- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1090 megtekintés
Hozzászólások
hatótáv 230 km. Papíron.
És aszfalton? :)
(bocs)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott nem túl jó:
https://www.youtube.com/watch?v=cV1Ur1WdF0k
De elsők a bébifókák, Greta Thunberg nyugalma, a Föld és a világbéke! Minden más szempont másodlagos ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől Cargo? Nincs hátsó ülés, plusz valami elválasztó cucc?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon fura, hogy érintetlenül hagyták az ajtókat, de még sötétítés sincs. Azért ez így nagyon megúszós.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk úgy inkább, hogy tescogazdaságos... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy 4 kerekű elektromos roller, tetővel és csomagtartóval. Annak is kezeljük.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor viszont kurvadrága volt! Átbasztak titeket. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerve a személyt, aki a pénzügyeinket kezeli, kötve hiszem. Szerintem még rajtad is túltesz, ha pénzről van szó :D :D :D
Én nem ismerem a pénzügyi részleteket. Annyi közöm van a témához, hogy a cucc az én csoportomhoz fog bétatesztre kerülni, mert a srácok itt mennek a legtöbbet a városban szervizelni. Ha beválik a bétateszt, veszünk többet.
Én is kíváncsi vagyok az eredményére. Szerintem a megadott hatótáv nehezen lesz meg.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért csak 3 millával drágább, mint valamelyik fosszilis kistestvére. Csak az árkülönbség a jelenlegi áron 55e km 8 literrel számolva.
Majd mesélj! Az is érdekel mennyi km-mel lett eladva/visszaadva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügyfélszerződéseink vannak, amiket határidőre kell teljesíteni. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyen egyetlen üzemkész autónk se bármikor. A dízelpara miatt eléggé egy lábon állás, hogy a flotta dízeles. Az elektromos szarral akkor is tudunk menni, ha nem lesz a kúton üzemanyag.
Tehát úgy számold, hogy valamivel drágább, de lejön belőle
- a villanyt mi termeljük,
- olcsóbb az üzemben tartása,
- esetleges kötbéreket nem kell kifizetni a nemteljesítés miatt
Ekkora cégnél ennyit költeni azért, hogy ne egy lábon állj, az a lófasz kategória. Nem beszélve, hogy mehet a jaszkari, hogy zöldülsz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom. Majdnem vettem én is egy Skoda-t emiatt. Aztán megtudtam mennyi a szállítási idő és megköszöntem. Nekem még arrébb van az életeből az elektromos autózás, ha eljön egyáltalán valamikor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem az én életem. Az én életemben majd akkor jelenik meg, ha a saját autómat lecserélem. Ez tesztnek bohóckodni addig is jó lehet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes lenne vezetnetek töltésekkor, hogy mennyi km-t ment mekkora energiából és statisztikát számolnotok (normál szórás alsó limitje), hogy mennyit fogtok tudni menni vele mindenkor. Ebbe adaptívan belekódolódik a forgalom, a dugók és millió másik rezgés lenyomata a használt körzetre vonatkozóan.
Így tervezhetővé válik számotokra, hogy hány naponta kell töltés mindenképpen és km-ben minimum mennyit fog mindenkor bírni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, majd kiadom feladatba, hogy legyen írva @pók
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól sejtem?:
Visszaáll a telepre és default bedugjátok, mivel nincs tervezve a következő út hossza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akku állapotára leszek kíváncsi emiatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Másfél millával olcsóbb listaáron, mint egy szaros VW Golf, ne szórakozzunk már :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tavaly még 4 millió alá ki lehetett hozni az állami támogatással.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől Cargo?
Hát mert ha a car nem go, akkor nincs túl sok értelme autónak használni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kijárós városi technikus autónak mindenképpen jó választás. Igazából ilyen villanyautóból kéne sokkal több elérhető áron, nem bitang 2-3 tonnás dögökből amiket ontanak manapság az autógyártók.
Milyen verziót vettetek? Feláras DC töltés van, vagy csak AC? Ritkán kellhet, de akkor nagyon jól jöhet, illetve az autó értékét is megdobja használtan (nálatok valószínűleg nem szempont).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudok részleteket, mert nem én intézem a beszerzést. Ahogy átvesszük, majd beszámolok róla.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy a gyártó nem képes annyit gyártani, amennyit felvesz a piac. Pedig milyen jó lenne! Az állam pedig adhatna rá 50%-os diszkontot és akkor versenyképes lenne egy benzines autóval. Támogatnám, hogy inkább ilyenből fusson egymillió a futárok-lótifutik alatt, mint a 20 éves suzukik meg a volkswagen dízel koromokádő bűzös kerregő konzverdobozokból.
Greta le van tojva, a bébifókák pusztuljonak ki, de ne legyen ordenáré zaj és bűz a városban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg sok e-up/zoe van a helyi don pepe-nel, szerintem ezek tokeletes jarganyok nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom a Dacia mérnökök mennyire rakták jól össze, de 40kW akku tapasztalatból arányosítva, worst case is 150km ki kell hogy jöjjön ebből a járgányból. (Worst case: tél, sötét, hideg, sok indulás-megállás, anti-eco vezetési mód.) Nyári nyugiba pedig a 230-at le kell hogy adja. Ha ennél nem megy többet egy nap, akkor szerintem éjszakánként ráértek tölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem tudom mennyi Dacia mérnöki munka van ebben, amennyire én tudom, ez egy rebrandelt (átmatricázott) kínai autó.
150 kilométerre tippeltünk mi is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ez mindenféle néven a különböző piacokon, kínaiak gyártják valóban,de a CMFA-EV platform elvileg Nissan-Renault fejlesztés...
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault%E2%80%93Nissan_Common_Module_Fami…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én tippem szerint városban még télen is kellene hoznia legalább 200 km-t. Nyáron meg inkább 300-at.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nyáron meg inkább 300-at" - Klímával jó, ha a télit tudni fogja :-P (A klíma nem csak kényelmi, hanem biztonsági berendezés is: A dög meleg autóban ülve a reakcióidő simán romolhat annyit, mintha egy-két korsó sör lenne az emberben.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látom valójában elég jól megbecsülhettem, de inkább alul, hiszen egy három hetes teszten, nyáron, a kisebb akkus (28,6 kWh)-s tudott 300 km-t városban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3:50 körül panaszkodik, hogy a hátsó ablakokat nem lehet a vezetőülésből leengedni. Kiderül, hogy azért gond, mert leengedett ablakkal szeret nyáron autózni.
"-Miért nem használsz klímát?
-Mert nem szeretem a klímát."
Az a néhány kW, amit a klíma zabálna, azért nagyon nem mindegy... Nézem tovább, a kormányon lévő gombok csak dísznek vannak... Na eddig néztem a videót...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, a klíma simán elvisz vagy 40%-ot ;-) Ugyanis ennyi a különbség a 28,6 kWh-s és a 40 kWh között.
Segítek, a klíma nem sokat fogyaszt, max. 10%-ot, ahogy a hőszivattyús fűtés sem. Nyáron a 40 kWh-s simán el fog menni 350 km fölött városban, klímával. Télen már más a helyzet, mert ott hideg is van, fűteni is kell, ott 250-300 km között fog megállni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd kiderül, adott esetben itt azért árumozgatás is lesz vele, nem csak egy női retikült visznek a srácok A-ból B-be.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A klíma nem csak kényelmi, hanem biztonsági berendezés is: A dög meleg autóban ülve a reakcióidő simán romolhat annyit, mintha egy-két korsó sör lenne az emberben
++++++++1
Nem véletlenül van szabályozás munkavédelmi területen is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezettem ilyet. Sajnos nem ez fogja megszerettetni az EV-ket az emberekkel, de munkara teljesen elheto lesz varosban. Penzugyileg mindenkeppen jobb dontes ilyen felhasznalasra, mint egy dragabb EV. Amugy kinezetre sem rossz ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fele ennyiért lehet, hogy kéne... De bő nyolc milláért... Szóval inkább maradok a benzinesnél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek, még mindig magas az ár az átlag polgár számára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most minden uj auto brutaldraga. Mindegy mekkora szar. De a ceg indokai teljesen jogosak. Akar meg lehet jo dontes is reszukrol. Foleg ha megtamogatjak oket EV miatt allamilag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nincs támogatás. (Csak pár adónem, de jelentéktelen. kb évi 20k) Csak a Nap támogatja őket. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor mar inkabb a Pestazoneban tesztelt eredeti csodat kellett volna behuzni, nem azt az atmatricazott valamit.
Nagyon rohogtem, igazi halaldoboz, es kapott eu engedelyt. Oroszok a spajzban, kina meg a nappaliban van es eppen nezi, hogy te hova leszel rakva. Kivul.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az autó a 2020-as évek Marutija. :)
Mondjuk attól még lehet jó persze, de tényleg jó kicsi.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugtass meg, egy személy A-ból B-be eljuttatására minimális szerszámmal és max. néhány számítástechnikai eszközzel alkalmas lesz.
Mert kb. ez lesz a feladata.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért? Marutival nem lehet? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a "békeidőkre" írtam, olvastam az indoklást, de te meg a Maruti példára írtad a másik kollégának, hogy nyugtasson meg téged, azért pár szerszámot meg az informatikust el tudja vinni. Erre írtam, ha befér az illető arca a Marutiba, akkor nagyonis :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván elviszi, különben nem kerülhetne forgalomba. De hogy jön ide?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
H nem lesz benzin a benzinkuton akkor nem ez lesz a legfontosabb, hogy hogyan viszed a szerszamokat A-bol B-be :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem biztosan nem. Nem is én aggódok, hanem a cég (és vezetője), ami a szerződéseket kötötte.
Értem én, mire célzol (parasztlázadás), de nem hiszem. Az elmúlt 25 éveben sokszor lázadtak a parasztok, de még egyszer nem volt olyan, hogy az miatt ne kellett volna dolgozni ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lesz itt semmiféle lázadás. Akinek nem tetszik a rendszer, az szimplán kimegy külföldre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És jól meglepődik a külföldiekkel együtt.
Minden válságban az a tanulság, hogy az baszik rá aki egy fejlettebb országba megy. A következő konjunktúránál már csak azért kell még éveket dolgoznia, hogy azonos életszínvonalba érkezzen vissza, mint amit itthagyott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem lepodtem meg es nem basztam ra. Csak jobb lett mindenben. Eletszinvonal is jobb lett. Kapasbol joval tobbet kerestem mindenhol, mint ottani atlag ugyan azon a teruleten.
Szoval nem vagom, hogy hol kellene tapasztalnom a negativumot, amit leirtal.
De nem csak par dologban lett jobb, hanem az elet minden egyes legaprobb teruleten is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár év után hazajöttél?
Azokról beszéltem. Akik elmentek és eladták itt mindenüket majd visszajöttek.
Kint az ingatlanod autód kifizetve? Nekem itthon kb 5 generációval előre ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Múlt héten voltunk ex kollegánál szlovénia déli részén. Köszöni, nagyon jól élnek. Az árak kb ugyanazok, kaja talán picit olcsóbb, villany sokkal, a fizetések magasabbak. A 2008-as válságban mentek ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt itthon ingatlanjuk? Vissza tudnák vásárolni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármikor tudnának itthon házat vásárolni, mondom, h jól megy a srácnak. Csak épp ő azóta be sem tette a lábát az országba. A felesége évente hazajön 2 hétre a gyerekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Srácnak mi a sérelme?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anyagi problémák voltak, nem jött be neki a beajánlott fizetés csökkentés. Csak rossz ütemben keménykedett a főnöke, mert pont akkor csábítgatták külföldről. Kb 2 hét alatt felszámolt itthon mindent, és elköltözött. Rá ~2 hónapra ment az asszony is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azóta az egy szar munkahely miatt nem jön haza?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kint az ingatlanod autód kifizetve?
Ki van fizetve minden. De nem vagyok iparmagnas, mint te, hanem atlagpolgar vagyok. Tehat inkabb hozzam kellene hasonlitani tobbi embert nem magadhoz.
Persze nem mentem haza par ev utan. Foleg nem adtam el mindenem. Ugy terveztem, hogy visszakoltozok, de vegul inkabb nem.
Olyan alapvezetesek, mint egeszsegugy es tomegkozlekedes es politika nem osszemerheto a Magyarorszagi viszonyokkal.
Onmagaban egy mukodo egeszsegugy mar eleg ahhoz, hogy maradjak. Hiszen eddig meg nem voltam beteg, de idovel oregen lesz ra esely. Szoval pont akkor Magyarorszagra koltozni nem biztos, hogy megeri. Foleg ha itt az allami eu sokkal jobb, mint Magyarorszagon a magan.
Akik elmentek és eladták itt mindenüket majd visszajöttek.
De ha eladnam mindenem es visszakoltoznek az is teljesen jo lenne penzugyileg.
De ismerek olyan suttyot, aki Magyarorszagon nem elt jol es kulfoldon sem. Pedig volt normalis vegzettsege. De ahhoz ritka szar eletkeptelen embernek kell lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindketten félreértettetek.
Azokról beszélek akik elmennek amikor szar itthon és visszajönnek amikor pont csúcs van. Az én életemben min 2x volt ilyen.
Egyik ismerős:
1993 Kanada - bpi ház 4milla elad
2003 Budapest - 3 utcával arrébb szarabb ház megvesz 40 milláért
Ez annyit jelent, hogy 10 évig, évi ~ 26%-os hozam.
2010-2013 -ben aki elment, eladta a pesti panelt 12 milláért az a panel most 36 milla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, arra tökéletes. Én is hordtam Marutival mindent régen, a szinte tökéletesen szögletes doboz formába sokminden belefért. Régen láttam már ilyen kicsi autót, és ez a Marutira emlékeztetett.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VellanyTrabi :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni