Booting up

 ( trey | 2019. augusztus 15., csütörtök - 8:11 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Kész kvarcjátékok már ezek az új gépek. Kár hogy kihalnak az analóg órák.

Nagyon rühellem én is.

Szeretem én is az analóg dolgokat (főleg órákban), de nem tartom haszontalannak azt, hogy látom egy helyen:

  • hány óra van
  • milyen módban motorozok (sport, túra, városi)
  • hányas fokozatban van a motor menet közben
  • eltaláltam-e az üreset a lámpánál
  • mennyi a fordulatszám
  • mennyi a vízhőfok
  • mennyi az üzemanyag
  • mennyi a pillanatnyi fogyasztás
  • mennyi a megtett kilométer X esemény óta
  • ki van-e hajtva az oldaltámasz
  • mennyi idő van az éves szervizig, olajcseréig, DESMO szervizig
  • milyen beállításokban vannak az ABS, DTC komponensek
  • alkalmazkodik a kijelző a fényviszonyokhoz (nappal fehér, éjjel fekete háttér
  • stb.

Mechanikus műszerekkel ezt a denzitást ilyen kicsi helyen, esztétikusan nehéz lenne megoldani.

A Yamaha a kettő világ kombinációja volt. Mechanikus és digitális. Mondjuk annak a kijelzője nem volt túl jó.

https://live.staticflickr.com/7243/7327017750_7f5cf2418a_b.jpg

--
trey @ gépház

Központi info kijelzőkkel nincs bajom, hasznosak szerintem. Csak az analóg órák eltűnését sajnálom.

"ki van-e hajtva az oldaltámasz": ennek régen örültem volna, mikor sikerült magamra borítanom a gépet :)
"mennyi a pillanatnyi fogyasztás": helyette átlag hasznosabb szerintem, bár gondolom azt is tudja.

""ki van-e hajtva az oldaltámasz": ennek régen örültem volna, mikor sikerült magamra borítanom a gépet :)"

:D

""mennyi a pillanatnyi fogyasztás": helyette átlag hasznosabb szerintem, bár gondolom azt is tudja."

Persze. Meg olyanokat, hogy a bejáratás alatt (első 1000 km) jelzi narancssárgán a fordulatszámnál, hogy 6000 fölé ne hajtsd. Később, 1000 km után ez átvált és akkor lesz narancs, ha hideg a motor. 50 fok alatt 7000-nél sárgul, 50 fok felett 9500 rpm-nél stb.

A fordulatszámértékeket elérve rázoomol a számra, hogy jobban lehessen látni. Rookieknak ez szerintem nagyon jó funkció, hogy ne öljék meg se a motort, se magukat :D

Persze, akiket ez zavar, mind kikapcsolható.

"Versenyzőknek" ott a köridő funkció stb. :)

--
trey @ gépház

Linux fut rajta?:)

A rendszámtábláján Un(i)x van :-)

tehát ha jól értem, az új motorod ugyanolyan buzis mint egy apple watch :DDD

A fele feleslegesnek tűnik, gyakorlott motorosként szerintem vígan leszarod. A másik feléhez valóban okés ha megvan - szóval talán nem is a kijelző a kérdés, hanem a túl-elektronikázás.

Egyébként a számítógép ott van a kijelző alatt ugye?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ha így nézzük, akkor műszer nélkül is el tudnék motorozni. Azért nem tartom rossznak a minden fényviszony közt jól látható TFT kijelzőt, ami a fényviszonyoknak megfelelően változtatja a fényerőt / éjszakai / nappali módot.

"Egyébként a számítógép ott van a kijelző alatt ugye?"

Fogalmam sincs, de ha tippelnem kéne, akkor nem.

--
trey @ gépház

Napfény mellett milyen a kontrasztja?

Tökéletes. Jó munkát végeztek az olaszok.

--
trey @ gépház

Lesz Picard TV sorozat Patrick Stewart-tal, az előzetesében előadta ezt a klasszikus "engage"-et :-)

Ez a motorozás kicsit olyannak tűnik mint a cigi vagy az alkohol: aki csinálja, azt reméli hogy ő ugyan nem lesz rákos/nem vasalja ki a kamion :) Balesetmentes éveket vele!

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ilyen alapon felsorolhatnád az összes extrém (vagy bármely, sérülésesélyes) sportot/hobbit is :)


Ne kattints ide!

pl a hétvégi autós balatonra járkálást kocsival, v. a románia felé autózást bármely időszakban :)

Az autóban ott a biztonsági öv és egy tonnás fémszekrény ami megvéd. Ha a motorost elk.rják, akkor lehet imádkozni a jóistenhez a maradék fél másodpercben.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

ehhez képest hullanak az autósok mint a legyek :)

Csak adalékként: nagyon régen beszélgettem egy hivatásos rali versenyzővel, és szóba került, hogy mivel borulna "szívesebben". Érdekes módos, ő a motort választotta pont azzal az indokkal, hogy a kocsiban be vagy zárva a fémszekrénybe, kiszolgáltatottabb helyzetben vagy, mint motoron. (Persze ez 20+ éves történet, azóta több lett a légzsák stb. de frontális kamion randi ellen azok sem biztos, hogy megvédenek.)


Ne kattints ide!

Jól megvédte a BMW-s csávót is, aki 180-nal felcsavarodott a villanyoszlopra Eplénynél. A BMW kettészaladt.

A veszélyességéből fakadóan hatványozottan jobban figyelek motoron, mint autóban. Már csak a keményebb fizikai munka okán is. Nem tudom mennyit motorozott itt a legtöbb fotelszakértő, de azt elmondhatom, hogy motoron - főleg naked, plexi nélkül, 100 felett, komoly fizikai munka a hobbi.

Ez nem autó, amiben egyik kezedben bagó, a füst száll a szemedbe, a másikban okostelefon, Facebook kommentelés, ha pedig ezekben ráuntál, akkor bealszol, mert a tempomat tartja a sebességet.

Sokkal nagyobb és folyamatos koncentrációt igénylő tevékenység.

Nyilván, a közlekedés egy olyan sport, aminek csak egy része múlik rajtad. Ezt el kell könyvelni.

--
trey @ gépház

++++1

grat a cucchoz. :D csak ugyesen, mint eddig.

El ne feledkezz, - biztos ami biztos, - több biztosítót is meglátogatni életbiztosítások kötése céljából. (Motort én szülőnek, főként persze használni.., soha! - Esetleg majd ha a gyerekek kirepültek.)