Akinek nem ismert valaki még a "hagy ó" idejében kitalálta és kő helyet papírba véste, hogy szabályozni kell az utak forgalmát ( útépítésről elkerülő utakról M0 körgyűrűről nem is hallottak.. )
http://www.webastoszerviz.hu/gyik_behajt.htm
http://www.fovinform.hu/szabalyozasok/sulykorlatozasok.php
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zl…
Útvonaltípust jelző táblák 11§
(5)Az (1) bekezdés c) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtábla (8/c. ábra) jelzése utalhat az út igénybevétele esetében az úthasználati díjfizetésre kötelezett gépjárművekre. Ha a kiegészítő jelzőtábla jelzése tehergépkocsira utal, a jelzés a díjfizetésre kötelezett tehergépkocsi, vontató, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvény (a továbbiakban az úthasználati díjfizetés tekintetében együtt: tehergépkocsi) megengedett legnagyobb össztömegének alsó határát határozza meg. Az (1) bekezdés c) és d) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtábla (8/d. ábra) az úthasználati díjfizetési kötelezettség végét jelzi. A kiegészítő jelzőtábla jelzése tartalmazhatja a díjfizetési kötelezettség ellenőrzésének módját is.
A járművek forgalmára vonatkozó tilalmi jelzőtáblák 14§
l) „Súlykorlátozás” (38. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb össztömegű járművel (járműszerelvénnyel) közlekedni tilos;
(1)z/2. „Korlátozott forgalmú övezet (zóna)” (53/c. ábra) jelzőtábla azt jelzi, hogy a „Korlátozott forgalmú övezet (zóna) vége” (53/d. ábra) jelzőtábláig az úton a táblán megjelölt súlyhatárt meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel közlekedni tilos.
A lényeg, vannak alu olszlopon színes táblák kitéve amin tonnák láthatók eltérő mértékben beengedve az áruszállítást végezni szándékozókat.
Aki e súlyhatárt átlépve kívánkozik mégis úti célját megközelíteni az kérhet engedélyt persze forintért megfizetve.
Természetesen mint becsületes polgár, látva naponta a tábla utáni nehéz gépjárművek forgalmát felkerestük a hivatalt ahol kérvényezni kell, rendszám, forgalmi engedély másolat, lakcím megadással.
A gond ott kezdődött, hogy elutasították mivel a 12t össztömeg áthaladását tiltó tábla hatálya alól még célforgalom esetén sem adhatnak felmentést jogszabályi előírások hiányában.
Hiába szeretnék nagyobb autóval egyszerre szállítani költséghatékonyan forgalomkímélően hivatalos engedély nem adható ki.
Értelmetlen.
A mai világban adót vetnek ki adóra, engedélyhez kötnek szinte mindent és amikor valaki az előírt úton próbálna jogszerűen szállítani el van utasítva.
Nem lenne gondom, ha az adott törvényeket betartatnák, de hát "Abszurdisztán" és ez másban sem nagyon sikeredik, avagy engednék a behajtást célforgalmi áruszállítás és díjmegfizetésével amiből lenne pénzük felrakni egy nyomorult webkamerát és ellenőrizni az utakra belépő engedély nélküli forgalmat amit elviekben lehetne bírságolni.
Szerettünk volna venni tüzifát, Erdélyből onnan 200 eft lett volna 12 tonna 12-14 erdei köbméter, valahogy nemérkezett meg a kamion.
A következő magyar sikeresen szállítani tudónál ez egyszeri megoldással 240 eft lett volna
+ behajtási engedély ami kb 3 eft.
Kicsi autóval ami megfelel a 12 tonna össztömeget meg nem haladó és célforgalom esetén sem feloldható szabálynak 300-340 eft.
A kerületünkben van egy építőanyag kereskedő akinek telephely engedélye van a saját autóira és pluszban a hozzá vezető út 3,5t tiltás alatt van.
A Duna nem folyik erre uszályt nem láttam nála, nincs se vasút, se helikopter leszálló pálya.
Mikor érjük meg, hogy életszerű szabályozást hoznak úgy, hogy a kicsi emberek is beleférjenek, de kérdezhetem úgyis mikor lesz élhető újra mindenkiszámára az ország ?
