Az ideális metróajtók

Még régebben készítettem egy oldalt, ahol az látszik, hogy ha siet az ember, akkor hová célszerű állni a budapesti metróban (hányadik kocsi hányadik ajtajához). Ilyenkor ugyanis közel lesz a mozgólépcső. Érdemes elmenteni a telefonba is, ha gyakran metrózol :-).

Ma utaztam először az új, fehér Alstrom szerelvényben. Tényleg csöndes, és intelligens az ülőhelyek kialakítása is (egyértelmű, hogy mi egy-egy ember helye). A kapaszkodórúd is igen elegáns, elágazik háromfelé, majd újra összeér.

Hozzászólások

A 66 hogy jott ki? Ez ilyen combino-metrokocsi oldalankent 6 ajtoval? Vagy a vezetofulket is beleszamoltad?

--
My gold plated butt-plug business is being sued by Apple.
Apparently they have a patent for overpriced crap for arseholes.

A M3-nál kétszer szerepel a "Deák t:M2-re", az egyik M1 akart lenni, nem?

A nyomtatható formátum pedig lehetne pdf.

Egyébként nem rossz! :)

Erről jut eszembe, észrevettem, hogy mostanság nem "pislog" a metró, mikor beérkezik az állomásra. Mióta van ez így?:) 10-15 évvel ezelőtt még biztos megszakadt a világítás.

"ha gyakran metrózol" alkalmazás nélkül is tudod, hova kell állni. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Mondjuk az állomások elég statikusak, így aki tényleg gyakran metrózik és nem csak egy viszonylaton, akkor bőven lehetséges. Például fogalmam sincs hány éve nem jártam a Stadionoknál metróval, de tudom, hogy ott két oldalt megy fel a két lépcsősor, asszem :) Így, ha nem is ajtóra pontosan, de legalább saccra be lehet lőni, hogy hova szálljon az ember.

Az M2-n a Pillangónál, az Őrs felé haladó irányban a 3-as kocsi első ajtaja az igazi.
(A kis jegyzékben rosszul szerepel.)
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.3-janos

Ebbe bele van kalkulálva az is, hogy ezt mások is tudják, emiatt azon a környéken nagyobb a tömeg? :)
pl. Határ útnál kifelé az 1. kocsi eleje eléggé tele szokott lenni.

Hello!

Nekem van egy jobb receptem hogy hova kell állni de kapcsolatban van a listával is. Megpróbálok a peronon találni valami jelet pl. a Délinél ha az Örs irányába mész és leszálsz a Deákon a 3-as metróhoz akkor a hátső részen a "kaputelefon" elé kell megállni mert akkor a szerelvény ajtaja avval lesz egyvonalba. Kipróbáltam hogy ha régi vagy új metró jön és kb. fél méter pontosan belőhető a dolog és akkor nem kell számolgatni hogy hányadik kocsi hányadik ajtó a frankó. Persze ez a lista is hasznos de aki gyakorló metrózó az általában úgy is fejből nyomja hova kell felszállni hogy jó legyen.
Apró megjegyzés : Ha a 3. metrón a Deákon elöl szálsz le a 2. metró felé akkor az 1.kocsi utolsó(4) ajtaja jobb választás ,mert akkor nyersz pár métert. Sokszor kitapasztaltam már.

Üdv,

Sajnos ez azért nem ilyen egyszerű. Attól is függ, hogy melyik kijáratnál akarsz kimenni. Kőbánya-Kispesten pl. két kijárat van. Ha a vonatokhoz akarsz menni, akkor valóban 1. kocsi, 1. ajtó. De ha a buszokhoz, akkor inkább a 6. kocsi 1. ajtaja a legideálisabb, szerintem.

halál komolyan ezt számolgatjátok? :)

Igen, mert a mozgólépcsőknél általában dugulás van, és ha elsőként jössz ki, akkor sikeresen elkerülheted.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 13.37 | 2.6.39.3-janos

És van is... Például ha mexikói útra mész M1-el mindenki az első kocsiba száll és megy a nyomorgás. Utolsó tök üres és akár nyugodton le is lehet ülni. A legszebb pedig az, hogyha az első kocsiba nem a nyíló ajtóhoz kerülsz akkor akár lassabban jutsz ki mintha a legutolsó kocsiba szálltál volna.

@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."

Ahol triviálisan tudható a leszállás célszerű helye (mert a kocsi vége az), ott nyilván mindenki oda akar nyomulni.

Ezeknek a huncut számpároknak inkább akkor van jelentősége, amikor középtájon érdemes kiszállni. (Nem állítom, hogy egetverő fontosságú a téma, de kéthavonta egyszer van olyan helyzet, hogy eszembe jut: bár tudtam volna, hogy hova érdemes beszállni, hogy gyors legyen a kiszállás... Különösen a vasúti pályaudvaroknál.)