Dacia Spring Cargo

Van már napelem-rendszerünk és villanyautó-töltőnk is. Miért ne legyen akkor villanyautónk is? Teszt jelleggel az egyik sokat futott, dízel, kijárós, városi technikus autónkat lecseréljük egy Dacia Spring Cargo-ra. 33 kW (44 LE), hatótáv 230 km. Papíron. Aztán majd meglátjuk mit mutat a vallatáskor.

Hozzászólások

hatótáv 230 km. Papíron.

És aszfalton? :)
(bocs)

Mitől Cargo? Nincs hátsó ülés, plusz valami elválasztó cucc?

Ismerve a személyt, aki a pénzügyeinket kezeli, kötve hiszem. Szerintem még rajtad is túltesz, ha pénzről van szó :D :D :D

Én nem ismerem a pénzügyi részleteket. Annyi közöm van a témához, hogy a cucc az én csoportomhoz fog bétatesztre kerülni, mert a srácok itt mennek a legtöbbet a városban szervizelni. Ha beválik a bétateszt, veszünk többet.

Én is kíváncsi vagyok az eredményére. Szerintem a megadott hatótáv nehezen lesz meg.

trey @ gépház

Ügyfélszerződéseink vannak, amiket határidőre kell teljesíteni. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyen egyetlen üzemkész autónk se bármikor. A dízelpara miatt eléggé egy lábon állás, hogy a flotta dízeles. Az elektromos szarral akkor is tudunk menni, ha nem lesz a kúton üzemanyag.

Tehát úgy számold, hogy valamivel drágább, de lejön belőle

  • a villanyt mi termeljük,
  • olcsóbb az üzemben tartása,
  • esetleges kötbéreket nem kell kifizetni a nemteljesítés miatt

Ekkora cégnél ennyit költeni azért, hogy ne egy lábon állj, az a lófasz kategória. Nem beszélve, hogy mehet a jaszkari, hogy zöldülsz.

trey @ gépház

Érdemes lenne vezetnetek töltésekkor, hogy mennyi km-t ment mekkora energiából és statisztikát számolnotok (normál szórás alsó limitje), hogy mennyit fogtok tudni menni vele mindenkor. Ebbe adaptívan belekódolódik a forgalom, a dugók és millió másik rezgés lenyomata a használt körzetre vonatkozóan.

Így tervezhetővé válik számotokra, hogy hány naponta kell töltés mindenképpen és km-ben minimum mennyit fog mindenkor bírni.

Kijárós városi technikus autónak mindenképpen jó választás. Igazából ilyen villanyautóból kéne sokkal több elérhető áron, nem bitang 2-3 tonnás dögökből amiket ontanak manapság az autógyártók.

Milyen verziót vettetek? Feláras DC töltés van, vagy csak AC? Ritkán kellhet, de akkor nagyon jól jöhet, illetve az autó értékét is megdobja használtan (nálatok valószínűleg nem szempont).

Kár, hogy a gyártó nem képes annyit gyártani, amennyit felvesz a piac. Pedig milyen jó lenne! Az állam pedig adhatna rá 50%-os diszkontot és akkor versenyképes lenne egy benzines autóval. Támogatnám, hogy inkább ilyenből fusson egymillió a futárok-lótifutik alatt, mint a 20 éves suzukik meg a volkswagen dízel koromokádő bűzös kerregő konzverdobozokból.

Greta le van tojva, a bébifókák pusztuljonak ki, de ne legyen ordenáré zaj és bűz a városban. 

Nem tudom a Dacia mérnökök mennyire rakták jól össze, de 40kW akku tapasztalatból arányosítva, worst case is 150km ki kell hogy jöjjön ebből a járgányból. (Worst case: tél, sötét, hideg, sok indulás-megállás, anti-eco vezetési mód.) Nyári nyugiba pedig a 230-at le kell hogy adja. Ha ennél nem megy többet egy nap, akkor szerintem éjszakánként ráértek tölteni. 

3:50 körül panaszkodik, hogy a hátsó ablakokat nem lehet a vezetőülésből leengedni. Kiderül, hogy azért gond, mert leengedett ablakkal szeret nyáron autózni.

"-Miért nem használsz klímát?
-Mert nem szeretem a klímát."

Az a néhány kW, amit a klíma zabálna, azért nagyon nem mindegy... Nézem tovább, a kormányon lévő gombok csak dísznek vannak... Na eddig néztem a videót...
 

Persze, a klíma simán elvisz vagy 40%-ot ;-) Ugyanis ennyi a különbség a 28,6 kWh-s és a 40 kWh között.

Segítek, a klíma nem sokat fogyaszt, max. 10%-ot, ahogy a hőszivattyús fűtés sem. Nyáron a 40 kWh-s simán el fog menni 350 km fölött városban, klímával. Télen már más a helyzet, mert ott hideg is van, fűteni is kell, ott 250-300 km között fog megállni.

Vezettem ilyet.  Sajnos nem ez fogja megszerettetni az EV-ket az emberekkel, de munkara teljesen elheto lesz varosban. Penzugyileg mindenkeppen jobb dontes ilyen felhasznalasra, mint egy dragabb EV.  Amugy kinezetre sem rossz ez.

Akkor mar inkabb a Pestazoneban tesztelt eredeti csodat kellett volna behuzni, nem azt az atmatricazott valamit.

Nagyon rohogtem, igazi halaldoboz, es kapott eu engedelyt. Oroszok a spajzban, kina meg a nappaliban van es eppen nezi, hogy te hova leszel rakva. Kivul.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Ez az autó a 2020-as évek Marutija. :)

Mondjuk attól még lehet jó persze, de tényleg jó kicsi.

"Everything fails, all the time."

Nekem biztosan nem. Nem is én aggódok, hanem a cég (és vezetője), ami a szerződéseket kötötte.

Értem én, mire célzol (parasztlázadás), de nem hiszem. Az elmúlt 25 éveben sokszor lázadtak a parasztok, de még egyszer nem volt olyan, hogy az miatt ne kellett volna dolgozni ...

trey @ gépház

És jól meglepődik a külföldiekkel együtt.

Minden válságban az a tanulság, hogy az baszik rá aki egy fejlettebb országba megy. A következő konjunktúránál már csak azért kell még éveket dolgoznia, hogy azonos életszínvonalba érkezzen vissza, mint  amit itthagyott.

En nem lepodtem meg es nem basztam ra. Csak jobb lett mindenben. Eletszinvonal is jobb lett. Kapasbol joval tobbet kerestem mindenhol, mint ottani atlag ugyan azon a teruleten.

Szoval nem vagom, hogy hol kellene tapasztalnom a negativumot, amit leirtal.

De nem csak par dologban lett jobb, hanem az elet minden egyes legaprobb teruleten is.

Kint az ingatlanod autód kifizetve?

Ki van fizetve minden. De nem vagyok iparmagnas, mint te, hanem atlagpolgar vagyok. Tehat inkabb hozzam kellene hasonlitani tobbi embert nem magadhoz.

Persze nem mentem haza par ev utan. Foleg nem adtam el mindenem. Ugy terveztem, hogy visszakoltozok, de vegul inkabb nem.

Olyan alapvezetesek, mint egeszsegugy es tomegkozlekedes es politika nem osszemerheto a Magyarorszagi viszonyokkal.

Onmagaban egy mukodo egeszsegugy mar eleg ahhoz, hogy maradjak. Hiszen eddig meg nem voltam beteg, de idovel oregen lesz ra esely. Szoval pont akkor Magyarorszagra koltozni nem biztos, hogy megeri. Foleg ha itt az allami eu sokkal jobb, mint Magyarorszagon a magan.

 

Akik elmentek és eladták itt mindenüket majd visszajöttek.

De ha eladnam  mindenem es visszakoltoznek az is teljesen jo lenne penzugyileg.

 

De ismerek olyan suttyot, aki Magyarorszagon nem elt jol es kulfoldon sem. Pedig volt normalis vegzettsege. De ahhoz ritka szar eletkeptelen embernek kell lenni.

Mindketten félreértettetek. 

Azokról beszélek akik elmennek amikor szar itthon és visszajönnek amikor pont csúcs van. Az én életemben min 2x volt ilyen.

Egyik ismerős:
1993 Kanada  - bpi ház 4milla elad
2003 Budapest - 3 utcával arrébb szarabb ház megvesz 40 milláért
Ez annyit jelent, hogy 10 évig, évi ~ 26%-os hozam.

2010-2013 -ben aki elment, eladta a pesti panelt 12 milláért az a panel most 36 milla.