- Wabbitseason blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Köszönöm, elküldtem a Steam kulcsot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, de nem tudom, hogy mikor lesz időm megnézni. Szerintem pénteknél előbb nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annál jobb! :) Még nyomozok, ugyanis lehet, hogy a kulcs még nem működik, mert másképp kell konfigurálnom valamit. De megoldom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2000 es évek elején teszteltem utoljára játékot. A newcomer akkori verzióját toltam: https://www.c64-wiki.com/wiki/Newcomer
Commodore most is van valahol, ha más nem emulátorban. Steam em nincsen :D
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintén köszönöm, elküldtem a Steam kulcsot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ugyan hiába, mint írtam nincsen Steamem ...
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz. Bár azt sem írtad, hogy elvi okból soha nem is lehet Steamed. Sebaj, akkor van egy soha fel nem használandó Steam kulcsod, és ha egyszer meggondolod magad... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Időnként szoktam játékot fejleszteni, tesztelni, van pár játékfejlesztő ismerős a környezetemben. Az "elindul-e" menni fog, mélyebb funkció tesztelés most sajnos időhiány okán nem fog menni. (win10/nvidia 1660s). Ha gondolod, dobj egy kulcsot
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, küldtem a kulcsot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ment válasz is! :)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ejha! :) Köszönöm szépen!
Az mindenképp hasznos infó, hogy nálad is ugyanaz a probléma keletkezett. Friss kódokat kértem a Steamtől, és talán nem aktiváltam mindent rendesen, bár egyelőre nem tudom, mit csinálhattam másképp az első kódoknál, amik rendesen működtek. A Steam oldala eléggé antik, így nehéz eligazodni rajta.
Igyekszem hamar kijavítani a hibát, és minél hamarabb jelentkezni a jó hírrel, hogy végre rendesen telepíthető és indítható a játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan :) A steam felülete egy kalap k*ki, 10 éve nem láttam a publisher felületet, de kizártnak tartom, hogy nagy fejlesztésen esett volna át (tizenix+pár éve még validáció sem volt a formokon, egy html editorral lazán tudtál bármilyen játékhoz kulcsot generálni, ha átírtad az appid -t)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem merem kipróbálni, mert hátha sikerülne más játékhoz is kulcsot kérni...
Nehéz megérteni, hogy a Steam miért tojik ennyire a fejlesztői eszközökre. A hírek szerint az Epic Games a múlt héten nyitotta meg a kapuit az "indie"-k előtt, azzal a különbséggel, hogy a Steam 30%-ával szemben ők csak 12%-ot nyesnek le a bevételből. Remélem, ez nem hozza el a világvégét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
már nem lehet egyébként, annó volt botrány belőle, pár 10m mennyiségű kulcsot vontak vissza (amit valakik a nagy cd-kulcsos portálokon addigra már eladtak). Akkor volt némi fejlődés a publisher portálon.
Egyébként azért nem foglalkoznak vele, mert nem kell :D
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali,
én is szívesen kipróbálnám, ha van még hely tesztelőnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! Bár most úgy néz ki, hogy ezekkel a Steam kulcsokkal van valami, a jelek szerint _ventura_ technikailag tulajdonképpen mégse vesz részt (most?) a kalandban, de visszavonni nem fogom a kulcsát. Küldtem neked egyet, ami szerintem most épp nem működik, de akkor legyél te a harmadik tesztelő, és ugyanitt jelentkezem, amikor kedvezőbbé formálom a körülményeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratulálok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! Igyekeztem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha van valamilyen optimalizálási problémád, amire kellene jobb matematikai megoldás, akkor szívesen segítek ötletekkel.
Automatizált crash tesztet is csinálhatnál, ahol az inputokat kevert véletlen eloszlásból bombázod. Az futhat 7/24-ben és segíthet további bug-okat elkapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! A játék már kész és stabil(nak tűnik), így már csak végleges grafikákra várok, valamint készülök a projekt második felére, a marketingre, aminek nem örülök különösebben, de sajnos elkerülhetetlen.
Ami az automatizált tesztelést illeti, nem hiszek abban, hogy ilyesmi megvalósítható játékfejlesztések esetében. Az elv és a szándék persze tetszik, és kétségtelenül ésszerű lenne, hogy használjunk programokat repetitív feladatok végzésére, de egy játékprogram annyira komplex, hogy hatványokkal több időbe telne elkészíteni valamit az ilyen tesztek konfigurálásával és az eredményeik feldolgozásával kiegészítve, pedig így is sokkal, de sokkal tovább tart bármely játék fejlesztése, mint amit a legpesszimistább becslés sejtet. TDD-t se csinál senki, pedig annak is sok haszna lenne -- a tankönyvek szerint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár sok időm nincs, de egy telepítési és rövid áttekintő tesztet (esetleg pontosan megírod, hogy mit teszteljek, pár órát szívesen rászánok) tudok felkínálni egy SteamDeck-en ha ezt is szeretnéd tesztelni. Nem tudom mennyi a különbség az asztali Steam és a Deck között, ha semmi, akkor inkább valaki más aki picit jobban megnyúzza, mint játékot.
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teendőim listáján ott van a SteamDeck is, de köszönöm a lehetőséget! Most úgy néz ki, az említett hiba az általam rosszul konfigurált kulcsok miatt van, és ha igaz, a játék "piacra dobásával" meg fog oldódni. Aztán, ha nem bizonyul teljes kudarcnak, biztosan megnézem, hogyan tudom még több platformra is eljuttatni a játékom, de egyszemélyes "csapat" lévén nem merem túlvállalni magam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szép munka, biztos volt vele dolog rendesen, kár, de én csak Mac-en tudnám tesztelni. Hajráááááá!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a host OS, amin nem lehet futtatni egy random guest OS-t, az nem is OS.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm! Lesz Mac verzió is, de kicsit odébb. Még 2017-ben sokat mérgelődtem egy játékos iOS verziója miatt, és azóta még ellenségesebben viselkedik az Apple (ráadásul azon a platformon fogynak a legkevésbé a játékok), így alacsonyabb a prioritása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Godot-t kifejthetned, pl. miert pont, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Godot meglepően ügyes, hasznos kis jószág. Még telepíteni sem kell, és elindítás után azonnal dolgozhat vele az ember, még bejelentkezni/regisztrálni sem kell sehova. A fejlesztés sokkal-sokkal gyorsabb a Unityhez, pláne az Unrealhez hasonlítva, bár komoly 3D-s játékokhoz alkalmatlan. 2D-s játékokkal viszont gond nélkül elvan, és még a saját nyelvének teljesítménye is elegendő, ha ügyesen használják, illetve a komolyabb részfeladatokhoz használható C# vagy C++, akár egy projekten belül vegyesen is.
Elvileg az editor mindent tartalmaz, amire szüksége lehet az embernek egy nem túl nagy játékhoz, tehát még kódszerkesztő is van benne, ami a Godot saját scriptnyelvéhez nyújt némi támogatást. Sajnos ez a támogatási szint nem túl impresszív, még változónevek átnevezésében sem segít, valamint a debuggerben komoly hibák és hiányosságok vannak rettentő régóta. Maga a scriptnyelv is hiányos és suta, de az alap dolgokra alkalmas és elég tömören lehet benne fogalmazni. Külsőre a Pythonra emlékeztet, de C++ aggyal kell gondolkodni hozzá, és természetesen nem használhatók Python libraryk sem.
Mivel open source az engine, tulajdonképpen van rá lehetőség, hogy a hiányosságokat és a hibákat saját kezűleg javítsa az ember, ha hajlandó és képes C++-hoz nyúlni. (Nekem ez jelenleg meghaladja a képességeimet.) Szintén az open source jellege miatt van, hogy inkább a "cool feature"-öket fejlesztik, míg bugok és hiányosságok, pláne az "unalmas" vonatkozásúak túl sokáig maradnak érintetlenül. Emellett pár dolgot túl sokféleképpen lehet megközelíteni, és e lehetőségek egyike sincs tökéletesítve. Főleg a UI része az, ami nagyon hatékony és rugalmas lehetne, de van néhány kőkorszakból örökölt hülyesége, amit még nem tisztáztak rendesen.
De miután a gyakoribb problémákat megismeri az ember és kitalálja, hogyan tudja megkerülni vagy megoldani, elég jól lehet vele dolgozni.
Új projektnél mindenképpen megnézném, mennyire működik már a C# integráció, de sokkal valószínűbb, hogy Unityvel dolgoznék. A Unity mellett leginkább (majdnem kizárólag) a kiforrottsága szól, vagyis az, hogy rengeteg tool létezik hozzá -- például a Jetbrains Rider plugin --, és hogy az asset store-ból is csomó olyan alapfokú dolgot könnyen meg lehet szerezni, ami akár a prototípusok fejlesztési idejét csökkenti, de kevésbé fontos részfeladatokhoz is gyors megoldást kínálhat. Például nekem kellett saját serializert/deserializert írnom, pedig milyen jó lett volna egy Protobuf, és egyes shadereket is inkább letöltöttem és módosítottam volna, ahelyett, hogy napokat töltöttem el a saját shadernyelv és annak hiányosságai/megkötései miatti kísérletezésekkel. Végül mindent meg tudtam oldani, de nem volt két perc.
Nemrég (pár hete) jelent meg a Godot 4-es verziója, több éves fejlesztés után. Alapvető változások/javítások történtek, de úgy gondolom, a 4.1-es, de inkább a 4.2-es verzió előtt a 4-es vonalat még rizikós lehet használni. A 3-as verzió még nincs elásva, de tudatában kell lenni, hogy a 4-essel új korszak kezdődött. Úgy sejtem, a következő évek során a Godot sokat fog erősödni, és akit egy kicsit is érdekel a játékfejlesztés (bár akár általános, cross-platform appokhoz is alkalmas lehet, noha nyilván nem ideális), az mindenképpen jól teszi, ha kipróbálja.
Hogy miért használtam épp Godot-t? Nem igazán tudom megmagyarázni. 2016 óta dolgozgattam a játékom alapötletén, és rengeteg prototípust csináltam, sima JavaScriptben, Pythonban, aztán LibGDX frameworkkel (Java), aztán Unityben (C#), majd Godot 3.0-ban, majd megint Unityben. Azt hiszem, valami GUI dolgot nem tudtam jól megoldani (UX-szempontból, nem kódbéli probléma volt), és a véletlen úgy adta, hogy épp egy Godot-s tesztben sikerült megtalálnom a megoldást, és aztán amikor kiderült, hogy a Godot prototípus a köré épített többi feladatot is képes végrehajtani, ott rekedtem. Aztán mire kiderültek a komolyabb hiányosságok (amik nem voltak showstopperek, csak idegesítőek), már túl sok munkám volt benne, semhogy kedvem lett volna megint újrakezdenem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép kimerítő válasz, thx.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nagyon jol nez ki, ha kell Macet tesztelni, sikits :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni