[Megoldva] Régi GANZ szivattyú

Fórumok

Sziasztok!

A minap előkerült egy régi GANZ BVG 203 típusú szivattyú, melyet 1976-ban gyártottak. Rögtön el is képzeltem, hogy pont jó lenne nyáron öntözni a ciszternából. El is kezdtem tervezni, hogy mi kéne hozzá, de előbb szembe jött egy pár probléma.

Nos, ugye nem egy mai darab, kapcsolási rajzot már nem találtam hozzá, Google sem mondott semmi okosat.

Az első problémám a bekötése. A kép talán beszédesebb: http://goo.gl/dJR8V

Kiemeltem, hogy mi és hol látható a szivattyún. Elektronikai tudásom hiányosságai révén, nekem nem sokat mond, hogy mit és hova kéne kötnöm. Jelenleg abban az állapotban van minden, ahogy találtam.
A második problémám az üzemi kondenzátor. Mekkorát és hova kössem? Az adattábláján nem volt feltüntetve.

Ami az adattáblán szerepel:
U=380/220V 50Hz
n=2855f/p
Qmax=60l/p
If=3,35A
Pf=2,1kW
Hsg=6m
Hm=5m
Q=10l/p
Hm=50m

Szerintetek hogyan kéne bekötnöm, mekkora kondenzátort kéne vegyek?

Segítségetek előre is köszönöm!

Hozzászólások

A kapcsok jelölése alapján ez egy háromfázisú motor. Háromfázisú hálózatról kondenzátor nélkül működik.

Igen, ha jól emlékszem, működtethető egy fázisról is (bár nem lesz olyan teljesítménye).

Csak a te esetedben az U2-V2-W2 kapcsok össze vannak kötve, vagyis csillagkapcsolásban vannak.

E helyett deltakapcsolást kell használni, tehát össze kell kötni az U1 kapcsot az U2-vel, a V1-et a V2-vel, a W1-et a W2-vel; az U1 kapocsra mehet a fázis, a V1-re a nulla, az U2-W2 vagy a V2-W2 kapcsok közé (ez határozza meg a forgásirányt) meg egy NEM ELEKTROLIT(!!!) kondenzátor kerül - ennek kapacitása kW-onként kb. 70 uF, feszültsége 400 V.

További olvasgatásra:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_170377.html?highlight=1#…
http://www.villanyforum.hu/forum/4-villanylap-forum/485-kompresszor
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/8e/8e4d2a88d5b38c7ac28c9563c…
Balázs Iván, Horváth Imre: Villamos kapcsolások (Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1980, ISBN: 963 10 3176 4), 65. oldal

Köszönöm a segítséget! Végül sikerült működésre bírni, bár nem a leírt kapcsolás szerint, ugyanis az alapján a motor köszönte szépen, meg se zörrent. Viszont az eredeti bekötése és a linkek alapján sikerült bekötnöm.

A megoldás így néz ki:
Mindent visszaraktam a képen látható helyére, majd U1 és W1 közé került az üzemi kondenzátor. Így tökéletesen működik!

A kép alapján aligha búvárszivattyú - így érdemes a kavitációmentes üzem érdekében az NPSH-ra is gondolni...
Bár nem tudom, ezek közül az adatok közül mi segíthet ebben.