- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Oké, hogy a visszatérésük óta szinte folyamatosan égtek, de én sajnálom, hogy kiszállnak. Annál is inkább, mert az utóbbi időkben látszólag összekapták magukat.
A Red Bull agóniáját viszont leplezetlen kárörömmel nézem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem égés a McLarennel való partnerség alatt volt, amit a McLaren (akkori) konzervatív működése miatt is volt, nem csak miattuk.
A Red Bull váltás jót tett nekik, javultak is fokozatosan. Viszont úgy látszik, új motort a szabályváltoztatások után már nem akarnak fejleszteni (pedig ott lehetne esélyük azért).
Ezt a pénzt inkább beleteszik az Indycarba, ahol elég hosszú szerződést írtak alá, és sikeresek is meglehetősen.
Mondjuk az sem lepne meg, ha ebből a felszabaduló költségból egy kis aprót rádobnának egy Formula-E projektre :D (ahol egyébként meglehetősen sok gyártó jelen van!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az évben motorgyártó szerint az alábbiak szerint alakul a statisztika (10 verseny, Oroszországgal bezárólag):
Összes pont* | Átlagos pont konstruktőrönként* | Első hely | Dobogós hely** | Pontszerző hely** | |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes | 485 | 161⅔ | 8 | 17 | 35 |
Honda | 251 | 125½ | 2 | 9 | 26 |
Renault | 205 | 102½ | 0 | 2 | 26 |
Ferrari | 79 | 26⅓ | 0 | 2 | 13 |
* A Racing Point 15 pontos levonását nem vettem figyelembe
** Az összes, nem csak a fennmaradó
Tehát ha jól értem azt mondod, hogy a Mercedesen kívül az összes motorgyártó csak vergődik és ki kellene lépniük a sportból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sajat kis echo chambere alapjan igen.
Objektivitas oob mint elvaras nem jo iranyba kerult megfogalmazasra altalad.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én echo chamberem nélkül is belátta a Honda, hogy a további égések elkerülése miatt, afféle damage control-szerűen érdemes kilépni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Red Bull-ban Renault motor lenne, pont itt tartanának. A statisztikád pedig a hajadra kenhetnéd. A Honda már 2 éve is VB esélyesként vizionálta magát.
PS: már pattogatott kukoricával várom pattanásos Verstappen hisztijeit a Honda motorra, most, hogy már nem kell majd (annyira) visszafognia magát. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem az a sport ahol azt lehet mondani, jó motor ez, szépen berreg amikor körbemegy; kell tolni a marketinget mellé, pl ezer lóerős rönó.
Én sajnálom hogy nem lesznek, a maradék reményem is elvész hogy valaha megváltozna a HAMBOTVER dobogó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Red Bull-ban Renault motor lenne, pont itt tartanának.
Ezt nem vitatom, de ez köszönhető annak is, hogy a Renault is sokat lépett előre, teljesítményben és megbízhatóságban egyaránt. Tavaly 10 verseny után a Honda még egyértelműen jobb választás volt (Honda: 210 pont, 4 DNF; Renault: 99 pont, 10 DNF). A Red Bull a 2018-as adatok alapján hozott egy döntést, akkor a Honda fejlődött gyorsabban, abban láttak több potenciált. Azt nyilván nem láthatták előre, hogy 2019 második fele mit hoz.
A szubjektív véleményem az, hogy a két motor teljesítménye nagyon közel van egymáshoz. Ha már a Mercedest nem tudja egyik sem utolérni, legalább a midfield legyen izgalmas.
A Honda már 2 éve is VB esélyesként vizionálta magát.
Ugyanilyen kijelentése volt a Renault-nak és a McLarennek is, aztán láttuk, mi lett belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanilyen kijelentése volt a Renault-nak és a McLarennek is, aztán láttuk, mi lett belőle.
Hogy nem adták fel az F1 szereplést. Ellentétben a Hondával.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"pattanásos Verstappen"
Már csak ritkán nézek futamot, de annak a gyökérnek a nyomorék feje meg stílusa mindig felidegesít. Az apja is egy f*sz volt. Azt sosem felejtem el, amikor a debil hátulról belerongyolt Montoyába, akinek esélye volt elpicsázni Schumachert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annak a gyökérnek a nyomorék feje meg stílusa mindig felidegesít. Az apja is egy f*sz volt.
Hát ez van, nem lehet mindenkinek olyan kellemes stílusa, mint neked. :D
Szerintem Hamiltonnal együtt ketten kiemelkednek a mezőnyből. Verstappen akkor lehet világbajnok, amikor Hamiltonhoz képest közel azonos képességű autót kap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg csak a Red Bull képes megverni a Mercedest. Ha nincs Merci akkor idén világbajnokok :)
Mindenesetre remélem Verstappennek azért jó autója lesz, bárhol is fog versenyezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy arccal érkeztek, felkészületlenül. Pedig lett volna idejük ugyan úgy ahogy a Mercinek. Annyira nem volt fos, hogy kilépjenek.
Most komolyabb erőfeszítés nélkül mehetnek a hibrid indycar-ba. A bukott gyerek összever mindenki az alsóban.
Szerintem a VW megveszi 1 dolcsiért a gyárat és a köv motorral bajnok lesz a RB. A Hondánál így szokott lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jöhet a HornerGP :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a VW megveszi 1 dolcsiért a gyárat és a köv motorral bajnok lesz a RB. A Hondánál így szokott lenni.
Ha a 2009-es idényre gondolsz, akkor nem pont így volt, mert Honda motorral lett világbajnok a Brown csapat. Majd később adták el a Mercedesnek a csapatot, ami után a köv. motorral nem lett bajnok sokáig a Mercedes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem-nem, az már Mercedes motor volt! A hondától csak a csapatot (leginkább az autó és fejlesztések miatt) vették meg, a motorszállító a Mercedes volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy az volt! És nem Brown, hanem Brawn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brawn_GP
Egyeseknek az emlékezete megszépíti azt a Honda bukást is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van, akkor sorry vagyok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tények nem igazán zavarnak, megszoktuk. Utálom mikor bűnbakot állítanak és aztán következetesen mindig szar a célpont...
Én sajnálom őket, az egyetlen konstrukció ami nem fényévekre van a Mercedestől. Hátha jövőre még nyomnak egy jó szezont, bár szerintem őrlángon fognak már csak égni.
Érdekes lenne egy Porsche-Red Bull felállás viszont.
Arra is kíváncsi vagyok, mi lesz ha a Renault nem hozza majd a reményeket. Akkor majd biztos szararönó jön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi gond ha utalod: siman leirhatod, mint ahogyan az is leirhato, hogy a Honda szar.
Sajnald oket nyugodtan, np. En nem sajnalom oket, egyedul a tenyt sajnalom, hogy egy branddel kevesebb. A franciaknal annyira nem sajnaljak fogadjunk :) A RB eseten Newey a garancia majd’ mindenre. A franciakkal ugyanitt lennenek. Full ugyanitt, nem kell hozza varazs-uveggomb.
Igen, erdekes lenne. Fentebb mar irtak, csak nem albrandet irtak, hanem a VAG iranyaban VW-t. Tolem lehetne AUDI is ebbol a csaladbol, egy ideje dobaloznak a nevvel. Van rendes sport-programja is. Porsche vagy AUDI amugy egykutya, a szomszedbol kapnanak kultur-azonos tecnikat.
Szar a Renault? Szerintem jelenleg szar, ha a szaraz tenyeknek maradunk.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi hogy leírhatom a véleményem :D nyugodtan lehet nem egyet érteni is, így természetes :D
Abban hogy a RB ugyanitt állna Renault motorral, nem vagyok biztos. Azt elhiszem hogy a legjobb Renault motoros csapat lenne, de szerintem messzebb a Mercedestől, mint most, pedig most is messze vannak. Mondjuk ez full fikció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon szívesen, ilyen "A tények nem igazán zavarnak, megszoktuk" személyes hangvételű felütések után jobb ezt tisztázni. Honda részvényeid vannak, vagy mi a fene?
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Naa. A személyeskedés hozzá tartozik a hup kommunikációhoz. Legalábbis ezt szűrtem le. Ha szóltam ellene, ki lettem oktatva, hogy picsogok, vagy mi. ;)
Honda részvényem nincs, csak nem látom azt a nagy égést, amit trey vizionál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tények
Írom a tényeket: a Honda feladta. Kerített mellé egy ócska magyarázatot, de ez nem változtat a tényen: elvéreztek. Újra.
A Honda motort Verstappen elkezdte már okolni. A Honda semmi mást nem csinált, mint elébe ment annak, hogy még hangosabban kezdjék okolni, hogy minden ígérete ellenére a közelébe sincsenek annak, amit ígértek: a VB címért mennek. A kilátásaik pedig nem jobbak voltak, hanem rosszabbak.
Ahogy a Renault elkezdett felzárkózni rájuk, egyértelművé vált a tény: nem a Mercedesszel fognak versenyezni, hanem a Renault motoros autókkal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tények. Jogos az észrevételed:
Csak a neked tetsző tények érdekelnek, megszoktuk.
Így azt hiszem helytálló.
Aztán hogy mit költesz hozzá a neked tetsző tényekhez, az másik dolog. Amúgy meg igazságra is tapinthatsz végül is, bár nem hiszem hogy ilyen óvodás érzelmek meg félelmek vezérelnek egy ekkora céget.
Én annyira nagy Renault felzárkózást nem látok amúgy, ha minden autó a pályán van egyértelmű Mercedes-Honda-Renault-Ferrari sorrend van még. Ami megzavarhat az Albon teljesítménye lehet, de szerintem ha Mercedesben ülne, akkor is a középmezőnyben versenyezne. Pedig bíztam benne nagyon.
De mindegy, jó lenne nagyobb verseny, hátha tényleg nagy felzárkózásban van a Renault. Sajna a Ferrari nem ebben a sportban játszik most.. Bármennyire is utálom őket, jó volna ha magukra találnának végre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont az ilyen óvodás érzelmek miatt húzott el a Honda a Red Bullhoz (GP2 engine ... GP2), ahol be akarta mesélni magának, hogy nem rossz motorgyártó. Sajnos, a Red Bull pénzével és aero tapasztalatával sem tudtak a középszerűnél sokkal jobbak lenni. Nem tartom kizártnak, hogy a Red Bull-nál házon belül is jöttek már az elégedetlen hangok. Az az egymás faszának szopkodása kommunikáció, ami a Red Bull-Honda kapcsolatát jellemezte az elején, már sehol se volt az utolsó versenyeken.
Verstappen is joggal aggódik és elégedetlenkedik. 7 éve van az F1-ben és még csak a közelében sincs annak, hogy világbajnok legyen. Ezzel a Honda motorral nem is lett volna. Sem idén, sem jövőre. A Honda nyomás alatt volt. Ha a Red Bull-nak nem kell, kinek kellene?
Ez egy várható lépés volt. Persze, lehet kapaszkodni olyanokba, hogy ha a Mercedes elbassza, a Ferrari meg 18-19. helyekért küzd, a Copy Point-ot büntetik és 3 safety car után beluckolnak egy Gasly első helyet, akkor ők jók. Jók a lófaszt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nem azt mondom, hogy a Honda jó, hanem hogy jobb mint a Renault, vagy Ferrari. Persze ha az ezt alátámasztó tényeket lesöpörjük az asztalról, akkor könnyű bármi mást állítani. Nincs esélye a Hondának a Mercédesz ellen VB-t nyerni. Tény. Más motornak van? Még annyi sem. Ez is tény.
Ezért érzek logikai bukfencet az érvelésedben, mert ha a Honda ég, meg GP2 és végre húz a retekbe, akkor mi a Renault meg a Ferrari? Napalm égést mutatnak be és GP3-4-99, húzzanak ők is a retekbe? De szép volna...
Bááár, ha csak egy motorbeszállító volna lehet jobb is volna a verseny szempontjából. Egy faktor kihúzva, nagyobb hangsúly a kasztnin, stratégián, pilótán. Nem is hangzik rosszul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nem azt mondom, hogy a Honda jó
Vicces is lenne.
Nincs esélye a Hondának a Mercédesz ellen VB-t nyerni. Tény.
Az égést ahhoz képest számítsd, hogy mit nyilatkoztak. Évekkel ezelőtt.
Nekem nem kell magyarázkodni, nem én fogok megszégyenülten távozni az F1-ből valami olyasmire (kamu) hivatkozva, hogy mostantól zöldek leszünk. Persze, ezt 5 évvel ezelőtt, a nagy visszatéréskor még nem tudták, mi? Csak most, hogy kiderült, lófasz sem lett belőlük. :D
Azt a damage-t akarták megelőzni, hogy a Renault beérje őket. Most már nyugodtan nyilatkozhatják, ha így lesz, hogy mi már nem fejlesztünk, 2021-ben kivonulunk. Katasztrófa-mentesítés kommunikáció.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az égést ahhoz képest számítsd, hogy mit nyilatkoztak. Évekkel ezelőtt.
A Renault meg a Ferrari úgy szerepel a F1-ben, hogy nem akarnak nyerni? Szerintem minden csapat azt nyilatkozza, hogy ja, nyerni akarunk.
A megszégyenülten távozás szerintem csak a te világképedben létezik. A Toyota, BMW, stb. mind megszégyenülten távozott? Ha jövőre pl. a Renault beéri a Mercedes-t és Alonso a VB címért küzd, vagy meg is nyeri, akkor a Mercedes megszégyenült?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mercedes jött-ment az F1-be ki-be az, mindenféle siker nélkül, majd végül valami kamura hivatkozva feladta az egészet? Nem értem mire akarsz kilyukadni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jött a Honda a F1-be, nyerni akar. Nem jött össze, volt jobb időszakuk, volt rosszabb, de a közelben sem voltak a céljaikhoz. Feladták, mennek a F1-ből.
Jött a Toyota a F1-be, nyerni akar. Nem jött össze, volt jobb időszakuk, volt rosszabb, de a közelben sem voltak a céljaikhoz. Feladták, mennek a F1-ből.
Jött a BMW a F1-be, nyerni akar. Nem jött össze, volt jobb időszakuk, volt rosszabb, de a közelben sem voltak a céljaikhoz. Feladták, mennek a F1-ből.
Értem, hogy a Honda rontotta el a kedvenced pár évét (ill. ezt sem, mert a McLaren az ártatlan volt?), de nem túlzás ez a becsípődött Honda utálat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne erőlködj, a Toyota és a BMW is egy balfasz volt. Mit beszéljek róluk, amikor nincsenek már az F1-ben?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jövőre Renault se lesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem jutott eszetekbe, hogy egyszeruen rajottek, hogy ket lovat egy seggel nem lehet megulni?
motogp-ben mindent hoztak 2019-ben, szerintem itt csupan arrol van szo, hogy arra fokuszalnak ahol rutinosabbak es melyebb a szakertelem.
Egy f1 motort osszerakni nem azonos egy ikeas asztal osszeszerelesevel.
Megprobaltak, nem tudtak no1 lenni, japan mentalitasnal ez pedig alap.
En szivesen megneznek egyeb nagy cegeket, csak ok felnek bealdozni a renomet szerintem egy probara, a honda tokos volt legalabb. Rip
Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Honda kilépésről kicsit másképp (is): Így ölik meg a villanyautók a Forma 1-et
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mercédeszről mindig ez ugrik be :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előbb Wéber jól összefoglalta:
- A japán büszkeség
- Képtelenek lettek volna a győzelemre
- Hiteltelen a távozás indoklásuk az Indycar-os bejelentésük miatt
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel a Honda cserben hagyta az F1-et, a Red Bull-t. Remélhetőleg intő példa lesz mások számára ez, ha egyszer visszatérnének az F1-be.
Bár ez után az égés és nyilatkozataik után talán már lesz nekik annyi eszük, hogy nem jönnek többé.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akinek még "jól elintézte" nagy valószínűséggel az F1 pályafutását a Honda: Yuki Tsunoda.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól egyet értesz magaddal :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy meg neki a Honda volt az egyetlen esélye, hogy F1 ülése legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tsunoda a Honda támogatottja volt, jó eséllyel mehetett volna az AlphaTauri-hoz. Nyilván azért, mert a Honda kérése ez lett volna. Most, hogy mennek kifele, a kérésük a kutyát nem fogja érdekelni. Miért érdekelné bárkit is? Tehetség meg van bőven Tsunodán kívül is az alsóbb szériákban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk azzal egyet értek, hogy 2 ilyen kivonulás után, valószínűleg ki is nyírták magukat az F1-ből, komoly csapat nem hiszem hogy mégegyszer tervez velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak az ökörállatnak, amelyik október ~ közepén a Nürburgring-re tervezett futamot, gratulálok szívből! Két szabadedzésnek lőttek, de nem csak a holnapi nap, hanem a futam megtartása is kétséges.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De legalább lett egy változatos futam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért szép azt látni, hogy a merga meg a honda kört vert volna az egész mezőnyre safety car nélkül, te meg itt morogsz hogy szar. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kontextusba kéne tenni a dolgokat. Megnézni, hogy miért jöttek vissza, mennyi pénzt tettek bele és mivel távoztak.
Szerinted mennének, ha ezt sikerként könyvelnék el? A Red Bull elégedett?
Kétséged ne legyen, hogy ott vannak, ahol, az nem a Honda érdeme, hanem a Red Bull-é.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni