Bank által lefoglalt autók

Többé, kevésbé korrekt cikk a bedőlt hiteles autók elviteléről és újraértékesítéséről:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/06/08/inkabb_felgyujtom_mintsem…

Az alábbi két mondatért különösen blogra érett:
"Mások racionálisabban cselekszenek, egyeztetnek a behajtó céggel, és maximum annyit kérnek, hogy ne otthonról vigyék el az autót, ha már így alakult. Amikor megvették, akkor az volt a fontos, hogy a szomszédok lássák az új kocsit, ilyenkor meg az, hogy ne lássák, amint elviszik."

Már egy órája vigyorgok ezen. A közép-európai lét már-már haikui megfogalmazásban...

Hozzászólások

Addig nyujtozkodj amig a takarod er...

Ezert vettem en kp-ert egy regi swiftet, ami mar 3 eve mukodik, sosem hagyott cserben...

Nem lehet, hogy pont azért kérik, hogy lehetőleg ne a szomszédok előtt látványosan vigyék el az autót, mert amikor valaki bajban van, akkor az emberek nem segíteni akarnak neki, vagy legalább együttérezni vele, hanem csak vigyorognak rajta?

A cikkben is írják, hogy nagy számban olyan autókról van szó, amelyek törlesztőrészleteit évekig rendesen fizették. Rövid távon lehet kárörvendően vigyorogni a középosztály egyre általánosabbá váló lecsúszásán ("Haha, most aztán helyére kerül ez a felvágós család! Új Suzukiban dőzsölnek? Bőgetik az 1.3-as alapmotort, tekergetik az állítható kormányt meg tologatják az üléseket? Micsoda luxus! Most megtanulják, hol a helyük!"), de hosszú távon nem hinném, hogy ezek a kis örömök teremtik meg egy boldog és sikeres társadalom alapját.

Én nem állítom, hogy ezek az emberek nem hibáztak. Így utólag visszatekintve valószínűleg közülük is sokan úgy látják, hogy okosabb lett volna egy akár kicsit öregebb, de elfogadható állapotú használt autót venni, és elkerülni a nagy összegű hiteleket. Csak annyit szerettem volna mondani, hogy úgy általában nem jó az, ha a másik bajának örülünk...

Nem csak az emberek hibáztak, hanem azok a bankok és kereskedők is akik belehajszolták az új autó nullaforinttal vagy minimális önrésszel való vásárlásába az embereket az helyett, hogy a használt autókat is próbálták volna újra értékesíteni.
A jelenlegi gazdasági helyzetben pedig menekül minden bank a "rossz" hitelektől és nem akar részt vállalni a "veszteségből".
Azok akik magánszemélyként, egyéni vállalkozóként, betéti társagánként vették fel a hiteleket az autó elvitelével még nemszabadultak meg a tartozástól, mivel a magánszemély teljes vagyonával felel a tartozásért.
A NAV autólefoglalási szemlélete is megváltozott, nem elviszi csak a törzskönyvet kéri el és 6 hónap elidegenítési tilalmat tesz rá, ha nem történik meg a tartozás rendezése kivonja az autót ideiglenesen a forgalomból. Miután az ország televan használt eladhatatlan autókkal pontosan tudják, hogy az árverezéssel a tartozás töredéke sem térül meg így a magánszemély más vagyontárgyát terheli illetve foglalja le.
Lehet örülni mások kárán -> megszünt a munka vagy kevesebb lett a fizetés -> autót elviszik -> a tartozást terhelik a lakásra, vagyontárgyakra vagy a még meglévő fizetésre.

Szerintem aki próbált használt autót venni mostanában, az tudja, hogy a "kicsit öregebb, de elfogadható állapotú" használt autónak is elég nagy a kockázati faktora, csak ott máshogy lehet elbukni a pénzt.

A másik probléma pedig az, hogy hogyan várhatjuk el az emberektől, hogy felelősen gondolkodjanak, ha ezt senki nem tanította meg nekik? (Magától meg nem tudott kialakulni a magyar társadalomban.)

--
"Trollhammaren sveper igen..."

Nem kapzsiság? Annó, halvány emlékeim szerint, vállalkozási ismeretekből olyant tanítottak, hogy hitelt csak olyan esetben vesz fel az ember, ha annak a felhasználásával és a visszafizetése után a cég előnyösebb piaci helyzetbe kerül. Hitelt csakis olyan esetben vesz fel a cég, amikor más megoldással nem váltható ki az. Sem termelőeszközt, sem a cég működéséhez stratégiailag szükséges vagyontárgyat nem iratunk hitelfedezetnek. Minden egyes hitelfelvételnél mérlegelni kell a hitelkockázatot és a hitelfelvétel következményeit. Ilyen kockázati tényező a hitel futamideje. Minél hosszabb egy hitel futamideje annál magasabb a kockázata. stb,stb.
Namost, a személyi kölcsönök esetében mi hiányzik a fentiek közül? A megtérülés, az-az olyan eszközökre van a pénz elköltve, melyek birtoklása nem jelent előnyösebb piaci helyzetbe kerülést. pl. Nagyon kevesen vesznek föl hitelt, befektetéscélú ingatlanvásárlásra.
A legtöbb ember azért nem tud mit kezdeni, mert a lehetőségeihez képest túlköltekezik, nagyobb lábon él mint kéne, kapzsi. Engem rohadtul irritál, ha a hó végén az előző havinál alacsonyabb a bankszámlám egyenlegem, mert azt jelenti, hogy nincs megtakarításom ergo, egy kicsivel közelebb vagyok ahhoz, hogy ne legyen mit ennem, ha elvesztem az állásom. A legtöbb ember nem így gondolkodik, élnek bele a világba és igényeik vannak, lapostv, autó, laptop, kutyafüle. Mi ez ha nem kapzsiság?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A többségre ez igaz. PONT. Nincs de.
Könyörgöm, hagyjuk a politikai korrektséget és a szerecsenmosdatást. Aki ÚGY GONDOLTA és MINDEN OKA MEG VOLT RÁ, az ugyanolyan mint aki agy nélkül vette fel a hitelt. Hozott egy rossz döntést és most viselje a következményeit. Elhiheted, hogy aki tudatosan ment bele egy kockázatos hitelbe, az nem fog sunnyogni amikor elviszik az autóját, mert nem péniszpótléknak vette azt, hanem munkaeszköznek. Mint ilyen beleszámolta már a megvételnél az esetleges bukás következményeit, ergo hót mindegy neki, hogy honnan viszik a kocsit, csak vigyék minél hamarabb és minél kisebb veszteségből szálljon ki a hitelből.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

"Mint ilyen beleszámolta már a megvételnél az esetleges bukás következményeit, ergo hót mindegy neki, hogy honnan viszik a kocsit, csak vigyék minél hamarabb és minél kisebb veszteségből szálljon ki a hitelből."

A felgyújtja típus sokkal gyakoribb. A felelőtlen, kapzsi kategória az uralkodó, és az is lesz, amíg ilyen végtörlesztés nevű borzalmakkal támogatják.

Aminek költségét közvetlenül és közvetve szétterítik a lakosság felelősebben gondolkodó részei között is. Sőt !

És ezt olyan politikai üzenetekkel serkentették, mint dübörög a pannon puma, meg "merjünk nagyot álmodni".

- Közvetlen költség, majd az EU bírság lesz pár év múlva, mikor az Unió elkaszálja a végtörlesztést, és az alaptörvény értelmében adót kell kivetni itthon a nemzetközi bírság befizetésére.

- közvetett költséget már fizettük itthon felerősödött infláció formájában, amit elsődlegesen a 2011.09-közepe és 2012.01 januárja közötti forintgyengülési hullám indított be.

Gyakorlatilag államilag büntetik a magadfajta spórolókat.

De ez nem csak a magánszférára, hanem a közszférára is vonatkozik.

Pl. a helyi évtizedes narancsos Önkormányzat agyba főbe csinosítgatta a belvárost, meg az uralmi negyedet a hegyekben, cserébe rogyásig adósodott el devizában, mert az önrészre se volt pénz, hitelből szedte elő.
Most amikor narancs állam bácsi se tud adni még a narancsos önkorm.-oknak sem szépen kivetették az ingatlanadót magánszemélyek kommunális adója címen, amit neohorthysta cinizmussal a lakótelepen élőkkel fizettetnek meg túlnyomó részben.

Mondjuk volt azért itt is városfejlesztés:
Frissítve: A lakótelepen az elmúlt 5 évben pl. felfestettek 2 darab zebrát.

A lakótelepen az elmúlt 5 évben pl. felfestettek 1 darab zebrát. A másik már a lakótelepen kívüli zóna ;-)

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

"Pl. a helyi évtizedes narancsos Önkormányzat agyba főbe csinosítgatta a belvárost"

Jaj, azt mindegyik agyba-főbe csinosítgatja! A pesti az egy külön állatfaj, ha nem vered el rájuk a pénzt két marékkal, rögtön a másikra szavaznak. Kellett nekik nagyon a 4-es metró is. Még jó, hogy abból az ingyen utaztatásból nem lett semmi, amivel az MSZP jelöltje jött. El sem akartam hinni, azt hittem, hogy ez valami kandi-kamera. Alapítanának inkább külön államot Budapest néven, kevesebb barom lenne Magyarországon.

Ehhez hirtelen 2 dolog jut eszembe, de nem akarok parttalan vitakba keveredni..

1) Itt megy a forumon a beszelgetes arrol, hogy a felhasznalok nem tudnak mit kezdeni a szamitogeppel, ha az ikonok megvaltoznak. Meg ha ala van irva, nagybetukkel, hogy ide klikkelj, ha netezni/szovegszerkeszteni/stb szeretnel. Ilyen emberek szerinted tisztaba vannak a mikro es makrookonomia torvenyeivel?

2) Tegyuk fel hogy tajekozodott. Megkerdezte a bankot, volt masik 5 bankban is, tanacsadonal, de minden _bank_ azt mondta svajci frank. Na a svajci frank betonbiztos, akkor abban kotjuk... Es akkor egy resz a cikkbol (:További gond volt, hogy a kereskedők túlzottan érdekeltek voltak a hitel értékesítésében. Ha például még a kis kezdőrészletre sem volt pénze a kuncsaftnak, akkor felárazták az autót. Azaz, papíron drágább volt, pár mondvacsinált extrával. Használt autó esetében pedig egy ügyes ember csodákra képes az Eurotax-progival. Ezzel az úgynevezett önrész-csalással annyira felsrófolták a felvehető hitel összegét, hogy a vevőjelölt a gyakorlatban önrész nélkül hozzájutott a kocsihoz.")

Biztos, hogy _csak_ az a hibas aki felvette a hitelt? De azt mar meg sem kerdezem, hogy a bankok akik felelotlenul kotottek az ilyen hiteleket, hogyan lehet, hogy milliardszamra kapjak a forintot/dollart/eurot/ kepzeld ide a valutat, mint mentocsomagot...


-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-

Itt az elsődleges pont, hogy az emberek nagy többsége akar bizonyos dolgokat, de nem akar tanulni. Mert tanulni ciki. Mert kiderül, hogy tudatlan. Mert az égő. stb. stb. stb.
Ha nem értesz valamihez, akkor vagy vakon próbálkozol, vagy nekiállsz tanulni. Igen, ez rohadtul kontraproduktívnak tud kinézni, főleg ha te CSAK netezni akarsz a számítógépeden, de szükséges ugyanis a tudatlanságoddal kárt tudsz okozni. És ez nem csak a számítógéppel van ez így.

Mész az erdőben és éhes vagy. Látsz egy ismeretlen gombát felveszed és megeszed? Kitől kérsz tanácsot a veled túrázók közül? Olyan embert kérdezel meg akinek ÉRDEKE, hogy megedd a gombát, vagy az okleveles gombaszakértőt, akit lesittelnek, ha rosszul azonosítja a gombát és valami bajod lesz? Szerinted, lesittelik-e a gombaszakértőt, ha ő megmondja, hogy a gomba mérgező és mégis te megeszed azt?
Az a probléma, hogy a hitelfelvevők már az eleve prekoncepcióval indulnak. Ők hitelt FOGNAK FELVENNI. A legtöbb esetben a tájékozódásuk kimerül abban, hogy occsón jöjjenek ki a hitelből.
A kereskedő érdekelt az értékesítésében, az a kereskedő aki nem ad el autót az bezárhatja a boltot. Amikor odajön a spur vevő, hogy "főnökúr, lehetne-e okosba, occsósított önrésszel az ótó?" akkor nem fogja elhajtani, mert neki ez bevételt hoz. Amint a bank kifizette neki a kocsi árát, abban a pillanatban ő mossa a kezét. Újabb eladott autó, újabb hónap a cég túlélésében. És ez a helyes. Ő kereskedő és nem morális szupport, szülőpótlék, vagy épp tanítóbácsi. A vevő, felnőtt, felelős ember, lévén a legtöbbjük elmúlt 18 éves, szavazati joggal rendelkezik, stb, stb.

A bankokat azért mentik, mert áttételesen az embereket mentik ezzel. Ha egy bank becsődöl, akkor a teljes hitelállománya úszik és azzal úszik az is aki a bankoknak hitelt adott. Pl. ha 4-5 bank csődje simán magával tudja rántani egy ország teljes gazdaságát (lásd: Izland) és ennek a társadalmi hatása erősen függ az adott ország szociális hálójától. Izland esetében elég laza a szociális háló (vö: http://www.ssa.gov/policy/docs/progdesc/ssptw/2010-2011/europe/iceland… és http://www.ssa.gov/policy/docs/progdesc/ssptw/2010-2011/europe/hungary…) ezért simán hagyhatták becsődölni a bankjaikat, mert az államcsőd nem jelentett komoly szociális felfordulást.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

T'od ez a mi kapzsiságunk és nyugdíjasaink jólétének a felára. Mivel mi oly kedvesen eltartunk mindenki akinek egy picit is szar az országban, ezért felvettünk egy nagy csomó hitelt. És nem fájna nekünk sem a digó, sem a hellén ha nem euróban és frankban lenne az ország eladósodva. Ugyanis a forint erőssége erősen függ az euró erejétől. Ha ütik az eurót, ütni fogják a forintot is. És mivel a forint sebezhető, ezért jobban fogják azt ütni. Enjoy...
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A drága EURónál sokkal nagyobb baj, hogy a dollár még az euróhoz képest is erősödik, ami azért rohadt szar, mert a nyersanyag, energia árakat meg dollárban kell perkálni.

A mai világban meg nyersanyag nélkül megdöglik a kapitalista gazdaság, anélkül nincs munkahely, nincs megélhetés, energia nélkül meg nincs villany , távhő , gáz semmi sincs.

Ez van.

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Mindeközben a valóság:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=USDEUR%3DX+Interactive#symbol=;range…;

2004 óta 10%-on belül stagnál a USD/EUR árfolyam ingadozása, és még mindig közel 30%-al alacsonyabb mint a 2001-es maximum. Bartel üzleten keresztül is lehet nyersanyaghoz jutni, sőt saját termékeket dollárért eladni. De ez már ismerős lehet a kommunizmusból, nem?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Engem kiröhögtek a kollégák 3-4 éve, mikor álltak be szépen a parkolóba az új autóikkal. Mondták milyen roncsom van, ménem viszem el a méhbe (skoda 120L)
Eltelt pár év, most ők sírnak a hitelek miatt, hogy milyen mocskok a bankok, a világ meg mindenki. Van a lakáshitel, a kocsihitel és bizony most beszart a 16 éves mosógépe, nincs miből megcsináltatni.

Én meg továbbra is a 120-as skodával járok, nem esik be az eső, van fűtés, minek kéne több. Ők sírnak a 450-es benzináron, én fogtam és beszereltettem a gázt a kocsiba. Mostantól még többet járok kocsival, mivel olcsóbb lett mint a bkv+máv kombó. Ők egyre kevesebbet.

Fogtam ha már ennyit belefeccöltem (gáz beszerelés ára) legyen szép is, meg ne is rohadjon el, lefényeztettem. Most csillog-villog mint az új. Erre mondják, hogy megérte ilyen öreg autót lefújatni? Miért nem adom el inkább és veszek egy újat?

Most én vagyok a hülye vagy ők, nem értem. Mondom ember, mi eszik 4,8-at város+országút vegyesen (ennyi átszámolva benzinre a fogyasztás)? Vegyek priust vagy mi? Mondom bekerülési ár +2 nagyságrend és az alkatrészek és javítás is kb 2 nagyságrend.

De régi, vegyek újat! Miközben az övékét lassan viszi a bank. Esküszöm beszarok!

Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu

Én inkább azt mondanám, hogy főleg autót nem szabad hitelre venni.

Egy ingatlan azért más, főleg, ha benne laknál. Ha akarsz venni mondjuk egy 8 milliós lakást, amiben élnél, és van mondjuk 4 millió önerőd, miért ne vennéd meg most, ha most alacsonyak az ingatlan árak? Ki tudja, mi lesz mondjuk 5 év múlva, mire összegyűlik a pénzed? Ráadásul addig sem kell albérletben lakni. A titok, hogy úgy kell felvenni a fix, forint alapú hitelt, hogy azt mindig ki tudd fizetni. Mondjuk a havi 40 ezer teljesen reális, és mégsem albérletben laksz, nem vagy kiszolgáltatva senkinek. Ha mégis minden beborulna, ennyiért egy normális lakást napok alatt ki lehet adni albérletbe.

"A titok, hogy úgy kell felvenni a fix, forint alapú hitelt, hogy azt mindig ki tudd fizetni. Mondjuk a havi 40 ezer teljesen reális..."
Muahahahahahahaha... Bocsi, de rég röhögtem ilyen jót.
Ebben az országban? Ahol az emberek nagy többségének nincs egy fillér megtakarítása sem? Ott ahol 5 éves futamidőre, 4 millió forint, fix kamatozású, forint alapú hitel, havi törlesztője 114000 (Cetelem) - 121000 HUF (OTP)?
Reality check, please!
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "