Teherautóra milyen gumit?

... meg milyet nem!

Szerintem legyen jó vagy kiváló minőségű/értékelésű, vadonás új és márkás.
A fillérb*szó szentjánosnak áldozók maradhatnak a futózott gumi alkalmazásánál, ez esetben viszont nem kell hepciáskodni ha a sofőr nem a cégvezetést hívja hanem a pannenhilfét (kétezer euróért).

Továbbá az autópálya leállósávján nem cserélünk kereket, kivéve ha a honos ország rendőre elbarikádozza körülöttünk a placcot, nehogy valami barom román/szerb/török/szlovák/bolgár a kormányra ráaludva eltolja előlünk/fölülünk a teherautót, rajtunk keresztül szambázva persze.

Nos én ott megoldottam, bár a második kerékre várnom kellett négy óra hosszát.

Örömködtem, mikor Oed után nyitva találtam a kontrollplaccot, gondoltam ráállok a mérlegre, hogy tényleg 1600 kiló-e az a rakomány...
Vesztemre tovább tereltek, esélyem sem volt a mérleget megközelíteni, mert előttem 5 nyerges elfoglalta a helyet :(

Észrevehető különbségek vannak a furgonon és a "hétésfelesen" végrehajtható kerékcsere között ;)

Hozzászólások

Országonként változó az, hogy a járművezető hozzányúlhat-e az autójához defekt esetén.
Komolyabb cégek szerződtek a Michlein servicével, akik Francián kívül bármelyik autópályára kiballagnak, jármű kód és telefonon való személyes hívás esetében.
Franciában az autópálya-fenntartó kizárólagos joga a pályán lévő járművekkel kapcsolatos bármilyen segélynyújtás, amit amúgy kérés nélkül is megejtenek ha észreveszik az álló járművet és nyugi, észreveszik! :)

Országonként ugyanaz az alapszabály, hogy a leállósávról a lehető legrövidebb időn belül takarítsd/takaríttasd el a járművedet.
Hát itt is észrevettek, az osztrák zsandár négyszer hajtott el mellettem, negyedjére még biccentett is, hogy szép estét...

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

Az teherabroncsokot általában úgy tervezik, hogy egy vagy két vágást, ill. ezután újrafutózásra is van lehetőség AMENNYIBEN a karkasz állapota lehetővé teszi.

Az a baj, hogy kicsiny országunkban MINDENT megfutóznak, amit "találnak".

hát ezt majd megemlítem a helyi gumikirálynak, mialatt megetetem vele a szétrobbant gumit.

hogy 3.5 tonna alatt futózott gumival szaladgál bárki, az még talán rendjén van. nade efölött nem kéne szopatni a sofőrt, hiszen egy élmény az ekkora kerekekkel folytatott harc :D

--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"

Az újra futózók közül ezt a céget ismerem.
Ők elég komoly (automatizált) röntgennel, meg a csuda tudja mivel még, minden abroncsot megvizsgálnak és a gép dönt lesz e futózva vagy sem.
Újrafutózott abronccsal pedig ha az ember nem csak hajtja, hanem felügyeli is a járművét komoly futásteljesítményt lehet elérni.