- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Kész kvarcjátékok már ezek az új gépek. Kár hogy kihalnak az analóg órák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon rühellem én is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretem én is az analóg dolgokat (főleg órákban), de nem tartom haszontalannak azt, hogy látom egy helyen:
- hány óra van
- milyen módban motorozok (sport, túra, városi)
- hányas fokozatban van a motor menet közben
- eltaláltam-e az üreset a lámpánál
- mennyi a fordulatszám
- mennyi a vízhőfok
- mennyi az üzemanyag
- mennyi a pillanatnyi fogyasztás
- mennyi a megtett kilométer X esemény óta
- ki van-e hajtva az oldaltámasz
- mennyi idő van az éves szervizig, olajcseréig, DESMO szervizig
- milyen beállításokban vannak az ABS, DTC komponensek
- alkalmazkodik a kijelző a fényviszonyokhoz (nappal fehér, éjjel fekete háttér
- stb.
Mechanikus műszerekkel ezt a denzitást ilyen kicsi helyen, esztétikusan nehéz lenne megoldani.
A Yamaha a kettő világ kombinációja volt. Mechanikus és digitális. Mondjuk annak a kijelzője nem volt túl jó.
https://live.staticflickr.com/7243/7327017750_7f5cf2418a_b.jpg
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Központi info kijelzőkkel nincs bajom, hasznosak szerintem. Csak az analóg órák eltűnését sajnálom.
"ki van-e hajtva az oldaltámasz": ennek régen örültem volna, mikor sikerült magamra borítanom a gépet :)
"mennyi a pillanatnyi fogyasztás": helyette átlag hasznosabb szerintem, bár gondolom azt is tudja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
""ki van-e hajtva az oldaltámasz": ennek régen örültem volna, mikor sikerült magamra borítanom a gépet :)"
:D
""mennyi a pillanatnyi fogyasztás": helyette átlag hasznosabb szerintem, bár gondolom azt is tudja."
Persze. Meg olyanokat, hogy a bejáratás alatt (első 1000 km) jelzi narancssárgán a fordulatszámnál, hogy 6000 fölé ne hajtsd. Később, 1000 km után ez átvált és akkor lesz narancs, ha hideg a motor. 50 fok alatt 7000-nél sárgul, 50 fok felett 9500 rpm-nél stb.
A fordulatszámértékeket elérve rázoomol a számra, hogy jobban lehessen látni. Rookieknak ez szerintem nagyon jó funkció, hogy ne öljék meg se a motort, se magukat :D
Persze, akiket ez zavar, mind kikapcsolható.
"Versenyzőknek" ott a köridő funkció stb. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linux fut rajta?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rendszámtábláján Un(i)x van :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát ha jól értem, az új motorod ugyanolyan buzis mint egy apple watch :DDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fele feleslegesnek tűnik, gyakorlott motorosként szerintem vígan leszarod. A másik feléhez valóban okés ha megvan - szóval talán nem is a kijelző a kérdés, hanem a túl-elektronikázás.
Egyébként a számítógép ott van a kijelző alatt ugye?
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha így nézzük, akkor műszer nélkül is el tudnék motorozni. Azért nem tartom rossznak a minden fényviszony közt jól látható TFT kijelzőt, ami a fényviszonyoknak megfelelően változtatja a fényerőt / éjszakai / nappali módot.
"Egyébként a számítógép ott van a kijelző alatt ugye?"
Fogalmam sincs, de ha tippelnem kéne, akkor nem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Napfény mellett milyen a kontrasztja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tökéletes. Jó munkát végeztek az olaszok.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lesz Picard TV sorozat Patrick Stewart-tal, az előzetesében előadta ezt a klasszikus "engage"-et :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyan nem igazán kapcsolódik picardhoz, sem a motorozáshoz, de
https://hu.ign.com/the-batman/51464/news/batman-forgatokonyvet-irt-egy-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a motorozás kicsit olyannak tűnik mint a cigi vagy az alkohol: aki csinálja, azt reméli hogy ő ugyan nem lesz rákos/nem vasalja ki a kamion :) Balesetmentes éveket vele!
--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen alapon felsorolhatnád az összes extrém (vagy bármely, sérülésesélyes) sportot/hobbit is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl a hétvégi autós balatonra járkálást kocsival, v. a románia felé autózást bármely időszakban :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autóban ott a biztonsági öv és egy tonnás fémszekrény ami megvéd. Ha a motorost elk.rják, akkor lehet imádkozni a jóistenhez a maradék fél másodpercben.
--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ehhez képest hullanak az autósok mint a legyek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak adalékként: nagyon régen beszélgettem egy hivatásos rali versenyzővel, és szóba került, hogy mivel borulna "szívesebben". Érdekes módos, ő a motort választotta pont azzal az indokkal, hogy a kocsiban be vagy zárva a fémszekrénybe, kiszolgáltatottabb helyzetben vagy, mint motoron. (Persze ez 20+ éves történet, azóta több lett a légzsák stb. de frontális kamion randi ellen azok sem biztos, hogy megvédenek.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól megvédte a BMW-s csávót is, aki 180-nal felcsavarodott a villanyoszlopra Eplénynél. A BMW kettészaladt.
A veszélyességéből fakadóan hatványozottan jobban figyelek motoron, mint autóban. Már csak a keményebb fizikai munka okán is. Nem tudom mennyit motorozott itt a legtöbb fotelszakértő, de azt elmondhatom, hogy motoron - főleg naked, plexi nélkül, 100 felett, komoly fizikai munka a hobbi.
Ez nem autó, amiben egyik kezedben bagó, a füst száll a szemedbe, a másikban okostelefon, Facebook kommentelés, ha pedig ezekben ráuntál, akkor bealszol, mert a tempomat tartja a sebességet.
Sokkal nagyobb és folyamatos koncentrációt igénylő tevékenység.
Nyilván, a közlekedés egy olyan sport, aminek csak egy része múlik rajtad. Ezt el kell könyvelni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
++++1
grat a cucchoz. :D csak ugyesen, mint eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El ne feledkezz, - biztos ami biztos, - több biztosítót is meglátogatni életbiztosítások kötése céljából. (Motort én szülőnek, főként persze használni.., soha! - Esetleg majd ha a gyerekek kirepültek.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Esetleg majd ha a gyerekek kirepültek."
kipipálva
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni