Mivel nem vagyok különösebben nyomorult helyzetben, nem aggódom a saját életem miatt. Néha ismerősökkel szóba kerül a politika, Magyarország helyzete. Van néhány közeli ismerősöm, akik allergiás módon gyűlölik a kormányt, főleg Orbán Viktort. Már a neve hallatán is érzem a bennük gerjedő frusztrációt, amit részben szórakoztatónak, részben aggasztónak tartok. Annál is inkább, mert az ismerőseim amúgy értelmes, tanult emberek, tehát nem a szokásos, bulvárszemetet zabáló, önhergelő prolikról van szó, akiknek elég, ha megmondják nekik, mit/kit kell gyűlölniük és kire kell irigykedniük.
Bár, mint említettem, apolitikus módon élek, kíváncsi vagyok rá, mások hogyan képzelik, mi volna a helyes magatartás ebben az országban, és hogy milyen értékrendeknek és célkitűzéseknek kellene megvalósulniuk ahhoz, hogy jobban érezzék magukat. Emiatt időnként meg szoktam kérni az orbánfób ismerőseimet, vázoljanak fel nekem egy képzeletbeli helyzetet, ami úgy kezdődik, hogy "és Orbán Viktor hirtelen meghalt". Arra kérem őket, mondják el, szerintük mi történne rövid- és hosszabb távon, és fejtsék ki, hogy ők milyen történésekkel lennének elégedettek.
Soha nem kaptam választ erre a kérdésemre. Az ismerőseim meg szoktak sértődni, én pedig úgy érzem, mintha valami alsógatya-gnómokat kértem volna arra, hogy beszéljenek a Mestertervük második pontjáról. (Ha valaki nem tudná, a South Park-béli alsógatya-gnómok tervének első pontja az alsógatyák összegyűjtése, a harmadik pont pedig a profit, a második pontot viszont senki sem ismeri, de szentül hisznek abban, hogy valaki más már kidolgozta azt.)
Van valami konkrét terve az "ellenzéknek"? Vagy a harmadik pont csak az (és ez volna a saját tippem), hogy a "profit" az adott politikai csoport elitjének zsebére vonatkozik?
- Wabbitseason blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1691 megtekintés
Hozzászólások
Erre a kerdesre azert nem tudok jo valaszt, mert szerintem nem Orban az ertelmi szerzo. Ez olyan, mintha azt kerdezned, hogy van egy szappanopera, es meghal a foszereplot alakito szinesz. A kovetkezo evadra lesz helyette masik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orban majdnem olyan keves dologrol dont onmaga, mint Biden. De meg azt se o donti el, mikor melyik csapatra hallgassanak (peldaul ha valaki valasztasi matekrol hoz korabbi elmeleteknek ellentmondo szamokat).
A szegeny reteg nagy resze bizik Orbanban, mert annyit fog fel a rendszerbol, hogy o 13 eve nem vette el azt a keveset tole, amije van, sot, adott. Valasztasi matek tekinteteben pedig kozel semmi mas nem szamit, kb. meg a vallas tartozik kinosan fajsulyos tenyezok koze racionalis fejjel nezve. Minden massal a szavazok elenyeszo szazalekat lehet megszolitani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tagadhatatlanul adja az irányt, de sok kortárs gondolkodó és tanácsadó van rá hatással. Szerintem a fideszes elit diskurzusa az ami meghatározó és ebben Orbán az aki ezt legnagyobb hatással tudja szummázni a világ felé. Rá jobban odafigyelnek. Emiatt érzik sokan, hogy mindent ő irányít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tagadhatatlanul adja az irányt
Mibol gondolod? Nem ellenkezni akarok, tenyleg erdekel.
A fenti tippem onnan jott, hogy a fidesz/kormany borzaszto precizen figyel arra, hogy Orban ne keruljon olyan kozekbe (pl. interjun), ahol nincs kontrollja a masik fel narrativajan. Ami logikus, en is ezt csinalnam. Van nehany bohoc, akit azert tart a part, hogy be lehessen tamadni oket meglepetesszeru kerdesekkel, amire mondhatnak egy bicskanyitogatoan nagy faszsagot, de Orbannal nagyon figyelnek arra, hogy ilyen ne legyen. Amikor pedig megis van, akkor valahogy nem a nagymester stratega image-et mutatja, persze mondhatjuk, hogy biztosan ez is szandekos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogyan róla beszél a közege. Jobboldalon nem vitatéma a személye. Nincs senki aki ezt megkérdőjelezné. Beszédeiben olyan érvelést használ, amivel könnyű egyetérteni. Értéket közvetít ami mentén hajtják végre a feladatokat az alatt lévők. MAi néha groteszké válik, mert a "mit gondolna erről Orbán" létezik a rajongók között, és nem létező dolgokhoz szoktak ilyenkor igazodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert szerintem nem Orban az ertelmi szerzo
Orbán hatalmat akar. Megízlelte '98-tól 4 éven át, hogy milyen az, és úgy találta, hogy még annál is jobb, mint amit képzelt róla. Amikor vesztett, teljesen összetört, amikor másodszor is vesztett, akkor fogadhatta meg azt, hogy minden áron nyernie kell legközelebb, és utána már nem fog adni senkinek semmilyen esélyt arra, hogy legyőzzék. Nagyon úgy fest, hogy a végsőkig elmegy a módszerekben, hogy hatalmon maradjon. Vannak tanácsadói, akiktől várja az ötleteket, ez nyilván sokba kerül, de megéri neki, mert a 2010-es hatalomátvétel óta meg sem tudják ugatni, viszont szerintem alapvetően ő az értelmi szerző. Folyamatosan teszteli, hogy meddig mehet el, akár itthon, akár külföldön. Itthon működnek a rémesen egyszerű módszerek, az EU-ban meg kihasználja, hogy ott minden nagyon lassan mozdul, nem egyszerűen csak él a lehetőségekkel, hanem visszaél velük.
van egy szappanopera, es meghal a foszereplot alakito szinesz. A kovetkezo evadra lesz helyette masik.
Lesz helyette más, de nagyon más lesz. A '80-as évek végétől követem a tevékenységét, nem nagyon van nála gátlástalanabb ember a politikai életben. Ha nem ő lenne az értelmi szerző, ha bármikor lecserélhető lenne, már megtették volna. Ha a választási vereségeit nézem, főleg a 2002-es és 2006-os nagy buktákat, már nem lenne a helyén, ha nem ő mozgatná a szálakat. Ha nem a labdarúgóklub tulajdonosa lenne, hanem csak az edző, már rég elzavarták volna 2002-ben, de 2006-ban biztosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összegzem az akadémiai színvonalú valóságértelmezésed, hogy ne rabold el más idejét is: Orbán egy diktátor.
Itthon működnek a rémesen egyszerű módszerek
Nem működnek, hiszen a fajtád 2010 óta nem került kormányra.
nem egyszerűen csak él a lehetőségekkel, hanem visszaél velük.
Ezt a fajtád teszi az emberek türelmével, jó szándékával, reményével.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy érdekes gondolat: https://twitter.com/RexChapman/status/1300872645404225537 . Hitler pártjára is sokan szavaztak. Szerintem az okosabb emberek között az önzőség, a kevésbé okosak között a propaganda mentén megy a szavazás. És ugyanezt gondolom a Fidesz szavazókról is (nem Orbánt gondolom Hitlernek, hanem emberi viselkedés szempontjából.)
Szerintem is bénán néz ki az ellenzék. De ahhoz képest, hogy a jelenlegi kormánynak mennyi hatalma van, az ő gazdasági teljesítményük se nyűgöz le. Tehát nem gondolom, hogy olyan nagy különbség lenne a kettő teljesítménye között. Simán a propaganda leállításával százmilliárdokhoz lehetne jutni, tehát előnyből indulnának.
Ha javaslatot kérsz, akkor mindenki hallgasson leginkább a lelkiismeretére, én én személy szerint első körben a gyűlöletkampányokat toló pártokat zárom ki, aztán a végén lehet, hogy csak az MKKP marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MKKP-t messze a legkárosabbnak tartom az összes párt közül, beleértve a néhai Kommunista és a Nyilaskeresztes Pártot is. Valóban, nem gyilkoltak le senkit, de az a nyegle trollkodás, amit képviselnek, és az, ahogyan egymásnak estek rögtön azt követve, ahogy megnyíltak náluk a komoly pénzcsapok, kiállította róluk a szükséges bizonyítványt, és károsságuk abban nyilvánul meg, hogy alternatívának mutatják magukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj, de linkelnél erről az eseményről? az MKKP pénzcsapon-összeveszésről? (Más is megteheti) Nem találok erre utaló nyomot. Igazából csak 100%-osan hiteles és támogatható célokat látok náluk. 8 éve vagyok MKKP szavazó és nem is terveztem ezen változtatni: de ha látok egy ilyen aktust, hogy összemarják egymást a pénzen: akkor elgondolkozok. Köszönöm!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személyes ismerősöm volt MKKP-s sokáig, amikor még kicsik voltak (de már -- micsoda véletlen -- gyakran bekerültek a hírekbe). Tőle hallottam a történetet. Nincs okom kétségbe vonni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MKKP rettenetesen felülvezérelt párt és amennyire kezdik elveszíteni a viccességüket annyira laposodik el az egész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők legalább viccesek, a többiek meg röhejesek.
rettenetesen felülvezérelt párt
Mintha lenne még ilyenből néhány kis hazánkban, nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meegvan ugye, hogy a mi szemszögünkből te csak egy névtelen senki vagy az interneten? Nem ismerjük a hyper-super szavahihető haverodat. Szóval ez kb akkora értéket képvisel, mintha azt mondanád, hogy "XY állítólag buzi".
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolod, szempont a saját véleményalkotásomban, hogy mások minek tartanak? Reklamációdnak akkor lenne helye, ha agitálnék vagy megakadályoznék bárkit abban, hogy kedvenc trollpártjukra messiásként tekintsenek vagy részt vegyenek bármely performanszukban. Nem tettem ilyesmit. Érdekes, hogy ez nem tűnt fel neked, csak az, hogy egy névtelen senki csúnyát mondott a kedvencedről.
Természetesen, bár nem tartom valószínűnek, elképzelhető, hogy az ismerősöm nem mondott igazat. Mindenesetre amit egyéb forrásból -- itt a szupermegbízható, neves médiumokra utalok -- hallok az MKKP bármely megnyilvánulásáról, nem motivál arra, hogy a véleményemet megváltoztassam róluk. Ha okom lesz rá, bizonyára felülvizsgálom az álláspontom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miután leírtad, hogy apolitikus vagy elég határozottan nyilatkozol a politika szereplőiről.
Foglalkozom a napi hírekkel. Az elmúlt választást megelőzően lehülyéztem az összes MKKP támogató barátomat.
A választások után egyenként kértem elnézést tőlük. Elvált a szar a májtól.
Itt nem arról van már szó, hogy jó és rossz. A rossz és kibaszott autokrácia között kell dönteni. Mehetünk vissza 89-be előröl kezdeni.
Nem csak a krumplis sült parasztok millióinak köszönhetjük a jelenlegi helyzetet. Hanem a kedvezményezett, tehetős tízezreknek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész "majd a nép kiválasztja, akit akar" rendszer rossz. Ami talán működött egy párszáz fős ógörög közösségben, az nem jól skálázódik a mai körülmények között.
A politikus/párt ígér, amit akar, és amikor a szimpatizánsaik félreértik, hogy csak viccelt, és bekerül a kormány mögé, jöhet a vállvonogatás, hogy sajnos a nemzetközi körülmények, meg a goldsteinezés, hogy az előző brigád mennyire átvert mindenkit. Aztán telik az idő, látszatintézkedések történnek, haverok zsebébe csusszannak a pénzek, folyik a helyezkedés, és persze mindig kerül valami új cirkusz a porondra, a bölcs választó pedig elfelejti, amiről már nem beszélnek.
Nincs objektív, mérhető célkitűzés, nincs felelős megjelölve, nincs felelősségre vonás. Nincs súlya az egésznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretném megjegyezni, hogy
1.Már pár száz fős ógörög közösségben sem működött jól, hisz akkor is voltak okos emberek, akik már akkor rámutattak miért rossz, és a rendszer alapvető hibája miatt mivé "fejlődik".
2. A skálázódásról beszélgess carlcolt-al!
3. Azon kellene elgondolkodni, hogy a 1. pont ismeretében miért is lett felmelegítve ez a demokrácia történet, hisz az biztos, hogy akik felmelgítették ismerték az említett görög gondolkodók munkásságát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívesen beszélgetek bárkivel, azért indítottam ezt a témát.
Papíron kellemesen hangzik és igazságosnak tűnhet, hogy mindenki véleménye számít, és az alsógatya-gnómokhoz hasonlóan az emberek abban bíznak, hogy valaki csak kidolgozta a második pontot, ami a jóléthez vezet (és megelégednek ezzel a "bizalommal"). A jelek szerint ilyen az emberi alaptermészet, legalábbis a jelen körülmények között. A közösségben élés átlagosan előnyösebb annál, hogy mindenki csak önmagáért felelős és saját magának kell intéznie mindent, az élelemszerzéstől, készletgazdálkodástól az önvédelmen, gyarapodáson át a maslow-i piramison ábrázolt egyéb szükségletek kielégítéséig. A közösségeknél elkerülhetetlen a hierarchia, és nem is mindig a legcélravezetőbb az ellenfelek fizikai megsemmisítése: hosszabb távon messze jobb módszer a züllesztés, mert az ilyen jellegű, egyedeken túl is öröklődő lemaradást már nem lesznek képesek behozni azok, akik nincsenek a hierarchia csúcsán.
Már csak az a kérdés, van-e valami kijelölt út, vagy csak úgy sodródik az emberiség. Szinte teljesen biztos vagyok az utóbbiban, de érdekesebb lenne az előbbi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 3. ponton gondolkodtál? Szerinted miért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre vonatkozott a második bekezdésem. Vagy félreértelek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet. Szerintem az újkori demokráciát nem a "nép" igényelte. Hanem azok akik át akarták venni a hatalmat a régi rendszer irányítóitól. És a demokrácia nagyon jól hangzott, hangzik, ha csak felületesen -első pár mondatot-olvassuk, értjük belőle. Könnyű volt vele a PR tevékenység. A nép meg nem olvasott görögöket. Ezért -szerintem- a demokrácia alkalmatlan arra, amire sokan szeretnék használni, viszont tökéletes arra, hogy a hatalom birtokosai befogják az elégedetlenkedők száját, s leszereljenek mindenfajta változásra irányuló kísérletet.
szerk: abban igazad van, hogy valószínűleg a "népfennség" kora soha nem fog eljönni. Minden újrarendeződés után nagyon gyorsan kialakul a vezetők és a vezetettek tábora. A kérdés mindig csak az, hogy mennyire járható az út a kettő között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én se gondolom, hogy a "demokrácia" -- akár az, amit ma értenek alatta, akár az, ami talán egykor lehetett, akár az, ami valójában történik a színfalak mögött -- az igazságos és boldog élet záloga lenne.
Érdekes viszont, hogy sértődős beszélgetőtársaim meg vannak arról győződve, hogy a nyugat a "demokráciának" köszönheti a gazdasági előnyét, s nem annak, hogy évszázadokon át hordták oda a világ többi részéről a zsákmányt, miközben területeik aránylag épségben átvészelték a komolyabb katasztrófákat és inváziókat.
Ezzel az egyik legalapvetőbb világtörvény érvényesült: megtehették, mert erősebbek és szerencsésebbek voltak, de nem gondolom, hogy erkölcsileg kioktathatnának bárkit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
”Szerintem is bénán néz ki az ellenzék. De ahhoz képest, hogy a jelenlegi kormánynak mennyi hatalma van, az ő gazdasági teljesítményük se nyűgöz le. Tehát nem gondolom, hogy olyan nagy különbség lenne a kettő teljesítménye között.“
A valasztast koveto elso fel oraban mar hatbaszurtak egymast. Ami azert megmutatta mennyire volt stabil valojaban ez a gittegylet, illetve mi lett volna kormanyon az oregon kulsobol ideejtoernyoztetett kereszteslovag vezetesevel.
Oszinten szolva a 2022-es valasztason nagy adaig szuicid hajlam kellett a rajuk leadott szavazathoz, es hogy valaki tenyleges alternativanak gondolja az ezzel jaro kormanyvalsagot meg akkor is, ha nem szimpatizal a jelenlegi kormannyal.
Fokent az ervelest sem ertettem mellettuk, miszerint “ennel nem lehet rosszabb”. Mindig lehet
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kormányválság jobb, mint az önkényuralom. Választópolgárnak értelemszerűen több lehetősége van véleményt nyilvánítani, plusz kiszelektálodnak a legselejtesebb politikusok. Alap hogy az összes politikus egy féreg. Nem szabad olyan körülményt teremteni, amiben korlátlanul kiélhetik magukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat onkenyuralom, amit valasztason probalunk levaltani. Ezt majd valaki feloldja, mert ez mar parhuzamos vilagok csataja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, ne játszd már a hülyét. A jelenlegi választási törvény szerint 50% eredménnyel, de egyébként kevesebbel is korlátlan hatalmat lehet szerezni (2/3). Ez nem jó, függetlenül attól hogy ki nyer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"tetszettek volna forradalmat csinálni" mondta valaki.
Ez a "választási aránytalanság" immár több mint 30 éve létezik, csak a bénák gyülekezete most erre fogja, hogy bénák. Azaz maradnak továbbra is bénák.
Ui: a béna jelző használata az udvarias lényemnek tudható be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elolvasod a topic nyitót, aztán a hozzászólásaimat, talán rájössz hogy nem jó helyre hánytad a faszságodat. (Mondjuk nem hiszek már a csodákban)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezdettől fogva van választási aránytalanság. Azonban ez az aránytalanság a győzteskompenzáció bevezetésével fokozódott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ellenzek sajnos siralmas allapotban van. A Fidesznek ez rovid tavon jo, hosszu tavon azonban nagyon rossz - ezt anno Lazar mondta. A folyamatos orbanozasrol nekem mindig az ugrik be, hogy kb. ennyi az ellenzek uzenete a magyaroknak. Nekik annyi eleg, ha valahogy kibekkelnek egy ujabb negyeves idoszakot.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem foglalkozom a napi politikával
apolitikus módon élek
vs
Az MKKP-t messze a legkárosabbnak tartom az összes párt közül
"Értem én, hogy gőzgép, de mi hajCSa?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megoldás az, hogy nem azért nem foglalkozom a napi politikával, mert szarok az egészre, hanem mert egyre moslékabbá válik az egész színtér, és ennek a degenerációnak az MKKP az egyik legszembetűnőbb szimptómája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy afrikai expedíció tudósa fog egy sivatagi bolhát, és sietve kísérletezni kezd vele. Kapja és kitépi az egyik lábát, leteszi az asztalra, majd ráparancsol:
- Ugorj! - a bolha ugrik. Kitépi a második, harmadik lábát is, miközben a parancs mindig elhangzik: - Ugorj! - A bolhának már csak egy lába maradt meg, amikor tudósunk újra erélyesen tovább biztatja. - Ugorj! - A bolha még ezzel az egy lábával is lök magán egy keveset. Az utolsó láb is a többi sorsára jut. Tudósunk az asztalra helyezi az immár lábatlan bolhát, és szigorú következetességgel ráparancsol: - Ugorj! - a bolha nem ugrik, meg sem moccan. Mire fiatal barátunk nekiül, és megírja élete első tanulmányát. Lényege: a sivatagi bolha, ha mind a hat lábát kitépik, megsüketül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy kikacagtuk magunkat, esetleg valamit a felvetett témához?
Hogyan teremt rendet és jólétet az MKKP?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jolet: ingyen sor
Mindent megigernek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt tudjuk, hogy az eddigiek hogyan nem teremtettek. Azt is tudjuk, hogy rosszul látod a az MKKP szerepét. :)
Egy viccpártra nem azért kell szavazni, mert ők hozzák el a megváltást, ezzel tudod jelezni, hogy eleged van abból, amit az eddigiek műveltek.
Az öreg paraszt bácsi megy haza, vállán ásó, kapa. Jön egy nagy fekete autó, kék villogókkal, kicsúszik a kanyarban, nekimegy egy fának, óriási csattanás, majd csend. Az öreg látja ám, hogy az utasok mind kiesnek a kocsiból, mozdulatlanul fekszenek. Munkához lát, ás négy sírt, mindegyiküket eltemeti, majd a jól végzett munka után rágyújt egy pipára.
Rövidesen megjelenik egy tucat rendőrkocsi. Egy rendőr odamegy a bácsihoz, érdeklődik, hova lettek az autóroncsból a politikusok. A bácsi a négy sírhalomra mutat.
A rendőr döbbenten kérdezi:
– Na de bátyám, nem lehet, hogy valamelyikük még élt?
– Egyik-másik mondta, hogy ő még él, de én ezeknek már nem hiszek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A viccpártra való kitartó szavazás eredménye kétféle lehet -- de javíts ki, ha tévedek, vagy kihagynék valamit!
Az első esetben, midőn az MKKP támogatottsága eléri a Szükséges Mértéket, a nem-MKKP-s politikusok ráébrednek arra, hogy már nem élvezik a Nép bizalmát, hogy méltatlanná váltak a társadalom bizalmára. Önbecsülésüket ez olyan mértékben érinti majd, hogy nem lesznek többé képesek extrém önérdekkel, kapzsisággal, menősködéssel betölteni a létükben tátongó űrt, és lassan, egymás után... levonják a konzekvenciát. Könnycsepp rebeg majd egyikük-másikuk szeme sarkában, ahogy lassan, egészen közel hajolva a kamerába súgják: I Take Responsibility. És másnap lemondanak, és a következő választásokon (amely talán előrehozott lesz) már beköszönt egy Boldogabb, Igazabb Kor.
A második eset tulajdonképpen két ágból áll. Az első ág (ami szerintem a valószínűbb) az, hogy MKKP-ék továbbra is bőségesen merítenek majd a nekik járó pénzből, elvégre komoly, felelős pártpolitikusok, és időről időre megörvendeztetik híveiket vagány odamondásaikkal, sziporkázó humordzsointokkal, ahogy eddig is tették, miközben a komolyabb szerepet játszó pajtásaik teszik, amit eddig is tettek. A második ág, hogy az MKKP támogatottságának a Szükséges Mértékhez közeledésével furcsa, és eddig példátlan metamorfózison megy át a párt, talán kissé úgy, ahogy a Lehet Más a Politika elnevezésű szuperbevált kezdeményezés versenyzői is megtalálták, honnan fütyöl a zsebükbe tojó tyúkocska, vagy hogy mivel jár, ha valaki eltökélten vizel széllel szemben.
És ha már viccelődünk, azt a mókát említeném itt, amikor az egyszeri ember felháborodva panaszolja a kávéautomata előtt a kollégájának, hogy a gép nem ad kávét. A kollégája segítőkészen rámutat az automatára biggyesztett "üzemen kívül" táblára, mire emberünk még hangosabban, még csalódottabban kiáltja: "de hát én BEDOBTAM a pénzt!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MKKP-ék továbbra is bőségesen merítenek majd a nekik járó pénzből
https://hvg.hu/itthon/20200625_kovacs_gergely_mkkp_xii_kerulet_bizottsag
Egyébként tévedsz, pl. figyelmen kívül hagyod azt a tényt, hogy 2014-ben a bátor utcai harcos tűzzel-vassal igyekezett megakadályozni a választások előtt, hogy az MMKP pártként legyen bejegyezve. Vajon miért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a HVG-s cikk tanulsága? Az, hogy a hidrafejként burjánzó kifizetőhelyek közül lenyisszantódott egy a publikum szórakoztatására? Vagy az "én meg nem a fizuért csinálom" szöveg miatt kellene meghatódnom?
Nem tudom, mire vonatkozik a "bátor utcai harcos", de abban nem látok semmi meglepőt, hogy a húsosfazék felé markolászók nem szívesen látják az új jelentkezőket, főleg ha az addig megszokottakhoz képest látványosan másképp nyilvánulnak meg külsőségeikben. Számomra evidensnek tűnik, hogy minél kevesebben osztoznak a bevételen, annál nagyobb eséllyel jut a régóta ott taposó nyaloncoknak is. Vagy az lenne a tanulság, hogy a Korrupt Hatalom már 2014-ben annyira rettegett a -- majdnem azt írtam, hogy "tiszta tekintetűektől" -- Laza Igazságosztóktól, hogy megpróbálta bürokratikus trükkökkel ellehetetleníteni őket, de végül győzött az igazság?
Arra vonatkozóan viszont szívesen olvasnék némi útmutatót, hogy -- amennyiben komolyan gondolod, hogy az MKKP labdába rúghat a magyar politikai/társadalmi életben -- milyen konkrét változatásokkal és milyen ütemezéssel, priorizálással terelnék jobb mederbe a hazai dolgokat. Ha már ennek reményében indítottam ezt az egész blog-bejegyzést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mire vonatkozik a "bátor utcai harcos"
Mindent értek :)
https://24.hu/belfold/2018/11/28/orban-viktor-chuck-norris-video/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jelenlegi ellenzék összes pártja, mozgalma a rezsim szerves része. Kb. nem is kell várni tőlük semmit, szerintem már rég mind elfogadták a játékszabályokat és megelégszenek a relatív jól fizetett, felősség nélküli szelep szerepkörrel. Az ellenzéktől nem fog változás jönni az országban, meg kell várni míg ez a rezsim is magától bedől, remélhetőleg lesz akkor egy teljes elitváltás, hogy 20-30 év káosz után egy új rezsim alakuljon ki.
Ami szerintem jó lenne az országnak, mindegy milyen szereplőkkel, akár a mostaniakkal is működhet: arányos választási rendszer, 1 % -os parlamenti küszöbbel. Ha szerzel 1%-ot a választásokon, van egy ogy képviselőd. Ez komprimisszumra kényszeríti a pártokat, felértékelődnek a szerepek. Nem probléma ha fél év mire megalakul a kormány, vagy, 2 év után elbukik. Nem szabad lehetőséget adni egy érdekkörnek sem, hogy teljhatalomhoz jusson. Ehez még hozzácsapnám, hogy ne legyen mentelmi jog, a törvény előtt igenis legyen mindenki egyenlő. Semmi problémám nem lenne, ha ilyen körülmények között is Fidesz kormány lenne, mert 52%-ot szereztek. De nem járna egyilyen arányú győzelem korlátlan hatalommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ellenzéki pártok nincsenek jó helyzetben. Ne álljanak be sorba, ne vegyék fel a fizetést, de működjenek. Hogy?
Amire vársz, hogy bedőljön a rendszer az egyszerűen nem fog megtörténni. Miért dőlne be? A gazdaság? A magyar még ennél rosszabbat is elvisel.
1% parlament küszöb? Az előbb hivatkoztál, hogy beülnek a parlamentbe a jó fizetésért. Nézd meg hány tíz kamupártot indított a fidesz.
A mentelmi jog nagyon fontos. Inkább annyi, hogy ne évüljön el.
Én megelégednék azzal ha a választásokon könnyebb lenne elindulni, leállnának a gerrymanderinggel és kétfordulós lenne a választás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rendszer az egyszerűen nem fog megtörténni. Miért dőlne be?
Minden rendszer bedől, így vagy úgy. Az egykor hatalmas szovjetúniós is bedőlt, vele együtt mi is 4x kommunizmus után. Ezzel se lesz másképp, 13 év már eltelt valszeg van még benne pár ...
1 dolog ami fenáll ~ 2000 éve az egyház ...
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hozzácsapnám, hogy ne legyen mentelmi jog
Szólj ha találsz olyan képviselőt aki megszavazza a saját fizetésének csökkentését, kb ugyanabban a pillanatban találsz olyat aki saját lehetséges jogköreinek vágásába is önként és dalolva belemegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szlovákiában listás rendszer van. Az eredmény gyakran a sokpárti szivárványkoalíció, akik csak abban értenek egyet, hogy szívesen birtokolnák a hatalmat pár évig. Valamint hogy a választási ígéretek ignorálását mindig rá lehet fogni a koalícióra.
De igen, a 40-50%-kal teljhatalom rendszer se fasza.
El lehet gondolkodni a kétkamarás rendszeren: listás alsóház, winner-take-all felsőház.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A politikai hozzáállásomtól teljesen függetlenül is híve vagyok annak, hogy időről időre váltani kell a vezetést. Akár csak egy választási ciklusra is, ha másért nem, hogy kiderüljön, igazak-e azok az állítások, hogy 'a másik oldal ezt vagy azt csinálná, vagy a másik oldal se lenne jobb'. Ettől függetlenül pedig azért, mert nem tartok egyedül üdvözítőnek egy politikai irányzatot se. A váltógazdálkodásnak mindenképpen van annyi előnye, hogy több ötlet van, és mire elmenne az egyik irányzat egy szélsőség felé, eltűnik, és jön helyette egy másik, amely kicsit 'visszahúzza' az irányt. Nem véletlenül van több ország jogrendjében is korlátozás az egyfolytában betölthető elnöki, miniszterelnöki ciklusok számára (tudom, hogy minden megkerülhető, ahogy erre volt példa Oroszországban is nemrég, de akkor is).
Nem azt mondom, hogy ilyen intézményes korlátot be kéne vezetni, hanem azt, hogy a folyamatosan egy kormányzó párt nem jó. Most ezt nyögjük (mások örülnek neki hozzáállástól függően).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> hogy időről időre váltani kell a vezetést
Az a baj, hogy sok dologhoz idő kell, a sok váltás se jó.
Talán jobb lenne egy többszínű politikai paletta, ahol senkinek nincs többsége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2006-ig váltották a vezetést. Aztán a szavazók úgy gondolták, nem kellene váltani. Aztán mégis váltottak. Azóta meg nem. Ki érti ezt?
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szavazók... Ha 40% szavaz egy pártra, hogy lesz annak a pártnak 67%-a a parlamentben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a szavazok 40%-a erre szavaz, 20%-a a masikra, a maradek 40% pedig egy lusta diszno, aki annyit sem kepes tenni a sajat erdekeben, hogy elvonszolja a testet a legkozelebbi szavazofulkehez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a távolmaradás oka nem feltétlenül lustaság. Egyszerűen a politikai piacon nincs olyan ajánlat, ami bejönne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vehetjuk ugy, hogy ez a masik 40% elegedett az eredmennyel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy vehetjük úgy, hogy nem elégedett az ország helyzetével, csak jelenleg nem érzi az erőt, hogy változtasson rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok elegedett a fizikai eronletemmel, csak jelenleg nem erzem az erot, hogy valtoztassak rajta.
= lusta vagyok elmenni kondiba :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ahhoz, hogy alapíts egy új pártot és azt sikerre vidd, a tenni akaráson kívül kell más is. Mondjuk nagyon sok pénz.
De persze, aki nem lusta, az sok pénzt is tud keresni. Ezzel a logikával a világ összes problémája a lustaságból ered. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor kompromisszumos megoldaskent marad az, hogy negyevente egyszer oda kell tenni az ikszet, amit a legkevesbe gondolsz rossznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dönthetsz így, én is csináltam már ezt. De ez destruktív is lehet.
Egy példa erre Franciaország, ahol bár utálják Macront (közvélemény-kutatások szerint), amíg eléri, hogy Le Pen legyen a második fordulóban, nincs meg a hiteles fenyegetés, hogy leváltják. Tehát az, hogy az emberek leszavaznak pusztán azért, mert az ellenfelét még jobban utálják, vagy félnek tőle, elveszi az ösztönzőt, hogy népszerűbben kormányozzon. És szerintem hasonló dolog történik Magyarországon is.
Igazából közvetve pont az emberek hajlandósága, hogy leszavazzanak a kisebbik rosszra, egy komoly ösztönzője a démonizáló kampányoknak, mert ha te nem tudsz jobb lenni, nyerő stratégia a másikat egy fokkal rosszabbnak beállítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a modern demokracio valos problemaja, de ilyen peremfeltetelek mellett nem lesz megoldas.
- Nem vagyok elegedett a valasztas eredmenyevel
- Nem megyek el szavazni, mert nincs kire
- Nem csinalok alternativat, mert sok munka lenne
Oke, ezt ertem, viszont akkor ne sipoljon senki negy even keresztul, hogy miert lett 40% szavazatbol ketharmad. Ezert. Mert a le nem adott szavazatok nem ures mandatumokat jelentenek, nem lesz annyival kevesebb kepviselo, hanem az ervenyes szavazatok (korulbeluli) aranyaban szetosztjak a fix szamu kepviseloi mandatumot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A demokrácia szerepe nem az, hogy a tisztességes győzzön, hanem az, hogy véráldozat nélkül kerülhessen hatalomra az erős.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te melyiküktől vennél használt autót? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor nincs mese, be kell vezetni a kotelezo reszvetelt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügyfélkapun miért nem lehet szavazni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyi. Ha egy étteremben nincs olyan kaja, ami nekem bejön, akkor nem eszem. Utóbbi kb 4 választásra már el sem mentem. Ha senki sem menne el, talán történne valaki. Meguntam már, h valaki ellen szavazzak.
De lehet majd a következőnek kutyapárt lesz poénból. Ők legalább igértek örök életet, ami bejönne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha senki sem menne el, talán történne valaki.
Csodavárás 2.0
Van egy érzésem, Jézus mégegyszer nem jön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az etteremben, ahol nem ettel semmit, a nap vegen kivalasztjak, melyik etel fogyott aznap a legjobban. Az lesz a chef ajanlata a kovetkezo negy evben. Ha te nem eszel semmit, akkor is lesz valami az etlapon negy evig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz a példa, ez nem étterem, inkább menza, ahol lehet szavazni, ki főzi holnap a kaját.
Azt eszed holnap akkor is, ha nem szavazol. Hacsak nem költözöl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mi lesz az ebéd? -- Tarhonya."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez költői kérdés?
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A váltógazdálkodásnak
Hol erre-hol arra helyett az lenne a normális, ha lennének alapvető dolgok(nem elméleti, hanem gyakorlati, megvalósítási szintig) amikről pártokon átívelően egyetértés van.
--
Konkrét példa: TFH elfogadott állítás: "szükség van életképes magyar honvédségre, ezért indítanak egy 10éves haderő reformot" - Ekkor attól függetlenül, hogy épp ki van kormányon, egy választás után nem fogják lecserélni a *katonák* által kiválasztott előző beszállítót, nem fogják visszamondani a megrendeléseket és átszervezni az egész struktúrát stbstbstb. Szóval ilyen alapvetéseket kellene újra definiálni. De közmegegyezések helyett inkább a pártpoliitka ural le mindent.
--
De jelenleg a "totális szabotázs" van meghírdetve minden oldalról: minden megnyilvánuálisi felületen, minden téren az egyetlen érvényesítendő szempont az, hogy a másikat elkaszálják. Leszarják, hogy ezzel akár rövid akár hosszútávon mennyi kárt okoznak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nulladik lépésként a kihívóknak nem ártana leszakadni a külföldi pénz- és hatalomcsecsekről.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar tortenelemben sajnos nem ujkeletu dolog, hogy az elit egy resze kulfoldi erdekek menten sajat hasznara veri a tamtamot. A problema inkabb az, ha ezt ugyanezen szovetsegben resztvevok meg csak nem is veszik eszre (vagy nem akarjak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Dagadt már próbálkozta ezt a mantrát tolni. Emlékszel az Öko-társ alapítvány meghurcolására. Néha félremegy ez a kurvanagy szuverenitási harc. Más kérdés, hogy a magyar állam természetesen beleszólhat Szlovénia, Lengyelország, Franciaország szuverenitásába pénzügyi, politikai tanácsadói támogatással.
Kettős mérce detekted
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékszel az Öko-társ alapítvány meghurcolására.
Mire?
Más kérdés, hogy a magyar állam természetesen beleszólhat Szlovénia, Lengyelország, Franciaország szuverenitásába pénzügyi, politikai tanácsadói támogatással.
He? Te nem tudtad, hogy az EU egyik lényege a szolgáltatások és javak országhatárokon átívelő áramlásának könnyebbé tétele?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol erre-hol arra helyett az lenne a normális, ha lennének alapvető dolgok(nem elméleti, hanem gyakorlati, megvalósítási szintig) amikről pártokon átívelően egyetértés van.
Így van. Ha valaki tisztában van azzal, hogy a hosszabb idejű dolgok megvalósítására nincs ideje, csak részben, akkor le kell ülni mindenkivel, akinek reális esélye van belátható időn belül hatalomra jutni, és az alapvető irányokban megegyezésre jutni. Ez elég általános a nyugati demokráciákban, és régen nálunk is működött. Aztán érdekes módon egyre kevésbé működik - megjegyzem, erős korrrelációban. a folyamatos kétharmados többség időszakával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megjegyzem, erős korrrelációban. a folyamatos kétharmados többség időszakával.
A totális szabotázs Ferenc elvtárs öröksége. Az "intézmények elfoglalása" is. De nem tagadom, hogy a jelenlegi kormányzat ezt a modus operandi-t ahelyett, hogy eltörölte volna, inkább tovább fejlesztette és kiterjesztette.
https://m.hvg.hu/velemeny/20070924_zuschlag_ugy_gyurcsany_ocsovai_gyarf…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Medgyessy: akinek
tévéintézmény kell, vegyen magának
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól gondolom mire szeretnél rákérdezni talán így inkább kapnál választ; azt képzeljék el, hogy nem létezik xy(az illető számára mindenért is hibásnak kikiáltott bűnbak/ok/, boldogságukat gátló tényezők), új lap, fehér papír: álmodja meg, hogy milyen konkrét kézzel fogható dolog történik ami elégedettséggel, boldogsággal tölti el.
Azok akik kizárólag antitézisekkel képesek leírni magukat, környezetüket stb. ilyenkor rendre megnémulnak, hisz meghatározásaik talajt vesztenek.
Ilyenkor az is kiderül, ha építő, alkotó gondolatuk, vágyaik egyáltalán nincsenek: kizárólag a gyűlölet és a rombolás vágy hajtja őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltam úgy is, de az történt, amit írtál: nem derült fény konkrétumra (ahogy még erre a blogbejegyzésre sem érkezett semmiféle elképzelés, csak némi viccelődés az MKKP körül).
Nehéz beletörődni abba, hogy ennyire nincs jövőképe az embereknek, hogy ennyire elfásultak és elmerültek a gyűlölködésben, amivel már teljesen azonosulnak is. Igaza volt Orwellnek: elég, ha van valami goldstein, akit gyűlölni kell, és akkor már az sem probléma, ha a 30 grammos csokoládéadagot 20 grammra növelik.
Mintha az egész világban (amiről értesülhetek a neten keresztül) hasonló korcsosodás zajlana. Az Egyesült Államokban évtizedek óta bizarrabbnál bizarrabb elnökjelöltek versengenek és váltogatják egymást, a választók pedig lelkesen gyűlölködnek egymás ellen, ahelyett, hogy felborítanák az asztalt.
Kíváncsi vagyok a további fejleményekre. Tényleg már csak kíváncsi vagyok -- és itt nem a "vészharangot kongatom", mert már azzal már elkésett a világ --, és fogalmam sincs, mit hoz a jövő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XY eltűnésével a probléma megoldódott. Ha boldogságot nem is de nagy megkönnyebbülést okozna. Aztán majd lesz valahogy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jön Lázár Jani és mindenkit kitúr.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szijjártó alkalmasabb lenne, de valóban Lázár az agresszívebb és erkölcstelenebb is, már ha egyáltalán értelmezhető ez a fogalom ebben a kontextusban.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán Viktort elnyeli a föld
Dehogy nyeli! Zelenszkij megy utána, követi. Nehogy valami baja essen ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami történne ha eltűnne Orbán (vagy bármelyik másik hatalmon lévő személy):
- A miniszterelnökséget átvenné a miniszterelnök-helyettes vagy valamelyik megbízott személy
- A párt új vezetőt állítana ki
- Vagy megszavazzák, hogy marad ebben a felállásban a miniszterelnökség vagy évközi választás lenne
- Megmaradna az aktuális propaganda kampány (ami működik nem nyúlunk hozzá)
- A sok idióta bólogat mögöttük
- Minimálisan módosul a kivételezett baráti kör összetétele és mások kerülnek középpontba... Bár ezek mindenhova is dörgölődznek
- Minden megy ugyanúgy tovább
Orbán csak az ember, aki előadja magát, mint a nagyvezér, de a háttérben ő is csak mások által van irányítva.
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A miniszterelnökséget átvenné a miniszterelnök-helyettes
Az mondjuk egy baromi kemeny trip lenne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hé, ChatGPT! Írj egy fiktív történetek az alábbi alapokra: Orbán Viktor hirtelen meghal A hatalmat ki veszi át, Szijjártó Péter, Deutsch Tamás, Lázár János, esetleg egyéb Fidesz tag?
Természetesen! Egy fiktív történetet elképzelni mindig izgalmas. Figyeljünk csak:
Az ország megdöbbenve fogadja Orbán Viktor hirtelen halálhírét. Az egész ország gyászol, és a politikai színtér is hatalmas változások elé néz. A Fidesz belső szervezete azonnal összegyűlik, hogy meghatározza, ki veszi át Orbán Viktor helyét.
Szijjártó Péter, Deutsch Tamás és Lázár János mindannyian komoly jelöltek, de a párt belső dinamikája váratlan fordulatot hoz. Egy új arc, aki korábban háttérben volt, előlép: egy fiatalabb generációs politikus, akit korábban nem tartottak a legfelsőbb pozícióra alkalmasnak.
Ez az új jelölt egy friss látásmódot és megközelítést képvisel a politikában. Fiatal kora ellenére rendkívül tehetséges és karizmatikus személyiség, és ez a lendület hatalmas támogatást szerez a Fidesz belső körében.
Az ország figyelme a Fidesz belső harcára irányul. A médiában és az emberek beszélgetéseiben mindenki arról spekulál, hogy ki lehet ez az új politikus, aki a Fidesz irányításába kerülhet.
Végül a párt belső szavazásán és egyeztetésen keresztül az új arc, a fiatal politikus lép a középpontba. Ő váltja Orbán Viktort, és gyorsan kezdi kialakítani saját politikai stílusát és irányvonalát, amely friss energiát és új nézőpontokat hoz a korábbi politikai rendszerhez képest.
Ez az új irány egyesek szerint sokat változtat az eddigi politikai taktikákon, míg mások szerint a párt alapelvei és céljai nem változnak, csak új vezető kap helyet a trónon.
Így tehát a Fidesz egy új, fiatal és lendületes vezetővel, aki elősegíti a párt megújulását, folytatja tevékenységét Orbán Viktor halála után.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, a titokzatos messiás előlép a színfalak mögül. Előlép és csodát tesz. 3. pont: profit!
Sajátságos, hogy ChatGPT barátunk nem utasította vissza a felkérést, de nem is titok az elfogultsága.
Már csak azt kellene megtudni, milyen konkrét változásoknak örülne. Tudom, addig álljak fél lábon... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak komolyan vette a párt nevét és a felsoroltak nem illettek a mintába ezért megálmodott egy fiatal demokratát 😊
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz, de szerintem a párt rebdrandje* régebbi esemény, mint amivel a ChatGPT-t hivatalosan tanították. Persze lehet a szokásos hallucináció is.
* Úgy tudom, amikor már tagadhatatlanul kínos volt, hogy a kirakatba állítottak nem fiatalok (a "demokrata" szó meg amúgy se jelent semmit), a latin "fides", azaz "hit" szóra származtatták vissza a nevüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja nekem ezt válaszolta a ChatGPT-3.5:
A FIDESZ rövidítés a "Fiatal Demokraták Szövetsége" szavakból származik, ami magyarul annyit jelent, hogy "Alliance of Young Democrats" angolul. A pártot eredetileg 1988-ban alapították fiatal aktivisták, és a kezdeti években a demokratikus átalakulás és az ifjúság politikai részvételének támogatását tűzte ki célul. Az idők során a párt politikai irányultsága változott, és 1990-es évek közepétől a konzervatív irányba tolódott el. Ma a FIDESZ a Magyarországi Független Kisgazda, Földmunkás és Polgári Párttal (FKGP) alkotja az egységes kormánypártot.
🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezt a Jobbik Jobbik-Konzervatívok megtudja... Lenyúlták a haverjukat
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondold el ugyanezt a DK-nál 1."komolyan veszi a párt nevét" 2. A" felsoroltak nem illenek a mintába". 3. Megálmodik egy koalíciót ami.....??
Szerk:
Ennyit a pártok neveiről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni