Az MPlayerX elhagyja a Mac App Store-t

Címkék

Az MPlayerX projekt bejelentette, hogy elhagyja a Mac App Store-t. A vezető azután jutott erre az elhatározásra, hogy hónapokon keresztül vitatkozott az Apple-lel. Mint az ismert, június elsejével minden, az App Store-ban levő alkalmazásnak támogatnia, aktívan használnia kell az App Sandboxing-et, ha új verzióval jelentkezik.

Noha a sandboxing védelmet nyújt bizonyos támadási formákkal szemben, hátulütője, hogy túl sok problémát okozat magának az alkalmazás fejlesztőjének, illetve az alkalmazás futtatásában. Az MPlayerX fejlesztője 6 buildet készített a programból, megpróbálva azt áttolni az Apple ellenőrzőrendszerén, elmagyarázva, hogy miért van szüksége a programnak néhány privilégiumra ahhoz, hogy megfelelően működjön. Sikertelenül.

A fejlesztő arra jutott, hogy az MPlayerX túl sok funkcionalitást veszítene, ha befogadná az App Sandboxing-et - például nem töltené be a feliratokat automatikusan, nem játszaná le a következő epizódot automatikusan stb. A készítő szerint ezek nélkül a funkciók nélkül az MPlayerX nem lenne más, csak egy újabb lamer Quicktime X klón, amit nem szeretne.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Ez hülyeség.
Egyszerűen lusták jól megcsinálni.

nem piszkálás, OSX fejlesztő vagy, elsőkézből jön a tapasztalat?

tényleg nem baktatás, csak szeretnék tényeket tudni, nekem is ez volt a sejtésem, hogy nyilván a sandbox is ad lehetőséget mindenre, az Apple se hülye, csak lehet, hogy némelyeknek viszonylag komoly munka átállni az új rendszerre

(mondom ezt úgy, hogy van tapasztalatom windows verziók közt bejött UAC problémák kerülgetésében, megoldásában, ugyan ez volt...minden megoldódott, csak néha tényleg nem volt kevés munka...)

Lehetosegek:
A sandboxolt app egy sajat mappan belul barmit csinalhat.
Posix api hasznalata helyett az apple cocoa apijat kell hasznalni filenyitasra.
Amikor a felhasznalo droppol egy filet akkor kapsz hozza hozzaferest. Ha open panelen keresztul nyitod meg akkor szinten.
Az alkalmazasrol egyeb infokat is el kell arulnod, hogy netet hasznal-e, hw eszkozokhoz hozza akar-e ferni (usb, kamera, nyomtatas stb).
Lehetoseg van tobb appot csoportba tenni, akkor kapnak egy kozos irhato mappat.
Lehet patternt megadni, hogy egy megnyitott file melle milyen mas fajlokat szerenel beolvasni. (*.srt jelen esetben)
Lehet permanens engedelyt is kerni egy csatolt filera. (szerkesztett doc-ba beagyazott tobb gigas file mondjuk)
Illetve lehet kivetelt is kerni az appletol ahol leirod, hogy miert szeretned. Vannak speci appok amik kiesnek a sandboxolhatosag keretein. Ilyen usecaseek:
Use of Authorization Services
Use of accessibility APIs in assistive apps
Sending Apple events to arbitrary apps
Sending user-info dictionaries in broadcast notifications to other tasks
Loading kernel extensions
Simulation of user input in Open and Save dialogs
Setting preferences on other apps
Configuring network settings
Terminating other apps

Gondolom ezekre is lehet majd kesobb xcode-bol engedelyt beallitani, de mivel ezek az alkalmazasok nagyon kis hanyadat teszik ki a teljes palettanak, nem ez volt a main focus.

Engem kicsit ez az egesz a apparmor-ra hasonlit. Persze ez jobban le van szabalyozva.

Erdekes, hogy jelenleg a gepemen futo appok kozul csak a chrome sandboxolt (illetve nehany core apple alkalmazas).

Nagy vonalakban arról van szó, hogy sandboxos program nem nyúlkálhat a fájlokhoz felhasználói interakció nélkül. Pl. Kb mint a webböngészőkben, File open dialog nélkül nem éred el a fájlokat.

Tehát, hogy megnyiss egy videót és a feliratot vagy több videót (sorozat több részét), ahhoz vagy több file open kell vagy egy amiben a felhasználó több fájlt is kiválaszt.
Gyanítom connor erre próbált utalni, de sajnos azt már nem olvasta el, hogy a problémás feature az automatikus felirat és következő rész betöltés volt...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Olyat nem lehet csinalni, hogy elore kitalalom a fajlok lehetseges neveit, es mindre megprobalok ranyitni (aztan nyilvan vagy jo, vagy nem)? Nyilvan ez kicsit brute-force jellegu dolog, de talan meg lehet kerulni igy a dolgot. Persze, en nem ertek hozza :-)
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Pl. simán van mód sandbox mellett is arra, hogy kijelölni egy könyvtárat (media library, mittomén), ahová korlátlan read jogosultsága lesz az appnak. Elég csak egyszer bekérnie a usertől az appnak, nem kell futtatásonként.

