nem mert bele engedni egy sorozatot - inkább ledarálta a légcsavarját.
Van egy tippem:
- a vadászgépeket szereljék olyan forgó pengékkel, mint az ókori szekerek tengelyén volt, hogy amikor mellé ért egy másik harci szekér szét tudták forgácsolni vele.
kieg:
Mit keresett ott egy US felderítő drón ???
na mégis ?
- pl. orosz hajók pozicióját mérte fel, hogy ki lehessen lőni őket..
Akkor ez oroszok részéről védelmi intézkedés volt ??
Kérdés, hogy pl a transponder be volt-e kapcsolva. az oroszok azt állítják, hogy nem. Azt is érdemes végiggondolni, hogy ha az USA légterérnek határán bukkanna fel egy orosz drón azt az amerikiak hogyan kezelnék :). (a kínai ballonos történet azért nem áll meg, mert az konkrétan végig grasszált a területük fölött)
Egy gyalogsági ásóval. Nyilván ez nem szokatlan az oroszoktól, na de egy 400 km/h körüli sebességgel repülő drónt meggyalásózni egy Szu-27-ből, ami ilyen sebességnél valószínűleg nehezen irányítható... :D
Zelenszkij úrral majd valószínűleg azért elszámolnak a háború után, hogy minek kellett egy nem létező városért ezerszámra katonákat feláldozni. Is. Meg másért is.
A háttérhatalom lájkolja a vérfürdőt. Szerintem nem lesz semmilyen elszámolás, csak akkor ha a népnek nagyon muszáj bűnbakot mutatni. A legvalószínűbb, hogy kitüntetik, vagy szentté avatják.
Úgy értettem, hogy a nép számoltatja el. Mert most sodródnak vele, jobbat nem tudnak. De, valószínűleg lesznek majd kérdések. Utólag. Ott sem mindenki Zelenszkij-fan ám!
A szar vezetést ~könnyű és ~tartalmatlan aktus egy másik szar vezetésre cserélni. Szerintem fontosabb, hogy az embereknek el kell majd számolni magukkal és egymással, hiszen ők fognak tovább együtt élni a döntéseikkel, tetteikkel, traumáikkal és egymással.
A huszonegyedik században vagyunk, létezik az Internet, nem csak a TV-t lehet nézni már. Aki még mindig nincs tisztában azzal, hogy a legtöbb politikust a háttérhatalom irányítja, az biztos egy kő alatt él.
Zelenskij esetén egészen nyilvánvaló, hogy színészből építették fel évek alatt úgy, hogy valami vicces műsorban eljátszotta, hogy ő egy őszinte politikus. Nézzetek utána, hogy ez mibe került és kik finanszírozták! Nyilván csupa jóindulatból csinálták.
Ez egy tipikus hírelhárítási módszer, hogy egy állítást azzal próbálsz hitelteleníteni, hogy egy teljesen másik állítással mosod össze teljesen alaptalanul. Jöhet ide a lapodföldezés meg hasonlók is.
Mert kísérletekkel be van bizonyítva, hogy nem lehetséges az, hogy a politikusoknak van "főnöke" aki megmondja neki, hogy mit csináljon, ezáltal a háttérben maradva gyakorol hatalmat?
Egyrészt általában állítást bizonyítanak, nem annak ellenkezőjét. Másrészt szerintem az emberek nagy többségének a háttérhatalom fogalom nem ezt jelenti.
Szigorúan véve amúgy minden politikusnak van főnöke, hiszen jellemzően választott képviselők tehát a választópolgárok a főnökeik, vagy ha nem is választott politikusok, valamilyen politikai tömörüléshez tartoznak, vagy valamilyen adott cél érdekében tevékenykednek.
Szerintem "háttérhatalom" helyett használd a "nyugati elit" kifejezést, mert egyrészt kb. ugyanazt jelenti, másrészt így a nyugati elit jelenlévő kommunista csicskái jobban magukénak fogják érezni.
Bakhmut a tavaszi offenziva egyik kulcstenyezoje, hogy meg meglegyen.
Bar ahogy haladnak a katonai leszallitasok, nem lesz abbol az offenzivabol semmi se. Amerika is mar pedzegeti, hogy minden allam sajat dontese, hogy mennyi vadaszrepulot ad Ukrajnanak (leforditom: nem adnak olcsobban f16-ost helyette ...).
Sokkal erdekesebb, hogy Lviv kozeleben egy 120 meterre (!) a fold alatt levo bunkert likvidaltak az oroszok 6 tőr (Kinzhal) rakétával. A bunkerben volt legalább 300 ember, abból 40 magas rangú CIA-s és NATO-s vezető.
Ez az a voros vonal, amit eddig nem leptek at az oroszok. Amolyan iratlan szabaly, hogy egymas vezetoit nem veszik direkt celba. Most ez megtortent.
Az általad hivatkozott cikkben (amely alapján te tényként közölsz dolgokat): 80 méter mélyen...., nem megerősített információk szerint NATO légvédelmi parancsnokság...., feltételezhetően volt ott 40 magas rangú külföldi szakember..., még a nem megerősített információk alapján történő feltételezések (LOL) sem említenek NATO-s vezetőt, a CIA meg konkrétan nincs megemlítve az egész cikkben... Az orosz haderő szerint....
Vörös vonal. Nem megrősített információk alapján. Feltételezhetően. /o\ Propaganda-papagáj XD
Van am video is (amibol a cikk szulethetett), ahol egy magasrangu ukran katonai vezeto mondja el. De gondolom, azt mar megtalalod egyedul, ha ennyire lenezed a masikat.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Gondolom Putyin is el lesz számoltatva, mert neki meg 3x-os szorzóval hullanak az emberei. És gondolom ez az ukrán taktika: amíg 1:3-hoz az arány, addig érdemes "darálni" a ruszkikat.
Jah, komoly történés, hogy az észt légtérben lévő NATO gépek észleltek egy nem észt légtérben repülő orosz gépet, és figyelték, ahogy nem észt légtérben repül...
Még Iránnak is voltak golyói direktben leszedni az amerikai drónt, illetve megrakétázni az amerikai bázisokat. Ez a nekimegyünk, majd letagadjuk dolog elég ciki.
Aztán persze lehet, hogy privátban közölték az amerikaiakkal, nem akarnak több drónt látni a környéken. Majd a közeljövőben kiderül. Ha továbbra is folytatják a missziókat, akkor viszont ez egy kockázatos és teljesen értelmetlen manőver volt, ami miatt pont, hogy gyengének tűnnek az oroszok.
Lehet, hogy ezért jött "ferdén"? Én csak flight simulatorban és hasonlókban repkedek, de én úgy csináltam volna, hogy a gép valamelyik masszívabb részével, például az orrkúppal kicsit hozzáértem volna a propellerhez. Eleve sokkal kisebb sebességgel jöttem volna, mintha formációban repülnék a drónnal. Persze az orrkúphoz közel ül a pilóta, nem biztos hogy jó ötlet azzal koccolni... Gondolom a Szuhoj pilóták jobban képzettek nálam a kérdésben :-)
Az orrkúp pont nem egy nagyon masszív rész, általában érzékeny berendezéseket tartalmaz (pl. radar).
Plusz esélyes hogy az orosz gép minimális sebessége alatt repült a drón, bár ennek lusta vagyok utána guglizni. Mindenesetre nem feltétlen tud vele formációt felvenni.
> Érdekes, mert az egyik propellerlapáton látszik sérülés:
Vagy csak kamera sync.
Egyebkent nem az a szep ebben a dron leszedesben, hogy nemzetkozi legter (egyebkent kevesebb, mint 60km-re volt Szevasztopoltol plusz transzponder ki volt kapcsolva), hanem olyan erzekelovel volt felszerelve, ami annyira szupertitkos, hogy eddig meg ukrajnanak se adtak ilyent dront, nehogy orosz kezre keruljon.
Konkretan Gorgon Stare kamerarendszerrel volt felszerelve:
Jah, es az USA pattog ossze vissza, de az oroszok kiemelik a Fekete tengerbol (mar van ott 4 hadihajo, meg a Kommuna kiemelőhajójuk), mig amerikai hadihajo nem tud bemenni oda (ugye a torokok nem engedik at Boszporuszon). Ha megnezitek az osszes amerikai dron elkeruli a torok legteret...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
CNN: "China has refused to condemn Russia’s attack on Ukraine — or referred to it as an “invasion,” instead blaming the advance of NATO for provoking the conflict."
Ha ez a semlegesség, akkor viszont kifejezetten érdekes miért titulálnak sokakat itt "moszkovitának".
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
A fajtád szokása szerint megint abból indultál ki, hogy mit csináltak "mások", nem pedig abból, mit csinált a saját közösséged. Ti vagytok a világ közepe. A világ ártatlan, tökéletes közepe.
Az én fajtám az ember. Általában az emberek abból indulnak ki amit tapasztalnak. Te most itt baromságot írtál fent (szerintem legalábbis), de kíváncsi voltam hogyan fejted ki miért volt az 1945 utáni bezárkózás jó. Nem sikerült kifejtened, helyette elkezdtél terelni.
Van meg vagy 5 masik zavaroallomasuk (kezi, auton, fixen telepitett).
Van rengeteg raketajuk, amit egyszeruen nem tudnak leloni (mert tul gyors, vagy mert manoverezik, es ettol kiszamithatatlan a palyaja).
Van egy csomo, ami messzebb hord, igy hatrebb telepitheto (frontrol akar 120km-re, mig az amerikai "csak" 80km-re tud elloni)
Egyetlen baromi nagy hatranya van az oroszoknak, megpedig a starlink. Olyan muhold folenye van a nyugatnak, hogy bombakraterbol visszaelemzi az AI, hogy mi lotte ki...
Szerintem nagyon nem szabad lebecsulni az oroszokat. Jonnek ki a cikkek, hogy a tartalekaik kevesebb, mint 10%-at szabaditottak fel (muholdfelvetelen elemzik, hogy mennyi tank fogy egy-egy raktarbol).
Az latszik, hogy amerika kezd kihatralni, nyakukon lassan a valasztas, ez a haboru meg 2 evig lazan kitart meg orosz reszrol, es az ukranoknak is elkepeszto emberveszteseguk van. Szoval lassan elfogynak az ukranok. Azert Oroszorszag nagy orszag.
Olvastatok a kiszivarogtatott 220oldalas nato doksit, hogy milyen infokkal segitik az ukranokat?
Ott van benne a tavaly tavaszi ominozus eset, amikor azon rohogott a fel vilag, hogy mennyi orosz katona veszett oda, mert nem tudtak atkelni egy kisebb folyon luhansk megyeben? Konkretan benne van GPS koordinataval.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Említettem ezeket itt mert engem is inkább ez a része érdekel. A kép valószínűleg egy Strizh-3zavaróállomás (videó róla, auto translate használatával angol felirat is elérhető).
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Az élőerő az egyetlen, ami az ukrán oldalon korlátozottabban áll rendelkezésre - minden más csak nyugati politikai döntés kérdése. Akkora gazdasági potenciával, készpénzállománnyal és technológia fejlettséggel rendelkezik a nyugat, amivel Oroszország egészen biztos nem veheti fel a versenyt.
Nekem kérdőjel hogy nem fog-e tényleges katonai intervenciót alkalmazni a nyugat, ha rohamosan fogyni kezdenek az ukránok - politikailag ezt is nehéz eladni, meg azt is, hogy hiába támogattuk az országot, Putyin felülkerekedett.
Robert C Castel felteszi a kérdést, hogy mit érsz a technológiai és gazdasági potenciáloddal, ha 100 orosz harckocsi csöve néz a fejedre?
Túl van dimenzionálva a technológiai fölény. Az oroszok már belátták, hogy Armaták gyártása helyett jobban járnak a régi T72 modernizálásával.
Egy Armata 10x drágább, de simán kinyomják gyalogsági fegyverrel is. Nem véletlen drónoznak az oroszok. A drága fegyverek szart sem érnek. Olcsó, nagy pusztításra képes fegyver kell, vagy olyan, amit nem lehet még könnyen hatástalanítani.
Konkretan ez alatt a ket ev alatt (egy kicsit eloreszaladtam 2024-re, amikoris az amerikaiak *bárhogy*, de *mindenképpen* zárniuk kell), tobbet fejlodtek a fegyverek mint az elmult 40 evben osszesen.
Konkretan paradigmavaltas van folyamatban. Kb. ugy ahogy a 2. vh elejen egy vas tolcserrel fuleltek a kozelgo repulot a vegere meg volt radar.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Az amerikai JDAM orosz megfelelője, aminél egy Fab-500 as bombára aggattak szárnyakat.
Ugye az amerikai JDAM-ban is az a pláne, hogy hagyományos bombára(MK-80) szerelnek gps vevőt és szárnyakat.
Hiperszonikus rakéták, amiket nincs hogy lelőni:
Kinzhal (ami tőrt jelent), 3000km a hatósugara, és MACH 12-t is képes elérni (ez ugye csak feltételezés).
Van még a Zircon is.
Drón zavarók. Ebből rengeteg féle van az oroszoknál, és egyre jobbak a hatástalanításban.
A.I.
Ez egy nagyon komoly dolog. Ugye amerikának és a nyugatnak annyi műholdja van, mint égen a csillag (starlinkekkel meg pláne),
és ezeket a képeket valós időben elemzik AI segítségével.
Ilyen se volt régen.
Ugye az AI kezd leszivárogni a fegyverekbe is.
Az egyik orosz katonai vezetőt arcfelismeréses bombával likvidálták, abban a zöldséges boltban, ahova gyakran járt.
Ugye most van egy olyan projektjuk az ukránoknak, hogy halott orosz katonákat fotóznak, és AI segítségével (Clearview AI) megkeresik a családjukat oroszországban. Majd kapcsolatba lépnek a családdal és közlik, hogy meghalt a fiúk.
Elvileg ez a cél felrobbantása előtt felemelkedik és magasból összeveti, hogy egyezik-e a cél tájképe, a benne tárolt képpel, és csak egyezés esetén támad.
Itt egy elég jó cikk, hogy műholdról mennyi mindent ki lehet deríteni AI segítségével:
Kínaiak a harci tapasztalatok megosztását kérték az oroszoktól és többek közt kamera rendszereket adnak át, hogy tudják tanulmányozni a harcot – készülnek Tajvanra.
Tudod itt mindenki azt mondja, hogy az oroszoknak nincs penze, nincs embere, a fegyverei elavultak. Aztan egy eve tart, es olyan fegyvereket latunk mindket oldalon, hogy csak pislogunk.
Igen, egy haboruban, ahol mindket fel megteheti, ott bizony technikai fejlodes van *mindket* oldalon.
Es igen, ez a loket van akkora mint elotte 40 ev volt. Ezt mondom.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Per pillanat épp azért -is- van lőszerhiány Ukrajnában, mert bár a legtöbb lőszerszállító országban a minimum szintre (egyeseknél az alá: lásd németo. bizonyos kaliberből 2 napi lőszer adag) apadtak a készletek és nagy megrendelések vannak feladva; de pl van olyan alapanyag ami kínából érkezik: azok meg nem sietnek teljesíteni a sokszorosára ugrott megrendelést.. ..hja és persze mindezt az után, hogy a világon mindenhol felkutatták az összes ex-szovjet készletet: az volt az első amit oda vittek: részben azért is van szükség a nyugati technikára, mert ezekhez van(volt) még elérhető mennyiségű lőszer. Majd felpörögnek ezek a megrendelések is, csak ugye a beruházó gyártó sem 1-2 megrendelés miatt akar komplett infrastruktúrát építeni: hosszútávú szerződésekben kell garantálni a megtérülést, hogy megérje a cécó: engem ez rémít meg leginkább. Mert ahol felhalmozott készletek és gyárak vannak, ott lobbi érdek is van arra, hogy azok a gyárak 0-24ben termeljenek és el is használják a készletet...
Az anyagháborúban az emberek és a harci eszközök mellett a lőszer illetve annak a felhasználási pontra célba juttatása a kihívás; így most a gyártás-szállítás téren zajlik a logisztikusok között épp a háború :).
Ezek fényében nem mondanám, hogy *csak nyugati politikai döntés kérdése*. A kínai alapanyagnak kitettség miatt pl rajtuk is erősen függ, hogy miből mennyit és hova; milyen ütemezéssel.
Ez az anyagháború azért alakult ki, mert az ukránokat egy szűk fegyverarzenálhoz tartozó lőszerekkel kell ellátni - nem kaptak a NATO-tól ballisztikus rakétákat, vadászbombázokat, helikoptereket és egyelőre tankokat sem.
Én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a nyugat nem jutott el arra a pontra hogy politikailag Ukrajnát nem engedheti el, tehát adott esetben intervenciót is alkalmaznia kell - ez az orosz hadsereg végét jelentené Ukrajnában.
Azért tegyük hozzá, hogy mindkét fél őrületesen sok lőszert használ el, nem csak az ukránok küzdhetnek hiánnyal.
Én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a nyugat nem jutott el arra a pontra hogy politikailag Ukrajnát nem engedheti el, tehát adott esetben intervenciót is alkalmaznia kell - ez az orosz hadsereg végét jelentené Ukrajnában.
Ne fesd az ördögöt a falra; van elég bajunk így is. Nagyon remélem, hogy ilyen baromság előtt behúzza valaki akinek maradt egy csöpp esze a kéziféket.
politikailag Ukrajnát nem engedheti el
Ahogy elnézem most per pillanat úgy tűnik, hogy lesz Nyugat meg Kelet Ukrajna végletesen nyugati illetve keleti kiszolgáltatottsággal.
> ez az orosz hadsereg végét jelentené Ukrajnában.
Kínának nem érdeke az orosz bukás. Ne gondold, hogy ha a NATO bevonul, automatikusan nyernek.
Ha 2 millió sorköteles kínai látogatóba megy, gond lehet. Főleg ha fegyvert is küldenek hozzájuk. De lehet, hogy Ukrajna helyett Tajvanba látogatnak a kínaiak és rögtön két frontos is lesz a háború.
A NATO nem bír 145 millió ruszkival sem, akkor 1.4 milliárd kínaival és 145 millió ruszkival majd bírni fognak...
Nincs garancia a sikerre, ha a NATO bevonul. A ruszkik Berlinig szoktak kirándulni vita esetén...
Kínának nem érdeke Oroszország mellett harcolni, ahogyan a nyugat ellen sem.
Az USA épp most vetíti magát közös fenyegetésként Kína és Oroszország irányába egyidejűleg. Ettől függetlenül persze ettől ezek nem lesznek szerelmesek egymásba, de pl az amúgy is szoros hadiipari kooperációt sikerülhet elmélyíteni közöttük (aminek már mutatkoznak jelei).
Nyugatnak le kell állnia a fegyverszállításokkal..de azt nem látom sehol leírva hogy az oroszoknak mit kellene tenniük, annak érdekében hogy tűzszünet és béke legyen.
Te úgy gondolod, hogy Bayer Zsolt és csürhéje a nyugat részének tart minket? Hivatalosan is elismernék? Vagy már mi is szállítunk fegyvert? Vagy hogyan máshogy érted a "fegyverszállítások leállításába" beleszólni?
Amugy hallottatok, hogy jon az uj Harry Potter konyv? Lesz benne egy uj atvaltozastan tanar, aki a fantaziatlan rosszul ervelo progressziveket egy orara gyikka valtoztatja majd, de aztan elmulik.
Az orosz hadsereg válságban van. Szétlopták a felszerelést, ami maradt az szar, demoralizáltak a katonák. A Wagner próbál az orosz haderő helyébe lépni, és itt valójában Prigozsin az aki Putyin hatalmára pályázik. Ez a szerény véleményem.
A csatateren ettol meg lofaszt se tudunk, hogy mi hogy all, mert mindennek allitjak mindket oldalon az ellenkezojet is. Es a valodi haboru tortenelmet ott irjak a csatateren, nem a bulvarlapok irodaiban, es nem is egy NATO tagorszag kanapejan.
Miota elkezdodott a haboru, a nyugati media szerint 42x fogytak ki az oroszok a loszerbol es mar tavaly marciusra kifogyott az osszes orosz tankbol a benzin.
Az origos ujsagirok balfaszsaga megmutatja nagyban azt, amit a Guardian, CNN stb. piciben balfaszkodik ossze. A gond, hogy az elobbit csak parmillio magyar olvassa, az utobbit az egesz fejlett vilag osszes ujsaga atveszi.
A nyugati nép saját önhittsége révén azt gondolja békének, ha le tudja rabolni Oroszország természeti kincseit is, mint tette ezt számos országgal. Ugyanígy lerabolta a világ szürkeállományát is. Ez a rabolt vagyon mostanra elfogyott, az biztosította eddig a nyugati jólétet. A nyugat exponenciális hanyattlásba kezdett, elég megnézni a PPP GDP-t, a BRICS országok megelőzték a G7-eket (a PPP GDP a tényleges össztermékre jellemző érték, nem úgy mint a sokat szajkózott Nominal GDP). Szóval egyelőre az igazi békének nem látom az esélyét, de még tűzszünetnek sem. Viszont attól tartok megint a fasz rossz végén vagyunk.
Oroszországhoz képest mi is nyugatra vagyunk, azt' nézd meg, milyen szürkeállományt raboltunk le... Ahogy az ismerőseimtől hallom, akiben volt még valami perspektíva, az már rég Indiában vagy Brazíliában építi a karrierjét.
Az amerikai elnök hangsúlyozta, hogy noha az Egyesült Államok nem ismeri el a Nemzetközi Büntetőbíróságot (sic!), a testület "nagyon erős érvvel állt elő".
Az amcsi logikai is érdekes, elfogató parancs = érv.
:D
Senkinek nincs köze világod belsejéhez, neked sincs közöd mások életéhez, csak az Irgalom útján van közöd, Istenektől rendelt kötelességed.
háborús bűncselekményekért viselt feltételezett felelőssége miatt a Nemzetközi Büntetőbíróság (ICC) pénteken elfogatóparancsot adott ki Vlagyimir Putyin orosz elnök ellen. Joe Biden erre reagálva kijelentette, hogy Vlagyimir Putyin „egyértelműen háborús bűnöket követett el”, ezért a Nemzetközi Büntetőbíróság (ICC) döntése elfogatóparancs kiadásáról szóló döntése jogos. Azt is mondta, hogy bár a parancs „indokolt”, nemzetközileg ők sem ismerik el
Csak idézem.
Le is fordítom neked:
Az elfogató parancs a tagok részére kötelező érvényű. US számára nem kötelező (mivel nem tag), de magával a döntést jogosnak tartja.
Az elfogató parancs a tagok részére kötelező érvényű. US számára nem kötelező (mivel nem tag), de magával a döntést jogosnak tartja.
Ez olyasmi, mint, hogy az USA szerint a kazettás bombák gonoszak, akik használják, azok terroristák, csak éppen ők az egyikek, akik nem írták alá a betiltásukat? 🤔 😆
Hogy kiszélesítsük, van valami hasonló politikai ok, amit te próbálsz elferdíteni. Ez pedig a következő: US része volt az ICC tervnek. Az egész elhúzódott és politikailag úgy alakult, hogy nem tudták megszerezni az optikailag szükséges belső irányítást. A megfelelő kontroll látszata nélkül ez az US pozícióját gyengítő tényező lett volna, ezért nem tudta az akkor Dem. adminisztráció megfelelő támogatással bevinni jóváhagyásra. Aztán változás történt az adminisztrációban, akiknek még jobban nem állt érdekében csatlakozni egy olyan szervezethez amelynek a vezetéséért küzdeni kell, nem mellékesen még be is citálták volna az US elnökét háborús bűnökért.
Ez így az US pozíciójában elfogadhatatlan volt, most pedig már akár szeretné egy vezető akár nem, politikailag nem tudja eléggé vonzóvá tenni és ezért nem fog belpolitikai frontot nyitni.
De egy szónak is száz a vége, nem tagja az ICC-nek. Ezért nem kötelező rá egy ilyen elfogató parancs. De simán csatlakozhat hozzá és önerőből hozhat hasonló döntést. Az US elnöke pedig (szavakban) meg is erősítette ezt. Kérdés maradnak e szavak ezek (szerintem igen).
Ezt senki nem tagadta. De célszerű lenne átlátni ezen, és meglátni amit odaírtam. Függetlenül egyetért az ICC által meghozott döntéssel. Ez egyelőre csak egy politikai nyilatkozat és szerintem nem megy tovább, de már maga a politikai nyilatkozat sokat mond. Pláne, ha nem marad az.
Én amikor először ezt belinkeltem ugye a vasfüggönyt hoztam fel, ami alatt leginkább azt értettem, hogy ez igenis egy jelentős lépés az elszigetelődés felé. Az, hogy Bayer viccet csinál belőle az szerintem nem méltó egy diplomáciailag fontos eseményhez. (Meg lehet nézni kikkel került egy lapra az Orosz Föderáció vezetője.)
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- USA nem írta alá az ICC -hez való csatlakozás - mert akár egy amerikai elnököt (vagy bárkit) is be lehetne citálni a bíróság elé, ami nem az USA-ban van és ezt egy politikai oldal se szeretné.
DE
USA-nak az érdekei szerinti ICC határozat, akkor simán hozhatnak olyan saját határozatot, ami szinkornban van ICC határozattal és akkor egyetértenek.
DE
ha olyan ICC határozata USA érdekeivel ellentés - akkor pedig olyan határozatot hoznak, ami negálja a az ICC határozatot - ami természetesen csak USA területén lesz csak érvényes.
Ezen borultam a röhögéstől. Ki nem sz@rja le a véleményed? Van véleményed, nagyszerű, de még mindig abból indultunk ki, hogy mit reagált Biden. Majd rászúrsz egy személyeskedő megjegyzést arra, hogy "nincs érved". Mikor elolvasod sztem te is viccesnek találod ezt.
Az a hír járja, hogy Lengyelország belép a háborúba, ha Ukrajna nem tudja magát megvédeni. Ebben az esetben is él az 5. cikkely, ha az oroszok visszalőnek Lengyelországba?
Nem az volt a kérdés, hogy Lengyelországban lődöznek; elég ha Lengyelország csapatokat küld Ukrajnába: vagyis részes félként belép az Orosz-Ukrán háborúba. Erre nem vonatkozik az egyéni(az lenne ha lengyelországot támadták volna meg) vagy kollektív védelem(az lenne ha pl egy másik nato tagot támadtak volna meg).
--
Megjegyzem a valósidejű felderítési és hírszerzési adattovábbítás valamint a tűzvezetés már olyan mértékben a NATO infrastruktúrán múlik, hogy jogos felvetés: a joggal szembe menve nem részes fél-e már a NATO (és annak x-y-z tagországai) a konfliktusnak. Természetesen szeretném azt mondani, hogy nem. De egyre kevésbé vagyok erről saját magam meggyőződve..
Tényleg klasszikus, hogy a két szemben álló atomhatalom olyan területen proxyháborúzik, amelyik korábban az egyik országhoz tartozott, és a közvetlen szomszédságában van...
Ukrajna nem oroszország része volt, hanem a szovjetúnió része. Szóval, ez kicsit bonyolultabb talán mint Erdély, ami hozzánk tartozott, elvették és kész.
Szerintem azt írtam, hogy Oroszországhoz tartozott a terület, nem pedig azt, hogy Ukrajna Oroszország része volt.
(Sajnálom, hogy olyan helyzetbe hoztalak, hogy jakubovics dörgölőző kommentjét kell eltűrnöd a hozzászólásod alatt. De ha már így történt, remélem, tanulsz belőle.)
Ha a NATO-szerződés csak egy darab fecni lenne, Oroszországnak nem lennének jogos aggodalmai a NATO miatt. Én annyit mondtam, hogy tudomásom szerint a szerződés ill. a racionalitás értelmében nincs kötelező hadba lépés, hanem az fog háborúzni, aki akar, vagy akit kényszerítenek.
fegyveres harc egy másik ország területén - az mitől nemzeti érdek ?
Pont annyira mint az oroszok támadása és háborúja az ukránok ellen.
De: Megtartjuk a jogunkat, hogy saját nemzeti érdekünket mi magunk állapítsuk meg, és tiszteletben tartjuk mások jogait is erre. Ezért az hogy Ukrajna egyetértésével vagy kérésére Lengyelország katonai támogatást nyújt, az csak is a két érintett ország saját belügye.
A nacionalizmus a társadalmak sajátja. A párhuzamosan egymás mellett élő társadalmak (ezt szokás nyílt társadalomnak becézni)-al az az egyetlen probléma, hogy folyamatosan egymásnak feszülnek.
A párhuzamosan egymás mellett élő társadalmak (ezt szokás nyílt társadalomnak becézni)-al az az egyetlen probléma, hogy folyamatosan egymásnak feszülnek.
Úgy ahogy a háborúba nem belépéshez. Minden ország saját maga mérlegel (ha van lehetősége) aztán azt csinál amit akar. Ha katonai segítséget nyújt Ukrajnának akkor az kettőjük belügye.
Gondolom, hogy a nemzeti érdekük Ukrajna oldalán harcolni, mikor a legtöbb lengyel területet pont Ukrajna bitorolja. Ráadásul élhetetlen kisebbségi törvényeik vannak, ha jól tudom.
Voltak olyan pletykák, hogy azt tervezik, hogy bevonulnak a történelmi területeikre békefenntartóként mikor összeomlik az ukrán hadsereg. Ennek még talán volna értelme. De Oroszországgal háborúzni?
Ezek a önjelölt "biztonságpolitikai szakértők" turnéznak az áltudományos elméleteikkel, könyveket adnak ki, jól megélnek a háborúból. Az egész gondolatmenetük arra épül, hogy a Nyugat és az USA provokálta a ruszkikat. Amit csinálnak egy turné, csak éppen nem zenészek, hanem okoskodók. A Kissinger meg mint valami szent próféta, mindenhol megjelenik az rég meghaladott elméleteivel (konteóival) mint alapigazság. Igazi propagandisták ők is.
Az egész gondolatmenetük arra épül, hogy a Nyugat és az USA provokálta a ruszkikat.
Az ilyen kommentekből látszik, hogy meg sem nézted.
önjelölt "biztonságpolitikai szakértők" turnéznak
Abban azért csak egyet értesz, hogy még ha azt is állítanád, hogy mondjuk mi itt a hupon 0%-ban értünk hozzá, a NKE (volt Zrinyi) egyik oktatója csak megközelíti az 1%-os hozzáértést szerinted is, nem? Tehát azért csak érdemes meghallgatni mit mond, vagy mindenki ostoba rajtad kívül?
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Őszintén szólva nekem ez a videó tele van red flagekkel ami számomra azt kiáltja, hogy ez full kamu. Legalábbis ha nekem kellene olyan anyagot terjesztenem ami inkább az érzelmekre hatva azt közvetíti, hogy az országomban minden rendben, 100% hogy ilyen videót készítenék. Ha megnézem igazából semmi sem derült ki azon kívül, hogy "Ukrajna nem nyerhet" "Kalifornia tele van bűnözéssel" "a szankcióknak semmi hatásuk sincs" stb. Tele van természeti képekkel és érzelmileg manipulatív montázsokkal, a fickó semmit sem beszél oroszul 10 hónapnyi tartózkodás után, nem látjuk miből és hol él pontosan, csak beszél és beszél még egy interjú formáját sem betartva, szerintem abszolút hiteltelen és megrendezett.
De tekintsünk kicsit távolabbra, itt van ez a videója az egyébként 2 hónapos csatornájáról: Propaganda or Patriotism? Erre is igaz ugyanaz amit fentebb írtam, hogy igazából az egészből annyi jön le, hogy amerikában agymosnak, oroszoknál pedig nem (használja is a robotos viccel azt a technikát amikor egy eltúlzott állítással hitelteleníted a másikat pl. ahogy a covid cirkusz kritikája egyből "laposföldessé" tesz). Maga amiről beszél viszont baromi érdekes, már csak azért is amiket fentebb felsoroltam, mert ezek a technikák ugyanúgy igazak az amerikai oldalra, és ez a "propaganda vagy patriotizmus" vita már évekkel ezelőtt is előjött egy volt kollégámmal az amerikai háborús filmekkel kapcsolatban, és a kettő egyébként nagyon könnyen összemosódik akár akaratlanul is. Tehát ha még el is fogadom, hogy ez a Daniel Castellon létezik és ez mind megtörtént, akkor is érdemes összehasonlítani ezeket a csatornákat pl. a Telex vagy 444 összevágásaival - baromi manipulatív, mint egyre inkább minden manapság.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Hozzászólások
:D (https://24.hu/kulfold/2023/03/14/orosz-gep-amerikai-dron-utkozes-foldkozi-tenger/)
:)
keleten a helyzet fokozódik..
nem mert bele engedni egy sorozatot - inkább ledarálta a légcsavarját.
Van egy tippem:
- a vadászgépeket szereljék olyan forgó pengékkel, mint az ókori szekerek tengelyén volt, hogy amikor mellé ért egy másik harci szekér szét tudták forgácsolni vele.
kieg:
Mit keresett ott egy US felderítő drón ???
na mégis ?
- pl. orosz hajók pozicióját mérte fel, hogy ki lehessen lőni őket..
Akkor ez oroszok részéről védelmi intézkedés volt ??
Nemzetkozi legterben volt. Nagyjabol barmit is csinalhat.
oroszok is bármit csinálhatnak ha valami zömmög a levegőben és nem darázs
Pontosan mi is hatalmazza erre fel őket?
semmi, de engedélyt se fognak kérni..
jelenleg a legsötétebb hidegháborús állapot van - gyakorlatilag minden egyezményből kiléptek.
a jog csak egy papír - ha nem tudják betartatni.
igen, oroszok teljesen el fognak szigetelődni a világ 40 országától, de van másik 200 - persze ezek nem a 'demokratikus' és 'haladó' országok.
hogy ez meddig lesz és meg fog-e változni én nem tudom.
Értem, akkor csak szarul fogalmaztál. Azt akartad írni minden bizonnyal, hogy akkora büdös gyökerek, hogy bármit is megengednek maguknak.
A maradék 200-ból nem tudnak chipeket, és mélytengeri olajfúró technikát beszerezni, de még légzsákot sem a ladákba.
Kérdés, hogy pl a transponder be volt-e kapcsolva. az oroszok azt állítják, hogy nem. Azt is érdemes végiggondolni, hogy ha az USA légterérnek határán bukkanna fel egy orosz drón azt az amerikiak hogyan kezelnék :). (a kínai ballonos történet azért nem áll meg, mert az konkrétan végig grasszált a területük fölött)
szegény meterológiai léggömbök is hogy jártak..
Komplett hülye volt Biden. Ha megjelenik egy léggömb, első nap kérdez, ha nincs válasz, másnap lelövi. Átment a kínai léggömb az egész USA felett.
Mindenki Magyarországon röhögött, amikor egy hibás ukrán drón átment az országon és Horvátországban lezuhant.
Van légvédelem a világon. Bemész engedély nélkül Magyarországra, ugranak a gripenek és lehoznak a földre. Már ha épp foglalkoznak vele.
Normális ország fölött nem röpködnek az UFO-k csak úgy össze-vissza.
Egy gyalogsági ásóval. Nyilván ez nem szokatlan az oroszoktól, na de egy 400 km/h körüli sebességgel repülő drónt meggyalásózni egy Szu-27-ből, ami ilyen sebességnél valószínűleg nehezen irányítható... :D
:)
https://www.bbc.com/news/world-europe-64960384
Úgy néz ki, nem volt gyalásó. Valószínűleg már abból is kifogytak.
:)
Zelenszkij úrral majd valószínűleg azért elszámolnak a háború után, hogy minek kellett egy nem létező városért ezerszámra katonákat feláldozni. Is. Meg másért is.
trey @ gépház
A háttérhatalom lájkolja a vérfürdőt. Szerintem nem lesz semmilyen elszámolás, csak akkor ha a népnek nagyon muszáj bűnbakot mutatni. A legvalószínűbb, hogy kitüntetik, vagy szentté avatják.
Úgy értettem, hogy a nép számoltatja el. Mert most sodródnak vele, jobbat nem tudnak. De, valószínűleg lesznek majd kérdések. Utólag. Ott sem mindenki Zelenszkij-fan ám!
trey @ gépház
Meglátjuk. Én csak örülök, ha igazad lesz.
A szar vezetést ~könnyű és ~tartalmatlan aktus egy másik szar vezetésre cserélni. Szerintem fontosabb, hogy az embereknek el kell majd számolni magukkal és egymással, hiszen ők fognak tovább együtt élni a döntéseikkel, tetteikkel, traumáikkal és egymással.
:)
Jaj.
A huszonegyedik században vagyunk, létezik az Internet, nem csak a TV-t lehet nézni már. Aki még mindig nincs tisztában azzal, hogy a legtöbb politikust a háttérhatalom irányítja, az biztos egy kő alatt él.
Vagy, egy másik lehetséges magyarázat: az illető még nem hibbant meg.
Zelenskij esetén egészen nyilvánvaló, hogy színészből építették fel évek alatt úgy, hogy valami vicces műsorban eljátszotta, hogy ő egy őszinte politikus. Nézzetek utána, hogy ez mibe került és kik finanszírozták! Nyilván csupa jóindulatból csinálták.
Hát ja, rendes politikus jogi egyetemet végez, nem pedig színművészetit... oh wait.
Amilyen módon ezt kijelented, erre pont annyi alapod van, mintha valaki rólad állítja ugyanezt.
A gyíkembereket se felejtsd el megemlíteni.
Ez egy tipikus hírelhárítási módszer, hogy egy állítást azzal próbálsz hitelteleníteni, hogy egy teljesen másik állítással mosod össze teljesen alaptalanul. Jöhet ide a lapodföldezés meg hasonlók is.
A háttérhatalmazásnak kb. annyi alapja van, mint a laposföldezésnek.
Mert kísérletekkel be van bizonyítva, hogy nem lehetséges az, hogy a politikusoknak van "főnöke" aki megmondja neki, hogy mit csináljon, ezáltal a háttérben maradva gyakorol hatalmat?
Egyrészt általában állítást bizonyítanak, nem annak ellenkezőjét. Másrészt szerintem az emberek nagy többségének a háttérhatalom fogalom nem ezt jelenti.
Szigorúan véve amúgy minden politikusnak van főnöke, hiszen jellemzően választott képviselők tehát a választópolgárok a főnökeik, vagy ha nem is választott politikusok, valamilyen politikai tömörüléshez tartoznak, vagy valamilyen adott cél érdekében tevékenykednek.
Mit jelent a háttérhatalom fogalom? És hogyan lehet egzakt módon bizonyítani, hogy nem létezik? Hasonlóan a laposföldhöz?
Nem kell hitelteleníteni. Hiteltelen.
Lock
Nem gondolnám, hogy szoktam változtatgatni...
A lenyeg, hogy idetalalok, ha ervelesi hibaval, azon belul is szalmababbal talalkozok megint toled. Kelloen gyakori. :)
Ez egyik sem. Csak jelezném. A posztoló kijelentése hiteltelen, mert a benne szereplő kitalált dolgot megpróbálja valósnak beállítani.
Szerintem "háttérhatalom" helyett használd a "nyugati elit" kifejezést, mert egyrészt kb. ugyanazt jelenti, másrészt így a nyugati elit jelenlévő kommunista csicskái jobban magukénak fogják érezni.
:)
Bahmut nagy törést okozhat Z karrierjében, ha kiderül, hogy a taktikája stratégiai tévedést eredményez.
Wishful thinking
Nagyon nem.
Az ilyen pontok később lesznek egyértelműek. Jelenleg amit tudunk róla, hogy két táborrá osztotta őket.
Bakhmut a tavaszi offenziva egyik kulcstenyezoje, hogy meg meglegyen.
Bar ahogy haladnak a katonai leszallitasok, nem lesz abbol az offenzivabol semmi se. Amerika is mar pedzegeti, hogy minden allam sajat dontese, hogy mennyi vadaszrepulot ad Ukrajnanak (leforditom: nem adnak olcsobban f16-ost helyette ...).
Sokkal erdekesebb, hogy Lviv kozeleben egy 120 meterre (!) a fold alatt levo bunkert likvidaltak az oroszok 6 tőr (Kinzhal) rakétával. A bunkerben volt legalább 300 ember, abból 40 magas rangú CIA-s és NATO-s vezető.
Ez az a voros vonal, amit eddig nem leptek at az oroszok. Amolyan iratlan szabaly, hogy egymas vezetoit nem veszik direkt celba. Most ez megtortent.
https://www.theinteldrop.org/2023/03/09/2nd-kinzhal-attack-hits-natos-w…
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Az általad hivatkozott cikkben (amely alapján te tényként közölsz dolgokat): 80 méter mélyen...., nem megerősített információk szerint NATO légvédelmi parancsnokság...., feltételezhetően volt ott 40 magas rangú külföldi szakember..., még a nem megerősített információk alapján történő feltételezések (LOL) sem említenek NATO-s vezetőt, a CIA meg konkrétan nincs megemlítve az egész cikkben... Az orosz haderő szerint....
Vörös vonal. Nem megrősített információk alapján. Feltételezhetően. /o\ Propaganda-papagáj XD
Van am video is (amibol a cikk szulethetett), ahol egy magasrangu ukran katonai vezeto mondja el. De gondolom, azt mar megtalalod egyedul, ha ennyire lenezed a masikat.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Nem, nem találom meg, mert nem merülök nyagig a
fosbapropagandába...Sajnos a hozzászólásaid ezt nem támasztják alá.
:)
Gondolom Putyin is el lesz számoltatva, mert neki meg 3x-os szorzóval hullanak az emberei. És gondolom ez az ukrán taktika: amíg 1:3-hoz az arány, addig érdemes "darálni" a ruszkikat.
Több, mint tíz. Gondolom, a pontos mennyiség hadititok.
:)
Ha már belendültek a ruszkidrukkerek, ez is egy történés:
A NATO-erők elfogtak egy orosz gépet
Valóságtartalma nyilván annyi amennyi: a tények szemben a tagadásokkal.
A másik veszélyes történés, és ez lehet hogy a legveszélyesebb a támadókra: zuhan az olajár
Jah, komoly történés, hogy az észt légtérben lévő NATO gépek észleltek egy nem észt légtérben repülő orosz gépet, és figyelték, ahogy nem észt légtérben repül...
:)
Fuss neki ismét, mert ez nem sikerült!
Miért én fussak neki annak, ami neked nem sikerült? A fajtád leszokhatna már erről.
:)
Súlyos értelmezési deficitet tapasztalok a forrás és a reakciód vonatkozásában.
Így hívod azokat is, akik pártatlanul elemzik a helyzetet?
trey @ gépház
(Majd ha lesz itt olyan, szóljál.)
jelen.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Csatlakozom. Zelenszkij és Putyin jól kib.szott az ukrán és az orosz emberekkel. Békét!
Hogyan definialnad sajat szavaiddal a partatlant?
Pártatlan? Ez most komoly?
Csak egy sith targyal vegletekben
Nekem nincs semmi problémám az oroszokkal, de...
Még Iránnak is voltak golyói direktben leszedni az amerikai drónt, illetve megrakétázni az amerikai bázisokat. Ez a nekimegyünk, majd letagadjuk dolog elég ciki.
Aztán persze lehet, hogy privátban közölték az amerikaiakkal, nem akarnak több drónt látni a környéken. Majd a közeljövőben kiderül. Ha továbbra is folytatják a missziókat, akkor viszont ez egy kockázatos és teljesen értelmetlen manőver volt, ami miatt pont, hogy gyengének tűnnek az oroszok.
Persze a pilóta képességei figyelemreméltóak.
én amit láttam a videon (42mp): üzemanyaggal beterítette ráfordulással a drónt, de nem ért hozzá.
Hogy volt-e második megközelítés és akkor koccolta le a drónt az orosz gép - azt nem mutatták.
Ha üzemanyag sugárat mutatják, akkor a koccot miért nem ?
Érdekes, mert az egyik propellerlapáton látszik sérülés:
https://i.imgur.com/q3CcjRU.jpg
De rejtély, miért csak az egyiken, illetve hogy nem kapta el a Szuhoj a stabilizátort:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/MQ-9_Reaper_UAV_%28…
Lehet, hogy ezért jött "ferdén"? Én csak flight simulatorban és hasonlókban repkedek, de én úgy csináltam volna, hogy a gép valamelyik masszívabb részével, például az orrkúppal kicsit hozzáértem volna a propellerhez. Eleve sokkal kisebb sebességgel jöttem volna, mintha formációban repülnék a drónnal. Persze az orrkúphoz közel ül a pilóta, nem biztos hogy jó ötlet azzal koccolni... Gondolom a Szuhoj pilóták jobban képzettek nálam a kérdésben :-)
Az orrkúp pont nem egy nagyon masszív rész, általában érzékeny berendezéseket tartalmaz (pl. radar).
Plusz esélyes hogy az orosz gép minimális sebessége alatt repült a drón, bár ennek lusta vagyok utána guglizni. Mindenesetre nem feltétlen tud vele formációt felvenni.
> Érdekes, mert az egyik propellerlapáton látszik sérülés:
Vagy csak kamera sync.
Egyebkent nem az a szep ebben a dron leszedesben, hogy nemzetkozi legter (egyebkent kevesebb, mint 60km-re volt Szevasztopoltol plusz transzponder ki volt kapcsolva), hanem olyan erzekelovel volt felszerelve, ami annyira szupertitkos, hogy eddig meg ukrajnanak se adtak ilyent dront, nehogy orosz kezre keruljon.
Konkretan Gorgon Stare kamerarendszerrel volt felszerelve:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gorgon_Stare
Jah, es az USA pattog ossze vissza, de az oroszok kiemelik a Fekete tengerbol (mar van ott 4 hadihajo, meg a Kommuna kiemelőhajójuk), mig amerikai hadihajo nem tud bemenni oda (ugye a torokok nem engedik at Boszporuszon). Ha megnezitek az osszes amerikai dron elkeruli a torok legteret...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Bárhogy is nézzük, másik ország hadi eszközét szándékosan leszedni az bizony háborús cselekmény.
Szerintem háborús cselekmények csak háborúban vannak. Meg a "libsi" fejekben.
:)
A világ lakosságának renitens része: 63.8%
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Kínát nem nagyon nevezném orosz barátnak, sokkal inkább semlegesnek.
CNN: "China has refused to condemn Russia’s attack on Ukraine — or referred to it as an “invasion,” instead blaming the advance of NATO for provoking the conflict."
Ha ez a semlegesség, akkor viszont kifejezetten érdekes miért titulálnak sokakat itt "moszkovitának".
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Ez csak blama. Nyújt e katonai támogatást? Nyújt e bármiféle támogatást?
Szatelit-képekkel segíti az oroszokat BBC
A szankciók kijátszásában gazdaságilag segíti az oroszokat Bloomberg
Radarokban és drónokban használt IC-kkel segíti az oroszokat WSJ
Gépkarabélyokkal és testpáncélokkal segíti az oroszokat Politico
Stb, de persze ezek csak azok amikről jelenleg tudunk.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
.
A hágai Nemzetközi Büntetőbíróság elfogatóparancsot adott ki Putyin és Lvova-Belova ellen. Alakul szépen az új vasfüggöny.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
A vasfüggönyt Putyin építi, ahogy elődei tették.
Ha szerencsénk van, elmesélhetjük az unokáinknak, hogy volt egy pont, amikor a degenerált nyugati idióták száma tetőzött Európában.
:)
Úgy legyen.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Ha jól emlékszem pont ez volt az elgondolás 1945 után is, mintha szarul öregedett volna nem?
Valószínűleg rosszul emlékszel.
:)
Aha, kollektíven mindenki rosszul emlékszik, vagy csak restaurálni akarod azt az időszakot?
Talán ha mondanál valami konkrétumot, nyilvánvalóvá lehetne tenni, hogy miben tévedsz.
:)
Ez volt a kiinduló. Te írtad. Gondolom érted mit írtál, valamint feltételezem tudod, miért épült a vasfüggöny 1945 után.
A fajtád szokása szerint megint abból indultál ki, hogy mit csináltak "mások", nem pedig abból, mit csinált a saját közösséged. Ti vagytok a világ közepe. A világ ártatlan, tökéletes közepe.
:)
Az én fajtám az ember. Általában az emberek abból indulnak ki amit tapasztalnak. Te most itt baromságot írtál fent (szerintem legalábbis), de kíváncsi voltam hogyan fejted ki miért volt az 1945 utáni bezárkózás jó. Nem sikerült kifejtened, helyette elkezdtél terelni.
Egyértelműen fogalmaztam, te pedig egyértelműen félreértetted. Ennél többet nem tudok segíteni.
:)
-1
Igazad van. Tudok segíteni: oxigént neki!
:)
:)
Másrészről viszont, ha a népesség száz százaléka fizetett ruszki troll lesz, akkor mi értelme lesz az egésznek?
Néha tehetnétek fel valódi kérdéseket is.
:)
A fajtád úgysem értené.
Ezt már valódi kérdésnek szántad?
:)
Nem tudom ki koveti kozelebbrol az orosz fegyvereket, de eleg durvan kezdenek fejlodni. Rengetegben jobbak a nyugatiaknal.
Van ez fenykepezoallvanynak kinezo dron zavarojuk, ami passziv, es csak akkor kapcsol be, ha repul egy UAV. Igy nez ki:
https://imgur.com/mWUMObG
Van meg vagy 5 masik zavaroallomasuk (kezi, auton, fixen telepitett).
Van rengeteg raketajuk, amit egyszeruen nem tudnak leloni (mert tul gyors, vagy mert manoverezik, es ettol kiszamithatatlan a palyaja).
Van egy csomo, ami messzebb hord, igy hatrebb telepitheto (frontrol akar 120km-re, mig az amerikai "csak" 80km-re tud elloni)
Egyetlen baromi nagy hatranya van az oroszoknak, megpedig a starlink. Olyan muhold folenye van a nyugatnak, hogy bombakraterbol visszaelemzi az AI, hogy mi lotte ki...
Szerintem nagyon nem szabad lebecsulni az oroszokat. Jonnek ki a cikkek, hogy a tartalekaik kevesebb, mint 10%-at szabaditottak fel (muholdfelvetelen elemzik, hogy mennyi tank fogy egy-egy raktarbol).
Az latszik, hogy amerika kezd kihatralni, nyakukon lassan a valasztas, ez a haboru meg 2 evig lazan kitart meg orosz reszrol, es az ukranoknak is elkepeszto emberveszteseguk van. Szoval lassan elfogynak az ukranok. Azert Oroszorszag nagy orszag.
Olvastatok a kiszivarogtatott 220oldalas nato doksit, hogy milyen infokkal segitik az ukranokat?
https://telegra.ph/NATO-dayot-VSU-koordinaty-celej-CHast-2-11-24
Ott van benne a tavaly tavaszi ominozus eset, amikor azon rohogott a fel vilag, hogy mennyi orosz katona veszett oda, mert nem tudtak atkelni egy kisebb folyon luhansk megyeben? Konkretan benne van GPS koordinataval.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Említettem ezeket itt mert engem is inkább ez a része érdekel. A kép valószínűleg egy Strizh-3 zavaróállomás (videó róla, auto translate használatával angol felirat is elérhető).
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Az élőerő az egyetlen, ami az ukrán oldalon korlátozottabban áll rendelkezésre - minden más csak nyugati politikai döntés kérdése. Akkora gazdasági potenciával, készpénzállománnyal és technológia fejlettséggel rendelkezik a nyugat, amivel Oroszország egészen biztos nem veheti fel a versenyt.
Nekem kérdőjel hogy nem fog-e tényleges katonai intervenciót alkalmazni a nyugat, ha rohamosan fogyni kezdenek az ukránok - politikailag ezt is nehéz eladni, meg azt is, hogy hiába támogattuk az országot, Putyin felülkerekedett.
Robert C Castel felteszi a kérdést, hogy mit érsz a technológiai és gazdasági potenciáloddal, ha 100 orosz harckocsi csöve néz a fejedre?
Túl van dimenzionálva a technológiai fölény. Az oroszok már belátták, hogy Armaták gyártása helyett jobban járnak a régi T72 modernizálásával.
Egy Armata 10x drágább, de simán kinyomják gyalogsági fegyverrel is. Nem véletlen drónoznak az oroszok. A drága fegyverek szart sem érnek. Olcsó, nagy pusztításra képes fegyver kell, vagy olyan, amit nem lehet még könnyen hatástalanítani.
Ebben a háborúban nem nagyon láttál modern fegyvereket: az ukránok nincs, az oroszoknak pedig hiába van, ha képtelenek eleget gyártani belőle.
uhh, ez nagyon komoly tevedes..
Konkretan ez alatt a ket ev alatt (egy kicsit eloreszaladtam 2024-re, amikoris az amerikaiak *bárhogy*, de *mindenképpen* zárniuk kell), tobbet fejlodtek a fegyverek mint az elmult 40 evben osszesen.
Konkretan paradigmavaltas van folyamatban. Kb. ugy ahogy a 2. vh elejen egy vas tolcserrel fuleltek a kozelgo repulot a vegere meg volt radar.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Melyek azok az új fegyverek, amit most először, tömegesen vetettek be az elmúlt 1 évben?
Hiperszonikus raketa (ha letezik, kodos es onellentmondo cikkek beszelnek rola)
Ugye a slágertéma a drónok. Amit most *tömegesen* vetnek be.
Az eredeti iráni Shahed -136 drón, itt egy bemutató videó:
https://www.youtube.com/watch?v=-U0usQ-g9GM
Itt az oroszok által felturbózott változat bemutató:
https://www.youtube.com/watch?v=HQa-TsvmYj4
A török bayraktar TB2 drón:
https://www.youtube.com/watch?v=Wil6V0sYHf8
A TB3 drón:
https://www.youtube.com/watch?v=Mw62n3g53vM
Itt egy kínai drónos raj demonstráció videó:
https://www.youtube.com/watch?v=Ma3ya_lqCLM
Elvileg az oroszoknak is lesz, itt egy pletyka cikk róla:
https://eurasiantimes.com/russias-killer-swarm-drone-project-russian-ch…
A vitorlázó bombák (glide-bombs)
Upab-1500B-E/K029BE
https://en.wikipedia.org/wiki/KAB-1500S-E
50km hatósugár, direkt föld alatti betonbunkerekre használják (1000kg robbanótöltet)
Kh-36/9-A-7759
https://en.topwar.ru/168400-kompleks-raketno-bombovogo-vooruzhenija-gro…
Ez is 50-60km-t tud, de ebben az a pláne, hogy vissza tud fordulni, miután elengedte a repülő.
Kab-1500LG
lézer irányított bomba
https://en.wikipedia.org/wiki/KAB-1500L
Az amerikai JDAM orosz megfelelője, aminél egy Fab-500 as bombára aggattak szárnyakat.
Ugye az amerikai JDAM-ban is az a pláne, hogy hagyományos bombára(MK-80) szerelnek gps vevőt és szárnyakat.
Hiperszonikus rakéták, amiket nincs hogy lelőni:
Kinzhal (ami tőrt jelent), 3000km a hatósugara, és MACH 12-t is képes elérni (ez ugye csak feltételezés).
Van még a Zircon is.
Drón zavarók. Ebből rengeteg féle van az oroszoknál, és egyre jobbak a hatástalanításban.
A.I.
Ez egy nagyon komoly dolog. Ugye amerikának és a nyugatnak annyi műholdja van, mint égen a csillag (starlinkekkel meg pláne),
és ezeket a képeket valós időben elemzik AI segítségével.
Ilyen se volt régen.
Ugye az AI kezd leszivárogni a fegyverekbe is.
Az egyik orosz katonai vezetőt arcfelismeréses bombával likvidálták, abban a zöldséges boltban, ahova gyakran járt.
Ugye most van egy olyan projektjuk az ukránoknak, hogy halott orosz katonákat fotóznak, és AI segítségével (Clearview AI) megkeresik a családjukat oroszországban. Majd kapcsolatba lépnek a családdal és közlik, hogy meghalt a fiúk.
Amolyan pszichológiai hadviselés.
ott van a franciák storm shadow rakétájuk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Storm_Shadow
Elvileg ez a cél felrobbantása előtt felemelkedik és magasból összeveti, hogy egyezik-e a cél tájképe, a benne tárolt képpel, és csak egyezés esetén támad.
Itt egy elég jó cikk, hogy műholdról mennyi mindent ki lehet deríteni AI segítségével:
https://www-wired-com.translate.goog/story/spotting-objects-from-space-…
Megérkeztek az első harci robotok Ukrajnába:
https://www.youtube.com/watch?v=czFMRqO7FP8
Ahh, annyi van, hogy igazaból meguntam már írni. Többet fejlődik most a világ katonai gépezete, mint az elmúlt 40 évben összesen. Tényleg.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Kínaiak a harci tapasztalatok megosztását kérték az oroszoktól és többek közt kamera rendszereket adnak át, hogy tudják tanulmányozni a harcot – készülnek Tajvanra.
minden háború alatt van egy ilyen löket a technológiai fejlődésben, nem?
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Az izraeli-palesztin haboruban van?
Az iraki haboruban volt?
Tudod itt mindenki azt mondja, hogy az oroszoknak nincs penze, nincs embere, a fegyverei elavultak. Aztan egy eve tart, es olyan fegyvereket latunk mindket oldalon, hogy csak pislogunk.
Igen, egy haboruban, ahol mindket fel megteheti, ott bizony technikai fejlodes van *mindket* oldalon.
Es igen, ez a loket van akkora mint elotte 40 ev volt. Ezt mondom.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
> Tudod itt mindenki azt mondja, hogy az oroszoknak nincs penze
Beszéltem mindenkivel, nem emlékszik, hogy ezt mondta volna, inkább ilyesmiket:
https://index.hu/gazdasag/2022/02/26/oroszorszag-ukrajna-haboru-putyin-…
Javaslom ezt, mert nemigazán beszéled a nyelvünk, talán segít: https://www.interlanguage.hu/magyar-nyelvtanfolyam/
> Ugye az AI kezd leszivárogni a fegyverekbe is.
Nicsak, mar az index is cikkezik róla:
https://index.hu/kulfold/2023/03/20/autonom-katonai-rendszerek-dronok-m…
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Per pillanat épp azért -is- van lőszerhiány Ukrajnában, mert bár a legtöbb lőszerszállító országban a minimum szintre (egyeseknél az alá: lásd németo. bizonyos kaliberből 2 napi lőszer adag) apadtak a készletek és nagy megrendelések vannak feladva; de pl van olyan alapanyag ami kínából érkezik: azok meg nem sietnek teljesíteni a sokszorosára ugrott megrendelést.. ..hja és persze mindezt az után, hogy a világon mindenhol felkutatták az összes ex-szovjet készletet: az volt az első amit oda vittek: részben azért is van szükség a nyugati technikára, mert ezekhez van(volt) még elérhető mennyiségű lőszer. Majd felpörögnek ezek a megrendelések is, csak ugye a beruházó gyártó sem 1-2 megrendelés miatt akar komplett infrastruktúrát építeni: hosszútávú szerződésekben kell garantálni a megtérülést, hogy megérje a cécó: engem ez rémít meg leginkább. Mert ahol felhalmozott készletek és gyárak vannak, ott lobbi érdek is van arra, hogy azok a gyárak 0-24ben termeljenek és el is használják a készletet...
Az anyagháborúban az emberek és a harci eszközök mellett a lőszer illetve annak a felhasználási pontra célba juttatása a kihívás; így most a gyártás-szállítás téren zajlik a logisztikusok között épp a háború :).
Ezek fényében nem mondanám, hogy *csak nyugati politikai döntés kérdése*. A kínai alapanyagnak kitettség miatt pl rajtuk is erősen függ, hogy miből mennyit és hova; milyen ütemezéssel.
Ez az anyagháború azért alakult ki, mert az ukránokat egy szűk fegyverarzenálhoz tartozó lőszerekkel kell ellátni - nem kaptak a NATO-tól ballisztikus rakétákat, vadászbombázokat, helikoptereket és egyelőre tankokat sem.
Én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a nyugat nem jutott el arra a pontra hogy politikailag Ukrajnát nem engedheti el, tehát adott esetben intervenciót is alkalmaznia kell - ez az orosz hadsereg végét jelentené Ukrajnában.
Azért tegyük hozzá, hogy mindkét fél őrületesen sok lőszert használ el, nem csak az ukránok küzdhetnek hiánnyal.
Ne fesd az ördögöt a falra; van elég bajunk így is. Nagyon remélem, hogy ilyen baromság előtt behúzza valaki akinek maradt egy csöpp esze a kéziféket.
Ahogy elnézem most per pillanat úgy tűnik, hogy lesz Nyugat meg Kelet Ukrajna végletesen nyugati illetve keleti kiszolgáltatottsággal.
> ez az orosz hadsereg végét jelentené Ukrajnában.
Kínának nem érdeke az orosz bukás. Ne gondold, hogy ha a NATO bevonul, automatikusan nyernek.
Ha 2 millió sorköteles kínai látogatóba megy, gond lehet. Főleg ha fegyvert is küldenek hozzájuk. De lehet, hogy Ukrajna helyett Tajvanba látogatnak a kínaiak és rögtön két frontos is lesz a háború.
A NATO nem bír 145 millió ruszkival sem, akkor 1.4 milliárd kínaival és 145 millió ruszkival majd bírni fognak...
Nincs garancia a sikerre, ha a NATO bevonul. A ruszkik Berlinig szoktak kirándulni vita esetén...
Ez egy vágyvezérelt hozzászólás volt.
Kína exportjának túlnyomó többsége az USA és szövetségesei felé irányul és ehhez mérten eltörpül Oroszországgal való gazdasági kapcsolata - Kínának nem érdeke Oroszország mellett harcolni, ahogyan a nyugat ellen sem.
Az USA épp most vetíti magát közös fenyegetésként Kína és Oroszország irányába egyidejűleg. Ettől függetlenül persze ettől ezek nem lesznek szerelmesek egymásba, de pl az amúgy is szoros hadiipari kooperációt sikerülhet elmélyíteni közöttük (aminek már mutatkoznak jelei).
Ezért nincs lőszer
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-03-14/rheinmetall-says-eur…
Jogos. Ha Európa nem fizet, majd hülyék leszünk lőszert előállítani. El kell kezdeni adókat emelni, hogy a polgárok jólétéből háborúsdit játsszunk.
A hitelt majd valakinek fizetnie kell..
Nincs mese most már meg kell semmísiteni az "ellenséget": Elfogatóparancsot adott ki Putyin ellen a hágai Nemzetközi Bíróság (444.hu)
A kormánybarát média meg III. VH.-t vizionál: Elképesztő mennyiségű fegyver érkezett Ukrajnába, küszöbön a harmadik világháború (origo.hu)
Nyugatnak le kell állnia a fegyverszállításokkal..de azt nem látom sehol leírva hogy az oroszoknak mit kellene tenniük, annak érdekében hogy tűzszünet és béke legyen.
Ha nem védekezik az ellenség, akkor nincs is háború.
Brékinnyúz: Bajer Zsóti is kiadta az elfogatóparancsot Bidé és Zselé ellen.
A fajtád valószínűleg nem érti, de az embernek elsősorban azon közösség dolgába van lehetősége belepofázni, amelyiknek tagja.
:)
Te úgy gondolod, hogy Bayer Zsolt és csürhéje a nyugat részének tart minket? Hivatalosan is elismernék? Vagy már mi is szállítunk fegyvert? Vagy hogyan máshogy érted a "fegyverszállítások leállításába" beleszólni?
Kérlek, nyiss az oxigéncsapodon.
:)
Mindig elszomorít mikor látom, hogy elértük a határaid...
Örülök, hogy nincs okod szomorúságra.
:)
Amugy hallottatok, hogy jon az uj Harry Potter konyv? Lesz benne egy uj atvaltozastan tanar, aki a fantaziatlan rosszul ervelo progressziveket egy orara gyikka valtoztatja majd, de aztan elmulik.
Az orosz hadsereg válságban van. Szétlopták a felszerelést, ami maradt az szar, demoralizáltak a katonák. A Wagner próbál az orosz haderő helyébe lépni, és itt valójában Prigozsin az aki Putyin hatalmára pályázik. Ez a szerény véleményem.
Az USA/dem megnyerte az informacios haborut.
A csatateren ettol meg lofaszt se tudunk, hogy mi hogy all, mert mindennek allitjak mindket oldalon az ellenkezojet is. Es a valodi haboru tortenelmet ott irjak a csatateren, nem a bulvarlapok irodaiban, es nem is egy NATO tagorszag kanapejan.
Miota elkezdodott a haboru, a nyugati media szerint 42x fogytak ki az oroszok a loszerbol es mar tavaly marciusra kifogyott az osszes orosz tankbol a benzin.
A jó hír az, hogy mi legalább nem vagyunk nyugat:
https://telex.hu/zacc/2023/03/03/az-origo-alternativ-univerzumaban-az-u…
Az origos ujsagirok balfaszsaga megmutatja nagyban azt, amit a Guardian, CNN stb. piciben balfaszkodik ossze. A gond, hogy az elobbit csak parmillio magyar olvassa, az utobbit az egesz fejlett vilag osszes ujsaga atveszi.
Mindkét oldal faszságokat írogat, nyilván a megfelelő propagandacél érdekében teszik.
És összeomlott a gazdaságuk ezért már nincs is háború. Aztán belelóg a bilibe a kéz..
Azért körvonalazódik, hogy Prigozsin egyre nagyobb hatalmat szerez a Wágner sikerei és az oroszok kudarcai révén.
Trump attól fél, hogy letartóztatják hamarosan. Híveit felszólította hogy tüntessenek: Post | Truth Social
Mi lesz most? Ki fog most békét csinálni?
Kinek kell a béke?
Inkabb: hogy nez ki egy realis bekekompromisszum?
A mi dolgunk?
Alapvetoen nem.
De a nyugati nep 70-80%-a hulyesegeket gondol realis bekefeltetelnek.
A nyugati nép saját önhittsége révén azt gondolja békének, ha le tudja rabolni Oroszország természeti kincseit is, mint tette ezt számos országgal. Ugyanígy lerabolta a világ szürkeállományát is. Ez a rabolt vagyon mostanra elfogyott, az biztosította eddig a nyugati jólétet. A nyugat exponenciális hanyattlásba kezdett, elég megnézni a PPP GDP-t, a BRICS országok megelőzték a G7-eket (a PPP GDP a tényleges össztermékre jellemző érték, nem úgy mint a sokat szajkózott Nominal GDP). Szóval egyelőre az igazi békének nem látom az esélyét, de még tűzszünetnek sem. Viszont attól tartok megint a fasz rossz végén vagyunk.
Oroszországhoz képest mi is nyugatra vagyunk, azt' nézd meg, milyen szürkeállományt raboltunk le... Ahogy az ismerőseimtől hallom, akiben volt még valami perspektíva, az már rég Indiában vagy Brazíliában építi a karrierjét.
Egy kis nyelvi segítség, a "nyugati nép", "nyugati világ", "a nyugat" nem konkrét országokat jelent.
Igaz, gyuri31 még itt van nekünk, szóval nincs aggódnivalónk.
A Nemzetközi Bíróság nevű gittegylet (sem az USA, sem az ENSZ nem ismeri el) elfogatóparancsot adott ki Putyin ellen. Putyin, amikor meghallotta:
trey @ gépház
Biden is ott van:
Az amcsi logikai is érdekes, elfogató parancs = érv.
:D
🤣
trey @ gépház
Csak idézem.
Le is fordítom neked:
Az elfogató parancs a tagok részére kötelező érvényű. US számára nem kötelező (mivel nem tag), de magával a döntést jogosnak tartja.
Ez olyasmi, mint, hogy az USA szerint a kazettás bombák gonoszak, akik használják, azok terroristák, csak éppen ők az egyikek, akik nem írták alá a betiltásukat? 🤔 😆
trey @ gépház
..és raktároznak belőle készleteket...
Nem, ezt te akarod belelátni.
Hogy kiszélesítsük, van valami hasonló politikai ok, amit te próbálsz elferdíteni. Ez pedig a következő: US része volt az ICC tervnek. Az egész elhúzódott és politikailag úgy alakult, hogy nem tudták megszerezni az optikailag szükséges belső irányítást. A megfelelő kontroll látszata nélkül ez az US pozícióját gyengítő tényező lett volna, ezért nem tudta az akkor Dem. adminisztráció megfelelő támogatással bevinni jóváhagyásra. Aztán változás történt az adminisztrációban, akiknek még jobban nem állt érdekében csatlakozni egy olyan szervezethez amelynek a vezetéséért küzdeni kell, nem mellékesen még be is citálták volna az US elnökét háborús bűnökért.
Ez így az US pozíciójában elfogadhatatlan volt, most pedig már akár szeretné egy vezető akár nem, politikailag nem tudja eléggé vonzóvá tenni és ezért nem fog belpolitikai frontot nyitni.
De egy szónak is száz a vége, nem tagja az ICC-nek. Ezért nem kötelező rá egy ilyen elfogató parancs. De simán csatlakozhat hozzá és önerőből hozhat hasonló döntést. Az US elnöke pedig (szavakban) meg is erősítette ezt. Kérdés maradnak e szavak ezek (szerintem igen).
😂
trey @ gépház
Ez az érvnélküliség csodálatos a részerdről.
Nehéz arra mit mondani, amikor még te is azt írod ide tulajdonképpen, hogy amit nem tud kontrollálni az USA, annak inkább nem is kíván részese lenni.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Bármit nehéz lett volna ily mértékű mellébeszélésre írni. :)
trey @ gépház
Ha nem akarod érteni mi van a mögött hogy Biden azt mondta egyetért az ICC döntésével, akkor nem akarod. Ettől még tény marad.
Ezt senki nem tagadta. De célszerű lenne átlátni ezen, és meglátni amit odaírtam. Függetlenül egyetért az ICC által meghozott döntéssel. Ez egyelőre csak egy politikai nyilatkozat és szerintem nem megy tovább, de már maga a politikai nyilatkozat sokat mond. Pláne, ha nem marad az.
Én amikor először ezt belinkeltem ugye a vasfüggönyt hoztam fel, ami alatt leginkább azt értettem, hogy ez igenis egy jelentős lépés az elszigetelődés felé. Az, hogy Bayer viccet csinál belőle az szerintem nem méltó egy diplomáciailag fontos eseményhez. (Meg lehet nézni kikkel került egy lapra az Orosz Föderáció vezetője.)
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Ne becsüld le az "Orosz Föderáció" vezetőinek bűntetteit.
lefordítom, amit willy írt:
- USA nem írta alá az ICC -hez való csatlakozás - mert akár egy amerikai elnököt (vagy bárkit) is be lehetne citálni a bíróság elé, ami nem az USA-ban van és ezt egy politikai oldal se szeretné.
DE
USA-nak az érdekei szerinti ICC határozat, akkor simán hozhatnak olyan saját határozatot, ami szinkornban van ICC határozattal és akkor egyetértenek.
DE
ha olyan ICC határozata USA érdekeivel ellentés - akkor pedig olyan határozatot hoznak, ami negálja a az ICC határozatot - ami természetesen csak USA területén lesz csak érvényes.
Rossz a fordítás. A lényeg maradt ki. Jelen pillanatban az US vezetője politikai kijelentés síkján egyetértett az ICC döntésével.
melyik ágba nem tudod beilleszteni ?
csak azt ne mond, hogy márpedig programozással is foglalkozol...
Az "ágaid" lényegtelenek. Ez a lényeg.
ha nincs érved - negálod a másik vélményét ?
sajnállak - itt vége, te gy nulla vagy.
Ezen borultam a röhögéstől. Ki nem sz@rja le a véleményed? Van véleményed, nagyszerű, de még mindig abból indultunk ki, hogy mit reagált Biden. Majd rászúrsz egy személyeskedő megjegyzést arra, hogy "nincs érved". Mikor elolvasod sztem te is viccesnek találod ezt.
NATO szakik!
Az a hír járja, hogy Lengyelország belép a háborúba, ha Ukrajna nem tudja magát megvédeni. Ebben az esetben is él az 5. cikkely, ha az oroszok visszalőnek Lengyelországba?
Hát ha lLengyelországban lődöznek a ruszkik, akkor egyértelműen.
Nem az volt a kérdés, hogy Lengyelországban lődöznek; elég ha Lengyelország csapatokat küld Ukrajnába: vagyis részes félként belép az Orosz-Ukrán háborúba. Erre nem vonatkozik az egyéni(az lenne ha lengyelországot támadták volna meg) vagy kollektív védelem(az lenne ha pl egy másik nato tagot támadtak volna meg).
--
Megjegyzem a valósidejű felderítési és hírszerzési adattovábbítás valamint a tűzvezetés már olyan mértékben a NATO infrastruktúrán múlik, hogy jogos felvetés: a joggal szembe menve nem részes fél-e már a NATO (és annak x-y-z tagországai) a konfliktusnak. Természetesen szeretném azt mondani, hogy nem. De egyre kevésbé vagyok erről saját magam meggyőződve..
Ez egy klasszikus proxy háború már, ugyanaz mint amit Kína csinalt vietnámban, vagy rengeteg afrikai katyvasban az usa és az ussr között.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Tényleg klasszikus, hogy a két szemben álló atomhatalom olyan területen proxyháborúzik, amelyik korábban az egyik országhoz tartozott, és a közvetlen szomszédságában van...
:)
Ukrajna nem oroszország része volt, hanem a szovjetúnió része. Szóval, ez kicsit bonyolultabb talán mint Erdély, ami hozzánk tartozott, elvették és kész.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Felesleges tényekkel fárasztanod a bolondot, a tartótisztje farrpofáitól úgy sem hall meg semmit.
Szerintem azt írtam, hogy Oroszországhoz tartozott a terület, nem pedig azt, hogy Ukrajna Oroszország része volt.
(Sajnálom, hogy olyan helyzetbe hoztalak, hogy jakubovics dörgölőző kommentjét kell eltűrnöd a hozzászólásod alatt. De ha már így történt, remélem, tanulsz belőle.)
:)
Szerintem ha a lengyelek kezdik, akkor nem. De nem vagyok szakértő.
Kezdetnek valaki bemasolhatna az 5. cikkely szoveget. :)
Mi a búbánatért nem tudod használni a google-t? Otthon is másosakt csicskáztatsz a problémáid probélámid mogoldásáért!?
Itt ba+!
Lock
Ha a lengyelek nem vonulnak be orosz területre, akkor ez jó kérdés lesz.
NEM él 5. cikkely
NATO védelmi szövetség - ha oroszok megállnak a Lengyelhatárnál, akkor nincs ok.
Dehát a NATO megtámadta az oroszokat!
Az ötödik cikkely lényegtelen. Aki háborúzni akar, háborúzni fog. Meg az is, akit rákényszerítenek.
:)
Egyetértek. Közben 'társadalmi vitára' bocsájtottam a kérdést és arra jutottunk amit fentebb vázoltál. A NATO szerződés csak egy darab fecni.
Ha a NATO-szerződés csak egy darab fecni lenne, Oroszországnak nem lennének jogos aggodalmai a NATO miatt. Én annyit mondtam, hogy tudomásom szerint a szerződés ill. a racionalitás értelmében nincs kötelező hadba lépés, hanem az fog háborúzni, aki akar, vagy akit kényszerítenek.
:)
Lelepzted magad megint. :)
Ez a propaganda, és nem a realitás. Tartótiszted nem érezheti jól magát!
Azért használtál félkövér szedést, hogy még jobban látszódjon, hogy magas szinten térdelsz?
:)
Ha kihúzod a szádból a oroszpéniszt, akkor lesz neked is alkalmad körbe nézni a világban.
Szerencsére könnyű dolgom van, mert a számba sem vettem.
:)
He?
:)
És itt majd tapsikolnak hozzá!
trey @ gépház
Nyilván a lengyelek saját nemzeti érdeküket tartják szem előtt, de majd jönnek a "haladó" fajtájú a bayerzsótik, akik jól megmondják a tutit.
fegyveres harc egy másik ország területén - az mitől nemzeti érdek ?
most egy magyar fegyveres konfliktus Erdélyben, most ne vegyünk ide , mert az nemzeti érdek volna..
Pont annyira mint az oroszok támadása és háborúja az ukránok ellen.
De: Megtartjuk a jogunkat, hogy saját nemzeti érdekünket mi magunk állapítsuk meg, és tiszteletben tartjuk mások jogait is erre. Ezért az hogy Ukrajna egyetértésével vagy kérésére Lengyelország katonai támogatást nyújt, az csak is a két érintett ország saját belügye.
én nem tudom, hogy oroszok milyen érdek mentén támadta meg ukrajnát - nem is érdekel.
két szláv nemzet régen egy országban voltak - majd a szétesett az az ország - most meg ölik egymást, mind a kettő háborús nép, ágyútölteléknek való.
Mivel az egyiket utálni kell nehogymár szeressem a másikat - ez nem így működik - bár itt a világban azt akarják erőltetni..
szar mind a kettő.
most az ukránokkal hitették el, hogy kevésbé büdösek, mit a másik..
régen a filmekben:
- ukrán bérgyilkos volt
- ukrán maffia
stb.
most meg ők mentik meg európát :-D
aztán mégis csak jön a mantra:
meg bugyuta felősség hárítás:
és a szokásos felsőbbrendűség:
Ez NEM felsőbbrendűség, de így működik a világ, emberiség. Csak divat lett elhallgatni "PC" lett hazudni..
Dehogy nem: a nacionalizmus a zárt társadalmak sajátja.
A nacionalizmus a társadalmak sajátja. A párhuzamosan egymás mellett élő társadalmak (ezt szokás nyílt társadalomnak becézni)-al az az egyetlen probléma, hogy folyamatosan egymásnak feszülnek.
Mint például Magyarországon?
Mesélj, szerinted milyen párhuzamos társadalmak élnek MO-n.
Hát volt már ilyen hír... Sajnos...
A Mi Hazánk Mozgalom elutasítja az Opre Roma Párt elképzelését az autonóm "cigány tartomány" kapcsán
kezedben adnak egy puskát, előtted 4 ember áll:
- családtag
- rokon
- honfitársad
- idegen, másik országból
valamelyiket le kell lőnöd - melyiket lövöd le ??
Elmondásod szerint, ha NEM az idegent lövöd le - nacionalista vagy !!! - jó vigyázz mit mondasz !!!
A szokásos infantilis agymenés.
ezt gondolat kísérletnek hívják, de látom nem ment át...
Nem gondoltam, hogy körítést is kell írni, hogy tegyük fel egy elméleti kérdést..
Egyből azt irtad, hogy infantilis agymenés.
igen, én vagyok a hüje hogy veletek szóba állok.
Ha csak megkérnek, hogy válasszak 4 ártatlan közül akkor nem fogok együttműködni, válasszon ő, még akkor is ha engem választ.
humánus válasz, már már hősies - elfogadom.
De kiváncsi lennék, hogy a valóságban mi történne..
Végre sikerült találni egy helyzetet, amelyben fontos az anyós jelenléte.
:)
Vegre ezt is megeltuk ----> kezedbe
nköszönöm, hogy olvasod és kijavítottad amit elírtam.
Ukrán maffia. Ilyenekről ma már nem beszélünk. Na de 20 évvel ezelőtt... Kis időutazás.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Volt ilyen is.
Hajjaj, az biztos. Mogiljevicsnek még magyar barátnője is volt.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Mint az oroszok?
trey @ gépház
Mint pl. Viktor.
Hogy jön ide?
trey @ gépház
Nemzeti érdek...
A háborúba belépéshez hogy jön.
trey @ gépház
Úgy ahogy a háborúba nem belépéshez. Minden ország saját maga mérlegel (ha van lehetősége) aztán azt csinál amit akar. Ha katonai segítséget nyújt Ukrajnának akkor az kettőjük belügye.
Szerintem számos orosz (troll) máig is abban a hitben él, hogy 1939 szeptember 17-én Lengyelország támadta meg Oroszországot.
Mi a lényege ennek a messze mutató terelésnek?
trey @ gépház
Csak illusztráció ahhoz, hogy mennyire tévednek a lengyelek (finnek, moldávok, grúzok, etc), ha azt hiszik, hogy van félnivalójuk Oroszországtól.
Gondolom, hogy a nemzeti érdekük Ukrajna oldalán harcolni, mikor a legtöbb lengyel területet pont Ukrajna bitorolja. Ráadásul élhetetlen kisebbségi törvényeik vannak, ha jól tudom.
Voltak olyan pletykák, hogy azt tervezik, hogy bevonulnak a történelmi területeikre békefenntartóként mikor összeomlik az ukrán hadsereg. Ennek még talán volna értelme. De Oroszországgal háborúzni?
https://www.youtube.com/watch?v=FUhgaWUgJ_M, https://www.youtube.com/watch?v=ixcxF7pCRJg
:)
A fajtádnak ez a sok marhaság a fő tápláléka.
Az ilyen kommentekből látszik, hogy meg sem nézted.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Ezek a önjelölt "biztonságpolitikai szakértők" turnéznak az áltudományos elméleteikkel, könyveket adnak ki, jól megélnek a háborúból. Az egész gondolatmenetük arra épül, hogy a Nyugat és az USA provokálta a ruszkikat. Amit csinálnak egy turné, csak éppen nem zenészek, hanem okoskodók. A Kissinger meg mint valami szent próféta, mindenhol megjelenik az rég meghaladott elméleteivel (konteóival) mint alapigazság. Igazi propagandisták ők is.
rég meghaladott elméleteivel (konteóival)
---
Mesélj mégis ki neked szaktekintély? :D (a saját gondolataidon túl?)
A fajtádnak választást kéne nyerni, hogy ti jelölhessétek ki a gazdáitok számára megfelelő biztonságpolitikai szakértőket.
:)
Az ilyen kommentekből látszik, hogy meg sem nézted.
Abban azért csak egyet értesz, hogy még ha azt is állítanád, hogy mondjuk mi itt a hupon 0%-ban értünk hozzá, a NKE (volt Zrinyi) egyik oktatója csak megközelíti az 1%-os hozzáértést szerinted is, nem? Tehát azért csak érdemes meghallgatni mit mond, vagy mindenki ostoba rajtad kívül?
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Szerintem csupán az látszik, hogy – elvtársaihoz hasonlóan – egy magasan szálló egyszarvú hátán térdelve intézi hozzánk a hozzászólásait.
:)
Érdekes videót találtam, érdemes megnézni: https://www.youtube.com/watch?v=3UmUpnOIRJE "U.S. veteran speaks out on life in Russia after sanctions"
USA veterán Szibériába költözött és bemutatja az ottani életét. 16 perc angol nyelvű.
Őszintén szólva nekem ez a videó tele van red flagekkel ami számomra azt kiáltja, hogy ez full kamu. Legalábbis ha nekem kellene olyan anyagot terjesztenem ami inkább az érzelmekre hatva azt közvetíti, hogy az országomban minden rendben, 100% hogy ilyen videót készítenék. Ha megnézem igazából semmi sem derült ki azon kívül, hogy "Ukrajna nem nyerhet" "Kalifornia tele van bűnözéssel" "a szankcióknak semmi hatásuk sincs" stb. Tele van természeti képekkel és érzelmileg manipulatív montázsokkal, a fickó semmit sem beszél oroszul 10 hónapnyi tartózkodás után, nem látjuk miből és hol él pontosan, csak beszél és beszél még egy interjú formáját sem betartva, szerintem abszolút hiteltelen és megrendezett.
De tekintsünk kicsit távolabbra, itt van ez a videója az egyébként 2 hónapos csatornájáról: Propaganda or Patriotism? Erre is igaz ugyanaz amit fentebb írtam, hogy igazából az egészből annyi jön le, hogy amerikában agymosnak, oroszoknál pedig nem (használja is a robotos viccel azt a technikát amikor egy eltúlzott állítással hitelteleníted a másikat pl. ahogy a covid cirkusz kritikája egyből "laposföldessé" tesz). Maga amiről beszél viszont baromi érdekes, már csak azért is amiket fentebb felsoroltam, mert ezek a technikák ugyanúgy igazak az amerikai oldalra, és ez a "propaganda vagy patriotizmus" vita már évekkel ezelőtt is előjött egy volt kollégámmal az amerikai háborús filmekkel kapcsolatban, és a kettő egyébként nagyon könnyen összemosódik akár akaratlanul is. Tehát ha még el is fogadom, hogy ez a Daniel Castellon létezik és ez mind megtörtént, akkor is érdemes összehasonlítani ezeket a csatornákat pl. a Telex vagy 444 összevágásaival - baromi manipulatív, mint egyre inkább minden manapság.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS