Infografika: Mobil alkalmazásboltok harca

Egy érdekes infografika a Leadbolttól, az Apple App Store, az Amazon App Store és a Google Play számaival:

Hozzászólások

Ebből az igazán meglepő az átlagos app ár.
Vajon miért gondolja azt az egyszeri fejlesztő, hogy drágábban fogja tudni eladni az alkalmazását azon a platformon ahol a felhasználók eleve árérzékenyebbek?

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Miért gondolja azt az egyszeri user, hogy az appokat le kell warezolni azoktól a fejlesztőktől, akik a kenyerüket keresik éppen? Persze erről nyilván nem tehet az, aki nem warezol.

Arról viszont tehet (a platform támogatásával, azaz androidos készülék megvásárlásával), hogy a fejlesztőnek sokkal több dolga van androiddal, egyszerűen kínszenvedés erre a platformra fejleszteni, ez időben, és pénzben is realizálódik.
Én nem fejlesztek androidra. Becsülöm azokat, akik még ezzel kínozzák magukat.

Elég egyszerű a válasz. Alapvetően az Android tulajok nagy része semmiért nem hajlandó fizetni. Az a kisebb hányad, aki viszont hajlandó, az nem nézi, hogy $1-$2-ral többet fizet, vagy kevesebbet. Mi, amikor kezdtük az indie játékfejlesztést, egy PC-s játék $19.99 volt. Köztudott volt, hogy ha leengedted a játékod árát, akkor nem nőtt annyival a vásárlók száma, ami kompenzálta volna a bevételkiesést, míg ha megemelted $24.99, akkor kevesebbel csökkent a vásárlók száma, mint amennyivel nőtt a bevételed. Ezt az elvet követik Androidon is a fejlesztők.

Ilyen statisztikát sajnos még nem láttam, így csak a saját tapasztalataimról tudok beszámolni. Nálunk nincs ilyen kimutatható összefüggés a vásárlók típusválasztása és a fizetés hajlandóság között. Még ha figyelembe veszem az adott készülék eladási statisztikáit, akkor is nagyjából ugyanúgy oszlik meg a fizető és nem fizetők aránya készüléktípusonként és az sem jellemző, hogy a drága készülékek túlsúlyban lennének a statisztikák élén. de mondom, a minta rendkívül kicsi a teljes Google Play mérteihez mérten és csak egy kis szeletét fedi le az alkalmazástípusoknak is.

Azért ezekkel a "köztudott volt" dolgokkal érdemes vigyázni. :)

"Elég egyszerű a válasz. Alapvetően az Android tulajok nagy része semmiért nem hajlandó fizetni. Az a kisebb hányad, aki viszont hajlandó, az nem nézi, hogy $1-$2-ral többet fizet, vagy kevesebbet."
Értem, tehát ezt hiszik a fejlesztők. Így akkor érthető. Azt mondjuk nem tudom megítélni (szerencsére nem is érint), hogy ez igaz-e...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Csak arra kell figyelni, hogy ami igaz volt 1 éve x felhasználó mellett, az nem biztos, hogy igaz most, y (y>>x) felhasználó mellett.

Azzal pl nem nagyon tudok mit kezdeni, ha azt mondod, hogy "az Android tulajok nagy része semmiért nem hajlandó fizetni" és ezért drágábban kell adni az appokat, mert ez implikálja, hogy az iPhone tulajok pedig nem ilyenek.
Azt ugyan el tudom képzelni, hogy az első 1 millió "early adopter" lényegesen különbözött, de nehezen hiszem, hogy még most is ilyen minőségi különbség lenne a felhasználók között.
Ez persze nem bizonyítható sem pro sem kontra a teljesen különböző árak miatt (hogy más eltérést ne is említsünk).

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Most erre mit mondjak? Van pár tízezer fejlesztő mindkét store-ban. A nagy részük ezt állítja, cikkek, elemzések tucatja születnek nap, mint nap a szaksajtóban erről. A saját tapasztalataink is ezt mutatják. Mondhatom azt, hogy hülyeség és neked van igazad, csak tényekkel nem tudnám alátámasztani.

Azért én egy samsungapps bada alkalmazások, és nokia ovit vagy hogyishíjjákot megnéztem volna

"Kis hazugság, nagy hazugság, statisztika"