Az Apple iPhone 17 Pro és Pro Max modelljei gyorsan karcolódnak, és a szakértők szerint ennek egyik oka az orosz titán hiánya lehet. A szankciók miatt a gyártó alumíniumra váltott, amely kevésbé tartós anyag. A változtatás komoly minőségi kompromisszumot jelenthet a prémium kategóriás készülékeknél.
[...]
Ez pedig szorosan összefügghet azzal, hogy az orosz titánhoz a szankciók miatt ma már jóval nehezebb hozzáférni.
[...]
Az előző generációkban az Apple prémium modelljeinek keretét részben titánból készítették, amely híres tartósságáról és ellenálló képességéről. Az iPhone 17 Pro és Pro Max esetében azonban eloxált alumíniumhéj került a készülékekre. Bár az eloxálás során oxidréteg védi a fémet a karcolódástól, az alumínium kevésbé alkalmas erre, mint a titán. Az iFixit mikroszkópos vizsgálatai szerint különösen a hátsó kamerakeret éles szélei sérülékenyek:
[...]
Elizabeth Chamberlain, az iFixit fenntarthatósági igazgatója szerint a magyarázat egyszerű: a nyugati szankciók miatt a vállalat nem tudja olyan mennyiségben beszerezni a fémet, mint korábban.
A titán jelentős része Oroszországból származott. Az Apple az iPhone Air esetében is a lehető legkevesebbre csökkentette a felhasználást: annyira, hogy a keret még erős maradjon, de ne kelljen nagy mennyiséget importálni
[...]
Részletek itt.
- 2756 megtekintés
Hozzászólások
#aszankciokmukodnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre van látható eredménye a szankcióknak. Jó nagy karcok formájában.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az iPhone karcolódása az ára a szankcióknak abba bizony belebukhatnak az eurotálibok és csatlósaik. Drága az áram, nincs gáz, télen mécsesekkel melegített virágcserép mellett kell melegedni az még belefér. De ha a szankciók miatt egy karc is esik az iPhoneon az elkötelezett fanok borzasztóan dühösek lesznek. :-)
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem írják milyen ötvözetekről, eloxálásról (vagy akármilyen bevonatkészítési eljárásról) stb van szó, ezeknél a Ti ötvözetről Al ötvözetre cserélt készülékházaknál. Anyagjellemzőben a ötvözet váltása szilárdságban okozhat problémát, azonos tömeg mellett. Az alumínium eloxálással eléggé kopásállóvá tehető, persze függ az ötvözettől (2024? 5052? miféle?) és az eloxálási eljárástól, hogy mennyire. Viszont ott van az is az alumíniumötvözet egyszerűbben (=olcsóbban) megmunkálható, és olcsóbb is. Lehet inkább ez lesz az ok, a belföldi gyártás miatti spúrkodás hogy tartani tudják a jövedelmezőséget, nem a hozzáférés. Az orosz-ukrán háború előtt a Boeing 80%-át, az Airbus 60%-át szerezte be a titán igényének a VSMPO-AVISMA nevű orosz vállalattól, ami korábban a Világ legnagyobb játékosa volt 15% körüli piaci résszel ha jól tudom. Mára az Airbus 20%-ra redukálta, a Boeing meg jórészt kiváltotta az orosz forrást (igen, a korábbi 80%-ot, pár év alatt).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mára az Airbus 20%-ra redukálta, a Boeing meg jórészt kiváltotta az orosz forrást (igen, a korábbi 80%-ot, pár év alatt).
Kérdés mennyiért, ugye. Nem állította senki, hogy nem lehet máshonnan kapni. Az ára nem mindegy, főleg mobiltelefon méretben. Repülőnél nem az lesz a gyártásban a tétel annak, aki repülőt vesz. Ez egy olcsó konzumer termék, ráadásul késhegyre menő verseny van a piacon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eléggé fluktuál az árfolyama, úgy nézem. A legelterjedtebb alapanyag 5-ös fokozatú titán ötvözet (6% alumínium, 4% vanádium) fontonként 18-25 $ között ingadozott 2022-ben, a háború első évében. Az idén 15-30 $ között van. Azt írják hogy a légijárművek és orvosi felhasználás oldalon van igényfellendülés, ez most a hajtóerő. Fogalmam nincsen, milyen titánötvözetet használnak a pro modellekhez, több tucat osztályozási fokozat van, mindegyik más-más ötvözet, arról sem nagyon találtam infót honnan veszik, milyen kiszerelésben stb. Olvastam egy cikket még iphone 15 költségstrukturájáról, annyi maradt meg bennem, hogy a legdrágább nagy alkatrésze a kijelző, utána jött a kameraszenzor sziget és a soc, meg az 5G chip. Viszont nem emlékszem hogy titánházas pro vagy alapmodell volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is az olcsósítás ugrott be, meg az, amit anno "metál"-ból (metallográfia és kapcsolódó tantárgyak) tanultunk a témában, ahogy te is írtad...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A világ összes többi kütyügyártója valahogy megoldotta ezt a problémát. Előbb-utóbb az Apple is kisakkozza a megfelelő gyártástechnológiát. Lapozzunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszország a világ 24. titánium előállitója, az USA 83x annyi, Kanada 240x annyi titániumot állit elő.
Ha az USA-nak nehézségei akadtak a titánium beszerzésével, az nem az Oroszország-elleni szankciók miatt vannak, hanem mert az ukrajnai források (ami nagyobb mint az USA termelése) olyan helyen találhatóak, amit az oroszok elfoglaltak..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az iFixit oldaláról, amire a VG is hivatkozik:
So, is the problem that the phone’s aluminum, not titanium? Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide, David Niebuhr tells us, but the difference wouldn’t account for the spalling we’re seeing.
The issue is the shape of the phone. Specifically, the sharp edge of the camera bump, which the anodizing doesn’t adhere to as evenly as across the rest of the phone.
https://www.ifixit.com/News/113388/iphone-17-pro-teardown?vgo_ee=fg0kd8…
Ez alapján nem annyira a titánium alumíniumra cserélése a probléma, mint a forma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy orosz propaganda poszt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem orosz ez szerintem, hanem siman magyar. A magyarok annyire hulyek, hogy egy ilyenre kattintanak, plane tovabbosztanak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyarok annyire hulyek...
Vigyázz!
Kilátszik a magyargyűlöleted...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide
Ezen nincs mit magyarázni. A titán-oxiddal tartósabb lenne.
nem annyira
Ezt akkor tudhatnád, ha lenne ugyanolyan házad titánnal is és összemérnéd. Addig marad a "Titanium oxide is a little harder" ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én az iFixitnek jobban hiszek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Titanium oxide is a little harder
Akkor hidd el, amit írnak. ^^^^^^^^^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit? Hogy a TiO2 kemenyebb, mint az Al2O3 (lasd meg korund, rubiz, zafir)? Tuti igaz, mert hat titan. Raadasul bemondta a Kossuth, es volt az a TV musor is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eloxált aluminiumról van szó, ami vékony és amorf oxidréteget eredményez. Mások a tulajdonságai, mint a kristályszerkezetű korundnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Google tio2 mohs, ugyanez korunddal(:
Még a kvarc is keményebb a titándioxidnál, aluminiumoxidnál a gyémánt keményebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak épp az eloxálás során ahogy fentebb írták az anyagszerkezet más lesz "picit", és ráadásul ha alatta puha a fém, és egyébként is a geometriája olyan (vékony alkatrész), akkor az eloxálás maximum a felületminőség szempontjából lesz érdekes, de valós fizikai hatásokkal szembeni ellenállóképességet nem igazán fog adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon hasznos, hogy idézed, amit én is idéztem. És?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ujfent jo peldat szolgaltatsz a vagyvezerelt gondolkodasra. A rogeszmere alapozott allitast probalod igazolni ahelyett, hogy a tenyekbol vonnal le kovetkeztetest. Idealis celpontja vagy a hasonlo cikkeknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Titanium oxide is a little harder
Fact ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minel kemenyebb? A szobahomersekletu vajnal tuti.
Az aluminium-oxidnal meg pont nem. Sot, valojaban sokkal kevesbe "kemeny".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így szól teljes egészében az ÁLTALATOK hozott idézet:
Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide, David Niebuhr tells us,
Tessék a forrásotoknál reklamálni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
but the difference wouldn’t account for the spalling we’re seeing.
Ez is benne volt az általam hozott idézetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, tehát a keményebb az keményebb. Sajnos a szar tervezésen az sem segített volna. De eddig jó volt, csak jött a balfasz tervező. Amelyik tervezett egy fost. Tiszta sor.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszország a világ 24. titánium előállitója, az USA 83x annyi, Kanada 240x annyi titániumot állit elő.
Mennyiért / kg? Mert ez itt a kérdés ..
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Világpiaci áron - de az orosz titánium - előállítás elenyésző mértékű a világ titánium-gyártásában (kemény 0,016 százalék). Nem tényező és nincs hatása a piacra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, a konkrét kérdés:
mennyiért kapta az Apple az orosz titánt és mennyiért tudná megvenni az amerikait
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát most, hogy Trump mindenre is védővámokat vetett ki, az, hogy vámolás előtt mennyibe került valami az nem nagyon érdekes.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Oroszország a világ 24. titánium előállitója, az USA 83x annyi, Kanada 240x annyi titániumot állit elő."
Nekem az rémlik, hogy a blackbird gyártásához a CIA-s fedőcégeken keresztül kellett az USA-nak titánt vennie a szovjetúniótól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azóta eltelt pár évtized, és Amerika rájött, mennyire fontos nyersanyag a titán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mediaworks tulajdonában lévő VG cikket nem néztem, de az OP-ban linkelt ifixit cikkben a szakértő szerint nem az ALU a probléma:
The Problem with Edges
So, is the problem that the phone’s aluminum, not titanium? Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide, David Niebuhr tells us, but the difference wouldn’t account for the spalling we’re seeing.
The issue is the shape of the phone. Specifically, the sharp edge of the camera bump, which the anodizing doesn’t adhere to as evenly as across the rest of the phone. Sharp corners are inherently weaker, prone to shearing off/getting sliced.
Apple could have prevented this by making a more gradual curve and avoiding a relatively sharp corner.
– David Niebuhr, Niebuhr Metallurgical Engineering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó de trejcsi orosz párti. ő most szeretné azt hinné nagyon, hogy ez emiatt van. az iphone air is azért készül titánból mer' a szankciLYÓK miatt a Zoroszok nem adnak titánt az iPhone 17 Pro-hoz csak az iPhone Air-hez.
az se zavarjon senkit, hogy az Apple elmondt a váltás okát: hűvösebb telefont akartak ami kevésbé melegszik fel. a tesztek alapján ez sikerült. a festés meg már az iPhone 5nél is problémás volt.
nem szabad az appletől színezett szart venni, gyakran megesik ez velük. :D (dEhÁt A EvÓnE az EpLü bUzI, sOhA sEmMilYeN kRiTiKáT nEm FoGaLmaZ mEg fElÉjüK!!!!44444444444)
én pár évig fixen maradok 15 Pro-nál, mindenre is elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik szavaddal ütöd a másikat szar vs. sikerült. Az Apple szerencséjére létezik a fanboy archetípus (ez vagy te), amelyik kritika nélkül elfogad mindent, amit az egyébkén többszörösen bizonyítottan hazug Apple mond és meg is fogja venni, ha csak ilyen létezik majd.
Annyi eszed nincs, hogy az ilyen cégeket pont az interneten kritikus hangokat megütők tartják kordában, hogy nehogy jobban elpofátlanodjanak. A hozzád hasonló fanboyok csak erősítik őket, hogy minden szart le lehet tolni a torkotokon, csak legyen rajta egy jól látható logó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ühüm, biztos titán beszerzési probléma van, ezért adtak ki egy titán keretes új telefont amit emberi erővel kb nem tudsz ketté törni, nehogy nyavajogjatok hogy miután ráültetek a 100 kilós seggetekkel hogy elhajlott. :D
évtizedekkel ezelőtt is volt titán powerbook g4 (2001-2002), azután pár évre rá jött aluminium unibody. az is az orosz szankciók miatt volt? :D:D:D:D:D:D kisérteties, hogy jött egy titán termék vonal, aztán átváltottak unibody aluminiumra ahogy az iphone 17 pro esetén is.
ennyit erről elvtárs.
ja és az orosz propaganda szarod leszámítva gáz hogy megint lejön a festék és karcolódik. szerencsére engem nem érint, mert akkora fanboy vagyok hogy maradok a 2 éves titán keretes telefonomnál (iPhone 15 Pro). nincs értelme újat venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az volt, hogy miért spórolták ki.
ennyit erről elvtárs
El nem tudom képzelni azt, hogy te meg én milyen elvekben lehetnénk társak. Ja, várj! Miután benzin hibridet vettem, te is beleültél egybe :D :D :D
Most már ki kellene találnotok akkor, hogy az a titán hiányzik-e vagy sem és mitől foszlanak szét kamerasziget mentén az iPhone-ok ... :D
mert akkora fanboy vagyok hogy maradok a 2 éves titán keretes telefonomnál (iPhone 15 Pro). nincs értelme újat venni.
Kérdés, hogy akkor mit veszel, ha az összes ilyen lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El nem tudom képzelni azt, hogy te meg én milyen elvekben lehetnénk társak. Ja, várj! Miután benzin hibridet vettem, te is beleültél egybe :D :D :D
A különbség, hogy a tied egy büdös milimétert nem tud elektromosan megtenni, amiben én ülök az sok hosszú kilómétert tud így haladni. :)
A másik nagy különbség, hogy én sosem haterkedtem se a benzines se az elektromos autók felé.
Kérdés, hogy akkor mit veszel, ha az összes ilyen lesz.
Erre ráérek 2-3 év múlva is. Most is (2 éve) a natúr titán-t választottam, pont azért mert ez a színezés kurvára nem megy az Applenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, te az EV-k fogadatlan prókátor felszopója vagy úgy, hogy ICE-t hajtasz, EV-ben meg kb. sose ülsz.
#hiteles
:D
Erre ráérek 2-3 év múlva is. Most is (2 éve) a natúr titán-t választottam, pont azért mert ez a színezés kurvára nem megy az Applenek.
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te milyen EV-ket is hajtottál hosszabb távon mielőtt ebben az évben vett a céges 2 Tesla Model 3-at amivel nem tudjátok kielégíteni az ügyfél igényeit csak ha faszt szoptok?
Ja! Hogy semmilyet! Mégis megmondtad, hogy rakás szar és használhatatlan. Mire te elektromos autót próbáltál, én már több modellt le tudtam tesztelni. Te nullát. Ennyire vagy Te hiteles a témában.
Mint mondtam az én Toyotám csak és kizárólag elektromosan is tud haladni, a te recsegős ropogós Audid egy centit sem tud elektromosan megtenni. Nem ugyanaz. Te csak simán beszoptad a mild hybrid szarságot, miközben a kocsidnak 0 köze van egy igazi hibridhez. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagybetűvel kezdi a mondatokat!!! 😀
Valami kurva nagy baj lehet! 🤣
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bizony baj van, az orosz propaganda már az iPhone híreket sem kíméli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ideg .... ilyen az, amikor betalálok nála. Lassan jön a másik kedvenc témája is ... figyeld :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem-nem haver. félreértesz te itt valamit. nem a kedvenc témám a pedofilia. arról sajnos miattad és a mafiátok miatt kell beszélni akire szavaztok minden évben. és minden évben elnézitek nekik az összes pedofil bűncselekményt.
most meg megint vergődtök mint a partra vetett hal. az elmúlt 15 évben nem egy emberre kiáltottatok már pedofiliát, aztán jöhettek a helyreigazító cikkek. mint pl itt is: https://hirtv.hu/ahirtvhirei/helyreigazitas-2604851
persze ilyen esetekben nincs gondotok azzal ha valakit rágalmaznak. :D
és itt az újabb öngól 2023-ból: Megszavazták a kormánypártiak, hogy ne járjon börtön a sajtóban elkövetett rágalmazásért és becsületsértésért (:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD)
hogy lesz így ebből megtorlás brácsa? behoztátok ezt a BTK módosítást, hogy szabadon pedofilozhassatok bárkit büntetlenül. most ISMÉT visszanyalt a fagyi. :D:D:D balfasz gecik.
egyébként én nem vagyok ideges. a pulzusom jelenleg is 58. ideges te szoktál lenni, mikor betolod az ovis nem szólok hozzád sytlet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedofilia
Én semmit sem állítottam. Miért erre gondoltál? :D
tl;dr:
Te beteg vagy, fordulj szakemberhez. :D
egyébként én nem vagyok ideges. a pulzusom jelenleg is 58
Ezt is közöld vele! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, én vagyok beteg. Ki is vitte le a beleegyező korhatárt 14 évre? Ti beteg állatok. Te szavaztál erre IS. Az én lelki ismeretem tiszta. Sosem szavaztam a Pedofideszre.
Beteg lennék, amiért zavar, hogy a kormánypárt tele van pedofil gecikkel akiknek meg kéne döglenie? E helyett pénzt kapnak és következmények nélkül azt tesznek amit akarnak.
Te vagy az elmebeteg amiért erre szavazol. Te ezt támogatod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom én! Elszabadult :D Eljutott 2 lépésben a kedvenc témájához :D
ICE-elvtárs :D Ne szégyelld, hogy utánam jöttél.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom ideges vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Halálosan nyugodt vagyok, az ilyen majmokat ☝️ használom a reggeli bemelegítéshez a napi internetes flame-ekhez. Az a baj veled, hogy rettenetesen repetitív vagy. Nem lehet veled gyakorolni. Olyan vagy, mint egy 0.1-es Quake-bot, amire 5 perc alatt ráun az ember, mert egy trükköt ismer :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy ti azt szeretnétek hogy kimenjen a közbeszédből az hogy a fidesz egy pedofil párt. Itt vagyok én (is), hogy minden egyes nap emlékezzünk rá, hogy mindössze csak hazug pedofil gecik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedofil
9 találat az oldalon, mind tőled van ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, te mindent tudtál, vittek egy kört a kereskedésben, annyira szuper volt, hogy .... dobpergés ... vettél egy benzinest :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nincs lehetőségem otthon tölteni, ezért számomra megfelelőbb egy hibrid. Látod, lehet ezt anélkül is hogy habzana a szád a gecitől. Nincs olyan hogy valami mindenkinek jó, vagy mindenkinek szar. Olyan van, hogy a Te igényiednek megfelel vagy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nincs lehetőségem otthon tölteni,
Pedig milyen szuper egyébként, évekig ezt hallgattam tőled. :D
a szád a gecitől
:D
Kevesebb felszopás kéne a részedről egy félkész tech. felé, amit magad sem tudsz használni. Nálad nem a dogfoodingon bukott el, hanem már előtte.
Sziahelló!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát ha én nem tudom használni, akkor szerintem egy rakás szarnak kell lennie?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számodra mindenképpen, így nem értem a rajongásod felé. Jaaaa, megvaaaaan! Te az a fajta majom vagy, amelyik 10+ éve azon élvez, hogy nekem ellentmond mindenben is. Innen fakad az EV-felszopkodásod, még akkor is beleállsz, ha kiderült: számodra használhatatlan
Na, azt nevezik igazi balfaszságnak :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, én csak simán szeretem az autókat, és úgy gondolom hogy az elektromos autók menők és jók. Leginkább akkor jó, ha az ember felhasználási szokásait kielégíti. Ha az enyémet nem elégíti ki ettől még nem lesz az összes elektromos autó egy szar.
A Te hibrid Audid hány métert is tud menni elektromosan? Ja még mindig 0?
Jó Fideszes módjára ismét hazudsz, hiszen kurvára nem minden témában mondok neked ellent, csak azokba amik engem is érdekelnek, követem őket, és nem értek egyet a habzó szájú fikázódásoddal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ICE, ICE Baby!
A te autód egy benzines autó, némi öszvér megoldással.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az én autóm egy benzines hibrid ami egy városi utazás 50-80%-át is képes csak elektromosan megtenni ha jól használod. A tied mennyit? Ja! 0. De legalább ott a mild-hibrid felirat, hogy azt hidd. Meg a 4 karika, hogy elhidd nem csak egy sima szar VW-ed van. Pedig de. Arról nem is beszélve, hogy évi 200km-re tartod, miközben a csak és kizárólag általam használt autóban már 12 ezer km van. (~3 hónap alatt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem vágyom az EV-világba, honnan vetted ezt? Te vagy oda érte. EV-világba vágysz, de az neked nem jó, erre vettél valami elbaszott megoldást, amit arra találtak ki, hogy a szigorú normákat be tudják papíron tartani :D
Valamiért ki akarod rám vetíteni a vágyaid: az eletromos autózás élményét :D
Arról nem is beszélve, hogy évi 200km-re tartod, miközben a csak és kizárólag általam használt autóban már 12 ezer km van. (~3 hónap alatt)
Hát, igen. Attól leszel igazi autós, hogy mennyi kilométert mész egy autóval :D Kérj majd ilyen kommunista buszokon régen volt "250 000 km ..." plecsniket a hátuljára :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, ebből is látszik hogy eddig 0 Toyota hibridet hajtottál, de erről IS tudod hogy szar. :D
Igen-igen, tudod a tapasztalat és a tudás azzal jön autózás terén, hogy mennyit vezetsz. Attól hogy otthon nézegeted az Audit meg kivered rá nem leszel a témában jártasabb se okosabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D :D :D
Toy-toy-toy toyotáááá
Igazi szakember vagy autók terén is :D Ha eléred a 20 ezret, talán még a LvL3 plecsnit is megkapod.
Hallod, porbafingó sem voltál még, amikor autók és motorok széles skálájával jártam. Mivel jasszerkedsz itt nekem, hogy meglett a jogsid végre és mentél 12 ezret? :D
Széles skála motorral hajtottak terén (csak ami a tulajdonomban volt, szereltem vagy vezettem):
Komár -> JAWA -> Hercules -> Simson -> ETZ -> Lada 1200 (több is) -> Barkas -> Wartburg -> UAZ -> Dacia -> Skoda 120L -> Trabant 601 -> Nissan Sunny -> Skoda Fabia -> Yamaha FZ6N -> VW Polo -> Ducati Monster 821 -> Audi A3
Mit vergődsz te majom :D Csillió kilométert vezettem a 40 év alatt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, LOL. Én nem egytrükkös póni vagyok, toy toy toyotáááá. Én ha úgy van, két kerékre pattanok a mai napig és abba is tolom a kilométereket. 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tetszenek az ilyen listák. Leírom az enyémet is (teljesen offtopic)
Komár > Lada 2105 > Trabant 601 > MT TS125 > MZ ETZ250 > Renault Megane > Kawasaki Z650 > Renault Scenic > Seat Ibiza > BMW F800GS > VW CrossFox > BMW R1200GS > Ford Mondeo > Honda Accord > Ford Galaxy > Toyota Auris > Toyota Prius > Mini One > Mini Cooper > Mini One
Ezek mellett ilyen-olyan bérautók, amik nagy részére már nem is emlékszem, az utolsó 3 egy Jeep Renegade, egy Lancia Y, és egy Citroen C4 volt.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amerikai álom magyar változata. Irígy vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
200km? Ez komoly? LOL!
Szerintem a cipomben tobb van ennel. Bringamban plane, de egy atlag tinilany biciklijeben is, szoval az nem kihivas. XD
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amilyen hülye vagy, el is hiszed, hogy egy ember havi gépjárművel való helyváltoztatása kizárólag egy járműre korlátozódik. Van olyan hónap, amikor 5-6 eszközbe mennek a kilométerek. Nem a nyomortelepen élünk, hogy autó = egy szar a ház előtt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most már ki kellene találnotok akkor, hogy az a titán hiányzik-e vagy sem
Látod, ez is csak annak probléma, aki olvas specifikációt! Én például azt sem tudom, hogy a mostaniban van-e :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, hogy mi itt a probléma. Az Apple így piacra dobhatja pár hónapon belül:
- iPolírkendő: mondjuk 200 USD / 5 darab áron. Szigorúan a telefon színéhez illeszkedő színekben.
- iPolírbyAppleszerviz: szolgáltatás, csak 100 USD / alkalom áron.
Valahogy pörgetni kell a szolgáltatás üzletágat is. 😄
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy felárért kaphatsz nem karcolódót! Ki van ez találva!
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy akar tokot is tehetsz ra! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem jó, mert belemegy a por és az karcolja össze.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várjámá' most néztem a TheVR-es csókákat, és bzmeg van olyan, hogy csak a keretére rá lehet húzni valami tokot...! Tehát elejét, hátulját nem védi, csak körbe a teló élét. Fantasztikus, csak épp senki se tudja, hogy ez mire jó. De van! És jó drágán lehet is venni, mindenféle színben. Rohanok a boltba!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon 'postásgumi' néven kapható. :))
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán arra, hogy felmérték, hogy leejtéskor sokkal nagyobb valószínűséggel ér le a sarka vagy az éle a telefonnak, és ha ott valami rugalmasabb anyag van, az megvédi. Persze ez csak spekuláció részemről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez persze igaz, viszont az, hogy van hátlapja, az praktikus. Én pl. a parkoló jegyet oda szoktam betenni, így nem veszítem el, és amikor fizetni kell, akkor nem kell kivenni, csak leolvasom a vonalkódot a telefon hátuljáról. És mivel ugyanazzal a telefonnal fizetek is, ez így egy elég hatékony dolog. Egy dolgot veszek elő, azt odatartom két helyre, kész.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utoljára a BKV bérletet tartottam a telefon tokjában, de aztán jött az elektronikus megoldás, most meg már az se kell :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A környékünkön a legtöbb parkolóházban papír kártyát ad az automata a behajtáskor.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk az értelmesebbje felismeri a rendszámot, és nyitja a sorompót. Ha nem, és elő kell vennem a Parkl-t, akkor már picsogok. Ahol nincs Parkl, oda meg nem állok be, ha kell a pénzem, majd bevezetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fel szokták ismerni a rendszámot, szóval a legtöbb helyen kihajtáskor nem kell kivenni a kártyát (ezért napokig, vagy akár hetekig is a telefon tokjában tud maradni).
Behajtáskor ad kártyát, fizetéskor van olyan automata, ahová be kell tenni a kártyát és fizetés után visszaadja (ilyen helyen ritkán parkolok). Más automaták, (amiket gyakrabban használok), csak leolvassák a vonalkódot a kártyáról, és ehhez nem kell kivenni a tok alól. Van olyan parkolóház is, ahol nem adnak kártyát. A kamera leolvassa a rendszámot, és vagy kihajtás előtt kell fizetni az automatánál (ahol általában nagy sor van), vagy online a következő nap éjfélig. Ilyen helyen előfordult már, hogy elfelejtettem fizetni és bünti lett a vége, ezért ezt nem nagyon szeretem. Azóta inkább az automatánál próbálok fizetni, ha ezen a helyen járok.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vg.hu
Ez egy full kamu propaganda cikk, el ne higgyetek mar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1200 dollárért... Vegyétek és vigyétek! 🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak azért is erősen propagandának tűnik, mert nem simán az történt, hogy titánról (NEM titánium) aluminiumra váltottak, hanem egy két oldalán üveggel borított keretből (16 pro) lett egy teljes unibody ház (17 pro), ami jóval több fémet tartalmaz, mint a 16 Pro kerete, és egy téglából kell kiesztergálni. A titán így jelentősen megdrágította volna (szankció ide vagy oda), ezért aluminiumra váltottak, cserébe viszont lett egy sokkal szilárdabb konstrukció. A kameraház, a háta (mínusza a töltéshez szükséges kerek rész), és a keret mind egy darab fém, és nincs a hátán egy nagy törékeny üveglap.
A koncepció jó lett volna, csak a formát (és esetleg az eloxálás technológiáját, esetleg e kettő kombinációját) elbaszták, ennyi.
Részemről jó lesz még jó pár évig a 16 pro, és persze azt is tokban tartom, sőt a kamerán is van külön védő, mert szeretném minél tovább használni, nemcsak az ára, de elvből sem.
Szerk.: itt a kép a 17-ről: https://www.macrumors.com/2025/09/09/iphone-17-pro-ditches-titanium/ Az antennákhoz meg töltéshez szükséges körkivágáson és az előlapi képernyőn kłvül kívül minden egy darab.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már az anyag nevét kijavítottad, akkor had tegyem hozzá, hogy az esztergálás mint forgácsoló megmunkálás nem alkalmas az unibody háznak "egy téglából" történő kialakítására. :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szőr mentén: fránya TiO2. Nyáron én birka Héra Gold-al nyomtam le a lakás plafonjait - nem figyeltem rá, hogy ebben már egy ideje nincs, kispórolták belőle **. Menten bele is futottan a súrlófényes bugba, úgy néz ki a plafonom a szögben beeső természetes fénynél, mint a hányás.
** úgy tudom valami EUs direktíva mentén, de majd kijavít aki jobban tudja, szóval FIXME.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldás: Kelj később, amikor már nem alulról világít be a nap az ablakon. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg egy (sotetito) fuggony/reluxa/rolo. Megfelelo resz alkoholos filccel alahuzando.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy tudom valami EUs direktíva mentén
Simán csak költségcsökkentés miatt. Az EU rákkeltőnek minősítette, de a cégek ezt megtámadták az EU bíróságán és nyertek.
https://www.chemistryworld.com/news/titanium-dioxide-loses-eu-carcinoge…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom, az Orbit rágó is attól fehér. Vajon milyen lesz, ha abban se lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bezzeg a szar kínai telefonom... műbőr hátlappal :D
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van itt egy Samsung meg egy Motorola telóm... nyoma sincs se alumíniumnak, se titánnak. Mégis működnek, nem karcolódnak. Vajon mi lehet a titok? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az a baj, hogy jobban karcolódik, hanem hogy ugynannyit vagy többet kérnek érte :D
Ez legyen a legnagyobb baj a szankciókkal, hogy karcos a telefon. Támadni nem érdemes, de igenis el kell szigetelni Oroszországot, amennyire csak lehet, had dagonyázzanak a posványukban, ha már nagyhatalom akarnak lenni. Ja hogy ez nem 5 perc? Már 2014-ben jobban el kellett volna szigetelni, nem csak úgy tenni mint az albán légierő (ököllel fenyegetőzik...)
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tökmindegy? Úgyis mindenki tokban tartja :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk, amilyen ocsmány fosra sikerült a hátulja, arra én mindjárt két tokot is tennék, pedig tok-ellenes vagyok :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mit kell ezen az alumíniumon meg titánon ennyit acsarkodni... Inkább élvezzétek az iOS 26 "csodálatos" új dizájnját, amely ékes példája a cég totális innovációs impotenciájának. Már nem tudnak mit kitalálni. Jövőre remélem, megint átrajzolják az ikonokat, és lehet, hogy a sarkok rádiusza is változni fog. Jujj, de izgalmas, ugye?
Glass.. azbazmeg. És még csak ki se tudod kapcsolni az új rémségeket... izé... vizuális elemeket :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új design tényleg mocskosul szar, de aki nem használ iPhone-t, az kénytelen olyan dolgokat kritizálni, amit a szájába adott valamelyik sajtóorgánum. Nekik marad a kérdés, hogy titán vagy nem titán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy, kitértünk a tok ocsmány dizájnjára is ... Ahhoz nem kell birtokolni, hogy ezt lássuk. Ahhoz nem kell Fiat Multipla tulajnak lenni, hogy felkiálthassunk:
- Mi a retkes bánat ez a darab szar?!?!?!!!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A multipla-t nem nézegetni kell :-P Bentről nem látszik, hogy úgy néz ki, mint egy csípőnacis-haspólós khm. enyhén :) túlsúlyos középkorú nő, aki büszkén mutatja az "úszógumiját" :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az iOS 26 "csodálatos" új dizájnját
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Fiat Multipla a világ egyik legjobb elrendezésű személyautója. Praktikus, kényelmes. Látszik, hogy még csak nem is ültél benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez lehet a trey-izmus kvintesszenciája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne ezt trey-izmusnak nevezni, ha nem általános világnézet lenne az, hogy a Fiat Multipla egy rakás fos.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért fos szerinted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet, hogy belülről szép, de kívülről borzalmas. Én azt szoktam mondani, hogy az alsó meg a fölső részét két külön csapat tervezte, és a kettő között maradt egy rés. Az idő szűkössége miatt berakták ide a lámpákat, és problem solved. :))
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Légellenállási együtthatója is szuper lehet, tehát egy vak, meg egy fizikai ismeret antitálentum találkozásából születhetett.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 0.32 nem egetverően jó, de nem is irdatlanul sz@r, egy többcélúra tervezett autó ("közlekedőedény" :-) ) esetében. De gondolom rengeteg Fiat Multipla volt autószerelőként a kezed alatt, és ezek alapján a tapasztalatok alapján mondod, hogy fos... (Fun fact: pl. a Ford Kuga az ugye nem fos, ráadásul szemnek sem csúnya - igaz, 0.35-öt "tud" ilyen paraméter tekintetében... De gugli a barátod, találhatsz érdekes adatokat más gyártók "szép és nem fos" modelljeiről is... )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de kívülről borzalmas.
Amikor benne ülsz, akkor nem számít, hogy kívülről hogy néz ki, a kényelmet nem az adja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak is van muszaki elonye, hogy magasan van a lampa, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olasz autó = kijön a gyárból, mehet a roncstelepre.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány olasz autód volt eddig?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem egy sem, nem vagyok mazohista. Volt elég körülöttem, hogy lássam csak az elmebetegeknek való.
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk akkor legalább a minőségbiztosítás jó, mert azon az összecsippantós képen, hát szóval nem az jön le, hogy ez milyen fasza vékony, hanem hogy mi a faszom az a kalapács fej a másik végén :)
Lehet élőben jó (meg hát tényleg, mit lehet designolni egy üvegkockán), de az a kép...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az iOS 26 "csodálatos" új dizájnját
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én. Mármint a minőségbiztosítás azt jelenti, hogy egyenletes, nem azt, hogy jó ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bingo. Attól, hogy például van ISO9000 plecsni egy terméken/szolgáltatáson, az még nem azt jelenti, hogy "jó", hanem azt, hogy ugyanolyan egyenletes minőségben kapod, illetve a minőségi kifogások a termék/szolgáltatás fejlesztésébe visszaforgatásra kerülnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "minőségbiztosítás" kifejezésből az emberek 90%-a csak a "minőség" szót hallja meg. Így nem is tudják értelmezni azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért hazudsz? Ki lehet kapcsolni az átlátszóságot.
Jovore? Nem zavar hogy az utolsó nagy design váltás 2013-ban volt? Juj! 12 év alatt designt váltottak. Neked 12 évente telik le 1 év? Lehet ezért vagy ilyen ostoba?
Ahhoz képest hogy PDA FAN vagy szánalmasan 0 a tudásod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kikapcsolva sem sokkal jobb, mert ott meg az átmenetes sávok lesznek ormótlanul levágva, akár úgy is, hogy pl. a szöveg alsó néhány pixele megy a levesbe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindentől függetlenül talán az értékes ritka fémeket inkább a nehéziparban kellene használni, nem a gagyi konzumer ketyerékhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni