Hozzászólások
Ebből az igazán meglepő az átlagos app ár.
Vajon miért gondolja azt az egyszeri fejlesztő, hogy drágábban fogja tudni eladni az alkalmazását azon a platformon ahol a felhasználók eleve árérzékenyebbek?
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet hogy egyszerűen csak androidon hiányoznak a nagyon olcsó appok?
Androidos telefonom van, szinte minden ingyen elérhető, de ha valamit mégis meg szerettem volna venni (jellemzően játékot), akkor az 3-4 Eurónál kezdődött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért gondolja azt az egyszeri user, hogy az appokat le kell warezolni azoktól a fejlesztőktől, akik a kenyerüket keresik éppen? Persze erről nyilván nem tehet az, aki nem warezol.
Arról viszont tehet (a platform támogatásával, azaz androidos készülék megvásárlásával), hogy a fejlesztőnek sokkal több dolga van androiddal, egyszerűen kínszenvedés erre a platformra fejleszteni, ez időben, és pénzben is realizálódik.
Én nem fejlesztek androidra. Becsülöm azokat, akik még ezzel kínozzák magukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfelelő fejlesztőeszközökkel erre sem nagyobb kínlódás fejleszteni, mint mondjuk PC-re és kicsivel nagyobb kihívás, mint iOS-re. Szóval köszönöm a többi Androidra is fejlesztő ember nevében az elismerést, de azért olyan nagyon nem kell sajnálni bennünket. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát jó, biztos szeretem-nem szeretem kérdése is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég egyszerű a válasz. Alapvetően az Android tulajok nagy része semmiért nem hajlandó fizetni. Az a kisebb hányad, aki viszont hajlandó, az nem nézi, hogy $1-$2-ral többet fizet, vagy kevesebbet. Mi, amikor kezdtük az indie játékfejlesztést, egy PC-s játék $19.99 volt. Köztudott volt, hogy ha leengedted a játékod árát, akkor nem nőtt annyival a vásárlók száma, ami kompenzálta volna a bevételkiesést, míg ha megemelted $24.99, akkor kevesebbel csökkent a vásárlók száma, mint amennyivel nőtt a bevételed. Ezt az elvet követik Androidon is a fejlesztők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól gondolom-e, hogy egy felhasználó vásárlási kedve, és a telefonjának értéke között is van összefüggés? Vagyis aki "iphone killer" telefont vett, az hajlandóbb fizetni az alkalmazásokért? Megnéznék erről is egy statisztikát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen statisztikát sajnos még nem láttam, így csak a saját tapasztalataimról tudok beszámolni. Nálunk nincs ilyen kimutatható összefüggés a vásárlók típusválasztása és a fizetés hajlandóság között. Még ha figyelembe veszem az adott készülék eladási statisztikáit, akkor is nagyjából ugyanúgy oszlik meg a fizető és nem fizetők aránya készüléktípusonként és az sem jellemző, hogy a drága készülékek túlsúlyban lennének a statisztikák élén. de mondom, a minta rendkívül kicsi a teljes Google Play mérteihez mérten és csak egy kis szeletét fedi le az alkalmazástípusoknak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ezekkel a "köztudott volt" dolgokkal érdemes vigyázni. :)
"Elég egyszerű a válasz. Alapvetően az Android tulajok nagy része semmiért nem hajlandó fizetni. Az a kisebb hányad, aki viszont hajlandó, az nem nézi, hogy $1-$2-ral többet fizet, vagy kevesebbet."
Értem, tehát ezt hiszik a fejlesztők. Így akkor érthető. Azt mondjuk nem tudom megítélni (szerencsére nem is érint), hogy ez igaz-e...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a fejlesztők gondolják így, hanem a tapasztalatok és a statisztikák mutatják ezt! Nagyon nem mindegy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak arra kell figyelni, hogy ami igaz volt 1 éve x felhasználó mellett, az nem biztos, hogy igaz most, y (y>>x) felhasználó mellett.
Azzal pl nem nagyon tudok mit kezdeni, ha azt mondod, hogy "az Android tulajok nagy része semmiért nem hajlandó fizetni" és ezért drágábban kell adni az appokat, mert ez implikálja, hogy az iPhone tulajok pedig nem ilyenek.
Azt ugyan el tudom képzelni, hogy az első 1 millió "early adopter" lényegesen különbözött, de nehezen hiszem, hogy még most is ilyen minőségi különbség lenne a felhasználók között.
Ez persze nem bizonyítható sem pro sem kontra a teljesen különböző árak miatt (hogy más eltérést ne is említsünk).
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most erre mit mondjak? Van pár tízezer fejlesztő mindkét store-ban. A nagy részük ezt állítja, cikkek, elemzések tucatja születnek nap, mint nap a szaksajtóban erről. A saját tapasztalataink is ezt mutatják. Mondhatom azt, hogy hülyeség és neked van igazad, csak tényekkel nem tudnám alátámasztani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért én egy samsungapps bada alkalmazások, és nokia ovit vagy hogyishíjjákot megnéztem volna
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viccelszbolondozol?! :) Csak a "mérhető bevételt" produkáló app store-okat vették bele ebbe az infografikába. Sem az Ovi, sem a Bada nem tartozik ezek közé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a bada nem annak a tomegnek keszul, akinek van penze appokra.
az ovi -nal 500 letoltesert a nokia belso bonuszrendszere munkatarsaknak mar nagyon megugrott, ugyhogy az valszeg kivetelesen magas szam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kis hazugság, nagy hazugság, statisztika"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már bocs, de ez legalább akkora baromság, mint a "kivétel erősíti a szabályt", vagy van még pár ilyen.
Disclaimer: statisztika tanszéken dolgozom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni