Bejövő vezetékes telefon hívások azonosítása. Hogyan?

Tisztelt kollégák!

Kezd kellemetlenné/érdekessé válni a történet, mostanában egyre többet tesztelgetnek, hívogatnak otthoni vezetékesen.. ( Legtöbbször a felveszem, leteszik szindróma. Vagy éppen véletlenül a zsebben hagyott mobilja hív fel, a háttérben hallható némi beszélgetés, de sajnos olyan halk , hogy számomra beazonosíthatatlan a hívó kiléte.) Aggaszt, hogy az otthonlétem után érdeklődnek-e. A vezetékes szám természetesen nem titkosított, de hamarosan el fogom intézni.

Milyen mód és lehetőség van arra, hogy az otthoni vezetékes telefonomra érkező hívásokat (jelen pillanatban csak 1 adott időpont érdekelne) be tudjam azonosíttatni? Ügyfélszolg. vajon tud / fog ebben nekem segíteni? Részletes számla csak kifelé lehetséges?

Köszönöm.

udv
letix

Hozzászólások

Mini-howto:
1) vegyel olyan telefont, ami tud hivoszamkijelzest
2) kerd meg a szolgaltatodat, hogy aktivaljon ilyent neked.

A letiltottan hivok nem fognak latszani...
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Az igazat megvallva fölöslegesnek tartom ilyen szolgáltatást, készüléket igénybe venni, hiszen csak pár időpontra kellene megmondaniuk, ki volt a bejövő.

Ilyen infóval vajon (akár díj ellenében) tudnak szolgálni a szolgáltatóék?
Érdemes tőlük egyáltalán ilyet kérdezni?

Köszi!

udv
letix

-----------------------------------------
Linux alapparancsok, kezdőknek

Tegyél feljelentést a rendőrségen, megadva h. ekkor és ekkor hívtak, ők talán ha épp kedvük van dolgozni az adófizetők pénzéből, előtúrják a telefontársaságtól az információt. Vagy nem! Ebben a jogállamban a zaklatót biztosan több jog illeti meg mint téged. Plussz asszem a feljelentésért fizetni is kell a rendőrségen.

LOL!

A rendőrség b...szik az ilyenre - tapasztalat, konkrét zaklató a nejemnek, lihegős, bunkó, stb. (otthon gyerekek); én rohan rendőrség, még tipp is volt, hogy ki az - elhajtottak a francba, hogy amíg vér nem folyik őket hagyjam békén.
(Persze kinyomoztam magam és lebeszéltem a mókust a hülyeségről ...)

Hívd fel az alábbi telefonszámot viszatartott/rejtett
telefonszámról pl: #31#06202506561 06-20-250-6561 rövid időn belül fogsz kapni egy SMS-t.

--
Unom a szitázását,irodai melót keresek nettó 180 K-tól,iroasztalal,csinos titkárnők közelében... / Hejesirásom köztársosági elnök támogatásával jött létre.
De keresek helyeseniró billentüzetet ís akár.

Köszönöm az eddigi ötleteket!

Viszont javítanék.:

Technikai megoldásra most egyelőre nem törekszem, inkább az érdekelne, legális úton az előfizetőnek kiadhatja-e a szolgáltató a hívó telefonszámát, ha ilyen szolgáltatása, készüléke nincsen?
Érdemes-e contact-ot keresni, vagy hagyjam a fenébe?

udv
letix

-----------------------------------------
Linux alapparancsok, kezdőknek

Megpróbálhatnád, kiváncsi vagyok, mi változott. Én egyszer ~15 éve próbáltam, mikor hívószámkijelzés még nemigen volt, akkor kerek-perec közölték, hogy nem adhatnak ki információt arról, hogy ki hívott ENGEM, az ÉN LAKÁSOMBAN, az ÉN TELEFONSZÁMOMON, csak ha feljelentést teszek (lásd feljebb).
Vicc :(

Volt egy contact, ahol próbálkoztam, de sajnos ő nincs elég magasan a fenti információ megszerzéséhez.

Még jó hogy fizetek ezért a szolgáltatásért..

Lehet, hogy ez az 5-10 hívás puszta véletlen, bár nem vagyok benne biztos. Nem tudom a betörőknek milyen módszereik lehetnek a felderítésre, de félek hogy ez is hozzátartozik a repertoárjukhoz.

udv
letix

-----------------------------------------
Linux alapparancsok, kezdőknek

vannak prediktív callcenter-megoldások, amik több telefonszámot hívnak fel, mint ahány operátor van (mert nem az összes hívás lesz sikeres) - és az operátoroknak általában nem kell várni a csengetést, hanem csak sikeres hívást kapcsol be.
Jobb esetben a hívott 1-2 másodpercig csengetést, v tartás-zenét hall,
rossz esetben semmit.
mégrosszabb esetben többször ismétlődik a dolog, mielőtt sikeresen kapcsolna az operátorhoz - avagy mielőtt a hívott fél megunja és melléteszi a telefont (ez nem megoldás, mert sikeres számot kb addig probálgatja a rendszer amíg nem beszélt emberrel az operátor és nincsen rögzített válaszkód)

A fenti dolgot lehet minimalizálni fine-tuninggal, de sajnos a legtöbben sz*rnak bele

Vannak igen csak szar prediktív programok, az elmúlt hónapban kábé két naponta hívott fel egy ismeretlen szám, először kinyomtam, tíz másodperc múlva hívott, majd ismét kinyomtam és ismét hívott egy percen belül. Kétszer csak annyit írt, hogy 1. hívás, a harmadikra már kiírta, hogy magántelefonszám. Aztán volt amikor másnap ugyanabban az időben ismét megtette. Aztán kábé a negyvenedik hívás után kijeleztették a számot, felvettem és stimmelt a cég azzal, akikre gondoltam. El is hajtottam őket.

Ha nincs beállítva szám, akkor nincs mit küldeni. A fax konfigurálásakor szokás beállítani a saját hívószámot, amit aztán el is küld a kapcsolatfelvétel után. Egyes cégeknél a fax üzembe helyezése abban merül ki, hogy a dobozból kivett készülék vezetékét bedugják a konnektorba, illetve a telefonból kihúzott vezetéket bedugják a készülékbe. Így nem is szembesülnek a beállítás lehetőségével.

-----
"Én vagyok a hülye, hogy leállok magával vitatkozni."

Alapból nincs, de rá lehet pakolni, és a készülék, vagy a külön eszköz szépen mutatja a számot. Ennek semmi köze nincs a FAX-okon beállítható "A"-számhoz: ez utóbbit a küldő fax rakja bele az adatfolyamba, a CallerID-t meg a telefonközpont. A rejtett szám is végigmegy a teljes kapcsolaton, csak az utolsó központ nem továbbítja a normál előfizető felé, a segélyhívók, szolgáltatói hibabejelentők, tudakozó, egyebek ettől függetlenül megkapják a számot.

Félig fun:

Állíts be egy üzenetrögzítőt az alábbi szöveggel:
"Halló, XY" - majd 3 másodperces szünet - "üzenetrögzítője vagyok..."

A "lecsapos" nem fogja tudni, hogy nem vagy otthon, hacsak nem olyan a felvétel, hogy egyből hallatszódik rajta, hogy nem élő. Persze ez csak addig lesz megoldás, amíg egyszer végig nem várják. Lehetne több verziót kreálni (Tessék.., Halló.., Igen...) és variálni, de lelövöm magam :)

Ne kattints ide!

Valamelyik ismerős-családtag-üzleti partner mobilja nem billentyűzethibás? Régebbi nokia modelleknél volt ilyen probléma, esetleg fw hiba, beázás is okozhat ilyet...
Majd tartsd nyitva a füled ki panaszkodik túl nagy számláról...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Jé, most látom, hogy te vagy az Balázs.

"A vezetékes szám természetesen nem titkosított, de hamarosan el fogom intézni."

Szart sem ér, lehet szerezni titkosított számokat is tartalmazó adatbázist, innentől aztán le is lehet biztos tölteni valahonnan, meg ha már tudja valaki a számod, akkor az tudja, elkéstél a titkosítással.

Lehet kapni hívószámkijelző dobozkát, amit a vonalra, a telefon elé teszel és mutatja a hívóazonosítót. Tudja-e tárolni a számokat vagy sem, passz.

Ha kiderül ismeretlen számról hív, hallottam egy olyanról, hogy a szolgáltató ismeretlen szám esetén nem kapcsolja a hívót, gondolom az ügynökök lassan ízléstelen mennyisége miatt találták ki.

Üdv,
Neduddki

Átmeneti megoldás:

Ha valóban az otthonlétedet félted akkor állíts be 1-2 kicsöngés után átirányítást. Így mobilon még mindig van 6-7 csöngésed (kb 30 mp-ed) felvenni. Aki hív téged, az pedig nem fogja tudni hogy átirányított a hívás. Így lényegében 0-24 órában otthon vagy :)

4-5 eve volt hasonlo problemam. A szolgaltato nem ad ki informaciot csak a rendorsegnek es ha a szam, amirol hivtak titkositva van akkor ugy tudom hogy meg nekik sem...

Lehet hogy ez azota valtozott vagy csak engem szivattak...

Matavnal volt olyan regebben hogy bizonyos billentyure bemondta a rendszer az utolso hivo szamat/vissza tudtad hivni, nincs ilyen mar?

Köszönöm a linket. Valami hasonló készülékem van valahol, emlékeim szerint az is Concorde, csak fehér színű és vissza lehet keresni az utolsó x hívás hívóját és pár egyéb infót talán (gondolom, ennél is). :)

Bár nem tudom, ezt a jelenlegi rendszerrel mennyire lehet összehozni. Ha jól rémlik, ez úgy működik, hogy az első és második csöngés közötti szünetben küldi el valamilyen módon a központ a számot (DTMF jelekkel, ha minden igaz).

A jelenlegi helyzet úgy néz ki, hogy bejön a hívás Asterisk-hez és ez adja át egy SIP protokollon csatlakozó eszköznek, amire hagyományos, analóg készülék csatlakozik. Gondolom, a SIP kliensnek kellene tudnia (Sipura/Linksys pl.) ezt a feature-t és csak annál a készüléknél működik, amelyik mellé odatettem.

Nekem egyszerűbb az Asterisk log-ban megkeresni a hívást, az utolsó hívó lekérdezése viszont látványos feature lehet, ha ráér "játszani" az ember kicsit, akár az utolsó n hívásra is meg lehet csinálni. :D

Hali!

Azt nem tudom, csak gondolom, hogy vezetékes szolgáltatóknál is van ( az egyik mobilosnál volt ) lehetőség a telefonos zaklatók kezelésére.
A dolog lényege az, hogy fel kell jegyezni, hogy pontosan mikor hívogat az illető.
Ha van egy pár időpontod, akkor felhívod a saját telefonos szolgáltatódat, és elmeséled nekik, hogy egy ismeretlen ember zaklat rendszeresen. Megkéred őket, hogy intézzék el ők a dolgot a hívogatóval (keressék fel telefonon és beszéljék le a hívogatásról), így nem kell semmilyen adatot sem kiadniuk, neked sem kell össze vissza szaladgálni.
Amennyiben megteszi a szolgáltatód, akkor talán le tudják beszélni az emberkét a hívogatásról.

Remélem sikerrel jársz majd!