Dráma és öröm Le Mans-ban

 ( trey | 2019. június 16., vasárnap - 14:11 )

Végül a 8-as Toyota pilótái nyerték az idei Le Mans-i 24 órást! Ezzel Alonso kétszeres Le Mans-i győztes.

A 23 órán keresztül vezető 7-es Toyota valószínűleg defektszenzor hiba miatt feladni kényszerült a vezető helyet. Ezzel a második helyen levő 8-as Toyota Alonsoékkal átvette a vezetést. Alonsóéknak elég egy hetedik hely is a VB címhez, de a kétszeres Le Mans-i győzelem szépen mutatna a vitrinben.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

zsenialis a csavo. most hogy mar nem lehet a motorra fogni, dobbantott. de elotte jol lehuzta meg a csapatot. aztan atul egy masik szeria legjobb autojaba...

palyat tevesztettem! vagyis nem, csak bena vagyok: vezetni en sem tudok, viszont az ilyen jo helyzeteket nem talalom meg :(

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

A F1 egyik legjobb (de nem a legjobb) autójából (Ferrari) egy "1-2 év alatt VB címre esélyes" autóba ült át, mert a japánok azt hazu ígérték, hogy a Honda motorral a McLaren az lesz. Nem lett. De mással (Toro Rosso és Red Bull) sem lett az :(

"de elotte jol lehuzta meg a csapatot"

A McLaren továbbra is együttműködik vele. Nem tudom milyen lehúzást halucinálsz, kifizették a szerződésére járó bérét.

"aztan atul egy masik szeria legjobb autojaba"

Ez _egyik_ legjobba. Pontosan olyan jó a 7-es Toyota is a WEC-ben. Mégsem ők lettek a világbajnokok.

--
trey @ gépház

Ez a McLaren sztori ennél jóval bonyolultabb.

Nem a Honda hazudott, hanem a meki. Akarom mondani elsősorban a meki. Ráadásul minden alatt a japánok és a McLaren együttes makacssága gyökerezett. Az, hogy melyiknek volt hazugabb a pofája még ma nem látni egyértelműen, de a "szar Honda" megállapítás biztosan nem volt fair. Mint utólag kiderült, a McLaren diktálta mit csináljanak, már éppcsak azt nem mondta meg, hogy miképpen. Csupán azért, hogy beférjenek a csodás kasztnijukba, miközben mint kiderült az is a legalja volt mindennek. És még azt várták, hogy ezek után a japánok majd énekelve engedik, hogy "segítsenek" nekik turbót fejleszteni loál. A Red Bullnál *csak* annyit csavartak a dolgon, hogy a makacs japánoktól olyan hajtásláncot kértek, amit a tervezői kompromisszum-mentesnek gondolnak és ugyanígy le tudnak gyártani. Majd a Red Bullnál köré terveztek mindent. Analóg asztalon, papíron. Rotfl. Ennyi az eltérés, és az utolsó csapat helyett rögtön kaptak egy második-harmadikat. Ha nem Gasly kaliberű pilótát powerleveleznének a kettes autóban, már egyértelműen másodikok lennének. Sőt, ha egy Alonso kaliberű pilóta lenne a kettes autóban akkor előbb-utóbb első helyért mennének, ahol a Red Bull nem égetné magát pl. ferka-jellegű elbaszásokkal sem. Szóval a meki volt inkább makacs, mellette persze a szájkaratéban és fikázásban is szépen jeleskedtek.

A 2-3. helyezés azért is értékes, mert a turbó-éra második évében a Mercedes adott 50+ lóerőt a ferkának, cserébe nehogy elkezdjék fúrni a Mercinek aranyat érő gumis szabályokat. A ferka nekifutásainak ez a gyökere, enélkül a faszba se lennének. A Honda nem kapott ilyen supportot, gyakorlatilag nulláról vannak ott, ahol vannak. Sőt, a mekis éveiket figyelembe véve 0 alól, ahol nagy súly volt a lábukon. Szóval én kíváncsian várom a sztori végét annak ellenére, hogy nem vagyok Honda-fan.

Még egy: Alonso lehet, hogy nem látta mit tesz - de lehet, hogy csak kihasználta. Lehet, hogy véletlenül baszta el a legjobb éveit - de lehet, hogy ugyanennyire van benne más keze. Akárhogy is, mindenkinek például szolgálhat miképpen lehet elbaszni akár 10 évet is a karrieredből, mindinkább megmondóemberként. Döbbenetes. Én szégyellném magam a helyzet miatt, mert látnám benne a saját lúzerségemet is. 4 évig tétlenül hátul lenni igazán demoralizáló lehet, kétszeres bajnokként még méltatlan is.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Teljesen mindegy, hogy mivel magyarázza bárki a bizonyítványt, az egyértelmű, hogy nem a pilótának kell megépítenie az autót. Ebben gondolom egyetértünk. Ha a Honda VB címre esélyes autót ígér, akkor azt úgy ígéri, hogy belekalkulál mindent. Kommunikációs problémát, csapatmunkát, mindent.

A Honda motorból az első években alkatrészek potyogtak, víz és olaj ömlött felváltva. Nyilvánvaló, hogy ez nem pilótahiba. Alonso azzal a fostalicskával 5-6-7 helyeket is szerzett. Nem hiszem, hogy neki magyaráznia kellene bármit is.

Egyébként a Hondával a Red Bull jelenleg semmivel sincs előrébb mint a Renaulttal volt. Gasly egy rossz bohóc, a motor pedig egy erős közepes. Persze, tapsolhatunk, hogy 3-4-5 év után a japánok már tudnak olyan motort gyártani, ami nem hullik szét hétről hétre.

Az is valami.

--
trey @ gépház

Állj. Azzal kezdtem, hogy a Honda eleve vesztes helyzetből indult a McLaren mérnökeinek hála, ennek megfelelően a motorépítésre fordított időt szerintem sokkal sportszerűbb 1-2 évre tenni, mint 3-4-5-re. Nyilván benne van ebben a Honda is, és nyilván nem a pilóta épít autót. De 4 évig ott vesztegelni a meder alján és még azzal is büntetni a szurkolókat, hogy gyakorlatilag egy csapattal és egy topversenyzővel kevesebb van a mezőnyben az fasza, közben kizárólag a japánokat baszogatva.

A Red Bull merre lenne a franciákkal, az érdekes téma. Meg fogós. Eddig a minden jóval ellátott gyári francia csapat örül, ha összesen tíz ponttal lehoz egy versenyt, ha lehozza egyáltalán - miközben ezzel hajtáslánccal hatodik éve foglalkoznak. Ők valóban hatodik éve. Ha az összesen tíz pont közben nem kapnak kört akkor az duplán jó eredmény. A Red Bullnak már a szezon harmadánál négyszer annyi pontja van, mint a Renault neve mellett. Úgy, hogy közben a két pilóta között van egy laza 50 pont, a franciáknál az eltérés összesen 4. Ha játszunk egy kicsit a gondolattal és Gaslyt elküldjük szart lapátolni, akkor a helyette érkezőnek legyen néggyel kevesebb, mint Verstappennek. Ekkor hatszoros lenne a különbség a két csapat között és a szezon vége felé haladva ez a különbség csak nyílik és nyílik. De mindegy is, mert most már fogadni mernék rá, hogy a Renault nagyon fog örülni év végére akár az összetett hatodik helynek is. Ilyen műszaki háttérrel szerintem a RB sosem menne második helyért.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nem értem miért mosdatod a Hondát, amikor ők is elismerték, hogy van vaj a fülük mögött. Jöttek itt mindenféle SPEC 2 motorokkal év közben (már a kaszni ismeretében fejlesztve), már előre hahotáztam, hogy mekkora visszalépés lesz. Aztán jöttek a gyáron belüli folyamatátszervezések stb.

Nem azért volt szar a motorvezérlés, mert szar volt a kaszni. Nem azért ömlött a víz a motorból 1 kör után, mert szar volt a kaszni. Nem azért esett-kelt az energiavisszanyerő rendszer, mert szar volt a kaszni. Nyilván, ez tiszta sor.

--
trey @ gépház

Dehogy mosdatom a Hondát. A Mekklárent baszogatom, amelynek nagypofájú mérnökei mellett volt egy olyan vezetése, amely belharcokra használta fel az energiáit. Meg azt a top-pilótát, aki tök kényelmesen üldögélt ebben a helyzetben 4 évig.

A Honda jelen pillanatban szerintem reményteljes, ennyi az a vélemény, amit mosdatásnak láthatsz.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ami a Honda esetén most reményteljes, az a töménytelen pénz, ami a Red Bull zsebében van. Egy valamiben biztos vagyok, ha belátható időn belül nem jönnek az eredmények a Red Bull-nál (ne felejtsük el, hogy 4 autójában van jelenleg Honda motor, abból kettőben már a második szezonban), akkor nagy bajban lesznek a japánok.

--
trey @ gépház

ar/telesitmeny aranyaiban huzta le oket: 40 misit szakitani mikozben semmit nem csinalt, csak napozott. nyilvan volt szerzodes, de fel nem foghatom hogy erte ez meg a csapatnak.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

"40 misit szakitani mikozben semmit nem csinalt, csak napozott"

Ja, végül is beállhatott volna közben motort, aerot fejleszteni. Nem. Szerencsére ezek a dolgok az F1-ben kőkemény szerződések mentén mennek (kinek mi a dolga, feladata, felelőssége), amit sokszor hónapokig csiszolnak a felek, szerződésszegés esetén pedig kőkemény kártérítések röpködnek.

Én nem hallottam arról, hogy Alonso felé kártérítési igénnyel léptek volna fel, mert a rendelkezésére bocsátott foshalmazzal annak képességei felett teljesített, vagy mert a csapattársát 20:0-ra verte a házi bajnokságban.

Azt láttam, hogy mivel nem tudták tartani felé a neki tett ígéreteiket, ott keresték a kedvét, ahol tudták.

--
trey @ gépház

nem azt mondom hogy neki is motort kene szerelni, de 4 eveig labat logatni csak o tudott. olyan szinten mar kb a 2 ev vegere latnia kellett volna hogy ebbol l*fasz se lesz. egy "basszatok meg magatok" felkialtas mellett visszaadja a penz, es otthagyja oket. ha olyan jo pilota akkor masik csapatban szivesen vartak volna (nyilvan nem 40 misiert)

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

A szerződés kétirányú dolog. Nem úgy van az, hogy ha neked úgy tetszik, kiugrasz belőle. Ennek optimális esetben közös megegyezésnek kell lennie.

--
trey @ gépház

a fizubol csak futotta megfelelo jogaszra aki olyan szerzodest csinal amivel kiugorhatott volna ilyen esetben. persze neki kenyelmesebb volt mutogatni az autora meg zsebretenni a nagy penzt. amugy en is ezt tettem volna.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Mert mire kellett volna mutogatnia? Most úgy csinálsz, mintha nem lett volna igaza akkor, amikor azt mondta, hogy egy kalap szar. Minden éven azt ígérték neki, hogy VB esélyes autót kap. Bocs, de nem neki kellett volna kiugornia, hanem azoknak kellett volna rég elhagyniuk az F1-et, akik nem voltak képes egyenesen azt mondani, hogy "bocs, de olyan bénák vagyunk, hogy ebből semmi sem lesz 5 éven belül".

--
trey @ gépház