- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1137 megtekintés
Hozzászólások
OFF:
Ez a "pók" ez ilyen elterjedt kifejezés nálatok, vagy épp kísérletezel, hogy mikor terjed el általad?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezt az öregtől hallottam. Nekem megtetszett és alkalmazni kezdtem. Jó is!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felenk is elterjedt, szoval te vagy tudatlan :-)
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rutinból buktam egyszer, összekevertem 2 kört. Olyan, mint irodalom órán verset szavalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első még hagyján, de a második? :) Mondja a faszi, hogy erre, arra, itt egy nyolcas, ott egy kanyar, majd itt kerülöd, ott kerülöd, megfordulsz, visszanyolcas.... Mondom, "te figyi, egy térképed nincs hozzá"? :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na várj... Ez olyan mint egy előadás? Mondják, hogy indulj és neked fejből végig kell csinálni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Van egy koreográfia, amit meg kell csinálni fejből.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vegen taps van? :-)
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentem, találtam térképet :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másodikként mentem a harmadik koreográfiával, de csak a végén vettem észre... Egy kis vizsgadrukk közbejátszott :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondja meg nekem valaki, hogy 16 óra alatt hogy a fenébe lehet megtanulni tisztességesen motorozni? Még akkor is, ha valaki teszem fel rutinos autóvezető.
Egyébként ezt a mentalitást a snassz autós sulik részéről sem értem. Belerakják a mazsolát valami törpe, automata sebességváltós meg kuplungos kisautóba, vezettenek vele max. 20 órát, rutinozni, tolatni a jó része nem tanul meg, aztán friss jogaival beeresztik őket a forgalomba. Utána meg csodálkozik, hogy egy nagyobb autóba nem érzi az autó elejét meg a hátulját.
Mindezt kérdezem úgy, hogy nincs jogosítványom, tehát lehet, hogy van benne logika. Mindenesetre az átkosba az ATI meg az MHSZ szerintem lényegesen komolyabban vette a jogsi szerzést.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékeim szerint az a 20 az minimum 40-nnek kell lennie.
Egyébként nem a vezetés megtanulásával van gond, hanem a rutin összeszedésével, az tényleg több. Másrészt lehet lassabban, óvatosabban is haladni, ha valaki nem érzi a kocsit még (én is azt tettem anno. Talán Corsa C-n tanultam, G Astrájuk van szüleimnek, elsőre igen fura volt. De figyelembe véve, hogy - saját kocsi hiányában, ugye - mennyit vezetek, ha most beülnék valami totál más kocsiba, szerintem ugyanúgy kellene egy kis idő, míg elkezdeném rendesen érezni.)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rosszul emlekszel, en most csinalom epp (25-en megyek forgalmi vizsgara); 30 ora az egesz, ebbol 9 rutinpalyan, a maradek forgalomban elvileg; ennek ellenere a masodik oran ugy kezdte az oktatom, hogy "fel a forgalomban?", es mondta, hogy akkor irany a rutinpalya - egy elmeny volt rogton a masodik tanoran a soroksari uton vezetni :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából mindegy, ha valaki nem érzi magát biztosnak, az jobb esetben úgy is megy még pár órát. (Vége fele kezdtem látványosan rontani, akkor tartottam 1-2 hét szünetet, és ráhúztam még plusz 5-6 órát talán.)
Egyébként mifelénk is így csinálták: első 1-2 órát szerintem a faluban vezettük, de asszem volt olyan is, hogy valaki azzal kezdte a pályafutását, hogy bevitt minket Kalocsára (ott volt rutinpálya ill. ott tanultunk vezetni). Na meg szerintem kb. 20 óra körül jártam jónéhány városi vezetés után, mikor rutinpályán vizsgáztam.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez szerintem akkor is kevés. Én anno az MHSZ-nél tanultam (halkan megjegyzem, nem jött össze) 1988-ban. Na már most akkor 65 óra volt a minimum. Sikeres KRESZ, műszaki és elsősegély vizsga nélkül kocsiba sem engedték ülni az embert. A 65 óra része volt a nagyon kemény rutinozás, aztán városi és országúti vezetés. Engem még kirángattak éjszakai meg esős vezetésre is. A gyakorlati vezetési vizsgán a rutin pályán kezdtünk, aki ott rontott, attól el is búcsúztak. Na, én is ott véreztem el egyből. :-)
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtanulni ennyi idő alatt (26 óra) nem lehet. Akinek előtte nincs semmi tapasztalata, az bajban van. Volt olyan ember, aki úgy ment el a "B"-ről "A1"-re, hogy biciklizni se tudott. Na most az azért ciki, mert a "B"-ről "A1"-re összesen 1 óra rutin, 1 óra forgalmi vezetés van. Aztán vizsga. Szerintem ezeket kiengedni forgalomba nem szabadna.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom, hogy általában nem a kezdők okozzák a baleseteket, hanem a középhaladók. Jómagam is erősítem a szabályt, amikor azt hittem, már kapizsgálom a motorozást (fülön fordulás ésatöbbi), akkor törtem össze. :) Ebből kiindulva azért jól ki van az találva, hogy mikor lehet elengedni a tanuló kezét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan az oktatásokon effektíve motort kezelni nem nagyon van idő megtanulni, viszont ennyi elegendő bőven arra, hogy az ember a forgalomba mehessen, ha már előtte vezetett valamit. A forgalmi szituációk felmérésének képessége (amit ugye a rutin hoz meg jobb esetben), és az önkritika (attól, hogy van egy A-s jogsim, még messze nem fogok tudni lapon közlekedni egy 160 lovas sportgéppel) sokkal fontosabbak szerintem. Ha a forgalomban van tapasztalata az embernek, akkor a motorkezelésre több figyelmet tud szentelni.
Meg persze az önuralom sem utolsó dolog. Nekem is hiába van 105(?) lovas masinám, belátom, hogy bizonyos szituációkat nem lennék képes megoldani - pl. 200-zal szarvast kerülni -, így nem keresem a bajt inkább :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen vasad van?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy Honda VFR 800Fi (2000-es gyártmány).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép dög.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A forgalmi szituációk felmérésének képessége (amit ugye a rutin hoz meg jobb esetben), és az önkritika (attól, hogy van egy A-s jogsim, még messze nem fogok tudni lapon közlekedni egy 160 lovas sportgéppel) "
Most miért Z jutott az eszembe... :)
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni