Honda! Itt volt az ideje!

Kedves Honda! Lássuk be, nem ezért a teljesítményért jöttetek az F1-be (vissza). Jó döntést hoztatok, ezt a vergődést valóban csak befejezni volt értelme! Még, hogy VB-címért mentek! :D

PS: Red Bull arcára leszek kíváncsi, amikor mennek vissza a Renault-hoz motorért kuncsorogni :D

Hozzászólások

Oké, hogy a visszatérésük óta szinte folyamatosan égtek, de én sajnálom, hogy kiszállnak. Annál is inkább, mert az utóbbi időkben látszólag összekapták magukat.

A Red Bull agóniáját viszont leplezetlen kárörömmel nézem :)

Szerintem égés a McLarennel való partnerség alatt volt, amit a McLaren (akkori) konzervatív működése miatt is volt, nem csak miattuk.

A Red Bull váltás jót tett nekik, javultak is fokozatosan. Viszont úgy látszik, új motort a szabályváltoztatások után már nem akarnak fejleszteni (pedig ott lehetne esélyük azért).

 

Ezt a pénzt inkább beleteszik az Indycarba, ahol elég hosszú szerződést írtak alá, és sikeresek is meglehetősen.

 

Mondjuk az sem lepne meg, ha ebből a felszabaduló költségból egy kis aprót rádobnának egy Formula-E projektre :D (ahol egyébként meglehetősen sok gyártó jelen van!)

Ebben az évben motorgyártó szerint az alábbiak szerint alakul a statisztika (10 verseny, Oroszországgal bezárólag):

  Összes pont* Átlagos pont konstruktőrönként* Első hely Dobogós hely** Pontszerző hely**
Mercedes 485 161⅔ 8 17 35
Honda 251 125½ 2 9 26
Renault 205 102½ 0 2 26
Ferrari 79 26⅓ 0 2 13

* A Racing Point 15 pontos levonását nem vettem figyelembe

** Az összes, nem csak a fennmaradó

Tehát ha jól értem azt mondod, hogy a Mercedesen kívül az összes motorgyártó csak vergődik és ki kellene lépniük a sportból.

Ha a Red Bull-ban Renault motor lenne, pont itt tartanának. A statisztikád pedig a hajadra kenhetnéd. A Honda már 2 éve is VB esélyesként vizionálta magát.

PS: már pattogatott kukoricával várom pattanásos Verstappen hisztijeit a Honda motorra, most, hogy már nem kell majd (annyira) visszafognia magát. :D

trey @ gépház

Ha a Red Bull-ban Renault motor lenne, pont itt tartanának.

Ezt nem vitatom, de ez köszönhető annak is, hogy a Renault is sokat lépett előre, teljesítményben és megbízhatóságban egyaránt. Tavaly 10 verseny után a Honda még egyértelműen jobb választás volt (Honda: 210 pont, 4 DNF; Renault: 99 pont, 10 DNF). A Red Bull a 2018-as adatok alapján hozott egy döntést, akkor a Honda fejlődött gyorsabban, abban láttak több potenciált. Azt nyilván nem láthatták előre, hogy 2019 második fele mit hoz.

A szubjektív véleményem az, hogy a két motor teljesítménye nagyon közel van egymáshoz. Ha már a Mercedest nem tudja egyik sem utolérni, legalább a midfield legyen izgalmas.

A Honda már 2 éve is VB esélyesként vizionálta magát.

Ugyanilyen kijelentése volt a Renault-nak és a McLarennek is, aztán láttuk, mi lett belőle.

annak a gyökérnek a nyomorék feje meg stílusa mindig felidegesít. Az apja is egy f*sz volt.

Hát ez van, nem lehet mindenkinek olyan kellemes stílusa, mint neked. :D

Szerintem Hamiltonnal együtt ketten kiemelkednek a mezőnyből. Verstappen akkor lehet világbajnok, amikor Hamiltonhoz képest közel azonos képességű autót kap.

Jelenleg csak a Red Bull képes megverni a Mercedest. Ha nincs Merci akkor idén világbajnokok :)

Mindenesetre remélem Verstappennek azért jó autója lesz, bárhol is fog versenyezni.

Nagy arccal érkeztek, felkészületlenül. Pedig lett volna idejük ugyan úgy ahogy a Mercinek. Annyira nem volt fos, hogy kilépjenek.
Most komolyabb erőfeszítés nélkül mehetnek a hibrid indycar-ba. A bukott gyerek összever mindenki az alsóban.

Szerintem a VW megveszi 1 dolcsiért a gyárat és a köv motorral bajnok lesz a RB. A Hondánál így szokott lenni.

Szerintem a VW megveszi 1 dolcsiért a gyárat és a köv motorral bajnok lesz a RB. A Hondánál így szokott lenni.

Ha a 2009-es idényre gondolsz, akkor nem pont így volt, mert Honda motorral lett világbajnok a Brown csapat. Majd később adták el a Mercedesnek a csapatot, ami után a köv. motorral nem lett bajnok sokáig a Mercedes.

A tények nem igazán zavarnak, megszoktuk. Utálom mikor bűnbakot állítanak és aztán következetesen mindig szar a célpont...

Én sajnálom őket, az egyetlen konstrukció ami nem fényévekre van a Mercedestől. Hátha jövőre még nyomnak egy jó szezont, bár szerintem őrlángon fognak már csak égni.

Érdekes lenne egy Porsche-Red Bull felállás viszont.

Arra is kíváncsi vagyok, mi lesz ha a Renault nem hozza majd a reményeket. Akkor majd biztos szararönó jön.

Semmi gond ha utalod: siman leirhatod, mint ahogyan az is leirhato, hogy a Honda szar.

Sajnald oket nyugodtan, np. En nem sajnalom oket, egyedul a tenyt sajnalom, hogy egy branddel kevesebb. A franciaknal annyira nem sajnaljak fogadjunk :) A RB eseten Newey a garancia majd’ mindenre. A franciakkal ugyanitt lennenek. Full ugyanitt, nem kell hozza varazs-uveggomb.

Igen, erdekes lenne. Fentebb mar irtak, csak nem albrandet irtak, hanem a VAG iranyaban VW-t. Tolem lehetne AUDI is ebbol a csaladbol, egy ideje dobaloznak a nevvel. Van rendes sport-programja is. Porsche vagy AUDI amugy egykutya, a szomszedbol kapnanak kultur-azonos tecnikat.

Szar a Renault? Szerintem jelenleg szar, ha a szaraz tenyeknek maradunk.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Köszi hogy leírhatom a véleményem :D nyugodtan lehet nem egyet érteni is, így természetes :D

Abban hogy a RB ugyanitt állna Renault motorral, nem vagyok biztos. Azt elhiszem hogy a legjobb Renault motoros csapat lenne, de szerintem messzebb a Mercedestől, mint most, pedig most is messze vannak. Mondjuk ez full fikció.

A tények

Írom a tényeket: a Honda feladta. Kerített mellé egy ócska magyarázatot, de ez nem változtat a tényen: elvéreztek. Újra.

A Honda motort Verstappen elkezdte már okolni. A Honda semmi mást nem csinált, mint elébe ment annak, hogy még hangosabban kezdjék okolni, hogy minden ígérete ellenére a közelébe sincsenek annak, amit ígértek: a VB címért mennek. A kilátásaik pedig nem jobbak voltak, hanem rosszabbak.

Ahogy a Renault elkezdett felzárkózni rájuk, egyértelművé vált a tény: nem a Mercedesszel fognak versenyezni, hanem a Renault motoros autókkal.

trey @ gépház

Tények. Jogos az észrevételed: 

Csak a neked tetsző tények érdekelnek, megszoktuk.

Így azt hiszem helytálló. 

Aztán hogy mit költesz hozzá a neked tetsző tényekhez, az másik dolog. Amúgy meg igazságra is tapinthatsz végül is, bár nem hiszem hogy ilyen óvodás érzelmek meg félelmek vezérelnek egy ekkora céget. 

Én annyira nagy Renault felzárkózást nem látok amúgy, ha minden autó a pályán van egyértelmű Mercedes-Honda-Renault-Ferrari sorrend van még. Ami megzavarhat az Albon teljesítménye lehet, de szerintem ha Mercedesben ülne, akkor is a középmezőnyben versenyezne. Pedig bíztam benne nagyon.

De mindegy, jó lenne nagyobb verseny, hátha tényleg nagy felzárkózásban van a Renault. Sajna a Ferrari nem ebben a sportban játszik most.. Bármennyire is utálom őket, jó volna ha magukra találnának végre.

Pont az ilyen óvodás érzelmek miatt húzott el a Honda a Red Bullhoz (GP2 engine ... GP2), ahol be akarta mesélni magának, hogy nem rossz motorgyártó. Sajnos, a Red Bull pénzével és aero tapasztalatával sem tudtak a középszerűnél sokkal jobbak lenni. Nem tartom kizártnak, hogy a Red Bull-nál házon belül is jöttek már az elégedetlen hangok. Az az egymás faszának szopkodása kommunikáció, ami a Red Bull-Honda kapcsolatát jellemezte az elején, már sehol se volt az utolsó versenyeken.

Verstappen is joggal aggódik és elégedetlenkedik. 7 éve van az F1-ben és még csak a közelében sincs annak, hogy világbajnok legyen. Ezzel a Honda motorral nem is lett volna. Sem idén, sem jövőre. A Honda nyomás alatt volt. Ha a Red Bull-nak nem kell, kinek kellene?

Ez egy várható lépés volt. Persze, lehet kapaszkodni olyanokba, hogy ha a Mercedes elbassza, a Ferrari meg 18-19. helyekért küzd, a Copy Point-ot büntetik és 3 safety car után beluckolnak egy Gasly első helyet, akkor ők jók. Jók a lófaszt :D

trey @ gépház

Mondjuk nem azt mondom, hogy a Honda jó, hanem hogy jobb mint a Renault, vagy Ferrari. Persze ha az ezt alátámasztó tényeket lesöpörjük az asztalról, akkor könnyű bármi mást állítani. Nincs esélye a Hondának a Mercédesz ellen VB-t nyerni. Tény. Más motornak van? Még annyi sem. Ez is tény.

Ezért érzek logikai bukfencet az érvelésedben, mert ha a Honda ég, meg GP2 és végre húz a retekbe, akkor mi a Renault meg a Ferrari? Napalm égést mutatnak be és GP3-4-99, húzzanak ők is a retekbe? De szép volna...

Bááár, ha csak egy motorbeszállító volna lehet jobb is volna a verseny szempontjából. Egy faktor kihúzva, nagyobb hangsúly a kasztnin, stratégián, pilótán. Nem is hangzik rosszul. 

Mondjuk nem azt mondom, hogy a Honda jó

Vicces is lenne.

Nincs esélye a Hondának a Mercédesz ellen VB-t nyerni. Tény.

Az égést ahhoz képest számítsd, hogy mit nyilatkoztak. Évekkel ezelőtt.

Nekem nem kell magyarázkodni, nem én fogok megszégyenülten távozni az F1-ből valami olyasmire (kamu) hivatkozva, hogy mostantól zöldek leszünk. Persze, ezt 5 évvel ezelőtt, a nagy visszatéréskor még nem tudták, mi? Csak most, hogy kiderült, lófasz sem lett belőlük. :D

Azt a damage-t akarták megelőzni, hogy a Renault beérje őket. Most már nyugodtan nyilatkozhatják, ha így lesz, hogy mi már nem fejlesztünk, 2021-ben kivonulunk. Katasztrófa-mentesítés kommunikáció.

trey @ gépház

Az égést ahhoz képest számítsd, hogy mit nyilatkoztak. Évekkel ezelőtt.

A Renault meg a Ferrari úgy szerepel a F1-ben, hogy nem akarnak nyerni? Szerintem minden csapat azt nyilatkozza, hogy ja, nyerni akarunk.

A megszégyenülten távozás szerintem csak a te világképedben létezik. A Toyota, BMW, stb. mind megszégyenülten távozott? Ha jövőre pl. a Renault beéri a Mercedes-t és Alonso a VB címért küzd, vagy meg is nyeri, akkor a Mercedes megszégyenült?

Jött a Honda a F1-be, nyerni akar. Nem jött össze, volt jobb időszakuk, volt rosszabb, de a közelben sem voltak a céljaikhoz. Feladták, mennek a F1-ből.

Jött a Toyota a F1-be, nyerni akar. Nem jött össze, volt jobb időszakuk, volt rosszabb, de a közelben sem voltak a céljaikhoz. Feladták, mennek a F1-ből.

Jött a BMW a F1-be, nyerni akar. Nem jött össze, volt jobb időszakuk, volt rosszabb, de a közelben sem voltak a céljaikhoz. Feladták, mennek a F1-ből.

 

Értem, hogy a Honda rontotta el a kedvenced pár évét (ill. ezt sem, mert a McLaren az ártatlan volt?), de nem túlzás ez a becsípődött Honda utálat?

Az nem jutott eszetekbe, hogy egyszeruen rajottek, hogy ket lovat egy seggel nem lehet megulni?

motogp-ben mindent hoztak 2019-ben, szerintem itt csupan arrol van szo, hogy arra fokuszalnak ahol rutinosabbak es melyebb a szakertelem.

Egy f1 motort osszerakni nem azonos egy ikeas asztal osszeszerelesevel.

Megprobaltak, nem tudtak no1 lenni, japan mentalitasnal ez pedig alap.

En szivesen megneznek egyeb nagy cegeket, csak ok felnek bealdozni a renomet szerintem egy probara, a honda tokos volt legalabb. Rip

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Szerkesztve: 2020. 10. 09., p – 15:28

Az előbb Wéber jól összefoglalta:

  • A japán büszkeség
  • Képtelenek lettek volna a győzelemre
  • Hiteltelen a távozás indoklásuk az Indycar-os bejelentésük miatt

trey @ gépház

Tsunoda a Honda támogatottja volt, jó eséllyel mehetett volna az AlphaTauri-hoz. Nyilván azért, mert a Honda kérése ez lett volna. Most, hogy mennek kifele, a kérésük a kutyát nem fogja érdekelni. Miért érdekelné bárkit is? Tehetség meg van bőven Tsunodán kívül is az alsóbb szériákban.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2020. 10. 09., p – 17:35

Annak az ökörállatnak, amelyik október ~ közepén a Nürburgring-re tervezett futamot, gratulálok szívből! Két szabadedzésnek lőttek, de nem csak a holnapi nap, hanem a futam megtartása is kétséges.

trey @ gépház

Azért szép azt látni, hogy a merga meg a honda kört vert volna az egész mezőnyre safety car nélkül, te meg itt morogsz hogy szar. :)

Kontextusba kéne tenni a dolgokat. Megnézni, hogy miért jöttek vissza, mennyi pénzt tettek bele és mivel távoztak.

Szerinted mennének, ha ezt sikerként könyvelnék el? A Red Bull elégedett?

Kétséged ne legyen, hogy ott vannak, ahol, az nem a Honda érdeme, hanem a Red Bull-é.

trey @ gépház