A szörnyeteg

 ( trey | 2019. augusztus 5., hétfő - 16:28 )

Régi-új, már ha valaki még emlékszik.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Remélem, a hangja is olyan, mint a régi Ducatiknak. Ha igen, akkor királyság.

Megyek a kereskedésbe tesztelni. Kíváncsi vagyok én is.

--
trey @ gépház

Ha nem, a hangon mindig lehet segíteni.

77->150Le

Szerintem a mi korunkban már nem kell betartani a lépéseket. Nem hülye gyerekek vagyunk. Én simán kezdtem volna ezzel. :P

Ez nem a 821-es?

De az.

--
trey @ gépház

Ezt nem értem. Mi a 77 és mi a 150?

--
trey @ gépház

Le

Értem, de mié?

--
trey @ gépház

tipp: a 77 az a ménes létszáma az S2R-ben, a 150 pedig a mostani 1200-es Monsterben

Ez értem, de hogy jön ide?

Én egy ~100LE-s Yamahát hajtottam az elmúlt 7 éveben, amit meg tervezek venni, az egy 112LE-s Monster 821, ami meg nem 1200-as :D

--
trey @ gépház

Azt hittem a Hondát toltad most meg nem aprózód el. :)

Nem, Yamaha volt. Gondolkodtam a nagyobb motoron, de 1000 ccm körül. 1200 ccm, 150 LE az már olyan erő, ami nem kifejezetten város vagy túrabarát. Én meg leginkább ezekre használnám. Úgyhogy az a 112 LE elég lesz. A fizikai mérete (ülésmagasság, wheelbase) a kérdéses, bár nagyjából akkora mint a Yamaha volt, mivel viszonylag magas vagyok, mindenképpen rá akarok ülni a vétel előtt.

--
trey @ gépház

Ha engedik szerintem próbáld ki mindkettőt.

Pár éve vettem az egyik kollégának egy Ford Rangert akkor a 150 le-t tudtam csak kipróbálni és emiatt megvettem neki a 200Le-t. Igazából nincs különbség köztük csak vontatáskor, szóval felesleges volt az erősebb valamint a fogyasztás is több lett. Szóval hiba volt ez a választás.

Ha motoroznék, akkor a 0-70km/h érdekelne leginkább, nem a vége. Ehhez valószínűleg az erősebb kellene, persze a tévedés joga fenntartva. :)

Motoron teljesen máshogy működnek a dolgok. A túl sok, hirtelen jövő nyomaték, a túl rövid fokozatok megölik az alacsony sebességtartományban történő motorozás élményét. Sokaknak a 100 LE is sok, bár nem a LE a minden. Ez a motor + 20 nm nyomatékkal többet tud, mint az előző Yamaha-m. Pedig az sem volt egy gyenge vas.

Azzal leginkább az volt a gond, hogy már benne volt a korban és hamarosan költeni kellett volna rá.

--
trey @ gépház

Hogy a költő mire gondolt, azt nem tudom, csak próbálom elemezni a 9 karakterből álló költeményt...
De most, hogy belegondolok, a 9 karakterben van nagybetű, kisbetű, szám meg speciális karakter, szóval lehet, hogy Oregon kolléga csak véletlenül beleírta a jelszavát a kommentbe.

Basszus levert a víz egy pillanatra... :)

Ez is szaraz kuplungos, es idegesen jar alapjaraton? Feelingje van az biztos.
____________________
echo crash > /dev/kmem

https://www.ducatigyor.hu/ducati-monster-821-sarga

"Kuplung: Nedves, többtárcsás APTC csúszó, mechanikus kezelés (bowden)"

"es idegesen jar alapjaraton?"

2 hengeres, nyilván nyersebb, mint egy 4 hengeres japán.

--
trey @ gépház

Ra is kerestem, Totalbike tavaly: "a Ducati is elengedte a száraz kuplungot". Ez kimaradt.
Szeles utat, jo benzint :)
____________________
echo crash > /dev/kmem

Adnak hozzá svájci kézműves csokoládéval töltött dobozt? :)

Meddig tudsz elmenni árban? Úgy értem meddig nem húzod fel a szemöldököd saját lehetőségeid ismervén?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez 4,2-ről most akciósan 3,5. Max. 5 guriga szerintem, amit motorra szánok.

--
trey @ gépház

Nem vagyok motoros - sőt, nem is tartom túl ésszerű dolognak (körülöttem lévő karosszéria nélkül) felülni ilyen vadállatokra. Talán túl óvatos vagyok. Ettől persze nagyon tetszik sok gép, viszont egy tömeg-Monsterért meg sokallom a 4M miskát.

Azt hiszem nekem ez kellene, de csak kiállítanám dísznek és bámulnám. Mondjuk ez sem ésszerű dolog ahhahaha. Szerintem ez 6-7-8 miskából meglenne amúgy december körül. Ez inkább való valódi kapuzárási pánikhoz :) természetesen légterelő nélkül, olyan szemüvegben, mint Gibson papa, jah meg sisak nuku nyilván. A szakállad is adott hozzá, csak kicsit le kell laknod magad, hogy kifehéredjen.

Kieg: te mondtad a nagy vaddisznó Mustangot nem is olyan régen. Ez pont illene mellé jeah. Nah mit szólsz, megmondtam mit vegyél muhawhaha! Hiába, más pénzének elköltésében még mindig dobogós vagyok bármely világversenyen.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"Nah mit szólsz"

Őőőő, jelenleg nincs szakállam. Valaki a héten éppen 28-nak nézett :D

Mostanában rámentem a kinézet mellett a biztonságra, szóval a Monster mellett szól az elöl-hátul ABS, a kipörgésgátló, a 3 menetfokozat (Sport, Város, Túra) stb. A komolyabb Brembo fékek. Vannak persze sokkal jobbak is, de árban azok sokkal többe kerülnek.

Úgyhogy a típus - bár még nem próbáltam - valószínűleg megvan. A szín még kérdéses, a piros és a sárga közt vacillálok (van még fekete, de az nem tetszik):

https://www.ducatigyor.hu/ducati-monster-821-sarga

--
trey @ gépház

Saját véleményem, hogy a biztonság, és a motorozás nem szoktak együtt járni.
Motorbiciklire kipörgésgátló, ez még rémálmomban sem jött elő. Szerintem ezzel pont a motorozás élménye vész el, az ABS még hagyján, bár annak sem látom értelmét... A motorozás nálam pont arról szól ebben a nagyon leszabályozott világban - ahol folyamatosan megmondják, mit csinálhatsz, és mit nem -, hogy néhány pillanatra élhetek korlátok nélkül is.
A kipörgésgátló, az ABS, és a többi sallang elveszi az élét/értelmét az egésznek. Mi kell még, ide is egy robotpilóta, aki majd csinálja helyettem a gyerekeket, én meg csak a gombot nyomogathatom? ;-)

Ezek kikapcsolható dolgok. A különböző motorvezérlés-beállítás pedig egy ilyen alul-középen nyomatékos, 112 LE-s motornál indokolt lehet. Pl. városban cirkálásnál nem feltétlen jó, ha nagyon direkt jön az erő azonnal. Sport fokozatban ez teljesen ok.

--
trey @ gépház

De szép kis Simson :D
De utálom, mikor a házunk ellőtt nyomatnak egy kövér gázt ilyen vackokkal. Városba csak értelmes kipufogóval és zajszűréssel szabadna beengedni nagyobb motorokat. Nem mélyedtem bele, de állítólag van olyan, amin állítható a kipufogórendszer, hogy városban ne zajoljanak annyira, kint meg lehessen teljesítményre hangolni. Ha létezik ilyen városba csak vagy lefolytotott kipufogósat vagy ilyen állíthatót engednék, amit írtam, és ha hangosan használják, lehessen büntetni.

Gyárilag mindegyik megfelel a normáknak. Hogy utólag a paraszt mennyit módosít rajta, az más kérdés. Bármilyen berhelt vagy műszakilag szar jármű zavaróan zajos tud lenni.

--
trey @ gépház

Miért nem bírságolják akkor széjjel őket? Simán lehetne szivatni a motorosokat ilyen húzások miatt egy kis pénzért. Vagy a Jard nem éri utol őket? :D

Szoktak mérni kipufogóhangot is néha. Hogy miért nincs több? Nem tudom. Nekem mindig gyári vagy "E" (szabványos) kémény volt a motorjaimon, sosem volt ezzel gondom. Kivéve fiatal koromban, amikor a Simsonomon gokart kémény volt, annak mondjuk cefet hangja volt.

Újabban már nem érdekel annyira hang, annyira nem, hogy profi, zajszűrős füldugóval motorozok hosszabb utakon. Elsősorban a hosszútávon süketítő szélzaj miatt, de szépen kiveszi azt a minimális kipufogóhangot is, ami van.

--
trey @ gépház

Engem a kispicsa 50 köbcentis szarok 79687621^3 dB zümmögése jobban zavar. Egy morajló nagymotor mellett simán el tudnék akár még aludni is, a zümikéken zümikéző zümikéket viszont gondolatomban már kilőttem néhányszor.

"S lőn csend, s lőn gondolatim' harmóniája,
S lőn vér és halál arra, aki szerelmes elmémnek hullámait sziklaként megtöri...
...Ezzel a sok vérbuzis üvöltve-zümmögő falujáró miniretekkel."

^^ ehh de fel tudom kúrni magam rajtuk, egy ilyen háromsorost 20mp alatt összerakok miattuk :/ faszom az egészbe.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

+1
inkább hallgatom 10 db Ducati, Harley vagy Guzzi hangját, mint 1 db fűnyírómotoros pizzafutár-mopedét

kávédaráló :D

Túlzott óvatosság itt is ... szerintem nettó vakmerőség közúton motorozni, (akár kicsivel, akár naggyal) még akkor is folyamatos életveszélyben vagy, amikor simán ~100-al suhansz a nyílegyenes töküres főúton, nyáron, napsütésben... Elég egy ijedős őz, és együtt repültök az árokba. De sose legyen így :)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Benne van a pakliban, de azt szoktam mondani, hogy kocsinál meg ott van a veszély, hogy beszorulsz a roncsba és nem tudsz kijönni, ha kigyullad. Szóval veszélyes dolgok ezek, lehet jobban veszélyes motorozni, de ez is egy szerelem.
---------------------------
Oszt jónapot!

Nem értem, hogy miért kell mindig ez a fearmongerkedés. Nyilvánvaló, hogy aki motorra ül, az képben van ezekkel.

--
trey @ gépház