Stekker

Jön a téli szezon, így a motor jóval kevesebbszer kerül elő, mint az elmúlt hónapokban. Ebből kifolyólag az akkumulátor sem kap annyi törődést (töltést). Ugyan meleg garázsban áll a vas, szóval a hideg miatt nem kell aggódni, de az immobilizer + riasztó szopja valamelyest az akkut, ezért a téli pihenő alatt szerencsés ha karban van tartva.

Hogy ne kelljen a tankot minden akkutöltéskor két imbusz kicsavarása után egy partvisfej célszerszám és némi rongy felhasználásával feltámasztani, fixen bekötöttem az akkutöltő (Banner AccuGard 1800) erre a célra kialakított, speciális kábelét az akku két pólusára, a stekkert pedig a vázban elhúzva a kürt mellett kivezettem:

FZ6N akkutöltés fix stekkeren keresztül

Nem egy nagy dolog, de rendkívül megkönnyíti a töltést és az akku karbantartását. Amikor szükség van rá, akkor csak rácsatlakoztatom a töltőt a stekkerre. Ha pedig nem kell, akkor a stekker visszadugható a vázba, így nem lóg feleslegesen és látszani sem látszik.

Apró dolgok, amik időt spórolnak. Az időből pedig mindig kevés van.

(Az ötlet nem az enyém. A Red Baron-ban láttam egyszer egy FZ6N-t, aminek a kürtje mellett lógott egy kábel. Akkor kérdeztem az eladótól, hogy mi az és ő mondta, hogy ők így töltik a motorokat. Mondjuk érthető is, hiszen a győri Red Baron-ban is van vagy 100 motor. Érdekes lenne, ha rendszeresen szét kellene szedniük őket ahhoz, hogy rátöltsenek szükség esetén....)

Hozzászólások

Kösz a tippet! Egyébként a Bannertől az akksikat ajánlani tudom jól bírják a gyűrődést, tartósak.