E-mail fiók átnevezése ha új ember jön a céghez

Fórumok

ZENTYAL 3.3: E-mail , SAMBA szerverként telepítve
Felvettem egy CSV-fájl segítségével a usereket. Tudnak levelezni.

A gondom a következő : Ha a céghez jön egy új ember, meg kell oldani, hogy a munkaköréhez tartozó leveleket "átvehesse" a régi munkatárstól.
Ez eddig úgy lett megoldva (NEM Zentyal-on hanem a régi levelező szerveren Webmin-ben) , hogy a felhasználó név át lett írva.
Így a "regi.kereskedo@ceg.hu" levelei megmaradtak csak az "uj.kereskedo@ceg.hu" -névre át lett nevezve a regi.kereskedo uj.kereskedo-re.
Ezáltal a régi levelek megmaradtak a fiókban, csak ezután az új ember érte őket el.

Ez eddig ment simán.

Ezt, most már az új Zentyal -szerverrel szeretnénk megoldani. De hogyan ???
Próbáltam a "regi.kereskedo" -user e-mail címét átírni : "uj.kereskedo@ceg.hu" -ra. De egy üres fiókot kaptam.
Az eddigi levelek eltűntek.

Van erre valami megoldás ??

Hozzászólások

A szerverhez van "rendes" hozzáférésed (ssh)?

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Akkor régi fiókból átmásolod az újba és kész. Esetleg előtt érdemes egy külön mappát erre a célra létrehozni a levlező klienssel (mondjuk OLD), aztán abba mehet bele.
Persze, mint alant is írták, ez mondjuk vész esetben megoldás, de ha ez folyamatos (gyakran cserélődnek az emberek), akkor egyáltalán nem jó, sőt..Viszont én ebben az esetben az egésznek az alapjain változtatnék. Persze látatlanban jó tippet nehéz adni...

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Szerintem a korrekt megoldás az, hogy nem névre szól a mailbox, hanem pozícióra, pl. kereskedo@ceg, irodavezeto@ceg, stb.

Aztán aki épp betölti a pozíciót, annak van joga olvasni a mailboxot (akár jogosultsággal, gipsz jakab user hozzáfér, akár úgy, hogy ismeri annak a mailboxnak a jelszavát is (a személyes mailboxon kívül).

Ahol nem így csinálják, ott egyszerűen felvennék egy új felhasználót, a régi mailcímre érkező leveleket átirányítanám az újba (/etc/aliases leginkább).
A régi mailboxhoz adnék neki jelszót, aztán olvasgassa, ha kell.
Ha mindenképp egyben kell, akkor akár filesystem szinten átmásolnám a régi mailbox tartalmát az újba.
Mondjuk az egyik maildirből a másikba hardlinkekkel.

Hát igen, ez még nincs benne a ZENTYAL-ban, pedig elég sokszor szükség lenne rá éles, vállalati környezetben.

Írtam egy bash-scriptet rá, amit a ZENTYAL mellé telepített WEBMIN-ben meg lehet hívni.
Ez a megadott két paraméter segítségével (régi és új felhasználó név) átmozgatja a levelezési mappákat az új ember fiókjába.

A pozíciónkénti fiók azért nem tetszik, mert hogy nézne már ki !!
kereskedo1@ceg.hu, gepkezelo2@ceg.hu ...

nekem a cégnél 3 címem is van:

kepujsag@ceg.hu
sysadmin@ceg.hu
vezeteknev.keresztnev@ceg.hu

Ha neadjisten lecserélnek, a kepujsag és a sysadmin marad a 3.-at egyszerűen törlik.

Szerintem meg jól néz ki. :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

ezzel az a gond, hogy valtas utan a poziciohoz erkezett regi leveleket az uj user nem latja. ha meg a regi user osszes levelet atadjuk neki, az az o szemelyisegi jogait sertheti, mert lehetett benne szemelyes levelezes is (ez nyilvan policy kerdese is).

arrol nem beszelve, ha ideiglenesen tobb pozicio is egy emberhez kerul (mert az egyik felelose epp szabadsagon van mondjuk es a masik helyettesiti).

ezert jobb a poziciohoz kulon fiokokat letrehozni, es az epp aktualis usernek hozzaferest adni ehhez a fiokhoz.

A'rpi

> ezzel az a gond, hogy valtas utan a poziciohoz erkezett regi leveleket az uj user nem latja.

szerinted ki fogja valaki masnak az evek ota felgyulemlett millio1 levelet olvasgatni csak ugy hobbibol?
Akinek folyo ugye van az ugyis egy uj emailben kuldi az egesz historyt ha az adott ugy "open", mikor az uj poziciot betolto szemely bejeleni magat (handoverelt ugyfellistan levoknek)

Éppen a papírmentes megoldás lenne a lényeg.
Illetve a gyors keresés.
Erre való, szerintem, az e-mail is.

A gond az , hogy nálunk már évek óta a név@ceg.hu formátum a megszokott, és elfogadott az ügyfeleink részéről is.

A kérdés : Hogyan lehet (lehetőleg ZENTYAL-WEBGUI-ban, mert rajtam kívül még egy munkatárs jogosult az admin feladatra, aki nem járatos a konzolos témában) egy régi user leveleit gyorsan átadni egy új usernek, ha a régi eltávozik.

Eddig , mint írtam WEBMIN User-kezelőjében egyszerűen átírtuk a username-t.
De ezt a ZENTYAL-WEBGUI nem támogatja...

