Egy vágás 1690 Ft avagy néha jó dolog a support :)

 ( muszashi | 2012. október 7., vasárnap - 20:38 )

Nos a múlt héten ejtettem egy vágást. Mikor elkezdtem már éreztem hogy baj lehet, konkrétan végigfutott a fejemben, hogy asszem mikor oldalra fog érni a kard nagyon közel lesz a lámpa búra, a következőnél arrébb kéne állni. No amint ezt végiggondoltam már repültek is előre a szilánkok beterítve többek közt az ágyamat is és egy szép darabot "kivágtam" a búrából. Hmmm... Szóval igen, ilyenkor fogadom meg, hogy többet lakásban nem, de aztán pár hónap múlva úgy is igen. ;)
Nem is ez ebben a lényeg, hanem ma hazafelé útba ejtettem a svéd bútoráruházat ahol sikerrel pótoltam az elvágott búrát 1690 Ft-ért. Emlékszem tizenévesen mikor anyámék csillárját fejeztem le milyen nehéz volt pótolni. Valahol ezért jó dolog, ha az ember ilyen háttérrel rendelkező cégnél vásárol nem a kis sarki bútoráruházban, mert ha kell valami lehet könnyen pótolni. Tavasszal a WC deszkát a fajanszhoz rögzítő hosszú menetes szár tört el (műanyag persze) és mivel nem akartam újat venni lévén nem az 1500Ft-os kategória volt, így elcsattogtam a vevőszolgálathoz ahol is kaptam hozzá másikat. (azt ingyen) Hiába szép az élet! :)

ps: aki most van úton figyeljen nagyon, óriási széllökések vannak! Folyamatosan kapaszkodnom kellett a kormányba az országúton. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy nem kéne-e mégis egy darab vasúti sínt hegeszteni a csomagtérbe tuning gyanánt, de aztán végiggondolom a szabad hasmagasság minden millimétere fontosabb mint ha nagy szél van és kóválygunk, elvégre ezért kerültek hosszabb rugók is a jószágba hátul. Márpedig a sín azért nem csak a súly arányon javítana, de az orrát is lenyomná. ...pedig a lengéscsillapítók vadi újak, méghozzá gyári ki tudja hány éve állt már eldugva a raktárba, mert az utángyártott vackok azonnal elfosnák magukból az olajat, ha egyszer lemegyek vele a házamig, szóval azok nem sokat érnek ;) Na most amíg nem ezek voltak bent sokkal jobban repkedett az eleje szélben, igaz azok már csattogtak rossz úton annyira ki voltak. :)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

en mar tobb eve magamnak tolom le egy forgathato feju philips-szel, ami ugyan k. draga volt, de mar szokszorosan visszahozta az arat...

Miert kell nekem sajnalnom a Klubradiot?

hahahahaha :)
Nem a fejemet borotváltam, csak felette haladt el körben a katana, aminek útban volt a lámpa :)

Rózsár Gábor (muszashi)

Ilyenkor vissza kell venni a sebességből. Nem ciki 60-nal menni országúton. Sokkal cikibb kihúzatni az árokból a verdát :)

Vissza is vettem 80-ra, de még így is durva volt.
A 60 jégre való esetleg mély hóba :):P

Rózsár Gábor (muszashi)

de ciki, mert feltartasz. nem csak engem, hanem mindenkit, aki nem szartaligával közlekedik, meg aki picit is tud vezetni.
azért a mai széllökések (most értem haza pestről haza, 120 km) ha valakit 60-as tempóra késztetnek, akkor adja le a jogsiját.

Én ugyan ezt szoktam érezni telente amikor telefújja az egyest a szél hóval és sorban állnak mindenfelé az úton elakadva. :) No ilyenkor mindig ideg vagyok ha egy ilyen miatt kell megállnom és esetleg nem tudok majd újra elindulni a nagy hóban. ...de szerencsére a hólánc és a farmotor+hátsó kerék eddig mindig kijutott, max kilinccsel előre megyek el a többiek mellett :D
A szelet viszont nem szereti, könnyű az orra.

Rózsár Gábor (muszashi)

Tudod az a jó, hogy én nem a közúton kompenzálok az autóval :)

hanem hupozol, tudjuk :)

Mégiscsak veszélytelenebb :)

Nem ciki, ha biztonságosan meg tudod előzni (95 helyett 100-as benyával menni fog), akkor előzd meg. 120km esetén 60-as tempóban két óra, 90-nel meg 1:20. Viszont a 30km/ó sebességkülönbség jóval több, mint ami a biztonságos előzéshez szükséges, ergo a szembejövő forgalomtól függően kényelmesen el tudsz menni mellette.

nem feltétlen lehet megelőzni biztonságosan.
miért beszélsz 120-ról? elég, ha mindenki menne normálisan 90-nel.
felesleges akadályozás, hogy egyesek 60-nal mennek, elvileg nem is szabad feltartani, akadályozni a forgalmat.
márpedig aki 60-nal megy, az ezt teszi... (nem télről és nagy hóról beszélünk természetesen.)

120km-es távolságról beszélek. Ha fullra rakott teherautó megy előtted 60-nal, azzal mit csinálsz?

A 90 km/h nem a minimum, nem a kötelező, hanem a maximum sebesség országúton.

Ez igaz.
Valami rémlik, hogy mindig az útviszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet. Pl egy 911-es ami szintén faros és hátsókerekes valószínű gond nélkül viszi a 200-at a tegnapi szélben, ellenben az én faros és hátsókerekesemmel ami 100-nál már igencsak kóválygott. :) Igaz haza a 911-essel már nem tudnék menni mert fennakadna a széttoszott földúton ahol most 40-50-el döngetek. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

A kresz ismeri a relatív gyorshajtás fogalmát.

megbocsáss, de te is ilyen "előzési kényszer" betegségben szenvedsz, mint itt mifelénk a parasztok 70%-a?
nem mondom, ha bugdácsolok 80-nal, én jobbra húzok és segítek az engem előzőknek, mondván biztos van okom a tütymörgésre.
megkérdem, hogy lakott területen belül (nem bp), ahol nincs egyéb korlátozás, tehát 50 a plafon, ott is előzöl és ettől gyorsabban, mert sietsz?

muszashi lentebbi "rémlik"-jére pedig:
"mindenkor olyan sebességgel közlekedj, hogy az előtted váratlanul felbukkanó akadály előtt biztonsággal meg tudj állni"

pontosítva 25. paragrafus 1. bekezdés, és 26. par. 4. bek, valamint 27. par. 1. bek.
ha valaki 60-nal halad a 90-es tábla hatálya alatt, az nem minősül olyan tempónak, ami a forgalmat hátrányosan lassítaná, feltéve hogy nem autópályán halad és az úttest szélessége legalább 5 méter (itt ugyanis elférsz mellette, csak nem szélárnyékból kell kiugrani előzni).

--
Arnova 7c G2 3G -android-
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

Autópályán szerintem csak az adott, hogy olyan járművel mehetsz fel, ami önerőből megy legalább 60-al. A minimum sebesség nem hatvan, mivel lehet ott dugó is és akkor max a leállóban tudod tartani a hatvanat :) ...amit mondjuk kocsival sosem tennék, mert oltári parasztság, ellenben motorral már mentem ott mivel jóval biztonságosabb mint a kocsisorok között menni /amit viszont enged a KRESZ/ előre.

Rózsár Gábor (muszashi)

először is psc-nek szántam.
másodszor egyetértek a pályát illető 60as limit megfogalmazásával, mivel a kresz is így írja.
továbbá csak ott mégy a pályán stauban a leállóban akármivel, ahol én nem vagyok, mert puszta parasztságból és előrelátásból szoktam lerakni a jármű jobb oldalát oda, így a tőlem nagyobb bunkók nem akarnak/tudnak jobbról mellettem elhaladva még nagyobb böszmeséget csinálni, mint amiért éppen overflow van a pályán. (kivétel ezalól a lehajtósáv kezdete előtti 50 méter)

a német rendőr kezetfogott, a gendarmerie röhögött, az osztrák mondta hogy bátor vagyok, de mindegyik csak a problémázóknak írt csekket, nem nekem.

ha meg nem biztonságos az előrejutásod kétkeréken (se), maradj hát a seggeden ;)
(definiálta a jogalkotó a leállósáv fogalmát, rendeltetésének célját)

--
Arnova 7c G2 3G -android-
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

Kocsival abszolút megértem, mivel szerintem is parasztság ott menni. Motorral viszont nem, mivel attól senki nem kerül hátrébb, hogy én a motorral előre megyek ellenben azzal aki kocsival megy előre, mivel az egyszer azért visszamegy mindenki elé. Ettől függetlenül én nem állok eléjük nem vagyok népnevelő, de megvan a véleményem azokról akik kocsival előre mennek.
Szóval aki motor elé áll a leállóba azt kikerülöm azt max egy jót röhögök a szenvedésén :)

Két keréken sosem biztonságos az előre jutás, akkor akár le is tehetném :) :P Egyébként eddig stoptáblánál basztak el (nekem volt elsőbbségem), jobb kezet nem adtak meg /azt épp kivédtem egy lökhárítóra rúgással/. Ahányszor normál tempóban menten minden idióta le akart szorítani, bevágott elém majd satufék és lekanyarodik jobbra, stb. Motoron az életben maradás kulcsa: légy gyorsabb mindenkinél és nyomj le mindenkit :) --persze kissé sarkítva, de az tény ha jövök ezerrel refivel (nappal) nem jönnek ki elém, ha normális tempóban akkor meg azt gondolják ott sem vagyok. :)

Rózsár Gábor (muszashi)

"Motorral viszont nem, mivel attól senki nem kerül hátrébb, hogy én a motorral előre megyek"
aztán mikor visszajönnél, vagy épp haladsz a leállóban, akkor meg kivasal valami birka, mert fogalma nincs, mi folyik körülötte, és akkor megint ácsorgunk néhány órát.

"Ahányszor normál tempóban menten minden idióta le akart szorítani, bevágott elém majd satufék és lekanyarodik jobbra, stb."
többek között ez is a kényszeres előzés mint betegség jele, melyet tudat alatt hajtanak végre. ha megkérdeznéd a művelet után a böszmét hogy mit csinált, nem tudná megmondani.

"de az tény ha jövök ezerrel refivel (nappal)..."
...előbb utóbb valaki szájonvág a hivatásos pilóták közül :)

a két járművezetői csoport között ugyan nem így kell rendet rakni ez tény, de az a meglátásom, hogy az elkövetkezendő 100-150 évben sehogy sem lehet. mindegyik hoz magával valami olyat, ami vagy nem fér bele a társasjáték fogalmába, vagy messze túlmutat az "idióta" jelzőn.

--
Arnova 7c G2 3G -android-
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

"...előbb utóbb valaki szájonvág a hivatásos pilóták közül :)"

No ahhoz utol is kell ám tudni érni, másrészt 188 vagyok, 90 kiló és motoros dzsekiben még 3 számmal nagyobbnak is látszom. ;) Protektoros kesztyű is nagyot üt ám, a bukóval meg fejeltem már le 90-es tempónál galambot, tudom mit tud csinálni:) Kocsiban meg ott van a kézifék mellett egy 60 centi hosszú betonacél, ha esetleg kéne, öreg vagyok én már hozzá hogy bárkivel is vitatkozzam ha be akarja törni az orrom. :)

"a két járművezetői csoport között ugyan nem így kell rendet rakni ez tény, de az a meglátásom, hogy az elkövetkezendő 100-150 évben sehogy sem lehet. mindegyik hoz magával valami olyat, ami vagy nem fér bele a társasjáték fogalmába, vagy messze túlmutat az "idióta" jelzőn."

Nem értek egyet. Én vezetem mindkettőt és érdekes módon ha kocsival jövök és jön mögöttem motoros lehúzódom hogy tudjon előzni, ha kocsival ha motorral vagyok beengedem a bkv buszt, gyalogosokat a zebrán át és hasonlóak. Igen motorral megyek rendesen ha úgy jön ki, de sosem bunkózom senkivel. Kb ezt is várnám el másoktól is, élni és élni hagyni.

Rózsár Gábor (muszashi)

"ha kocsival jövök és jön mögöttem motoros lehúzódom hogy tudjon előzni, ha kocsival ha motorral vagyok beengedem a bkv buszt, gyalogosokat a zebrán át és hasonlóak. Igen motorral megyek rendesen ha úgy jön ki, de sosem bunkózom senkivel. Kb ezt is várnám el másoktól is, élni és élni hagyni."

ezt így tokkal-vonóval kéne a két tábor fogyatékos tagjaival megértetni. erre írtam feljebb, hogy kell az a 100-150 év mire ezek kipusztulnak.

--
Arnova 7c G2 3G -android-
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

No ez az, csak épp nem feltétlenül van 2 tábor, mert látod én is tartozom mindkettőbe. Sőt régen vagy napi 40kilométert lenyomtam bringával Pesten /na az volt az életveszély igazán/ télen-nyáron, sőt gyalogoltam is sokat és a BKV-t is rendszeresen használom. Nem kéne ide 100 év meg táborok, csak kicsit odafigyelni, nem presztízs kérdést csinálni ki megy át előbb, meg kinek kisebb a pöcse de nagyobb a kocsija. Azért a fentiek nem egy olyan nagy dolgok, szerintem bárki meg tudná csinálni. Mondjuk annak viszont lehet volna értelme, hogy a B jogsi tartalmazzon pl 10 óra városi bringát vagy segédmotort /főleg ha már úgy is feljogosít a vezetésére/ talán akkor kicsit jobban odafigyelnének a t kollégák, hogy van 2 kerekű jármű is az utakon.

Rózsár Gábor (muszashi)

Az egyes halmazok nem diszjunktak, de a metszeteik számossága a teljes halmazhoz képest elenyésző.

Guminyomast erdemes ellenorizni, hogy legyen azonos minden kereken. Esetleg jo otlet ha az eloirt ala mesz 0.1-0.2 atm.-al mivel lenyegesen sabilabb lesz tole az auto szelben (termeszetesen normal korulmenyek kozt lagyabb kerekkel jarni nem a legjobb otlet - nagyobb fogyasztas, gyorsabb gumikopas es nagy oldalterheles eseten konyebben leugrik a gumi a felnirol)