Androidos játékkonzolt jelentett be az NVIDIA

 ( trey | 2013. január 7., hétfő - 15:45 )

Nem kis meglepetésre, az NVIDIA bejelentette, hogy saját, androidos játékkonzollal áll elő. A Project Shield névre hallgató játékgép 5 hüvelykes érintőkijelzőt kap, valamint joystick is társul mellé. A gépet össze lehet majd PC-vel kapcsolni. A bejelentés a CES 2013 első nagyobb sajtókonferenciáján született. Ár, megjelenési idő még nem ismert, viszont Jen-Hsun Huang már működő prototípust mutatott be.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Tud valaki valahol "RIP Windows Gaming" pólót? Vennék egyet, hátha szükség lesz rá. Enni nem kér. :D

--
trey @ gépház

Hallom-látom az új "csodakonzolok" megjelenését, de mindegyik csak ilyen szar gamepaddal jön, egyik se rendes billentyűzet-egérrel. Így azért csak olcsó utánzatok lehetnek, gagyi játékélménnyel :(

Ha ez az igényed, akkor neked elég jó konzolokat gyártanak, csak laptopnak hivják:)
--

Ezen is lesz USB port a Guardian cikke szerint. Akkor pedig lehet majd billentyűzetet és egeret is csatlakoztatni hozzá. Persze a játékoknak is támogatniuk kell. Xbox-ra is lehet billentyűzetet hackelni de alig van játék ami támogatná.
______________________
Normális HUP-ot használok!

írják, hogy összekötheted a PCvel :) de komolyra fordítva, lehet valami ilyen lesz a jövő, hogy nem egy hardver lesz ötthon, hanem több és azok valahogy összeadhatják az erőforrásaikat. pl ha játszol és a pc-d és a telefonod nincs használva akkor a konzol ad ki feladatokat nekik is. szóval minden specializálva van valamire, de ugyanakkor tud együttműködni a többi cuccal.

szerk:
most kicsit elgondolkodtam ezen. és azt mondja mondjuk az ubuntu, hogy azért lesz jó, mert minden eszközre ugyanaz az OS rakható. DE ez szó szerint nem ugyanaz az OS, hanem annak példányai. Ezzel szemben a jövő az lehet az alábbiak alapján, hogy tényleg egy darab OS fut több hardveren. Azaz nem az lesz, hogy együttműködő külön OS-ek, hanem hogy tényleg egy darab. Végülis ez is csak egyfajta cloud. de azért kicsit más ez a perspektíva.

Mondanám, hogy nekem is ez a bajom, de nincs ilyen problémám, mert nem terveztem célhardverrel játszani, ha lehet általánossal is.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

Kurva sok játékot jó játszani kanapén fekve ilyen controllerrel. Hardcore fps-re lehet, hogy nem jó, bár így is sokan játszanak multiplayer fps-t ps3/xboxon.

És hardkór gémernek hívják magukat. Szerintem ez nem mérvadó.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

Hat jo lenne az, ha a jatekok ugy mukodnenek mint anno a Doom2, hogy eleg csak kb abba az iranyba lonom, de nem, pontosan kell celozni, azt meg controllerrel (ps3) sosem sikerult. GTA-zni viszont jo...

Az újabb FPS-ekben ezért bekapcsolható a rásegítés, ami ha nagyjából arrafelé nézel, befogja az ellent. Egyébként én már csiklóegérrel is FPS-eztem, gamepaddel nem lehet sokkal vészesebb. Az Assassin's Creed meg egyenesen horror volt billentyűzeten, és álom gamepaden.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

ójára lehet majd dugni.

>>: sys-admin.hu :<<

Ez nagyon durva.... én csak az indexes cikket olvastam el..... követhetetlen a fejlődés.

kösz, tényleg jó cikk volt. idézek belőle:
"És még mindig van hová fokozni a tempót, egy újabb gombnyomás után a pécés játékpiac, a Steam jön be a Shielden, annak is a konzolos stílusúra vett Big Picture módja (valójában az az egy gombnyomás itt jó tíz percig tartott, a rendszer kicsit csuklott, meg le-lefagyott). A Shielddel tehát nem csak az androidos játékainkhoz férünk hozzá, de – ha a közelben van a bekapcsolt pécénk -, a Steamhez is, és tudunk a pécéről a Shielden át a tévé képernyőjére streameléssel játszani. Ami pont olyan szédítő élőben, mint ahogy hangzik. Egy kör pécés Need for Speed és Assassins Creed után jön a kegyelemdöfés: autóverseny egymás ellen két Shielden, ahol belső nézetből játszik a két játékos, és közben a rendszer a tévére streameli a külső kamerás képet, mintha a verseny közvetítése menne."

hát érdekes.

Ugye az egyértelmű, hogy itt nem arról van szó, hogy a NFS és AC futott a konzolon, hanem a PC-s játékot streamelték a konzolra, azt pedig tovább egy HDTV-re? Valahogy úgy, mint ahogy az Onlive, vagy Gakai csinálja online...

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

De ha ez a shieldel out-of-the-box működik otthon, az akkor már nagyon fasza.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!

Keretezni meg mindent be lehet...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Eddig is voltak kezi konzolok, es eddig sem windows-al. Igy nem igazan ertem, hogy miert pont emiatt kellene temetni a "Windows Gaming"-et.

Btw bar nem ilyen kontrollerrel, de a Sony-nak is vannak hasonlo elgondolasu androidos keszulekei.

Tudtommal a kézikonzolok közül csak a PSP képes arra, hogy tv-re lehessen kötni. De azt is csak analóg kábellel. Steam játékokat azokra nem lehetett streamelni. Az összes rájuk írt játék csak a kézikonzol képernyőjére lett optimalizálva. Ennek az Nvidia konzolnak a nagy lcd tv ugyanolyan értékű képernyője mint a saját kis képernyője.
______________________
Normális HUP-ot használok!

"Tudtommal a kézikonzolok közül csak a PSP képes arra, hogy tv-re lehessen kötni."
De akkor inkabb a `sima` konzoloknak a versenytarsa mint a PC-nek szerintem. Az eddigi konzolok meg eddig sem nyirtak ki a PC-s jatekokat. Igy szerintem ez a tulajdonsaga inkabb az eddigi konzolokra lenne veszelyes.

"Steam játékokat azokra nem lehetett streamelni."
Ehhez meg megint csak kell egy PC, amirol stream-elsz(es ami igazabol a renderelest vegzi). Ez megintcsak nem hiszem hogy megoli a PC gaminget.

A konzol már korábban eljelentéktelenítette a pc-t mint játékplatformot. Ebből a Microsoft Xbox is kivette a részét. Ki vásárol ma már fél évente újabb Geforce kártyát, bővít ramot, upgradel processzort egy új játék miatt? A játékok fejlesztése a hét éves konzolokhoz igazodik, hiába van pc-ben háromszor erősebb vas alig szebb a kép. Extra gpu beállításokkal, filterekkel lehet szebb képet is kihozni egy pc-n de ez nem elég plusz egy játékos pc mellett konzol ellenében. Egy játékcím sokkal nagyobb bevételt hoz bármelyik konzolon mint pc-n. A steam-hez pc kell ez igaz, de a Valve vezér win 8-ról alkotott lesújtó véleménye után ez már inkább csak a múlt játékainál opció. Az újaknál a windows pc helyét a Valve linuxos konzolja fogja átvenni. Meglepne ha nem lenne összefogás az Nvidia és a Valve között, a céljaik és érdekeik közösek.
______________________
Normális HUP-ot használok!

"Az újaknál a windows pc helyét a Valve linuxos konzolja fogja átvenni."

Azért az ilyen kijelentésekkel óvatosan. Nem kell minden hype alapú hírnek bedőlni. Majd a piac eldönti, hogy mi lesz, de előbb nem ártana látni a Valve Linux alapú konzolját sem. :)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Ez nem hype, Gabe Newell véleménye az ügyben egyértelmű. A piac nagy úr de a Valve döntéseit mégis Gabe Newell hozza. Half-Life 3 nem fog megjelenni windowsra csak linuxra. Nyilvánvaló, hogy kevesebb pénzt fog így hozni a HL3 de a Valve hosszú távú érdekeit ez szolgálja. A Microsoft is meglépte ugyanezt a Halo-val.
A Windows 8 alkalmazásboltja mellett teljesen érhető a Valve álláspontja. Ha a nagy játékfejlesztők Valve-ra fogják kihozni a játékaikat (márpedig szinte már naponta jönnek bejelentések Blizzardtól EA-ig linuxos játékok megjelenéséről) akkor a piac igazodni fog a megváltozott viszonyokhoz, ami nem is jelent akkora változást csak egy másik dobozt. Azt is valószínűnek tartom, hogy a Valve konzol a mostani konzoloktól eltérően egy Valve által meghatározott fix pc konfiguráció lesz amit a pc gyártó partnerek fognak legyártani saját nevük alatt. Lehet, hogy lesz box és notebook kivitel is, jobban lefedve a játékosok igényeit. A Valve a Steam-et adja hozzá saját linuxával vagy az ubuntuval közös speciális linuxkiadással, hasonlóan az Intel Ultrabookjához.
______________________
Normális HUP-ot használok!

A Half-Life HUN csoportunkban ezt már rendesen kiveséztük. Ez a SteamBox egy sima brandelt PC lesz, bikaerős Nvidia kártyával és egy egyszerűsített ubuntu variánssal. Semmi több.
A konzol/PC -exkluzív ma már azt jelenti, hogy először xy valamire jön ki de később megjelenik másra is (persze vannak kivételek, a rockstarék betérdepelhetnének a sarokba a Red Dead Redemption miatt).
Egy ilyen húzónevet, aminek a második része több rajongói lista szerint minden idők legjobb játéka, nem korlátozhat le egyetlen ismeretlen platformra, de a marketingnek nagyon jót tesz hogyha először arra jön ki.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Éppen elég ha egy brandelt pc lesz erős nvidia kártyával. Mi másra lenne még szükség? Nincs szükség egyedi processzorra és egyébként sem lett bombasztikus siker a Cell a PS3-ban.
A Half-life a Valve tulajdona. Azt csinál vele amit akar. Ha linux-exkluzívvá akarja tenni a harmadik részt akkor azzá teszi. Pont megfelel a HL3 arra a célra, hogy bevigye a játékosok nappalijába a Steam Boxot az xbox vagy ps3 mellé.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Kész termék még a fasorban nincs, de ti már úgy beszéltek róla, mint sikertermékről. Mi a hype, ha nem ez? Simán benne van a pakliban, hogy akkorát bukik vele a Valve, mint a sánta versenyló a Kentucky Derby-n. :) Az meg tökmindegy, hogy Newell véleménye mi, ha a piacé más. De az is lehet, hogy valóban hatalmas siker lesz. Én örülnék neki, mert még egy potenciális platform, csak annyi ilyen "sikerterméket" láttam már a süllyesztőben, hogy én inkább megvárnám amíg valóban az lesz.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Egyrészt a korábbi véleményedet is kétlem, márhogy egy bejelentés nem rengethet meg egy piacot, előfordult már. De a Valve (a Bioware-l és a Blizzardal ellentétben) még nem játszotta el az emberek bizalmát, eddig minden saját játékuk megfelelt az elvárásoknak, így könnyen belátható, miért bíznak az emberek a HL3 sikerében.
----
India delenda est.
Hülye pelikán

Én nem emlékszem, hogy egy új, eddig nem létező konzolgyártó bejelentése megrengette volna a piacot, de olyat már sokat láttam, amikor nagy mellénnyel kiállt valaki, és azt mondta, hogy mi leszünk az új piacvezető platform, aztán akkora bukta lett, mint a frász (pl. Nokia N-Gage, 3DO, stb.). Ezért merészeltem azt mondani, hogy előbb virítson valami készterméket a Valve, aztán majd, ha tényleg annyira kell az embereknek, mint amennyire itt páran állítják - már jó előre -, akkor hajrá, hadd szóljon! De addig, amíg ez nem következett be, addig ez csak "hurrá optimizmus". Majd eldől, hogy mi lesz belőle...

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Az N-Gage-el a Nokia olyasmibe vágott bele amiben semmi tapasztalata nem volt. Az alapkoncepció azaz, hogy játékos mobillal le lehet gyűrni a kézi konzolokat tavaly ért be. A Nokiának az N-Gage-el még nem jött össze. Talán ennek is része van abban, hogy nem vette eléggé komolyan a Nokia az iPhone és Android kihívását később.
3DO már nagyon régi történet. Nagyon sok minden megváltozott azóta.
Az ouya pontosan tesztelni fogja a shield előtt az ilyen konzolok piacát.
______________________
Normális HUP-ot használok!

"Az N-Gage-el a Nokia olyasmibe vágott bele amiben semmi tapasztalata nem volt"

Mint ahogyan a Valve-nek sincs tapasztalata a konzol piacon, valamint a Linux sem alapértelmezett platformjuk volt korábban.

"Az alapkoncepció azaz, hogy játékos mobillal le lehet gyűrni a kézi konzolokat tavaly ért be."

Nem azért nem sikerült a Nokiának, mert nem volt érett a piac rá, hanem azért, mert az ökoszisztémát nem építette fel köré a Nokia (app store, stb.), amit az Apple megtett, majd aztán a Google is szépen lemásolt. Meg is látszik az eredménye a Nokiánál.

"3DO már nagyon régi történet. Nagyon sok minden megváltozott azóta."

Na és ez mit változtat a tényeken, hogy a Matshusita (mai Panasonic) másik hat cégóriással karöltve agyon hype-olta az addig még ki nem adott konzolját, majd megjelenés után arcra esett. Nem érzel némi hasonlóságot? :)

"Az ouya pontosan tesztelni fogja a shield előtt az ilyen konzolok piacát."

Az Ouya egy desktop konzol, a Shield meg egy handheld. Nem igazán mosnám a két dolgot egybe, hiába Android fut mindkettőn.
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Jen-Hsun Huang és Gabe Newell nagyon ügyesen kommunikálnak.
"Mint ahogyan a Valve-nek sincs tapasztalata a konzol piacon, valamint a Linux sem alapértelmezett platformjuk volt korábban."

Nem is lesz ez valódi konzol, ami egyedileg tervezett és gyártott hardvert tartalmaz és nem fogja veszteséggel árulni az első években a Valve, dotálva minden egyes konzolt az ár alacsonyan tartása miatt. Ezek kerülnek dollár százmilliókba és ezért volt eddig nehéz belépni a konzolpiacra.
A Valve Steam Box egy PC, készen van, nem kell hatalmas összeget ölni a fejlesztésébe. Nem kell nyomott áron adni mert a mostani konzolokkal szemben akár évente (vagy inkább két évente) megújulhat a hardvere így folyamatosan naprakész minőséget tud nyújtani ahogy pc hardvernél szokás. A mostani egyedi konzolplatformokon a hardver hét, nyolc évig változatlan marad még órajelet sem növelnek, ezért kezdetben a maximumot kell kipréselni a rendelkezésre álló gyártási technológiából, hogy sokáig "elég erős" maradjon a konzol hardvere. Legalábbis így gondolta a Sony és a Microsoft, a Nintendo hozzájuk képest gyengébb hardverrel is sikerre vitte a WII-t.
Nem lepne meg ha az Intel is beszállna a buliba és jóárasított Core processzoraival támogatná a Valve Steam Box-át. Az Intelnek is érdeke, hogy sikeres legyen ez a PC-konzol.

"Nem azért nem sikerült a Nokiának, mert nem volt érett a piac rá, hanem azért, mert az ökoszisztémát nem építette fel köré a Nokia (app store, stb.), amit az Apple megtett, majd aztán a Google is szépen lemásolt. Meg is látszik az eredménye a Nokiánál."

Igazad van. Nagy hiba volt a Nokia store hiánya. A Valve-nak megvan az ökoszisztémája, a Steam 50 millió felhasználójával évek óta sikeresen működik.

"Na és ez mit változtat a tényeken, hogy a Matshusita (mai Panasonic) másik hat cégóriással karöltve agyon hype-olta az addig még ki nem adott konzolját, majd megjelenés után arcra esett. Nem érzel némi hasonlóságot? :)"

Nem érzek. Abban az időben a gyorsan evolválódó pc hardver tarolt. Az első Playstation is gyorsan elévült a Voodoo kártyás pc-k mellett. Nem kedvezett ez az időszak a konzoloknak egy új konzolgyártónak különösen nem.

"Az Ouya egy desktop konzol, a Shield meg egy handheld. Nem igazán mosnám a két dolgot egybe, hiába Android fut mindkettőn."

Ahogy a Steam Box nem valódi konzol úgy a Shield sem valódi handheld csak annak állítja be Huang mert így nagyobb a szenzáció. A Shield annyira handheld mint a WII U kontrollere. A mobil játékok is mennek rajta android rendszere miatt, de igazán jól a nagy lapos tv előtt lehet játszani vele. Az pedig ugyanúgy a nappaliba köti a Shiledet mint a mostani konzolokat a hdmi kábel. A Steam stream is csak lokálisan működik egyelőre, az is helyhez köti. Olyan a Shield mint az Ouya csak extrákkal.

Úgy kell helyesen kommunikálni ahogyan Gabe Newell és Jen-Hsun Huang teszi. A meglevő termékeket összegyúrva és kicsit átalakítva forradalmi újdonságként kell bemutatni.
A negatív példát Stephen Elop képviseli, "szakadék szélén állunk" "symbian halott" és hasonló fatalista kijelentéseivel. Elop-nak a felmenői között véletlenül nincsenek magyar politikusok?


Normális HUP-ot használok!

A hype az lenne például, hogy beszélő és két lábon járó androiddal áll elő a Valve nyárra ami segíteni fog tudni a főzésben vagy ház körüli munkákban. :) Ott semmi tapasztalata a Valvenak. Itt most nem hangzott el olyan ígéret amit nem tudna teljesíteni, kicsit más formában készíti el azt amit már most is millióan használnak. Csinálnak egy pc-t Steammel, eddig is láttunk már ilyet. Most gyárilag telepített Steam Box-ot kap a vásárló, ez nem akkora újdonság ami leküzdhetetlen feladat elé állítja a mérnököket.

Az Nvidia sem csinál mást mint egy tabletet gamepaddal egybeépítve. A streamelés sem újdonság, csak most Stream pc a forrás. Csak ezt ügyesen világszenzációként adta elő Jen Hsun-Huang. Az utóbbi időszak sok apró újdonsága megfelelően összegyúrva valóban kiváló termékekhez vezet. A Tegra 4-re épülő konzol teljesítménye pedig már mindenben beéri az Xbox 360-ét.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Ezek szerint nem ugyanazt jelenti neked és nekem a hype szó. Számomra nem azt, amikor egy biztosan el nem készülő termékről próbálják elhitetni, hogy az elkészül. Számomra az a hype, amikor piaci sikerként aposztrofálnak valamit már előre, anélkül, hogy tényleges piaci teljesítmény (Steambox a piacon, remek eladásokkal és erős userbase-zel), vagy előzmény lenne mögötte (SteamBox 2-őt hype-olja a Valve, a SteamBox óriási sikere után). Ez így semmi más, csak marketing trükk. Amire persze szükség van, csak a helyén kell kezelni, és nem hasra esni tőle. Ugyanez igaz az NVIDIA-ra is. Majd ha pariban lesznek a Shield eladások a NDS-sel, vagy a PS Vita-val (ezzel nem lesz annyira nehéz), akkor visszatérhetünk a platform sikerére. Addig meg csak hype. :)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Nekem a hype olyan üres ígéret amit technikailag nem teljesít a gyártója. A piaci siker már más kérdéskör. A windows-t wine intenzív használatával leváltó lindows-linspire szerintem hype volt, olyat ígért amit nem teljesíthetett. A wine még most sem alkalmas tetszőleges windowsra fejlesztett alkalmazás problémamentes használatához. A hype egy speciális esete az is amikor semmi nem készül a termékből így természetesen technikailag semmit nem teljesít a gyártója ígéreteiből.
Számomra a Nokia N9 akkor sem lett volna hype ha a gyártója legalább két jó szót nyilatkozott volna róla, mert bár piacon nem lett sikeres de technikailag egy jó mobil.
Ennyiben értek mást a hype alatt.
A Steam Box szerintem nem előd nélküli, a legfontosabb eleme maga a Steam évek óta működik. A technikai újdonság a linux os mint alap, ebben nem látok túl sok problémát. Az id software játékai ugyanolyan jól működnek linuxon mint windowson. Sok játék megjelenik osx-re és azokkal sem szokott komoly probléma lenni. Linux és osx játékfejlesztés között nincs jelentős különbség technikailag. A Steam Box fix hardvere egyébként is csökkenti a kompatibilitási problémákat.
Az elmúlt években multiplatformossá vált játékfejlesztők számára már nem akkor gond egy plusz platform mint 10 éve lett volna amikor még ezer szállal kötődött minden a windowshoz és directx-hez.


Normális HUP-ot használok!

Öszintén szólva nálam pont hype nincs, ugyanis -mint írtam- nem egy hipernagy fejlesztés a Steambox feliratú brandelt PC. Ha nem tetszik majd a vevőnek a rajtalévő Steamdizájnolt ubuntu akkor leszedi, és felrakja rá az imádott win7-et wines steammel.
Valszeg megkapja azt a chipet is ami a fenti címben van, vagy valami hasonló Nvidiás izmot, mert ugye csak úgy poénból nem raknak egy bejelentésbe másik cég termékét. Főleg ha az a Steam, nem pedig a free Desura.
Mivel egyáltalán nem célhardver mint a PS Vita (ez már most megbukott nem?) NDS ekszboksz stb. kevésbé lehet bukás. Mert mégegyszer: ez egy Steambox feliratos erős PC lesz.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

+1
Szerintem azt is meg fogja engedni a Valve, hogy olyan áruházláncok mint a Mediamarkt saját Steam Box (kompatibilis) gépeket tegyen ki a polcaira. Csak meg kell majd felelni a minimális specifikációnak. Ezekbe csak Nvidia kártya kerülhet abból is egy meghatározott vagy újabb, megfelelő Intel Core vagy gyorsabb, meghatározott ram vagy több.


Normális HUP-ot használok!

"A konzol már korábban eljelentéktelenítette a pc-t mint játékplatformot."

En inkabb azt mondanam/ugy latom hogy kibovultek a lehetosegek. Nem csak a jatekok teren, hanem ugy altalaban az elektronikai eszkozok teren: jatek szempontjabol is tobb/nagyobb a valasztek(egy olcso androidos telefonon is tomenytelen jatekot tudsz jatszani), es ma mar ha masok a felhasznaloi szokasaid nem kell feltetlenul venned egy full pc-t sem ahhoz hogy pl. estenkent hireket olvass. Tartalom fogyasztasra sokak szamara eleg lehet egy tablet, vagy egy kisebb/nagyobb okostelo.
Ezert en igazabol nem egyik vagy masik piac halalat latom, hanem a valasztek bovuleset(ezzel egyutt termeszetesen egyes piacok veszitenek vonzerejukbol, jelenleg a pc-s jatekok piaca) ahol mindenki meg tudja talalni a neki megfelelo eszkozt - vagy esetleg eszkozoket - a szorakozasra, tartalomfogyasztasra.
Ja, es szerintem ez egy jo dolog. :)

A választék bővülése szerintem is jó dolog. Ebbe a folyamatba illeszkedik a Valve linuxos konzolja. Ha ez egy nyitott szemléletű konzol lesz több gyártóval és több típussal, akkor az jót fog tenni a pc-nek versenyképessége visszaszerzésében.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Trey lelkesedése szerintem abból fakad, hogy az ilyen híreket összekapcsolja a Steam körüli Linuxos felhajtással. Csakhogy a Linux gaming éve még nagyon nincs közel, szerintem. Bejelentésektől nem fog meginogni, vagy megnőni egy piac. Néha mástól sem.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Bejelentésektől valóban nem fog meginogni, vagy megnőni egy piac, de, ha a bejelentések megvalósulnak, attól megváltozhat.

"Csakhogy a Linux gaming éve még nagyon nincs közel, szerintem."
Az utóbbi pár hónapban több játék jelent meg illetve jelentettek be linuxra, mint az utóbbi 10 évben összesen.
Így szerintem nem kell sokat várni, idén már látszani fog, hogy lesz-e valaha is linux gaming éve.

Ahogy már a a másik steames topicban is írtam, maga a steam se nagyon telepíthető minden linuxra, egyelőre csak ubuntun telepíthető mindenféle hack nélkül oob, és utána még nem beszéltünk arról, hogy az egyes játékoknak is különféle követelményeik vannak.
Sajnos (ebben a kontextusban) az egyik Blizzard alkalmazott 2011-es kijelentése a helyzetről még ma is teljesen helytálló:

"One of the big problems with Linux, and this is from other game developers too, is the problem of targeting a specific version of the platform. Since everyone is free to create their own distros, they can become somewhat unstandardized. That makes "targeting linux" difficult. "

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTA0NQ

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Pá-pá ouya.
Pont az egyik ouya topikban beszélgettünk arról, hogy ezt kis droidos konzol versenyt az nyeri aki kihoz egy "andoridos psp" kézikonzolt.
Ez igazán nagyot üthet, mert elméletileg eszközt készitettek, már létező/ismert/befutott szoftver platformmal, és létező szoftver kinálattal. Nem kell "felnevelni" az eszközt, hanem szinte csak gyártani kell. Ez a kütyü szvsz egy erős okos telefon árában lesz,és vinni fogják mint a cukrot.

--

Azért szerintem még 1-2 évig az ouya-t sem kell leírni, gyanítom ennek a konzolnak az árából az első évben még 4-5db ouya is kijön majd. És (bár nem próbáltam, de) úgy olvastam valahol, hogy _jelenleg_ még nincs olyan játék az Android storeban amit a Tegra3 ne tudna probléma/akadás nélkül futtatni.

Az ouya is jól jár azzal, ha egyre több játék készül Android+Tegra-ra. Az első ouya már elkészült, következő ouya-ban valószínűleg ugyanúgy tegra 4 lesz mint ebben. A játékfejlesztőknek nem nagy extra Play mellett ouya store-ba is feltölteni a játékot. Az nvidia is jól jár a sajátja mellett az ouya konzollal, mert abban is tegra van.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Legalabb Cortex A15 -el kell kihozniuk , es arban hasonlonak (vagy olcsobnak) kell lenie, hogy a jelelegi ouya -nak artani tudjun.

szerk:
A15 pipa


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Tegra 4 lesz benne, az pedig Cortex-A15. De mire megjelenik addigra már piacon lehet az ouya2 szintén tegra 4-el. Szerintem az nvidia pajzsa és az ouya nem ellenfelek, sőt egymást segíthetik azzal, hogy egyre több minőségi játékot vonzanak a platformra.
______________________
Normális HUP-ot használok!

Szerintem nincs már olyan nagy piaca ezeknek, mint régen. Ha egy telefon ugyanazt a teljesítményt leadja (és Tegra4-el leadja), akkor miért cipelne valaki egy plusz készüléket?
Ha akar nyugodtan vehet hozzá kontrollert is.

A számítógépes csatlakozásról én csak azt olvastam, hogy Geforce VGA esetén használható a dolog kontrollerként.

------------------
My Open-Source Android "Projects"

Egyrészt a kézzel fogható HW gombok, stream a Tv-re (+steam) nagy előny, és ezt nem kell felvenned ha hivnak. Ez kifejezetten cél hardver, a telefonod meg akár játékgép is lehet a maga kis kompromisszumaival.
--

Érdekes, hogy a Sony Ericsson Xperia Play mégse lett akkora nagy szám. Nyílván az árazásán is múlt.

Az nem cél hardver, függetlenül a dedikált gomboktól. Az egy okos telefon, annak minden előnyével, és hátrányával együtt, és raktak rá pár gombot amivel egyszerűbb játszani.
A bemutatott shield -hez képest kismillió dolgot nem tud. Sem a hardver nem olyan erős, se stream és steam nincsen rá, hiváskor fel kell venned,stb... Ez dedikált célhardver, az xperia play pedig egy okostelefon egy kis tuninggal.
--

De te ezt pontosan tudod. Viszont egy laikus (pl. az ismerősöm) bement a boltba, látta hogy ez hasonlít a PSP-re (mármint hogy dedikált gombok vannak + nagy kijelző, nyílván játékhoz), és megvette. Meg is bánta, de mivel nem ért hozzá, az árus azt mondhat amit akar, ő naívan hinni fog neki. És ez igaz is a többségre. Nem biztos hogy azért veszi, mert ő tudja hogy neki az kell, hanem azért mert azt mondták neki hogy az kell.

felesleges azon karogni (vagy akar örömködni), hogy milyen hatranyai/hianyossagai vannak ennek a konzolnak, vagy hogy van-e ra igeny. ha nem a shield, akkor az ouya, ha nem az ouya akkor a steambox, ha nem az akkor majd a raspberry pi 26. iteracioja, de ezek az armos-androidos kis szarok beveszik a nappalit. ez (az androidos eszközök) lehet a nagykonzolok disruptive technology-ja, ahogy a kezikonzoloke a mobiltelefonok lettek.

egy tegra3-as tablet hdmi-vel a tv-re kötve mar most vannak jatekok, amik majdnem hozzak gy xbox360 grafikai szintjet, csak nem zug mint a nagy dög xbox. emelle rakonfiguralhato a ps3 bluetooth-os kontrollere, de lehetne egerrel egy billentyüzettel is jatszani. es az igazi megdöbbenes, hogy 3d tv-re kötve 3d-ben ment az adott jatek.

Mi abban a dobbenetes? Siman ketszer kell ugyanazt lerenderelni par fokkal eltolt kameraval es amen. Nem egy urhajo ez a technologia, idestova 3 evtizede (ahogy a 3D mozizas pedig 100 eve) letezik, csak most karoltak fel mert kellett valami huzonev az uj eladasok generalasahoz.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Gondolom úgy értette, hogy meglepő, hogy már egy ilyen ARM alapú kis kütyü is kiizzad magából ilyen feature-öket.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Ebben sincs semmi megdobbento, ahogy korunk windows-a az android, ugy korunk peceje az arm alapu kutyu lett, ahol kielhetik az ilyen marketing fejleszteseket, mint a tranzisztorszam. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

pontosan. mert oke, hogy a grafika pariban van a gears of warral (na jo, azert nem) de erre azt mondja az ember, hat egesz jol optimalizaltak a dolgokat. aztan kiderül, hogy egy tabletre es telefonra keszült jatek fejlesztöi (amikben nem igazan van 3d meg) meg arra is forditottak energiat, hogy egy ilyen retegigenyt lefedjenek. hogy erre meg kraft is jut, az meg tenyleg durva :)

Abban a tevedesben vagy, h ugy gondolod, h ugyanaz a motor es resource halmaz kerul felhasznalasra a ket platformon. A kvarcjatekokra "optimalizalt" verzio a gyakorlatban egy komplett ujrairast es teljes architektura redesignt jelent, pl. az Unreal engine-re epulo vackok mobil gpu-n nem hasznalnak semmit, csak minimalis tesszelaciot es jo sok elore legyartott texturat, satobbi satobbi. A reteg igeny lefedese meg annyi a gyakorlatban, h lerenderelik ketszer (ami azt jelenti, h igazabol egy kep eseten felere sincs kihajtva a vas, mint amire kepes, ami nem optimalizacios/architekturalis kerdes, hanem product dontes) es kipakoljak, onnantol eldontendo a kerdes, megy/nemmegy. Ennyi a sztori, ezen hasra esni olyan, mint a 40 eves ujra festett trolin amuldozni, h mekkora fejlesztest kovetett el a BKV. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

jolvan, inkabb hagyjuk igazad van mindenben. mar a post megirasakor nagyon jol tudtam, hogy valaki okoskodni fog majd. az mar az en hibam, hogy meg el is olvasom.

Bocsi. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

meg erre:
> Abban a tevedesben vagy, h ugy gondolod, h ugyanaz a motor es resource halmaz kerul felhasznalasra a ket platformon

akartam valami "ha' mier, nem?" -fele szarkasztikus kerdest beleszerkeszteni, de tul gyors voltal :)

Aztán majd belelóg a konzol a bilibe :)
A joystick-es változat csak 18-as karikával.

Hát manapság már a gyerekeket jobban leköti ez, mint bármi más. :)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944