- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 832 megtekintés
Hozzászólások
Annó a "DasWeltauto"-nál volt garancia a használt autókra 1 év/30e km. Nem tudom létezik-e még ez, vagy hogy ténylegesen működött-e...
Persze ott 10 (5?) éven inenni autókat lehetett venni (gondolom lízingből , flottából levedlett gépeket), nyilván az árba beépítve ezt a szolgáltatást.
Érdekes , hogy nem tudok másról akik hasonlót bevállalnak , piaci előnyt lehetne kovácsolni belőle....
A "valódi" rejtett hiba elismertetéséhez is sok szerencsét évekig tartó szenvedés idő/pénz.
Ahogy apám mondta volt használt autót csak a gazdagok vesznek (időmilliomos). :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én vettem a Weltauto-ról, még 2000 körül.
Nem volt vele semmi baj, egy év után ellopták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindenhol van így. Angliában a kereskedők adnak 3 hónap garanciát, nem tudom, hogy kötelező-e vagy nagy a piaci verseny, és le van írva világosan, hogy milyen részeire vonatkozik a kocsinak. Arra pl. vonatkozik, hogyha csak rádmelegítettek egy ismerten szar konstrukciót, aztán kiderül, hogy bizony kormoz vagy eszi az olajat. Ha valamilyen ismert problémával akarja a kereskedő eladni, akkor bele kell írja az állapotleírásba, hogy az bizony szar, neked meg alá kell írnod, hogy elolvastad. Olyan sincs, hogy hazafelé észreveszed, hogy nem lehet a rádiót bekapcsolni, mert nincs meg a kódja, vagy nem megy a tempomat. Ha nem volt benne az állapotleírásban, akkor a kereskedő sara. Ha kevesled a 3 hónap garanciát, akkor a kereskedőknél rögtön meg lehet kötni egy szerződést egy biztosítóval, aki ad rá egész év garanciát (nem is nagyon drágán).
Nem azt várom, hogy a használt kocsit olyan legyen, mint egy új, 10 év garanciával, de azt nem bánnám, hogyha a kereskedő egy bizonyos fokig nekem dolgozna. Ha az árrésben nem csak a hasznon lenne, hanem az is, hogy átnézik, és írnak egy őszinte állapotleírást, sőt, esetleg megcsinálnak egy becsületes éves szervizt, vizsgáztatást, ha épp aktuális.
Értem én, hogy őket is megpróbálják átverni, és néha sikerül is, de egy cégnek csak van ügyvédje ilyen esetekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt várom, hogy a használt kocsit olyan legyen, mint egy új, 10 év garanciával, de azt nem bánnám, hogyha a kereskedő egy bizonyos fokig nekem dolgozna. Ha az árrésben nem csak a hasznon lenne, hanem az is, hogy átnézik, és írnak egy őszinte állapotleírást, sőt, esetleg megcsinálnak egy becsületes éves szervizt, vizsgáztatást, ha épp aktuális.
Márkaszervizben ezt kapod. Én legalábbis ezt kaptam. Életem legjobb vétele volt, legközelebb is csak márkaszervizben fogok autót keresni. Csak olyat amit ők adtak el és végig ők szervizelték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oda nem mennek, mert az szerintük drága és lehúzás. Pedig az nem lehúzás, hanem a minőségnek ára van. De, a 10 millió autószakértő országában mind a 10 millió tudja, hogy az hülyeség, majd ő kiválasztja, mert szakija a témának. A többi tűpontosan le van írva a linkelt cikkben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Suzuki márkaszervízből kiindulva, onnan lenne a legutolsó, ahonnan autót vennék. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Suzuki márkaszervízből
Ez így nem azonosít egy konkrét helyet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El tudom képzelni, hogy egy nagyobb cég ad a renoméjára. Igazából a kocsimat eddig nem nagyon kellett soron kívül javíttatni (még csak 25 éves :D), de az éves karbantartásokra ha nem is márkaszervizbe, de márkára specializált független szervizbe szoktam vinni, és tényleg rendes munkát végeznek, vezetik a szervizkönyvet, végigmennek a gyári checklisten az éves szerviznél, és még van is összegyűlt tapasztalatuk a régebbi modellekről. Az is igaz viszont, hogy kb. a dupláját fizetem ezekre a szervizekre, mint az ismerősök a különböző kis szervizekben számla nélkül (de ők meg mind vitték már vissza a karbantartás után másnap, mert valami nem lett jó).
Az viszont nem tudom, hogy a márkaszervizekben árult, más márkájú használt kocsik (amiket beszámítottak) is jók-e, azokhoz nem értenek jobban (sőt), mint bármelyik másik cég, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eddig nem nagyon kellett soron kívül javíttatni [...] az is igaz viszont, hogy kb. a dupláját fizetem ezekre a szervizekre,
Összefüggést látok eközött és aközött, hogy normálisan van szervizelve az autó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itthon szerintem kb a bmw premium selection es a das weltauto ilyenek. Talan meg par lizingceg nyujt hasonlot (max 3-5 eves autok eseteben).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így, az 5 éves 35 ezret futott eőző autómat is a Weltauto vette meg. Vagyis a végén már könyörgött, hogy szálljak ki belőle, mert eladnák ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezeket a használtautós garancia vergődéseket sosem értettem - caveat emptor.
Az ember a lehető legjobb tudása szerint át kell nézze amit vesz, ahogy az utolsó bekezdésben is írják.
A használtautóban benne van a rizikó, hogy valami elromlik benne, meg az is, hogy átverik, ez is része a használtautózás költségének.
Ha szerencséd van akkor nem, de ha mégis, hát meg kell csinálni/csináltatni, aztán lapozni, kész, ez ilyen. Valamilyen szinten mindig lottó, ezért is olcsóbb mint újat venni.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt a részét hajlandó vagyok elfogadni, hogy van benne lutri, mert elromolhat, de olcsóbbnak elsősorban azért kellene olcsóbbnak lennie, mert a hasznos élettartama egy részében már valaki más használta. Az, hogy néha átvernek, tény, de nem normális. Ha kereskedésben veszem, akkor azért veszem ott, hogy ő megcsinálja ezt az átnézést, és nekem, az ügyfelének, dolgozzon, ne a simlis eladónak, és ő perelje be az eladót, ha letagadta, hogy két darabból lett összevarrva vagy hogy eszi az olajat. Ha nekem kell átnézni, észrevenni az átverést, vagy perelni, akkor nem éri meg a kereskedő, inkább egy jogvédelmi biztosítás kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek, kereskedésből a kényelem miatt érdemes vásárolni, nem a garancia miatt.
Ha kereskedőtől veszel, máris hátrányból indulsz ugyanis a kereskedő keresni fog az eladott autón. Hiszen ők abból élnek hogy olcsóbban vesznek és drágábban eladnak.
A kereskedő hozzáadott értéke annyi hogy jó esetben van egy könnyen megközelíthető telephelye ahol megnézegetheded az autóikat, meg egy iroda esetleg ahol kifizeted az autót és kitöltöd a papírokat, neadjisten segít elintézni a banki hitelt anélkül hogy hetvenkét helyre kéne rohangálni.
A legtöbb kereskedés egy fityinget sem fog költeni az autóra, legfeljebb kozmetikai dolgokra, mosás, polírozás, porszívózás, azért hogy még drágábban tudja eladni.
Azt elvárni szerintem teljesen felesleges hogy majd utánamegy annak aki neki eladott valamit, ami nem olyan volt mint amilyennek mondta, szép magyaros kifejezéssel az nekik out-of-scope. Lehetne ilyen kereskedés is, csak akkor drágán kéne adják az autókat. Akkor meg az lenne a baj, hogy de hát miért drágább, mint máshol.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is vettem még autót magyar kereskedőtől. A meglevő végig a családban volt valakié. Angol kereskedőtől vettem kocsit, garanciával, checklisttel és frissen szervizelve. Nem tudom, hogy ott kötelező-e a garancia, vagy csak nagyobb ország, nagyobb verseny. Azt nem várom el, hogy ne keressen rajta, a kapitalizmus azon alapul, hogy az emberek olyan dolgokat csinálnak, amin keresnek. De azt nem bánom, ha csinál is valamit azért a pénzért (a jó üzlet az, amikor mindkét fél azt kapja, ami neki kell), és felelős is azért, amit csinált, tehát ha nem mondja el becsületesen az átnézés eredményét, akkor neki kelljen fizetnie azokért a hibákért, amikről tud(hat)ott, de nem szólt. Nem arról van szó, hogy meg kell jósolnia, hogy mikor fog elromlani egy véletlenszerű időben elromló alkatrész, de arról igen, hogy ha már minimumon van a fékbetét vagy a kuplungtárcsa, szökik a klímából a gáz (de azért feltöltötte, hogy a tesztkörön menjen), eszi az olajat, arról szóljon. Ha nem, akkor tényleg csak arra jó a kereskedés, hogy egy helyen nézhessem meg azokat az autókat, amiket a magánember tulaj szégyell megmutatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni