Friss comScore jelentés az USA smartphone piacáról

comScore: 201205-201208 USA smartphone piaci részesedés

A comScore elemző tegnap publikálta friss Mobile Subscriber Market Share jelentését, amely az összes Egyesült Államok-beli smartphone előfizetőről közöl megállapításokat. Az elemzés az augusztussal végződő három hónapos időszakot dolgozza fel. A feldolgozott időszakban már több mint 116,5 millió USA előfizető rendelkezett smartphone készülékkel. Az iOS erősödött a legnagyobbat, 2,4 százalékpontot. Követi az Android, amely 1,7 százalékpontos erősödés mellett az USA smartphone piacának több mint felét birtokolja. A legnagyobb bukó a RIM Blackberry-je volt, amely 3,1 százalékpontnyi részesedést dobott el. A Microsoft 0,4 százalékpontos csökkenés mellett kevesebb mint a piac 4%-át tudhatja magáénak. A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Érdekes lenne tudni, hogy hány előfizető áll az adatok mögött az egyes hónapokban. Ha azt feltételezzük, hogy nagyjából ugyanannyi, akkor

Android +3,3%
Apple +7,5%
RIM -18,2%
MS -10,0%
Symbian -37,4%

Elég beszédesek a számok.

----
"Mert nincs különbség: mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének. Ezért Isten ingyen igazítja meg őket kegyelméből, miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által." (Róma 3.22-24)

Nos, ez valóban nincs benne, ellenben saját megfigyeléseim, illetve a témával kapcsolatos olvasmányaim erre engednek következtetni. Egy okostelefonnak egyesek számára nyilván vannak hasznos szolgáltatásai, de például a Galaxy S2 és S3 között én nem látom azt a fejlődést, amitől utóbbinak csaknem kétszer annyiba kellene kerülnie.

Ha jól emlékszem az egyik "ütős" újítása az, hogy figyeli, ahogy pislogsz, és ha abbahagyod, akkor feltételezi, hogy nem vele foglalkozol, ezért leparkolja magát. Szerintem ez egyszerűen mulatságos (próbálok finom lenni). Próbáltam elképzelni azt a brainstormingot, ahol a fejlesztők a Galaxy S4-et innoválják. Szerintem az lesz a következő stáció, hogy a telefonod megtörli a pofácskádat, ha lecsorgott a szád szegletén a spenót.

Amúgy meg a számok azok számok. Telítődött a piac, tulajdonképpen ennyi volt az állítás.

---
Science for fun...

Azt lehet tudni, hogy a mérésnek mekkora a bizonytalansága?
Ugyanis nincs publikálva a módszertan.
És aki egy kicsit is jártas a statisztikában, az tudhatja, hogy ez a táblázat sokat nem mond. A Google esetében mért 1.7 százalékpontos változás statisztikai hibahatáron belül lehet, így simán előfordulhat, hogy valójában nem változott a Google részesedése a piacon.
Nyilván tudom, hogy ez a comScore jelentés a mérvadó mindenki számára a piacon, de teljesen félrevezető így, hogy a módszertan nem publikus, és nincs információ az egyes értékek szórásáról.

Teljesen igazad van, ez így nem teljesen korrekt.
Azért tegyük hozzá a korábbi gondolatmenethez a fenti hibahatárnál a Google legjobb forgatókönyvét is, ne csak a legrosszabbat:
Google nőtt 3.4%-ot Apple nőtt: 0,7%-ot.
Én egyébként arra tippelnék, hogy tized százalékpontok körül lehet a hibahatár.