Audi A3 1.6 benzin (2003) fordulatszam ingadozas

Fórumok

Hello!

Ha van valakinek esetleg 96-03 kozott gyartott Audi A3 es talalkozott mar az alapjarati fordulatszam ingadozas problemajaval, ami ennel az autonal a google-s keresesek szerint elegge gyakori, az kerem irja le, hogy - hogy orvosolta a problemat.

Koszi,
FBK

Hozzászólások

Totalcar:
"Tisztelt Autodoki!
99-es évjáratú Audi A3 1.6 alapjárati problémám lenne. Kb. 1 éve jelentkezett, hogy az alapjárat (általában bemelegedés után) ingadozott kb. 750-1000 ford/perc között. (Nem mindig, de rendszeresen.) A szakszerviz hosszas 'próbálkozás' után a motorvezérlő computer meghibásodását diagnosztizálta, cserét javasolt. Mivel a kocsi 2 hónappal garancia után volt (természetessen! ), nem mertem nem elfogadni a 70%-os méltányossági kedvezményt, kifizettem a cserét, bár más hibajelenséget nem tapasztaltam. A fogyasztás talán még csökkent is.

A hiba néhány hónap után néha-néha előjött ismét, kisebb ingadozásokkal, de nem foglalkoztam vele. Viszont mostanában (lassan lejár a csere vezérlő garanciája! ) ismét jelentkezik a hiba rendszeresen!
Félek, hogy a szakszerviz megint csak próbálkozni fog, ezért kérnék Öntől tanácsot!
Válaszát előre is köszönve: H. Bálint
(2001. 05. 16.)

Mindenképpen vissza kell látogatni a szakszervizbe, ahol a computert cserélték, még a garancia idő lejárta előtt. De szerintem ez az ingadozás lehet a lambda szonda hibája, éppúgy mint a hőmérséklet szenzoré is. Ez aztán folyamatos üzem során szépen meg is hülyíti a computert a sok dezinformációval."

Egy autószerelő relatíve könnyen ki tudja mérni a lambda szondát, nekem B Corsában kellett cserélni, a hőmérséklet szenzor sem nagy dráma, ha jól tudom.

-----------
"640GB sokmindenre elég"

Az akkumulátor kikötése és visszakötése után a computer elfelejt "mindent" és pár órán keresztül ugyanezt csinálja, gyakorlatilag beállítja az alapjáratot.

Mindenképpen olvastad ki egy független computeressel a hibalistát, lehet csak egy egyszerű érzékelő gondod van, lehet, hogy gyenge az aksid, de lehet majdnem akármi.

hasonló hibám volt (Skoda Octavia 1.8 20V - audi motor ) és sokat faggatuk ECU-t és a légtömegmérő cseréje segített, de akkor volt a külső levegő hőmérő szonda csere is.

Nekem ugyanilyen motorral szerelt 1998-as A4-em volt, a probléma megoldását az alapjárati motor cseréje oldotta meg.

kosz mindenkinek a hsz-t.

azota volt egy fotengely holtpont jelado csere, mert meghalt, persze ez nem oldotta meg a problemat, talan arra gondoltam, hogy attol lehet, hogy az akksi + -os saruja kicsit hekkelt modon van raimadkozva az akksira, ezt szerintem holnap ujra saruztatom, hibakodlista torles aztan kiderul, talan lehet beketyozik az ECU hogy kontaktos a saru.

--
FBK

Sziasztok,

Előkaparom a topicot, engem is érint a dolog egy klímára dadogó, vagy néha le is fulladó 2002-s Mazda 626 2.0 személyében.
Nem mindig jön elő, de rendszerint meleg motornál (hidegnél feltolja 1000 körülire, ott nem jelentkezik) és klíma nélkül soha.

Cserélendő alkatrészek egész garmadáját felsorolta a szerelőm, gyakorlatilag az autó értékének többszöröséért, ezért olyan szakit keresek - lehetőleg Pest vonzáskörzetébe-, aki hajlandó a potenciális hibaforrásokat akár egyesével bemérni.

Ugyanitt szelepszárszimering cserére lenne igény, teljes motorgenerál nélkül. :)

Nem tudom, mit csinált a szerelőd, de én kiolvastatnám vele a hibakódokat. Lehet, hogy a klímakompresszor halálozott el, az lenne a következő, amit megnéznék.
Szelepszár szimering cserénél szét kell borítani a motort afaik, akkor meg már érdemes cserélni ezt-azt.
Anno nekem mikor vezérlést cseréltünk, akkor kicseréltük a bordáskereket is, amiből a sz@rt is ki kellett verni, mire lejött (60-80 ezrenként érdemes cserélni azt is), akkor láttuk, hogy ereszti az olajat a főtengelyszimering. Elporoztunk autósboltba, 2000 Ft alatt megállt az ára. Ráment egy teljes napunk, de legalább nem fogja megenni a szivárgó motorolaj a vezérműszíjat.
Klímakompresszort találsz szerintem bontottan is. Egyelőre megteszi, télen úgyis csak a párát kell majd vele lefúvatni az ablakról.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"