Üdv!
Van valakinek tapasztalata abban, hogy
1) melyik banknál érdemes,
2) mekkora költséggel/macerával jár
egy ausztriai számlát nyitni és fenntartani? Akár mindennapos, de akár "csak" megtakarítási célra? (Más ország is szóba jöhet.)
g
- 16569 megtekintés
Hozzászólások
Na, ez engem is érdekelne.
Oberbankot ( http://www.oberbank.hu/ ) nézegettem távolról, de inkább csak azért, mert, ha jól tudom ők az egyetlen bank, akiknek az itteni képviseleteiken keresztül is lehet intézni a kinti számlával kapcsolatos dolgokat (számlanyitást is). A számlavezetéssel, költségekkel kapcsolatos feltételeiket nem ismerem.
Ezen kívül a Bank Burgenlandot ( https://www.bank-bgld.at/ ) néztem még, olyan megfontolásból, hogy kb. ők az elsők, akikbe belebotlasz, ha átmész a határon.
Egyébként úgy tudom, hogy az osztrák bankoknál számlavezetés díja álatlában magasabb az itthon megszokottnál, viszont néhány jellemző tranzakció (pl. bankközi átutalás) olcsóbb, vagy ingyenes. De ezeket én sem ismerem pontosan, meg gondolom ott is ahány bank, annyi szokás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oberbank tud érdekes dolgokat csinálni (persze ez lehet csak velem történt meg, és mindenki más elégedett ügyfél): Vittem $100e a kismartoni fiókba, befizetni a bankszámlámra. A pénztáros bepörgeti a gépébe a 100-asokat, aztán azt mondja ez $100500. Mondom neki ez bizony csak $100.000 mert pont azokban a kötegekben vittem el, amikben a Raiffeisen pénztárosa kiadta nekem a budapesti pénztárban. Megint átpörgeti, aztán csak 1005db db bankót ír ki a pénzszámoló gépe. Fogja átszámolja kézzel, aztán ír egy elismervényt $100500-ról. 2 nap múlva hívnak a bankból, hogy hiány volt a pénztárban, pont $500 és le is vették a pénzt a számlámról. Hmmm, ugyan már nem vagyok benne biztos, hogy nem kevertem tényleg $500 a többi pénz közé, mert ők is elismerték a pénz átvételét. Azóta aza az érzésem hogy a pénztáros csaj később kapcsolt agyában, és kivette az $500 a pénztárból. Sokat veszekedtem velük, de pénzt még nem kaptam vissza, ezért nekem így bizalomvesztésem volt velük szemben. Persze nem a bank a hibás, hanem nyilván a dolgozó, mert vagy nem tud számolni, vagy lop, de mindkét esetben az ő fizetéséből kéne levonni az $500 és nem az ügyfél pénzét lenyúlni. Nagyon az az érzésem, hogy budapesti lakcímem miatt sz@rni akartak a fejemre, és lenyúlni a pénzemet. A hivatalok sem nagyon mozgolódtak, amikor magyar létemre feljelentés tettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"... ha jól tudom ők az egyetlen bank, akiknek az itteni képviseleteiken keresztül is lehet intézni a kinti számlával kapcsolatos dolgokat (számlanyitást is)."
Néhány napja kérdeztem tőlük az ausztriai számla nyitást. Nekem azt mondták jelenleg nincs ilyen lehetőség, de régebben volt (lehet, hogy később újra lesz).
Annyi előnye ennek ellenére lehet, hogy olcsóbb az itthoni Obeberbanki számláról pl. ausztriai Oberbanki számlára utalni (fix díjas, nincs %). Ezen kívül náluk az EU-n belüli átutalás IBAN és BIC kód megadásával 50e EUR alatt fix díjas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenkeppen olyan banknal, ami nem csak "helyi", tehat nagyobb az adott orszagban, mint nalunk az X TakSzov ( a biztonsag miatt )
E mellett pedig olyan bankban erdemes szamlat nyitni, aminek beszeled a nyelvet, mert a szerzodest senki nem olvassa el helyetted, bar a szerzodes elolvasasa osi roman szokas, mi nem csinaljuk.
Igy a koltsegek is ott vannak. Reszemrol azt mondanam, hogy Unicredit Bank (bar nyilvan nem a magyar ).
Kiveve, ha a fideszre szavaztal :) Akkor aszondanam, hogy Unicreditbank Magyarorszag / Allamkincstar :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az unicredit tudomásom szerint nem osztrák, hanem olasz központú. Ezzel mondjuk kikerülöd az osztrák bankszektor magyar kockázatát, viszont az olasz (és francia) bankszektor nyakig benne van a görög finanszírozásban, szóval az is szopó.
Szerintem jelenleg a legbiztonságosabb a német vagy svájci megtakarítás, viszont az nem igazán éri meg "kisebb", párezer ojrós témában.
Ja, és az "érted a nyelvet" szerintem nem szempont, ugyanis a magyar jogi szöveget se érted meg, pedig ez az anyanyelved. Ráadásul mindegyik a saját jogrendjére (helyi ptk, banktörvény) épül, illetve ezen felül még az EU-s szabályozások, szóval ha nem vagy szakjogász akkor olvashatod a világ végéig, akkor is megszopod ha úgy alakul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
részint igen. mit gondolsz a HSBC -ről?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivonultak az országból, ez a legutóbbi infóm róluk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
magyarorszagrol persze, akinek van esze kivonul, de angliaban azert elerhetoek, ott local
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ilyesmit kerestem, Bank Austria / Unicreditnél voltam, magyarul tudó ügyintézőt kerítettek, ami nagy plusz, ennek ellenére nem kötöttem velük szerződés, mert külföldiségem végett idiótaságokat kezdtek kérni. Mutassam meg a munkaszerződéseimet, számlákat, hogy milyen pénz fog odaérkezni, mindenféle nyilatkozatokat aláírni, hogy megtakarítás lesz, nem pénzmozgás(he?) és végül 350€ berakása, amihez nem férek hozzá, majd csak ha becsukom a számlát. Erre mondtam nekik, hogy még körülnézek, ha nem haragszanak, mert nem bírom ha úgy indul a szolgáltatás, hogy bűnözőként kezelnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es mekkora kamatot adnak? :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez masra jo. de megeri egy ilyet fenntartani.
foleg ha jatszol a betfair-en pl.
OpenBSD 5.0/i386 theo for the prezident:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.krio.hu/spermabank/
ez is másra jó. na kinek mi jut eszébe még a "bank" szóról?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
easybank
Altalabna az osztrak bankszamlak nagyon dragak, ez az egy ingyenesrol tudok, amihez nem kell referenciaszamla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(feliratkozás)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://atv.hu/videotar/20111223_leminositett_a_standard_and_poor_s_is
Ezért kérded? - egyébként subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen. Ha a bank megvan, akkor még maradnak a kérdések, hogy a jelenleg forintban levő megtakarításodat
- érdemes-e jelenleg átváltani (ha nagy a szar, akkor mindenképp, de nagy-e annyira jelenleg)
- mire érdemes átváltani (EUR is szarakodik, esetleg dollár?)
Ha nem forintban van, akkor nyilván ezek a kérdések nem érdekesek.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én több százezret vesztettem azzal, hogy Kósa Lajos nem jó haver. Ha tudom, hogy lesz végtörlesztés, hát vártam volna az átváltással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...na igen, én pl a MOL-ban vagyok miattuk szopóban, igazán megvehetnék tőlem fix 22 gurigás áron :)
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem konkrétan. Úgy érzem a szakmai / ideológiai alapú döntések aránya a szokásostól is sokkal rosszabb. (léccilécci vegyetek fel 5 német közgazdászt titokban, nem mondjuk el senkinek, becsszó)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én Bécsben élek, szóval kicsit mások a szempontjaim. Jelenleg az Erste Banknál vagyok, mert az a legelterjedtebb itt. Tapasztalat szerint a magyarországi pénzmozgás pénzbe kerül és lassú, szóval napi dolgokra nem jó. Ami tippet kaptam még: IngDiba és Bank of Scotland, nem tudom, mennyire lehet őket Magyarországról használni.
Ami az Eurót illeti, 285-nél le lettem hülyézve, hogy megy majd vissza. Hát nem ment. Akinek van kérdése, válaszként lője fel, szívesen bemegyek egyik-másik bankfiókba kérdezősködni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
40e juró felett nincs semmiféle díja a kártyáknak, számlának. Lehet euró főszámlád ft alszámlával, mnd kettő bankkártyával.
Kinézte a kártyáknak pont olyan, mint a hazainak, így nem olyayn kellemetlen, mint egy sk rendszám.
ps.: két kártya között tudsz pénzt mozgatni. Így 4 ft ++ árfolyam mozgásnál, még keresni is tudsz. Éves kamat, ha lekötöd 2% nincs levonás belőle. 3%-ot hosszabb lekötésnél adnak (ft euro kamat egál náluk).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi lesz, ha borul az anyabank (országa)?
Ez a nagy kérdés...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy másik cég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy fenét másik: "2002.4.4-től az OTP Banka Slovensko, a.s. többségi tulajdonosa a legnagyobb magyarországi bank – az OTP Bank Nyrt."
Ha borul Magyarország és borul a magyar otp, az anyabank, akkor mi a fene lesz ott? Szerinted csányi elvtárs nem fogja szétrabolni az ottani megtakarítást? Mert én egy fillért nem tennék rá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől borulna? Ne keverd már ide a részvényárfolyamokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a részvényárfolyamról van szó. Magyarországnak jelenleg jó esélye van az államcsődre, na akkor a forint beszakad, az otp is rengeteg devizahitelt adott ki (természetesen nem saját forrásból), itthon a devizahitelesek nagy része nem tud mad fizetni (akkori árfolyamon a kisebbik része pedig nem akar majd), szóval az otp se tudja a felvett hiteleit fizetni, vagyis az otp bankot (az anyabankot) is viszi magával az egész. Így pedig a leánybank se túl biztonságos.
Nem állítom, hogy ez lesz, de van rá esély, nem is kicsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar csődre kicsi az esély. Megmentenek minket, akár fegyveres úton is.
Nem hiányzik az uniónak még egy csőd. Magyarország kis állam, kis adóssággal, simán lerendeznek minket, viszont megköszönni nem biztos, hogy meg fogod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fegyveres úton max én fogom magamat a csődtől megmenteni, ha elszegődöm útonállónak. :P:P:D
Több komolyságot!
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár mentenének, bár látnám már, akár fegyverrel is. De sajnos az a helyzet, hogy erre egyre kisebb az esély.
Nem euróval fizetünk, egy kis picsányi ország vagyunk, a körülöttünk levő EU országok gazdasága viszonylag stabil, és főként a párt/kormány/állam az elmúlt 1,5 évben mindenkinél kihúzta a gyufát. Szóval ha itt tényleg borul a bili, akkor én nagyobb esélyt adok rá, hogy hagynak bennünket beborulni "ezt akartátok hát megkaptátok" jeligére, nevelő célzattal, hogy más ország is lássa, hogy hova vezet ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...ezen már én is gondolkodtam, de nem ejróban, mert ha már menekülés van, akkor egy jelentős kockázatot kilőnék.
Hetek óta agyalok, nagyjából a :
* fizikai arany
* frank
* dollár
háromszögig jutottam, de annyi nincs hogy mindháromba tudjak értelmes mennyiséget feccölni, így végül a dollár mellett döntöttem. Szóval engem valami országon kívüli dollár számla/betét érdekelne, Ausztria-Szlovákia távolságban... ...vagy marad a "párnaciha"?
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jobb, ha tudod, hogy a dollár is jó nagy szarban van. Az USA adósságpályája sem fenntartható.
A hitelminősítőik gondolom azért Európát buzerálják, hogy a dollár erejét mesterségesen próbálják fenntartani, az eurót meg lenyomni.
Ha ázsiai mondjuk hirtelen dollár helyett áttér egy távolkeleti valuta alapú kereskedelemre, akkor óriási pofáraesés lehet belőle az USA-ban. Irán többek között ezért is rosszfiú, mert megtette.
Szóval sem a dollár, sem az euró, sem a jen, sem a frank (Svájc kicsi) nem biztonságos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a svajc nem biztonsagos dolgon azert kuncogtam egyet :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amiota a svajci jegybank az eurohoz kototte a frank arfolyamat azota nem az. A legujabb menekulo valuta az a gbp es a norveg/sved valuta.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés, hogy gebasz estén ezt tudják-e itthon is, azaz kapsz-e érte kenyeret. ;)
Jelenleg egyébként talán, bár az aranyról nem tettem le végleg, azonban egyre inkább egy katasztrófa scenáriót vízionálok magam előtt, sajnos...
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdés, hogy gebasz estén ezt tudják-e itthon is, azaz kapsz-e érte kenyeret.
Onnan fogod felismerni, hogy igazán nagy gebasz van, hogy tényleg kapsz érte kenyeret. :)
Viccet félretéve, ha zuhan a forint árfolyama, az pontosan azt jelenti, hogy sokmindenki fog akarni forintot eladni neked a kemény valutádért cserébe.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is azt vitattam, hogy a forinttól szabadulni kell-e, hanem azt, hogy erre itt nálunk a norvég/svéd pénzmag a megfelelő. Szerintem Magyarországon a márka/euró/dollár létezik a fejekben. Ebből az eurót kilőném, márkát nem egyszerű szerezni már, pedig nem biztos h rossz ötlet lenne /egyelőre még váltják/ szóval marad a dollár.
Forintot én nem vennék dollárért mikor itt a gebasz, de monjuk kenyeret, kolbászt, benzint igen. Ha úgy lesz, akkor a húszezressel olcsóbb lesz begyújtani, mint a tűzgyújtó kockával.
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ha nagy a baj, akkor fog létezni az is a fejekben. Egyébként a hiperinflációhoz azért talán még nem vagyunk közel annyira, hogy a pillanatnyi igények szerinti pénzváltást is ki kelljen zárni a lehetőségek közül.
Ha viszont tényleg a lehető legrosszabbra akarunk készülni, akkor nem túl jók a kilátások:
- Ha mégis beütne egy durván gyorsuló inflációs pálya, akkor úgyis az lesz az első lépés a megállítása érdekében, hogy kriminalizálják a külföldi valuták kereskedelmi elfogadását.
- Ha tényleg annyira nagy lesz a baj, hogy neked szükséged legyen a külföldi számládra, akkor már nagyon könnyen(*) előfordulhat, hogy ezt is bűncselekménnyé nyilvánítják. Mondjuk van 15 napja minden magyar állampolgárnak hazautalni és forintra váltani az összes pénzét, különben vádat emelnek. Ez esetben pedig még a külföldi lakóhely sem feltétlenül segít, akkor teljes jogú állampolgárság kell valamely EU-s tagországban, hogy megúszd.
(* természetesen ez mindenféle EU-s és országközi egyezmények felrúgását jelenti, de ez nem jelent sok garanciát. Legfeljebb szankcióként kizárják Magyarországot az EU-ból, ettől a pillanattól kezdve viszont elszállnak az EU-n belüli szabad tartózkodási jogaid -> ha nincs másik EU-s állampolgárságod max ~1-2 hónapon belül muszáj hazajönnöd)
Nem akarom festeni az ördögöt a falra, inkább arra akarok kilyukadni, hogy ez a "legrosszabb esetre készülés" eleve felesleges. Nincs az a tuti megoldás, amivel a legrosszabb esetben is garantáltan ki tudod húzni magad a hatásai alól.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi vagyok, hogy ha elszabadul a forint, mi lesz a forinthitelemmel?
Attól tartok átváltják svájci frankra.
:)))
Viccet félretéve a gazdaságban a bérek azért nagyjából követik az inflációt. Szóval megint a devizások fizetik ki a veszteséget a bankoknak a forinthitelemen.
Ez 2008-ban már egyszer megtörtént, mert államilag támogatott hitelem van és a bankok nem mertek hozzányúlni és egyoldalúan módosítani. Így alakult ki az, hogy a svájci frank hitelek kamatai magasabbak lettek az én forint hitelemnél.
Annyira nem vagyok Fideszes, mert a forinthitelem zömét előtörlesztettem. Már nem tudják zárolni a betéteimet, minthogy nincsenek, jóformán csak hitelem van, az is forintban, szóval azért én is készültem.
Akárhogy is szeretjük Matolcsy Gyurit, tök jófej, de azért figyelem, hogy hogyan ússzak ki, ha süllyed az a hajó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne már, az a vicc, hogy a bérek követik az inflációt. Dehogy követik, omg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...attól hogy tilos lesz valutával fizetni, még azzal fognak... ...én is, mert egy ilyen helyzetben nagy ívben teszek ezekre a szabályokra. ...és ha a pénz nálam van, akkor arról nem kell tudniuk, amit nem tudnak az nincs :P
Tisztában vagyok vele, hogy nem tudom kihúzni magam a hatásai alól, de csillapítani igen! Éhenhalás/megfagyás nem opció. A cél, hogy legyen időm az aktuális helyzethez legmegfelelőbben alkalmazkodni, azaz egy ideig tudjam fedezni a létfenntartásomat. Egy ilyen helyzetben, mint közalkalmazott nem kapok fizetést, a magán szektoros bevételem összegileg elenyészőek és ilyen helyzetben annak a kifizetése is kétséges, ugyanakkor vannak olyan rendszeres költségek /pl gyerekek/ amiket valahonnan elő kell teremteni.
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a következő választásig nem megyünk csődbe. Ezért veszi át a kormány a hatalmat a jegybank felett. A devizatartalékokból akarja elkerülni a csődöt.
Ennek az ára, hogy elszáll a forint, mert nem lesz mögötte fedezet, de 2014-ig bírni fogják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na szerintem meg pontosan ez üti bele a koporsóba a szeget! Amint meghallottam, hogy a devizatartalékot akarják lenyúlni levert a víz és elkezdtem készülni az összeomlásra, onnantól max 1 év, de lehet csak 6 hónap. ...de nem akarom elvinni a szálat, Trey már írta, hogy ne menjünk manyup, meg kormány szidás irányába, úgyhogy most nem írom le a véleményem a gazdasági "programról".. talán jól jellemzi, hogy már sok hónapja vagyok beragadva 19.600-on a MOL-ba és az istennek sem tudom elpasszolni a pappert, pedig ennek reálisan bőven 20 felett kéne lennie.
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állami többségi tulajdon automatikusan leveri egy részvény árát. Most olvastam, hogy a General Motors nyereséges, de mivel zömében az állam kezében vannak a részvények, így jóval vásárlási érték alatt van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne keverjük. A GM egy fostalicska csődtömegből konszolidált valami, amihez sok idő kell amíg visszanyeri a bizalmat, arról nem is beszélve h a jelenlegi helyzetben már messze nem szárnyal úgy a gépjármű értékesítés, mint pár éve.
Őszintén nekem is kéne pár év, míg mernék esetleg GM-et venni.
Fontos dolog a cég mérlege, de a bizalom a kereskedés szempontjából fontosabb. Amire van kereslet, annak nő az ára is. Ha holnaptól mindeni csak párizsit akarna venni, hamar elérné a téliszalámi árát.
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha holnaptól mindeni csak párizsit akarna venni, hamar elérné a téliszalámi árát."
Ez jó volt. :D +1
- Kéne valami Hup napi aranyköpések opciót is bektatni az oldalba. -
---
Nem kenyerem a rosszkeltés, de az annak eltiprása.
Solely HP _ The Best
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert? Szerinted lenne ra igeny?
--
Das "N" in RTL steht für Niveau... -Tuamo/Reel (?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, részemről biztosan.
---
Nem kenyerem a rosszkeltés, de az annak eltiprása.
Solely HP _ The Best
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éhenhalás/megfagyás nem opció. stb stb.
Teljességgel megértem az érveidet.
...és ha a pénz nálam van, akkor arról nem kell tudniuk, amit nem tudnak az nincs
Szerintem itt azért tévedésben vagy. Ha a bevételeidet elsősorban közalkalmazottként kapod (a lényeg, hogy nem feketén zsebbe), akkor viszonylag jól követhető vagy. Persze el tudok képzelni olyan megoldást, hogy minden pénzt azonnal bankszámláról felveszel, onnan egyenesen a valutaváltóhoz be, majd otthon tartod a valutát párnacihában. Ha szükség van rá, akkor meg egyelőre visszaváltás forintba.
Így azért nehéz olyan pénznemet választani, ami nem bankban tartva, kamatok nélkül is úgy-ahogy tartja az értékét (bár amekkora kamatot adnak...), valamint vesztesz az oda-vissza váltáson. Tehát itt a legrosszabb esetre készülve elég nagy folyó veszteséget vállalsz be.
Sajnos hasonló a probléma a fizikai arannyal is. Sőt talán még rosszabb is, mert nem osztható, a beváltásakor pedig igen költséges vizsgálatokat kell elvégeztetni, hogy megállapítsák a tényleges értékét.
Ha viszont banszámlát használsz, akkor teljességgel követhető, hogy hol milyen megtakarításaid vannak. Nyilván (bár ki tudja, hacsak nagyon nem improvizatív a lépés?) egy komoly korlátozó intézkedést már jóval megelőzően megkezdik az adóhatóságnál adatgyűjtést, a külföldi bankoktól bekérik a számlaegyenlegeket. Ezt addig kell megtenniük, amíg az EU-s jogszabályok formálisan kötelezik őket erre, nyilván (bár ki tudja) egy EU-s jogszabályokat felrúgó korlátozás után már a külföldi bankok annyira nem fognak könnyen adatot szolgáltatni magyar adóhatóságnak. Ez esetben mindenesetre biztosan jobb, ha olyan banknál vezet az ember számlát, aminek nincs semmi magyarországi érdekeltsége, ezek könnyebben fogják megtagadni az adatszolgáltatási kérelmet, mert nem számolnak a magyarországi leánybank elleni szankciókkal.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg vannak bevételeim, addig azért meg tudom oldani. ;) ...de a nem tudjákot konkrétan úgy értettem, hogy a kp kash az nem látszik sehol, azt meg nem kell tudniuk, hogy a pénzem elkurváztam-e most vagy valutavásárlásra költöttem. Számlámról eltűnik most, ennyi.
Ezért gondolkodom veszteség csökkentés kapcsán egy külföldi bankban tartani a pénz egy részét, és igen egy részét kis címletű valuta kp-ban, hogy ne legyenek olyan gondok nem tudnak visszaadni, ha kenyeret veszek.
Igen az aranyat ezért is lőttem ki, nehéz ilyen módon fizetni vele.
Ha kintre viszek pénzt, az biztos nem olyan bank lesz, ami magyarországon is működik. :P
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem akartak az exportot rombavagni 400as frankkal :)
a norveg/sved koronaval azert egyetertek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a koronaval es a frankkal is ugyanaz a gond: hogy a mogottuk levo gazdasag nyulfingnyi globalis szinten, es ha az EUR bukik, ok sem kerulik el (egyszeruen a foldrajzi/gazdasagi kapcsolatok miatt).
--
Das "N" in RTL steht für Niveau... -Tuamo/Reel (?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja
ott a pont, én is az északi koronákban gondokozom. Nme érdekel, hogy messze van, ha így folytatódnak a dolgok itthon, max 2 év és kiköltözöm.
U-dash
----
MSI MegaBook S271 + Intel SSD \m/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában semmi sem biztonságos, de ha tippelnem kéne mivel van több esélyem egy darab kolbászt venni dollárral vagy euróval, akkor a dollárnak nagyobb esélyt látok jelenleg. --de természetesen szükség esetén rugalmasan kell alakítani a portfóliót. ;)
Megvenni x évre előre a tüzelőt is jó befektetés lenne /felmerült már bennem, egyébként kb 20% hozamnak felel meg, elnézve az évek óta növekvő árát/, később esetleg cserealap lehet kajára, de ugye amíg nem vagyok itthon addig simán ellophatják, mert kicsit nagy ahhoz hogy eldugjam.
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartsad magyar állampapírban.
A webbank egyik főmuftija nyilatkozott úgy, hogy olyan még nem volt a történelemben, hogy Magyarország valamit ne fizessen ki. Mindig mindent triplán vasaltak be rajtunk.
:)
Az USA-val már volt, hogy AAA-ként késett fizetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hahahahahhaahaha! :) Akkor inkább Crepto papírban tartom. :P
Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igaz, hogy eddig nem volt ilyen, viszont most unortodox téma dívik, és a magántulajdon se szent a változatosság kedvéért...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért aki ismeri a történelmet, annak nagyon könnyen beugorhat, hogy nem is annyira unortodox az amit csinálnak. Csak szitokszó a nevén nevezni.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról van valakinek tapasztalata, hogy mennyire körülményes magyarországi lakcímmel számlát nyitni? Sok helyen olvastam, hogy megkövetelik az ausztriai lakcímet ("meldezettel") illetve mindenféle igazolásokat a pénz eredetéről. De olvastam olyanokat is, hogy bemész és 10 perc alatt egy szál útlevéllel nyitnak számlát. Mi a tapasztalat, tudtok olyan helyet ajánlani ahol simán megy a dolog, és van olyan amit el kell kerülni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ersteben rákérdeztem, az optimális út, ha vanosztrák címed, de HU személyivel is megoldható a dolog. Ha KPben akarsz zsetont betenni, simántkérhetnek ilyen igazdolásokat, átutalásnál kevésbé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
/* Sanyi */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként jut eszembe: az igazi kérdés az, hogy mi a célod.
Ha az ország esetleges bedőlése esetén akarod biztonságban tudni a pénzed, akkor rövid távon USD/EUR/CHF/konzerv. Max bukod az átváltást és a 10-15% HUF erősödést, már persze ha a kormány "megnormálisodik" és szerencsénk van. Ami persze kurva sok, főleg rövid távra, mert max. 3 hónapon belül, de inkább jóval hamarabb kiderül, hogy merre tartunk. Viszont ha borulunk akkor a forint kevesebbet fog érni, mint a papír, amire nyomták.
Hosszú távú befektetés megint más kérdés, ugyanis az USA és az EU is annyi adósságot felhalmozott, hogy azt kinőni vagy visszafizetni nem lehet, szóval az USD/EUR el lesz inflálva a fenébe. Ennek következtében a felértékelődésbe a "kisebb" gazdaságok (Norvégia, Svájc) beledöglenének, szóval - ha még eddig nem tették - ők is kötni fogják az árfolyamot egy valutához vagy valutakosárhoz, szóval "beteszem és termeli a pénzt biztonságosan" jellegű megtakarítások a következő 20 évben nem lesznek. A spekulációra pedig jön a Tobin-adó, szóval hamarosan ezen se lehet "büntetlenül" nyerészkedni. Szóval szerintem elsősorban a reálgazdaságba érdemes fektetni, persze ki kell találni, hogy melyik országban. Én Magyarországot nem tartom rossz célpontnak olyan szempontból, hogy hatalmas növekedési potenciál van az országban, viszont hatalmas a kockázat is. Persze ma elsősorban ez utóbbi látszik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külföldről nem azért kapunk ekkora frászokat, mert apai szerető szívvel aggódnak értünk.
Igazából fingom nincs, hogy ez a kormány mit csinál, de azért keményen ráléphetett bizonyos csoportok mogyoróira, azért aggódnak.
A 10%-os költségvetési hiánynál 2006-ban nem aggódott ennyire a szerető szívük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2006-ban nem volt összeomló Görögország, nem volt csőd szélén egyensúlyozó Olaszország... 2006-ban prosperáló világgazdaság volt... és főképp bizalom. Most a bizalom veszett el, a bizalom pedig az alapja a hitelezésnek.
Te is aggódnál a pénzedért, ha kölcsönt adtál volna a szomszédodnak, az meg elszórta játékteremre, aztán jött ismét, hogy adj további kölcsönt, mert különben nem fogja tudja visszafizetni a régebbi kölcsönt, de most van egy tuti tippje, amivel sokat nyer a ruletten, ha bejön, és magyarázza, hogy be kell jönnie, ugyan az előző két eset nem jött be, de most már biztos a tipp.
Na, így állnak a kormány rulettiánus gazdaságpolitikájához a befektetők.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, a kormány valóban rulettezik. Megpróbál mindent megtenni, hogy az IMF-től felvett hiteleket az IMF segítsége nélkül vissza tudja fizetni.
Ez természetesen nem fog menni, így újra az IMF segítségét fogjuk kérni az IMF hitelek visszafizetésére.
Valami itt nekem kurvára büdös. Legalábbis a borsodi uzsorások is hasonló üzletpolitikát folytatnak kicsiben.
Görögország 3 éve még A kategória volt, tudta fizetni a hiteleit. Természetesen CCC-ig visszaminősítették IMF-es segítséggel, így pedig már kurvára nem megy az adósságtörlesztés, mert nem mindegy, hogy a kamat 2, vagy 30%.
Ha a verőlegények a Moody'snál, S&P-nél, Fitch-nél begorombulnak, akkor elszáll a forint 320-ra. Nincs más dolga Orbánnak, mint fizetni az IMF-nek védelmi pénzt, cserébe hajlandóak békénhagyni a forintot. Csak fizetni kell érte.
A rulettezés érthető, mert más értelmes lehetőség nincs. Mindenképpen szopsz, kivéve, ha véletlen a 11-es kijön a keréken.
Magyarország vagy 3-4000 milliárd forintot kipenget az EU/IMF párosnak 3 év alatt, vagy végrehajtja amit diktálnak. Személyes véleményem, hogy basszuk hozzájuk a pénzt és menjenek a picsába. Akár adóemelés árán is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lett volna szükség az újabb IMF hitelekre, ha a gazdaságpolitika nem olyan kusza, mint a gazdasági miniszter szemállása. Az állam egyébként nem hívta le 2010-ig az IMF készenléti hitel nagy részét, az addig lehívott rész pedig tartalékban volt (ebből vették meg nemrég többek között a MOL egy részét az oroszoktól), illetve részben ebből került kipótlásra a 2010-es költségvetésen ütött 720 milliárdos lyuk, amelyet az egykulcsos adó és a társasági adó csökkenése okozott.
A hitelek visszafizetésének a legjobb módja az, ha az adott állam kiszámítható és stabil környezetet teremt, az IMF-nek és az EU-nak egyátalán nem hiányzik, hogy hitelezzen országoknak. Az IMF pénzét ugyanis a tagállamok teszik össze, hogy egymást megsegítsék, a legjobb az lenne, ha a tagoknak nem kellene helyt állniuk mások hibájáért.
Egyébként nem a lázmérőtől vagy beteg, a lázmérő csak jelzi, hogy beteg vagy, illetve beteg leszel. A minősítések bejelentésének időzítésén lehet vitázni, de a minősítések alapján nem.
Egyébként vess egy pillantást a Csehekre, akik nem zavarták el az IMF-et és rulettezés helyett prudens költségvetést alkottak, most süvítenek el mellettünk és esélyünk sincs őket utólérni.
Egyébként érdekes, hogy 30 éve az imperalistákat kellett hivatalból utálni, most is az imperalistákat kell utálni, ahogy a szavaidból értem. A probléma az, hogy 30 év is jobban éltek nálunk és most is jobban élnek nálunk.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Verőlegény és lázmérő nem ugyanaz.
Az USA már rég bóvli lenne lázmérővel. Politika az egész, amivel rátelepednek államokra.
Engedd meg hogy ne kelljen elhinnem a megfizetett újságírók dumáját. Arról írnak, amiért a megrendelő fizet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hitelminősítés nem az adóssággal arányos, hanem a bizalommal, hogy képesek-e visszafizetni.
Kering egy csomó összesküvés elmélet a bankokról, az árfolyamokról, a hitelezőkről, a hitelminősítőkről, de ezek az elméletek egy dolgot nem vesznek figyelembe: az ország (gazdasági) méretét. Fél-egy éve a jen pár százalékos gyengülésekor elterjedt egy erősebb pletyka, hogy direkt shortolják a forintot, és megindult a kórus, hogy Magyarország vesztét akarják a világ nagytőkései. Aztán kiderült, hogy a Japán jegybank a magyarországi éves GDP 45 százalékát költötte egy nap alatt arra, hogy a dollárral szembeni jen gyengítéssel támogassa az amerikai Japán exportot. Na, kb. ennyire számít ez a kis ország a nagyvilágban.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kicsit még a verőlegények hátteréről (hitelminősítők):
- magán kézben vannak
- a részvényesek ízlésének tetsző minősítéseket hoznak (a csőd előtt a Lehmann Brothers A-s volt)
- senki sem vizsgálhatja a döntéseiket felül, a rossz ítéletért felelősséget nem vállalnak
- a Moody's egyik tulajdonosának a minősítő cége mellett befektetési tanácsadó cége is van. Garantált a profit, mert tudják a jövőt, hiszen ők csinálják.
A válság megoldása a hitelminősítők fölszámolása lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat ha a vilag van olyan hulye hogy kizarolag az o szavukat hiszi el (beleertve a kormanyokat es nyugdijalapokat is), arrol ok tehetnek? :)
--
cythoon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2008 Lehmann Brothers A kategória => csőd
2010 Görögország A kategória => csőd
A hozzáértés.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legjobb, amikor az S&P a kormány hozzá nem értéséről papol, azt véletlen ők meg leminősítették a franciákat.
Nem bízom a kormányban, de a hitelminősítőkben, meg az IMF-ben még annyira sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzá kell tenni, hogy Görögország serényen trükközött a költségvetésével, hogy ne tűnjön fel a hiány és annak növekedése. És azt is, hogy a Lehmann körül se volt minden tiszta. Minősíteni pedig csak transzparens és publikus adatok alapján lehet. Persze tévednek a minősítők is, de az értékelések során nem csak annyit közölnek, hogy mi az új szint, hanem szinte egy kisregényt írnak, hogy milyen okból. Na, ezt kellene elolvasni és vitázni ezekkel a megállapításokkal.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor csak bízz bennük. Köszönd meg nekik, hogy bóvliba vágták Magyarországot, szervezz szimpátiatüntetést. Az index már megköszönte, csatlakozz te is hozzájuk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem örülök, hogy bóvli kategória Magyarország, de a költségvetés és a középtávú fejlődési lehetőségek sajnos ezt eredményezik.
Milyen ország az, ahol az SzJA törvényt tucatnyi alkalommal módosítják év közben, benne kettő visszamenőleges hatályú módosításal? Milyen ország az, ahol december 26-án nem lehet tudni, hogy milyen cafeteria elemekkel lehet számolni január elsejétől? Milyen ország az, ahol a munka törvénykönyve úgy lép életbe 8 nappal január elseje előtt, hogy a törvény alapján nem egyértelmű a munkabér fizetése? Milyen ország az, ahol a 2012-es költségvetés sarokszámait két héttel 2012 előtt még bőszen módosítgatják? Milyen ország az, ahol december 26-án nem lehet tudni, hogy a minimálbér megemelése után milyen kompenzációt fizet az állam és az pontosan milyen szabályok alapján kiknek jár? Milyen ország az, ahol a Nemzeti Fejlesztés Minisztérium vezetője úgy kezdi a bemutatkozást, hogy "Tisztelt Bíróság..."? Milyen ország az, ahol a NFM vezetője motyog és papíról olvassa a terveit és olyan fontos projekteken vett eddig részt, hogy se egy képet, se egy önéletrajzot nem tudtak róla szerezni egy nap alatt? És még sorolhatnám... ez sajnos egy bóvli ország bóvli kormánnyal, bármennyire nem tetszik.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 hónappal ezelőtt azt mondtam valakinek, hogy ha Magyarország bóvli lesz, akkor Orbán padlógázt nyom. Amíg nem vagy bóvli, addig lehet tárgyalni, utána már teljesen mindegy.
Most jelenleg pont azt látod, amit 2 hónappal ezelőtt leírtam. Rálépett Orbán a gázra.
Az emberek úgy viselkednek veled, ahogy viszonyulsz hozzájuk. Ha megveregeted a vállukat, hogy ti biztos fizettek, akkor fizetni is fognak. Ha meg buzerálsz, akkor szarnak a fejedre. A kormány nem győzi elégszer hangoztatni, hogy szarnak a hitelminősítőkre. Ami érdekesebb, hogy már egy protestáns lelkész is azt nyilatkozta, hogy Magyarország van, a minősítők meg néha fel, néha leminősítenek minket, de mindez az ország szempontjából lényegtelen.
Én Görögországot sem értem, hogy mi a tökömet küzdenek CCC-nél még. Nem fizetünk, D, szevasztok. Ha meg nem akartok az EU-ban kontrollálatlan csődöt, annak ára van, fizessetek érte...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amiket írtam, azok nem azért vannak, mert bóvli _lett_ az ország. Azért _lett_ bóvli, mert ilyenek vannak. Ezekben az esetekben az ok és az okozat elég jól elkülöníthető. A törvényeket nem írták át a minősítéskor, az adótörvények és az _alkotmány_ módosítgatása már jóval azelőtt elkezdődött, hogy az ország bóvli besorolást kapott volna.
A kormány szarhat a minősítőkre, de ha az állam csőbe kerül, akkor nem a külföldi hitelezők lesznek az elsők, akik elkergetik a kormányt, hanem a belföldi hitelezők.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Romániát is leminősítették, pedig 25%-kal csökkentette a közalkalmazottak bérét, meg 15%-kal a nyugdíjakat.
Igazából a megszorítások spirálhoz vezetnek, aminek a vége, hogy mindenki egyre szegényebb lesz és munkanélküli.
Az asztalos nem festteti ki a lakását, mert munkanélküli, a festő nem készíttet bútort, mert munkanélküli, senki nem csinál semmit, a gazdaság áll, az IMF meg osztja az észt, amíg mindenki beledöglik.
Ha kivonod a pénzt egy régióból, ott leáll az élet. A pénzzel értékeket cserélsz ki, ha kivonod, ott minden leáll. Az Unióban éppen ez a megszorítósdi megy, meg is látszik rajta. Egy ország sem került ki a bajból eddig IMF-es segítséggel, csak mégnagyobb szarba került.
Görögországból 1 millió ember emigrált, baszhatják a hiteleiket a hitelezők, mert a büdös életben nem kapják vissza. Megérte az 1 millió embert elűzni, ahelyett, hogy tárgyaltak volna az átütemezésről?
Megoldás: a hitelek 25-30%-át az unió kinyomtatja, azt tessék, itt a pénz. Csak sajnos egy-két buzi érdekeit őrülten sérti ez a megoldás és hagyják az országokat inkább szépen lassan bedőlni. A fedezetlen hiteleket fedezetlen pénznyomással lehet megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig kilyukadsz oda, hogy pár ember érdekét sértik ezek a dolgok... ki ők? Mert a gazdagságot nehéz letagadni, a leggazdagabb emberek között pedig nincs IMF alkalmazott, se bankvezér, se minősítő tulajdonos... persze, arra jó, hogy tautológiával magyarázzuk a gazdaság működését, de a tautológia már kiment a divatból, ott marad meg, ahol az emberek nem értik a dolgok működését és sajnos a pénzügyi rendszer ilyen.
Ha kivonod a pénzt egy régióból, ott leáll az élet. A pénzzel értékeket cserélsz ki, ha kivonod, ott minden leáll.
Pont ez a baj, hogy pénz ott van, ahol bizalom is van. Ahol elillan a bizalom, ott hamarosan pénz se lesz. A görögök a bizalmat játszották el, trükköztek, zsaroltak, tényeket hamisítottak, fenntartották a prudens állam képét, de elvesztették a bizalmat. Bizalom kell csak.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, padlógázt nyomott.
Eljutottunk oda, hogy gyakorlatilag érdemi vita nélkül az van, amit Orbán akar.
Az ugyanis nem parlamentáris demokrácia, ahol egy kormánypárti képviselő cím és tartalom nélkül adhat be módosító indítványt, majd kiegészíti később.
Illetve egyébként is. Egy alapvetően szegény ország minimális tartalékokkal és kincsekkel nem követhet a szokásoktól teljesen eltérő gazdasági politikát Európa közepén, az EU tagjaként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A kormány nem győzi elégszer hangoztatni, hogy szarnak a hitelminősítőkre."
Amíg az előző kormány volt és leminősítést kapott az ország, akkor miért érdekelte őket, ha most nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izlandot kihagytad, naluk AAA minosites volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahja, mégsem keresik hülyére magukat, a Top500 cég listáján sincsenek rajta... ahogy a leggazdagabb emberek listáján sincsenek előkelő helyen a tulajdonosok.
A válság megoldása a hitelminősítők fölszámolása lenne.
Kormányunk megpróbálta a dolgot kicsiben, nem jött be. Felszámolták a Költségvetési Tanácsot, mert azok köpködték a 2011-es költségvetést. Aztán kiderült, hogy nem azért rossz a költségvetés, mert a KT rossznak tartja... hanem rossz volt a költségvetés, azért tartotta rossznak a KT. A 2012-es költségvetéssel is pont ez a helyzet. A báb KT tagok bólogattak serényen, hogy soha nem láttak még ilyen jó költségvetést (mondjuk Járainak nem volt ehhez elég vastag bőre, ő kicsit ingatta a fejét a bólintás előtt), a volt KT csapat mondta, hogy van benne kb. 400 milliárd forintos kockázat, az MNB elemző csapata mondta, hogy van benne kb. 400 milliárd forintos korrekcióra szükség, a külföldi elemzők is ezt mondták... aztán kiderült, hogy tényleg van benne annyi. És nem azért történt a 400 milliárd forintos korrekció, mert mondták és beteljesült a jóslat, hanem a valóságban voltak olyan számok, amelyeket a kormány a rózsaszín szemüvegével nem akart észrevenni.
Ugyanez megy nagyban a hitelminősítőkkel. Persze fel lehetne őket számolni, rögtön megjelenne helyettük kétszer annyi, mert igény van arra, hogy a hitelezők tudják, hogy a befektetésük jó helyen van-e. A bizalom, az hiányzik mindössze.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont arra van szükség, hogy a monopolista 3 hitelminősítő helyett legyen 100 másik, valódi versennyel.
Ahol tényleg a valós értékelés számít, nem a politika. Az, hogy mindhárom amerikai kézben van, eleve hiteltelenné teszi mindet.
Olyan, mint a magyar bankrendszer. Látszólag verseny van, de gyakorlatilag kartell. Együtt ítélnek, együtt emelnek kamatot,...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs monopólium. Bárki bármikor bármit minősíthet. A kérdés az, hogy ki hallgat a minősítésre.
Ugyanez vonatkozik a bankokra is, 100 ember már gond nélkül indíthat takarékszövetkezetet, onnan meg már csak néhány év kemény munka és nyithat bankot is. Aztán persze megmutathatják, hogy másképp is lehet csinálni. Senki nem fogja megakadályozni, tele vagyunk egy fiókos takarékszövetkezettel és banknyitás se olyan ritka, legutóbb a Gránit bank nyitott.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te figyelj, te meg mindig a "csak a fideszt" irod a homlokodra? Ugy egyebkent hol voltal a karacsony elotti torvenykezes alatt?
A kormany nem rulettezik, hanem nagy iven elkur. Lasd manyup penzem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mnyp dolog tényleg szemétség volt. Én örültem, hogy nincs többé mnyp, de akik maradtak, azokkal szemben rohadtság volt egy év múlva teljesen felszámolni mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a kormány a piacról kívánja magát finanszírozni, ahogy Orbán nem egyszer elmondta, akkor az egyszerű ember miért ne tehetné ugyan ezt? ( Manyup ).
Illetve, mi az a kommunikáció, hogy megvédték? Nem megvédték, szátbaszták. És épp erre készülnek most az MNB -vel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma a manyuppal az a baj, hogy az öregedő korfa miatt néhány éven belül finanszírozhatatlanná vált volna a nyugdíj. Ugyanis konkrétan nekem 25%-ot jelentett volna ami a manyupból jön, de mire nyugdíjba megyek (terv szerint 2046) ki a tököm fizette volna a maradék 75%-ot? Érdemes megnézni, hogy a fejlett nyugaton hány helyen van igazi manyup és hogy úgy egyébként milyen ellátások vannak, pl. gyes/gyed jelleggel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki a tököm fizette volna a maradék 75%-ot?
Tegyük fel fordítva: most ki a tököm fogja egyáltalán a 25%-ot fizetni?
Tény, hogy az implementáció nem volt tökéletes, egy legalább részben tőkealapú nyugdíjmegtakarítási rendszer volt, amiből visszaléptünk a teljesen felosztó-kiróvú rendszerbe, vagyis most már tényleg csak a pillanatnyi befizetésekből kaphatsz nyugdíjat.
Ja és nem melleseleg a manyup biztosítók törvényileg kötelezve voltak a tőke egy részét állampapírban tartani, így mindig volt biztos felvevőpiaca az államkötvényeknek. Most már nincs és lám sorban zárulnak eredménytelenűl az állampapír aukciók.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyunk egy véleményen. A manyup szerintem hamis biztonságérzetet adott rohadt sok pénzért. Nem lehet hitelből manyupolni. Ez nem volt járható út.
Ha pedig kiveszed a pénzt a gazdaságból, hogy félretedd növekedéssel fizetsz.
De mindegy, felesleges vitatkozni ezen, mert a vonat elment, innentől kurvára mindegy, hogy mi lett volna, nem lehet visszafordítani...
Annyit tehetsz, hogy 2014-ben másra szavazol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha pedig kiveszed a pénzt a gazdaságból, hogy félretedd növekedéssel fizetsz.
Ööö... izé... a manyup pénzt _tett_ a gazdaságba, amikor hazai - a növekedési portfólió esetén IT, K+F és startup - cégekbe fektették bele a járulékokat, nem páncélszekrényben tárolták a bankókat. A manyup megszüntetésével, vagyis a vagyon pénzzé tételével, a pénz folyó kiadásokra való elköltésével az állam pénzt vont ki a reálgazdaságból, illetve a továbbiakban nem került évente kb. 180-220 milliárd forintnyi friss tőke a hazai cégekhez. A manyup vagyongyarapítás megszüntetése az egyik oka a gyötrelmes GDP növekedésnek...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
400 milliárdba került évente az államnak. Ha csak 180-200 milliárdot rak a gazdaságba, akkor az 50%-os hatásfokot jelent, ami felháborító.
Ráadásul az EU bürokraták faszsága miatt az államadósságból sem írhattad le.
Így kezdte Matolcsy, kérte, hogy leírhassa...
Mo. megszüntette, a többi állam a mértékét csökkentette pár százalékra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán nem lehet, hogy az a másik 50% pedig állampapírba ment?! Így is annyira felháborító?
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, felveszel 400mft hitelt, ebből 200 a gazdaságba, 200 állampapír.
Mi lesz a kamatokkal az állampapíron? Nálam a reálhozam negatív volt és a nővéremnek is más mnypnél!
Nem kerültek az állam által fizetett kamatok a számlámra, felélték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 400 milliárd befektetés volt a jövőbe, később kb. 700 milliárddal kevesebb kiadása lett volna az állami pillérnek. Remélem az még tiszta dolog, hogy a befektetés a jelenben adósságot okoz a későbbi hozamért.
A felosztó kiróvó egyébként most kerül 433 milliárdba évente - és most baromi jó a demográfiai helyzet, ráadásul volt járulékemelés és minden járulék az állami nyugdíjrendszerbe megy. Ez a 433 milliárd szerinted nem jelentkezik hiányként, illetve ez a 433 milliárd évente _jó_ befektetés?
Mo. megszüntette, a többi állam a mértékét csökkentette pár százalékra.
Tudtommal Lengyelország csökkentette pár százalékra egyedül (illetve próbálta meg), a Csehek most vezették be, Horvátországban megerősítették ezt a pillért...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a reálhozamom -5000 volt az Erste banknál.
Levélben megírták, azért negatív, mert csak 11 év volt kamatoztatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Követted évente az értesítőket, hogy mennyi a hozamod és mennyire voltak _jók_ a pénz forgatását illetően? Átmentél egy másik pénztárba, ahol jobbat ígértek? Választottál portfóliót, amikor lehetőséged volt rá?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem beleerőszakoltak az mnyp-be, azzal számoltam, hogy 100% veszteség és egy kanyit nem fogok soha látni belőle. El sem olvastam amiket küldtek úgy utáltam őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, most majd meglátod, hogy önmagában a felosztó-kiróvó mennyire jó lesz...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én rohadtul örülnék, ha a diskurzus a címben levő téma körül forogna, mert az érdekel, ellenben ez az fityisz a hibás, feri a hibás lófasz nem. Meg a 92-szer lerágott mnyp sem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oké kiléptem úgysincs semmi értelme folytatni. Bocs az offért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat remelem az a 2014 igazabol 2012.
Nem ment el a vonat. Elvileg szerdán tárgyalja az AB, ha pedig megsemmisítik, akkor sem lehet visszacsinálni, ugye ez a baj az invaziv, visszamenőleges törvényhozással.
Nem adott hamis biztonságérzetet, legalábbis nem nekem. Nyilván annak igen, aki annó elolvasás / gondolkodás néküé CHF -ben vette fel a hitelt, de őszintén mondom, nem érdekel. A kormány nem azért lehetetlenítette el, mert hamis biztonságérzetet keltett, hanem mert kellett a pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az minden volt csak epp prosperalo gazdasag nem - olyan fogyasztasra epult, amely mogott igazabol semmilyen valos szukseglet nem allt - mind a termelest mind a vasarlast hitelbol finansziroztak.
Lasd elozo hozzaszolasom:
"Ezt a hitelezesi gyakorlatot Bill Clinton talalta ki, es vezette be a 95-os Community Reinvestment Act (kozossegi ujrabefektetesi torvennyel). Ennek kovetkezteben terjedtek a NINJA hitelek (no income, no job, no assets - se jovedelem, se munka, se vagyon), aztan a bankok kezdtek morogni mert tul sok a veszteseg ilyen kolcsonokon, es kilobbiztak maguknak a Gramm-Leach-Bliley Financial Services Modernization Act kereteben, hogy "a kereskedelmi bankok, brokercegek, biztositotarsasagok, nyugdijalapok, intezmenyi befektetok és hedge fundok befektethessenek egymas termkeibe. Az Egyesult Allamok ezzel egesz penzugyi szferajának ellenorzeset atadta nehany penzugyi konglomerátumnak és azok hedge fundjainak."
Magyaran szabad kezet kaptak, ennek kovetkezmenyekent szakadt ra a vilagra a hitelboseg, tulajdonkeppen azert, mert a tobbi bank sem akart kimaradni a bulibol, mert lattak hogy egyre jobb eredmenyeket mutatnak ki a merlegekben (ami mint kiderult kutyakozonseges merleghamisitas volt csak), de "korszeru penzugyi instrumentumokkal" ezt olyan ugyesen elfedtek, hogy nehany paranoiason kivul mindenki bedolt. Egyre zsirosabb bonuszokat osztogattak, ezert vilagszerte beindult a NINJA hitelezes, a politikusok furodtek a dicsosegben, hogy porog a gazdasag, novekszik a gdp, lehet szocialis fassagokra kolteni a penzt...
A politikusok mohosagat es dilettans rovidlatasat soha nem lehet alulbecsulni ... peldanak ott a jovedeki ado - a termek meg el sem hagyta a gyarkaput, de mar ki kell csengetni a jovedeki adot utana, es ha mar a nem letezo termeknek merleg szerinti erteke van, arra rogton lehet boltolni mindenfele derivativ ugyleteket..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igazából fingom nincs, hogy ez a kormány mit csinál, de azért keményen ráléphetett bizonyos csoportok mogyoróira, azért aggódnak."
Igen, rá:
- a sajátjára
- a magánnyugdíjpénztári tagokéra
- a devizahitelesekére (Kósa)
- az állampolgárokéra
Szerintem a kérdezőt pont az érdekli, hogy ami még a sajátjából megmaradt, azt hogyan menthetné meg a további ráállástól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon a kormány még mindig a legerősebb párt. Belföldről nem támadják ennyire.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetlen ember kivételével (ő nem elhiszi, ő TUDJA, hogy spekulánsok támadják Magyarországot, és az hogy 14ezerrel csökken a fizetése, az jó neki) minden ismerősöm, minden ember, legyen az látásból ismerős, vagy ismeretlen, először és utoljára találkozom vele vagy eladó a boltban ahova járok (CBA mellesleg), szidja a fidess-t.
Igaz, a polgármestert nem ismerem (Kósa).
Vagy rossz részén élek a városnak, vagy nem bennem van a hiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg egy ellenzéki párt sincs egy szinten a Fidesszel.
Abban persze igazad van, hogy ez nem az ő érdemük. Mindenki lejáratta magát közülük.
Már a Fideszben is egyre nehezebb olyan pofát találni, aki jó lenne szakértő kormányba.
Én jobboldali voltam, de a Bajnai és Oszkó párost megjegyzésekkel, de elfogadtam.
Gyurcsány ha negyed annyi megszorítást csinált volna mint ők, polgárháború lett volna belőle. Bajnaitól meg tüntetések nélkül elfogadtuk.
Bajnai keveset pofázott, ezért volt széles rétegek számára elfogadható. Ettől még lehetett akár hülye is, de nem 6 milliárd ember előtt pojácáskodott.
Orbán és Gyurcsány teljesen megosztották az országot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az félelmetes, hogy kb 20 hozzászóló ellenében, valaki milyen vehemesen magyarázza a bizonyítványt amihez elvileg semmi köze :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Abban persze igazad van, hogy ez nem az ő érdemük. Mindenki lejáratta magát közülük."
Ez az érem másik oldala...
Mondanám, hogy ez nem az én bajom, de sajnos az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egyébként jut eszembe: az igazi kérdés az, hogy mi a célod."
Egyszerre minden, amit megfogalmaztál :)
1) az ország bedőlése esetén legyen biztonságban a pénz,
2) de befektetésnek se legyen felháborítóan rossz
nyilván az 1)-ért engedni kell valamennyit 2)-ből
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, a pénz értéke ugyanis el lesz inflálva rövid időn belül (pár év), mert más út nincs, szóval befektetni csak a reálgazdaságba érdemes, hosszú távra legalábbis. Rövid távra pedig jó befektetés nincs, csak rossz vagy rosszabb, annyira kockázatos most a helyzet, hogy lehet jobban jársz, ha a havonta a 10%-át feltolod ruletten egy színre.
Ha az 1-es pont számít, akkor a 2-es nem játszik. Én kb. negyedelném a pénzemet, EUR/USD/CHF/egyéb kategóriába, ahol az egyéb lenne fogyasztási cikk: konzerv, liszt, cukor, benzin, ilyesmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarok senkit elkeseríteni, de ha a legrosszabb forgatókönyvre akarsz felkészülni (magyar államcsőd, EU bukása, stb..), akkor a pénzben való gondolkodás hibás hozzá állás. Egy ilyen típusú forgatókönyv esetén az önellátás az egyetlen járható út. Tehát, ha ennyire félsz: akkor vegyél valahol egy tanyát, tarts állatokat és egy kisebb földet műveljél mellette. Államcsőd, vagy hiper infláció esetén ugyanis az élelmiszer jellegű cikkeknek lesz egyedül értékük.
Ha ennyire nem látod sötéten a dolgokat, akkor szinte bármilyen állampapír megfelelhet céljaidnak: a pénzt hosszabb időre ki tudod menekíteni az országból, amíg nem stabilizálódik a gazdaság (ebben az esetben viszont nem számolhatsz a napi költségek fedezésével, csak a tartalékaidat helyezheted át).
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi garantalja hogy te fogod elfogyasztani a megtermelt elelmed, es nem egy eros am meglehetosen ehes falka?:]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mad Max Topic?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ehhez semmilyen fantasy meg sci-fi. Az negyvenes-ötvenes évek beszolgáltatásáról hallottál-e? Amikor meg volt adva, hogy x időn belül hány darab tojást, mennyi gabonát stb. kell beszolgáltatni?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más tészta az éhes falka és más tészta a valamilyen alapú rekvirálás/beszolgáltatás. Az egyik helyen az központi hatalom még létezik a másikon már az sincs. Ámbár szögletes mosollyal de úgy látom ez is felmerült. Csak ezen nyomvonal fantasy ágát jeleztem. És pont én linkeltem be frissebb vonatkozást a te történelmi órád vonatkozásában - ha végignézted, és ha még elérhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából csak félig értem, hogy miről beszélsz... :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg nemes egyszeruseggel felrenez, es a sajat hatalmanak megtartasan kivul semmi mas nem erdekli, elvegre mi masert lennenek az eroszakszervezetek. Lehet extrapolalni a tapasztalatokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néhány nívósabb osztrák bankban már csak jövőre kaphatsz időpontot számlanyitáshoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez, mondjuk nem meglepő, tekintettel arra, hogy az évből mennyi munkaóra van hátra :D
____
Semmi sem biztos. Még az sem biztos, hogy semmi sem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hadd kérdezzem meg, mi a garancia arra, hogy a tanyát/földet megtarthatod - ha már a magánnyugdíjadat államosították? nem akarok tippeket adni, de innen már csak egy ugrás a banki megtakarítás államosítása - ha az még mindíg nem elég, akkor marad a földet visszavenni... (ideológiát tudnak hozzá gyártani, attól nem félek...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ideológiát tudnak hozzá gyártani, attól nem félek...
nekem is ez a fő bajom :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem viszont az a bajom, hogy az ideológiára van ~2M vevő ebben az országban. Ha nem lenne, akkor fel sem merülne, hogy ideológiát gyártsanak.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na ez is +1
nagymami nagyon meglepődött miért vagyok felháborodva, hiszen neki emelték (vagy beígérték h emelik?) a nyugdíját -
mondom igen, azon az áron, hogy az én megtakarításaimat elvették...
próbáltam elmagyarázni, hogy mindkettőnknek jobb lenne, ha nem "beteszik a közösbe és újraelosztják" helyett családi támogatást kap amikor szükség van rá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha külföldi bankban van a pénzed, akkor mi van? Akkor is hozhatnak olyan törvényt, hogy mondjuk az 1 millió Ft feletti bankbetétek 50%-át át kell utalni a Kincstár számlájára.
És lenne egy olyan melléklete a törvénynek, hogy mindegy, hol van a pénz. Ha külföldi bankban, akkor is el kell utalnod. Az más kérdés, hogy az állam talán nem férhet hozzá, de lenne ilyen törvény, hogy nyilatkoznod kell, hogy van-e külföldi bankban pénzed.
Akkor lenne csak biztonságban a pénz, ha offshore cégben van külföldi számlán, nem forintban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha itthon nem tehetik rá a kezüket akkor hozhatnak bármilyen törvényt... úgyis olyan szabályokat hoznak amik nekik jó, úgy módosítják a törvényt, hogy az legyen amit akarnak (akár visszamenőleges hatállyal - LoL).
flame on - tisztában vagy az offshore fogalmával egyébként? meg a külföldi számlán, nem forintban - mintha a forinthoz bárhol hozzáférnének :-)
- flame off
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újabb bukás az állampapír-aukción
Most olvasom Frei Tamás: Bankár könyvét, pont arról van benne szó, hogy Magyarországot hogyan tudják csődbevinni. Elég, ha összebeszél néhány alapkezelő vezére, akik jelenleg a devizaadósságunk felét tartják, és kész a baj.
Egyrészről egyszerre eladják a náluk lévő államkötvényeket, másrészről támadást indítanak a forint ellen. Egy ideig az MNB ezt ki tudja védeni a devizatartalékból, de a nemzetközi pénzembereknek tovább tart ki a pénzük, és végül a forint is bedől és az állampapír hozamok is elszállnak, tehát csődbe megy az ország.
Ezért kéne nagyon az IMF, mert az az utolsó esély. De ezek olyan hülyék, hogy nem biztos, hogy meg tudnak állapodni velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az megvan-e, hogy a devizaadósságunk 25%-át egy kézbe sikerült valakinek összegyűjtenie? (vagyonkezelő alap)
MNB - devizatartalék - nem ezt akarják éppen lenyúlni? (nem a külföldiek, hanem saját "nagyjaink")
Azt hiszem, kéne a fentieknek adni egy sakktáblát, és némi manualt, hogyha mindíg csak 1 lépést gondolnak előre
akkor mindíg megszívják...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ezt akarják éppen lenyúlni?
De bizony, és még világgá is kürtölik. Kb a következőnek felel meg:
- Megtámadták a hazát, adjatok fegyvert!
- Elviszem az összes fegyvert a méhbe ócskavasnak. (Hangosan kiabálva, hogy minden szerencsevadász hallja)
- És ezután (de csakis ezután) tényleg megtámadják a hazát...
Egyébként nagyjából az lehetett a valódi elképzelés, hogy 1) a devizatartalékot eltüzelik államadósság-csökkentésre, és 2) az IMF-től felvett biztonsági keret fogja ezután ellátni az devizatartalék szerepét. Csak a kettő együtt nem mehet, de ha nincs a 2), akkor öngyilkosság megcsinálni az 1)-et, ha viszont nincs 1), akkor nem kell a 2). Bár ahogy elnézem az állampapír aukciót, lehet, hogy nemsokára önmagában is szükség lesz arra az IMF hitelre, tisztán refinanszírozási céllal.
Hogy ontopic is legyek: ezért nagyon kétesélyes, hogy mi fog most történni a forint árfolyamával. Én azért reménykedem benne, hogy nem játsszák meg az 1)-et, mert tisztában vannak vele, hogy a 2) nélkül majdnem azonnali államcsőd és hiperinfláció van.
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a) lásd sakk -> nem tudnak 1-2 lépéssel tovább gondolkodni
b) pont lesz*rják, hogy a hozzáértők mit mondanak - vagy meg se hallgatják
(ugye tudjuk, hogy az illetékes minisztereknek 0 versenyszférából/piacról szerzett tapasztalatuk van - azt képzelik, hogy hoznak egy törvényt valami ellen (pl január 1-el 50%-al csökkentjük a gravitációt) és úgy is lesz)
c) ha nem úgy történik ahogy várták (hanem úgy ahogy a hozzáértők mondták), egyből jönnek az elmúlt 8 évvel, meg válsággal (még jó, hogy a legtöbb csontváz már kiesett a szekrényből)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azt hiszem, kéne a fentieknek adni egy sakktáblát, és némi manualt, hogyha mindíg csak 1 lépést gondolnak előre akkor mindíg megszívják..."
Majd felkérjük Garry Kaszparovot Magyarország miniszterelnökének, bár attól tartok, hogy hamar ráunna:
"Unalmas minden versenyen világelsőként szerepelni és győzni, de ezidáig fenn tudtam tartani ezt a szintű koncentrációt, ugyanakkor változatos az érdeklődésem, kiterjed az élet többi területére is."
Forrás: eurochess.hu
Ezen a honlapon Kaszparovon kívül ráakadtam egy viccre:
Két egérke megy a sín mellett. Megszólal az egyik:
- Cin, cin.
Mire a másik:
- Hülye, a sín vasból van!
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
--
cythoon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub.
"a vegtelenbe es tovabb..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Hupperek.
Valamikor egy - két éve nyitottam egy új cikket itt, (már nem emlékszem milyen címmel) amiben azt írtam hogy kis országunkból elmennek a fiatalok, valamint azt is, hogy miért vagyunk élelmiszerimportra rászorulva, hiszen az 'átkosban' 30 millió ember élelmiszerét tudtuk megtermelni stb, stb
Nos ez a cikk kb, megjelenése után két óra múlva 'eltünt'
Emlékszem, nagymamámnál amikor egy nagy dobozban megtaláltam egy csomó pénzt (lehettem olyan hat hét éves) és boldogan mentem hozzá: Mama találtam neked sok pénzt.... A mama csak legyintett az már nem ér semmit. Tudod elmentem a boltba és amit vásároltam nem tudtam elhozni, mert nem volt nálam elég pénz, hazajöttem és vittem még pénzt a boltba.
Másnap tudva azt, hogy az előző nap kevés pénzt vittem ezért sok pénzzel indultam vásárolni, amikor kiderült, hogy azért a sok pénzért csak tíz tojást kaptam.
Aztán nézegettem a nagy doboz pénzt, mindenféle színű volt benne, A mama azt mondta vegyél annyit amennyi tetszik...
Vettem is. Jónéhány évvel később megtaláltam ismét a 'talált pénzt'. Akkor átnézve a 'kincset' már el tudtam olvasni a címleteket, sőt azokat a fekete átcímletezéseket. Volt olyan ami szerint az eredeti címlet ezerszeresére volt átírva.
Gondolom mindenki érti: a pengőről van szó, nekem ez nagyon mély nyomot hagyott.
Hozzáteszem nem vagyok egy párt tagja, sem híve, és nem is leszek.
A véleményem pedig: nagyon szomorú hogy ilyennel kell foglalkozni.
*-------------------------------*
* Ami nem öl meg, az erősít..*
*-------------------------------*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltűnt, mert unalmas. Sajnos ez a topik is csak indulásában volt jó. Egy banktechnikai kérdést feszegetett, ami még engem is érdekelt. Sajnos arról, hogy Ausztriában hogyan lehet bankolni és hogyan érdemes, arról keveset tudtam meg. A napi belpolitikai szarról, ami sem itt, sem máshol nem érdekel, annál többet. Ez a szomorú.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van.
Azt gondolom nem véletlenül indították a topikot ami Téged is érdekel.
*-------------------------------*
* Ami nem öl meg, az erősít..*
*-------------------------------*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az okok mindenki számára ismertek. Nem kell emiatt naponta 30 topikot nyitni. Én ide kikapcsolódni járok, nem a TV-ben, rádióban ismételgetett szemetet kerülgetni. Ez dől a TV-ből, ez dől az internetről. Ráadásul a HUP politikai szakértői két mondatváltás (ami rendszerint ugyanaz évek óta) átmennek egymás szidalmazásába. Ebből - azon kívül - hogy itt gyűlik a szar, semmi érdemeleges infó nem szűrhető le.
Sajnos itt is a lényeges infó sikkad el a "szakértői" megnyilatkozások mellett. Hiszen politikához, focihoz itthon minden ember kiválóan ért.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már az előbb is írtam, de megismétlem: Igazad van.
Amit írtam az előbb az közvetlen tapasztalat, és azért osztottam meg, mert úgy gondolom sok olvasónak nincs ilyen tapasztalata és elképzelni sem tudja.
Nos a focihoz biztosan nem értek és nem is érdekel (sajnálom rá az időmet).
A politikához sem értek, csak nálam okosabb emberek véleményeinek megismerése után képet alkotok magamnak, tervezek és végrehajtom a tervemet. Ennyi és nem több.
*-------------------------------*
* Ami nem öl meg, az erősít..*
*-------------------------------*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a történelem ismétli önmagát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem "kulturális antropológiai" okból érdekelne az, amit ausztriai osztrák bankokról hallottam egy rádióműsorban, mégpedig az, hogy tényleg engedélyeznek-e az ottani pénzintézetekben (vagy némelyikükben) vallási szimbólumokat elhelyezni a falon, amit az ügyfelek jól láthatnak?
Konkrétan feszületről beszéltek, ha emlékezetem nem csal meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na, ez aztan baromira irrelevans kerdes, szerintem. who cares.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért lenne az? Nem biztos, hogy valaki egy X vallású/felekezeti kézben lévő bankba rakná a pénzét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én alapvetően valami jó befektetési lehetőséget is kerestem, többek szerint a föld (termőföld, telek, stb) lehet itthon jó befektetés, mert abból nem lesz több ugye.
ami a bankolást illeti (én svájci számlanyitáson gondolkodtam), egy érdekes vélemény: "ha tényleg fakap van, -pl egy esetleges háború, nincs áram , nincs net, nincs tömegközlekedés, akkor fujhatod a svájci bankba rakott pénzedet - fizikailag nem férsz hozzá" ebben van némi igazság, bár kicsit überborús jövőkép, bár....
ausztria szerintem sem rossz ötlet, bár én azért szintén többféle valutában gondolkodom. (UK is szarban, EU is szarban... nehéz ügy)
másik ötlet volt az aranypénz amikor még az aranylufi nem "készült" kipukkadni. worst case hiteles aranypénzből akár kenyeret is vehetsz, csak tárolnod kell valahol, aminek szintén megvan a maga risk-je.
--
{ Nem is kernel az, ami nem fut el egy quartz órán }
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fyi: svajcban ottani bejelentett lakcim + munkavallaloi szerzodes nelkul nem fogsz tudni bankszamlat nyitni egyik normalis (CS, UBS) bankban sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy milyen banknál lehetséges, még nem tudom de van ismerősöm akinek mindezek hiányában is van svájci bankszámlája.
--
{ Nem is kernel az, ami nem fut el egy quartz órán }
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kerdes, h mikor nyitotta. par eve valtoztattak a szabalyozason, igy elotte lehetett nyitni ezek nelkul is, mostmar elhajtanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz. Van az a pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sufni bankban biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívesen nyitnék számlát abban a sufni bankban, ahol Schumacher számlája is van. :-)
-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki elég nagy macher, az bárhol tud számlát nyitni. :-))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összeszedtem néhány forrást.
Alapinfók:
http://www.dolceta.eu/magyarorszag/Mod2/-Hogyan-nyissunk-szamlat-egy-ma…
http://www.bankkartya.hu/?cikk=3318
http://kulfoldibankszamla.freeblog.hu/
http://kiszamolo.postr.hu/kulfoldi-szamlanyitas-lepesrol-lepesre
http://hup.hu/node/110061
http://blog.janoszen.hu/2012/01/04/hogyan-koltozzunk-becsbe-2011/
bank:
https://www.bank-bgld.at/hu/penzuegyipartner/mioenertvagyunkitt
http://rbgd.hu/
http://hungarisztan.blog.hu/2012/01/03/bankszamla_ausztriaban
Ez a többi címszóhoz is besorolható.
írások:
http://jakabandor.blog.hu/2012/01/06/ki_terjeszti_a_remhireket
http://nol.hu/archivum/aggodnak_a_betetek_biztonsaga_miatt
http://www.azenpenzem.hu/cikkek/-/asset_publisher/Vg0B/content/omlik-ki…
http://www.tozsdeforum.hu/tozsde/fioktelepek_lehetnek_a_bankbetetek_men…
http://nivo.blog.hu/2012/01/06/erdemes_e_kulfoldi_bankszamlat_nyitni?ut…
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/penz/hova_kerulnek_a_magyarok_me…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni