apperi.com: Debian / Ubuntu "App Store" indult el beta üzemmódban

Címkék

Az Apperi egyszerű alkalmazás-keresést és -telepítést kínál Debian-t vagy Ubuntu-t futtató felhasználók számára. A hivatalos tároló(k) csomaglistá(já)t és az apt-url-t használva "one-click" típusú telepítési metódust kínál minden, az általa támogatott disztró (Debian 4.0, 5.0 - Ubuntu 8.04, 8.10, 9.04) hivatalos csomagjaihoz. A weboldal megtalálható itt.

Hozzászólások

Teljesen jóra sikeredett, tetszik a top 25.

A playdeb/getdeb páros nem ugyanezt produkálja már vagy úgy jó régóta? :) Lehet, hogy rosszul tudom, de az apt-url is getdeb találmány.

Jobs tévedett anno.

"Redmond, start your photocopiers" - hangzott el az iPhone bejelentéskor, de szegény Munkák István nem tudhatta, hogy a linux felhasználók lesznek a leglelkesebb másológépek.

A CNR, ha jól tudom, elsődlegesen a Linspire oldala, a Linsipre-osok nyilván használják - ahogy az AppStore-t nyilván az iPhone-osok használják. Hasonló még (és azt hiszem, szintén régebbi, mint az AppStore) pl. az openSUSE package search, azt nyilván az (open)SUSE-sek használják, ezt meg a Debian/Ubuntusok. Az más kérdés, hogy melyiket mennyien használják, de ez azzal van arányban, hogy magát az adott terméket mennyien használják.

Én Ubuntut használok jó néhány éve, de erre is csak ránéztem és elfelejtem. Addig amíg van alternatíva, addig az ilyen kezdeményezések nem fognak nagyon elterjedni, imho. Mondjuk ettől még jó, hogy van! Én csak annyit állítottam, hogy az összes online store közül eddig az Apple érte el a legnagyobb sikert, a legrövidebb idő alatt (1 év).

Akkor beszéljenek a számok. 1 évvel az AppStore megnyitása után:

- 40+ millió iPhone felhasználó
- 100.000 regisztrált (fizetős) fejlesztő
- 65.000 elérhető program
- 1,5+ milliárd(!) letöltött szoftver egy év alatt

Valóban nem használják a felhasználók az AppStore-t. :D
Szerinted mi az oka, hogy a világ legnagyobb alapterületű adatközpontját kezdte építeni az Apple?

Ezek a számok semmit nem mondanak arról, hogy az iPhone/iPod touch felhasználóknak mekkora része használja az AppStore-t, és hogy más hasonló rendszereknél ez az arány mekkora. Merthogy erről az arányról írtam az előző hozzászólásomban, és szerintem egy ilyen ilyen rendszer sikerességét ez méri; a felhasználók aboszolút száma alapvetően nem az online alkalmazásletöltő rendszer sikerességét jelzi, hanem magáét azét a termékét (itt iPhone), amihez kapcsolódik.

Amit természetesen nem vettél figyelembe: az iPhone vásárlók egyértelműen prémium szolgáltatásokra vágynak (különben valami linuxos telefont vennének, és hát nem), az App Store pedig ennél nem több, nem kevesebb. Azt állítani, hogy kevesebb App Store felhasználó van mint iPhone felhasználó, az ennek fényében legalábbis irreálisnak tűnik, és felveti azt a kérdést is, hogy vajon az "ex-hason" kívül vajon miért is gondolkodsz ily' torz módon a realitásról.

"különben valami linuxos telefont vennének"

Milyen linuxos telefonra gondolsz? Androidra? Azt nem hiszem, hogy az Androidhoz képest az AppStore az iPhone az előnye, mert ahhoz is van hasonló szolgáltatás. Inkább a hardver jobb sokaknak, no meg a név.

"ex-hason"

Itt elakadt az értelmezőm.

"Azt nem hiszem, hogy az Androidhoz képest az AppStore az iPhone az előnye, mert ahhoz is van hasonló szolgáltatás."

Pedig pont az AppStore az, ami nagyon pörgeti az iPhone-t, nem maga a telefon. Nézd meg, hogy hogy fogyott már akkor is, amikor még volt egy rakás hiányossága (copy-past, tethering, stb.)! Az Android Market vagy a Blackberry World számai meg sem közelítik sajnos az AppStore azonos időszakára elért eredményeit. Pedig mi is keressük a következő platformot, amin érdemes elsütni a dolgainkat.

http://mashable.com/2008/10/31/android-market-stats/

Tudod a tőled és tőlem kicsit okosabb emberek egy készülék sikerességét azzal az arányszámmal is szokták mérni, hogy mennyi az egy készülékre jutó eladott/letöltött szoftverek száma. A szakterületemből kifolyólag én ilyen számokat csak főleg a játék kozolokon ismerem, de ott is nagyon messze volt a fenti számoktól.
De azt már hallottam, hogy az én érvelésem és számaim sz.rt sem érnek, most szívesen meghallgatnám, hogy te milyen statisztikákra és számokra alapozva mondod azt, hogy nem a AppStore a legnagyobb ilyen jellegű online áruház! Ugye nem csak a hasadra ütöttél? :P

http://mashable.com/2008/10/31/android-market-stats/

Nem te állítottad, hanem tothatti ("a linux felhasználók lesznek a leglelkesebb másológépek"). Erre írtam, hogy ez aztán tényleg eredeti Apple találmány, mire te azt írtad, hogy ha nem is az, náluk lett a legnépszerűbb. Ez viszont irreleváns annak a szempontjából, hogy az ubuntusok az Apple-ről másoltak-e.

"Sajnos" mindenki az AppStore sikerét próbálja másolni mostanában. Pedig ez is csak egy egyszerű online web áruház. Ráadásul nem is a legjobban strukturált, tele hiányosságokkal. Pl. a top lista darabszám és nem bevétel alapú, ami azt eredményezte, hogy a játékok árai lementek. Ez rövidtávon jó a felhasználóknak, de hosszú távon azt fogja eredményezni, hogy a nagyobb fejlesztők nem ölnek annyi pénzt egy-egy fejlesztésbe, hanem több, kisebb projekteken fognak dolgozni. Szóval van itt is baj elég, de mégis ez eddig a legsikeresebb.

Nem erre gondoltam. A komoly játékoknak a $0.99-os játékokkal kell versenyezniük. Jelenleg az a tendencia az AppStore-ban, hogy aki bekerül a top 100-ba az sínen van, aki nem, az bukta a pénzét (ezt most kicsit leegyszerűsítettem, de ez van).

E heti top 10:
1. I Dig It ($0.99)
2. Rope’n'Fly ($0.99)
3. Harbor Master ($0.99)
4. Flight Control ($0.99)
5. Bejeweled 2 ($2.99)
6. StoneLoops! of Jurassica ($0.99)
7. GloBall ($0.99)
8. Sally’s Spa ($0.99)
9. geoDefense ($0.99)
10. Flick Fishing ($0.99)

Látsz itt $9.99-es játékot? A Bejeweled 2-n kívül mind $0.99-os játék. Pedig van nekünk Sims 3, Metal Gear Solid, Need for Speed, stb. De egyik sem tudott egy-két hétnél tovább a top 10-ben maradni, mert lenyomták a filléres stuffok. Így viszont nem lehet dollár százezereket fejlesztésre költeni...

Ha az Apple venné a fáradságot és a top 100-at bevétel alapon rangsorolná, akkor pár hónap alatt gyorsan megváltozhatna a helyzet.

Nem ismerem a területet, de szerintem ennek nem szükséges így lennie. Pl. a ruhapiaci darabszámra nézett top10 is biztos kínai gagyikból áll, mégse izgulok a "normális" márkák miatt. Ami jó, azt megveszik drágábban is, ami nem, azt olcsóbban se feltétlenül. Mondjuk számomra az is kérdés, hogy milyen iphone-on játszani.

"Nem ismerem a területet, de szerintem ennek nem szükséges így lennie."

Pedig sajnos így van. Jelenleg az iPhone-on az egyik legfontosabb, hogy felkerülj a top 100-ba, különben elveszik a a játékod a többi játék tengerében. Nekem meg ez a terület a munkám, úgyhogy sajnos tudom, hogy miről beszélek. :)

"Mondjuk számomra az is kérdés, hogy milyen iphone-on játszani."

Jelenleg az egyik legizgalmasabb "handheld" a piacon. A multitouch és a gyorsulásmérő nagyon sok lehetőséget tartogat még, a 3.0 újításairól nem is beszélve.

"Akkor nem vitatkozom :P"

Vitatkozni én sem akarok, csak beszélgetünk. ;)

"NDS-em viszont van, azon is elképesztő dolgokat tudnak megcsinálni."

Ebben egyetértünk. Amikor a PSP és az NDS megjelent, akkor komoly vitáim voltak a kollégáimmal. Mindenki a PSP-ről gondolta, hogy lemossa a Nintendot az erősebb vassal. Én akkor csendben elmondtam a véleményem, hogy én 50%-50%-ra tippelek. Mindenki kiröhögött. Bevallom tévedtem. Alulbecsültem a Nintendot. Ma már 100 millió fölött van az eladott NDS-ek száma és a piac 69%-át birtokolja, a PSP 31%-ával szemben.
Jelenleg az iPhone és a WiiWare mellett a másik dolog, amire szeretnénk fejleszteni az a DSiWare, csak látni kellene, hogy hogy fogy az új vas és milyen letöltéseket abszolvál. A WiiWare nagyon pörög. Pl. a Linuxon és Windowson is kiadott World of Goo-ból eddig kb. 283.500 db-ot adtak el $4.764.000 bevételt kasszírozva csak Wii-n (júniusi adat). Ez egy újabb rendkívül sikeres "AppStore". Kíváncsian várom még a PSPgo első adatait, az N-Gage változtatásait és azt, hogy az Android World számai hogyan változnak a következő hónapokban. Szóval számtalan lehetőség megnyílt az ilyen kis független játékfejlesztők előtt, amilyenek mi is vagyunk.

Bocsánat, hogy kicsit elkalandoztam és ha untattam volna valakit!

Érdekes dolgok ezek, kicsit úgy érzem, hogy szemléletváltás történik. Talán elérkeztünk arra a hardveres szintre, ahol már nem számítási kapacitás növelése a felhasználók/vevők megnyerésének fő módja, mint eddig. És ez sok mindenre, összetetten érvényes, még akár a Vistát is bele lehet venni például :) Sőt, valamikor elérkezhet az az idő is, amikor a felhasználók rájönnek, hogy a DocumentEditorX 2022-ben sem írnak jobb dokumentumokat, mint a DocumentEditorX 2000-ben, hiába más a menüje.

Egyre inkább igaz az, hogy egy kiforrott terméket már csak a csatolt szolgáltatások tudják megkülönböztetni egy másik kiforrott terméktől. NDS esetén a dual screen és touch screen volt a különlegesség. Meg is lett az eredménye. Azt meg, hogy az emberek mikor szoknak le a verziószám mániáról, hát ez nem ilyen egyszerű kérdés, imho.

Mekkora kopaszság már, hogy a top 25 rendezését a számokon szöveg sort-tal csinálták, így a 49 az 5 után és a 4 előtt van :S

Láttam, hogy akinek nem működik a "one-clikk", az telepítse az apt-url csomagot. Az most egy dolog, hogy én Squeeze-t használok (és nem tudnám ezt a szolgáltatást használni), de ez a csomag benne van a Lenny csomagtárolóiban? A Squeeze tárolóiban nincsen benne. :S

http://skl-projekt.hu - SKL informatikai leírásgyűjtemény és közösségi portál