Néhány Pixel 2 XL készülék operációs rendszer nélkül került a vásárlók elé

Folytatódik a Pixel 2 kálváriája. Több tulaj is arra panaszkodott, hogy a kézhez kapott készüléke nem tartalmazott működőképes operációs rendszert. Részletek itt.

Hozzászólások

Ez is szánalomgyár ám a javából. Mintha autót vennék és átvételkor derülne ki, hogy nincs benne motor.

BTW: hol itt minősége-ellenőrzés és -biztosítás, kérem?

--
trey @ gépház

Csoda, hogy az elsőt ilyen simán megúszták.
Egyébként az még mindig nem teljesen világos, hogy mennyiben más ez, mint a Nexus-ok voltak, mennyire kell a Gnek belefolyni a gyártásba és ez mennyire az ő hibájuk.
A felelősség az övék és sajnos ez nagyon mély árkot üt a vásárlók és a Pixel brand közé, de akkor sem értem, hogy lehet ennyi hibát elkövetni.

Hát, meg mondom őszintén a hírek nekem is elvették a kedvem a Pixelvásárlástól. Rá kell várni egy pár hónapot, addig kiderülnek ezek, és megoldódnak. Az nem fog, hogy gyenge minőségű kijelzőt kapott a telefon, bár ismerősöm Pixel 2-es telefonján nem látszik a kékesedés, meg a többi para, amiről a hírek szóltak egyáltalán.

Szóval nem tudom. Én úgy volnék vele, hogy legrosszabb esetben, ha valami ilyesmi hiba előjön cseréltetem a készüléket, bár magyarországról ez problémásabb értelemszerűen. Nehéz ügy.

Ezek a problémák éppen úgy jelen vannak az iPhone X-en, ez a kijelző technológiából adódik. Az Apple is mindenféle színbeállítás - szaturáció - beállításokkal trükközi ki. El kell fogadni, hogy ha ilyen kijelzőt veszel, az ilyen lesz.

[ kép ]

“The one area where this display falls prey to standard OLED gripes is in off-axis viewing. Apple tells me that it has done work to counter the drop-in saturation and shift to blue that affects OLED screens traditionally. I can tell you that, compared to other OLED screens, you have to get further “off of center” to see a real shift in color, holding the phone 30 degrees or more off of dead on. But it is still there. For people who share their phone’s screen or use it at odd angles a lot, it will be noticeable. On some phones, OLEDs go super blue. On the iPhone X it’s more of a slight blue shift with a reduction in saturation and dynamic range. It’s not terrible, but it definitely exists.”

A Google is pontosan ezekkel a szoftveres megoldásokkal fogja a hibát kezelni.

--
trey @ gépház

Nade trey... Te arról beszélsz, hogy az OLED kijelzők velejárója az, hogy bizonyos betekintési szög mellett kékesedik a kijelző.

A pixeleknél a kékesedés para NEM erről szól, hanem arról, hogy ez néhány készüléknél alig észrevehető, néhánynál meg nagyon kis dőlésszög mellett intenzíven látszik. Gyenge minőségő, nem jól tesztelt kijelzőkkel szállítják ezeket a telefonokat, és van amelyik jó, van amelyik gáz:

"Some phones produced are having little to no evidence of this blue shift, while others are having quite severe issues. Most, if not all, owners are saying that their Pixel 2 XLs are experiencing this shift even at very minor angles."

"[...] Many of them exhibit much different behavior. That's part of the confusion. For everyone that says "holy crap, my display is crazy blue!" there is someone else saying "what's all the fuss about, mine is fine!"

Az egyes hibás darabokat cserélik. A garanciaidőt a duplájára emelték. Mi a gondod ezzel? Ha nem a technológiával van problémád, hanem azzal, hogy belefutsz egy gyártási hibás darabba, akkor mi a probléma és dilemma?

Egyébként meg félrebeszélsz:

"Az nem fog, hogy gyenge minőségű kijelzőt kapott a telefon"

Most akkor miről beszélsz? Hogy a kijelző gyenge, vagy az, hogy egyes kijelzők hibásak? Fogalmazz egyértelműen.

--
trey @ gépház

Nyilván a gagyibb kijelzők közt több a defektes, nem értem mi nem érthető ezen :)

"Az egyes hibás darabokat cserélik. A garanciaidőt a duplájára emelték. Mi a gondod ezzel?"

Az, hogy Magyarországon élek, ott, ahol nincs értékesítve a telefon, és ez megbonyolítja a telefonhoz hozzájutást, és a garanciális cserét is. Nem csak körülményes, hanem költséges. Nem olyan, mint amikor bemegy az ember az almaboltba a hibás telefonnal, és azonnal kapja a cserekészüléket.

Plusz nem tudom hogy vagy te vele, legyen akármilyen jó a garanciális ügyintézés, én inkább megvennék egy olyan készüléket, ami nagy eséllyel gyárilag jó. Persze, cserélik, és az már jó lesz, de minek futni felesleges köröket?

butuska vagy, ez android úgyhogy nincsen probléma. megveszed aztán majd otthon telepítesz rá os-t meg keresgélhetsz lassan hozzá drivereket is negyedmillió forintért.

de mivel ez android így inkább feature mint bug ez. :) google termék!

nagyobb gáz az amikor a telefon rendben van, de van benne egy funkció ami nem tetszik a trey bácsinak és emiatt szar lesz a termék sőt az egész brand. a google referencia készülékével kapcsolatos problémák ehhez képest a bagatel kategóriába esnek, nem is érdemes foglalkozni velük. :)

Ja, hogy akkor neked ezer más bajod is van vele. Nem ezzel kezdted.

Nyilvánvalóan neked az iPhone való. Hiszen bemész a boltba és egyből cserélik (biztosan így van, amikor nekem volt vele gondom, azt mondták, hogy inkább menjek vele Bécsbe, mert itthon két hét mire telefonom lesz, de hát fejlődik a világ). Akkor mi a problémád? Meg is van a választás.

Mi ezen a "nehéz ügy"?

--
trey @ gépház

"Ja, hogy akkor neked ezer más bajod is van vele. Nem ezzel kezdted."

Milyen ezer más bajt említettem? Konkrétan arra reagáltam, hogy szerinted, mivel van garancia, ezért nincs gond. De van, mert a garancia intézése is problémás. Egyébként tényleg van, te is olvasod a híreket. Neked nincs? Neked nem kellene egy Pixel vásárlásnál ugyanúgy mérlegelned azt, hogy hogy fogsz egy esetleges garanciális ügyintézést elintézni, ha valami gond van?

"Nyilvánvalóan neked az iPhone való. "

Miért is?

"Mi ezen a "nehéz ügy"?"

Min? Mi az az ez, ami nehéz lenne?

Kicsit az az érzésem, mintha evone mellett neked is problémáid lennének a szövegértéssel.

"Konkrétan arra reagáltam, hogy szerinted, mivel van garancia, ezért nincs gond."

Egyedi darabok gyártási problémáira. "Az egyes hibás darabokat cserélik. A garanciaidőt a duplájára emelték." Próbáld meg értelmezni amit mondok, ne diszlexiás hülye gyereket értelmezését vedd alapul.

"Neked nem kellene egy Pixel vásárlásnál ugyanúgy mérlegelned azt, hogy hogy fogsz egy esetleges garanciális ügyintézést elintézni, ha valami gond van?"

Sosem terveztem Pixel telefont venni, fogalmam sincs, hogy milyen problémám lehetne vele.

"Miért is?"

Te írtad: "Nem olyan, mint amikor bemegy az ember az almaboltba a hibás telefonnal, és azonnal kapja a cserekészüléket." A neked - aggódónak - tökéletes jelölt nem?

"Min? Mi az az ez, ami nehéz lenne?"

Te írtad, hogy "nehéz ügy". Miért lenne az? Lásd "A neked - aggódónak - tökéletes jelölt nem?".

--
trey @ gépház

Vicces ,hogy mindenki ugy vedi ezeket a termekeket mintha az elete mulna rajta. Kibasznak valami klubbol ha nem reagaltok? Ez igaz mind az almas mind az androidos emberkekre is :D

En nem szoktam onigazolasos hibakba esni. Volt iPhone 7-em egy hibaja miatt(ami nekem hiba) most az asszony hasznalja. Pofara estem a Oneplus 5 eseteben is (ugye azert vettem ,hogy ne kelljen custom rom etc aztan mar Lineage van rajta tudjuk miert)

Miert nem lehet csak siman elismerni ,hogy mind az alma mind a google eseteben halal ciki ,hogy negyedmillios keszulekeknek olyan bajaik vannak mintha valami retek startup ceg gyartana oket? Es ezzel nem mondom ,hogy oneplus 5-ot vagy akarmi mast kell venni nem is ajanlgatom senkinek. Valoszinu en is mast vennek most csak nem tudom mit...

Hogy egyes modellek szetnyilva erkeztek a szamologepes hiba is gaz volt. Igen ez mind javitva van/lesz. Ettol meg ha velem tortenik mikor elorendelem nem ugralnek az oromtol es szaroznam nem picit. X -ben a face ID hol mukodik hol nem (menjel arnyekba meg ne neon alatt nezegessed tartsad kozelebb etc ez mind nagyon felhasznalobarat workaround). Szoval van meg mit csiszolni.

Es most nem kell azzal jonni ,hogy bezzeg az android (nem vagyok Android fan az is egy kalap szar szoval ezt megsporolhatod ;) )

Az a baj a világgal, hogy mindenki csak a másikat tudja fikázni, és a saját kedvencét elvakultan védeni. Biztos vagyok benne, hogy meg lesz magyarázva, hogy az általad felsorolt dolgok miért kevésbé problémásak, vagy miért nem számítanak.
Pedig nem a kedvenc márkánkat kéne védeni, és a másikon kárörvendeni, hanem a problémáról beszélni. Ami nem az, hogy az iphone ezt csinálja, a pixel meg azt, hanem azt, hogy a gyártók egyre inkább tolják ki a termékeket egyre több hibával.

Ne haragudj, nem az én szakmám a gyártási folyamatok jobbá tétele. Mégis miért várod el tőlem? Akinek a szakmája, az meg leszarja, és egyre több hardver és szoftverhibával szív mindkét platform.

"Nagyon jók ezek a semmitérő körmondatok a világbékéről."

Ha neked ez jött le, sajnálom. Akkor tessék tovább flame-elni.

Sajnos amit szeretnél vagy szeretnénk, az nem létezik.

Valószínűleg 100%-os ellenőrzést tömegtermés e fokán nem is lehet elérni és nem is akarnak. Ezzel válik olcsóbbá a termék. Többek közt ezért tud a tömegtermés olcsóbb mint a manufaktúra. Vannak hibák, amit utólag orvosolnak. Jótállás keretén belül. És ahogy mondtam, itt jön képbe, hogy melyik vállalat hogyan kezeli le ezeket a hibákat.

--
trey @ gépház

hány készülékről is volt szó itt? mert szerintem kevesebb mint 10... ez nem az Apple hibája feltétlenül szerintem, nem ők találták ki a Li-Ion technológiát. az én 8 Plusom már több mint 1 hónapos, és egyáltalán nincsen szétnyílva. a számológép bug konkrétan fel sem tűnt, csak akkor amikor hirtelen ez lett a világ legnagyobb problémája... :)

sötétben és árnyékban is működik a Face ID. nyilván első generációs termék (én is azért választottam a 8Plus-t mert Apple-től nem veszek 1.gen terméket az AirPodsot leszámítva, plusz az X szerintem nem ér ennyi pénzt, hiába nagyon jó.), de így is jóval megbízhatóbban és jobban működik mint a konkurencia megoldásai.

nem akartam ezzel jönni, szóval megspóroltál volna magadnak egy kis időt hogyha az utolsó sort nem írod le, elvakult vérengző hatereknek (trey pl.) próbálok csak görbe tükröt mutatni. én is elismerem a hibáit.

szó sincs róla, hogy ezeket el kellene bagatelizálni, de amikor az Apple hibázik akkor oldalakon és napokon keresztül meg az agyatlan habzó szájjal fröcsögés még a site adminjától is, holott az ő terméke is ugyanolyan fos, de arról maximum 2 szó esik. lásd most (igen, másik készülék) os nélkül jön a pixel xl 2 de nem gond mert hosszabították a garancia időt. jajdejó!

Én is így gondolom. Szerintem is qrva nevetséges/szánalmas/undorító, hogy agyonhájpolt (rohadt drága) termékekben ilyen hibák előforduljanak. Bárki is a gyártó. Bármi is a termék.
És ezen még a meghosszabbított garancia sem segít. Nagyon nem.

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Amiben egyet is érthetünk, egy tökéletes világban nem lenne szükség jótállásra. Csak ez nem tökéletes világ, ez pedig pontosan erre lett kitalálva. Úgyhogy ezt itt félre is tehetjük.

A cégek közt pedig igenis van különbség e téren. Van amelyikkel küzdeni kellett, hogy az 1 év helyett az Európában előírt 2 évet megadja. Van amelyik hiba esetén visszahívja a terméket és van, amelyik hosszabb időre vállalja a jótállást.

--
trey @ gépház

Várjuk timi kommentjeit, hogy miért is jó ez.

Maradok a harminckétezer JMF-ért vásárolt, USA-ból szalajtott használt Nexus 5ömnél. Pont kap egy új akksit, a gombjait már leforrasztották és kapott újakat.
Az 5x alaplapja 1-2 évig birja csak, magyarul elég rohanosan ki fog dögleni az összes. A pixelek meg drágák és fosok.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead