Miért nincs új e-üzenet forgalmazási szabvány a spam korlátozására? Leírom, mire gondolok.

Nagyon ritkán kapok spamet, főleg nem sms-ben, de épp beérkezett egy, utolsó felszólítás formájában, a nemlétező Netflix előfizetésem miatti tartozás befizetésére, és épp ráérek leírni, amin régóta töprengek olykor.

Ha pénzbe kerülne a kommunikáció (ahogy a régi időkben bélyeget kellett ragasztani a feladványokra), csak kevesebben zsonglőrködnének spameléssel, nem?

Úgy gondolom, hogy az első alkalommal, amikor egy feladó új címzettnek küld üzenetet, ez valamennyi pénzébe kerülne -- mondjuk letét formájában. Ha a címzett elfogadja az üzenetet, dönthet úgy, hogy ingyenesen hajlandó a feladótól üzeneteket fogadni, és ebben az esetben a feladó az első üzenet költségét is visszakapná.

Nem értek a technikai háttérhez, de valahogy ésszerűnek tűnik egy ilyen megoldás. Működhetne bármilyen nem-fizikai kommunikáció esetén, még telefonhívásoknál is.

Mégsem ez a standard, és kíváncsi vagyok, mi lehet ennek az oka.

Hozzászólások

Feliratkozik a hírleveledre valaki egybillió e-mail címmel, majd rejecteli mindet, te meg mész az adósok börtönébe.

Erről az egyik sörmárka reklámja jut az eszembe, amikor a fiatal dolgozó a receptúra megváltoztatására tesz javaslatot, aztán kétségbeesetten nézi a dobozt, amiben az erre vonatkozó javaslatokat gyűjtik... :-D

Bill Gates javasolta annak idején az e-mail bélyeget!