UPC zaklatás

Sziasztok!

Az utóbbi időben több kéretlen hírlevelet is kaptam a UPC-től, holott a megrendeléskor kifejezetten figyeltem rá, hogy az ide vonatkozó checkbox-ok ne legyenek bejelölve, ennek megfelelően elvben csak műszaki vagy számlázási ügyekben kereshetnének meg, marketing céllal nem.

A kéretlen leveleket még lenyeltem, írtam válaszlevélben, hogy ne küldjenek több ilyet, majd leiratkoztam a hírlevélről (amiről egész biztosan tudom, hogy soha nem iratkoztam fel rá).

Sokáig nem is volt semmi gond, nem jött újabb kéretlen levél, viszont tegnap este 8 után (már az időzítés is felhúzta az agyamat) felhívott egy nő a UPC-től azzal, hogy látja a rendszerben, hogy én csak TV és internet szolgáltatásra vagyok előfizetve, és a mostaninál 500 Ft-tal alacsonyabb havidíjért volna egy olyan csomag, amivel több csatornát, gyorsabb netet és telefont is kapnék. Udvariasságból végighallgattam, amit mond, majd mondtam, hogy nem érdekel az ajánlat, és letettem.

Megjegyzem, teljesen tudatosan rendeltem külön-külön a szolgáltatásokat, mivel nincs szükségem telefonra. Biztos bennem van a hiba, de nálam ez elvi kérdés, nem vagyok hajlandó megrendelni egy olyan szolgáltatást, amire nincs szükségem, még akkor se, ha ezzel lefaraghatok pár száz forintot a havidíjból...

Megelégelve a zaklatásokat, felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol elmondtam a panaszomat, és kértem, hogy többet ne keressenek semmilyen ajánlattal, se telefonon, se emailben. Erre az ügyfélszolgálatos nő megerősítette, hogy valóban úgy nyilatkoztam megrendeléskor, hogy nem kereshetnek marketing céllal, és nem is érti, hogy történhetett ilyesmi (na persze). Ami érdekes volt, hogy valami plusz flag-et átbillentett a rendszerben (nem tudom, konkrétan mit), majd azt mondta, ezzel "gátat tud szabni" a további megkereséseknek.

Felmerült a gyanú bennem, hogy alapból semmibe veszik a nyilatkozatodat, és csak akkor veszik tényleg figyelembe, ha külön szólsz, hogy nem kérsz a marketinges zaklatásból, de lehet, hogy ezt már csak a paranoia mondatja velem.

Ti is tapasztaltatok már hasonlót? Mit lehet tenni ilyen esetben? Bízhatok benne, hogy többet nem fognak zaklatni vagy mindenképp jogi útra kell terelni az ügyet ahhoz, hogy valóban békén hagyjanak?

Köszi a válaszokat!

Hozzászólások

Nem veszik figyelembe akkor sem, ha jelölőnégyzet, akkor sem, ha telefonon pánikolsz.
Kis időre parkolópálya -nem kapsz szemetet- majd megint. Értelemszeerűen megint pánikolsz, ők megint bocsánatot kérnek...és újra kapod a leveleket.
Viheted jogi útra, akkor vagy nagy mosollyal, vagy lesütött szemmel (embertől függően) közlik veled, hogy UPC qrvanagy cég, hozzád képest tele pénzzel és tucatnyi saját jogásszal, szóval ülj le a hátadra és gondolkodj már el, hegy mennyire is zavar az a pár levél.
Micsoda? Elvek?...ne nevettesd már őket.

(Saját tapasztalat, így nem mérvadó)

En is szurot alkalmazok, de azt a vezetok meg alkalmazottak fejebe vesem bele. Ha jogosulatlanul hasznaljak a szemelyes adataim, annak sulyos kovetkezmenyei vannak.

Nem lesz ott sokaig sem alkalmazott, sem vezeto aki miatt a ceget megkinaljak naponta 10 millas birsaggal, vagy az evek alatt nehezen felepitett adatbazist kenyszertorlik, netan az egesz gepparkot lefoglaljak, es csak eztan jon a szemelyes felelosseg a boncselekmeny miatt (itt korlatlan a felelosseg a szemelyes vagyonaval).

Onnantol hogy a szemelyes vagyonat es szabadsagat is kockaztatja valaki, mar irto gyorsan megy a jogkovetes...

Amikor mi előfizettünk akkor kaptunk egy UPC-s email címet, amire jönnek az ajánlatok. Nos én soha nem használtam azt az emailt, sőt már a jelszavát se tudom, így azon keresztül nem zaklathatnak :)

A telefonos hívogatásra meg a legegyszerűbb megoldás a "Igen, Kösz, NEM" telefonlecsapás, szinte mindig bejön :D

A telefonos hívogatást szinte kivétel nélkül külsős cég végzi, így azokra nyugodtan csapkodhatod a telefont, arról nem is szólva, hogy nem a legintelligensebb megoldás.
Az, hogy te nem használod a kapott email-címet, az jó, de nem mindenki van így vele....

Annyit mondtam, hogy ezek a csórók is emberek, akik próbálnak megélni és ezt a munkát találták.
Elhihetitek, hogy nem azért hívogatnak, mert a Ferrarijuk a mosóban van és éppen unatkoztak.
Nota bene: ha éjszakás műszak után alszol, akkor vagy kapcsold ki a telefont, vagy alkalmazz hívás-szűrést.

Menj át VoIP-re - úgyis folyamatosan építik le (a szolgáltató) a hagyományos telefonvonalakat... :)

Tudom, nem mindenki akar konfigurálgatni ez ügyben, ill. megbízhatóbb szolgáltatás a hagyományos vonalas - amíg nyújtják persze -, de egyfelől korrektebb szolgáltatást lehet kapni, sokkal értelmesebb díjakért (manapság magas percdíjak mellett kapcsolási díj, csúcsidő és helyközi hívások - minimum mosolygásra adnak okot, de sokkal inkább sírásra, hogy ezek a fogalmak még bizonyos helyeken(...) léteznek egyáltalán).

Ellenben némi konfigurációt követően hívásszűrés, rendszerüzenetek (most ne zavarj, hívj vissza később) és bármi, ehhez kapcsolódó szolgáltatás elérhetővé válik.
Tehát akár még ki is lehet kapcsolni a "vezetékest", ha kell, csak részlegesen...

Hangsuly a "legtobb" szon, mert az enyemen nem.

Szerintem itt fejezzuk be ezt a szalat. Elhiszem, hogy nem birod elviselni, hogy egy teljesen mas temakorben nem egyezik a velemenyunk, de azert ne kezdj mar el a forum masik vegeben ezert szemelyeskedni. Mert neked csak annyira futtota, hogy "leeszlenyezz", en viszont a blogod alapjan jocskan talalnek rajtad fogast, ha belekezdenek...

Mutass egy olyan általam írt hozzászólást, ami kifejezetten téged becsmérel, nem pedig a véleményed ellen szól, vagy valamely hamis állításod cáfolata. Gondolom, meg tudod különböztetni a kettőt. Amiben biztos vagyok, hogy egyszer sem írtam neked olyat, hogy "észlény" vagy, de még hasonlót sem. Ha mégis, akkor biztosan részegen HUP-oztam és elnézésedet kérem. ;)

A vezetékesen szoktak zaklatni, azt meg nem kapcsolhatom le
Ez az állítás simán jelenthette azt, hogy technikailag nincs lehetőséget kikapcsolni a telefont, később pontosítottál, hogy más okból nem teheted. Én meg egy ellenpéldával reagáltam egy látszólag egyértelműen téves állításra. Ha ez neked ok a személyeskedésre, akkor már nem is tudom, mit kellene gondolnom rólad.

Jó, majd a betörőnek is köszönök, kávéval kínálom, csak, hogy kellően intelligensnek és udvariasnak gondoljon. Ugyanígy vagyok én a spammerekkel. Felhív, mondja kicsoda, feltarthat-e nénány percre. Mire én:

- Nem.

Majd piros gomb a telefonon. Bevallom, ezt az egyetlen rövid szót is udvariassági fordulatnak érzem, ugyanis lehetett volna a szájam megmozdítása nélkül piros gomb, az kevesebb mozdulat.

Éjszaka meg ki van kapcsolva a telefonom, nappal, amikor zavarnának, lenémítom.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Én úgy oldottam meg, hogy mikor volt az adatfelvétel és kérdi, hogy "email van?" Mondom: "van, de nem adom!" ekkor felajánlott egy upc mailes címet, hogy azon majd értesülhetek a szarjaikról. elfogadtam, de még azóta se nyitottam meg...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Általában a szolgáltatók a DM tiltás (direct marketing) jelzést több szinten kezelik. Van olyan, hogy "belső", azaz a UPC esetén is elképzelhető mondjuk a HP+UPC és csak UPC ajánlatok megkülönböztetése. Az is lehet, hogy valamelyik jelző nem létezett amikor ikszeltél.
Más eset lehet ami pl. most megy, a nyeremények sorsolása. Ez nem ajánlattétel, tehát még újabb kategóriába bele lehet gyömöszölni.

A "nem használom a szolgáltató által használt email címet" sem ilyen egyszerű. Inkább arra a címre küldenek levelet, amit megadtál. A zaklatásnak minősülő levelek kiszűrése problémás lehet, mert hátha fontos információt sikerül spamként kiszűrni. Erre az a válasz, hogy az ilyeneket levélben vagy könyvelt küldeményként (ajánlott, tértivevény) kell küldeni. Így mindkét oldalról tisztázott lehet a felelősség, de csak a játékszabályok betartásával.

A többiért meg szólni kell.

Tapasztaltam-e hasonlót...

Ha azt hasonlónak lehet nevezni, hogy bejelentem az okmányirodában, hogy egy kocsi a tulajdonomba került, mire a típus márkaszervíze, amellyel soha az életemben nem volt semmiféle kapcsolatom előbb jelentkezik mindenféle ajánlattal, mint ahogy a kocsi törzskártyája megérkezhetne (SIC!)...

A hazai adatkezelés az ombudsmani poszt megszüntetése előtt is egy zsibvásár volt, de azóta egy olyan kupleráj, ahol azt se tudhatod, ki a madám, kinek és mennyiért ad el éppen.

Már énis 2 alkalommal iratkoztam le a Vodafon telefonos akcióiról.

"Bízhatok benne, hogy többet nem fognak zaklatni...?"

Nem. Például a multinacionális cégek általában többféle szoftvert használnak és ezek között mindenfelé API-n keresztül folyik a kommunikáció és ha valahol el**rnak valamit, akkor közel sem biztos, hogy amit az ügyintéző bepipál annak lesz hatása is. Saját tapasztalat és kollégáimnak is vannak jó sztorijai :)

Miért nem iratod át nem létező telefonszámra a kontakt adatot? Vagy csináld azt amit én. Ami nincs rajta engedélylistán az a hívás ki se csörög.

felhívott egy nő a UPC-től azzal, hogy látja a rendszerben, hogy én csak TV és internet szolgáltatásra vagyok előfizetve, és a mostaninál 500 Ft-tal alacsonyabb havidíjért volna egy olyan csomag, amivel több csatornát, gyorsabb netet és telefont is kapnék

Biztos bennem van a hiba, de nálam ez elvi kérdés, nem vagyok hajlandó megrendelni egy olyan szolgáltatást, amire nincs szükségem, még akkor se, ha ezzel lefaraghatok pár száz forintot a havidíjból

Altalaban elobb olvasom a hozzaszolasok tartalmat es csak utolag porgetek vissza a bekuldo nickjehez, ha valamiert erdekel, ki kovette el az adott iromanyt. Ebben az esetben az idezett mondatok elerese utan neztem vissza a lap tetejere, hogy veletlenul nem poliverzum vagy-e. :)
Tudtommal a UPC ugyanazzal az egy dobozzal nyujtja a harom szolgaltatast. Ha te nem dugsz a megfelelo lyukba telefonkeszuleket, olyan, mintha nem is rendeltel volna telefont, semmi hatranyod nincs belole. Neked megsem kell a tobb csatorna, gyorsabb net olcsobban, mert ilyen elveid vannak. Ertem en, csak fel nem foghatom :)

Műszakilag összekevered a Digivel!
Egyébként pont azért szólok hozzá, mert csak internetem van. Ez döntés kérdése.
Olyan, mint amikor a boltban vásárolsz egy vajat - mert szükséged van rá - de nem viszel haza 20kg kenyeret mert ingyen van. Sem 30kg káposztát, mert pl. nem szereted.
"Több csatorna, gyorsabb net olcsóbban" - Kattintsál már oda, aztán gondolkozz el, miről beszélsz!
"felhívott egy nő..." - Engem is. Kikérdeztem. 1: fogalma sem volt milyen csomagjaim vannak. 2. fogalma sem volt, hogy az UPC-nek milyen csomagjai vannak. :)) 3: az árat meg hagyjuk!
Megkértem közölje a feltételeit írásban. Ennek 3 éve.

A boltos hasonlatod azert rossz, mert a husz kilo kenyeret hazavinni munkaigenyes, plusz erobefektetest igenyel, tehat valojaban megsincs ingyen, meg ha a boltnak nem is kell fizetned erte.

Nem akarok kattintani, vagy barmit elolvasni, nem erdekelnek a UPC arai. A topicnyito allitotta, hogy olcsobb. Lenyegtelen, hogy teves az informacio vagy sem, o akkor is ez alapjan hozta meg a szerintem nem racionalis donteset.

Irasbeli feltetel kozles: tessek elfaradni a szolgaltato ASZFjeig. Igen, valoban el kell olvasni, de egyreszt mar egyszer ugyis megtetted ezt elvileg, csak a valtozaslistat kell atfutni, masreszt ne a telefonszolgaltatasert csinald, hanem a gyorsabb internetert meg a tobb csatornaert.

A te eseted egyebkent mas: mivel neked csak neted van, TV-d nincs, valoszinu te nem nyernel egy hasonlo ajanlaton.

Tehát nyíltan vallod a Hófehérkéből Tudor álláspontját: "Nem tudom mi az, de ellenzem!"
Bár azt, hogy olcsóbb nem a topicnyitó állította, hanem aki felhívta.
UPC esetén az egyedi ajánlatok nincsenek az ÁSZF-ben.
Gondolom még egy-két információ hiányában is csalhatatlanul meg tudod mondani mi a racionális döntés. :)
A példák mindig gyengék, különösen ha nem akarod megérteni. De ez mindegy.

A példád nem gyenge, hanem _rossz_, ugyanis pont a leginkább lényeges részlet felett siklik el.
Nekem az eredeti szituáció is annyira egyértelműnek tűnik, hogy nem tartom indokoltnak a párhuzamok keresését, de ha már szerintem ez sokkal jobban passzol az esetre:
A sarki fűszeresben akciós hét van, az egyébként 300 Ft-ért kapható 1kg-os kenyér és 180 Ft-os liter tej most csomagban megvásárolható, a kettő együtt 290 Ft-ért. Neked csak egy kennyére lenne szükséged, ezért csak azt veszed el. Kifelé menet felhívja rá a pénztáros a figyelmed, hogy valójában nem is muszáj hazavinned a tejet, elég, ha ő a csomagot üti be a pénztárgépbe, ennek ellenére te mégis kifizeted a kenyeret 300 Ft-os áron.
(Most az, hogy milyen egyéb tényezők vannak még, pl. hűségszerződés, modemcsere, stb, teljesen lényegtelen, a nyitó bejegyzés nem ezekre hivatkozik.)

Ismét leírom akkor: nem számít a valóság. A beírásom a topicindító hozzászólásában közölt információk alapján meghozott döntésről szól. Teljesen mindegy, hogy az adott csomag létezik, létezett-e vagy sem, ha ő úgy tudta, hogy igen, és az említett döntést ez alapján hozta meg.

A szerződéskötésről: úgy tudom, a szolgáltatásokra a szerződés megkötésének időpontjában érvényes ÁSZF vonatkozik, kivéve azon részleteket, amikről a szerződő felek külön megállapodnak. Mivel a telefonbeszélgetésről hangfelvétel készül, valószínűleg viszakereshető a dolog. De az is lehet, hogy tévedek.

Először is, semmiféle kapcsolatban nem állok poliverzummal, azon túl, hogy láttam már ezt a nicket pár topikban (tán még válaszoltam is neki egy-két helyen), nem igazán vagyok képben, hogy ki ő valójában, és pontosan miért kritizálják/fikázzák/alázzák itt annyian.

Elvi kérdésekben viszont szerintem nem érdemes vitába szállni, nyilván neked is igazad van, csak annyit tennék hozzá, hogy:

* nekem nincs szükségem telefonra
* nincs szükségem nagyobb sávszélességre - tökéletesen elegendő a mostani 60 Mbps
* nincs szükségem több TV-csatornára - alig nézek TV-t, a mostani csatornák tökéletesen ki tudják szolgálni az igényeimet

Vagyis, függetlenül attól, hogy 500 Ft-tal kevesebbet fizetnék a szolgáltatásért, nem fogom megrendelni.

A szolgáltatónak nyilván az a jó, ha minél több szolgáltatását igénybe veszem, de én úgy gondolom, ügyfélként jogom van eldönteni, hogy egy szolgáltatás kell-e nekem és ha igen, milyen paraméterekkel akarom használni.

Poliverzummal sokaknak van baja, kinek okkal, kinek csak hobbiból, de én most nem akartam ekézni. A hozzászólásai alapján ő egy olyan ember, aki az elvei mentén gyakran hoz mások számára érthetetlen, értelmetlennek tűnő döntéseket. Ezért hoztam csak fel a nevét, nem volt más oka.

Természetesen nem áll szándékomban elvitatni a jogod, hogy azt tegyél, amit te jónak látsz. Egyszerűen meglepődtem. Számomra is teljesen érthető, logikus érv lenne például az, hogy rongyos havi 500 Ft-ért nem akarod újabb hűségszerződéssel hozzájuk kötni magad, a topicnyitó hozzászólás alapján viszont úgy tűnt, hogy egyébként semmi más nem szól a döntésed mellett, mint hogy "mert csak".

Én nem szoktam kapni tőlük semmit, igaz, az alap UPC-s címet én nem nézem.
Egy alternatív cím be van állítva ugyan, de arra nem küldenek semmit (arra számítottam anno, a rendszerüzenetek megjönnek rá, de erre nem) - egyébként nem használom.

Ellenben nem tudom, honnan van meg nekik a számom (nem kizárt, hogy szerződéskötéskor meg lett adva mint "kapcsolattartó", de nem tudok róla - nem az én nevemen van a szerződés), de nem túl rég elkezdett hívogatni egy üzletkötő, ajánlatokkal (semmi különlegessel, csak ami az oldalukon is szerepel, egyébként korábban sohasem hívtak). Ugyan én is nézegettem a csomagjaikat, de bizonyos okokból egyelőre nem akartunk váltani, ill. nem csak rajtam múlik a dolog. Ezt mondtam is neki - persze mondta, hogy visszahívna később, mire én válaszoltam, hogy majd én keresem, ha úgy adódik. (A szolgáltatást be tudta azonosítani egyébként, tudott konkrét adatokat mondani a szerződéssel kapcsolatban.)
Később hívott egyszer, amikor nem voltam telefon mellett, de nem hívtam vissza - még aznap fel tudta hívni a másik mobilszámot is, ami szerződéskötéskor meg lett adva... itt kb. ugyanazt a reakciót kapta pepitában.

Tehát igen, tapasztaltam hasonlót...

"Mit lehet tenni ilyen esetben?"
Beállítani egy spam szűrőt, és néha felállni a fotelból, hogy más inger is érjen azon kívül, mint ami a monitoron keresztül árad feléd. Már sem olyan gigászi a probléma.
bocs :-)

szerk: BUÉK mindenkinek!