- 5524 megtekintés
Hozzászólások
igazából azt kellene csinálni, hogy minden ami dízel kitiltani BP-ről az ilyen nagy járművekkel együtt.
teljesen egyetértek a szabályozással, így is szar ez a város, a nagy kamionokkal/teherautókkal meg méginkább az!
egyébként meg már a mester is megmondta, ha nem tetszik el lehet menni ...
_______
16,67 %
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az a legnagyobb probléma, hogy ez a szabályozás és őt nem engedik. Hanem az, hogy úgymond "csak őt" nem engedik, másnak lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha " eszembe sem jut ", hogy hivatalosan engedélyt kérjek és fizessek érte akkor már régen ukrán-erdélyi-szlovák kamion lazán " besétált " volna a délutáni órákban és kivéve a pihenő idejét reggelre a viszfuvar felvevőhelyére ért volna.
A magyar vállalkozó viszont nem vállalta "a nem látnak" minden szabad megoldást pedig csak 1 km-tert kellett volna bejönnie a táblától számítva.
Tudtuk, hogy van szabályozás és azt is, hogy naponta 40t szerelvények haladnak ezen az úton, ezért fel sem merült, hogy egy egész kerületet zárnak ki egy 12t-ás tiltó táblával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apró megjegyzés: HA elkapják, akkor úgy megbüntetik, hogy nem éri meg neki. Picit sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HA...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szeret kockáztatni - a jogsija a kenyere, nem hobbiprojekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem lehet rávenni ezt a gépjárművezetőt sem lefizetni ahhoz, hogy szabállyal ellentétesen cselekedjen.
Ő is becsületes és a főnöke a tulajdonos is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És HA én + más szabályos módon szeretne árut szállítani az hordja be a nem létező nullás elkerülő nyomvonal melleti parkolóból átrakodva sok kicsi járműre, ami sokkal több környezet szennyezést és forgalomterhelést okoz.
És HA az a sok okosok nem csak táblákat szerelt volna fel, hanem mellé pl webkamerát amivel ellenőrizni lehetne a forgalmat, talán 5 év alatt telt volna útjavításra útmegerősítésre elkerülő út építésre is pénz.
És HA megint nem azokkal lenne kicseszve akik rá vannak szorulva a munkára és HA nem viszi be nem lesz fizetése a lakosoknak meg áruja megfizethető áron.
És még sok HA....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
suti:
Tilstátok ki az összes teherautót, kamiont, szemetkocsit, kenyérszállítót, BKV járművet stb...
És beszéljünk róla 2 hét múlva hogy húdejó hogy nincsenek dízelek!
---------------------------------
TOSHIBA L40 Series
Ubuntu 10.04
Nyíregyháza
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak gratulálni tudok az ötlethez. :p Ha mondjuk reggel nem tudsz kenyeret és tejet vásárolni, akkor persze elgondolkozol rajta. Egyébként diesel személy autók is léteznek és ezek "környezet terhelése" azért más, mint a teherautóké.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dieselek kitiltása után a panelházak tetején búzát lehetne termelni a parkokban és egyéb zöld területen meg teheneket kecskéket tartani, a Dunáról kitiltani a diesel hajó és más forgalmat és Budapest elején és a végén hálóval lezárni és halakat telepíteni bele,
a köztéri galambok helyett postagalamb flottát hozni a környezetbarát levélkézbesítéshez :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neeee adj ötleteket te.... :))
Még csak az kell h. valamelyik ződ ökonáci elolvassa, és induljon a választásokon...
/* képzelem milyen el az aratás ha elromlik a lift a panelban. :)*/
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem 5let ez Te, hanem futurisztikus jövőkép :)))
A liftaknában lesznek az égig érő fák és majd a mókusok lehozzák a gabonát :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lefelé elég a gravitáció is ;)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végül is a postagalambokkal még gyorsulna is a szolgáltatás...
---------------------------------------------------------------------------
Környezetvédelmi nyilatkozat: Ez a hozzászólás kizárólag reciklált elektronok felhasználásával íródott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek diesel meghajtású hajó? Sok a munkanélküli, lehet gályával vontatni. A kalapácsos szerepét vállalom. :)
tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a gondolat menetet tovább építve azok a " rabosítottak " akik nem tudnak értelmesen hozzájárulni az eltartási költégeikhez, felpattanhatnak egy kerékpár szerű szerkezetre amivel áramot tudnának fejleszteni :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Se tömegközlekedés, se árú szállitás, se semmi.
Egyéb ötlet? Bár ahogy kinéz a dolog még pár iylen beszólás ,és akár főpolgármester is lehetsz.
Én már forgatom a fejemben, hogy ha az ingatlan piac magához tér eladom a bp. lakásmat, és külterületre költözöm, ahol kevesebb ilyen megoldással kell szembesülnöm. Aztán oldjátok meg...
Azt látom, hogy van egy város, (BP) amelyik tele van ökör vezetőkkel, és a némán tűrő tömegekkel (akinek már annyi eszük nincsen, hogy normális vezetőket válasszanak), egy használhatatlan úthálózatal, elmebeteg szabályokkal, és -lényeg- csúcsra járatott alig életképes tömegközlekedéssel.
De simán választás lehet nyerni a környezetvédelmmel, és hasonló lózungokkal, holott mindenki tudja, hogy semmiféle reális alapja nincsen, amig mozgó ipari roncstelep a járműpark.
Basszus, ki kéne állni reggel 07:00-07:30 között pl. zugló vasútállomás megállóba, ahol percenként jönnek a buszok (nem viccelek) és mind fullon megy tovább, de nem fogy az embertömeg. Ha két busz kimaradna összeomlik az egész szakasz közlekedése. De szálljanak ki az autóból bunkó környezetszennyezők mi?
És ez az ország "szive"
Nagyon közel egy infarktus.... Akkor talán észhez térnek.
Tévedés, nem téged akarlak bánatni, csak ez igy kiszakadt belőlem, miután ma két lerobbant busz okán majdnem elkéstem.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Troli, villamos? Pl. a Normafáhot/KFKI-hoz járó busz helyett minimum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ideális a trolibusz nyomvonalhoz. :) A jelenlegi hálózathoz elég jól kapcsolható 1-2 belvárosi buszt sem szerelték még át. Pedig a 15-133-115-ös viszonylaton egész jó lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trolik, meg az elektromos meghajtás sokkal jobban teljesít hegyes-dombos terepen, mint a belsőégésű motor, pláne, ha a visszatáplálás is megoldott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nem volt olyan hülye ötlet, kár, hogy csak ötlet volt a mostani polgármestertől, hogy troli kell a 12. kerületbe. Rengeteg fékezésből keletkező aszbeszt és emelkedőn való dízelgyötrésből való finompor nem kerülne a levegőbe, ha villanymotor vinné a buszokat. Az, hogy mind a villamos- mind a troliközlekedés színvonala le van rombolva a bkv-nál, nem jelenti azt, hogy a technológia ne lenne alkalmas ezeket a feladatokat megoldani. Fél várost akkumulátorral átszelő trolik léteznek, még csak nem is kéne a teljes vonalat felsővezetékkel lefedni.
A BKV-ra jellemző, hogy dízelbuszokkal old meg olyan feladatokat, ami villamost, metrót, trolit, elővárosi vasutat vagy bármi egyebet igényelne, csak azért mert az út "ingyen" van, a kötöttpályát meg a nekik kéne fenntartani. De ez finanszírozási trükk, nem technológiai adottság. ha a BKV busz alatti aszfaltot is a BKV-nak kéne javítania, akkor máris nem szednék fel a villamossíneket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ideális" alatt arra gondoltam, hogy troli szinten teljesen szűz terület és ezért drágább (új betáp, összekötni a mostani hálózattal, garázs kérdés stb.). Egyébként nyilvánvalóan jobb a troli, de szerintem a mostani hálózatot kellene körkörösen kifelé bővíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkettő kötöttpályás, ami feltételezi h. kiépited, és folyamatosan fenntartod a pályát is.Ráadásul technikailag is nyűgösebb. Az aszfalt tud kátyúsdodni, de az kikerülhető, és a javitásig mehet a forgalom tovább. Ha felső vezeték szakadás van, akkor viszont megáll az egész vonal ahogyan van. A vonat erre szemléletes példa, ahol ha szakad a vezeték akkor fő pályaudvartól nagyobb megállóhelyig az egész vonal döglött. Ez úgy értendő h. a bp-hatvan vonalon egy szakadás azt jelenti, hogy a kettő között biztosna nem lesz vonat közlekedés a javitásig.
Olcsóbb pár buszt venni...
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van aksis, illetve belsőégésű segédmotorral szerelt troli, ami probléma, vagy felsővezeték nélküli részen szépen átmegy saját energiaforrással - A BKV-nél is vannak, talán a Škoda ilyen. A nagyvasúti felsővezeték betáp (szakaszhatár) szempontból másképp működik, mint a troli/villamos, ez utóbbiaknál igen rövid szakaszokat szokás csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit off: volt már rá példa, hogy a Rottenbilleren volt útlezárás, valamelyik újabb a 76-oson leakasztott, Andrássy, körúton a Nyugatiig, Vácin vissza kifelé a drótig akksival.., vicces volt utasként:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valós mindennapi tény a Közraktár utca Sóház utcai megállónál.
Elfogy a drót és innen más hajtással megy tovább a troli a Csarnok tér Pipa utca Vámház körút felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor sietek nem igazán egy drót nélküli troliban bizom meg a leginkább:))
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A drót nélkül is működőképes troli pöttyet megbízhatóbb, mint a pöfögőikarusz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kéretik nem a 35. éves roncs ikaruszt hasonlitani a max. 10 éves elektromos trolihoz. :))
Az azonos korú elektromos <---> diesel busz megbizhatóságban eléggé fej-fej mellett van. Az egyik zárlatos lehet, a másiknak bexarik gyújtása (igen, poénnak szántam:), de mindkettő tengelytörést kap, ha túl nagy kátyúba megy.
Én -nevezz konzervativnak- de jobban bizom egy évszázada fejlesztett/kipróbált
faék egyszerűségű dizel motorban, mint egy "elemes" buszban.
Tudom, a fejlődés/politikai szándék/üzemanyag árak ellenem szólnak, de nem kötelező hinni benne, (még)
Bár manapság "eretnekség" kimondani, hogy egyelőre nem lehet teljesen kiváltani a "hagyományos" energiahordozókat, mert akkor nem vagyok eu komform, meg nem akarom megmenteni a földet, meg amúgy is óráként két kiscica hal meg, és nincsen szivem. Tudom.
Csak azt is látni kell, hogy a kutya nem akarna zöld lenni, ha nem lenne kötelező/nem büntetnék súlyos forintokkal. Ha pusztán ár/érték arányban tekintem egy kalap xar a zöld energia, és az összes gazdasági előnye abból származik, hogy az állam nem súlytja extra adókkal, sőt -helyenként- támogatással még ő rak bele pénzt, hogy használd!
És ne álmodozzunk, a gázüzem, és elektromos tankolása csak addig ólcsó, amig át nem állsz rá, onnantól kezdve kw/huf -ra is lesz jövedéki adó. Akkor meg nézel, és kiderül h. nem fenékig fejfel a dolog. sőt!
A környezet meg nem lesz tisztább, mert amit az eletronyos busz "elpöfög" azt is előállitják egy erőműben, csak maximum nem látod.
kb: arról az illúzióról beszélünk, mint a fóliás csirkecomb a boltban. Nem neked kell levágni, de attól még le van vágva, környezet szennyezően be van csomagolva, és sokkal többe kerül, mint ha otthon te vágtad volna.
Szóval ez az elektromos erőlködés csak azért létezik, mert "kötelező" foglalkozni vele, és trendi, valójában az égvilágon mindenki tenne rá magasról. És megmondom őszintén arra számitok, hogy a legnagyobb környezetttudatos okostojások fognak a legtöbbet tüntentni, amint az állam bejelenti az első jövedéki adó tervét az elektromos "tankolásra".
Persze miután sikeresen "ellenállt" a ződ ökörcsorda tüntetésének, amelyik tiltakozott a elektromos járművek miatt felépitett 300. erőmű ellen is.
Értsünk szót: tökmindegy honnan jön az energia, ha nem rakod bele a buszba az nem megy sehová. És a leginkább "ződ" energia még mindig a ló. Minden mástól megmenthetnénk a földet. (amelyik egyébként k. jól elvolt 4 milliárd évig anélkül h. bárki meg akarta volna menteni.)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tudom, a fejlődés/politikai szándék/üzemanyag árak ellenem szólnak, de nem kötelező hinni benne, (még)"
Gyanitom ha állam egycsapásra csak annyi adóval súlytaná a benzint mint amivel a zöld energiát, az első adóévben lehúzhatná a rolót az összes elektromos autót gyártó üzem, meg napelemgyár, stb...
Szóval korántsem biztos h. az üzemanyag árak ellenem szólnak, ha a zöld energiára ráteszem az állam hasznát is.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha új trolivonal lenne, azon új(abb) járművek közlekednének, míg az autóbuszok átlagos életkora és műszaki állapota...khm. ismert.
Az, hogy a dízelmotor alapelve faék egyszerű, az egy dolog - a jelenlegi megoldások bonyolultságban bőven felveszik a versenyt egy átlagos villanyos hajtással - sőt.
A busz által elpöfögött kőolajszármazék véges forrásból, környezetszennyező végterméket produkál, a villamos hajtás által elfogyasztott energia egy része jöhet megújuló forrásból, jöhet Paksról, és jöhet a megmászott emelkedőről lefelé jövet visszatáplálásból "újrahasznosítva".
Az, hogy mindenütt szennyezett a környezet egy (nem is annyira) kicsit, vagy jól behatárolható és kézben tartható koncentrált szennyezőanyag-források vannak, amiknél egy helyen lehet csökkenteni az egységnyi megtermelt energiára eső károsanayag-kibocsátást... Szerintem ez utóbbival jobban jár mindenki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alapból én nem vagyok ellensége a zöld energiának.
Csak azt látom, hogy nem alternativa még, de rám erőszakolják.
Ha van egy jármű, ami gazdaságosságban, erőben, megbizhatóságban felveszi a versenyt a hagyományossal, akkor részemről rendben. De most még nem ez a helyzet.
Az elektromos autókat nem tudom gyorsan bárhol feltölteni, rádaásul sokkal drágábbak a hagyományosnál, cserébe nehezen gyorsulnak, drága az akksi, és töltőállomás még nincsen, de már azon gondolkodnak, hogy az elektormos tankolásért hogyan kéne fizetni.
Sokkal célravezetőbbnek tartanám első körben "visszatápláló" átépitére buzditani, de ezek technológiák nagyon dárgák.
Engem mint hétköznapi polgárt magasról nem érdekel a technológia egyetlen nyűgje sem. Ha majd azt tudja amit a hagyományos elérhető áron, és sokkal olcsóbb fenntarthatósággal, akkor érdekel.
De egyelőre méregdrága, kétséges hatékonyságú eszközökről van szó, és a fenntarthatósága is bizonytalan, most még nem,de idővel biztosan felpumpálják adókkal.
Ha a vizüzemű autó létezne és tömeges méreteket öltene egészen biztosan hamar megszületne az a törvény, ami megtiltja, hogy a kerti csappal tankolj otthon, vagy megnzénék a nyilvántartást, és ha van autó a neveden tutira hozzá igaztianák a vizdijjadat egy tankolási átalányhoz. Egy biztos. Az új energia sem lesz olcsóbb neked, mint vég fogyasztónak. Most még a beetetés állapotában leledzik ez a dolog, de amint lehet ez változni fog.
A végén maximum a levegő lesz tisztább, de azt is ki kéne számolni, hogy x erőmű nagy kéménye mennyi füstöt ereget, szemben mondjuk 1000 euro5 -ös motorú foszilis motorral, amelyet kivált. Nem vagyok meggyőződve arról h.
1000 katalizátoros motor több füstöt pöfög fel, mint 1 erőmű amelyik ennyi autónyi elektromos áramot termel. Ha nukleáris az erőmű akkor mégxarabb a helyzet, mert a visszamaradó sugárzó anyag tovább veszélyes.
Ismét a fóliás csirke példára utalnék. Attól h. nem látod még nem vagy beljebb...
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tömegközlekedésben, pláne ott, ahol sok m*g*h-t kell gyűjteni, majd a fékekkel elfűteni,ott nem lenne szabad az elektromos hajtáson kívül mással foglalkozni. A belsőégésű motor ilyen terepen olyan, mintha lift helyett sima darut használnál...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok dologban nem értek Veled egyet. Azt vegyük ki a vizsgálatból, hogy a zöld energia is meg lesz adóztatva, ez ugyanis nem a technológiától függ. Ez lényegében egy bújtatott progresszív adóztatás. Van szabadon elkölthető pénzed? Akkor van lehetőséged többlet adóterheket vállalni anélkül, hogy éhenhalnál.
Műszakilag nézve a villamos hajtásnak több előnye van. Az egyik a növekedési törvényekből adódik. Általában elmondható, hogy nagyobb teljesítményű gép hatásfoka jobb. Tehát igen valószínű, hogy egy 500 MW-os gőzturbina jobb hatásfokkal fog dolgozni, mint egy néhány tíz kilowattos hőerőgép. A másik dolog, hogy a mai autókkal nem tudod megcsinálni, hogy fékezéskor a füstgázokból üzemanyag és oxigén keletkezzen, hanem egész egyszerűen eldisszipálod a féktárcsán, fékpofákon a mozgási energiát. Mellesleg a fékek kopásával egy csomó finom por kerül a levegőbe.
Gondolom, utaztál már trolin - s nem a régi orosz cuccokra gondolok -, akkor azért hallani, amikor fékezéskor a kapcsolóüzemű táp visszatáplál a hálózatba, a fékpofák mechanikusan csak az annyira alacsony sebességnél kezdenek fogni, ahonnan már a visszatáplálás nem megoldható. Ez lényegében egy gyalogos sebessége. Az utolsó néhány méteren fognak a fékek, illetve rögzítik a járművet.
Ez energetikailag mindenképpen jobb megoldás. Ami a szennyezést illeti, nem mindegy, hogy ott szennyezel, ahol élsz, vagy valahol a pusztában, ahol áll az erőmű, s nem él senki.
Amúgy meg nem olyan félelmetes dolog sem a mikrokontroller, sem pedig az IGBT, ezek manapság már működni szoktak. Sőt, arra is képesek, hogy megvédjék magukat, nem mennek tönkre zárlat esetén az újabb típusok.
tr [:lower:] [:upper:] <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én már forgatom a fejemben, hogy ha az ingatlan piac magához tér eladom a bp. lakásmat, és külterületre költözöm, ahol kevesebb ilyen megoldással kell szembesülnöm. Aztán oldjátok meg...
Azt látom, hogy van egy város, (BP) amelyik tele van ökör vezetőkkel, és a némán tűrő tömegekkel (akinek már annyi eszük nincsen, hogy normális vezetőket válasszanak), egy használhatatlan úthálózatal, elmebeteg szabályokkal, és -lényeg- csúcsra járatott alig életképes tömegközlekedéssel."
Halkan mondom: az egész ország ilyen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyelőre azt látom h. minél nagyobb egy település annál lököttebb a vezetője. Egy kis település -már csak a mindenki ismer mindenkit okán is- sokkal józanabb döntéshozókkal bir. Ebben részben ok lehet a kis közösségek miatti hatékonyabb visszacsatolás is.
Első körben egy tarlós mentes övezetben bizom, de nem kizárt, hogy egy magyar kormány mentes övezet lenne megoldás...:))
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul ennek a falunak nem csak 1 hüjefeje van, hanem 24, ebből is sülnek ki érdekes helyzetek.
Pár hónapja megyek a járdán az Üllőin, és egy türhő úgy parkol a járdán a furgonjával, hogy csak egyesével lehetett csak átmenni közte és a fal között, szóval megvártam a szembejövő mamit, aki bottal nagyjából fél perc alatt tette meg a furgonnyi utat, aztán indultam tovább. A 9-ben kisutcában találkozok közterületfelügyelőkkel, mondom nekik mi lenne, ha odamennének és megbasznák fasszal a türhőt (azt hiszem így fejeztem ki magam). Mondják nem úgy van az, hát az Üllői az nem az ő területük. Nem akartam hagyni, hogy átbasszanak, mondtam nekik, hogy az Üllőinek az az oldala, ami a 9. kerülethez tartozik, nem a másik oldal, ami a 8.-hoz. Erre ők azt mondták, hogy igazam van, de az Üllői út a fővárosi közterületfelügyelethez tartozik, ők meg a 9. kerületihez.
Lett volna kedvem tankkal átmenni a összes politikuson, aki ezért akár minimálisan is felelős...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az fel sem merült benned, hogy az útkezelő nem járul hozzá a nagy tengelyterhelésű gépjárművek közlekedésére az adott úton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az építőanyag kereskedőnek pedig 3,5 tonnás kis furulyák hordják az árut, csomagtartóban viszik, vagy esetleg serpák hordják?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kereskedőnek évi 2millába kerül a behajtási engedély az áru beszállításhoz, mivel ő rendelkezik vele mertem megkérni én is hivatalosan az engedélyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na mit hozott a télapó ? Péntek avagy a meglepetés napja...
amit nem hozott az krampusz hölgy testlazító tájmasszásra, így várom a jelentkezését :)))
Tüzifát.
Hivatalosan szabályok betartása mellett, igaz több pénzbe került de fűteni kell valamivel.
Amin meglepődtem az, hogy a kerek 12T ösztömeg behajtását tiltó tábla elé mellé az útszéli villanyoszlopra téglalap alapú 12T Zóna tábla került,- ezt 5 év alatt nem láttam ott, de lehet én vagyok figyelmetlen. Igazából ez nem útszakaszra tilt hanem Zónára övezetre és e tábla miatt kell behajtási engedélyt kérni.
A másik meglepetés a tűzifa volt mivel 4 hete ígérgette mindenki csak ép senki sem ért eddig ide vele. A kereskedő csak 15 kamionnal szeretett volna venni mivel a kerületben más is fűt(ene) fával. Ha időben meglett volna a fa akkor tőle kicsi autóval több nap alatt régen elhoztuk volna.
Hajnali félkilenckor érkezett meg a fa, ennek a mennyisége 13 erdei köbméter, súlyra 12-13 tonna ami az utcára került. Ezt ott nem lehetett hagyni így talicskával kellett behordanom egyedül. A szerencse az volt, hogy a nagy rönköket széthasítva hozták.
Délután öt órára sikerült be is hordanom talicska segítségével, nem egy könnyű munka...
Nos ez volt a legnagyobb meglepetés pluszban a derekam is megmaradt.
A szállítást olyan oldotta meg aki rendelkezik engedéllyel, átrakással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 12T össztömeg korlátozás azért van, hogy az átmenő forgalmat és az indokolatlan teherforgalmat és a környezet szennyezést csökkentsék.
Azok a cégek akiknek itt van telephelyük hivatalosan kérhetnek és kapnak-kaphatnak is engedélyt.
Észak felőli behajtás a II/a kerületbe a Patakhegy úti telepre a következő :
Szentendrei út Flórián tér korlátozás nélkül használható.
Ettől a pontól kell engedélyt kérni II és III kerületi egyeztetéssel a Lajos utca - Zsigmond tér - Árpád fejedelem útja - Üstökös utca - Török utca - Margit körút - Szél Kálmán tér - Szilágyi Erzsébet fasor - ( ettől a ponton folyamatosan emelkedik az út és van ahol igen erősen )- Hűvösvölgyi út - Hidegkúti út - Gazda utca -Patakhely utca.
Szeretném megkérdezni e remek rendelet alkotójától, hogy mért is jó ez a több közlekedés mérnök által támogatott és kidolgozott megoldás ??
Elképzelhető, hogy így akarják felhívni és felbosszantani az ezen az úton szinte állandó torlódásban cammogókat, hogy ezeket a 40tonnás szörnyeket tiltottuk ki innen, hogy ti tudjatok haladni, Jól nézzétek meg !!!
A jövedéki adó felemelése után akinek nemlesz (elég)pénze cigire, az kihajol az ablakon vagy sétál 5 percet pár jó mély lélegzet és megvan a hiányzó füst és kátrányanyag, ráadásul ingyé :))
Solymár felől - amerről nem annak ki behajtási engedélyt - 10 es főút - Vasút utca - Mátyás király utca Rózsika utca Hidegkúti út - Gazda utca - Patakhegyi utca , sokkal rövidebb, ésszerűbb és környezetbarát lenne.
Van még egy régi a szocbrigád korszakból való mondás : A mi kerek azt visszük ami szögletes azt görgetjük, nem számít, hogy értelmetlen és nemhaladunk vele sehová de legalább az idő telik :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni