés/rablás profikkal, ezt el tudom képzelni. De mindannyian tudjuk, hogy a betörések DÖNTŐ többségét piti besurranó tolvajok, "olcsó" rablók követik el, akik nem rendelnek GSM zavaró készüléket sehonnan.
Szerintem ha egy piti betörő választhat egy bekötött- és egy nem bekötött objektum közül, akkor a nem bekötöttet fogja választani. Szerintem van értelme a matricának. (Akár másik cégé is, nem is rossz ötlet.)
Nincs köztünk egy rendes betörő, aki elmondaná a tutit? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teletöltött tárak, az a megoldás.
https://www.youtube.com/watch?v=HQDy-5IQvuU
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno volt erről egy eszmecserém egy kollégámmal, aki fegyvert akart otthonra.
Először is, lakásban a (könny)gázfegyver nem túl szerencsés - szerintem.
Aztán ha gumilövedékes fegyvert is akar, vagy pláne, ha "rendes" tűzfegyvert, akkor ott a gond, hogy van két gyerkőce. Ha ésszel és pláne az előírásoknak megfelelően tárolja a fegyvereket, akkor mire használható állapotba hozza, már ki is rabolták. Rosszabb esetben elveszik tőle és őt lövik le vele.
Lebeszéltem a baseball ütőről is, mert marha nagy ember, ha csak kicsit is nem gyengén suhint oda, akkor bizony ott nyuvad ki a betörő, és aztán meg járhat a bíróságra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ház négy sarkára gondoltam a filmen látható eszközöket felszerelni. Mobilalkalmazással, amely az azonosított mozgó tárgyról mutat egy gyors képet, aztán swipe left to terminate, swipe right to let it live.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól tudom, simán lecsaphatja a hívatlanul betérő idegent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazság kissé árnyaltabb: http://www.ormester.hu/blogbejegyzeseink/jogos-onvedelem/
Az egyik fura dolog: "...nekem egy másodperc alatt kell döntenem... A jogászoknak, ügyészeknek és bíróknak meg több hónap és szakértői stábok állnak rendelkezésükre..."
Persze a törvény alapvetően védi a magántulajdont, és mindenkinek joga van azt megvédeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI: van olyan zár, amit az elsütőbillentyűre (aka ravasz) teszel, kulcsos és számzáras biztosan, ujjlenyomatos is talán.
A fegyverszekrénynek/kazettának az a szerepe, h otthoniak ellen el tudd zárni. Aki akarja, úgyis elviszi, szekrényestől.
Ha éjszaka a párnád alatt/fiókodban van, nappal meg elzárva, a gyereknél nem sok vizet zavar, szerintem.
Amennyiben van oka van a fegyvernek otthon, idővel a család is megtanul együtt élni ezzel. (pl vadászol, a gyereket elviszed vadászni, remélhetőleg rájön h veszélyes üzem, és több esze lesz annál, h megpróbálja a fegyverszekrényt "saját kontóra" nyitogatni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először is, a kolléga pont nem az az ember, akinél oka lenne a fegyvernek.
És igen, azért pártolom a fegyverszekrényt, hogy az otthoniak ne piszkálják, nem az ellopás miatt. Aki meg töltött fegyverrel a párnája alatt kénytelen aludni, az majd megoldja, de remélhetőleg nem HUP olvasó.
Jham, és amit anno olvastam ezekről, az alapján nem lettem végtelenül boldog:
http://www.slate.com/blogs/crime/2013/07/18/trigger_locks_the_dubiously…
Persze én abban is kételkedem, hogy van egyáltalán jó megoldás (pl. költözés, stb.) ha ilyen problémákkal szembesül az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első, hogy minden fegyverhez úgy állunk hozzá, mintha töltött lenne.
Ha otthonra akar valaki lőfegyvert, akkor szerintem tanuljon meg íjjal bánni. Azt a pár(?) napot
amíg megtanul egy 15 (majd 30-50) méterrel lévő céltáblán megfelelően sebezni érdemes rászánni,
ha a támadó mégis megszerezné, sokkal kisebb eséllyel tudja ellene fordítani.
Pont a gyerek miatt érdemes lehet a fegyverszekérnyt/kazettát bekötni a riasztórendszerbe külön zónára, csendes riasztással. így kiderül, ha kinyitották a szekrényt a tudtod nélkül.
ps: mint írtam, a fegyver akkor van melletted (kitárazva), ha otthon vagy (mondjuk alszol). Ha nem vagy otthon, akkor el van zárva.
FYI: kézi lőfegyverhez nehezebb jutni, mint vadász/sportfegyverhez. De már ott is az a helyzet, hogy a szekrény csak a tied! Azaz, ha Te és Asszony is vadásztok, külön szekrény, a másikhoz nincs bejárásod (hivatalosan).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre mondták kedves alabamai kollégáim hogy az unloaded gun is useless.
Na mindeg, szerintem nincs alapvető ellentét a véleményeink között. Bár én az íjjal-nyíllal vagyok úgy, hogy ahhoz tényleg érteni kell, egy (marok)lőfegyver ahhoz képest kismiska - feltéve ha ésszel választ kalibert/modellt az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek.
Pont ez a lényege az íjnak, h érteni kell hozzá. Ha megtanulod használni, simán ismételsz olyan gyorsan, mint golyós v sörétes puska esetén. Ha kicsavarják a kezedből a pisztolyt, lehet, h lelőnek. íj esetén kevésbé valószínű szerintem. A számszeríjjal meg inkább ütnek közelharcban mint lőnek :-)
Itthon átlagember golyós kézifegyvert nem nagyon tarthat otthon, max gáz/riasztót.
Mondjuk utóbbi esetén van olyan trükk, h veszel forgótáras riasztót, majd elölről betöltöd a forgótárba a gumilövedéket. Mivel elöltöltős, használhatod, Mivel riasztó, használhatod. :-)
Ami viszont a tuti szerintem: sörétesnél a sörétet kicseréled tömör gumira. Arra azért vigyázz, h ne közelről küldd meg, mert simán lehet, hogy képes a centis tömör gumi beépülni a bőr alá...
(persze, a betörő nem fog csengetni, h legyen időd elővenni a fegyverszekrényből)
Akkor már inkább legyen egy örzővédő kutya a házban, ha tényleg nyugodtan akarsz aludni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltörölték az arányos védekezéses baromságot, ha ott marad a földön a betörő, akkor így járt. Jogos önvédelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért szerintem hosszadalmasabb eljárásnak nézne elébe mint hogy "Itt írja alá, viszlát, visszük a hullát, kösz". Bár annyi előnye ennek meg megvan, hogy nem kell számolgatnom, hogy így a sípcsontját töröm el, úgy a térdét emígy meg behorpad tarkóig a koponyája, ami azért némi kockázatot jelent a settenkedő számára is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar ha ugyes betoro, es nem kapjak el. Mar tobben emlitettek, hogy ha megvan a tettes akkor a biztosito nem fizet, megprobalhatod behajtani.
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha rádióhullám, akkor felteszem, zavarni is lehet. Nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen mindegy, h hamarabb kiérnek, mint Te a melóhelyről, mert már nem találnak ott senkit jó eséllyel. Betörő nem fog leülni 10-15 percet kávézni. :)
És pont ugyanúgy itt tudom fogni a betörőt, mint ők. Majd 110 kiló vagyok, nem zsírból. Önvédelem, szegény betörő elcsúszott. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ip Man fights with 3 Masters: http://youtu.be/MlCZOsjhYk0
2:52 .. the table is VERY slippery.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" szegény betörő elcsúszott."
Neem!
Öklön vágott az állával! :)
............
Tegnap nem csináltam semmit, ma folytatom, mert nem lettem kész vele! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ne tartson otthon az ember értékes holmit" - szuper otlet.
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg ne. A tapasztalatok alapján csak azt nem lopnak el, amit nem akarnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, de azert ez kb. olyan tanacs mint az, hogy ne vegyel levegot.
Hogy keszpenzt ne tarts otthon, azzal egyet tudok erteni, de mit csinalsz a notebookkal, tablettel, ekszerrel (esetleg TV-vel, BD lejatszoval - bar ahogy volt is szo rola a nyagyobb dolgokra kevesbbe mennek ra)? Nyilvan nem viheted magaddal az osszes ilyen cuccot mindig, ha kilepsz a hazbol, meg trezorban sem tarthatod es bankba se viheted.
Az meg szinten nem opcio, hogy akkor ne legyenek ilyen dolgaid - legalabbis nem tul eletszeru, hogy van egy kis sporolt penzed, gyujtogeted eleted vegeig, hogy sok legyen amikor itt kell hagyni az arnyekvilagot, addig meg lemondasz mindenrol es aszketa modon elsz. Annal az sem rosszabb ha betorok viszik el :-)
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy fokkal jobb. Amikor betörnek egy lépcsőházba, akkor mindig a legkisebb ellenállás felé mozdulnak. Ha van két ajtó, akkor a gyengébbiket törik fel, nem a tizedikről fognak leliftezni, hanem a földszinten, alsóbb emeleteken néznek körbe, stb. stb.
A kollégám a második (harmadik?) betörés után szerelt be lakószimulátort, ami kapcsolgatja a lámpákat, rádiót, miegyebet. Nyilván oda törnek be, ahol nincsenek otthon.
És igen, percek alatt végeznek, max tíz-tizenöt perc egy lépcsőház (igen, nem ketten), tehát egy faliszéf(*), ami ugyan szinte mutatja, hogy itt az érték, de mégis védelem, mert ha nincs ráragasztva a kombináció, akkor azt oly hamar azért nem nyitják ki. Ha meg célzottan azért jönnek, akkor úgyis elviszik, de szerintem itt nem sok olyan ember van, akinek erre szüksége lenne.
És ami olyan, abból ne vegyen olyat, amit ha ellopnak, akkor kampeca. Pl. ne vegyen ötmilliós BD lejátszót, vagy ha olyat vesz, akkor ne csodálkozzon. Bár azok piaca meg viszonylag apró, de ennyire azért nem bízom a rendőrségben.
Ha notebook, vigye magával, mert ha nem viszi, akkor minek neki? Vagy ha mégis muszáj, akkor zárja el rendesen, ha olyan környéken/lakásban lakik (az adatokról meg mentés, természetesen).
Szóval ha nagy érték van otthon, akkor azt védeni kell, ha tetszik, ha nem, és az értékének megfelelően, hogy ne legyen kedvük ellopni. Ha a lopásból várható haszon megéri a kockázatot, akkor meg is fogják kockáztatni.
*) nem gipszkartonba építve, természetesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lakószimulátor válaszol, ha becsengetnek? :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, kétlem, bár nem nagy történet megtanítani rá. Akit érint, annak el lehet mondani, hogy ne lepődjön meg hogy nem nyit ajtót, csak ismételgeti hogy "Pillanat!", akit meg nem, annak meg épp jó.
Már persze ha az ajtónál van a csengő, és nem a folyosón (is), mint nálunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van voip kaputelefon is, ezzel egyszerű megoldani, hogy a mobilra irányítsuk a hívást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tud valaki olyan eszközt ajánlani, ami ha elmegy az áram, akkor elkezd sípolni. Mondjuk jó hangosan mint egy riasztó. Jó lenne valami konnektorba dugható verzió, valami beépített akksival. Tudom egy közönséges UPS is képes erre, de kicsit túlzásnak tartom a méretét, illetve annak túlságosan jellegzetes hangja van. (Még a kis 300VA-es kivitelűt is )
Amit találtam eddig, az ez:
http://www.conrad.com/ce/en/product/624418/Power-failure-alarm-Protecto…
Nem akarok semmit sem beledugni, és nem is a 12 órás sípolás a célom. 1 órát sípolna, bőven elég lenne.
de nem hiszem el, hogy nincs ennél olcsóbban. Tud valaki hasonlót olcsóbban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kényszerkapcsolt relével vezérelt akkumulátor + kürt? Az a szépséghibája, hogy ha 0-ra meríti az akkut, akkor az bizony nem jó dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tűnik, nem annyira bonyolult dolog. Ezért se értem, hogy miért nem lehet készen kapni ilyet? (csak nagyon drágán)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tippre azért, mert akinek kell ilyen, az fog egy relét (kényszerkapcsolás se kell) és percek alatt fabrikál egyet. És viszonylag kevés embernek kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert ne lehetne?
http://www.ebay.com/itm/120db-LED-Power-Cut-Failure-Outage-Automatic-Al…
/sza2
Szerk.: persze nem tudom mit ertesz draga alatt, ez < 1500Ft (free shipping).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ez jó. És árban is megfelel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nehogy kiengedje az éltető füstöt a 230 volttól :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haaaat, a specifikacio szerint 220V-os (10 volt ide vagy oda, ugysem szamit :-) viszont az igaz, hogy ezek az amerikai / japan / mittudomen tipusu dugok inkabb a 100-110-120 voltos kornyekeken divatosak.
De egy ilyen segithet rajta: http://www.ebay.com/itm/US-to-EU-AC-Power-Plug-Travel-Converter-AV-Adap… (nekem van par ilyenem, alapvetoen nem gaz, de az egyikben pl. el vol torve a rez csuszoerintkezo...)
Nyilvan meg kell fontolni es maganak eldonteni, hogy ki mennyire tartja biztonsagosnak ezeket a kinai cuccokat.
Viszont kapni lehet :-)
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem mar nem ugyanarro vitatkozunk. Egyertelmu, hogy azt viszik ami a legkonnyebb, a legkisebb kockazattal jar, a legnehezebb lebukni vele.
De az, hogy ezert ne tartson otthon az ember konnyen mozdithato dolgokat az nonszensz.
"Ha notebook, vigye magával, mert ha nem viszi, akkor minek neki?" - mint ahogy ez a mondatod is. Te ha elugrasz a boltba egy orara, viszed magaddal a notebookod? Be a boltba? Persze hagyhatod az autoban is ha adrenalinfuggo vagy, az csak egy nagysagrenddel rosszabb min a lakasban hagyni :-)
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt mondom, hogy ha értékes dolgot tartasz otthon, akkor ahhoz megfelelő lakás vagy ház dukál. Ne tartson az ember nagyobb értéket földszinti panel padlóján.
A betörni meg nem akkor fognak, amikor egy órára elugrasz - hacsak nem véletlenül vagy épp kiszemelték a kecót, de akkor meg már úgyis mindegy -, hanem valamikor nappal, délután, amikor az emberek dolgoznak és nincsenek otthon.
Ha meg nem nagy érték pl. a notebook, akkor ígyjárás(*) van. A biztosító majd fizet valamennyit, és esetleg érdemes megkérdezni szakembereket, hogy a lakás mekkora költséggel tehető betörésellenesebbé.
*) Személy szerint nekem is van pár ígyjárásom, még ha nem is betörések, de tanulságos volt. A rendőrök személyesen is jól ismerik az elkövetőt, de bizonyítani semmit se tudtak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt viszik el, ami megéri a kockázatot (értsd, pár perc alatt batyuban van).
Ami (fali)széfben van, ill. le van zárva, sok kábel lóg belőle, etc - az maradni fog, hacsak nem célirányosan mennek. Utóbbi ellen nincs védelem.
Ps: fali széf pártízezer forint. Az iratokat, ékszereket pénz egy részét célszerű ott tárolni.
A pénzt célszerű több helyre szétosztani, ha mégis muszáj odaadni valami pénzt akkor ne az összeset.
(tudom, túl sok amerikai filmet nézek - de ha valaki betör hozzád, és rádfogja a fegyvert, csak jobb, ha valamit adsz neki, és elégedetten távozik. Jut is, marad is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha valaki betör hozzád, és rádfogja a fegyvert" ezt hivjak rablasnak - ezt sokkal kevesebben kockaztatjak meg, ugyanis onnantol jelentosen valtozik a "dijtetel".
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Apróságokat, zsebben elférő dolgokat visznek el általában. Ékszer, telefon, pénz. Nagyobbakat, tv-t, ilyesmit nem."
Meg a Nutellát. Tőlünk elvitték a legnagyobb utazóbőröndünket, és abba pakoltak mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Nutella tipikusan illik egy bizonyos betörő csoportra. Visznek magukkal mindig egy gyereket, hogy beférjen például WC ablakon, kutyaajtón vagy egyéb szűk helyeken, majd bentről kinyitja például a teraszajtót. Biztos ritkán vesznek a szülei neki, mivel kocsmára, drogra, 1kg-os aranyláncokra és prostituáltakra költik az így szerzett pénzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom a Nutella utalas volt-e valamire, vagy szo szerint kellett erteni, de nalunk pl. eltunt egy bontott tusfurdo a furdoszobabol a kad mellol. A rendorok azt mondtak, szokta vinni valami 'kabalat' - nem tudom ez igaz-e.
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor hozzánk törtek be és vittek el aranyékszereket, akkor azt mondták a rendőrök hogy örüljünk hogy nem sz*rtak a szoba közepére vagy a kertbe, mert azt is szokták csinálni.
Persze nincsenek véletlenek. Nálunk pár napra nem működött csak a riasztó és a kamerák, mert belső felújítás volt. Persze pont akkor törtek be, súgott gondolom az egyik munkás. Ezért is ha lehet semmilyen segédmunkást a ház közelébe sem szabad engedni, ha lehet csinálj mindent magad!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig az jó lenne DNS mintának
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szó szerint:
http://hup.hu/node/129058
Tusfürdőt (szintén bontott), dezodort, hűtőből ételt... A rendőr erősen rasszista volt, nyilván minden alap nélkül: azt mondta, hogy fekete kutyát vegyünk, mert attól tartanak a cigányok.
Közben megfigyeltem, hogy egy kivételével az összes kutya fekete az utcában. Az az egy meg egy kuvasz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, egy cigány barátom is mondta nekem, hogy elég babonásak. Például tartanak a szellemektől, de van olyan is aki a csigáktól fél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Körülnéz, mit visz el 3-5 perc alatt? TV-t nem, mert nagy, és ki kell szabadítani a kábelekből."
Ez sem mindig igaz.
A szomszédunkhoz pár hónapja törtek be (már sötét volt, du. fél7 körül).
4-5 perc lehetett az esemény. Nem találtak kp-t, ékszert, vitték a TV-t (lapos, 105cm) a nappaliból. Ezen kívül még egy noti esett áldozatul.
Ja, van 2 kutyájuk (egy jack russel-terrier és egy labi). A lakásban voltak ekkor. Nem bántották a kutyákat, a hűtőből megetették őket sonkával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ja, van 2 kutyájuk (egy jack russel-terrier és egy labi)."
Hát egyik sem éppen az a kifejezett harci kutya :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, nem azok. Nem is ezért tartják őket. :)
Nem is e célból (hogy nem őrizték a házat) említettem meg, hanem arra próbáltam volna inkább utalni, hogy mondhatni "humánusak" voltak a gazemberek, mert nem bántalmazták a kutyákat.
Ugatni egyébként ugattak, ami egyébként is sűrűn előfordul a terriernél. Ezért is nem tűnt fel nekünk sem akkor a betörés (ez van, ha valaki sűrűn "farkast kiált").
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egy tisztességes tévében van 1 marék kábel, amit kirángatni is percek kérdése - továbbá (emlékeim szerint) a lapos TVn is van Kensington lock.
A kutyának meg lehet tanítani (ha ez neked fontos), hogy kitől fogadjon el kaját. (mondjuk egy beles labinak nem biztos)
Ha azt akarod, hogy a kutya vigyázzon az értékeidre, ne vadászkutyát válassz erre a célra, mert náluk a tenyésztés ellenkezik az agresszióval (legalábbis a személlyel szembeni agresszióval).
Egy retriever NEM LEHET agresszív, szóval hogy védeni nem fog, az biztos - rosszabb esetben lehet, hogy a kulcsot is kiviszi, szóval erre nem kéne betanítani :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nálam 1db HDMI-t, (azon van ARC is) meg a 220 (jó, 230) és néha be van dugva az RJ45-is, de a tévé szoftvere annyira szemsértő, hogy csak ritkán. Szóval kettő, néha három kábel.
Ha időre csinálom, a bejárati ajtótól indulva, akkor kb. 10 másodperc után már a kezemben van a berendezés és vígan kocogok vele.
A legmacerásabb ha van rajta analóg VGA _és_ be is van csavarva. A TOSLINK könnyen bontható, banándugók szintén, az RCA-t is csak összedugni nehéz. Hidd el, aki ezzel foglalkozik, annak van gyakorlata a gyors szerelésben :D Még a VESA mountról is hamar lekapják, pedig az esetleg trükkösebb lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, És a Kensington zár ebben az esetben nagyjából semmit sem jelent - komolyabb fogóval elcsapja a kábelét, aztán majd otthon ráér kiműteni a zárat a készülékből: ha gagyibb a lakat, akkor van elég hely a készülékház és a a zártest között arra, hogy simán elfűrészelje a készülékbe dugott pöcköt - kellően óvatosan csinálva a készüléken fellelhető nyom nélkül, ha meg komolyabb, szorosabban illeszkedő verzió, akkor is szét lehet fúrni/marni, csak szerszám kérdése, bár tippelem, hogy ezeket lockpickerek secperc kinyitják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz az, ha haza tudsz nézni akkor is, ha nincs baj. Ha meg baj van, a kiérkező járőrnek meg tudod mondani, hogy hol láttad utoljára a betörőt. Annyira nem drágák a kínai kamerák, hogy ne érje meg (ugyan PoE-s nincs olcsón, de az olcsó 40 dollároshoz is van PoE adapter 7-8 dollárért), felszerelni meg bárki fel tudja.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kamerarendszer megtérülési mutatója véleményem szerint elég rossz lehet. Akkor már inkább egy házőrző-drón: http://www.castleos.com/drones/
Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, hol a rozsda és a moly megemészti, és a hol a tolvajok kiássák és ellopják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek, anyagi BC negatív, de az analóg olcsó, és lelket nyugtat. Szomszéd felhívott a nyaraláson hogy szól a riasztóm. Belémállt a para. Mivel volt kamerám, körbenéztem hogy érzett-e mozgást abban az időben, és mivel nem, vsz volt pók a mozgásérzékelőben. Megúsztam egy hazamenetelt vagy egy hét gyomorgörcsöt hogy mire megyek haza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a kedvencem az, hogy ismeroshoz betortek, mellettuk egy mol benzinkut, ami *felvette* a betorok autojat.
A rendorseg nem kerte el hivatalbol a felvetelt. Neked maganszemelykent nem adhatjak oda. A belso adatkezelesi szabalyuknak megfeleloen "toroltek".
Sakk-matt.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, ez a nagy gáz... a bürokrácia malmai...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem adhatják oda, ellenben ott helyben felvetethetsz velük egy jegyzőkönyvet (ha tagadják hogy ilyenük lenne, akkor a panaszkönyvbe, azt kötelesek kivizsgálni, és el sem tudják tűntetni), hogy te ott voltál és szóltál hogy ne töröljék a felvételt, mert szükség lesz rá a nyomozáshoz. Ha törlik, és véletlen a rendőrség tojik rá, akkor magánszemélyként feljelented bűnpártolásért, plusz bepereled, mert nem tett meg minden elvárhatót azért hogy csökkenteni tudd a téged ért kárt, és innentől már egy kártérítés is kinézhet. Sajnos itthon ebből sok lóvéd nem lesz, de legközelebb talán másképp álnak hozzá.
Vagyon elleni bűncselekmény ritkán izgatja fel annyira a rendőrség fantáziáját hogy nyakába vegye azt a sok idővel papírmunkával járó melót, hogy a környékbeli kamerával rendelkezőktől begyűjtse a felvételeket. Sajnos saját tapasztalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez képest nálunk két órát pepecseltek ujjlenyomatok levételével. Állampolgárként azt gondolom az alap az lenne, hogy megnézik a nyilvántartást, plusz ha esetleg útlevelet csináltatna az illető akármikor (vagy bármit, amihez ujjlenyomat kell), ott helyben fejbelövik, és útlevél helyett halotti kivonatot adnak a szomorú rokonoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ujjlenyomatvétellel nálunk is sokat játszottak, de utólag átértékeltem hogy ez csak valami rituálé lehet náluk. Ugyanis összeporoztak, összedzsuváztak mindent, majd közölték hogy ezek profik voltak, nem hagytak ujjlenyomatot. Úgy jöttek be a betörők, hogy kiolvasztották a műanyag "biztonsági" ajtót. Amikor elmúlt az adrenalin hatása, találtam egy az olvadt műanyagba hűlt ujjlenyomatot. Szerinted érdekelte őket? Ahogy az sem hogy az ellopott kocsiban nem volt üzemanyag, de nagyon nem, így csak a 2 közeli benzinkút kameráit kellett volna megnézni. Sőt, amikor a szabály szerinti lezárási határidőből kicsúsztak(30 nap ha nincs bizonyíték, 60 ha van), a végén engem kezdtek gyanusítani hogy mit ugrálok, vajon miért ilyen sürgős nekem hogy lezárják. Persze ugye addig a biztosító nem fizet...
Úgyhogy őszintén nem érdekel hogy hova látnak a kameráim, kit zavarnak, engem megnyugtat a létük. És aki szándékosan bűncselekményt követ el, úgy veszem hogy ezzel automatikusan lemondott a személyiségi jogairól. Én is felvállalom a szakmámat névvel, arccal, tegye ő is ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, amikor az irodába betörnek, és elviszik a gépre kötött nokia telefont (amiről SMSküldés ment), majd
amikor a nyomozó előtt felhívtam és felvették...
Nem hitte el nekem, hogy a szolgáltató háromszögeléssel meghatározza a pozíciót végzés ellenében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Detto. Leadtam az imei számokat az ellopás délelőttjén, én is elmondtam a háromszögelősdit, de nem voltak vevők rá. Bezzeg ha keresek egy ismerőst aki hozzáfér ezekhez az adatokhoz, mindketten ülhetünk jogosulatlan adatkezelésért :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szomorú olvasni, h. lassan be van kamerázva az egész qrva világ, de ha a jámbor barom adófizetőnek a megsegítésére kell és nem a vegzálására (traffi, piroslámpán-átmenős-fényképezős stb.), akkor hirtelen nincs már semmi sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
A rendorseg semmi masra nincs kitalalva, mint az autosok megadoztatasara.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez így lenne, akkor:
- figyelnék, hogy indexel-e kanyarodáskor a delikvens (szuper, amikor nekem kell kitalálnom, merre akar menni)
- figyelnék, hogy lassít-e zebránál (pedig határozottan le is lépek)
- figyelnék, hogy ráparkol-e az utcasarokra (néha nem lehet tőlük rendesen átkelni)
- figyelnék, hogy ráparkol-e a zebrára
De sajnos nem. (VI. kerület)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek mind bonyolultak adatgyűjtési és bizonyítási szempontból is (a 3. szakértő szerint az adott útviszonyok igenis lehetővé tették, hogy a féléves Pirelli gumiabronccsal az Audi megállhasson, amennyiben a gyalogos el mert volna indulni, de hát kérem, el sem indult, miről beszélünk?!). Sokkal egyszerűbb egy céleszközzel ülni a fűtött autóban, amelyik automatikusan gyűjti az adatokat, fényképez, bizonyít, aztán majd Szombathelyről mehet a levél is automatikusan. Ne már még, hogy jegyzőkönyvet kelljen írogatni, mint valami kisiskolásnak! No meg nem is nagyon indexelenek-lassítanak-parkolnak szabályosan ők maguk sem, ezért idővel elveszítik azt az érzéküket, hogy egyáltalán felismerjék az ilyen szabálytalanságokat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugye már előre paráztatják az embereket, hogy jön a csodakütyü, amivel a telefonálást és bizt.övet is
büntetik, nomeg a szabálytalan sávváltást, parkolást etc etc.
Ha csak a közlekedők 5%-a szereli fel a saját kocsiját belső videorögzítővel, és postolja a rendőrségi szabálytalanságokat, rövid úton őket is hasonlóan hivatalból meg kell (kéne) büntetni, így nem lesz aki kimenjen közterületre, uis nincs olyan ember aki 100% szabályosan közlekedne...
nyilván a szándékosság tahó dolog, azt büntessék is. mindkét oldalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem azt mondta, hogy az autósok szabálykövető magatartásának kikényszerítése a cél, hanem azt, hogy a megadóztatásuk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egyértelműen érdemes, az én szomszédom kamerája pl. tavaly felvett egy alakot, aki inzultálta az otthon lévő idős édesanyját (be akart menni a házba, de végül elmenekült), a felvétel alapján sikerült elkapni. Még egy távolabbi felvételről is látszik a támadó mozgása, hogy merről jött (pl. kertvárosban gyakori, hogy kertek között közlekednek), segítheti a nyomozást. Igen fontos megtervezni a kamerák helyét és látószögét. Nekem van távoli képet adó (a tipikus háztető közeli sarkon lévő), de a bejárati ajtón belépőkről közelit készítő is. Ha más nem is látszik rajta, azt biztosan tudom bizonyítani, hogy nem önbetörés történt. Kínai rendelős IP-kamerák teljesen megfelelnek a célra, ha van surveillance station, ami gyűjti az anyagot - az ilyenek tudnak mozgás esetén azonnal ftp-re vagy felhőbe menteni.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> azt biztosan tudom bizonyítani, hogy nem önbetörés történt.
Ez tényleg egy jó indok. Köszi, megjegyzem.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kicsit más, de sokan írtak itt mindenféle kamerákról.
Két dolgot szeretnék:
1, beltérbe sima webkamerát, olyasmit, ami WiFi-n kapcsolódik a routerhez és a képét a neten át lehet nézni valami azonosítás után. Ez valószínű egyszerűen megoldható, viszont esetleg konkrét eszközt javasolhatnátok.
Cél: gyerek figyelés távoli rokonok számára. Szóval felrakok egyet a gyerekszobába, egyet a nappaliba ami mondjuk a járókát figyeli, és szólok a nagyiknak, hogy itt lehet nézni.
2, nannycam. Lesz olyan, hogy egy vadidegen vigyáz a gyerekre nap közben. A feleségem retteg, hogy majd biztos rossz lesz. Ezért szeretne titkos megfigyelést végezni, mozgás esetén mentsen valahová (belső sd kártya vagy nas (WiFi-n át). Erre nem találtam gyors kereséssel nekem tetsző megoldást. Voltak nagy ormótlan vackok, lámpába meg órába épített vackok, meg sok igen drágán.
Erre is ha valami jó eszközt tudna valaki ajánlani, az klassz lenne.
Lehet kész cucc is, mint mondjuk egy dísz vagy egy játékmaci vagy ilyesmi, meg lehet csak egy kis kamera, amit majd én jól beépítek valamibe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2-es ponthoz:
Mi a célod vele? Meg szeretnéd tudni, hogy „rosszul” bánt a gyerekkel? Vagy esetleg el akarod kerülni, hogy rosszul bánjon a gyerekkel?
A második esetben be kell kamerázni az egész lakást, és erre fel is kell hívni a figyelmét. Ez jóval egyszerűbb, nem kell vadászni kisméretű/elrejthető kamerákra. Esetleg a kamerák némelyike lehet fake is.
Egyébként így az egyes pontot is megoldottad.
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondjak, ha valaki tudja, hogy kamera van itt-ott, akkor a kamera elott jol viselkedik, de attol meg lehet, hogy valahol, ahol nincs kamera, jol elfenekeli, megrazza, megcsipi stb. a gyereket.
A nannycam-ot olyasmire szoktak hasznalni, hogy ha gyanu van, akkor ellenorzik, illetve bizonyitekot keresnek vele.
Termeszetesen en azt szeretnem, ha a gyereket nem bantana, nem pedig elkapni akarom, hogy bantotta. Viszont nem bizom abban, hogy telirakok mindent kamerakkal (ha valaki nagyon akarja, meg tudja oldani. Majd elmennek setalni, es a lepcsohazban gonoszkodik. Vagy akarmi). Arrol nem is beszelve, hogy mindenhova egy csomo kamerat tenni az azert eleg draga lehet valoszinuleg. Meg akkor szerelni, vezetekezni... Raadasul berlakas, nem sajat, nem furkalhatom teli az osszes falat/plafont.
Nem nagyon tetszik a megoldas, bar ertem es ertekelem az otletet. Biztos van, akinek ez tok jol megfelel.
Koszi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rejthető cuccal rogyásig van az internet.
Példa (semmi közöm hozzájuk): http://netdigi.hu/spl/126576/MINI-KAMERA
Wifi kamera nem a te barátod, leszakad a netről és boot kell neki az újrakapcsolódáshoz. Ez valami típusfüggetlen bug lehet, több különböző eszközön is láttam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolkodtam en is kinai kamerakon, amikor meglattam ezt:
https://www.youtube.com/watch?v=fZrm_WAEqh0
9:43-nal. Raspberry pi + kameramodul.
13:13-nal van egy baromi jo demo, szerintem impressziv.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan írtak sok félét így énsem tartom vissza magam. Én kb 10hónap, egy év -et szántam erre az életemből és ezeket a konzekvenciákat vontam le (többnyire saját tapasztalat és forgalmazók tanácsai alapján).
0. Számold össze, hogy ha az értékeidet ellopnák, egytől-egyig mekkora összegből tudnád újra beszerezni azokat (az esküvői fotóalbum, vagy a nagymamádtól kapott hímzett terítő, felbecsülhetetlen érték ...). Ha megvan a szám akkor annak 10 - 20% -át érdemes/kell biztonságra elkölteni.
1. Kell egy jó lakás riasztó távfelügyelettel, valamint, hogy a felügyeleti járőr 4-8 perc alatt kiérjen.
1.1 Jó ha nem csak a ház belsejét véded, hanem gondoskodsz arról is, hogy a kertbe történő behatolás is kiváltson riasztást, erre létezik technológia
1.2 Tudni érdemes, hogy nem csak az ingatlan tulajdonosa, de annak megbízottja (biztonsági cég, szomszéd Józsibá, stb) is jogosult megvédeni a tulajdonos értékeit, de csak az ingatlan területén belül.
1.3 Az utcáról is jól látszódjon, hogy van riasztó és az távfelügyelettel is rendelkezik!
2. Kell egy jó biztosítás, ami kiterjed nem csak a lopásból de a rongálásból eredő kárra is (megszólal a riasztó a betörő ijedtében elejti a TV-t, vagy bosszúból még összetör amit tud)
2.2 A biztosítónak tudnia kell mi van kockázatban! Pontos listát kell összeállítanod, gyári számmal fotóval. Ne felejtsd el bele írni nem csak a 47" LCD TV -t de a szemben lévő bőrfotelt is. Ne felejtsd el update-elni a listát ha lecserélsz valamit, vagy új dolgot veszel.
2.3 A biztosító elő fogja írni, hogy hogyan védd meg az értékeidet, ha ezek nem teljesülnek megtagadhatja a biztosító a kártalanítást. Nagyobb biztosítási értéknél ez jelenthet biztonsági redőnyt, törésgátló fóliát, biztonsági ajtót, stb.
3. Annyira le kell lassítani a behatolót amennyire lehet (mivel nem Fort Nox -ban laksz úgysem tudod megakadályozni a bejutást)
4. Na ha eddig eljutottál akkor kezdj el azon gondolkodni, hogy kamera rendszer... Már ha a fentebb megállapított költségvetésbe is bele fér.
4.1 Döntsd el, hogy a kamera rendszerrel magad akarod megnyugtatni, vagy azt szeretnéd, hogy egy nyomozáshoz szeretnél érdemi nyomot, bizonyítékot szolgáltatni (előbbi a 640x480 -as felbontás, az utóbbi a 3+MPixel felbontás)
4.2 Készülj fel arra, hogy a ház körüli udvar felügyeletére is simán kellhet 6-8 kamera (a holttér támadási vektor lehet)
4.3 Gyárilag a kamerákhoz készült konzolok általában műanyag öntvények, ritkán jó minőségűek ne is foglalkozz azokkal, inkább a megfelelő viszonyokhoz gyártasd le egy lakatossal korrózió álló anyagból.
4.4 A kamerák helyeit úgy válaszd ki, hogy leellenőrzöd egy digitális fényképezőgép segítségével mit látnak
4.5 Az éjjel látó kameránál sokkal jobb ötlet a mozgásérzékelős lámpa.
4.6 Rögzíteni kell! A gyári rögzítők elég borsos árúak és általában finnyásak is arra milyen kamerát kapcsolsz rájuk, tehát érdemes komolyan meggondolni a saját rögzítés építését.
4.7 A kamera rendszer, akár milyen jó is nem megy villany lékül, tehát kell szünetmentes táp is: a rögzítőnek, switch -nek, kameráknak.
5. Csak kis lépésekben haladj, jegyzetelj sokat és kérdezz meg minél több szakembert.
5.1 Készülj fel rá, hogy van aki pénzért vállal szaktanácsadást, (ami jó mert így van jogalapod a legapróbb dolgokra is rákérdezni, neki meg muszáj válaszolni)
----
올드보이
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper összefoglaló, nagyon tetszik! Nagyon hasonlóan gondolkodom és most sok mindenben megerősítettél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kapcsolódó blog: http://steve4security12.blog.hu/2015/02/14/vedjuk_otthonunkat_okosan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni