"karcolódnak az új iPhone-ok: a nyugati szankciók miatt, egy fontos anyagot cserélt le benne az Apple"

Fórumok

Az Apple iPhone 17 Pro és Pro Max modelljei gyorsan karcolódnak, és a szakértők szerint ennek egyik oka az orosz titán hiánya lehet. A szankciók miatt a gyártó alumíniumra váltott, amely kevésbé tartós anyag. A változtatás komoly minőségi kompromisszumot jelenthet a prémium kategóriás készülékeknél.

[...]

Ez pedig szorosan összefügghet azzal, hogy az orosz titánhoz a szankciók miatt ma már jóval nehezebb hozzáférni.

[...]

Az előző generációkban az Apple prémium modelljeinek keretét részben titánból készítették, amely híres tartósságáról és ellenálló képességéről. Az iPhone 17 Pro és Pro Max esetében azonban eloxált alumíniumhéj került a készülékekre. Bár az eloxálás során oxidréteg védi a fémet a karcolódástól, az alumínium kevésbé alkalmas erre, mint a titán. Az iFixit mikroszkópos vizsgálatai szerint különösen a hátsó kamerakeret éles szélei sérülékenyek: 

[...]

Elizabeth Chamberlain, az iFixit fenntarthatósági igazgatója szerint a magyarázat egyszerű: a nyugati szankciók miatt a vállalat nem tudja olyan mennyiségben beszerezni a fémet, mint korábban. 

 

A titán jelentős része Oroszországból származott. Az Apple az iPhone Air esetében is a lehető legkevesebbre csökkentette a felhasználást: annyira, hogy a keret még erős maradjon, de ne kelljen nagy mennyiséget importálni

[...]

Részletek itt.

Hozzászólások

#scratchgate  #majdtokothasznalok

trey @ gépház

Végre van látható eredménye a szankcióknak. Jó nagy karcok formájában.

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Ha az iPhone karcolódása az ára a szankcióknak abba bizony belebukhatnak az eurotálibok és csatlósaik. Drága az áram, nincs gáz, télen mécsesekkel melegített virágcserép mellett kell melegedni az még belefér. De ha a szankciók miatt egy karc is esik az iPhoneon az elkötelezett fanok borzasztóan dühösek lesznek. :-) 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Nem írják milyen ötvözetekről, eloxálásról (vagy akármilyen bevonatkészítési eljárásról) stb van szó, ezeknél a Ti ötvözetről Al ötvözetre cserélt készülékházaknál. Anyagjellemzőben a ötvözet váltása szilárdságban okozhat problémát, azonos tömeg mellett. Az alumínium eloxálással eléggé kopásállóvá tehető, persze függ az ötvözettől (2024? 5052? miféle?) és az eloxálási eljárástól, hogy mennyire. Viszont ott van az is az alumíniumötvözet egyszerűbben (=olcsóbban) megmunkálható, és olcsóbb is. Lehet inkább ez lesz az ok, a belföldi gyártás miatti spúrkodás hogy tartani tudják a jövedelmezőséget, nem a hozzáférés. Az orosz-ukrán háború előtt a Boeing 80%-át, az Airbus 60%-át szerezte be a titán igényének a VSMPO-AVISMA nevű orosz vállalattól, ami korábban a Világ legnagyobb játékosa volt 15% körüli piaci résszel ha jól tudom. Mára az Airbus 20%-ra redukálta, a Boeing meg jórészt kiváltotta az orosz forrást (igen, a korábbi 80%-ot, pár év alatt). 

Mára az Airbus 20%-ra redukálta, a Boeing meg jórészt kiváltotta az orosz forrást (igen, a korábbi 80%-ot, pár év alatt). 

Kérdés mennyiért, ugye. Nem állította senki, hogy nem lehet máshonnan kapni. Az ára nem mindegy, főleg mobiltelefon méretben. Repülőnél nem az lesz a gyártásban a tétel annak, aki repülőt vesz. Ez egy olcsó konzumer termék, ráadásul késhegyre menő verseny van a piacon. 

trey @ gépház

Eléggé fluktuál az árfolyama, úgy nézem. A legelterjedtebb alapanyag 5-ös fokozatú titán ötvözet (6% alumínium, 4% vanádium) fontonként 18-25 $ között ingadozott 2022-ben, a háború első évében. Az idén 15-30 $ között van. Azt írják hogy a légijárművek és orvosi felhasználás oldalon van igényfellendülés, ez most a hajtóerő. Fogalmam nincsen, milyen titánötvözetet használnak a pro modellekhez, több tucat osztályozási fokozat van, mindegyik más-más ötvözet, arról sem nagyon találtam infót honnan veszik, milyen kiszerelésben stb. Olvastam egy cikket még iphone 15 költségstrukturájáról, annyi maradt meg bennem, hogy a legdrágább nagy alkatrésze a kijelző, utána jött a kameraszenzor sziget és a soc, meg az 5G chip. Viszont nem emlékszem hogy titánházas pro vagy alapmodell volt.

A világ összes többi kütyügyártója valahogy megoldotta ezt a problémát. Előbb-utóbb az Apple is kisakkozza a megfelelő gyártástechnológiát. Lapozzunk.

Szerkesztve: 2025. 09. 27., szo – 17:47

Oroszország a világ 24. titánium előállitója, az USA 83x annyi, Kanada 240x annyi titániumot állit elő.

Ha az USA-nak nehézségei akadtak a titánium beszerzésével, az nem az Oroszország-elleni szankciók miatt vannak, hanem mert az ukrajnai források (ami nagyobb mint az USA termelése) olyan helyen találhatóak, amit az oroszok elfoglaltak..

Az iFixit oldaláról, amire a VG is hivatkozik:

So, is the problem that the phone’s aluminum, not titanium? Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide, David Niebuhr tells us, but the difference wouldn’t account for the spalling we’re seeing. 

The issue is the shape of the phone. Specifically, the sharp edge of the camera bump, which the anodizing doesn’t adhere to as evenly as across the rest of the phone. 

https://www.ifixit.com/News/113388/iphone-17-pro-teardown?vgo_ee=fg0kd8…

Ez alapján nem annyira a titánium alumíniumra cserélése a probléma, mint a forma.

Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide

Ezen nincs mit magyarázni. A titán-oxiddal tartósabb lenne. 

nem annyira

Ezt akkor tudhatnád, ha lenne ugyanolyan házad titánnal is és összemérnéd. Addig marad a "Titanium oxide is a little harder" ... 

trey @ gépház

Csak épp az eloxálás során ahogy fentebb írták az anyagszerkezet más lesz "picit", és ráadásul ha alatta puha a fém, és egyébként is a geometriája olyan (vékony alkatrész), akkor az eloxálás maximum a felületminőség szempontjából lesz érdekes, de valós fizikai hatásokkal szembeni ellenállóképességet nem igazán fog adni. 

Hát most, hogy Trump mindenre is védővámokat vetett ki, az, hogy vámolás előtt mennyibe került valami az nem nagyon érdekes.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A Mediaworks tulajdonában lévő VG cikket nem néztem, de az OP-ban linkelt ifixit cikkben a szakértő szerint nem az ALU a probléma:

The Problem with Edges

So, is the problem that the phone’s aluminum, not titanium? Titanium oxide is a little harder than aluminum oxide, David Niebuhr tells us, but the difference wouldn’t account for the spalling we’re seeing. 

The issue is the shape of the phone. Specifically, the sharp edge of the camera bump, which the anodizing doesn’t adhere to as evenly as across the rest of the phone. Sharp corners are inherently weaker, prone to shearing off/getting sliced.

Apple could have prevented this by making a more gradual curve and avoiding a relatively sharp corner.

– David Niebuhr, Niebuhr Metallurgical Engineering

jó de trejcsi orosz párti. ő most szeretné azt hinné nagyon, hogy ez emiatt van. az iphone air is azért készül titánból mer' a szankciLYÓK miatt a Zoroszok nem adnak titánt az iPhone 17 Pro-hoz csak az iPhone Air-hez. 

az se zavarjon senkit, hogy az Apple elmondt a váltás okát: hűvösebb telefont akartak ami kevésbé melegszik fel. a tesztek alapján ez sikerült. a festés meg már az iPhone 5nél is problémás volt.

nem szabad az appletől színezett szart venni, gyakran megesik ez velük. :D (dEhÁt A EvÓnE az EpLü bUzI, sOhA sEmMilYeN kRiTiKáT nEm FoGaLmaZ mEg fElÉjüK!!!!44444444444)

én pár évig fixen maradok 15 Pro-nál, mindenre is elég.

Egyik szavaddal ütöd a másikat szar vs. sikerült. Az Apple szerencséjére létezik a fanboy archetípus (ez vagy te), amelyik kritika nélkül elfogad mindent, amit az egyébkén többszörösen bizonyítottan hazug Apple mond és meg is fogja venni, ha csak ilyen létezik majd. 

Annyi eszed nincs, hogy az ilyen cégeket pont az interneten kritikus hangokat megütők tartják kordában, hogy nehogy jobban elpofátlanodjanak. A hozzád hasonló fanboyok csak erősítik őket, hogy minden szart le lehet tolni a torkotokon, csak legyen rajta egy jól látható logó. 

trey @ gépház

ühüm, biztos titán beszerzési probléma van, ezért adtak ki egy titán keretes új telefont amit emberi erővel kb nem tudsz ketté törni, nehogy nyavajogjatok hogy miután ráültetek a 100 kilós seggetekkel hogy elhajlott. :D

évtizedekkel ezelőtt is volt titán powerbook g4 (2001-2002), azután pár évre rá jött aluminium unibody. az is az orosz szankciók miatt volt? :D:D:D:D:D:D kisérteties, hogy jött egy titán termék vonal, aztán átváltottak unibody aluminiumra ahogy az iphone 17 pro esetén is. 

ennyit erről elvtárs.

ja és az orosz propaganda szarod leszámítva gáz hogy megint lejön a festék és karcolódik. szerencsére engem nem érint, mert akkora fanboy vagyok hogy maradok a 2 éves titán keretes telefonomnál (iPhone 15 Pro). nincs értelme újat venni. 

A kérdés az volt, hogy miért spórolták ki. 

ennyit erről elvtárs

El nem tudom képzelni azt, hogy te meg én milyen elvekben lehetnénk társak. Ja, várj! Miután benzin hibridet vettem, te is beleültél egybe :D :D :D

Most már ki kellene találnotok akkor, hogy az a titán hiányzik-e vagy sem és mitől foszlanak szét kamerasziget mentén az iPhone-ok ... :D

mert akkora fanboy vagyok hogy maradok a 2 éves titán keretes telefonomnál (iPhone 15 Pro). nincs értelme újat venni. 

Kérdés, hogy akkor mit veszel, ha az összes ilyen lesz. 

trey @ gépház

El nem tudom képzelni azt, hogy te meg én milyen elvekben lehetnénk társak. Ja, várj! Miután benzin hibridet vettem, te is beleültél egybe :D :D :D

A különbség, hogy a tied egy büdös milimétert nem tud elektromosan megtenni, amiben én ülök az sok hosszú kilómétert tud így haladni. :) 

A másik nagy különbség, hogy én sosem haterkedtem se a benzines se az elektromos autók felé. 

Kérdés, hogy akkor mit veszel, ha az összes ilyen lesz. 

Erre ráérek 2-3 év múlva is. Most is (2 éve) a natúr titán-t választottam, pont azért mert ez a színezés kurvára nem megy az Applenek. 

Nem, te az EV-k fogadatlan prókátor felszopója vagy úgy, hogy ICE-t hajtasz, EV-ben meg kb. sose ülsz. 

#hiteles 

:D

Erre ráérek 2-3 év múlva is. Most is (2 éve) a natúr titán-t választottam, pont azért mert ez a színezés kurvára nem megy az Applenek.

:D

trey @ gépház

Te milyen EV-ket is hajtottál hosszabb távon mielőtt ebben az évben vett a céges 2 Tesla Model 3-at amivel nem tudjátok kielégíteni az ügyfél igényeit csak ha faszt szoptok?

Ja! Hogy semmilyet! Mégis megmondtad, hogy rakás szar és használhatatlan. Mire te elektromos autót próbáltál, én már több modellt le tudtam tesztelni. Te nullát. Ennyire vagy Te hiteles a témában. 

Mint mondtam az én Toyotám csak és kizárólag elektromosan is tud haladni, a te recsegős ropogós Audid egy centit sem tud elektromosan megtenni. Nem ugyanaz. Te csak simán beszoptad a mild hybrid szarságot, miközben a kocsidnak 0 köze van egy igazi hibridhez. :) 

nem-nem haver. félreértesz te itt valamit. nem a kedvenc témám a pedofilia. arról sajnos miattad és a mafiátok miatt kell beszélni akire szavaztok minden évben. és minden évben elnézitek nekik az összes pedofil bűncselekményt. 

most meg megint vergődtök mint a partra vetett hal. az elmúlt 15 évben nem egy emberre kiáltottatok már pedofiliát, aztán jöhettek a helyreigazító cikkek. mint pl itt is: https://hirtv.hu/ahirtvhirei/helyreigazitas-2604851

persze ilyen esetekben nincs gondotok azzal ha valakit rágalmaznak. :D 

és itt az újabb öngól 2023-ból: Megszavazták a kormánypártiak, hogy ne járjon börtön a sajtóban elkövetett rágalmazásért és becsületsértésért (:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD)

hogy lesz így ebből megtorlás brácsa? behoztátok ezt a BTK módosítást, hogy szabadon pedofilozhassatok bárkit büntetlenül. most ISMÉT visszanyalt a fagyi. :D:D:D balfasz gecik.

egyébként én nem vagyok ideges. a pulzusom jelenleg is 58. ideges te szoktál lenni, mikor betolod az ovis nem szólok hozzád sytlet. :) 

Egy fideszes módosító javaslat szerint a papoknak nem kell jelenteniük a gyerekek elleni bűncselekményeket, ha gyónás útján értesülnek róla

Jaja, én vagyok beteg. Ki is vitte le a beleegyező korhatárt 14 évre? Ti beteg állatok. Te szavaztál erre IS. Az én lelki ismeretem tiszta. Sosem szavaztam a Pedofideszre.

Beteg lennék, amiért zavar, hogy a kormánypárt tele van pedofil gecikkel akiknek meg kéne döglenie? E helyett pénzt kapnak és következmények nélkül azt tesznek amit akarnak. 

Te vagy az elmebeteg amiért erre szavazol. Te ezt támogatod.

Halálosan nyugodt vagyok, az ilyen majmokat ☝‍️ használom a reggeli bemelegítéshez a napi internetes flame-ekhez. Az a baj veled, hogy rettenetesen repetitív vagy. Nem lehet veled gyakorolni. Olyan vagy, mint egy 0.1-es Quake-bot, amire 5 perc alatt ráun az ember, mert egy trükköt ismer :D

trey @ gépház

Nekem nincs lehetőségem otthon tölteni,

Pedig milyen szuper egyébként, évekig ezt hallgattam tőled. :D

a szád a gecitől

:D

Kevesebb felszopás kéne a részedről egy félkész tech. felé, amit magad sem tudsz használni. Nálad nem a dogfoodingon bukott el, hanem már előtte. 

Sziahelló! 

trey @ gépház

Számodra mindenképpen, így nem értem a rajongásod felé. Jaaaa, megvaaaaan! Te az a fajta majom vagy, amelyik 10+ éve azon élvez, hogy nekem ellentmond mindenben is. Innen fakad az EV-felszopkodásod, még akkor is beleállsz, ha kiderült: számodra használhatatlan

Na, azt nevezik igazi balfaszságnak :D

trey @ gépház

Nem, én csak simán szeretem az autókat, és úgy gondolom hogy az elektromos autók menők és jók. Leginkább akkor jó, ha az ember felhasználási szokásait kielégíti. Ha az enyémet nem elégíti ki ettől még nem lesz az összes elektromos autó egy szar. 

A Te hibrid Audid hány métert is tud menni elektromosan? Ja még mindig 0? 

Jó Fideszes módjára ismét hazudsz, hiszen kurvára nem minden témában mondok neked ellent, csak azokba amik engem is érdekelnek, követem őket, és nem értek egyet a habzó szájú fikázódásoddal. 

Igen, az én autóm egy benzines hibrid ami egy városi utazás 50-80%-át is képes csak elektromosan megtenni ha jól használod. A tied mennyit? Ja! 0. De legalább ott a mild-hibrid felirat, hogy azt hidd. Meg a 4 karika, hogy elhidd nem csak egy sima szar VW-ed van. Pedig de. Arról nem is beszélve, hogy évi 200km-re tartod, miközben a csak és kizárólag általam használt autóban már 12 ezer km van. (~3 hónap alatt)

Én nem vágyom az EV-világba, honnan vetted ezt? Te vagy oda érte. EV-világba vágysz, de az neked nem jó, erre vettél valami elbaszott megoldást, amit arra találtak ki, hogy a szigorú normákat be tudják papíron tartani :D

Valamiért ki akarod rám vetíteni a vágyaid: az eletromos autózás élményét :D

Arról nem is beszélve, hogy évi 200km-re tartod, miközben a csak és kizárólag általam használt autóban már 12 ezer km van. (~3 hónap alatt)

Hát, igen. Attól leszel igazi autós, hogy mennyi kilométert mész egy autóval :D Kérj majd ilyen kommunista buszokon régen volt "250 000 km ..." plecsniket a hátuljára :D

trey @ gépház

Hát igen, ebből is látszik hogy eddig 0 Toyota hibridet hajtottál, de erről IS tudod hogy szar. :D 

 

Igen-igen, tudod a tapasztalat és a tudás azzal jön autózás terén, hogy mennyit vezetsz. Attól hogy otthon nézegeted az Audit meg kivered rá nem leszel a témában jártasabb se okosabb.

:D :D :D

Toy-toy-toy toyotáááá 

Igazi szakember vagy autók terén is :D Ha eléred a 20 ezret, talán még a LvL3 plecsnit is megkapod. 

Hallod, porbafingó sem voltál még, amikor autók és motorok széles skálájával jártam. Mivel jasszerkedsz itt nekem, hogy meglett a jogsid végre és mentél 12 ezret? :D

Széles skála motorral hajtottak terén (csak ami a tulajdonomban volt, szereltem vagy vezettem):

Komár -> JAWA -> Hercules -> Simson -> ETZ -> Lada 1200 (több is) -> Barkas -> Wartburg -> UAZ -> Dacia -> Skoda 120L -> Trabant 601 -> Nissan Sunny -> Skoda Fabia -> Yamaha FZ6N -> VW Polo -> Ducati Monster 821 -> Audi A3  

Mit vergődsz te majom :D Csillió kilométert vezettem a 40 év alatt :D

trey @ gépház

Tetszenek az ilyen listák. Leírom az enyémet is (teljesen offtopic)

 

Komár > Lada 2105 > Trabant 601 > MT TS125 > MZ ETZ250 > Renault Megane > Kawasaki Z650 > Renault Scenic > Seat Ibiza > BMW F800GS > VW CrossFox > BMW R1200GS > Ford Mondeo >  Honda Accord > Ford Galaxy > Toyota Auris > Toyota Prius > Mini One > Mini Cooper > Mini One

Ezek mellett ilyen-olyan bérautók, amik nagy részére már nem is emlékszem, az utolsó 3 egy Jeep Renegade, egy Lancia Y, és egy Citroen C4 volt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Amilyen hülye vagy, el is hiszed, hogy egy ember havi gépjárművel való helyváltoztatása kizárólag egy járműre korlátozódik. Van olyan hónap, amikor 5-6 eszközbe mennek a kilométerek. Nem a nyomortelepen élünk, hogy autó = egy szar a ház előtt :D

trey @ gépház

Nem értem, hogy mi itt a probléma. Az Apple így piacra dobhatja pár hónapon belül:
- iPolírkendő: mondjuk 200 USD / 5 darab áron. Szigorúan a telefon színéhez illeszkedő színekben.
- iPolírbyAppleszerviz: szolgáltatás, csak 100 USD / alkalom áron.

Valahogy pörgetni kell a szolgáltatás üzletágat is. 😄

Várjámá' most néztem a TheVR-es csókákat, és bzmeg van olyan, hogy csak a keretére rá lehet húzni valami tokot...! Tehát elejét, hátulját nem védi, csak körbe a teló élét. Fantasztikus, csak épp senki se tudja, hogy ez mire jó. De van! És jó drágán lehet is venni, mindenféle színben. Rohanok a boltba!

Ez persze igaz, viszont az, hogy van hátlapja, az praktikus. Én pl. a parkoló jegyet oda szoktam betenni, így nem veszítem el, és amikor fizetni kell, akkor nem kell kivenni, csak leolvasom a vonalkódot a telefon hátuljáról. És mivel ugyanazzal a telefonnal fizetek is, ez így egy elég hatékony dolog. Egy dolgot veszek elő, azt odatartom két helyre, kész.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Fel szokták ismerni a rendszámot, szóval a legtöbb helyen kihajtáskor nem kell kivenni a kártyát (ezért napokig, vagy akár hetekig is a telefon tokjában tud maradni).

Behajtáskor ad kártyát, fizetéskor van olyan automata, ahová be kell tenni a kártyát és fizetés után visszaadja (ilyen helyen ritkán parkolok). Más automaták, (amiket gyakrabban használok), csak leolvassák a vonalkódot a kártyáról, és ehhez nem kell kivenni a tok alól. Van olyan parkolóház is, ahol nem adnak kártyát. A kamera leolvassa a rendszámot, és vagy kihajtás előtt kell fizetni az automatánál (ahol általában nagy sor van), vagy online a következő nap éjfélig. Ilyen helyen előfordult már, hogy elfelejtettem fizetni és bünti lett a vége, ezért ezt nem nagyon szeretem. Azóta inkább az automatánál próbálok fizetni, ha ezen a helyen járok. 

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2025. 09. 28., v – 01:04

vg.hu

Ez egy full kamu propaganda cikk, el ne higgyetek mar.

1200 dollárért... Vegyétek és vigyétek! 🤣

Szerkesztve: 2025. 09. 29., h – 11:14

Már csak azért is erősen propagandának tűnik, mert nem simán az történt, hogy titánról (NEM titánium) aluminiumra váltottak, hanem egy két oldalán üveggel borított keretből (16 pro) lett egy teljes unibody ház (17 pro), ami jóval több fémet tartalmaz, mint a 16 Pro kerete, és egy téglából kell kiesztergálni.  A titán így jelentősen megdrágította volna (szankció ide vagy oda), ezért aluminiumra váltottak, cserébe viszont lett egy sokkal szilárdabb konstrukció. A kameraház, a háta (mínusza a töltéshez szükséges kerek rész), és a keret mind egy darab fém, és nincs a hátán egy nagy törékeny üveglap.

A koncepció jó lett volna, csak a formát (és esetleg az eloxálás technológiáját, esetleg e kettő kombinációját) elbaszták, ennyi. 

Részemről jó lesz még jó pár évig a 16 pro, és persze azt is tokban tartom, sőt a kamerán is van külön védő, mert szeretném minél tovább használni, nemcsak az ára, de elvből sem. 

Szerk.: itt a kép a 17-ről: https://www.macrumors.com/2025/09/09/iphone-17-pro-ditches-titanium/ Az antennákhoz meg töltéshez szükséges körkivágáson és az előlapi képernyőn kłvül kívül minden egy darab. 

Szőr mentén: fránya TiO2. Nyáron én birka Héra Gold-al nyomtam le a lakás plafonjait - nem figyeltem rá, hogy ebben már egy ideje nincs, kispórolták belőle **. Menten bele is futottan a súrlófényes bugba, úgy néz ki a plafonom a szögben beeső természetes fénynél, mint a hányás.

** úgy tudom valami EUs direktíva mentén, de majd kijavít aki jobban tudja, szóval FIXME.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Bezzeg a szar kínai telefonom... műbőr hátlappal :D

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Szerkesztve: 2025. 09. 29., h – 15:42

Nem az a baj, hogy jobban karcolódik, hanem hogy ugynannyit vagy többet kérnek érte :D

Ez legyen a legnagyobb baj a szankciókkal, hogy karcos a telefon. Támadni nem érdemes, de igenis el kell szigetelni Oroszországot, amennyire csak lehet, had dagonyázzanak a posványukban, ha már nagyhatalom akarnak lenni. Ja hogy ez nem 5 perc? Már 2014-ben jobban el kellett volna szigetelni, nem csak úgy tenni mint az albán légierő (ököllel fenyegetőzik...)

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Nem tökmindegy? Úgyis mindenki tokban tartja :D

Nem tudom, mit kell ezen az alumíniumon meg titánon ennyit acsarkodni... Inkább élvezzétek az iOS 26 "csodálatos" új dizájnját, amely ékes példája a cég totális innovációs impotenciájának. Már nem tudnak mit kitalálni. Jövőre remélem, megint átrajzolják az ikonokat, és lehet, hogy a sarkok rádiusza is változni fog. Jujj, de izgalmas, ugye?

Glass.. azbazmeg. És még csak ki se tudod kapcsolni az új rémségeket... izé... vizuális elemeket :-(

Az lehet, hogy belülről szép, de kívülről borzalmas. Én azt szoktam mondani, hogy az alsó meg a fölső részét két külön csapat tervezte, és a kettő között maradt egy rés. Az idő szűkössége miatt berakták ide a lámpákat, és problem solved. :))

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

A 0.32 nem egetverően jó, de nem is irdatlanul sz@r, egy többcélúra tervezett autó ("közlekedőedény" :-) ) esetében. De gondolom rengeteg Fiat Multipla volt autószerelőként a kezed alatt, és ezek alapján a tapasztalatok alapján mondod, hogy fos... (Fun fact: pl. a Ford Kuga az ugye nem fos, ráadásul szemnek sem csúnya - igaz, 0.35-öt "tud" ilyen paraméter tekintetében... De gugli a barátod, találhatsz érdekes adatokat más gyártók "szép és nem fos" modelljeiről is... )

Mondjuk akkor legalább a minőségbiztosítás jó, mert azon az összecsippantós képen, hát szóval nem az jön le, hogy ez milyen fasza vékony, hanem hogy mi a faszom az a kalapács fej a másik végén :)

Lehet élőben jó (meg hát tényleg, mit lehet designolni egy üvegkockán), de az a kép...

Miért hazudsz? Ki lehet kapcsolni az átlátszóságot.

Jovore? Nem zavar hogy az utolsó nagy design váltás 2013-ban volt? Juj! 12 év alatt designt váltottak. Neked 12 évente telik le 1 év? Lehet ezért vagy ilyen ostoba? 

Ahhoz képest hogy PDA FAN vagy szánalmasan 0 a tudásod. 

Mindentől függetlenül talán az értékes ritka fémeket inkább a nehéziparban kellene használni, nem a gagyi konzumer ketyerékhez.