Igazából a hozzállás nem tetszik, hogy fúj a nagy testvér meg akarja kötni a kezünket... Ez a sandbox dolog a user érdekét szolgálja, de divat lázadozni a jó dolgok ellen is.

Nem ismerem az MPlayerX-et, de azért az egy merőben másféle feature set, hogy ha egy program tud kezelni egy media library-t, vagy le tud játszani egy tetszőleges videót egy tetszőleges könyvtárban, ahol aztán megtalálja a hozzá tartozó feliratokat is...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Itt most egy picit mindkét félnek igaza van.

Nincs ezzel semmi gond. Vannak megkotesek amiket a fejleszto nem tud betartani, igy mas formaban kell terjesztenie a szoftveret.

Off: szeretnek egy olyan Linuxos GUI-t a MPlayer-hez, ami legalabb olyan jo, mint a MPlayerX.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

ez van, de valahol a store szabályi is érhetőek, még ha lehet túl szigorú is
apple t érdekli a legkevésbé mplayerx hiánya

Sok addig ingyenes, esetleg open source app koltozott app storeba, es lett fizetos, raadasul van ami szarabb is lett.
Elso korben kedvezo volt mindenki szamar, van egy appod, nem kertel erte penzt, mert bonyolult volt, apple megoldja helyetted. Mostanra jonnek a szigoritasok, bizonyos appok kiesnek. Termesztesen terjesztheted sajat cucodat barhol, de osx ugyis app storebol fog eloszor ajanlani alkalmazast a feladatra.
Sajat felhasznaloi tapasztalat, amiket hasznalok appok nagyobb reszere igaz ez.

Nem igazán értem az összefüggést! Miért kell egy ingyenes appnak, ha a Mac Store-ba kerül, fizetőssé válni?! Ha pedig bekerült miért lett szarabb?! Ez egyik sem az adott app store, hanem a fejlesztő hibája.
Mi pl. olcsóbba adjuk pár játékunkat az Mac Store-ban, mint a saját weblapunkon adtuk, mert kevesebb vele a macera.

Nem kell, nem kotelezo penzt kerni erte, a keszito merlegelni fog es dont, aki teheti penzt ker erte.
Nekem 2 fele app storeba kerult, de elotte is hasznalt alkalmazasom van, egyik fizetos lett, masik ingyenes maradt, de mar el is hagyta az app storet.
Cikk sem szol masrol, bekerult az app storeba, es featurekat kene kiszedni belole. Biztos megoldhato lenne, tobb honapos munkaval, kozben maradhatnak benne hibak, masreszt meg kegyetlen munkat nem a program fejlodesere forditjak, hanem portolasra. Ettol a 2 dologtol lesz rosszabb vagy kevesebb igy a program.
Sajat tapasztalat keves app store alkalmazasbol jott, ami folyamatosan csokken, mivel ingyenesek szep lassan elhagyjak a programot :)

Még mielőtt flame-elésnek gondolnád: nem az, de kíváncsi vagyok: mi a probléma a google play-jel? Nincs iCuccom, nem tudom, az appstore tudja-e (biztos), de nekem a play-nél pl kifejezetten tetszik, hogy ha rákeresek egy honlapról egy app-ra, és klikkelek rajta, a telefonom, ami lehet akár otthon is, letölti magára, és telepíti automatikusan a softot, mire legközelebb a kezembe veszem a mobilt, már ott is van. De ez csak egy példa, amiért nekem a google megoldás bejön. Kíváncsi volnék az ellenérvekre, összehasonlításra, ilyesmi. ;)

(Jó, volt valami izé az előzetes moderáció hiányáról is, de talán épp itt volt hír, hogy még az über-felügyelt appstore-ban is 6000 zseblámpa alkalmazásvan, amit senki nem használ)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Ez kicsit off, mert a cikk a Mac app store-ról szólt, de az iOS app store tudja, amiről beszélsz: rákeresel a neten, kattintasz, az iTunes nyílik meg, az appot megvásárlod (pénzért vagy ingyér'), és a legközelebbi wireless szinkronizációkor letöltődik. Amiben szarabb az Apple megoldása:

  • Csak akkor szinkronizál (tehát tölti le az appot), ha a telefon és a gép azonos Wifi hálózaton van
  • A böszme iTunes kell hozzá, szemben a Google-lel, amihez semmit se kell telepíteni
  • "Jó, volt valami izé az előzetes moderáció hiányáról is, de talán épp itt volt hír, hogy még az über-felügyelt appstore-ban is 6000 zseblámpa alkalmazásvan, amit senki nem használ"

    A próbléma nem a sok azonos programmal van, hanem azok minőségével és a minőség felügyeletével. Ettől eltekintve egyébként a Google Play teljesen rendben van, a hibák inkább magában az Android platformban keresendők.

    Pont most nézem az OS X-es sandboxing működését. Mountain Lion óta nem probléma ha mondjuk az dadfsgffds.avi mellett a dadfsgffds.srt-t is meg akarja nyitni a program. Erre is van API. Sőt, szerintem a következő epizód lejátszása is megoldható lenne. (Ha más nem akkor úgy, hogy először az egész mappát meg kell nyitni.)