Önirónia

 ( trey | 2017. szeptember 16., szombat - 17:08 )

Aki nem ismerné Taki Inoue-t... Ö volt az a - nyugodtan mondhatjuk - botcsinálta F1 pilóta, akit talán kétszer is elütött a Safety Car. Szerinte a Hondának köszönhetően már nem ő Japán legnagyobb F1-es bukása... :)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Teccik! Rég nem követem az F1-et. Néha innen a HUP-ról tájékozódom, köszönhetően az F1 rajongóknak.

Az senkiben nem merül fel, hogy esetleg a McLaren-el is lehet probléma?

Tudtommal a motor allt le.

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

De biztosan.

Viszont más szériákban is hoki volt a honda motor. Alonso mclaren példánál maradva az indy 500 alatt is több honda motor hiba volt.

Illetve wtcc-ben is volt honda csapatnak motor hiba. :D

Indy 500-ba első 5-be 4 Honda volt, érdekes hogy ott is pont a Mclaren Honda páros nem ment.

Az az érdekes hogy a mclaren honda pároson kívül még a Chip Ganassi Racing és Andretti Autosport honda motorja is szét ment. A Dale Coyne Racing meg el sem tudott indulni. :D

Rahal Letterman Lanigan mind 2 versenyzőjének volt honda motorral baja az indy 500 verseny előtti héten.

Aztán Alonsonak a qualy alatt is motorcseréje volt. James Hinchcliffe-nek szintén volt engine baja a verseny előtt.

A McLaren fos.

Nem hiszem, mert minden csapat, csapatfőnök, pilóta látja, hogy a Honda szar. A Mercedes nem a McLaren-nek, hanem a Honda-nak ajánlott segítséget, hogy megmutatnák nekik, merre van az előre, hogy felzárkózhassanak. Gondolom büszkeségből nem fogadták el.

Wéber meg Szujó szajkózza ezt a "nem biztos, hogy a Honda a szar" hülyeséget. Aki nézte a futamokat, biztos lehet benne, hogy nem azért szar a Honda, mert a legnagyobb leszorítóerővel mennek. Azért szar a Honda, mert:

- nem bírt kvalifikálni
- mert nem bírt ki a motor egy időmérőt
- mert rendszeresen nem bírt ki a motor / erővisszanyelő egy futamot
- mert szarul programozták a vezérlést
- mert orrán-száján dőlt az olaj / víz felváltva vagy egyszerre
- mert míg mások 2-3 egységet cseréltek eddig az autóban, a Honda miatt ez itt 10+-nál tart
- mert rendszeresen szedtek össze 100-200 helyes (rotfl) rajtbüntetéseket motor, visszanyerő stb. csere miatt

Ezeknek semmi köze a leszorítóerőhöz. Leszorítóerő akkor jön képbe, ha a motor képes megbízhatóan hajtani az autót. Erre az elmúlt három évben eléggé kevés eset volt.

Ezért szar a Honda.

--
trey @ gépház

Közben ahogy nézem, a Mester eldöntötte a világbajnokságot. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Két kretén fasz nagy eséllyel eldöntötte. Mondjuk nekem ez csak jó. Én Hamiltont szeretném világbajnoknak a jelenlegi választékból.

Raikonnen nem tudom mit erőlködött, az ő feladata az lett volna, hogy lekísérje Vettelt és ha nincs más, besoroljon a harmadik helyre. A feladata - örök másodhegedűsként - adott volt, minél jobban hátráltassa Hamilton előrejövetelét.

Ennél jobban nem is csinálhatták volna Hamilton szempontjából.

Nem csak a saját versenyüket basztál el, hanem Verstappenét és Alonso-ét is. Két kretén. Mondjuk ebből Vettel a kisebb, mert neki ez volt a dolga.

--
trey @ gépház

-az év elején úgy örültem volna Massanak akár egyszer is a dobogón, dehát muhawhaha #nincs kipipálva
-úgy örültem volna bármelyik Red Bullnak stabilan a topban #nincs kipipálva
-nem akartam Vettelt egy percre sem elöl, de hát idáig kellett várni #nincs kipipálva
-Hondát-, majd a Meheheeekklárentettet :) de jó lett volna az elején nyaralni küldeni #nincs kipipálva
-de jó lett volna ha az erős középcsapatoknál nem egymást ölik pl. Force India #nincs kipipálva
-de jó lett volna az olyan retkeket mellőzni, mint Stroll; Vaandorne; Palmer; Ericsson; Kvjat; Wehrlein mesterek #nincs kipipálva

ui Alonsonak meg Verstappennek milyen "szép" foghíjas a táblázata. befejezte ->nem fejezte be ->nem fejezte ->befejezte ->nem fejezte be ->folyt köv: egészen valószerűtlen.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"Én Hamiltont szeretném világbajnoknak a jelenlegi választékból."

Ki gondolta volna...

Ez már majdnem biztosan Hamilton lesz, pedig jól indult az év.
Óriási hiba volt a tegnapi, mert simán lehetett volna most fordítva is a pontállás, bár még akkor sem lett volna egyszerű megnyernie Seb-nek. Most már a motorokon és azok megbízhatóságán fog eldőlni, hogy lesz-e második lehetőség.

Azért Raikonen védelmében el lehet mondani hogy a rajt baleset leginkább Vettel hibája volt, mert ő kezdte el letolni Verstappent a fal felé. Ő csak megpróbált a surranópályán elmenni. Vettelnek ez a hibája valószinüleg a vb címébe kerül, mert 28 pontot behozni elég nehéz lesz ha nem betlizik Hamilton. Tavaly kb. hasonló előnye volt Rosbergnek is ilyenkor és maradt még elég előnye a végére is.

De neki a csapat és a társa szempontjából nem ez lett volna a dolga. A dolga az lett volna, hogy feltartsa Hamiltont. Ezt elbaszta. Pedig azért szerződtették, hogy kiszolgálja Vettelt, hogy Vettel tudjon koncentrálni, hogy ne kelljen harcban lennie a csapattársával. "Jó" ferraris hozzáállással csinálták ezt is.

Semmi sem szólt mellette. Raikonnen nem esőmenő, ezen pályán sosem nyert. Egyáltalán nem ezt kellett volna csinálnia.

Mondjuk nekem mindegy, mert amikor láttam, hogy röpülnek, csak annyit tettem hozzá: "így sem rossz".

--
trey @ gépház

Ismet egy szubjektiv hozzaszolast Raikoennenel kapcsolatban. Ez oke is, csak arra azert kivancsi lennek, mit kellett volna szegenynek csinalnia? Verstappen nem nem kapta el a rajtot es beragadt, igy sok valasztasa nem volt, ki kellett kerulnie. Ha kozepre huz, akkor Vettel elol veszi el a mozgasteret. Kivulrol volt hely, mivel a Verstappen kozepre sorolt. Ha visszanezed a kulso videot akkor egyertelmu, hogy Raikonnen egyenesen haladt az utkozes pillanataban. Hogy Verstappen Vettel miatt, vagy Raikonnennel szembeni vedekezesul valtott ismet iranyt azt mar csak o tudja megmondani.

Valami nagyon rosszat tehetett veled ez a finn gyerek ha zsigerbol ennyire utalod es jobban hiszel az eloiteletednek mint a szemednek.

Úgy látszik nem sikerült megérteni. Nem arról beszéltem, hogy hibás volt-e vagy sem. Hanem arról, hogy nem azt csinálta, ami a dolga lett volna. Neki nem a P1-ért kellett mennie. Neki nem az volt a dolga, hogy versenybaleset részese, 1/3-ad részben okozója legyen. Neki nem ott kellett volna lennie. Ha nincs ott, Verstappen kijjebb húzódik, Vettel pedig megszerzi a vezetést. Így lett egy nagy 0.

Azt tippelem, hogy a VB címre esélytelen Raikonnen-nek nem ezt mondták a futam előtt, csapatszinten nem ez volt megbeszélve. Mármint hogy nekiálljon felelőtlenül versenyezni, amivel kockáztatja Vettel VB címét.

Ez nem utálat kérdése (mondjuk, az nem kérdés, hogy utálom-e: igen), hanem ez szimpla logika, józan gondolkodás és csapatérdek kérdése.

--
trey @ gépház

Azt mindenki latja, hogy mi jelen esetben a csapaterdek, ez nem kerdes. De tobb haszna lett volna a csapatnak, ha beragad Verstappen moge? Es esetleg az elso kanyarban ele kerul Hamilton, ahonnan mar nem sok eselye lenne segiteni Vettelt? Ha nincs a baleset, akkor siman P1-P2-ben letudjak az elso par kanyart es mindenki boldog. Hamiltonnak valoszinuleg nagyobb gondot okoz Verstappent atlepni mint Raikonnent es igy mire P2-ert kuzdhetne mar elegge lelakja az autojat es talan nincs is eselye kozelebb kerulni hozzajuk. Sok a lehetseges forgatokonyv, de objektiven nezve szerintem most RAI nem volt hibas sem a balesetben, sem csapattaktikai szempontbol. Egyszeruen nem volt mas irany amerre mehetett volna es azert lassuk be, hogy egy F1 pilotanak nem opcio az, hogy egy elotte beragadt auto mogott vonatozzon, mert teoretikusan ez szolgalja a csapaterdek...
Ferrari oldalrol Vettelt jobban hibasnak erzem a mostani szituacioban es tegyuk hozza, hogy Verstappen gyakori foszereploje az utobbi idok baleseteinek, talan nem veletlen.

"s azert lassuk be, hogy egy F1 pilotanak nem opcio az, hogy egy elotte beragadt auto mogott vonatozzon, mert teoretikusan ez szolgalja a csapaterdek."

A Ferrari-nál pontosan ez a dolga a másodszámú pilótának.

"hogy Verstappen gyakori foszereploje az utobbi idok baleseteinek, talan nem veletlen."

Nem nagyon szeretem Verstappent, de szerintem itt ő volt az, aki aztán semmiről sem tehetett. Nem volt hova mennie.

--
trey @ gépház

Pontosan azt csinálta ami a dolga lett volna: megelőzte Verstappent a rajtnál. Szerinted a Ferrarinak melyik sorrend lett volna kedvezőbb az első kanyar után?

1. Räikkönen 2. Verstappen 3. Vettel
vagy
1. Verstappen 2. Vettel 3. Räikkönen

Egyértelmű, hogy az első, hiszen akkor ők diktálták volna a tempót. Räikkönennek pedig esélye se volt tudni, hogy Vettel meg tudja-e tartani az első helyet Verstappen ellen, hiszen egyszerűen nem láthatta Vettel autóját. Nézd meg a fedélzeti kamerás videót, mikor villan be Vettel autója a képbe. Már rég késő volt. A pilóta pedig még kevesebbet lát, mint a fedélzeti kamera.

Szerintem az, amelyik biztosítja, hogy ilyen cefet körülmények közt Vettel biztosan versenyben maradjon. Még akkor is, ha nem övé a P1. Ugyanis akkor van esélye pontot szerezni. Így maradt a nagy semmi x 2. Ráadásul a szurkolókat is cserben hagyták. Ha így vesszük, háromszoros bukta.

--
trey @ gépház

"...nem azt csinálta, ami a dolga lett volna..."
"Neki nem a P1-ért kellett mennie."
"Neki nem az volt a dolga, hogy..."
"Neki nem ott kellett volna lennie."

majd

"Azt tippelem, hogy..."

mivel

"...ez szimpla logika, józan gondolkodás..."

Szakértő "F1-ben is tudom a tutit" úr.

Lesz valami hozzászólásod is? Mert ez a kettő, amit ma idetettél elég sovány, "odamegyek, lepálmázlak" kikadff. :)

--
trey @ gépház

Mit jelent a lepálmázlak?

Hát, én is ezen gondolkodom, amióta egyszer leírtad. De ez mellélszál, nyugodtan engedd el. Valami a témához esetleg?

--
trey @ gépház

Ó. Nem emlékszek rá. Nem is talál ilyet a kereső. Gabucino-nál sem találom :(
Vagy túl keményen nyomom a trollkodást, vagy összekavarsz valakivel.

ja, közben akkor a témához:
-kibic gyerekként is: szar a Honda, Raikonnennek már 3 éve nyugdíjasnak kéne lennie, most nem volt hibás, Vettel elbaszta, Verstappen is. Hajrá Mercedes, fúj Ferrari, ha, már pilóta is: hajrá Bottas. Összességében örülök.

Véleménye mindenkinek lehet. Nekem a tiéddel semmi bajom. Én inkább azt nem értem, hogy egyeseknek - köztük neked is - miért van baja azzal, hogy nekem is van véleményem. Főleg, hogy egy kommentben mondom el, egy kibaszott, japán pilóta véleménye alatt, a 200. thread level-en. Főleg úgy, hogy a témát más hozta elő.

Miért vagyok én szakértő úr, ha leírom, amit gondolok? Hmm? Mert neked fáj?

--
trey @ gépház

Nem tudom kifejteni röviden, hosszan meg nem akarom. A való életben is nehezen viselem a hozzád hasonló személyiségű embereket. Próbálok nem beléd állni folyton (személyiségem fejlesztése érdekében;), mert minek is?

Ja, értem. Tehát ez ilyen személyes ellenszenv. Ismerem az ilyet, nekem is van. Én tudod mit csinálok azokkal, kiket rühellek, mint a büdös szart? Messze elkerülöm. Működik ;)

--
trey @ gépház

én azt adtam volna neki feladatként, hogy Verstappent is tolja vissza harmadiknak a lehető leghamarabb, hogy eszébe ne jusson Vettelt előzgetni. hiszen ha Vettel mondjuk második helyre szorul futam közben, az onnantól egy elég hülye kártyajáték. hát mit mondjak, elég jól sikerült a közös manőver: végül is nem előzte meg Vettelt :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"A dolga az lett volna, hogy feltartsa Hamiltont. Ezt elbaszta."
Nem. Ezt Vettel meg Verstappen baszta el. Ha te még ezt se látod, akkor valószínűleg az agyadban is kellene valami "korrekciós műtét", nem csak a szemedben :)
--
♙♘♗♖♕♔

Kár, hogy te is másról beszélsz, mint amit visszaidéztél. :)

--
trey @ gépház

Szerinted Kiminek az lett volna a dolga, hogy átugorjon a másik oldalra Hamilton elé, hogy feltarthassa a rajtnál? Vagy hogy?
♙♘♗♖♕♔

Az lett volna a dolga, hogy csökkenti a rizikóját annak, hogy Vettel kiesik. Ezt nem azzal lehet elérni, hogy full vizes pályán nekiáll versenyezi az első helyért, mikor pontosan tudta, hogy ezzel nekik van a legtöbb vesztenivalójuk.

--
trey @ gépház

Nem versenyzett o semennyit, fakepnel hagyta Verstappent a rajtnal.
______________________
Arnold Schwarzenegger movie quote of the day

"full vizes pályán nekiáll versenyezi az első helyért"

Mindig ezek a finom kis csúsztatások.
1. A vizes pályának semmilyen szerepe nem volt itt.
2. Verstappent rajtolta le a második helyért, mert az kicsit beragadt.

Biztos mondták neki a főnökök, hogy maradjon a rajtnál Verstappen mögött, nehogy megelőzze, mert az előzés nagyon veszélyes ám az autósportban. Még akár Vettel is kieshet, amilyen kis szeleburdi.
--
♙♘♗♖♕♔

nekem tetszett a roncsderbi, de jaja arrol amit irsz az jutott eszembe, hogy mi van ha Verstappen el sem tud indulni? Raikkonen ott allna mogotte amig el nem toljak, es mentes kozben is az o nyomvonalat koveti? :D

na mindegy, ha valasztani lehet nekem inkabb a roncsderbi, a Ferrari meg mehet a toszba meg mindig!

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nekem magyarázhatod a bizonyítványt, ami jelen esetben egy oltári bukta. Senki sem mondta, hogy azt mondták neki, hogy maradjon Verstappen mögött, de abban biztos lehetsz, hogy azt nem mondták neki, hogy úgy rajtoljon, hogy az első kanyarban mindkét autójuk kiessen. Adott esetben, biztos lehetsz benne, hogy Maranelloban jobbnak látták volna, ha Raikkonen fékez (még azon az áron is, hogy hátulról belemennek és kiesik), ugyanis akkor Vertappen kihúzódik Vettel elől és Vettel simán eljön az első helyen. A Ferrarinál az eredmény a fontos, nem az, hogy a nyugdíjas Raikkonen boldog-e.

--
trey @ gépház

Ne haragudj, de oltari hulyesegeket irogatsz most. Kimi fantasztikusan rajtolt, jobban mint Verstappen es Vettel, mi oka lett volna neki lassitani? Arra viszont nem szamitott, hogy Vettel mint a hulyegyerek rahuz Verstappenre, eselye sem volt a baleset megelozesere. Autoversenyzesrol beszelunk, nehogymar a pilotanak rajtnal epp az legyen a legfobb gondja, hogy hol vana csapattarsam es jajj, hogy tudok neki segiteni.
A rajt, tobb kameraallasbol: https://www.youtube.com/watch?v=U2T1_VrTcoo
______________________
Arnold Schwarzenegger movie quote of the day

Autóversenyzésről beszélünk, csak hogy egy rajt akkor jó, ha el is tudsz fordulni. Az kevés, hogy a második előtt vagy fél autóval. Nem volt az övé a pozíció, így azt kell mondani, hogy túl optimista volt és az nem jött be.

Az intelligens autóversenyző azt is tudja, hogy mikor kell elvenni, vagy fékezni. Az eredmény ismert.

--
trey @ gépház

Velem eggyutt paran beleszaladtunk abba a hibaba, hogy megprobaltunk meggyozni, talan most nincs igazad. Ki agilisebben, ki eszervekkel. Van par dolog az eletben ami egyszeruen nem megy, ezt hozzacsapom a tobbihez.

"Nem volt az övé a pozíció"
Hány ilyen hülyeséget tudsz még mondani?
--
♙♘♗♖♕♔

Ha az övé lett volna, nem minősítették volna a steward-ok versenybalesetnek. De annak minősítették.

--
trey @ gépház

Nekem mutogathatod a képeket, a döntés megszületett. Ha úgy ítélik, hogy övé a pozíció tisztán, akkor Verstappent meg kellett volna büntetni. Nem tették.

A képen pontosan látszik, hogy mindkét Ferrari orra Verstappen felé áll. Raikkonen elkezdte befele húzni, nem egyenesen ment. Vagyis pontosan tudta, ha nem kezd befele húzódni, akkor nem lesz abból kanyarbevétel. Korán kezdte meg a befele húzódást.

Azért lett "senki sem hibás", mert ez így lett a Ferrari-nak a legjobb, a F1 testületnek a legegyszerűbb. Vertappen nem osztja ezt a véleményt.

--
trey @ gépház

Egész pontosan Raikonnen megy párhuzamosan a pálya szélével, Verstappen enyhébben, Vettel meg meredekebben húz felé. Sok mindent lehet ebbe belemagyarázni, de azért (jelen esetben) a Raikonnen fikkantás elég meredek. Szerintem Verstappen szimplán bealudt, Raikonnen elment mellette, Vettel meg elkezdte védeni a pozícióját f@sz módon és zárta le a helyet Verstappen előtt, az meg hülye nyomi lévén befosott és belehúzta Raikonnenbe (lehet észre se vette hogy olyan közel van hozzá, mert Vettelt figyelte, mit tudom én), aki ettől keresztbe állt és tarolt.

Raikkonen és a fal közt a képen negyed fél autónyi hely van. A szabályok szerint helyet kell adni. Mindhárman a pozícióért voltak csatában. Egyértelmű, hogy a két Ferrari nem adott elég helyet Verstappennek. A holland is erre hivatkozott és igaza van. Azon meg senki sem csodálkozik, hogy az "F1 vezetés kedvence" csapatnak ekkora betli után nem osztottak ki még egy büntetést pluszban. Nem is vártam mást.

Egyébként "tényleg" nem ment Verstappen elé... Jah. Mutatok neked én is képet:

https://flic.kr/p/YS3qUc

Kockázd ki a videót fenti nézetben és nézd meg honnan jött, mit akart:

https://www.youtube.com/watch?v=U2T1_VrTcoo

--
trey @ gépház

.

Nézd már végig a videót. Ez a kép azelőtt készült, hogy összeértek volna.

--
trey @ gépház

Ezert is pontoztam :)

Sz@r flickeren nem sokat látok mobilon, de ha jobb hátulján megloknek akkor az elejevel jobbra fordulsz. Helyet kell adni, ja. Csak itt inkább a nem kell oldalba verni a másikat szabály van. Verstappen meg persze, hogy hárít, maszatol. Nem néztem utána, de mintha idén többször esett volna ki, mint befejezte a versenyt. Érdekes hogy ha raikonnen fika van, akkor perdonto számodra egy rookie szava. Amúgy igen, lehetne felelősséget megallapitani, szankciozni, csak az nem raikonnené volna most. De hát a mocsok Ferrari az mindig is mocsok Ferrari marad ;)

Annyira szeretem, hogy tények ismerete nélkül kommenteltek. A kép az összeérés ELŐTT készült.

--
trey @ gépház

Nem így látom. Nem akkor van az osszeeres amikor látod a füstöt meg szikrát. Azok is (mint az iranyvaltozas) következményei az osszeeresnek. De mindegy is,inkabb elfogadom, hogy ez a véleményed, és tartom, hogy az téves.

Ja, az baj ha nem látod a nyilvánvalót.

https://www.autosport.com/f1/news/131910/verstappen-no-vettel-apology-for-crash

Verstappen apja elfogult tudom:

"If you look at the images, Raikkonen comes to the right and steers in," Verstappen Sr told Autosport."

--
trey @ gépház

"Egyértelmű, hogy a két Ferrari nem adott elég helyet Verstappennek. A holland is erre hivatkozott és igaza van."
Már megint csúsztatsz. Verstappen sehol nem hibáztatta Kimit. Csak Vettelt.

When asked by TV crews who was to blame for the crash, Verstappen said: "Mainly Sebastian. He started squeezing me, maybe he didn't see Kimi on the left.

"That's not an excuse - if you're fighting for the world championship, you shouldn't take those risks to squeeze someone that much.

"What does he expect? When you're fighting for a world championship you shouldn't do that. It was not very clever.

"I don't think it was a racing incident. At the end of the day, they take in total three cars out."

Verstappen said he tried to avoid the incident, but there was nothing he could do.

"I tried to back out of it because I could see it coming, but the rear tyres are wider than the front so I couldn't back out of it anymore," he added.

"I was in the middle without doing anything wrong, I was just trying to have a clean start.

"I'm happy that not only I retired, but all three of us, so we all have a bit of pain.

"If I make a mistake myself and go off, that's a different story.

"I could see Kimi had a great start so I tried not to defend that as it's a long race but after 200 metres everything was done."

Raikkonen added: "I don't think I could have done anything to change the end result apart from doing a bad start and not being there.

--
♙♘♗♖♕♔

O, rly?

“I think both of the Ferraris misjudged how much space they have to leave on the track,” Verstappen told the media after the race. “I couldn’t move because they started to squeeze me between their tyres so you cannot back out.”

“And then we had the crash. I understand that Kimi was going for a good start and he was going for the inside line. But he started to squeeze me to the right and Sebastian came quite aggressively to the left.”

“I don’t understand, when you’re fighting for the championship and then try to be that aggressive at the start when Lewis [Hamilton] is behind you, quite comfortably, it’s not I think the smartest move to do.”

“At the end of the day I’m happy that three of us retired and it’s not only me.”

http://www.f1fanatic.co.uk/2017/09/17/vettel-verstappen-raikkonen-cleared-crash/

Kérlek hagyd ezt a csúsztatós dolgot, én sem gyanúsítottalak semmivel. Próbálj meg uralkodni magadon.

--
trey @ gépház

Elnézést, ezt valóban nem olvastam még.
Ettől még amit Verstappen mond, az konkrétan hülyeség. Ő húzott be a rajtnál jobbra (a közép felé), ezzel utat nyitva Kiminek, aki simán elment mellette. Ezt ő is elismerte. Azt meg hogy "he started to squeeze me to the right" minden kamera felvétel egyértelműen cáfolja. Pont Verstappen kezdett el balra húzni, miután Kimi már előrébb volt nála.

https://www.youtube.com/watch?v=U2T1_VrTcoo 1-2 és 3-4 mp.
--
♙♘♗♖♕♔

Verstappen kameráján az látszik, hogy nem látszik semmi. Konkrétan a becsapódásig Kimi sehol nincs a képen.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Izé.

Nem láttam a versenyt, de mindenhol azt írják, hogy Raikkönen egyenesen ment, és Vettel húzódott kifelé, aki valószínűleg nem tudta, hogy ketten vannak mellette és feltételezte, hogy Verstappen tudja követni az ő mozgását.

Írják. Ott vannak a képek és videók. Mi lenne, ha megnéznéd? Feljebb linkeltem be.

--
trey @ gépház

Videót nem nézek, a képek alapján nem tudom eldönteni.

Szerintem egy olyan szerencsétlen versenybaleset volt, amiben a Ferrarit nem kéne megbüntetni, mert maga a dupla nulla egy elég nagy büntetés nekik.

Egyrészt Vettel nem hiszem hogy látta Raikkönent, amit Hamilton is megerősít:

"Often, when you look at my last start at Monza, when you pull away, you can’t actually see the guy who’s in second place," Hamilton said.

Ha hibáztatni kell valakit szerintem Raikkönent kéne, hogy nem húzódott ki teljesen a pálya szélére. Szerintem amúgy neki nem kellett volna ilyet bepróbálnia a Ferrari legerősebb pályáján, kiszámíthatatlan körülmények között, egy időzített bomba Verstappen mellett.

Jah, mert aztan egy autoval odebb latod, hogy ki huz epp rad, nem? Raikonnenek is ez lett volna a dolga, atlatni Verstappenen es eszrevenni az orulten balra huzo Vettelt?!
______________________
Arnold Schwarzenegger movie quote of the day