Megérkeztek az új Apple termékek - iPhone 17, iPhone Air, iPhone 17 Pro, Apple Watch Series 11, ...

Címkék

Magyar linkek:

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 09. 10., sze – 09:27

Olyan fontos, volt, hogy a bejelentésben megemlítették:

120Hz-es kijelző! Dinamikus refresh rate!!!

Végre!!!!! Mikor is volt a flame, hogy minek ez? 4 éve? :D :D :D

Ceramic Shield 2!!!

Minek? Úgyis csúf tokot tesznek rá ... 

5,6 mm vékony

Minek? Úgyis csúf tokot tesznek rá ... 

3000 nit!

A OnePlus 13 4500-nál jár ... 

trey @ gépház

Szerintem az Apple komolyan elindult a hajtogatható telefonok irányába. Most a könnyű összehajtást innoválta bele ebbe a telefonba, jövőre majd ki is lehet nyitni amit idén véletlen összecsuktak.

Ne legyetek türelmetlenek, az Apple is ki fog jönni a foldable telefonnal. Cirka akkor, amikor a kínai csodák előrukkolnak a 3D megjelenítéssel.

Nyáron láttam egy lány kezében egy foldable telefont, nem néztem, hogy melyik gyártó-melyik típus, mert lekötött az, hogy milyen könnyedén tudta használni fotók megmutatására. Én egészen addig azt hittem, hogy ezek a hajtogatható telefonok csupán technikai demo szinten vannak, de nem, a kihajtott kép kristálytiszta volt és nem látszott a hajtás helye. Az egész történet, a szétnyitás, a váltás a képernyő tartalom között, a felskálázás, minden flottul ment. Tényleg praktikus eszköz, és látszott rajta, hogy ez egy már kiforrott technológia, nem pedig első fecske. A következő telefonom tutira ilyen origami telcsi lesz. :-)
 

Amikor az iPad-ben már régen volt 120Hz ProMotion kijelző akkor a OnePlusnak még tabletje se volt, de a telefonjaiban sem volt ilyen kijelző. Akkoriban miért nem hiányzott neked annyira? Aki akart iPhone 13 Pro óta tudott az Appletől 120Hz kijelzővel szerelt készüléket vásárolni, nem újdonság, neked max most tűnt fel.

Majd ha lesz megint mini akkor érdekel.

Szerkesztve: 2025. 09. 10., sze – 10:12

ProRes RAW az nagyon komoly egy félmillás telónál, ez a funkció a kamerákban is 1 milla felett kezdődik...

Talán amire érdemesebb lenne odafigyelni:

- Az évek óta zuhanó, most már a béka segge alatt lévő szoftveres minőség.
- kezdeni valamit a kilógó kameraszigettel.
- kezdeni valamit az akkumulátorokkal. 
- kezdeni valamit azzal, hogy megyünk a piac után és gyártjuk a nagyobbnál nagyobb telefont.
- kicsit visszatérni a jobs-i gyökerekhez, túl sok a típus! 
 

És érdemes lenne újra érdekessé tenni! Régen érdemes, szinte élvezetes volt nézni egy apple eventet.

Azt gondolom, hogy Tim Cook olyan az Apple-nek, mint Steve Ballmer volt a Microsoftnak... Amit Jobs/Gates felépített műszaki és/vagy kreatív emberként de mellette jól üzletelve, azt ezek a kizárólag a részvényárfolyamot figyelembe vevő menedzserek szép lassan tönkreteszik a növekedési ráta fenntartásának ürügyén.

Szerintem az Apple csak akkor "térhet vissza" (olyan már sose lesz Jobs nélkül) valami hasonlót úthoz, amin Jobs járt, ha nem Tim Cook lesz a főnök, hanem valami kevésbé részvényesbarát figura. De ilyen nem lesz, mert a részvényesek döntenek, és azokat semmi sem érdekli csak a pénz.

Lehet így is nézni, meg úgy is, hogy Jobs féle csodabogárból is kevés van, és az Apple meg örülhet, hogy van olyan manager, aki legalább a lendületet jól ki tudta eddig használni, de látszik, hogy már ez kevés. A másik Jobs mentes hasonlóan hosszú időszakba majdnem teljesen bele is roppant az Apple.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Jobs idejében az volt, amit ő kitalált. Most meg végre vannak olyanok az Apple eszközökben is, amit más gyártónál már a középkategóriás készülékekben is évek óta megkapni. A francnak se hiányzik az az erőszakos idióta, aki bármit leutánzott, és utána úgy demonstrált, mintha valami kurva nagy saját innováció lenne. (Oké, a Flash kipusztulása jelentős részben neki köszönhető, legalább ezért hálás lehet neki az emberiség.)

Ja, és Gates mint műszaki innovátor... sírvaröhögős... Ha akkora zseni lett volna, nem a CP/M brandelésével indult volna el a Microsoft karrierje.

Akkor ismét a szokásos kérdésem: hol vannak az AirPods Pro 3 műszaki adatai? Olyanokra gondolok, mint frekvenciátvitel, dinamika, torzítás, stb. Mert itt szokás szerint ismét csak marketing bullshit van. Persze a kérdés költői, mert a célcsoportnak vagy fingja nincs róla, hogy mik ezek, vagy ha netán van, akkor nem érdekli őket, mert nem ez számít, hanem a logó.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

mutass rá kérlek, hogy hol található apple logó az airpodson. :) az airpods pro 2-n ami itt van előttem sehol nem látok semmilyen alma logót. a felsorolt tulajdonságai miatt vásároltam, illetve nyilván meghallgattam és számomra kurva jól szól. 

de egyébként, ha ki lennének írva akkor másba kötnél bele. úgysem fogsz ilyet venni soha, így nem tudom miért olyan érdekes ez számodra. :D

mutass rá kérlek, hogy hol található apple logó az airpodson. :) az airpods pro 2-n ami itt van előttem sehol nem látok semmilyen alma logót. a felsorolt tulajdonságai miatt vásároltam, illetve nyilván meghallgattam és számomra kurva jól szól. 

Még logó sincs rajta! :)

de egyébként, ha ki lennének írva akkor másba kötnél bele. úgysem fogsz ilyet venni soha, így nem tudom miért olyan érdekes ez számodra. :D

Egyetértünk!

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Szerintem azért, mert még vannak olyan emberek, hogy ha vennének egy drága műszaki terméket, akkor nem csak életérzést szeretnének váráslás előtt látni, hanem mérhető, objektív műszaki paramétereket is. Pl. többek között ez tenné összehasonlíthatóvá más termékekkel... Persze aki az impulzus vásárlóra lő, akinek csak az életérzés és a brand miatti vélt társadalmi pozíció számít, annak nem kell ilyesmit megadnia, mert a célközönség valóban nem nézi ahogy írod.

aki akarja havi 1 doboz cigi vagy 2 sör áráért elhozhatja részletfizetésben ezeket a kütyüket. az nem teheti meg aki nem akarja. nem azt mondtam, hogy nem pénz, de elég szomorú hogy nálatok ez egy társadalmi poziciót ad. :D 

egyébként jól figyelj, mert a háttérben úgy tűnik hogy lassan érik az újabb pedofidesz botrányotok. :D

Nálam semmilyen pozíciót nem adnak az Apple cuccok

Szerintem minden normális ember így van ezzel. Ezek használati tárgyak.

Nekem például most azért van Airpods Pro (2?)-m, mert azt adták a cégnél. Ha OnePlus Akármi Budweisert adnának ingyen, akkor gondolom azt használnám.

évek óta röhögök az Apple logós Suzukikon

...vagy bármilyen autón. Imho az Apple-matrica egy honeypot az ilyen wannabe-embereknek. Én odaadtam a gyereknek. :)

Igaz. De kevés a normális ember. A több inkább többnek akar látszani másnál, és úgy gondolják sokan, hogy Apple cuccal lehet többnek látszani, mert az drága, és mindenki tudja, hogy drága.

A cégnél pedig inkább azért van mindenből Apple, mert ez a dolgozók elvárása - mert az menő - és nem azért, mert műszakilag az a legindokoltabb. Az meg tapasztalataim alapján céges beszerzésnél nem szempont, hogy a füles mennyire működik együtt a laptoppal, szóval marad a dolgozók részéről várt menőség érzése. Aki szerint meg ezek milyen jók, annak épp szerencséje van, hogy neki pont az a jó, amit mások kisírtak a menőség látszata miatt.

Épp a minap láttam egy videót arról, hogy amerikában azért van a diákok 80+ százalékának a mai napig iPhone, mert kiközösítik azt, akinem nem az van, mert az a lepattant csöves az Androidos telójával. Nem iMessage-en írogatnak már hanem WhatsApp-on ami minden platformra van, de akinek nem Apple telefonja van, az nem kerül be a beszélgető csoportba.

Szóval ott a mai napig úgy érzik magukat a fiatalok, hogy különbek, ha Apple cuccuk van.

És itthon is egy kezemen meg tudom számolni a környezetemben azokat, akik konkrét műszaki vagy használati érv miatt vettek Apple-t, a túlnyomó részüknek azért van, mert AZ APPLE, és pont ugyan úyg szopik vele mert buta, mint bármi mással.

Attól, hogy Neked vannak érveid és/vagy érzéseid az Apple mellett, még a legtöbb tulaj nem ilyenekért veszi, hanem a "menőség" miatt, máig...

Igen, meg kell hallgatni. Ezt is, meg egy másikat is, aztán összehasonlítani. Te meghallgattál másikat is?

Hogy megelőzzem a kérdésed, nem, én nem hallgattam meg az almás terméket, mert aminek nincs közzétéve a műszaki leírása (talán szégyellik?), azt bottal sem piszkálom. Mivel bluetooth, ezért nem lossless, tehát nálam már itt el van kaszálva.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Valami 100K-ról beszéltél, mielőtt a sztrók miatt elhalt agyféltekéd elkezdett fideszezni, meg mindenféle ATV-s nyugger szintű böfögéseket kiadni. 

Azt a kérdést tették fel neked, hogy mi miatt döntöttél mellette. Az Apple logó miatt, vagy van valami komolyabb műszaki érved is.

Tehát, mint nyújt neked az életérzésen kívül a 60 ezer forintos fülhallgató? Találtál-e volna jobban szólót ennyi pénzért, de számít neked, hogy felismerjék: te bizony az Apple-szekta tagja vagy ... ilyen kérdések vannak.

trey @ gépház

Szerintem ez nem egy provokáló, ártatlan kérdés:

És, amiket hallgattál másokat, azoknak közzé voltak téve a műszaki paramétereik? Mi alapján döntöttél?

Persze a válaszodból kítűnik az értelmi szint, no meg abból már legelőször, hogy nem vagy képes nagybetűvel kezdeni a mondatokat.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

hányszor láttál apple terméknél ilyen adatokat feltüntetve? hányszor hallgattál ezután egy ipadet, macbook prot, airpods pro-t vagy maxot? engem egy BT füles esetében nem igazán érdekelnek ezek az adatok addig ameddig jól szólnak. a feature lista miatt választottam ezt, azt pedig megtalálod az apple oldalán.

nálad mi volt az összehasonlítási alap mikor egy túlárazott 60 ezres wireless szart vettél amit előbb utóbb úgyis kukába kell majd dobni? hány másik wireless fülest próbáltál ki? 5-10? az lehet hogy kevés, mennyit kell ilyenkor kipróbálni? 5 ezerért vehettél volna a teszkóban egy másik jackes fülest az is ugyanolyan jól szól. nem igaz?

vagy csak azért vettél ilyet, hogy lássák hogy a oneplus szektához tartozol?

Én egy rakás összehasonlító tesztet elolvastam és az jött ki, hogy ennyi pénzért, ilyen tudás mellett instant get. Megnéztem egy csomó műszaki paraméterét és megkérdeztem egy kollégám véleményét, aki megerősítette. 

Látható, hogy én nem érzelmi döntést hoztam.

trey @ gépház

Nyilván más almás termékeknél sincsenek ilyen adatok feltüntetve, mert vagy szégyellik, hogy mekkora határszart mennyiért adnak, vagy úgysem érdekli a célközönséget, mint pl. téged sem. Feature list: (aláfestésnek Benny Hill főcím zenéjét javaslom!)

  • Egyedi tervezésű, nagy kitérésű Apple meghajtó
  • Egyedi tervezésű, széles dinamika­tartományú erősítő
  • Aktív zajkioltás
  • Adaptív hang1
  • Átengedési mód2
  • Beszélgetésérzékelés1
  • Beszédhang izolálása3
  • Személyre szabott hangerő4
  • Hangos zajok csökkentése
  • Személyre szabott Térbeli hangzás dinamikus fejkövetéssel5
  • Adaptív hangszín­szabályzás
  • Stúdióminőségű hangfelvétel
  • Szellőzőrendszer nyomás­kiegyenlítéshez

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

rotfl

Ugyanez, nálam:

Basic Information

Product Name

OnePlus Buds Pro 3

Színvonalak

Midnight Opus

Holdsugárzás

Zafír kék

Digital-to-analog Converter (DAC) Chipset

BES2700ZP-892

Technical Specifications

Drivers

11mm + 6mm

Frekvenciaválasz

10Hz ~ 40KHz

Mikrofon érzékenység

-38dB

Mikrofonok

3 mikrofon + VPU (Voice Pick Up Bone Sensor)

Impedancia

18Ω±15%

9Ω±15%

Hangnyomás

98,5 dB

Érzékenység

97 ± 3 dB 1 kHz-en (Bemenet: -10 dB IEC711)

Névleges teljesítmény

10mW

Bluetooth

Supported Bluetooth Codecs

LHDC 5.0 / AAC / SBC

Bluetooth verzió

Bluetooth 5.4 Steady Connect funkcióval

Bluetooth Effective distance

10 m

Bluetooth Transmission Protocols

SPP, HFP, A2DP, AVRCP

Physical Characteristics

Earphone Weight

5.28g

Case Weight

50.57g

Total Weight

61.13g

Earphone Dimensions

33.60 x 21.15 x 25.00mm

Case Dimensions

64.70 x 52.45 x 25.75mm

Package size

100 x 100 x 51.5mm

Jellemzők

Jellemzők

Hívásminőség

3 mikrofon + VPU (Voice Pick Up Bone Sensor) + AI algoritmus

Google Fast Pair

Google Fast Pair

IP minősítés

IP55

Zajcsökkentési mélység

50 dB

OTA frissítések

OTA frissítések

Find My Earphones

Find My Earphones

HeyMelody App

HeyMelody App

Dual Device Connection

Dual Device Connection

Voice assistant

Voice assistant

Vezérlők

Control methods

Összenyomás és ellop

Érintse meg a Funkciók lehetőséget

Egyszeri megnyomás: Lejátszás/Szünet, Hívás fogadása/Befejezése

Dupla megnyomás: Következő szám, Hívás elutasítása

Triple Press: Előző szám

1 másodperces hosszan lenyomva: Zajszűrés kapcsoló

3-Second Long Pres

Csúsztassa fel: Hangerő növelése

Csúsztassa le: Hangerő csökkentése

Egyéni beállítások az alkalmazáson keresztül

Támogatott

Akkumulátor és töltés

Fülhallgató akkumulátor kapacitása

58 mAh

Tok Akkumulátor kapacitása

566 mAh

Lejátszási idő (AAC, adaptív ANC KI, 50%-os hangerő)

Earphone Only: 10H

Earphone+Case: 43H

Lejátszási idő (AAC, adaptív ANC BE, 50%-os hangerő)

Earphone Only: 6H

Earphone+Case: 25.5H

Lejátszási idő (LHDC, adaptív ANC BE, 50%-os hangerő)

Earphone Only: 5H

Earphone+Case: 21.5H

Beszélgetési idő (AAC, ANC BE, 50%-os hangerő)

Earphone Only: 4H

Earphone+Case: 17H

Készenléti idő (fülhallgató + tok)

70H

Vezetékes töltési idő

70min

Vezeték nélküli töltési idő

2H 30min

Töltő bemenet (tok)

5V / 2A

Töltési bemenet (fülhallgató)

DC 5V / 0.25A

Töltő kimenet (tok)

DC 5V / 0.4A

Vezeték nélküli töltés

Támogatott

Látencia

Látencia

94 ms

Package Contents

OnePlus Buds Pro 3

Charging Case

Type-C Charging Cable

Fülvégek (XS, S, M, L pár; M előre telepítve)

User Manual

   

trey @ gépház

Erről beszélek. Almás agymosottat ezek nem érdeklik, a javáról azt sem tudja mi az. De érted, ha legalább lenne ez IS, meg a marketing rizsa IS. De nem, csak az utóbbi van, arra van igény.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Tehát, ha Neked feleslegesek ezek ezek az adatok, akkor miért érdekelne bárki mást? Mindenkinek elég annyi, hogy "személyre szabható hangerő" (mondjuk ezt a Sokol rádió is tudta már, ergo ez sem Apple találmány).

Mintha az Apple-t hallanánk vissza, hogy szerintük mi kell és mi nem, és a nyáj fújja utánuk, hogy nem hibás, csak rosszul fogod...

Ebből az derült ki, hogy tudom mi van a dobozban, mit kapok a pénzemért, ezután jöhet szóba egyáltalán a kipróbálás.

Elméletileg tudod, mert láttad a "számokat". Gyakorlatilag a kipróbálásig nem tudsz nyilatkozni, a papírra írt számoktól még lehet valami egy recsegő ropogó sz*r, ami nem illik a füledbe. A legjobb teszt, hogy milyennek hallod.

Az meg nem kérdés, hogy az airpods pro 2 jó (nem fogsz róla mást hallani, és meg tudom erősíteni: messze az eddigi legszebben szóló fülhallgatóm, összehasonlítva korábbi sony-val, vagy korábbi senheiserrel is). Reméljük tartós is lesz. - Gondolom a 3-as sem lesz visszalépés. 

Akár le is sugározhatja ezt, mert 10 Hz-hez benne van a füledben, érezheted akkor is, ha nagyon pici a leadott teljesítmány már ott, a 40 kHz meg szintén meglehet, mert nagyon pici az egész, hogy mechanikusan ezt ki tudja valóban mozogni.

Na persze, hogy ebből milyen hanghatás lesz annak ellenére, hogy ez műszerrel megmérhető, az más kérdés.

Nem is kell, de egy AI-segédet meg lehet kérdezni még Gizi néninek is:

Neked mit mondanak a hangzást érintő adatok erről a termékről? <lista beadva>

Ránézésre ezekből a számokból egyértelmű, hogy a OnePlus Buds Pro 3-at nem a „filléres” kategóriába lőtték be, hanem a komolyabb, audiofil-hatásra hajtó TWS-ek közé. Pár fontos pont, ami hangzás szempontból releváns:

1. Meghajtók (11 mm + 6 mm dual-driver setup)
– Az egyik nagyobb (11 mm) a basszusért és alsó-közép tartományért felel, a kisebb (6 mm) inkább magas/közép részletezésre.
– Ez papíron jobb szeparációt adhat, tisztább énekhangokat, részletgazdag magasakat, és nem csak egy „mélydöngölős” karaktert.

2. Frekvenciatartomány (10 Hz – 40 kHz)
– Ez marketingben jól mutat, emberi hallás ugye 20 Hz – 20 kHz.
– A 10 Hz mélyek „érzetben” inkább vibrációt jelentenek, 40 kHz felett pedig inkább a Hi-Res minősítés kipipálása. A gyakorlatban a tisztaság és a zajszint számít.

3. Impedancia és érzékenység (18Ω ±15%, 97 dB)
– Ez alacsony impedanciát jelent, könnyen meghajtható egy TWS elektronikáról is.
– 97 dB érzékenység nem extrém magas, de normál Bluetooth erősítés mellett is elég hangos lesz.
– A 98,5 dB SPL és 10 mW névleges teljesítmény kombinációja azt jelzi, hogy a dinamika bőven elegendő átlag felhasználásra, torzítás nélkül.

4. DAC (BES2700ZP-892)
– Ez egy tipikus BES SoC-be integrált megoldás, nem „dedikált hifi DAC”. De stabil, és LHDC 5.0-val képes nagy bitrátát kezelni (akár 900 kbps).
– Jó jel, hogy támogatják a LHDC 5.0-t, tehát nagy felbontású streamnél (pl. megfelelő Android + Tidal/Hi-Res fájlok) tényleg jobb lehet, mint az AAC/SBC.

5. Mikrofon + VPU (csontvezetéses hangfelvétel)
– Ez inkább hívásminőséghez ad hozzá, de annyiban érinti a hangzást, hogy a zajszűréshez is pontosabb inputot ad.

6. ANC (50 dB zajcsillapítás)
– Ez a szám a gyártó kommunikációja, valóságban 30–40 dB a plafon.
– Ha tényleg jól implementálták, akkor a mély morajokat (busz, repülő) agresszívan ki tudja venni, és ez javítja a zenehallgatási élményt.

7. Bluetooth kodekek
– SBC/AAC: iPhone és átlagos Android kompatibilitás.
– LHDC: ha a telefonod támogatja, az nagy előny, mert a dinamika és a részletek jobban átjönnek, mint az AAC-n.
– Nincs aptX, tehát Qualcomm-os stacknél kimarad, ez hátrány lehet.

Összkép:
– Kiegyensúlyozott, részletes, nem csak basszusorientált hangra lőtték be.
– Az LHDC miatt a forráskészülék sokat számít: egy OnePlus/OPPO/Xiaomi zászlóshajóval kihozható belőle a maximum, egy iPhone-nal csak AAC szinten tud menni.
– A kettős meghajtó és a széles frekvenciaátvitel papíron prémium hangzást ígér.
– Ha fontos a minőség, nem csak az ANC, akkor ez a TWS a „felső-közép” szegmensben erős ajánlat.

👉 Kérdés: érdekel, hogy inkább zenei minőség (pl. részletezés, térérzet) szempontjából mondjam el, hogy mire számíthatsz, vagy inkább a hívások + ANC oldalát boncoljam?

Ezt mondtad:

zenei minőség

A ChatGPT ezt mondta:

Neked szembe egyértelműen a zenei élmény a lényeg? Akkor itt a lényeg röviden, szókimondóan. Nincs rizsa, csak amit érdemes tudnod – maximálisan fókuszálva a hangzásra:

Hangminőség – Mit mondanak a tesztek?

TechRadar: “Drasztikusan erőteljesebb és dinamikusabb hangzás” – egyértelműen a Pro 3 a fülön, rock-tól klasszikusig ütős, ár-érték arányban is lehengerlő TechRadar.

– A Dynaudio-val közösen hangolt EQ és BassWave opció révén tényleg gazdagabb a basszus, tisztábbak a középtartományok és ragyogóak a magasak TechRadar.

SoundGuys: “Kiváló hangminőség… pénztárcabarát cuccként” – simán odavág egy prémium kategóriának, EQ-presetekkel és részletes beállítási lehetőséggel SoundGuys.

AndroidPolice: “Messze felülmúlja az elődjét”, minőségben hozza a felső ligát Android Police.

Android Central (újabb összehasonlítás):

– A Buds Pro 3 szélesebb frekvenciatartományt kínál (10 Hz–40 kHz vs. 15–40 kHz a Buds 4-nél), jobb térhatás, részletezés, elkülönülés Android Central.
– A hangzás fényesebb, részletgazdagabb – a Buds 4-hez képest is érezhető minőségi előny Android Central.

Reddit felhasználók véleménye:

“Absolutely! … bass has been made stronger, the trebs are crisp and clear, the mids are easily distinguishable. Vocals sound great.” – Erős basszus, éles hangok, tiszta közép, jól hallható ének Reddit.
“In general I prefer the sound of the OnePlus Buds Pro 3.” – Van, aki hangzásban a OnePlus-ra szavaz, szubjektíven is “jobb” a Samsunghoz képest Reddit.

Összefoglaló: Mit kapsz zenei szempontból?

Jellemző Tapasztalat / Előny
Hangkarakter Dinamikus, részletes; basszus ott van, de nem elnyomó; közép és magas rendben.
Beállítási lehetőség Dynaudio EQ presetek + saját 6 sávos EQ = testreszabhatóság süt mindenhova.
Frekvenciatartomány Pompás alsó (10Hz) és magas (40kHz) kiterjesztés – valószínűleg részletgazdagabb a megszokottnál.
Hardver Dual driver + dual DAC per fülhallgató = tiszta, elkülönült hangok.
Kompromisszum Nem a “najmokról” szól, de ár/érték arányban brutálisan erős.

trey @ gépház

ha gizi néni meg tudja ezt csinálni akkor ti miért vagytok balfaszok mikor arról van szó, hogy milyen funkciókkal rendelkezik egy airpods amiért apple ökoszisztémába ezt érdemes megvenni? fura. gizi nénitől alap hogy ilyen specifikáciokat túrjon, ti meg csak csorgatjátok a nyálatok. 

Még mindig nem tudjuk, hogy mi alapján választottál, miközben nálam kiderült, hogy megnéztem a tech. adatokat, a review-okat, a felhasználói visszajelzéseket és az ér/érték arányt. Vagyis én nem fanboy döntést hoztam. 

Te mit csináltál? Elolvastad a weboldalon a marketing bullshitet?

trey @ gépház

megnéztem a tech. adatokat, a review-okat, a felhasználói visszajelzéseket és az ér/érték arányt.

Ez valami kibaszott jo elfoglaltsag lehetett, de a hazifeladatot elvegezted, huzd ki magad fiam! Korunk Szent Gralja a hires "ar-ertek arany"! :)

Még mindig nem tudjuk, hogy mi alapján választottál, miközben nálam kiderült, hogy megnéztem a tech. adatokat, a review-okat, a felhasználói visszajelzéseket és az ér/érték arányt. Vagyis én nem fanboy döntést hoztam. 

Te mit csináltál? Elolvastad a weboldalon a marketing bullshitet?

Megnéztem elolvastam kb. 1000 review-t, nem csak olyanokat, ahol "mert Apple", hanem ahol más komoly fülesekhez hasonlították, és megmondják ha valami nem jó. Pl, amit most találtam:

Igazad van amúgy, kár, hogy nincsenek megadva technikai adatok, de próbáld ki: egy kis zene vagy mondjuk egy-két Trónok harca epizód, és rögtön érteni fogod, miért mondom ezt. 

ANC-ben és térhatású hangokban pl nincs nagyon ellenfele (ezen az áron). Ezen felül tisztán szól, plusz élményt adóan sok apró részletet ki tud hozni egy zenéből, amire más random fülhallgatóval nem biztos, hogy hallhatsz. A mélyektől a magasig mindent jól lefed (amit egy jó fülű ember hallhat).

Tehát az adatok hiányában igazad van, amúgy egy jó fülesről beszélünk. Kb le is sz*rom a "teljes harmonikus torzítást" vagy hogy a "rézkábelen az aranyozás hány mikron", mert lehet hallani, hogy jó fülhallgató.

De sok sikert a placebó érzéshez, hogy egy-egy technikai paraméter mit jelenthet. :))

Apple review-knal a kovetkezo 3 dolog szokott lenni a konkluzio:

- kivalo minoseg, de azert van nala (nem sokkal) jobb,

- nagyjabol ugyanezt a minoseget meg lehet kapni valamivel olcsobban X gyartotol,

- ha almas eszkozeid vannak, akkor csak ezt vedd.

Egy összehasonlítás: airpods pro 2 és oneplus buds 3. A show text linkeket érdemes lenyitogatni, ott értékeli is szövegesen, amit a diagramok mutatnak: https://www.rtings.com/headphones/tools/compare/apple-airpods-pro-2nd-g…

(Jó fülhallgatónak tűnik mindkettő egyébként.)

En is almas agymosott vagyok es megmondom oszinten, hogy engem sem a szamok, sem a marketing rizsa nem erdekel. Egy dolgot tudok, ha almas termeket veszek az mindig ugyanazt a konstans jo minoseget fogja nyujtani es hibatlanul egyuttmukodik a telefonommal, ami szinten almas. Semmi igenyem nincs arra, hogy a szamokkal buzuljak napokig, amiknek a felet sem ertem vagy 50-100 tesztet nyalazzak at, hogy epp melyik kinai-koreai gyartonak melyik termeket erdemes megvenni mert ar-ertek aranyban most az a tuti. Elbaszhatnam erre a fel eletemet es valoszinuleg jobban ki tudnam optimalizalni a penztarcamat, de a fasznak sincs ehhez kedve.

Ettol fuggetlenul szerintem nincs semmi gond azzal, hogy nem Te vagy az Apple celkozonsege, de a kincstari instant lenezest mindenesetre koszi. :)

meg kell hallgatni..., aztán összehasonlítani. Te meghallgattál másikat is? ... én nem hallgattam meg az almás terméket

lol

Amúgy meg almát (no pun intended) a körtével, mondj már akkor mobiltelefonnal használható, wireless, de nem bluetooth fülest, ha már ilyen igényeid vannak.

frekvencia átvitel, érzékenység, impedancia stb szerinted a vevők hány %-a tudna mértékegységet megnevezni ezekhez a jellemzőkhöz, nem hogy a jelentésük megmondani vagy ezek alapján termékeket összehasonlítani zenefogyasztási szokásai alapján? (aranyeső/purebeat coronita a 4-6 villamoson, vagy klasszikus zene otthon - nem mindegy) 

ha vennének egy drága műszaki terméket, akkor nem csak életérzést szeretnének váráslás előtt látni, hanem mérhető, objektív műszaki paramétereket is

Én nem az életérzés miatt vettem Airpods-ot, hanem mert amikor az első Airpods megjelent, akkor a true wireless fülesekből a mezőny harmatgyenge volt. Lehet, hogy silány műszaki paraméterekkel rendelkezett, de mégis kellemesen szólt róla a zene, miközben a feleségem wireless fülesével buszoztam ki negyedszerre a halál faszára, valami újpesti gyártelepre garanciális javításra.

Bár így belegondolva, ez is nevezhető életérzésnek, akkor végül is igazad van. :)

aki az impulzus vásárlóra lő

Jah, az első generációs Airpods-omat 6 évig használtam kb, amikor továbbadtam a családban, mert már gyengélkedett kicsit az aksija, és csak zenehallgatásra volt jó, headset módban túl hamar lemerült. Elég rossz stratégia impulzusvásárlókra lőni olyan termékkel, ami 9 év után is úgy-ahogy, de működik.

Ugyan én nem vagyok célcsoport Airpods kérdésben (van ugyan egy headsetem, nagyjából kétévente még használom is :), de melyik telefongyártó adja meg a hasonló adatokat a headseten? Kíváncsiságból rákerestem egy Samsungra (https://www.samsung.com/hu/audio-sound/galaxy-buds/galaxy-buds3-fe-blac…), na ott is nagyjából megvan a tömege, illetve hogy mekkora az akkumulátor (ami persze a fogyasztási adat nélkül nagyjából nulla információ). Remélem, ezeknél is szóvá teszed a specifikáció hiányát.

Szerkesztve: 2025. 09. 10., sze – 13:19

.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Az iphone 6 1 teljes miliméterrel volt vastagabb, mint az air?

Szerkesztve: 2025. 09. 10., sze – 15:46

Egy iphone 11-em van sok éve, és működik. Semmi különbséget nem vélek felfedezni egy iphone 11 és iphone 16 között (volt lehetőségem egy ismerős iphone 16-ját kipróbálni, ugyanaz a szoftver fut). Semmi olyat legalábbis, ami miatt megérné szaladni új telefont venni minden évben. Kiadják ugyanazt gyakorlatilag, értem, hogy a kamera jobb, de a mostani telefonom is tök jó fényképeket csinál. A gyorsabb proci: hát, nem játékra kell egy telefon, én nem érzem a különbséget. Van?

Tehát olyan érzésem van, hogy amit most kiadnak új iphone-t, azt a legelvetemültebb iphone fan-ok szaladnak megvenni, vagy azok, akiknek éppen telefon kell, és megtehetik, hogy a legdrágábbat veszik, de az ár miatt megérheti pár verzióval lemaradni, ha már valaki ragaszkodik az iphone-hoz. 

A pro-plus, stb... verziókat végképp nem értem: hogy lehet ezeket kihasználni?

Az iphone 11 nem volt rossz vétel, mert tényleg kiszolgált, így nézve amúgy nem volt drága. 2019-es telefon, rákeresve: The iPhone 11's current last update is iOS 18.6.2, as of August 2025, and it is expected to receive support until late 2026 - ha addig nem hal meg az aksi, vagy lesz más gond, akkor addig használható. Ez nem rossz azért, az iphone mellett szól.

Semmi olyat legalábbis, ami miatt megérné szaladni új telefont venni minden évben.

Szerintem épeszű ember nem mondja, hogy évente kell cserélni. 

Ezek inkrementális upgrade-ek. Van mondjuk a céges mobilom, háromévente cserélik, mert amikor a törvényalkotó kitalálta az amortizációt, akkor 3 évet írt bele. Ilyen időközönként már vannak észrevehető változások, és baromira nem örülnék neki, ha mondjuk az idei váltáskor még 11-est kaptam volna.

Persze, de ha most kapsz egy 17-est, vagy 16-ost, az is 7-8 évig telefon lesz, ha vigyázol rá. Van amúgy ilyen android telefon, vagy azok két évre vannak? Az én android telefonjaim annyi ideig bírták (2 év): HTC desire, Samsung galaxy s3, LG G3, Huawei + egyéb kínai akármik. Most már nyilván ne 11-est kapj. De a 11-es is még mindig telefon. Amíg működik, én használni fogom, és már elégedett vagyok az élettartalmával. :)

Ezzel kb. egyetértek, de ha van mondjuk egy 4 fős család (engedjük el a kell-e telefon a gyereknek című kérdést :)), akkor másfél-kétévente veszel egy telefont, és rotálod körbe a családban, úgy simán eloszlik. És, ahogy írtad is, a 11-es még bőven jó, nem kell kidobni.

Szerkesztve: 2025. 09. 10., sze – 17:44

Adatvédelmi kérdés: Ha már apple a téma, megosztok egy érdekes tapasztalatot: A spotify bejelentette, hogy a családi csomag árát kb 1000 Ft-tal növelik, és az apple-nél időnként lehet 2-3 hónap ingyen próbát tenni az apple music-kal. Utána ugyanazon az áron megy tovább a családi csomag, mint korábban a spotify volt. A spotify-t lemondtam, az apple music próbára áttértem (2 hónap a próbaidő).

Ami nagyon meglepett: szinte azonnal megjelent egy "saját csatorna", tele olyan zenékkel (~60%), amiket az elmúlt  kb 20 évben hallgattam YouTube-on vagy Spotify-on. Sőt, van köztük olyan is, amit szerintem csak offline hallgattam. Ezt nem lehet véletlenül kitalálni. Apple music-ot eddig nem használtam. Ez azt jelenti, hogy a YouTube vagy a Spotify eladja az adatokat az Apple-nek? (ez durva lenne).  Vagy valami trükkös módon gyűjtötték? Vagy tényleg ekkora véletlen lenne? Az utóbbi nekem teljesen kizártnak tűnik. Az algoritmusokkal ennyire ki lehet ismerni valakit azonnal? Honnan szedték? - Van aki tapasztalt hasonlót?

Az apple music weblapján fent van, hogy 3 hónapot kapsz. Mire eljutottam odáig, hogy a saját telefonomon aktiválom a "Zene" alkalmazásban, már csak 2 hónap lett (itt Magyarországon). Ezen kicsit fel is csesztem magam, hogy hülyítenek. :))

Csak egyszer aktiválhatod, amikor először próbálod ki az apple music-ot, ez így igaz.

Nem csak új termék vásárlásakor, mert ez a mostani sem ilyen. Most rákeresve: https://www.radiotimes.com/technology/technology-deals/apple-music-thre… - ja, és ez csak a family plan-re vonatkozik most.

De új termék vásárlásakor is rendszeresen küldik: 3 hónap ingyenes Apple TV előfizetést ajánlgattak már, Apple Music-ot, Apple Arcade-ot.

Szerk: most rákeresve az új egyszemélyes előfizetőknek most 3 hónapig ingyenes (Magyarországon is).

Meglátjuk beválik-e nekünk az apple music. Én eddig jónak látom. A nagyobbik gyerekem spotify-t akar, a kicsi szerint ez is jó. Nem akarok a filléreken csesződni, de még nem látom, hogy az ezer párszáz forintos spotify áremelésért cserébe mit kapnék pluszban a többi szolgáltatáshoz képest.

Ez azt jelenti, hogy a YouTube vagy a Spotify eladja az adatokat az Apple-nek? (ez durva lenne). 

Az usaban nincs olyan átfogó és egységes adatvédelmi törvény mint az eu gdpr/nis2. Ágazati, állami szabályok és ajánlások vannak, illetve az eu és az usa között a dpf a benne részt vevő szervezeteknek, de az adatkezelés és adattárolás gyakorlata alapvetően a cégek kezében van.