Korszerűsítik a Fedora logót

 ( trey | 2019. február 8., péntek - 14:29 )

Máirín Duffy vezetésével a Fedora Design Team és a közössgég nekiállt modernizálni a 2005 óta használatban levő Fedora logót. A munkálatokról részletesen itt lehet olvasni.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

oh my Gosh

--
robyboy

nem látom benne az innovációt

Azoknak a nőknek is adni kell valami lehetőséget a technológiai szektorban, akiket egyébként a technológia csak mérsékelten érdekel:

https://blog.linuxgrrl.com/

--
trey @ gépház

Ezt nem MÁIRÍN DUFFY csinálta? Mert ő már elég régóta contributor...

Én a különbséget nem látom a három jelölt között.

Lazán kapcsolódik: http://img6.lapunk.hu/tarhely/kaktuszsimogato1/galeria/kozepeskep/759138.jpg

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Érdekes. Én eddig úgy tudtam, hogy valójában csak 7 szín van és a villogás. :-)

(Ez egy volt munkatársam szövege volt, csak én gátlástalanul lenyúltam tőle.)

:D
--
"Sose a gép a hülye."

Elég aprók a különbségek. Az f alsó felét alkotó kör átmérője különbözik, valamint az elsőnél szögletes az átkötő elem, míg az utóbbi kettőnél lekerekített.

Vajon mennyit agyalhattak ezeken az eltereseken.
Az a baj, hogy hazai szemmel nezve mar ebben is inkabb sikkasztast sejtek, persze nem neztem utana kap-e barki is ennek okan penzt vagy barmi jutalmat, hogy lehet-e alapja a gyanumnak.

+1
Egy percig bámultam akkor sem láttam mi a különbség köztük.
https://blog.linuxgrrl.com/wp-content/uploads/2019/02/candidates.png

Az elsőben a vonal egy helyen szögletesen fejeződik be, a második és harmadik között az alsó hurok nagysága a különbség.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Különbség még a f-hurokban lévő rés nagysága, az a hasának a dőlésszöge. Apró tipográfiai különbségek. Aki járatlan a témában, az könnyen elsiklik ilyen apró különbségek között.

Ezeket a logókat mindig is feleslegesnek tartottam, ahogy a kabalafigurákat (Tux, Beasty) és kódneveket is (pl. Ubuntu, Debian, stb. kiadási nevei). Pedig nem is a linuxos világ velejárói, vannak BSD-ken is, meg a MS is időről időre megújítja a logóját meg mindenféle hülye kódneveket meg update neveket talál ki. A kabalaállat meg MS-éknál szerintem Ballmer volt :D


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Legalább ne ilyen borzasztó ronda logóra változtatnának. :( Tekintve, hogy Fedorát használok, rosszul érint. Persze a műszaki tartalom a fontos, de szerintem ez akkor is botrányosan csúnya logó lesz.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Dettó, 1 és 2 között minimális, de 2-3 szerintem ugyanaz

Könnyebb lesz lehímezni :-)

--
Kum Gábor
Linux póló | Ciprus | Matek korrepetálás

8-)

Már a nyílt forrású szoftverek világában is az a trend, hogy fontosabb a dizájn mint a tartalom.
--
https://www.digitalocean.com/?refcode=7504fb2af065

+1

Másik probléma, hogy dizájn fronton is komoly problémák vannak.

--
robyboy

Valóban jelentős, a felhasználónak is jelentősnek érzett tartalmi eltérések nem nagyon vannak ugyanazon céló programok közt. A megjelenés, kezelhetőség, esztétika eltérése viszont a felhasználónak könnyen és jól érzékelhető, és ráadásul jelentősnek megélt eltérés.

Mindegy hogy néz ki. Aki ismeri a Fedorát (vagy hallott róla), annak ettől se jobb, se rosszabb nem lesz. Aki nem ismeri, annak bármilyen formájú „f” betűről a Facebook fog eszébe jutni. Ha ez zavarja őket, akkor nevet kell változtatni. Vagy felvásárolni a Facebook-ot, és azt átnevezni. :-)

Hogy van a klasszikus mondás? Milyen színűre fessük a biciklitárolót?
--
"Sose a gép a hülye."

Ott a pont.

Rendkívül örülök neki hogy a red hat bétateszt programjának lesz egy új logója

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Monokromizáció, ennyi. 2005-ben úgy gondoltuk, egy elsősorban várhatóan digitális felületeken használt logo (egy linux disztróról ezt joggal feltételezzük) lehet kétszínű (a fehér nyomdailag nem szín), a többi technológia (merch: póló, kitűző, mittom) meg majd követi.

Eltelt 14 év, és az egy dolog, hogy a textiltechnológia nem igazán lépett nagyot, de mindenféle felületeken elkezdtünk olyan technológiákat használni, amiben jó volt, ha a logo monokróm - pl. ikonfontok, fekete láblécen inverzen megjelenített ikonok,stb.

Vannak ennek a fedora logónál nagyobb áldozatai is, a legjobban a Forma-1 logót siratom.

nem úgy van, hogy az ilyen dolgonak 0 hírértékük van és senkit nem érdekelnek? nem inkább a bugokról kéne posztolni?

mivel ér ez a hír többet mint egy emoji update? kit érdekel minimális logó változás? hogy van ez? apple fronton ezek a hírek nevetség tárgyai, itt meg merevedésünknek kell lennie mer' új logó?

Úgy látszik ez jobban érdekli az embereket, mint az almacsutka.

látom megértetted a mondani valóm lényegét. :)

"Nyuszika, má' megin' nincs rajtad sapka!"

A logók igenis fontosak!

Még a nagy Hewlett-Packard is szétesett mire sikerült lenyúlni a National Geographic logóját. Azért is van 90 fokkal elfordítva, mert addigra már mindenki a padlón volt. A szinéről meg ne is beszéljünk, senki nem akarja bevallani, hogy mit szívott akkoriban.

Szóval a logók fontosak.

Gondolom ez irónia akart lenni, a NG logóját a HP sose nyúlta le :) (meg különbenis, a HP téglalap lekerekített)

A logók fontosak, mert egy azonnali, tudatalatti benyomást adnak. Az index narancssárga pontja az i - n és a szándékos sans serif, a Google "legó-színei", a McDonalds (ma már amúgy jórészt eltörölt) vöröse... mind-mind mondanak valamit azonnal.

A mi logónk is harmadik generációját tolja, az alapjai persze nem változtak:

- Avenir Next. A szó jelentése jövő, és a geometrikus (műszaki gondolkodást sugalló) formavilágba próbált vele eredetileg egy kis humanizmust, kiszámíthatatlanságot vinni Frutiger. Amúgy bár a hangulata az űrtechnológiát hivatott megidézni, valójában egy 70-es évekbeli betűtípus, ráadásul a korszakalkotó Univers testvére. Az már csak hab a tortán, hogy a Next egy ezredfordulós átdolgozás, Kobayashi vette elő Frutiger munkáit hogy jobban illeszkedjen a digitális korba. Ez egyszerre jelképezi, hogy mi a jövőben gondolkodunk, mérnökök vagyunk, de azt is hogy az a célunk hogy humánussá tegyük az informatikát, és a ragaszkodást az örök elvekhez, a "régi is lehet érték". Azt is jelzi, hogy mi már tisztán digitálisak vagyunk (nem foglalkozunk papírtervezéssel)
- A sötétkék - a kék azt jelzi számunkra, hogy mi elsősorban az üzleti világban mozgunk: nagyon kevés végfelhasználói szoftverünk van. A sötétkék, vagy más néven királykék azt hivatott szimbolizálni, hogy mi a komoly és nagy szoftvereken dolgozunk - jellemző, hogy nagy, ügyviteli rendszereket tervezünk.
- Az okkersárga - a sárga és a narancs közti szín azt jelképezi, hogy alapvetően boldogságot igyekszünk hozni azoknak az embereknek, akiket arra sodor az élet, hogy az általunk tervezett szoftvert használják - a narancs pedig azt, hogy nem vesszük azért teljesen 1000%-ig komolyan magunkat (ellensúlyozva a sötétkék komolyságát)

Erre pakolódik rá a harmadik generáció post-it alapú szimbolikája (rengeteget post-itezünk a kollaborálós workshopokon az ügyfelekkel és a felhasználókkal), aminek a célja az univerzális használat, valamint hogy kimenjünk kicsit a UX világból.

Hogy tudat alatt ezekből az üzenetekből mi esik le, jó kérdés.

Itt amúgy a legutóbbi logó tanulmánya, csak viszonyításképp:

https://drive.google.com/file/d/1do3rAThI38gHPIjD2kL7LMuk8SHO41J3/view?usp=sharing

"A mi logónk is harmadik generációját tolja..."

"...senki nem akarja bevallani, hogy mit szívott akkoriban..."

Kérlek, ne haragudj meg ezért a megjegyzésemért.

Én amúgy tisztelem az elhivatott embereket, de a leghatározottabban úgy érzem, hogy ami te itt a logótokról leírtál, ahhoz képest a Kommunista kiáltvány egy lélektelen fércmű. :-)

---
Science for fun...

"Itt amúgy a legutóbbi logó tanulmánya, csak viszonyításképp:"

Ezt most publikálni is akartad? Csak mert jogot kér.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

bocs, megcserélte a google drive a radio buttonok sorrendjét, most már jó

Köszi.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Amit leírtál az mind szép és jó. Arról is lehetne csinálni egy szavazást, hogy a felhasználók hány százalékát érdekli az ideológiai háttér.

Az én véleményem bináris: Tetszik vagy nem tetszik. De ha a terméket egyébként jónak tartom, akkor a logója sem érdekel. Nem érdeklenek a mögöttes ideológiák sem.

"a felhasználók hány százalékát érdekli az ideológiai háttér"

Nekem ennél van egy jóval alapvetőbb problémám.

Még ha érdekel is egy felhasználót az ideológiai háttér, mégis hogy fog az átmenni anélkül, hogy valaki a szájába rágná?

Ádám kollégának és "tanítványainak" a kékről a biznisz jut az eszébe, a sárgáról meg a boldogság.

Nekem a kékről a BKV buszok, a sárgáról meg a diabetikus élelmiszerek, valamint hogy ilyen színű zászlót húztak fel azok a hajók, amelyeken fertőző betegség ütötte fel a fejét.

Ezzel együtt nem csak Ádám kolléga eszmefutattására nézek elhűlve, hanem arra is így tekintenék, aki a kérdéses logót látva arra asszociálna, hogy ennél a cégnél bizonyára kolerában szenvedő cukorbeteg BKV-sok dolgoznak.

---
Science for fun...

Szerintem ez úgy működik, mint a virágoknál. Egy elhívatott/megvilágosodott személy eldönti, hogy melyik virág mit jelent. Keres néhány hívet, aki ezt elhiszi. Ír egy cikket/hírt amiben reklámozza az erről szóló könyvét. Aki ezek után sincs tisztában a virágok jelentésével, az műveletlen.

Ugyanilyen elven működött évszázadokig a néphagyományban a szimbolika. Az más kérdés, hogy mára a nagyját elfelejtettük. Ma vannak helyette/mellette mémek.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

És a művészetekben a szimbolizmus. De ez nem jelenti azt, hogy lenne bármilyen haszna a dolognak. Én egy logótól egyetlen gyakorlati hasznot várok el: emlékeztessen a termékre. Ehhez nem kell semmilyen áltudományos ideológia.

Miért lenne áltudományos? Azért, mert nem értesz hozzá? Más meg kutatja ezeket, hogy mi milyen hatással van az emberre, az adott kontextusban, stb.

A haszna meg pont az: lehetőleg legyen emlékezetes ÉS asszociálj arra az üzenetre, amit mondani szeretnének vele.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Akkor valamit nagyon elrontottak a kutatásnál, mert buki-nek a BKV, meg a betegség jutott eszébe a fentebb említett színekről. Esetleg Ő egy földönkívüli? De velem sem működik, mert nálam csak a tetszik/nem tetszik érzelmi reakciót váltja ki. Ideje lesz utánanézni, honnan származom. Illetve többen is írták, hogy nem látnak különbséget a három logó között, pedig nyilván mindegyiknek más az üzenete.

Nos, én őszintén kétlem, hogy a színek szimbolikájával, vagy akár népi motívumokkal kapcsolatban a feledés lenne a ludas.

Az utóbbiak eleve népenként változnak. Ha egy skót férfit látsz szoknyában, nem lepődsz meg különösebben. Na de ha a főnököd jön be reggel így...

A színekkel teljesen hasonló a helyzet. Európában a fekete a gyász színe, Kínában a fehér. (Ezért nem lehet nekik fehér hűtőszekrényt eladni.)

De hogy a konkrét példánál maradjunk, most direkt rákerestem a kék-sárga logókra.

Néhány találat:

- IKEA
- Emberi Jogvédő Liga
- Rákellenes Tanács
- Pánszexuális Büszkeség Mozgalom
- Egy használtautó-kereskedő
- Egy olajfinomító
- Éééés egy 2008-ban feloszlott svéd neonáci párt

Ha ebben a két színben tényleg lenne annyi szimbolika, mint amennyit Ádám, a Tanító beléjük akar magyarázni, akkor ezekben a szervezetekben szintén kell hogy legyen valami közös.

Őszintén érdekelne egy elemzés arról, hogy mi lehet az. :-)

---
Science for fun...

+1

Csak mellékszál. A kilt valóban nem nőies, egészen más hatása van, mintha egy elegáns női szoknyát próbálna magára venni egy férfi. Én is voltam már kiltben. :)


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"Ha egy skót férfit látsz szoknyában, nem lepődsz meg különösebben."

"hogy mi milyen hatással van az emberre, az adott kontextusban, stb"

Azt az apróságot most hagyjuk, hogy egyébként az kilt és nem szoknya. :)

De akkor mesélj, általában miért feketében mennek temetésre az emberek, miért fehér a menyasszonyi ruha, vörös rózsáról általában miért mégsem a kommunizmus jut eszébe az embereknek, stb. stb. stb.?

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Igen, a szoknya neve is változik népenként. :-)

Egyébként meg a kérdéseidet inkább Ádámnak kellene feltenned, én jelen állapotomban láthatólag hatökör vagyok a logók és egyebek elemzéséhez.

Igazából magam is tanulni vágynék...

Kezdésnek például érdekelne egy átfogó értekezés a Pornhub logójáról. Mitől olyan huncutul kerek az "o" és miért állnak olyan izgatóan fölfele az "u" szárai? ;-)

---
Science for fun...

Ha már itt tartunk, a pornhub logója is pont arra az ismeretre épít, hogy az emberek jelentős része ismeri a Youtube logóját.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

„általában miért feketében mennek temetésre az emberek,”

A keresztyén kultúrkörben? Mert van néhány ország ahol ez nem igaz: Kína, Japán, India legtöbb része, Egyiptom, Burma, Thaiföld, Etiópia, Szíria, Irán, Dél-Afrika,… Inndia és Kína lakossága már önmagában megkérdőjelezi az „általában” jogosságát. Anélkül, hogy a többi, nem ritkán 50-100 milliós „apróbbakat” is számítás vennénk. Az iszlám kultúrkörben pedig országonként változó. Tehát ott nincs olyan, hogy általában.

De ez nem volt mindig így. A középkorig a spanyolok, franciák, angolok fehérben gyászoltak. De Magyarország egyes részein még a 19. században is a fehér, vagy a sárga volt a gyász színe. Illetve sok helyen a gyerekeket még most is fehér koporsóban temetik el.

„miért fehér a menyasszonyi ruha” -> https://www.life.hu/csalad/20170915-eskuvoi-hagyomanyok-ruhak-szokas-a-vilag-minden-tajarol-menyasszony.html

Színek „általában” -> http://liliom.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1222415

Hanyas betűmérettel írjam le harmadszorra, hogy adott kontextusban? Igen, nyilván a világ másik felén, ahol az adott kultúra nem érintkezett sokáig a mostanival, más alakult ki. Mondom: adot kontextusban. De mint írtad: keresztényi kultúrkörben ez alakult ki rá. Ettől még vannak adott régióra jellemző sajátosságok.

Ezért egy szakma az UX és a hasonló designeri dolgok: hogy ezekkel a különbségekkel vagy az adott kultúrára jellemző sajátosságokkal tisztában legyél és azt az üzenetet (legyen az bármi), amit át akarsz adni valóban át is tudd adni. Ha meg lokálisan akarsz valamit üzenni, akkor meg igazából kit érdekel, hogy mi van a világ másik felén.

Van pl. egy cikk valahol (talán az Old new things blogon), hogy hogyan változott a Windowsban a figyelmeztetés vagy a hibaüzenet ikonja, mire a mostani lehetőség szerint kultúrasemleges formáját elérte. (Ha megtalálom, belinkelem).

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Tehát a folyamat:
- Megtanítják az emberekenek, hogy melyik szín mit jelent.
- Majd a szakemberek tudományos módszerekkel kikutatják, hogy melyik szín mit jelent. Azt belátom, hogy ez egy zseniális módszer. Egyszerűen nem lehet hibázni.
- Majd a szakemberek megpróbálnak kreálni egy olyan kombinációt, ami kb. mindenkinek, vallástól, hagyományoktól függetlenül ugyanazt jelenti.

Ennél egyszerűbb lenne, hogy a szakemberek összeülnének, és minden kultúrkörben ugyanazt a jelentéstartalmat tanítanák meg*. Igaz, ekkor a designerek dolga sokkal egyszerűbb lenne, és a megrendelő sokkal kevesebbet fizetne egy logóért. Tehát ez egy halva született ötlet, mert akik ezen tudnának változtatni, azoknak nem érdekük.

*: Egyébként ez nem túl bonyolult folyamat. Elég néhány „véleményvezért” rábeszélni és utána szinte magától működik a dolog. Hint: Diana viselt valamilyen ruhát egy nyilvános rendezvényen, és néhány hét múlva már egy rakás nő ahhoz hasonló ruhát hordott.

" - Megtanítják az emberekenek, hogy melyik szín mit jelent."

Van, ami magától alakul ki, aztán közmegegyezéssel lett ilyen. Mondom, ld. mémek.

"Ennél egyszerűbb lenne, hogy a szakemberek összeülnének, és minden kultúrkörben ugyanazt a jelentéstartalmat tanítanák meg*"

Konkrétan van ilyen, globalizációnak hívják.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Én végig a színekről írtam. Te még arról írsz?

„Van, ami magától alakul ki, aztán közmegegyezéssel lett ilyen. Mondom, ld. mémek.”

A színekkel kapcsolatban nem nagyon tudok mémekről. Egyéb viszonylatban sem látok közmegegyezést, mert van akinek a G-ről a géniusz jutott eszébe, van akinek más. Mivel a mémek jelentős része a politikához kapcsolódik, így azoknál esélyt sem láttok a közmegegyezésre.

De térjünk vissza az eredeti témához, a színekhez.

„Konkrétan van ilyen, globalizációnak hívják.”

Szívesen olvasnék valamit a „globalizáció hatása a színekhez kapcsolódó érzésekre” témakörből.

Hát itt csak azt látom, hogy kb. bármelyik szín bármit jelenthet más-más kultúrákban. A globalizációs hatástól azt várnám, hogy mindenki valami hasonlóra asszociál egy szín láttán. De a linken ilyenről nincs szó.

Relatív kis szeletét vágjuk ki a kínai piacnak, asszem ezzel ráérek foglalkozni akkor... :)

Értem, tehát akkor a fentebb linkelt anyag nem olyan olvasnivaló, ami a globalizáció és a színek kapcsolatára utal. Viszont akkor a „Akkor jó olvasgatást” egészen mást jelenthet, mint amire a szövegkörnyezetből gondoltam.

Idézet:
A globalizációs hatástól azt várnám, hogy mindenki valami hasonlóra asszociál egy szín láttán.

Ha így lenne, akkor igaza lenne azoknak, akik a globalizációt a helyi kultúrák megsemmisítőjeként látják/láttatják (ahogy egyébként nincs igazuk).

De vannak pozitív példák, még ha nagyon is kevés, a (majdnem) globálisan elfogadott, megértett és használt jelzésekre: pl. a menekülési útirány tábla. És ugyanebben a videóban látszik, hogy van ISO szabvány a safety feliratok színeire is, vagyis _azok_ _abban a kontextusban_ mindenki által elfogadottak és jó esetben mindenki ismeri a jelentésüket: https://www.youtube.com/watch?v=i5uSlAw8U9s

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

A folyamat neurális, ha a piros színt érzékelő neuronjaid állandóan aktiválódnak olyankor amikor az autósoktatód rádordít hogy “nyomja már meg a féket maga balfék”, meg lecseszna rendőr ha a piros nyolcszögnél haladsz tovább nagy nyugiban, a “megállás” és “piros” neuronok összekapcsolódnak.

A fogalmak nem mások mint egyszerre aktiválódó neuroncsoportok, de pont emiatt létezik áttételes neuronaktiválódás.

Hát ezért.

Én is valami ilyesmit mondtam, csak sokkal egyszerűbben. Az agyad megtanulja, hogy az egyes színek mit jelentenek. Viszont ha a stoptábla színe zöld lenne, akkor ugyanazt az a zöld színt látva alakulna ki. Tehát egyértelműen egy tanulási folyamatról van szó. És nem csak a színhez, hanem a helyzethez is kötődik.

A fenti linkről, rövidítve:

”Nyugati világ

Vér
Élet

Szerencse, ünnep (piros betűs nap)
Vöröslámpás ház (bordélyház)

Bajelhárító, szerencsehozó szín

Veszély

Vörös szőnyeg: VIP és híres személyek Vörös könyv (vagy lista): a veszélyeztetett állatfajok listája Vörös ördögök: Manchester United csapata

Kereszténység:
Szentháromság: a Szentlélek Jézus vére és szenvedése
Főpapok (bíborosok) viselete

Öröm és szeretet

Ördög (vörös)”

Van ám választék: Vér, öröm, szeretet, szerencse, bordélyház, szerencsehozó szín, Ördög

Egy magányos fehér „f”, kék alapon:

Fehér (nyugati világ, rövidítve): Hatalom, Fény (Nap), Hold, Igazság, Tisztaság, Tökéletesség, Ártatlanság, védtelenség, hatalom-nélküliség, minden rossz hiánya, megadás jele, Szegénység, egyszerűség, nem-élet szín, Halálhoz kapcsolódó rituális tárgyak, fehércseléd, fehérnép, Kórház, orvosi köpeny, Fehér asztal mellett (informális körülmények között)

Kék (nyugati világ, rövidítve): Égi eredetű királyi hatalom, Állandóság, tartósság, Hűség, Béke, Európa, Föld: Kék bolygó, Rendőrség, Alsó középosztály munkaruhája, Meditáció, Racionalitás, intellektus Megbízhatóság Megfoghatatlan, végtelen Transzcendens dolgok Spiritualitás Kék madár: boldogság Öltözködésben: a középkorban női, ma inkább férfi szín Világoskék: kisfiú Szomorúság, depresszió, Tengerrel, vízzel, levegővel összefüggő dolgok, Szelídség, Semmibe vesző, Passzivitás

Figyelem! A fehér egyszerre jelenti a hatalmat, és a hatalom-nélküliséget is. A fehér és a kék kombinációjából szinte bármit ki lehet hozni. Kicsit hasonlít ahhoz, mint amikor az iskolában a „mire gondolt a költő” kérdésre kellett válaszolni. Az szívás volt, ha a tanár és az én véleményem nem egyezett meg.

Igen, de azért ez mindig egy kontextusban mozog.

Vegyük pl. a BDO-t ( www.bdo.com ) - ők egy ilyen magukat "big fifth"-nek tituláló könyvvizsgálós, tanácsadós, IT-habratyolós banda (alias bigfour). A színeik a kék és a vörös, a vörös az akciószín, a kék inkább csak accent, bár az utal az üzleti életre.

Nyilván itt elsősorban az aktivitás, aktiváció (élet) a mondandója.

Ugyanez a szín mondjuk itt a HUP-on a hibát jelzi, megállj, figyelj, pl. itt hogy a hozzászólásban a hozzászólás maga kötelező mező.

https://medium.com/marketing-and-entrepreneurship/the-psychology-of-logo-color-in-how-consumers-view-your-brand-d3afe84f2bdb

Miért kell hogy a BDO színe elsősorban a piros legyen? Azért, mert ő egy ilyen "second choice", aki a BDO-t bízza meg, az általában már legalábbis belegondolt, mi lenne ha a nagyokat bízná meg. Ekkor mondja azt a BDO, hogy hagyd a nagyokat, mi is megbízhatóak vagyunk, de velünk haladsz is, a nagyok lusták, lomhák.

Hasonló a színgondolkozás amúgy a citi, ahol a piros ív a kölcsönökre utal (nehézségek átugrása). A pénzügyi életben ez gyakori szín - nyilván ezért is kell a magnetnek mondjuk élénkzöldnek lennie, hogy innen kimásszon (ő ugye ráadásul elsősorban az OTP-vel van versenyben).

És van ez a "f.ck this all" kategória, ilyen pl. a nagy T, amikoris megnyomták a magentát. Azért színtanilag a brandesek azóta is tapsolnak.

Ma amúgy egy kínai teaházban voltam, ott a piros az ünnep színe, úgyhogy ma Da Hong Pao-kat (Nagy Vörös Köntös) kóstoltunk, lévén az újév 7. napja. Üt mint atom.

De nyilván abban a kontextusban ez a piros helyénvaló, senki nem gondol mondjuk vérre, mert a piros lampionok, a sok piros egyéb dolog ami hozzákapcsolódik egyértelműsítik, hogy ma ünnepről van szó. Ezek is egyszerre aktiválódó neuronok, még beszélni se tudsz szinte, mire megszokod, hogy így a tél utolsó harmadának kezdetekor egyszercsak pirosba öltözik minden egy hétre, emberek nagyokat vigyorognak, piros ruhákat vesznek fel, piros üvegekből isznak dolgokat, piros borítékot osztanak (a kínaiak nem bonyolítják túl ezt az ajándékozás dolgot). Ebben a kontextusban is tulajdonképp a piros ezt jelenti: ÉLET.

Ahogy valahol a megállj tábla is, hisz ha nem állsz meg, az az életedbe kerülhet...

A verselemzés tipikus esete. Mindenki azt képzel róla, ami neki szimpatikus. És sok lehetőség közül mindig az az igazi, amit a tanár (= akit ezért fizetnek) annak tart.

hát azért egy five-second teszttel illik letesztelni.

https://usabilityhub.com/product/five-second-tests

logóknál általában szófelhőt szoktunk nézni, hogy a döntő többség (tipikusan 100 emberből) mire asszociál.

Sikeres tervezés esetén arra a 2-3 szóra ami a tervezési briefben szerepel, hogy asszociálni kéne.

"De Magyarország egyes részein még a 19. században is a fehér, vagy a sárga volt a gyász színe."

Japánban mai napig a fehér a gyász színe.
Amikor fehér a menyasszonyi ruhájuk, külön kiírják, hogy ún. "nyugati típusú esküvő" lesz, ami a VH2 utáni amerikai behatás eredménye. Amit meg fehérnek nézel, az tiszta hernyóselyem.

Nálunk meg a 40-es évekig a rózsaszín volt a fiúk színe (vér), kék a lányoké (vö. babakék).

Valójában gecire senkit sem érdekel, mit jelent a sötétkék a stilizált végtelenen. Kinézetét megjegyezzük, de a társult ideológiát nem.

Igen, a svédek zászlója kék-sárga. Gyanítom az olajfinomító is svéd :)

Azért ez adott árnyalatú kék.

A másik szimbolika amiket gyakran hozzánkvágnak, hogy közismerten MAV beszállítók voltunk, biztos azért lett ez :) Mondjuk előbb volt a kék-sárga mint a MÁV lett volna.

Az IKEA és a neonácik közti összefüggésre én is rájöttem, viszont az olajfinomító magyar (DKV), az autókereskedő amerikai a többit meg nem tudom.

Amúgy a felsorolás a végtelenségig folytatható volna, a kék-sárga pár ilyetén gyakoriságának pedig nyilván az a természettudományos magyarázata, hogy ha egy grafikus valami szemkiverő dolgot akar tervezni, akkor komplementer színeket választ.

Ehhez jön még esetleg az a fiziológiai tény, hogy perifériásan a kéket látjuk a legjobban.

De semmi ideológia vagy szimbolika.

---
Science for fun...

[DUPLA]

[DUPLA]

Nyilván mi is egy eredetileg triád alapú színrendszerben gondolkoztunk, majd lett ez a komplementer (az eredeti séma valami ilyesmi lehetett: https://colorschemedesigner.com/csd-3.5/#0X31Gw0w0w0w0 ), a mienk is egyszerűsödik...

És azt gondolom, mivel én raktam össze ezt a színsémát (ez alapján a könyv alapján: http://design.scolar.hu/szinharmonia.html ), volt mögötte szimbolika :)

(A DKV-nál amúgy a sárga a "szőkített" olajat szimbolizálja, nem biztos hogy az évszázad színválasztása volt, de evvan). És azért van ott egy logotípia is :)

Ha megnézed a logotanulmányt, rájössz, a mienk működik fekete-fehérben is (a fedora-éval ellentétben). Szóval nem érdemes leragadni a színeknél

Az ideológiai háttér nem végfelhasználóknak szól. UX designerek vagyunk, de nyilván egy sokkal-sokkal kisebb körben értékesítünk, mint ahány felhasználót kiszolgálunk.

Ez leginkább úgy működik, hogy a színszimbolika szinte mindenhol azonos, és tudat alatt kapcsol az agy, mert a hasonló dolgokat hasonló színekkel jelöljük.

Konkrétan az IBM, a Microsoft és az Atlassian is királykék, de ha megnézed, konkurenciához is viszonyítunk - mi a színe, tipója akár a magyar, akár a külföldi konkurenciáknak. Ha bemész egy tipikus értekezletre az ügyfeleinkkel, a többségükön kék ing vagy kék ruha lesz.

A sárga is jellemző szín a UX világban, az FPS mostanában narancs, az ergomania már-már pirosba hajlik, ill. újabb divat a zöld (UXStudio). Mi ebből visszafele vettünk.

Szóval azért ez egy adottság számunkra. :)

Nem titok ez.
Hamarosan jön a Fedoraba az 5-ös kernel. A logónak kompatibilisnek kell lenni vele! :)
Bár ha így fejlődik tovább a logó, akkor nem f-végtelen lesz, hanem egyszerűen Möbius. :)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

A möbiusos logó jó ötlet, nem is nézne ki rosszul. Sajnos ennyit érnek a nagy dizájnerek, egy random fórumozó jobb ötletekkel áll elő 5 perc alatt. De legalább jól megfizetik őket gondolom, hogy legyen miből Photoshopot venni.

Az 5-ös kernel sok disztróba fog jönni, Archra is azonnal elérhető lesz. Az Archnak nem változik a logója, persze sose tetszett, ritka randa, ritka rikító A betű benne egy emberfigurával. Kitalálhattak volna valami jobbat.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Úgy tudom, Fedorát nyílt forrású software-ekkel design-olják.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE