Vettem 2023-ban egy Xiaomi Roidmi EVE Plus okos robotporszívót, ami jól is működött kb. 2025. tavaszig, utána viszont hirtelen eltűnt a térkép az alkalmazásból (mobilalkalmazással lehet vezérelni). Ekkor próbáltam teljesen újratelepíteni az alkalmazást, hátha megoldja, de akkor meg nem kapcsolódott már a robotporszívóhoz. Ezután elkezdtük használni csak a rajta lévő gombbal, de így az okos robotporszívóból buta porszívó lett, mert így a legtöbb funkciója nem működik. Egy ideig így használtuk, aztán előjött egy hibaüzenet, amiről nem sokat lehet tudni, mert a mobilalkalmazásban lehetne megnézni. Ekkor kezdtem el kutakodni, és azt találtam, hogy igazából a Roidmi cég csődbe ment, ezért lelőtték a szervereket is, nem lehet már csatlakoztatni így a mobilalkalmazáshoz a porszívót, így viszont gyakorlatilag ki lehet dobni, hiszen a hibaüzenetet sem tudom így értelmezni, konkrétan így már le is áll működés közben, mert az ismeretlen hibát meg kéne néznem hogy micsoda.
A hivatalos Roidmi alkalmazást, valamint a Xiaomi Home alkalzamást is próbáltam, de egyikkel sem megy.
A víztartállyal van valami baja egyébként, de néztem interneten víztartályt hozzá, és már sehol nem lehet kapni. Gondolom azért, mert csődbe ment a Roidmi.
Ami a szerencsém, hogy hivatalos magyar cégtől vettem és tart még rá a 2 év jótállás, szerintem mivel így nem lehet kijavítani, vissza kell kapnom a teljes vételárat, ezt próbálom most elérni.
Amire vigyázzatok, hogy még mindig lehet kapni itthon a Roidmi termékeket. Az lehet a trükk, hogy még sok Roidmi termék működik jelenleg a Xiaomi Home alkalmazással, de ki tudja meddig! Mindenki döntse el mit vesz, de én ezen tapasztalatom alapján nem ajánlok semmilyen Rodimi terméket, mert ki tudja, meddig fog működni. Aztán az is probléma, hogyha kell hozzá tartozék vagy alkatrész, akkor elérhető lesz-e egyáltalán. Ugyebár visszatérve a víztartályra, azt például már sehol nem lehet kapni.
Pedig ugye a termék neve "Xiaomi Roidmi EVE Plus", és a Xiaomi márkában bíztam, de ezek szerint a Roidmi egy külön cég volt valójában. De most megingott a bizalmam a Xiaomi-ban is. Azt nem tudom, hogy a Xiaomi és a Roidmi milyen kapcsolatban álltak, de én abban a hitben voltam, hogy a Xiaomi van mögötte, így szerintem a Xiaomi-nek kellett volna biztosítani továbbra is ezen termékek működését. De akkor ennyi volt részemről a Xiaomi is, azt sem veszek többet.
Itt van róla videó bővebben: Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
Tehát most próbálom visszaszerezni a pénzt, szerintetek akkor így ugye visszajár nekem a teljes vételár? Hiszen van még jótállás, és nem lehetséges (szerintem) a termék kijavítása. Nem kínai webshopból vettem, hanem egy magyar bejegyzésű Kft-től akik ÁSZF-ben is ígérik a 2 év jótállást. Valamint magánszemélyként vettem mint Fogyasztó, nem cégként.
- 1533 megtekintés
Hozzászólások
Cserélhetik egy ugyanolyan vagy akár hasonló értékű/modellű eszközre is. Csak akkor köteles a bolt visszaadni a pént, ha ilyen cserét sem tud adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kellékszavatossági jogomat próbálom épp érvényesíteni, annál valóban az első lépés a kijavítás vagy csere. A kijavítás szerintem nem lesz lehetséges. Csere esetében ha már ez a márka nem elérhető, akkor hogyan lehet eldönteni, hogy milyen más márkát lehet kérni helyette? Aminek ugyanazok a funkció és árban is legalább annyi, mint amit vettem, azt köteles vagyok elfogadni mint csere? De ha nekem az nem tetszik? Amúgy nézem a webáruház jelenlegi kínálatát, és 1 db termék van csak, ami megfelelhet mint csere, szóval túl nagy választékom nem lesz szerintem...
Próbálom a kellékszavatossági igény (lásd Ptk.) második lépcsőjét érvényesíteni, azaz a vásárlástól való elállást és a vételár visszatérítését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pedig csak ugyanolyan eszközt köteles a vevő elfogadni csereként. Ha az nem lehetséges, és a vevő nem fogadja el a másfajta cserét, akkor marad a vételár visszafizetése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ha nem ugyanolyan, azt nem köteles elfogadni a vevő. Csak akkor köteles visszadni a pénz, ha nem tud az eredetivel mindenben megegyező terméket adni vagy hasonlót amit elfogad a vásárló.
Mondjuk a valóságban én olyat is tapasztaltam már, hogy nem akarta bolt a javítással vacakolni, hanem felajánlotta, hogy levásárolhatom az árát bármire a boltban (Mediamarkt volt).... nyilván ezt sem lettem volna köteles elfogadni és ragaszkodhattam volna a pénzhez, de akkor ők pedig a javításhoz. Szóval ez mindenkinek előnyös.. és akár vehetem ugyanazt is, ha még kapható.
Szóval ha ilyet felajánlanak ott, lehet érdemes elfogadni, mert a végén még megjavítják :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mert a végén még megjavítják" ha meg is javitjak (hiszen a hasznalat lenne az elsodleges cel), az okosporszivo jelleget elveszitette a megszunt cloudos infra hianyaban.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a porszívó egy okosporszívó, amihez szolgáltatás is tartozik, és szolgáltatás hiányában nem tudja betölteni maradéktalanul a szerepét, jelen esetben csak a visszatérítés marad, mert az új, hibátlan cserepéldány sem tudna mindent, amit kellene, ugyanis a korábban biztosított szolgáltatás már nem elérhető hozzá. Esetleg másik termék elfogadása jöhet még szóba, ha az minden tekintetben megfelel a vásárlónak, főleg, ha tud annyit az a másik termék legalább, mint amennyit a régi tudott a szolgáltatásokkal együtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért nem vennék én SOHA olyan porszívót, aminek internet kell, és nélküle használhatatlan lesz azonnal és teljes mértékben.
Sem hűtőt, sem mosó vagy mosogatógépet, sem sütőt. Mielőtt jönnek a szmájlik, a hülyék amerikájában van Wifi-s sütő, aminek internet kell és firmware update. Ne kérdezzétek h. mi történik ha leszakad az internetről. De az a félelmem, h. mint minden ilyen szar ami a nagyvíz másik oldalán született az elmebajosok fejében, pár év és átjut a víz másik oldalára, ide is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az a fő gond, hogy csődbe ment a gyártó. Így alkatrész sem lesz egy idő után, ugye én víztartályt kerestem, azt már sehol nem találtam. Tehát nemcsak az internet a gond, hanem az alkarész utánpótlás is. Az hogy egy gyártó csődbe megy-e a vásárlás utána, azt nehéz megjósolni.
Az is tény, hogy alkalmazás nélkül elég buta, és a legtöbb funkció elveszett. Amúgy adhatnának hozzá egy távirányítót mint egy TV-hez, amihez legalább a fő funkciók működnének, van is ilyen távirányítós porszívó, de lehet hozzá persze alkalmazást is társítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg ilyen kínai szoftvereseket...
Volt szerencsém Androidos futógéphez (made in China), valahogy a szoftvere cigányútra tévedt, úgyhogy lehetett rajta nyomkodni az Androidot, én csak úgy kísérletképpen kilőttem egy kínai appot a task managerben, erre eltűnt az összes vezérlő funkció, még megállítani se lehetett a gépet :) (Van rajta emergency stop, majd eltaknyoltam, mert az meg azonnal 0-ra fékez).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IoS, azaz Internet of Shit, itt tartunk sajnos ma, 2025-ben.... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Feliratkozás, bár nekem csak egy szivargyújtós Bluetooth2Fmrádió adapterem van tőlük, és jelenleg az sincs használatban. Mondjuk az ahhoz való hangolásra alkalmas app egyik verziójában volt egy "kötelező" regisztráció, de aztán később az szerencsére eltűnt. Remélem használható marad a ketyere, bár a porszívóhoz képest filléres tétel volt.)
Sok szerencsét!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valetudo felmegy rá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viztartalyt lehet rendelni: Ali_link
Az app problemara ha jol lattam. mar talaltak megoldast a kulon erre letrehozott reddites forumban. Azt irjak, hogy az app mukodesehez szukseges eurapp.roidmi.com tovabbra is elerheto. Wifi plusz eszkoz resetet is ajanlanak, hatha valami segit.
Nem olvastam vegig, letesztelni plane nem tudtam Roidmi keszulek hijan.
Nekem egy Ecovacs Deebot T9+ van, idehaza potalkatreszt/tartozekot (porzsak, kefek, gorgok stb.) szinte lehetetlen hozza beszerezni (Cseheknel van a legkozelebbi forgalmazo, viszontelado), vagy ha megis, akkor kozel aranyarban. Alin meg lenyegeben gombokert van hozza minden.
Ahogy neztem (wan kihuzva) nekem a mukodteteshez eleg belso halozat, internet csak fw frissiteshez kell. Nyilvan ha tavolrol szeretnem vezerelni, akkor kell neki a net.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Műszakilag érdekel: Mi tud tönkremenni egy víztartályon? Ha elreped, azt értem. Esetleg valami érzékelő koszolódott el - beleépítették a tartályba? Netalán vízkő okoz problémát? Mást nehezen tudok elképzelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van benne egy pumpa, amivel egyenletesen adagolja a vizet a felmosáshoz. Az romolhatott el, de ugye nem látom a hibát az app-ban, mert nem megy az app. A nyomtatott kézikönyvben meg nem is említi ezt a fajta hibát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WTF? A tartályban a pumpa? Végülis... ha gallyra megy, akkor még ott a legegyszerűbb cserélni.
"Dilbert-elv: a legkevésbé hatékony dolgozók végül szükségszerűen oda kerülnek, ahol a legkevesebb kárt okozhatják – a vezetésbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajat pelda: minden ilyen kopoalkatreszben(szurok, kefek, gorgok, por/viztartaly) van valami erzekelo/elektronika/egyedi azonosito, ami a hasznalati idot biztosan figyeli/regeli. Nalam csak jelzi, ha cserelni kell.
Hogy viztartaly eseten mi lehet? Eltomodott a szuroje, vagy "lejart" a beepitett elettartama es nem csak jelez, hanem megall. Valami hasonlo lehet mint regebben a HP nyomtatoknal volt, csak alkatresszinten. Gyarto altal "tervezett" avulas.
Mas otletem nincs, nem astam bele magam jobban a temaba.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy elég bonyolult a jótállás, kellékszavatosság jogi fogalmak, ha jobban utánanéz az ember. Mert van ugye a Polgári Törvénykönyv, de van még mellette más rendeletek is, meg a bírói gyakorlat is van hogy a gyakorlatban hogyan értelmezik a bíróságok a törvényt/rendeletet. Tehát igazából ha jobban utánaolvas az ember, akkor azt látja hogy elég bonyolult a dolog.
Vajon nekem most a jótállási vagy a kellékszavatossági jogomat kéne érvényesítenem? A terméket 1 év 8 hónapja vettem mint Fogyasztó, és az ára alapján van rá 2 év jótállás vagy 2 év kellékszavatosság.
Most azt írtam a webshop felé, hogy a kellékszavatossági jogomat akarom érvényesíteni, de lehet hogy nem ezt kellett volna, hanem inkább a jótállást kéne kérni?
Azt sem értem, hogy mi számít hibás teljesítésnek. Azt mondja a Polgári Törvénykönyv: "A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett."
Ha 1 év 8 hónap használat után elromlik a távoli szerver (megszűnik), és emiatt nem tudok többé kapcsolódni az eszközhöz, akkor az ugye hibás teljesítés? Hiszen a teljesítés időpontjában olyan távoli szervert kellett volna biztosítani, amely garantáltan működik 2 évig, de végül csak 1 év 8 hónapig működött. Valamint ez rejtett hiba volt, tehát nem ismerhettem a teljesítéskor, valamint rendeltetésszerű használat során jött elő ez a hiba, tehát nem azért mert én a terméket nem rendeltetésszerűen használtam.
De ezek tényleg bonyolult dolgok, már a hibás teljesítés is egy olyan dolog, amiről jól el lehet vitatkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jogi oldalt egyaltalan nem ismerem. A Roidmi viszont a Xiaomi egisze alatt mukodott amig mukodott. Technikai problema (a fennallo problema) eseten ketlem, hogy a hazai forgalmazo barmit is tudna tenni. Szerintem ok csak a termekre vallalnak garanciat, a csatolt szolgaltatasokra nem.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csatolt szolgáltatás, hiszen a termék része, hogy a hivatalos mobilappal lehet működtetni a terméket. A mobilapp nélkül a termék nem úgy működik, ahogy a szerződéskötéskor megígérte az eladó. Szinte minden funkciót csak a mobilappal lehet előhozni. Tehát hibás teljesítés áll fent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, biztos igazad van, mint jeleztem a jogi oldalrol lovesem sincs.
Viszont azt latom, hogy ezt a termeket meg most is forgalmazzak, hiaba szunt meg a gyarto. Tehat vagy draga levelnehezeket arulnak, vagy van valami megoldas a mobil appra. Korabban linkeltem errol egy threadet, ott voltak akik meg tudtak oldani (xiamoi home appal, sima droidmi EVE-kent kezelve, eszkoz+wifi resettel).
Egyebkent mi lenne a konkret cel?
A hasznalat, vagy a jogervenyesites?
Xiaomi support nem nyilatkozott erdemben semmit? Roidminek nincs valami jogutodja?
A hazai forgalmazo szerintem legjobb esetben ad majd valami kupont amit egy masik termek araba beszamitanak, vagy mossak kezuket (Vis maior:olyan elharithatatlan kulso korulmeny, ami miatt egy szerzodeses kotelezettseg teljesitese lehetetlenne valik vagy jelentosen akadalyozott. A vis maior helyzetben a szerzodest koto felek mentesulhetnek a szerzodesszeges kovetkezmenyei alol).
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most is forgalmazzák, de én nem venném meg nyilván. A nyitó hozzászólásban linkelt videóban is elhangzik, hogy nem átverős boltok azért lebeszélik a vásárlókat (személyes vásárlás esetén), a webshopjukból pedig már kivették a Roidmi termékeket.
Használni szeretném teljeskörűen, ha nem javítható akkor pénzvisszatérítés a cél.
Kupont nem adhat és vis majorra sem hivatkozhat, vagy megjavítják vagy a pénzt kell visszaadni. Ilyen "levásárolható a termék ára" nincsen, ezzel a tájékozatlan vevőket akarják átverni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak érintőlegesen tartozik ide az esetem. Roidmi X30 egyszerű "buta" állóporszívót vettem magyar kereskedőnél bő másfél éve. Hallottam a cég becsődöléséről, megkérdeztem ilyenkor mi a helyzet, mert sem alkatrészt sem szervizt nem fogok hozzá találni. Illetve mi lenne, ha most romlana el?
Mivel az én álló porszívóm akciósan bement 100.000 Ft alá, így az akkori szabályok szerint csak 1 év jótállás vonatkozott rá, tehát már semmilyen kötelezettségük sincs felém. (Az mellékes, hogy amúgy teljesen elégedett vagyok a géppel, átnéztem az üzlet kínálatát, az ársávban most se találtam nála jobbat.)
Ha jól olvasom, akkor 2024. év végén módosultak a jótállásra vonatkozó szabályok, így tartós fogyasztási cikkek esetén 10 és 250k között 2 év, fölötte 3 év a jótállás. És még van ahol árulnak Roidmi készülékeket, tehát ez a sztori még 3 évig ott lesz velünk.
Viszont amiatt ne vegyen valaki Xiaomi terméket, mert általuk támogatott cég vezetői rossz döntést hoztak az elég érdekes elhatározás. Ha valakinek nem tetszenek a Xiaomi termékei, akkor ne vegye meg őket. Tiszta sor. A Roidmi önálló vezetéssel rendelkezett, rossz döntéseket hoztak, becsődöltek. Pont a függetlenség miatt tudtak becsődölni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(rá kellett keresnem, hogy tényleg van ilyen és nem elírás, soha nem hallottam róla...)
Tanulság: Ezért ne vegyél klaód-only cuccot...
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először én is azt gondoltam, hogy Xiaomi Redmi akart lenni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kupont nem adhat és vis majorra sem hivatkozhat, vagy megjavítják vagy a pénzt kell visszaadni. Ilyen "levásárolható a termék ára" nincsen, ezzel a tájékozatlan vevőket akarják átverni.
Ez nem ilyen egyszerű. Vidd el a szervizbe, kérd a javítását, játszd el a laikust. A jótállási idő már lejárt, de szavatossági idő még tart. Ha nem is tudod bizonyítani, hogy már akkor hibás volt mikor vetted, vidd arra a beszélgetést hogy javítsák meg, kifizeted, meg mert neked kell az okosporszívód. Ügyesen, hangsúlyozva a smart funkciókat, és hogy a javítás átvételekor azt hogy tudjátok tesztelni stb. Ha erre kibökik hogy nem tudják javítani, vagy ha a gépet megjavítják okos porszívó akkor sem lesz belőle mert az okossága egy megszűnt online infrastruktúrán alapult, akkor kezdheted a drámát. Ha másképp nem megy, jegyzőkönyv, és irány a területileg illetékes békéltető testület. Az EU-ban egyébként a digitális szolgáltatásokra is kiterjed a szavatosság. Nem hiszem, hogy a pénzed 100%-an visszakapod, mert az azt jelentené hogy nyertél az ügyön hiszen használtad a terméket és azt kétlem hogy eleve hibás lett volna, de valami egyezség lehet kijön belőle amivel előbbre vagy mint most. Vagy ha az sem, akkor így jártál, sajnos ez is benne van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, igazából rosszabb helyzetbe nem fog kerülni mint amiben van, érdemes megpróbálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól tartok erre azért az eladó cég gondolt anno és ez a funkció nem a termék leltár szerinti része hanem "ajándék", plusz szolgáltatás.
Elmúlt a szolgáltatás, nagyon sajnáljuk. De persze meg kell próbálni.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nem hiszem, hogy a pénzed 100%-an visszakapod, mert az azt jelentené hogy nyertél az ügyön hiszen használtad a terméket és azt kétlem hogy eleve hibás lett volna
Ilyen sincsen. Ha nem tudják megjavítani, csere sem lehetséges, akkor jöhet az elállás. Az elállás azt jelenti, hogy az eredeti állapot lesz visszaállítva, a szerződést fel kell bontatni: azaz én visszakapom a vételárat, a webshop visszakapja a terméket. Nincs olyan hogy "arányos ideig használtam".
Az eleve hibás azt jelenti, hogy rejtett hiba volt benne: olyan mobilalkalmazást kellett volna adni hozzá, ami garantáltan 2 évig működik, de végül csak 1 év 8 hónapig tudott működni, ezt hívják rejtett hibának, ami teljesítéskor is megvolt, de nem volt felismerhető, és rendeltetésszerű használat során jött csak ki. Tehát hibás teljesítés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 100 % visszatérítésben egyetértünk, de a rejtett hiba szerintem itt nem áll meg. A teljesítéskor nem volt meg a hiba, az később, a működés során, a tulajdonos önhibáján kívül alakult ki.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit hasonló, wd titokban a cmr lemezeket smr-re cserélte (WD EFAX, 2021 ) .A lemezen ott viritott a NAS és a nasware 3.0 felirat, szép piros színben, csak a felhasználók tömege jelezte, hogy nem megy a tömb újraépités. WD közleményt adott ki, ezek a lemezek irodai terhelésre vannak,RAID5, zfs stb-re nem ideálisak. A nem ideális a gyakorlatban a használhatatlan ügyes megfogalmazásban. Csoportos per Amerikában, Kanadában amit meg is nyertek. A bíróság 4-7 dollár közötti kártérítést ítélt meg lemezenként. Újságok megjegyezték, hogy tegyenek hozzá akik megkapták a pénzt és rendeljenek egy közepes pizzát.
Európára ez nem vonatkozott. Nekünk is volt 9 darab, wd azt írta hogy ezek oem verziók, nem tudnak segíteni. Kereskedők meg azt mondták hogy működnek, nem ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is ajánlanám Cory Doctorow: Engedélyezetlen kenyér című írását, témába vág.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Engedelyezetlen kenyer a Radikalisok cimu konyv negy tortenete kozul az egyik
Itt van a komplett konyv epub formatumban, ha esetleg valakit erdekelne: link
Es valoban temaba vag.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni