Újabb Windows Phone 7 frissítési problémák egyes Samsung készülékekkel

Februárban a Microsoft, azután, hogy elérhetővé tette a WP7 első frissítését, kénytelen volt leállítani azt a Samsung készülékek számára. Körülbelül egy héttel később újraengedélyezték a frissítést ezekhez a készülékekhez. Úgy tűnik azonban, hogy a kálváriának nincs teljesen vége.

Pár nappal ezelőtt a Microsoft alkalmazott Michael Stroh egy hozzászólásban jelezte a Windows Phone Blog-on, hogy ismét problémájuk adódott. A fejlesztőcsapat technikai problémákat azonosított a frissítőcsomaggal kapcsolatban, ezért ideiglenesen letiltotta a Samsung Omnia 7 készülékek számára a frissítést. Emellett megemlítette, hogy egyes, az USA-ban levő Samsung Focus felhasználók arról számoltak be, hogy nem kapták meg a frissítést.

Stroh pár nappal ezelőtt azt ígérete, hogy amint újabb infói lesznek, jelentkezik. Ugyan érdeklődtek a felhasználók a friss infók után, de egyelőre még nincs válasz.

További részletek itt.

Hozzászólások

ez egy finom jelzes, hogy aki windows akar hasznalni telefonon, annak nokiat kell vennie

--
Live free, or I f'ing kill you.

Vajh ezek tényleg nem képesek letesztelni a frissítést pár telefonon - főleg, hogy tudják, hogy korábban gond volt vele, - mielőtt kiadják a felhasználóknak?

Hihetetlen...

Mint felhasznalot sosem erdekelt, hogyha egy frissites utan remek felteglat kapok, hogy azt azert nem teszteltek kellokeppen, mielott a hivatalos csatornakon keresztul -droton, vagy anelkul, kozel, tavol, klikkelve, vagy eszre sem veve- eljutott volna hozzam, mert bonyolult, es/vagy draga lett volna.

Egyrészt a frissítés nem OTA (nem távoli), hanem desktopra Windows-ra letöltős, kábelen lementős, telefonlezúzós, újratelepítős és visszaszinkronizálós. Namost ilyesmi szerintem jópár éve létezik az iparágban, a botlás pedig nem a visszaszinkronizálásnál volt, hanem a lezúzás utáni újratelepítésnél...

Másrészt van maximum egy tucatnyi fajta WP7 telefon, illetve ezeknek átlag 2-3 változata, ezekből biztos van a Microsoft birtokában párszáz darab, illetve a WP7 csapatnál valószínűleg van kötelezően használandó WP7 telefon. Ha ezek alapján nem lehet megbízható frissítést csinálni, akkor ott valószínűleg alapvető tervezési hiányosságok vannak a platformot illetően és/vagy a tesztelést illetően.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Úgy gondolod, hogy a Samsung volt olyan köcsög és másmilyen telefonokat adott a WP7 tesztlaborba, mint amiket a piacon árul? Az WP7 részleg meg azért nem vett a piacról telefonokat, mert nem fért bele a cég költségvetésébe?

Ugyanazokkal az Onmina 7 telefonokkal van gond, amelyek már megkapták az előző központi frissítést is a Zune-on át az MS szervereiről az MS oprendszerét használva, nem értem tisztán, hogy hol jön képbe a Samsung.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Nem tudom, de az, hogy már másodszor van probléma vele, miközben a többi telefonnal nincs, az mindenképpen gyanússá teszi őket.

Mondok egy példát: ha van két, hasonló számítógép (pl. azonos a cpu, a chipset, a videókártya, és az egyéb hw-ek, de maga az alaplap más gyártótól jött), és mindkettőre feltelepítesz egy ubuntut, de a telepítés után az egyik nem bootol, akkor a számítógépre (azon belül az alaplapra) vagy az ubuntura kezdesz el gyanakodni?

--
Don't be an Ubuntard!

Ha előtte ment rendesen, majd a frissítés után nem indul el, akkor a frissítésre és a szoftverre gyanakszom, nem a hardverre. :)

Másrészt... ha a Samsung hardvere vagy a bootloader-e hibás, akkor arra derüljön fény két hónap alatt a WP7 laborban... volt rá idejük, pénzük és lehetőségük is. Ha már központosították a frissítések kitelepítését, akkor rajtuk van a felelősség abban is, hogy minden olyan telefon minden variációját kipróbálják, ami a piacra került a szoftverükkel. Ez egyre nehezebb munka lesz, egyre több kockázattal, de bevállalták, és valószínűleg tudták, mit vállanak be.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Az MS eléggé pontos hardverspecifikációt adott, a hardverhez nyilván írnak még némi drivercsomagot a bootloader mellé, de ezt se a gyártó frissíti közvetlenül, hanem az MS teríti saját felelősségére...

Nem azt mondom, hogy minden tökéletes a Samsung Omnia 7 esetén, hanem azt mondom, hogy a frissítés előtti tesztelés az MS felvállalt feladata, teljesen mindegy, hogy egy WP7 fejlesztő hibázott, egy Samsung mérnök hibázott, vagy egy adminisztrátor hibázott, a felelősség az MS oldalán van, a tesztelési folyamatnak ezt a hibát elő kell hoznia, főleg azok után, hogy két hónapja már beleszaladtak ilyesmibe. A folyamat nem működik jól, és ezt kell korrigálni, hibák mindig lesznek, de azt meg kell fogni a frissítés terítése előtt.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Es mi van abban az esetben, ha a Microsoft es a Samsung megallapodasa ugy szol, h "kerlek, igy es igy lapatold ossze a hardvert, mert akkor mindenki orulni fog" es ehelyett ez utobbi "igy es ugy" pakolta ossze a vasat? Erosen gyanus, h mindig csak a Samsung telefonjaival van baj.

Abban van nemi igazsagod, h az ms-nek van nemi felelossege a kerdesben, de azt sem tartom kizartnak, h a naluk adott eszkozparkkal mukodott rendesen minden, viszont ami szeriaban kiment a gyarbol picit maskepp viselkedik mint ahogy ezt anno specifikaltak. Valamint kozel kizartnak tartom, h a frissites kikuldese elott nem kapott a Samsung ebbol peldanyt azert, h a sajat belso hazi tesztjeit vegig tudja zongorazni. Ha ez megtortent akkor adodik a kerdes, h vajon mennyire all a helyzet magaslatan a Samsung QA?

Amire ki akarok lyukadni az az, h ket hir alapjan lehet nem kellene azonnal rahuzni a vizeslepedot valakire pusztan csak az ellenszenv miatt, mikor a musor nagyon sok szereplos.

---
pontscho / fresh!mindworkz

más gyártónál is volt hiba, de számottevően a samsung készülékei feküdtek ki. bár a samu esetén felmerült hiba csak samu készüléket érintett (ez így valóban erősen samu-gyanú, amihez hozzátenném, hogy más platformon is eljátszottak már (android, winmo szériák)), a többi gyártónál egyéb kisebb malőr volt (többek között az egyik az, hogy ha a rendszerlemezen nem volt elég hely, akkor boot loop-ba kerülhetett a készülék, ez minden eszközre igaz, de ezen felül volt még pár, ami frissítés elhasalását eredményezte, viszonylag egyszerű workaround-al)

szóval 2 végén bűzlik a hal, de a samu részén jobban :)

Erosen gyanus, h mindig csak a Samsung telefonjaival van baj.

Ami nem fedi a valóságot, mert HTC pár készüléke is érintett volt. :)

a naluk adott eszkozparkkal mukodott rendesen minden, viszont ami szeriaban kiment a gyarbol picit maskepp viselkedik mint ahogy ezt anno specifikaltak

Két hónapja megégették magukat, nem? Mennyi guriga dollárba került ez a WP7 üzletágnak? Drága lett volna kimenni a piacra és venni 5-10 új és használt telefont, majd azokon végignyomni a frissítést? Most mennyi gurigua dollárba került ez ismét a WP7 üzletágnak? Mennyibe került volna megkeresni egy kisebb - akár önkéntes - csapatot, akik előbb megkapják a frissítést és időben kiderülne, hogy baj van?

Mindezt azért mondom, mert amióta a szoftveriparban dolgozom azt látom, hogy a projektek igen nagy része a tesztelés elsumákolásán csúszik el, valószínűsítem, ebben az esetben is ez történt, csodák nincsenek, az idő mindig szorít, és a teszteken lehet behozni az elcsúszást.

Valamint kozel kizartnak tartom, h a frissites kikuldese elott nem kapott a Samsung ebbol peldanyt azert, h a sajat belso hazi tesztjeit vegig tudja zongorazni.

Valószínűleg nincs satuban a töke szerződésileg, felelőssége sincs ebben a tekintetben, ezért nem is erőlteti meg magát.

Amire ki akarok lyukadni az az, h ket hir alapjan lehet nem kellene azonnal rahuzni a vizeslepedot valakire pusztan csak az ellenszenv miatt, mikor a musor nagyon sok szereplos.

Nincs ellenszenvem, technikailag és üzletileg se felel ezért a mobil(hardver)gyártó, az MS üzletpolitikai döntése volt az, hogy saját kezébe veszi a frissítések terítését, és ennek már akkor ismertek voltak mind a kockázatai, mind az előnyei. Ha a Samsung csodaszoftverével nem sikerülne frissítenem a telefonom, akkor a Samsungot szídnám, mint a bokrot, de itt nincs benne a folyamatban a Samsung, de nélküle is el tudják toszni a dolgokat.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Ami nem fedi a valóságot, mert HTC pár készüléke is érintett volt. :)

Ha jol remlik ebben az esetben Samsung jobban pusztult. :)

Két hónapja megégették magukat, nem? Mennyi guriga dollárba került ez a WP7 üzletágnak? Drága lett volna kimenni a piacra és venni 5-10 új és használt telefont, majd azokon végignyomni a frissítést? Most mennyi gurigua dollárba került ez ismét a WP7 üzletágnak? Mennyibe került volna megkeresni egy kisebb - akár önkéntes - csapatot, akik előbb megkapják a frissítést és időben kiderülne, hogy baj van?

Nem tudom, nem ismerem sem a Microsoft sem a Samsung QA policy-t, sem a hatalyos szerzodeseket.

Mindezt azért mondom, mert amióta a szoftveriparban dolgozom azt látom, hogy a projektek igen nagy része a tesztelés elsumákolásán csúszik el, valószínűsítem, ebben az esetben is ez történt, csodák nincsenek, az idő mindig szorít, és a teszteken lehet behozni az elcsúszást.

Ezert emlitettem meg a Samsung QA minosegenek hianyat is.

Valószínűleg nincs satuban a töke szerződésileg, felelőssége sincs ebben a tekintetben, ezért nem is erőlteti meg magát.

Nem problema, amennyit benaznak majd a piac rendet tesz mind a ket ceg haza tajan. Bar az is igaz, h a Samsungot konnyebb lesz leirni a palettarol.

Ha a Samsung csodaszoftverével nem sikerülne frissítenem a telefonom, akkor a Samsungot szídnám, mint a bokrot, de itt nincs benne a folyamatban a Samsung, de nélküle is el tudják toszni a dolgokat

Dehogy, az elso gondolatod ebben az esetben is az lenne, h a "rohadt ms". Ami teljesen termeszetes, mert ez van a kirakatban, de igaz nem feltetlen lesz.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Valószínűleg nincs satuban a töke szerződésileg, felelőssége sincs ebben a tekintetben, ezért nem is erőlteti meg magát

Ne legyél naív. A telefon tulajdonosok jórésze nem a szoftveriparban dolgozik, ahogy te, hanem átlagos felhasználók. Ők vesznek egy _Samsung_ telefont, aminek valamilyen baja lesz. Nem a Microsoftot fogják hibáztatni, hanem a Samsungot. A Samsung ezzel tisztában van és nem a Microsoft szigorú vagy nem szigorú szerződése miatt fogja tesztelni a kiküldésre váró frissítéseket, hanem azért, hogy ne veszítsen a piaci részesedéséből egy ilyen vagy ehhez hasonló malőr miatt.

Oh, persze. Csak amíg Samsung, Sony, HTC, stb frissítést csinál az ember, az úgy megy, hogy elmegy a gyártó honapjára, letölti a frissítő szoftvert, a letöltés közben ott virít a Samsung/Sony/stb logó, majd követi az ábrákat és videókat, miközben ott virít a Samsung/Sony/stb logó, majd lemegy valahogy a frissítés, és örül a felhasználó, hogy a Samsung/Sony/stb milyen jó kis dolgot csinált, vagy éppen nem örül, ha nem sikerült.

A WP7 esetén regisztrál Microsoft-nál, fogja a Zune-t meg a telefonját, amelyen ott a Windows logó, elindítja a frissítést, közben ott virít az MS/WP7 logó, nézi az ábrákat és a videókat, miközben ott virít az MS/WP7 logó, majd lemegy a frissítés és örül a felhasználó, hogy a Microsoft milyen jó kis dolgot csinált, vagy éppen nem örül, ha nem sikerült.

Az MS részéről ez a termékstratégia is, hogy tudatosítsa a felhasználókban: ő nem Samsung/Sony/LG/HTC/stb telefont használ, hanem Windows Phone 7-et, ami történetesen Samsung/Sony/LG/HTC/stb hardveren fut, de ez akkor válik előnnyé, ha minden jól működik. Hiba esetén a hardvergyártó brand sérül kevésbé, ahogy desktop esetén is közkeletű az a vélemény, hogy a Windows a szar, nem a hardver, holott a hardver sokszor a problémás... itt sincs másképp, a felhasználók ezen vélemény ismeretében nevelkedtek.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Persze, mert olvasta a szakmai hírekben, hogy például Samsung telefonokat is érintett a dolog... de aki nem olvassa a techlapokat, azok nem fogják ilyen egyszerűen összekötni a két dolgot, a pletykalapokban és a partytévében meg nem mondják be... :)

Majd meglátjuk, mennyire fog ez a dolog később működni... Apple könnyen frissít központilag, amikor van forgalomban egy tucatnyi eszköze, amelyek mind házon belüli fejlesztések... Az MS-nek egyre nehezebb lesz a tesztelés és a hibakeresés, illetve a régebbi modellek workaround kezelése, hacsak nem dobja az egy évesnél régebbi telefonok supportját, de az meg lábonlövés kategória, bár Android esetén se kapkodják el a régebbi készülékek frissítését, jó esetben kapnak egy-két új verziót, aztán osszák be. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Persze, mert olvasta a szakmai hírekben, hogy például Samsung telefonokat is érintett a dolog...

Nem arra gondoltam, hanem régebbi készülékekről mondott vélemények esetén. Ott is Samsung, mint gyártó kerül egyértelműen megbélyegzésre és nem egy adott terméke, vagy a rajta futó szoftver (hogy most jogosan vagy sem, ez a téma szempontjából nem releváns).

Ez egyébként egyszerű szociálpszichológia és evolúciós eredetű (ha az ősember rosszul lett egynél többször egy adott színű és formájú növénytől, akkor utána az összes ahhoz hasonlót is elkerülte, függetlenül attól, hogy azok adott esetben már ártalmatlanok és akár ízletesek is voltak). Az agyunk rááll arra, hogy egy adott minta alapján gyorsan bekategorizáljon dolgokat és nincs is ezzel semmi baj, egy bizonyos szintig teljesen egészséges és hasznos stratégia.

Ezt viszont nyilván tudják a gyártók is, így nem engedhetik meg maguknak, hogy a felhasználók rossz gyártónak skatulyázzák be őket. Van egy olyan kereskedelmi alapigazság, hogy az elégedett vevő csak 2-4 embernek meséli el elégedettségét, az elégedetlen viszont 9-20-nak mondja el a problémáját...

Szakmai portált hivatkoztál... :)

A tanmese pedig illik arra az esetre is, amikor a WP7-et kezdi kerülni, nem a Samsung-ot, mert a frissítési folyamatban nincs Samsung logó, se Samsung szoftver, se Samsung specifikus tevékenység... a folyamat során Windows logók röpködnek és Microsoft okosságok ugranak elő... a Microsoft pedig erre rá is játszik, hogy ne a telefon gyártójára emlékezzen a felhasználó, hanem a WP7 logóra... de ez kétélű fegyver.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"nem szigorú szerződése miatt fogja tesztelni a kiküldésre váró frissítéseket, hanem azért, hogy ne veszítsen a piaci részesedéséből"
mennyi is a WP7 platform piaci részesedése? úgy 2.5% körüli, még a Samsung Bada is megelőzi. egy marginális részesedésű törpepiacon tök mindegy mennyit veszít a Samsung ha közben tarol a vezető Android platformon.

nemrég láttunk befürödni egy MS mobil platformot, sőt valójában kettőt ha a KINt is számításba vesszük. én is szereztem személyes tapasztalatokat a WinMobileről, valóban szar volt. ezek után talán érthető, ha kissé szkeptikus vagyok az _újabb_nagy_ms_dobással_ kapcsolatban mobil fronton. egy év múlva már világosabb lesz a WP7 és utódainak sikeressége/sikertelensége.

a Samsung akkor dobta a Symbian vonalát, amikor amikor az még magasan piacvezető volt, de a hosszú távú jövője már látható volt. ha pedig az eddigi Omniak eladási adataiból indulnak ki, könnyen arra a következtetésre jutnak, hogy tökmindegy és sok energiát nem érdemes belefektetni.

A vegso tesztelest a telefont gyartoja vegzi, es ha ok azt mondjak hogy mehet akkor mehet. Az MS-nel valoszinuleg csak referenciatelefonok vannak, vagy ha valami gond van akkor gondolom kapnak a problemas keszulekekbol.
Az MS oldalan van egyebkent egy oldal ahol nyomon lehet kovetni, hogy melyik gyarto/szolgaltato hol jar a tesztelessel.

Legutobb is a Samsung keszulekevel volt gond es most is. Ebbol en arra kovetkeztetek hogy az o mernokeik szurtak/szurnak el valamit nagyon.

Stage 1: Testing
The software update is undergoing mobile operator network and quality tests. These tests can vary by mobile operator, software update, and device. Updates can include Windows Phone or device-specific improvements.

Stage 2: Scheduling
Microsoft is scheduling the update for delivery. This phase typically lasts 10 business days or less.

Stage 3: Delivering update
Microsoft has started to send out the update. Because updates are typically delivered to customers in batches, it might take several weeks before you receive notice that an update is available for you.

1. A Stage 2 es 3-nal ki van emelve, hogy "Microsoft ...", mig az elsonel nem.
2. "Updates can include Windows Phone or device-specific improvements." Ezek nem az MS alltal irt/hozzaadott dolgok, 100% hogy nem az MS teszteli le a 3rd party-nak.
3. A linken csak a USA lathato de van ott egy "See the International schedule" link, ahol van ~19+ mobil operator akik szinten modosithattak(ha nem is sokat) az OS-en, plusz adhattak hozza ha jol emlekszem max 5 eloretelepitett progit. Szerintem ezeket sem kuldik el az MS-nek hogy ok teszteljek le.

Szerk: Itt egy iras egy nalam megbizhatobb embertol:

So why is the HTC Surround not ready? Curiously, after allegedly testing the NoDo update thoroughly over four long months (cough), AT&T only recently discovered that the Surround is one of those phones the hardware maker really mussed with and its going to require additional drivers. So they’re just getting around to that. Of course.

Ez azért lássuk be, hogy nem annyira egyszerű. Korábban annyira el lett mondva, hogy a wp7-nél soha semmi efféle gond nem lehetséges, mert mindent a MS tart kézben, és a nagyságos-jóságos atyaúristenek felügyelik a gyártó legkisebb ballépéseit is, és óvón intik őket a megfelelő irányba, tesztelnek mint a gép... -- ez volt az elmélet. A gyakorlatot meg most láthatjuk.

A különbség ott van mondjuk az androiddal szemben, hogy itt a MS egy hullámban akarja teríteni a frissítéseket, és cseszi is el egyben, míg az androidnál a gyártó addig kotlik rajta, amíg csak sikerül kinyögnie; nincsen határidő kényszer. Ez ilyenkor jól jöhet, bár más szempontból vannak hátrányai, de legalább nem teszi hidegre a telefonodat a hivatalos update.

Mindenki másra büszke... :)

Red Hat ES5 esetén volt 110 secissue, ebből 0% unpatched, OS X esetén volt 12 secissue, ebből 17% unpatched. Ha kicsit tovább nézzük, akkor RHES esetén volt 1% extremely, 15% highly, OS X esetén 0% extremely 67% highly. Aztán mégtovább nézve RHES esetén 66% remote, OS X esetén 83% remote.

Statisztikából mindenki azt olvas ki, amit akar, ahogy mindenki maga dönti el, hogy mi a jobb: sok publikus secissue, ami hamar és mind javul vagy kevesebb publikus secissue, amelynek egy része nem javul, másik része lassan javul. :)

Forrás:
http://secunia.com/advisories/product/96/?task=statistics_2010
http://secunia.com/advisories/product/13652/?task=statistics_2010
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home