Általános vs, Specifikus L2 / L3

 ( rohamkocka | 2014. október 29., szerda - 23:54 )

Rendszeres HUP látogatóként látom az oldalon pörgő hirdetéseket, ahol vannak visszatérő, ismerős nevek, azonban lenne egy kérdésem, melyik irányban érdemes elmélyülni és miért?

Az ember maradjon az általános területen (valamelyik OS L2/L3 támogatása, vagy DB L2/L3), és ott mélyüljön el, amennyire csak lehet, vagy "kockáztasson", és inkább legyen app. support L2/L3 (gondolok itt arra, hogy nem egy cég a saját szoftvereinek a támogatásához keres embereket, akár olyan nagyok, mint az SAP, akár jóval kisebbek, de a maguk területén fontosak)?

Ki miben látja az előnyét, a hátrányát?

Szerintem ha az ember általánosabb területen lesz guru, mindig magában hordozza az általánosság veszélyét, hiszen van 50-100-200 másik ember a munkaerőpiacon, aki ugyanazt tudja, vagy megközelítőleg azt tudja, viszont ő maga is könnyebben mozog, hiszen pl. egy bash parancs ugyanazt csinálja itt is, ott is. Ezzel szemben egy app. support magában hordozza a specifikáció veszélyét, hiszen ha kicsúszik az applikáció lába alól a talaj, kicsúszik a tied alól is, viszont amíg jól muzsikál, akkor is kevesebb vetélytárs akad.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A valasz, mint oly sok mindenre az eletben, az hogy attol fugg. Mihez van tehetseged? Ha jobban tudsz menedzselni feladatokat, jol kommunikalsz, akkor lehet, hogy az altalanosabb megoldas a jo, hiszen Te leszel az, aki elmagyarazza a fonoknek, hogy miert is van ugy ahogy lennie kell. Ha inkabb a fulessel a fejedben berhelsz valamit es utalsz emberekkel beszelni, akkor lehet, hogy jobb, ha jol beleasod magad valamibe. De ez megint csak pelda volt, ezt leginkabb magadnak kell eldontened.

--
Pásztor János
Üzemeltető Macik

Részben csatlakoznék az előttem szólóhoz, részben megfogalmaznám értetlenségemet a kérdés végén felvetett aggályokkal kapcsolatban.

Elsősorban olyan területet kell választani, amiben úgy érzed jó lehetsz. Mert bármennyire tűnik logikusnak vagy piacképesnek más terület, ha sok erőfeszítéssel sem leszel benne igazán jó, akkor nem lesznek sikerélményeid sem (szakmailag, emberileg, anyagilag egyaránt).
Sokaknál ez úgy alakul, hogy elkezdenek dolgozni alacsonyabb szinten, jellemzően általános (mindenes) szakemberként. Ott alakul ki, hogy a munka közben megismert szakterületek közül melyik lenne testhezállóbb. Onnantól azzal foglalkoznak többet, majd abban az irányban próbálnak feljebb lépni (azonos, esetleg más munkáltatónál). Senki sem úgy választ leszűkített szakterületet, hogy otthon eldönti: ez leszek és kész.

Az értetlenségem oka pedig: ha egy adott app supportját elvállalod (leginkább mert olyan általános előképzettséget kérnek, amilyennel már rendelkezel, valamint jó fizetési ajánlat is képbe kerül), akkor azt pláne nem otthon döntöd el és tanulod meg előre, hanem jellemzően az élet úgy hozza. Ha meg már így alakult, akkor nagy ráhatásod nincs, hogy az app bedől-e és munka nélkül maradsz, vagy nyugdíjas korig ott lehetsz. Én egy embert sem ismerek, aki a főiskolán eldöntötte, hogy mondjuk Ő egy adott cég egy adott appjára specializálódik, és azóta azt csinálná...

"egy bash parancs ugyanazt csinálja itt is, ott is"

Meg pl. a macfosx is "ugyanazt csinálja", feltéve, hogy ott (máshol) is van olyan.

Jó olvasni ezt a topikot, nálunk cégen belül nem lehet lépni semmerefelé se, mert "kicsiknek túl nagyok vagyunk, nagynak pedig túl kicsik" (hogy a főnökömet idézzem).

------------------------------------------------------------------------------
www.woodmann.com/searchlores/welcome.htm

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat. Ez a topik http://hup.hu/node/134104 adta az ötletet, csak engem ez foglalkoztat. Magam részéről szeretem a support munkakört, de ha lehetőségem lenni váltani, érdemes-e? Sok cég kínál beugrásként L2 szintet (12-egy-tucat- ticketek megoldása, rutinfeladatok végrehajtása, és később elmélyülni), és ha elétek pottyanna mind a két lehetőség, melyiket választanátok, tisztán szakmai szempontból.

----------
rohamkocka

Tisztán szakmai szempontból a support egyik ága sem igazán vonzó, mert csak a legmagasabb szinten van esély tényleg érdekes és kihívás-számba menő feladatokat elcsípni. De oda egy cégnél sem könnyű "felkerülni" attól függetlenül, hogy megvan-e hozzá a képesség/tudás.

Ezért inkább azt kell megnézni (mivel ez munka pénzkeresésre), hogy a reálisan elérhető pozíciók közül melyik hozza a legtöbbet a konyhára.

Mondom ezt 15 év support munka után.

Igen, az anyagi oldal is a fejemben van, szóval fordíthatjuk úgyis a kérdést, hogy melyik "ágon" könnyebb anyagiakban előrelépni?

----------
rohamkocka