Rövidesen debütál Steamen az első "igazi" játékom (pár éve már csináltam ilyet, de az csak egy ingyenes kísérlet volt).
Godot Engine 3-mal készült. 2016 óta kísérleteztem az alapötlettel, és a végső verziót 2020 novemberében kezdtem 3.2-es verzióval. Mivel akkor még Godot-ban a C#-támogatás a kezdetlegesnél is kezdetlegesebb volt, GDScriptet használtam, ami az egyik legnagyobb tévedésemnek bizonyult. (A nyelv dinamikus, és mert kizárólag a Godot miatt létezik, ehhez tervezték, nem létezik hozzá semmiféle fejlettebb segítőeszköz, és még a debugger is bugos és hiányos, így gyakran vettem számra az emberiség által kitalált istenek neveit és ezek valamennyi permutációját.) Viszont december óta gyakorlatilag teljesen kész a játék, és már csak a grafikus ilyen-olyan képeire várok, hogy végre elkezdhessem Steamen a wishlistek gyűjtögetését és publikussá tehessem a demót.
Jelenleg Windowson és Linuxon működik a játék, és a Maces verziót attól teszem függővé, hogy érdekli-e az emberiséget a játék.
Bár szanaszét teszteltem, amennyire csak képes voltam rá, és nincs is ismert bug, tudjuk, hogy érhetik az embert rút meglepetések. Néhány nem-közeli ismerősömnek is adtam már Steam-kulcsot (hiszen már működik minden, csak még nem publikusan), és tegnap valaki jelezte, hogy nem is települ nála a játék, hanem "app configuration unavailable" hibaüzenettel nyekereg a Steam. A neten találtam olyan javaslatot, hogy le kell törölni az "appinfo.vdf"-et a Steam "appcache" könyvtárából, de az illető ismerősnél ez sem segített, pedig két gépen is próbálta.
Most megnéztem Windows 10-en, 11-en és Linux Minten, valamint kíváncsiságból installáltam egy Arch Linuxot is, de mindenhol minden működik, így kezdek kifutni az ötletekből.
Van-e itt 3 olyan, ráérő jóember, aki hajlandó lenne kipróbálni akár Windowson, akár Linuxon, hogy nála elindul-e a játék (a Steam telepítése szükséges)? Egy roguelike szellemiségű kalandjátékot kellene szemügyre venni, amiben a különféle problémákat szó/betű puzzle-ökkel kell megoldani, tehát angol nyelvet értők előnyben vannak. A játékban nincs semmiféle rosszindulatú eszköz vagy próbálkozás, és nincs rá ok, amiért veszélyesnek volna tekinthető -- erre úri becsületszavam adom.
Jelenleg ennyit tudok publikusan mutatni:
https://sandorhq.com/games/words-of-yendor/
Köszönetképpen örök hálámat, valamint a teszteléshez szükséges Steam key-t tudok felajánlani (ami a teljes játékhoz tartozik, tehát nem kerül visszavonásra).
Az igazságosság kedvéért csináljuk azt, hogy aki hajlandó a tesztelésre, az kérem, válaszoljon itt, a blogban, külön threadet indítva, és az első három jelentkezőnek a HUP kapcsolati oldalán keresztül elküldök egy-egy Steam key-t! Ma (március 13, hétfő) este kukkantok ide megint, remélve, hogy addigra lesz jelentkező. :)
SZERKESZTÉS:
Most úgy néz ki, talán nem jól aktiváltam a kulcsokat, mert a frissen kért kulcsokkal stabilan jelentkeznek az említett hibaüzenetek. Örülök, hogy csak PEBKAC-nak néz ki, s nem valami olyan kaland, mint amikor egy MacOS upgrade miatt hetekre leállt minden, ami OpenGL-es (még a Blender is), és csak a következő MacOS update-tel javult meg a helyzet. Egy olyan helyzetben a vásárlót nem érdekli, hogy a fejlesztő ártatlan, és csak záporoznának a negatív értékelések.
Köszönöm a résztvevőknek a segítséget!