Én a másolást / mozgatást nem bízom rájuk. Egy rossz mozdulat az egérrel, oszt meglepődik, hogy nem azt csinálja a fránya gép amit ő akart. Utána meg nyavalyog, hogy nem sikerült, oldja meg én !
Tapasztalatból írom, hogy némely (közép) vezető azt sem tudja, hogyan kell az egérrel bánni.

Fail. Ugyanis attól még a küldő(k) nem tudnak erről. A beletekint_hetnek_ meghatározott célból az rendben, de a "cél" pontos definiálása nélkül nem tehetik meg.
Ráadásul a személyes adatainak a kezelésére a kilépése után ilyen célból nincs jogalap, ergo nem tarthatja meg a cég a gipsz.jakab kukac gipszkereskedoceg.hu cimet, mert az személyes adat.

Én teljesen máshonnan közelíteném, nem ilyen házi barkács átnevezős megoldással. Ez egyszerűen nem méltó semmilyen informatikai (szak)emberhez.

Ha az e-mail cím a személyek nevéből következik (tehát nem pozíció/beosztás alapú alias-ok), akkor az adott fiók meg kell szűnjön (passzívvá kell váljon), ha az adott alkalmazott már nem dolgozik a cégnél. Az e-mail aránylag személyes dolog, még céges viszonylatban is, tehát az nagyon rossz ötlet, hogy másoljuk át az előző munkatárs a leveleit egy vadidegennek, aki most került a céghez. Pláne, hogy az új embernek úgy legyen fiókja, hogy a régit átnevezzük - ez egyáltalán honnan jött eredetileg?

Tehát régi e-mail fiók passzív/törölt. Úgy embernek új e-mail fiók.
Az információk áramlását pedig normális keretek között céges szabályzatban megoldani: ami e-mail-ben jön, de közös használatú információ, azt közös tárhelyre tessék bemásolni. Ez lenne a normális, és azonnal megszűnik az a gond, hogy az új ember is lássa az elődje rá vonatkozó dolgait.

Plusz nyereség, hogy a levelező programok megszűnnek dokumentumtárak lenni , így nem híznak a világba, ami informatikai rémálom mentés, tárolás és üzemeltetés terén egyaránt (ugye mindenki szívott már 2GB-nál megállt Outlook Express-szel vagy sérült 10GB-os PST javításával?).

Mondjuk voltam kis cégnél, ahol a főnök (helyesen) kimondottan tiltotta a magáncélú levelezést céges fiókból. A maildirt meg így 2014 környékén ildomos használni és nem kell szívni. Ezért cseréltünk egy csomó helyen -annó- outlook express-t thunderbird-re. Azóta csend és nyugalom. :)
üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Viszont ha relatíve gyakran változik a kolléga, akkor mégiscsak egy "univerzális" e-mail cím kellene elé, mert 1) az ügyfélnél is mindig szólni kell, hogy most már ne az előző e-mail címre írjon 2) nem veszi jól ki magát a folyamatosan más név ugyan arra a területre, ugyan arra a munkakörbe.

Ha területi képviselő, akkor a terület vagy célcsoport alapján (ahogy a cégen belül le vannak osztva nekik az ügyfelek) kellene gyűjtő cím, aminek a forgalma mindig az aktuális ember saját fiókjába (is) kerül.

Semmiképp sem jó megoldás kéthavonta cserélni a névre szóló e-mail-t az ügyfélnél és migrálgatni a fiók tartalmát.

Az e-mail cím személynek szól - imho. Persze legyen info@; penzugy@; kereskedelem@ stb. de ezek jó esetben csak aliasok. Ezekre érkező leveleket átdobjuk/szétdobjuk az illetékes(ek)nek, aztán majd kezd vele valaki valamit.

A probléma inkább ott szokott lenni, hogy egy több éve a cégnél lévő dolgozó kilép és az évek alatt felépített partnerkapcsolatából - különösen kereskedő esetén - akár fél év múlva is beeshet egy megrendelés. Illetve félbemaradt ügyek levelezései "csak nála vannak meg", mert Ő foglalkozott vele.

Kilépéskor:
1. Jelszavát átírjuk, hogy ne léphessen be.
2. Leveleit átirányítjuk az új dolgozó(k)hoz.
3. Igény esetén - indoklás, jóváhagyás után - az új dolgozónak egy meghatározott ideig átadjuk a régi dolgozó levelei eléréséhez szükséges belépési adatokat.
4. Kb. 1 év múlva (vagy amikor e-mail "fésülés" van) inaktiváljuk a kilépett dolgozó, leveleket a címére nem veszünk át.

A kérdés nem elvi alapon merült fel.
Évek óta a fent leírt metódust használjuk, többnyire sikeresen.

A kérdés arra irányult, hogy meg lehet-e ezt oldani szépen, lehetőleg a ZENTYAL-t nem megkerülve, esetleg a WEBGUI-n keresztül.

A kedves hozzászólók és a saját gondolataim alapján, úgy tűnik, hogy nem.

Marad a script behívva a WEBMIN "Egyéni parancsok" -moduljába.

kereskedelemnél úgy oldják meg, hogy ha egy kolléga elmegy, hogy a partnerlistán levőknek küldenek egy tájékoztató e-mailt, hogy az adott személy már nem dolgozik a cégnél, és XY vette át a feladatait, így keressék bátran bizalommal, illetve automatikus válaszolót is érdemes beállítani, mely tájékoztatja a levélküldőt, hogy nem elérhető már a cégnél az adott személy és ki tud megkeresni a kérdésével.