Steames játékom teszteléséhez keresek 3 jelentkezőt (Win/Linux)

Rövidesen debütál Steamen az első "igazi" játékom (pár éve már csináltam ilyet, de az csak egy ingyenes kísérlet volt).

Godot Engine 3-mal készült. 2016 óta kísérleteztem az alapötlettel, és a végső verziót 2020 novemberében kezdtem 3.2-es verzióval. Mivel akkor még Godot-ban a C#-támogatás a kezdetlegesnél is kezdetlegesebb volt, GDScriptet használtam, ami az egyik legnagyobb tévedésemnek bizonyult. (A nyelv dinamikus, és mert kizárólag a Godot miatt létezik, ehhez tervezték, nem létezik hozzá semmiféle fejlettebb segítőeszköz, és még a debugger is bugos és hiányos, így gyakran vettem számra az emberiség által kitalált istenek neveit és ezek valamennyi permutációját.) Viszont december óta gyakorlatilag teljesen kész a játék, és már csak a grafikus ilyen-olyan képeire várok, hogy végre elkezdhessem Steamen a wishlistek gyűjtögetését és publikussá tehessem a demót.

Jelenleg Windowson és Linuxon működik a játék, és a Maces verziót attól teszem függővé, hogy érdekli-e az emberiséget a játék.

Bár szanaszét teszteltem, amennyire csak képes voltam rá, és nincs is ismert bug, tudjuk, hogy érhetik az embert rút meglepetések. Néhány nem-közeli ismerősömnek is adtam már Steam-kulcsot (hiszen már működik minden, csak még nem publikusan), és tegnap valaki jelezte, hogy nem is települ nála a játék, hanem "app configuration unavailable" hibaüzenettel nyekereg a Steam. A neten találtam olyan javaslatot, hogy le kell törölni az "appinfo.vdf"-et a Steam "appcache" könyvtárából, de az illető ismerősnél ez sem segített, pedig két gépen is próbálta.

Most megnéztem Windows 10-en, 11-en és Linux Minten, valamint kíváncsiságból installáltam egy Arch Linuxot is, de mindenhol minden működik, így kezdek kifutni az ötletekből.

Van-e itt 3 olyan, ráérő jóember, aki hajlandó lenne kipróbálni akár Windowson, akár Linuxon, hogy nála elindul-e a játék (a Steam telepítése szükséges)? Egy roguelike szellemiségű kalandjátékot kellene szemügyre venni, amiben a különféle problémákat szó/betű puzzle-ökkel kell megoldani, tehát angol nyelvet értők előnyben vannak. A játékban nincs semmiféle rosszindulatú eszköz vagy próbálkozás, és nincs rá ok, amiért veszélyesnek volna tekinthető -- erre úri becsületszavam adom.

Jelenleg ennyit tudok publikusan mutatni:

https://sandorhq.com/games/words-of-yendor/

Köszönetképpen örök hálámat, valamint a teszteléshez szükséges Steam key-t tudok felajánlani (ami a teljes játékhoz tartozik, tehát nem kerül visszavonásra).

Az igazságosság kedvéért csináljuk azt, hogy aki hajlandó a tesztelésre, az kérem, válaszoljon itt, a blogban, külön threadet indítva, és az első három jelentkezőnek a HUP kapcsolati oldalán keresztül elküldök egy-egy Steam key-t! Ma (március 13, hétfő) este kukkantok ide megint, remélve, hogy addigra lesz jelentkező. :)

SZERKESZTÉS:

Most úgy néz ki, talán nem jól aktiváltam a kulcsokat, mert a frissen kért kulcsokkal stabilan jelentkeznek az említett hibaüzenetek. Örülök, hogy csak PEBKAC-nak néz ki, s nem valami olyan kaland, mint amikor egy MacOS upgrade miatt hetekre leállt minden, ami OpenGL-es (még a Blender is), és csak a következő MacOS update-tel javult meg a helyzet. Egy olyan helyzetben a vásárlót nem érdekli, hogy a fejlesztő ártatlan, és csak záporoznának a negatív értékelések.

Köszönöm a résztvevőknek a segítséget!

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 03. 13., h – 16:17

2000 es évek elején teszteltem utoljára játékot. A newcomer akkori verzióját toltam: https://www.c64-wiki.com/wiki/Newcomer 

Commodore most is van valahol, ha más nem emulátorban. Steam em nincsen :D

Fedora 38, Thinkpad x280

Időnként szoktam játékot fejleszteni, tesztelni, van pár játékfejlesztő ismerős a környezetemben. Az "elindul-e" menni fog, mélyebb funkció tesztelés most sajnos időhiány okán nem fog menni. (win10/nvidia 1660s). Ha gondolod, dobj egy kulcsot

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Ejha! :) Köszönöm szépen!

Az mindenképp hasznos infó, hogy nálad is ugyanaz a probléma keletkezett. Friss kódokat kértem a Steamtől, és talán nem aktiváltam mindent rendesen, bár egyelőre nem tudom, mit csinálhattam másképp az első kódoknál, amik rendesen működtek. A Steam oldala eléggé antik, így nehéz eligazodni rajta.

Igyekszem hamar kijavítani a hibát, és minél hamarabb jelentkezni a jó hírrel, hogy végre rendesen telepíthető és indítható a játék.

Ugyan :) A steam felülete egy kalap k*ki, 10 éve nem láttam a publisher felületet, de kizártnak tartom, hogy nagy fejlesztésen esett volna át (tizenix+pár éve még validáció sem volt a formokon, egy html editorral lazán tudtál bármilyen játékhoz kulcsot generálni, ha átírtad az appid -t)

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Nem merem kipróbálni, mert hátha sikerülne más játékhoz is kulcsot kérni...

Nehéz megérteni, hogy a Steam miért tojik ennyire a fejlesztői eszközökre. A hírek szerint az Epic Games a múlt héten nyitotta meg a kapuit az "indie"-k előtt, azzal a különbséggel, hogy a Steam 30%-ával szemben ők csak 12%-ot nyesnek le a bevételből. Remélem, ez nem hozza el a világvégét.

már nem lehet egyébként, annó volt botrány belőle, pár 10m mennyiségű kulcsot vontak vissza (amit valakik a nagy cd-kulcsos portálokon addigra már eladtak). Akkor volt némi fejlődés a publisher portálon.

Egyébként azért nem foglalkoznak vele, mert nem kell :D

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Hali,

én is szívesen kipróbálnám, ha van még hely tesztelőnek.

Köszi! Bár most úgy néz ki, hogy ezekkel a Steam kulcsokkal van valami, a jelek szerint _ventura_ technikailag tulajdonképpen mégse vesz részt (most?) a kalandban, de visszavonni nem fogom a kulcsát. Küldtem neked egyet, ami szerintem most épp nem működik, de akkor legyél te a harmadik tesztelő, és ugyanitt jelentkezem, amikor kedvezőbbé formálom a körülményeket.

Ha van valamilyen optimalizálási problémád, amire kellene jobb matematikai megoldás, akkor szívesen segítek ötletekkel.

Automatizált crash tesztet is csinálhatnál, ahol az inputokat kevert véletlen eloszlásból bombázod. Az futhat 7/24-ben és segíthet további bug-okat elkapni.

Köszönöm! A játék már kész és stabil(nak tűnik), így már csak végleges grafikákra várok, valamint készülök a projekt második felére, a marketingre, aminek nem örülök különösebben, de sajnos elkerülhetetlen.

Ami az automatizált tesztelést illeti, nem hiszek abban, hogy ilyesmi megvalósítható játékfejlesztések esetében. Az elv és a szándék persze tetszik, és kétségtelenül ésszerű lenne, hogy használjunk programokat repetitív feladatok végzésére, de egy játékprogram annyira komplex, hogy hatványokkal több időbe telne elkészíteni valamit az ilyen tesztek konfigurálásával és az eredményeik feldolgozásával kiegészítve, pedig így is sokkal, de sokkal tovább tart bármely játék fejlesztése, mint amit a legpesszimistább becslés sejtet. TDD-t se csinál senki, pedig annak is sok haszna lenne -- a tankönyvek szerint.

Bár sok időm nincs, de egy telepítési és rövid áttekintő tesztet (esetleg pontosan megírod, hogy mit teszteljek, pár órát szívesen rászánok) tudok felkínálni egy SteamDeck-en ha ezt is szeretnéd tesztelni. Nem tudom mennyi a különbség az asztali Steam és a Deck között, ha semmi, akkor inkább valaki más aki picit jobban megnyúzza, mint játékot.

„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”

dzsolt

A teendőim listáján ott van a SteamDeck is, de köszönöm a lehetőséget! Most úgy néz ki, az említett hiba az általam rosszul konfigurált kulcsok miatt van, és ha igaz, a játék "piacra dobásával" meg fog oldódni. Aztán, ha nem bizonyul teljes kudarcnak, biztosan megnézem, hogyan tudom még több platformra is eljuttatni a játékom, de egyszemélyes "csapat" lévén nem merem túlvállalni magam.

szép munka, biztos volt vele dolog rendesen, kár, de én csak Mac-en tudnám tesztelni. Hajráááááá!

Köszönöm! Lesz Mac verzió is, de kicsit odébb. Még 2017-ben sokat mérgelődtem egy játékos iOS verziója miatt, és azóta még ellenségesebben viselkedik az Apple (ráadásul azon a platformon fogynak a legkevésbé a játékok), így alacsonyabb a prioritása.

Godot-t kifejthetned, pl. miert pont, stb.

A Godot meglepően ügyes, hasznos kis jószág. Még telepíteni sem kell, és elindítás után azonnal dolgozhat vele az ember, még bejelentkezni/regisztrálni sem kell sehova. A fejlesztés sokkal-sokkal gyorsabb a Unityhez, pláne az Unrealhez hasonlítva, bár komoly 3D-s játékokhoz alkalmatlan. 2D-s játékokkal viszont gond nélkül elvan, és még a saját nyelvének teljesítménye is elegendő, ha ügyesen használják, illetve a komolyabb részfeladatokhoz használható C# vagy C++, akár egy projekten belül vegyesen is.

Elvileg az editor mindent tartalmaz, amire szüksége lehet az embernek egy nem túl nagy játékhoz, tehát még kódszerkesztő is van benne, ami a Godot saját scriptnyelvéhez nyújt némi támogatást. Sajnos ez a támogatási szint nem túl impresszív, még változónevek átnevezésében sem segít, valamint a debuggerben komoly hibák és hiányosságok vannak rettentő régóta. Maga a scriptnyelv is hiányos és suta, de az alap dolgokra alkalmas és elég tömören lehet benne fogalmazni. Külsőre a Pythonra emlékeztet, de C++ aggyal kell gondolkodni hozzá, és természetesen nem használhatók Python libraryk sem.

Mivel open source az engine, tulajdonképpen van rá lehetőség, hogy a hiányosságokat és a hibákat saját kezűleg javítsa az ember, ha hajlandó és képes C++-hoz nyúlni. (Nekem ez jelenleg meghaladja a képességeimet.) Szintén az open source jellege miatt van, hogy inkább a "cool feature"-öket fejlesztik, míg bugok és hiányosságok, pláne az "unalmas" vonatkozásúak túl sokáig maradnak érintetlenül. Emellett pár dolgot túl sokféleképpen lehet megközelíteni, és e lehetőségek egyike sincs tökéletesítve. Főleg a UI része az, ami nagyon hatékony és rugalmas lehetne, de van néhány kőkorszakból örökölt hülyesége, amit még nem tisztáztak rendesen.

De miután a gyakoribb problémákat megismeri az ember és kitalálja, hogyan tudja megkerülni vagy megoldani, elég jól lehet vele dolgozni.

Új projektnél mindenképpen megnézném, mennyire működik már a C# integráció, de sokkal valószínűbb, hogy Unityvel dolgoznék. A Unity mellett leginkább (majdnem kizárólag) a kiforrottsága szól, vagyis az, hogy rengeteg tool létezik hozzá -- például a Jetbrains Rider plugin --, és hogy az asset store-ból is csomó olyan alapfokú dolgot könnyen meg lehet szerezni, ami akár a prototípusok fejlesztési idejét csökkenti, de kevésbé fontos részfeladatokhoz is gyors megoldást kínálhat. Például nekem kellett saját serializert/deserializert írnom, pedig milyen jó lett volna egy Protobuf, és egyes shadereket is inkább letöltöttem és módosítottam volna, ahelyett, hogy napokat töltöttem el a saját shadernyelv és annak hiányosságai/megkötései miatti kísérletezésekkel. Végül mindent meg tudtam oldani, de nem volt két perc.

Nemrég (pár hete) jelent meg a Godot 4-es verziója, több éves fejlesztés után. Alapvető változások/javítások történtek, de úgy gondolom, a 4.1-es, de inkább a 4.2-es verzió előtt a 4-es vonalat még rizikós lehet használni. A 3-as verzió még nincs elásva, de tudatában kell lenni, hogy a 4-essel új korszak kezdődött. Úgy sejtem, a következő évek során a Godot sokat fog erősödni, és akit egy kicsit is érdekel a játékfejlesztés (bár akár általános, cross-platform appokhoz is alkalmas lehet, noha nyilván nem ideális), az mindenképpen jól teszi, ha kipróbálja.

Hogy miért használtam épp Godot-t? Nem igazán tudom megmagyarázni. 2016 óta dolgozgattam a játékom alapötletén, és rengeteg prototípust csináltam, sima JavaScriptben, Pythonban, aztán LibGDX frameworkkel (Java), aztán Unityben (C#), majd Godot 3.0-ban, majd megint Unityben. Azt hiszem, valami GUI dolgot nem tudtam jól megoldani (UX-szempontból, nem kódbéli probléma volt), és a véletlen úgy adta, hogy épp egy Godot-s tesztben sikerült megtalálnom a megoldást, és aztán amikor kiderült, hogy a Godot prototípus a köré épített többi feladatot is képes végrehajtani, ott rekedtem. Aztán mire kiderültek a komolyabb hiányosságok (amik nem voltak showstopperek, csak idegesítőek), már túl sok munkám volt benne, semhogy kedvem lett volna megint újrakezdenem.

Ez nagyon jol nez ki, ha kell Macet tesztelni, sikits :)