- Wabbitseason blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 773 megtekintés
Hozzászólások
>> honnan tudhatná a játékos, hogy nem kémkedik-e utána a játék vagy nem csinál valami más sunyiságot?
ilyen blatant spywarek (easy anticheat, battleeye) esetén biztos lehet benne, hogy pontosan ezt történik, mivel ez nem is titok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp az utóbbi időben akartam egy kicsit DK2-zni, Gog-ról jó emlékeim voltak, nosza, mentem, megvettem tőlük. Erre az exe/zip helyett kaptam valami Gog Galaxy-t, ami kell a játék elindításához. Egyelőre működik a dolog, de kicsit csalódott vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban azt tolják előtérbe, ugyanakkor a weboldalon van lehetőség rögtön alatta a "Download offline backup game installers" résznél az offline telepítőt is letölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"organizmusként"
Ez azért elég kirekesztő a magukat nem vagy nem teljesen organizmusként definiálók számára! 🙂
Az olyan anti-cheat spyware-ek, mint pl. a BattleEye elejét veszik a csalásoknak, pl. a GTA Online hírhedt volt róla, amíg be nem vezették.
Ha játék kéne, megvenném vagy várnék, míg akciós lesz és aztán venném meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit gondolsz arról, ha egy nem multiplayer játék netkapcsolat nélkül nem enged játszani? Mondjuk konkrétan kiírja, hogy "kéremszépen, ellenőrizni próbáltam, hogy legális telepítés vagyok-e, de nem tudom megkérdezni az online boltot -- tessék biztosítani a nethozzáférést", és amíg ez nem teljesül, nem juthatsz tovább? Ebből a szempontból nem lényeges, hogy akciósan jutottál-e hozzá, csak az, hogy legálisan vetted (tehát nem valami "Pistike aktivációs kulcsokat árul olcsón" webshopban, hanem Steamen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem megoldható lenne, hogy egy sikeres kapcsolódás után valami paramétert letegyen a diskre lokálisan, hogy 'ekkor és ekkor sikeresen ellenőriztem', és amennyiben épp nincs netkapcsolat, akkor ellenőrizze, hogy mikori a legújabb sikeres ellenőrzés, és egy türelmi időn belül ne ragaszkodjon az online ellenőrzéshez. Hibrid megoldás, de ha valaki rendszeresen játszik, akkor feltehetőleg nem okoz problémát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És esetleg a játék már olyan régi, h már maga az ellenőrző szerver sem működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hardverkulccsal megoldható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kétségtelen, bár az ilyen kütyü letöltése nem a legpofonegyszerűbb műveletek közé tartozik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs ultimate megoldas. ha lenne akkor azt hasznalna mindenki.
az jo lehet amit Friczy mond hogy X idokent ellenoriz, es ha oke akkor engedi.
amit meg szoktam latni lincesenel, ala van irva egy olyan license fajl, ami az adott gephez kapcsolodik. atviheted masik gepre, kell kerni uj fajlt.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor én DRM-el próbálkoztam, akkor olyat olvastam,hogy egy pár 100 kB-os programot tesz rá a DVD lemezre a Sony, vagy azzal csinálja, akkor semmilyen internet csatlakozásról nem írtak.
Gabu fel is tett a hülye kérdésért az oldalára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Sony konkrétan rootkit-et használt DRM ellenőrzésre, volt is belőle botrány (ld. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootkit_scandal)
A Denuvo másolásvédelmével kapcsolatban is voltak balhék, instabilitást, gyenge teljesítményt okozott többször is, volt, amit csak úgy tudtak orvosolni, hogy kiadták a DRM-mentes változatot (nem emlékszem, ez melyik volt)
Az ilyen játékokat ha megveszed, akkor is érdemes a crack-elt változatot felrakni (vagy a GOG-osat), és akkor meg lehet úszni néhány gyanús, túl kíváncsi szoftver komponenst.
Az online DRM-el az a probléma, hogy a kiadó bármikor visszaveheti a jogot, hogy használd a szoftverét, akár azzal az indokkal, hogy lekapcsolják a legacy szervereket, aztán futhatsz a pénzed után. Ubisoft csinált ilyet nemrég, a The Crew autós játékuk már nem játszható. Ez elvileg online multiplayer játék, de offline is játszható volt korábban, na most már úgy sem: az utolsó patch kiszedte az offline játék lehetőségét, majd pár hónapra rá lecsapták a szervereket. (Szerencsére nem fizettem érte, ingyen kaptam az Ubisoft 30. szülinapja alkalmából)
A GOG-os telepítőket bármikor letöltheted és elrakhatod, a megvásárolt játékkal akármikor játszhatsz a jövőben is.
Az Ubisoft húzására pedig az a válaszom, hogyha a vásárlással nem lesz tiéd a termék (használatának joga örökké), akkor a kalózkodás sem lopás... Szerintem egyre inkább az előfizetéses modell felé fogják terelni az embereket. Nincs bajom ezzel, csak akkor tessék rendesen kommunikálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy csomó dobozos játékom, digitálisan meg megszámlálhatatlan. Utóbbinál annyira nem zavar, bár az mókás, amikor a Steamről indulva be kell rúgnia az EA Playt és az indítja magát a játékot (eközben ha EA Playen nézed, a játék felett ott virít a Steam logó, az EA alkalmazásból nem lehet elindítani, értem, hogy Steamen vettem, de bakter).
A dobozos játékoknál meg általában csak megkeseríti az életet, főleg, ha digitális regisztrálás van, mert így nem is lehet elajándékozni/adni később. Az ilyen játékoknál első utam a GameCopyWorldre vezet, hogy a lemeznek ne kelljen a meghajtóban lennie.
Arról nem is beszélve, hogy egy-két régebbi DRM eszköz akár odáig is fajulhat, hogy el se lehet indítani a játékot.
Szóval leginkább púp a hátamon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni