- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1251 megtekintés
Hozzászólások
Ha Teslán menet közben is nyitható az ajtó, akkor nagyobb a mulatság!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy ha a gyárban letiltanak ezt-azt csak úgy, milyen egyszerűen lehet reklamálni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a popup kéne, hogy "biztosan szeretné, hogy kinyíljon a légzsák? (igen/nem)".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hasznos lehet a Tesla tulajdonosoknak is. Ha kizárta magát az autóból, meghekkeli a saját autóját, és amíg hazamegy a tartalék kulcsért, addig tudja legalább tölteni! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
The range for this is INSANE. I was able to perform this from VERY far away.
Ez igazabol csak teljesitmeny es erzekenyseg kerdese ;-)
(nem tudom, oda-vissza kommunikal-e, lehet, hogy csak teljesitmeny)
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igazabol csak teljesitmeny es erzekenyseg kerdese ;-)
Praktikusabban ANTENNA kérdése. Az 1 méteres hullámhosszra már könnyű nagy nyereségű kis tömegű Yagi antennát gyártani.
Véleményem az, hogy húdekényelmesek ezek a rádiófrekvenciás cuccok, de
1. biztonságával nagyon nem foglalkozik senki, pedig a mikrovezérlők már olyan erősek, mint a Pentium II-es számítógépek voltak. Tehát nincs a titkosításnak technikai akadálya.
2. ha meg nem szándékoznak megoldani, akkor addig is a kocsiszekrényen belül elhelyezett gomb és belső CAN busz még mindig hatékony és biztonságos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom most mit hasznal a Tesla - bar az autoiparban eleg lassan jonnek az ujdonsagok (mondjuk ez port a Teslara igaz legkevesbe) - de egy idoben a mi IC-inket raktak bele (Talan Si4011 vagy Si43xx/44xx), ebbol valamelyik 8051-es + radio (itt a security kihivas volt), illetve csak radio (SPI), ami melle sok esetben egy low cost / low end MCU kerult (ami szinten nem jeleskedett security teren).
Viszont az igaz, hogy lehet akarmilyen combos a chip, ha nincs aki kihasznalja. Ez lassan valtozik, de meg most is sok szakmabelitol hallom, hogy "minek titkositsam a homero szenzort? nem akarja azt senki bantani". Szoval igen, a hozzaallasnak kellene valtozni.
Az ujabb eszkozeink azt gondolom eleg erosek security teren, azt remelem, ezt ki is fogjak hasznalni az emberek - csak sajnos ehhez nem eleg embedded application developernek lenni, muszaj a securityhez is erteni valamilyen szinten. Itt nem az van, hogy "mukodik, tehat jo". Eleg sok mukodo de elvi hibas megoldast lattam.
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" 2. ha meg nem szándékoznak megoldani, akkor addig is a kocsiszekrényen belül elhelyezett gomb és belső CAN busz még mindig hatékony és biztonságos."
Ahogy olvasom, a Tesla arra büszke, hogy nem úgy valósítja meg a feladatot, mint az autóipari cégek, hanem valami új, trendi módon.
Ha a Tesla tanulna az Apple hozzáállássából, akkor annyit reagálna, hogy ez nem bug, hanem feature! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
<szarkazmus>
Szerintem a helyes és trendi megoldás az lenne, ha a zár vezérlőjébe bele lenne intergrálva az Alexa meg a Kortana meg Siri, meg a Google Aszisztens, és hangfelismeréssel nyitná a töltö ajtót, úgy hogy közbe mindegyik tech óriás kapjon egy értesitést a dolgorol (mert miért ne, még hasznos lehet nekik abban, hogy reklámozzanak neked valamit).
</szarkazmus>
:wq
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
github repo-t megnézve 500kb/sec sebességgel egy ~7mb-os (!) adatfolyamot kell átküldeni? Ezt ki találta ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem a HackRF cuccot, de felteszem ez valami software definened radio. A .C16 file meg szerintem az I/Q mintakat tartalmazza (valoszinuleg 16 bites) - talan ugy kepzeld el, mint ha D/A atalakito lenne.
A mellette levo text fileban van az info, hogy 315MHz-en megy, a sample rate meg 500kbps, igy a bit rate mondjuk 50kbps lehet - ugy bit rate, szoval /8 byte-ban - meg 16bit (azt nem tudom, hogy 16I + 16Q vagy egyutt) szoval a 7MB-ot egybol el kell osztanod ~10-zel, aztan 8-cal es meg 2-vel (vagy 4-gyel). Szoval marad kb. par tiz kylobyte. Gondolom a mintaban nem egy csomag van, lehet, hogy tobb ezer, hogy minden autot nyisson.
Ha igy nezed, egybol csak nehany byte-os lesz egy csomag (es ebbol lejon a preamble, ami szinten lehet nehany byte is akar).
Szoval szerintem nem 7MB-ot kell atkuldeni, es aki kitalalta, valoszinuleg ertett hozza. Szerk: a lent talalhato linkbol kiderul, hogy a teljes szekvencia kb. 330 bit, azaz ~40 byte - amibol 24 bit preamble, valamit elegge Manchester kodoltnak nez ki (bar vagy ket helyen nem stimmel) ha igy van akkor /2, tehat a vegen ~20 byte-rol beszelunk. Szoval talan nem volt akkora hulye, aki ezt kitalalta.
Csak ott rontotta el, hogy bizonyos szekvenciaval az osszes nyilik - ez a nagy baj... Egyebkent kicsit utana nezve ugy tunik nincs azzal semmi gond, hogy ezt meg lehet csinalni, ha jol ertem, a Supercharger toltok tudnak olyat, hogy kinyitjak a fedelet, kenyelmi szempontbol - igy nezve teljesen logikus, hogy nem egy authentikacios megoldas van, sot, meg csak ugrokod sem, hanem egy adott jelre kinyilik. Es security risknek sem igazan tunik, hiszen max. feltudja toltani valaki az autot, ha kinyitotta. Ha jol tudom, indulaskor mindenkeppen becsukodik, igy annak kicsi az eselye, hogy valaki rosszindulatuan kinyitja (nem tudom erre tenyleg van-e vedelem).
PS: Amugy szerintem a lenyeg nem a linket github oldal, hanem inkabb a masik: https://github.com/jimilinuxguy/tesla-opener (vagy inkabb ez: https://twitter.com/IfNotPike/status/1507818836568858631)
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ezért járok ide :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja fasza, feltéve hogy van delej az akkuban hogy ki tudja nyitni...
A feleségem nagybátyja a multkor paszakodott, hogy igy járt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy tudott annyira lemerülni, hogy még ezt se tudta kinyitni? Nem kéne tartalékolnia 1-2%-ot a létfontosságú dolgok működtetésére? Opcionálisan: kézzel nem kéne nyithatónak lennie ilyen esetben?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy meg sem próbálták kézzel nyitni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elmondása szerint sárga angyalt kellett hivni hozzá.
előzmény: budapest volt a cél: amikor elindult vele, kiirta a távot mennyit lehet vele menni. simán belefért a táv, csak az volt a bibi, hogy esni kezdett az eső,igy használni kellett a párátlanitót, ami kicsit elkezdte lezabálni a töltöttséget, majd a budapestre bevezető szakaszon dugóbakerült. egyszer csak kiirta, hogy még 600 méter és annyi.... ebből kb 300 métert tett meg, becsukta a tükreit oszt jóvan se tőled se hozzád. próbált valami hosszabitóval áramot szerezni, valami ipari üzemből, de nem tudták kinyitni az a kis ajtót. ekkor hívtak sárga angyalt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem azt mondták korábban, hogy ilyenek már nincsenek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valami régebbi modell, több éves már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azert is erdekes, mert a belso elektromos rendszer nem kozvetlenul a nagyfesz akkurol megy, van bennuk egy kulon 12V-os akku. Ennek szinten le kellett merulnie ahhoz, hogy ne lehessen kinyitni a toltoportot.
Amugy a hatralevo hatotav becsles teljesen hasznalhatatlan az EV-kben, ami nem csoda, mert nagyjabol megoldhatatlan feladat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
64k Konában elég jó
Opel e-corsa viszont egy szánalom, ott nem tudom ki írta a algoritmust, de foggalma nem volt róla mit csinál :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ő is azt mondta, hogy azt a kis akkut kellett "megbikázni" a sárga angyaléknak. De hogy az vajon mitől merült le?
És persze igaz amit mondasz hogy a hatótáv nem saccolható. Ő is túlságosan bízott ebben... de már nem fog. Szerintem itt is rutint kell szerezni, ki kell ismerni a rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos nem vettem meg a "PowerGuard" csomagot havi 50 dollárért :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kocsiknál is majd jön hogy szoftveres 5 évig támogatott utána csá :D Mint egy rahedli eszköznél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az eddig is volt... probaltad mar 5+ eves kocsi gps-et frissiteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új autóét sem, mert már akkor elavult amikor felrakják, miközben a szerviz látványosan nem kedvel már az ötlet miatt sem és jó eséllyel megy a lecsóba az összes addigi beállításod is vele.
Azért van navi az autóban, mert csak ahhoz járt "nagy" képernyő és Android auto illetve carplay.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehettem volna oktató, nem ily töltőport koptató
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni