54. § (1)343 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
(2)344 Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(3)345 Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
(4)346 Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
(5)347 A kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.
(6)348 A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot)
visel.
(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;
b) elengedett kormánnyal kerékpározni;
c)349 kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;
d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;
e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;
f) kerékpárral állatot vezetni.
(8)350 Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés b) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy
a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,
b) kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,
c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni
nem szabad.
(9)351 A három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a jármű vezetője a 17. életévét betöltötte.
(10)352 A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
(11)353 Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
- BehringerZoltan blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1831 megtekintés
Hozzászólások
Jog szerint (ezek szerint) igazad van, de mégis sokat használ az egészségednek ha időben észlelnek az autósok, éjjel vagy nappal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nagyon jól látszik éjszaka, de nappal is jobban kiszúrják a rikító cuccot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, teljesen igaz, nappal is _sokkal_ jobban latható akin ilyen mellény van, most direkt megfigyeltem - persze most nappal is szürkés minden, lehet ezért tűnik ki annyira. Viszont az kissé aggasztó, h a rendőrök nem ismerik az aktuális szabályozást - pedig ha ilyen mellény akció van, akkor valószínűleg felkészítették őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Mindig felveszem, ha tekerni megyek.
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tfw nagyorgy szembebiciklizik veled a lánchídon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintén. Bár korábbi hozzászólók között van olyan, aki szerint a rohadt kukásmellénnyel együtt sem vesz észre :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, nem büntetni akartak, nyilván látták, h ebből pénz nem lesz, így csak b@szogatták kissé az állampolgárt. Nyilván jól esett a májuknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát lehet. Nem újdonság már sajnos, h rá szoktak szállni a bringásokra. Ezért nekem minden prizma,csengő stb a helyén van. De egyből ezzel a mellény dologgal nyitottak, úgy h lehet mégiscsak prevenciós akció volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ilyen láthatósági akciók vannak, sok az ezzel kapcsolatos baleset ilyenkor ősszel. Mondhatni a saját érdekedben "baszogatnak".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem mi ezen a baszogatás. Nem arról szólt a post, hogy a rendőrök kifejezetten jó fejek voltak és még egy ajándék mellényt is kapott?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A baszogatás két részből áll:
- nem láthatósági mellényt, hanem fényvisszaverővel elátott ruházatot kell hordania (ami saját leírása alapján rajta volt)
- és nem mindig kötelező ha városon kívül vagy, hanem csak ha olyanok a látási viszonyok (amik nem olyanok voltak - szintén saját leírása alapján)
Szóval valóban jó fejek voltak, de lehettek volna még jobb fejek, ha pontosan tudják is, amit tanítani akartak. Így már világos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A baszogatás két részből áll:"
Köszi, hogy elmagyaráztad. Szerintem alapvetően jó szándékkal állították meg és jóindulatúan bántak vele. Nálam ez nem minősül baszogatásnak. Ahogy a postból lejött, ő sem érezte annak. De van az az ember típus, aki szerint a rendőr == köcsög, akármiért is állít meg. Ha épp segít, akkor is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ugyan nem gondolom, hogy ez az ekvivalencia fennállna, a leírás alapján az itt intézkedőre egyáltalán nem. Viszont abban azért van valami, hogyha csinálunk egy kampányt, akkor testületileg érdemes lenne az ebben résztvevő urak figyelmét kettő percben a reggeli eligazitáson felhívni a fent kiemelt lb két mondatra, ha már maguktól nincs meg, hogy ne mondjanak hülyeségeket. (Az meg a másik fele, hogy egy közlekedésinek azért legyen már meg)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az egész láthatósági mellény dologgal az a problémám, ha kifizettem egy csomó pénzt olyan mezért, ami azon túl, hogy tele van fényvisszaverővel - tehát _látható_ - még a párát is átengedi kifele, tehát nem fülled be, akkor nem akarok egy ilyen műszálas szart fölé venni, ami tuti, hogy nem lélegző anyagból készült.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tuti, hogy nem lélegző anyagból készült" - Fail. Nekem olyan anyagból van, amin a szúnyogfing is átmegy, úgyhogy a befülledésre totálisan esélytelen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elefántfing jobb érvelés lett volna, szerintem, hiszen a szúnyogfing elég kicsi ahhoz, hogy egy sűrű szövésűn is átmenjen ami esetleg nem szellőz rendesen. :)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az átmegy/nem megy át esetében a nyomáskülönbség a lényeg, vélhetően a szúnyog kevésbé képes nagy nyomáskülönbséget okozni :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, jogos, meghajlok az érvelésed előtt.. :D
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saabit ezzel nem győzöd meg, én ezt ugatom neki kb 5 éve, hogy abba nem lehet beleizzadni, de nem hiszi el. (Illetve lehet, de nem attól.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őt bármiről nehéz meggyőzni.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zahynak úgy általában sokkal több tapasztalata van erről, mint amennyi neked egyáltalán összejöhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mesélj még. Olyan tájékozott vagy. Felnézek rád...
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán arról van szó, hogy ismerjük egymást kb 15-20 éve :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg arról, hogy ő egyáltalán nem ismer.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről van szó. Ezért tudja Zahy, hogy miről vagyok meggyőzhető és te nem. De muszáj ezt ennyire túlragozni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Időnként ok nélkül sértegetsz, csak ennyi.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivan, tündérbogár? Te szóltál bele a nagyok beszélgetésébe!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiúk! Ezt azonnal hagyjátok abba!
ps1: egyikőtöket sem ismerlek
ps2: nem én vagyok hrgy84
_____________________________
Powered by 1,3,7-trimetilxantin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, nem lehet beleizzadni - de inkább kipróbálom egyszer - de akkor sem azért vettem fényvisszaverős mezt, hogy ilyen szart húzzak rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a fenti idézetből úgy tűnik, hogy nem is kell, a ruházat is jó. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valami normális bringás érdekképviseletnek sikerült még időben szólni, hogy valaki nézzen már meg a mucsaröcsöge-alsón a restibe igyekvő Sanyibán kívül is egy más bringást is törvényszövegezés előtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lentebb is írtam, igen anno megtettük mint Bringaút egyesület. Amikor még létezett.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ah so. respect :)
meg is lepődtem volna, ha maguktól van ennyi eszük :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- dup -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még évekkel ezelőtt az egyesülettel elintéztük, hogy ne a kukásmellény legyen kötelező, hanem a fényvisszaverő ruházat. Ez is van ott fent.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ne ilyet képzelj el! Ez annyira lyukacsos anyag, hogy szinte már hálószerű. Amúgy meg mire felérek Dobogókőre már úgy leizzadok, mintha zuhanyoztam volna - nem vagyok valami fitt -, semmi nem múlik a mellényen.
Viszont most érkezett meg az új bringám Angliából: http://www.jejamescycles.co.uk/claud-butler-torino-sr1-road-bike-id8314…
Pöpecül be volt csomagolva, és be is volt állítva, alig kellett rajta szerelni. Még barátkozom vele. Főleg ezzel a presta típusú szeleppel nem vagyok kibékülve. Van hozzá átalakítóm, de nem értem h van kitalálva, fém a fémen tömítés nem nagyon akar működni (pláne 3-4 bar felett), arról már nem is szólva, h a benzinkútnál sem tudom felfújni mert ha rátekerem az átalakítót, akkor az ottani szelepcsatlakozó nem éri el azt, amit be kéne nyomnia, h lehessen bele fújni :-Z
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A presta szelep nem annyira bonyolult. A tetején van egy pöcök, amit ki kell tekerned, ezt egy picit nyomd be, ezután fújd fel, akár az erősen rátekert átalakítóval. Ha az átalakító belső peremén gumi van, akkor rosszat kaptál mert az dunlop szelephez van. A fémes (réz) is működni szokott, ha nem a két filléres acélváltozat. Egyébként párezerért bármelyik boltban kapsz pumpát, amik 99%-ban átállíthatók schraderről prestára. Ott segítenek is benne, hogyan működik.
Országútinál 3-4 bar igen kevés, ezeket leginkább 5-10 baron használják. Persze minden külső oldalfalán ott van az ajánlott nyomásérték. Én egy picit azért max alatt szoktam hagyni, mert iszonyatosat tud durranni egy melegebb napon. A pumpafejnek itt nem kell benyomnia a pöcköt, az a nyomástól nyomódik be.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi az infókat! Réz az átalakító. De szerintem az lesz a baj amit a végén írtál. Amikor ráraktam az itthoni pumpa csatlakozóját, az abban lévő pöcök benyomta a szelep pöckét - így nem a szelep, hanem a pumpa csatlakozója tömített volna, de az csak kb 3-4 bart bír - ilyen kis ócska, a treking bringámhoz elég volt. (Mondjuk pont ezen bosszankodtam a benzinkútnál, h ott meg miért nem nyomja be.) Azt hiszem mindenképpen invesztálnom kell egy rendes műhely-pumpába. Csak most szembesültem ezzel, h nem olyan egyszerű ezt a 7-8 bart beküldeni a gumikba. Lehet a benzinkúti kompresszor sem feltétlenül fogja ezt tudni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vettem egy szuper pumpát - hát nem volt olcsó. Haj így mindjárt más a helyzet! Pikk-pakk megvan a 7 bar. Illetve próbálgatom még ezt az átalakítós dolgot. Fontos, hogy a benzinkútnál is fel tudjam fújni. Szerintem kelleni fog az az o-gyűrű az átalakítóba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a szuper pumpa nem lett volna feltétlenül szükséges, nekem lidlis van 2000-ért, simán tud 8 bar-t (valószínű többet is, de csak 8,3-at bír a külsőm), persze ezt nem mindig lehet kapni. Az átalakítóba meg kell a gyűrű, elvégre valaminek tömítenie kell az illesztést, az enyémben is van (kb ilyen), de még guglival is csak olyat találok, amiben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell. Azon pont nem fér át a presta szelep feje. Úgy tömít, hogy pont ugyanolyan ferde hatásvonalú, relatív nagy felületű a belseje, mint a szelepé. Meg rézből van, ami puha.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a képet amit linkeltem, mert szerintem nem ugyanarról beszélünk, az én verziómon bőven átmegy a fej. Amúgy meg elég bátor lépés lenne egy gyártó részéről, ha arra alapozná a termékét, hogy minden belsőn ugyanolyan szögű és minőségű az érintkező felület.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez pont Dunlophoz való átalakító.
Most nem töltöm fel, de pont itt van a kezemben 20 darab átalakító, hirtelen megnéztem négy presta szelepet. Az a szög az az első menet válla, amúgy is legalább négy menetsor van a szelep fején, ez is „tömíthet”. Persze van hibás átalakító is.
Mindazonáltal ez egy teljesen értelmetlen és parttalan vita. Ő pont egy rossz átalakítót fogott ki, te pedig szerencsésebb szeleppel rendelkezel. Én meg időnként ezzel egészítem ki a megélhetésem, így többezer szeleppel találkoztam már. Átalakítót pl. 300 pénzért szoktam adni.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mutatós darab! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó köszi! Sok-sok éve hajtok egy saját építésű bringát, ami egyébként nagyon frankón össze van rakva. Különösen ha azt veszem, hogy szputnyik vázra van építve (szabványon kívüli méretek - rengeteg szívás). Szeretem, kényelmes - és dög nehéz. De vágytam már egy rendes országútira, és ez elérhető árban volt. Tudom persze h vannak modernebbek ennél - hétvégén is elment mellettem egy srác egy pinarello bringával (d elehet h csak replika volt). De nem ment annyival gyorsabban, mint amennyivel az drágább :-)
Ma még csak épp h rá tudtam ülni és 10 percet tekertem. De rögtön érezni h ez mennyivel merevebb szerkezet és minden mozdulat sokkal direktebb rajta. Szóval ez egy új dimenzió számomra.
Amúgy igazából ez csak ilyen divat v. luxus. Nem tudom a jó szót. A másik bringám is tökéletesen jó. Még ha edzésre is használja az ember, nem számít h nehéz. Ha az ember nem mások idejéhez akarja mérni magát, hanem saját magához, akkor nincs jelentősége a súlynak, karbon váznak, legújabb bluethoot-os váltóknak. Sík terepen egy tanyabicaj is megteszi. A hegyen viszont kellenek az áttételek, meg az erős fék. (mondjuk épp a patkófékkel nem vagyok kibékülve, mert nagyon gyenge, szerintem idővel tárcsafékre lesz az első cserélve-> új villa, új első agy, erősebb küllő fűzés - mint hozadék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni