Az első KSP-t a NASA is támogatta, mivel az űrhajók (és repülők, űrrepülők, holdjárók stb.) fizikájának szimulációja meglepően élethű, így a játék valódi ismeretekre tanít.
Az első KSP-vel a Steam szerint én magam ezernél is több órát eltöltöttem, és egyetlen pillanatát sem érzem elvesztegetettnek.
Nemrég bejelentették, hogy 2020-ban kiadják a második, felújított, tovább bővített részt, ahol már űrkolóniákat lehet alapítani és idegen naprendszereket is fel lehet fedezni. Ennyit arról, hogy mit csinálok 2020-ban, azaz jövőre. :)
- Wabbitseason blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 849 megtekintés
Hozzászólások
Hát, most elsőre nem is tudom, hogy anyázzak vagy örvendjek. Egy hónapja vettem meg az egyeshez a legutóbbi kiegészítőt, és még így is messze van attól, hogy késznek mondjam. De ha nem csak pénzlehúzásból jön az új, hanem mert a régi kódbázisában/motorjában ennyi volt, akkor legyen. De úgyis megveszem, mert űrbuzi vagyok.
Ez a lithobreaking fájt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az első motorjában vannak hiányosságok. Valami okból például folyton lassul: mennél többet játszom, annál lassabbak a képernyőváltások. Mintha mindig nulláról számolná újra a bolygópályákat, vagy ilyesmi.
Elkezdtem kitörölni a már nem kellő szatelliteket és egyéb trackelt objektumokat, de ez sem segített. Pedig egész komoly vason játszottam.
Aztán ott vannak az űrhajók belengései. Az aszteroida bányászás környékén elkezdtem óriási űrhajókat építeni - mert így éri csak meg. Azoknál nagyon könnyen előjöttek bugok. Ezek miatt verziókezelővel kellett használnom a save fájlokat, hogy vissza tudjak szükség esetén görgetni.
Vagy ott van a MechJeb: egy szint fölött kötelező (IMHO) használni valami kalkulátort. Miért nem része az alapjátéknak? Egy ponton elkezdett gond lenni vele, hogy külön telepíteni kell, aztán a játműveim inkompatibilisek lettek, nem tudtam betölteni a régebbi savefájljaimat.
Szóval ha egy jobban működő motort csinálnak, és egyébként megmarad a fun factor, akkor meg fogom venni.
Érdekes, hogy akármennyit is játszottam vele, még mindig vannak meghódítatlan területek, van néhány küldetés, amit szerettem volna, de nem tudtam végigvinni:
* Laythe return mission: űrrepülővel leszálltam rá és akkor döbbentem rá, hogy a felszínen nem tudom kormányozni. Olyan irányba állt az orra, hogy lehetetlen felszállni vele :-( Majdnem kapufa.
* Tylo: hiperugrással (save fájl editinggel mentem Tylo körüli pályára) egyszer sikerült leszállnom rá, de a felszálláshoz pont kevés lett a dV. A teljes küldetést ezért meg sem próbáltam
* Eve landing and ascending: hiperugrással terveztem egy működő ascendert. De a legújabb fizika mellett egy ekkora szörnyet nem sikerült letennem. Landoláskor jöttem rá, hogy mindent sokkal brutálisabbra írtak, és akkor már benne volt sok óra tervezés és próbálkozás. Úgyhogy nem volt kedvem újrakezdeni.
* Dres, Moho, Eeloo: túl messze vannak és ahhoz képest túl kevés bennük a value.
Amit hiányoltam a játékból, az egy értelmesebb challenge-rendszer: a carreer mód céljai túlzottan értelmetlenek, és tök random jönnek. Ha pénzzel is játszunk, akkor lényegében arról szól, hogy összevadásszuk a passzoló küldetéseket: gyűjtünk 10 satellite misson-t, amit egyetlen járművel meg lehet csinálni. De ha izgalmasat akarunk, akkor is mellé kell tenni pár érdektelent, amivel csak az idő megy, különben elfogy a zsetta. Az eleje pedig izgalmas, nehéz szinten kezdve hogy olyan küldetések vannak, amikhez éppen csak elegendőek a meglévő technikák. Napelem nélküli Holdutazás, vagy patched conics nélküli mentés Kerbin körüli pályáról RuleZ.
A kommunikációs alrendszer is jópofa, de aztán amikor csak arról szólna már, hogy rengeteg relay-t kellene fellőni, akkor fárasztóvá válik. Meg amikor a legrosszabb pillanatban megszakad a kapcsolat... Illetve kvázi lehetetlenné teszi a Kerbol-rendszer felderítését automatákkal. Nem is tudom, hogy egy Eeloo landolás-t hogyan terveznék meg automatával. Persze ettől izgalmas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját bevallásuk szerint is spagettikód a KSP. Az évek alatt több gárda fejlesztette, gyakorlatilag már nincs olyan aki végig ott lett volna (tech részről). Optimalizálatban bughalmaz. Ne érts félre, én is tolom és szeretem, de kurva idegelő amikor rendszeresen kifagy a kilövőálláson, és ha már van kb 100 pályán lévő objektumom, elkezd bitangul laggolni (sok idő a képernyőváltás ...stb), miközben nem egy krumplin játszok...
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem egy 4 perces videót. :)
Mit kell csinálni ebben a játékban azon kívül, hogy rakétákat kell drag&droppolni egy kasztnira? Komolyan kérdezem.
Van utalás a játékban Wernher von Braunra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mit kell csinálni ebben a játékban azon kívül, hogy rakétákat kell drag&droppolni egy kasztnira?
Meg kell tervezni a rakétát fázisonként, hogy hogyan fog felemelkedni, pályára állni, és utána a pályák között manőverezni.
Csak a pályára állásban van aerodinamika - lehetőleg stabil legyen, rakéta számítás - legyen meg a kellő thrust és dV és tömeg csökkentés - minél kisebb legyen a hasznos teher (pláne a haszontalan).
A visszatérésnél számolni kell azzal, hogy a kilógó alkatrészek felrobbannak, akár az egész túlhevül és felrobban.
Ha már pályán vagy, akkor meg kell tanulni a Hohmann transfer-t, az égi randevút, a landolást. Mindnek érteni kell a fizikáját, és emellett be is kell gyakorolni, különben nem fog menni. Műszer és automatika csak épp annyi van, hogy azért kelljen kézzel is dolgozni rendesen.
> Van utalás a játékban Wernher von Braunra?
Van: https://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Wernher_von_Kerman/hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"His name may also be referencing to Theodore von Kármán, a Hungarian-American mathematician, aerospace engineer and physicist who was active primarily in the fields of aeronautics and astronautics."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni