Téli gumis hősök

 ( trey | 2017. április 19., szerda - 19:55 )

Igaz, hogy nagy részük télen téli gumival _sem_ tud vezetni, na de most, hogy megérkezett a rossz idő ezekre a switcherekre, akik természetesen naptárból állnak át nyári gumira (és már átálltak természetesen, mert ők tudják mikor kell), cefet világot okoznak. :/

Áprilisban 3 fok?
Hópihe a műszerfaloooon?!?

A TV sípolja, hogy "jaj, mind meghalunk". A közlekedési szakértő - aki valószínűleg már szintén váltott - most érdekes módon arról beszél, hogy nem kell beronyózni, mert most azért ez nem olyan. Persze, most a "7 fok alatt ..." mantra nem olyan.

Áprilisban 3 fok?
3 foook április közepééén?!?!

Szóval gumihelyzet van, emberek!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nekem még a téli van fent, de ismerősi/rokoni körben már mindenki lecserélte…

--------------
„If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Az megvan, hogy az a 7 fok celsius az ugy jott hasrautesre ?
Mert az atlaghomerseklet es taljmenti fagy es levego homersekletenek megertese tul nehez az atlag parasztnak. Erre talaltak ki ezt a 7 fokot, mert ha mondunk valamit es sokan ugyanazt mondjuk, akkor az igaz lesz.

Esoben meg a teli ugyis szarabb.

Hiszti keltes ez, meg figyelemeltereles. Hirtelen senkit nem erdekelt a tuntetes, soros, ceu meg a tobbi szar.

Jovoheten mar megint 20 fok lesz ugyis...

Idojaras azert is jo, mert senki nem tud ellene tenni, vagy az nem publikus, de ez mar megint mas tema, de legalabb lehet ra panaszkodni.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

"Az megvan, hogy az a 7 fok celsius az ugy jott hasrautesre ?"

:D

"Esoben meg a teli ugyis szarabb."

:D

"Hirtelen senkit nem erdekelt a tuntetes, soros, ceu meg a tobbi szar."

:D Ilyenek az emberek. Tüntetni is csak jó időben jó buli.

"Jovoheten mar megint 20 fok lesz ugyis..."

\o/

--
trey @ gépház

az megvan, hogy az a 7 fok mint határeset, kapcsolódik az aszfalt hőmérsékletéhez?

hasraütés helyett a helyszínelő rendőr megállapításai alapján abszolválták egyes balesetek érintettjei, hogy a téli gumi 30 fokban pl 3 méter hosszan kenődött -a nyárihoz képest- egy vészfékezésnél, valamint többen már nyugtázták, hogy nyári gumival a hideg, ám nem jeges aszfalton, -10 fokban, a kívánt megállási helytől mintegy 6 méterrel arrébb sikerült megállni.
illetve az érintettek egy része, ugyanis egyes érintettek -többségében puhatestű gyalogos/kerékpáros- a helyszínen életét vesztette.

persze mindkét esetre igaz -kivételek nélkül-, hogy nem minden a gumi kérdése, ugyanis van egy idevágó gumiszabály a kreszben: gépjárművével nem az út- látási- és időjárási viszonyoknak megfelelően közlekedett.

(a szabályozásoknak megfelelő minőségű/profilmélységű/állapotú M+S gumival meg a megfontolt, értelmes közlekedéssel átvészelhető az egész év)

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Flottás / lízing kocsiknál megüzeni hírlevélben a lízingcég h. ettől- eddig van gumicsere, oszt ha később mész 1-2 héttel mert te jobban tudod, akkor az bünti amit köv. hónapban majd kiszámláz (eleve melyik jövőlátó mondta biztosra mondjuk 2 hete h. ma meg holnap esni fog a hó? Hétfőn meg tegnap már lehetett tudni, de a gumishoz 2 hétre előre várólista volt egész pesten minden telephelyen). Jó, 2013-ban mikor márc15-én beállt az M1 a hó miatt, akkor kitolta a lízingcég is a határidőt azonnal.

Mindegy, szóval lehet hülyének nézni az embereket, de itt pesten az új kocsikon szinte mindig vmi lízingcéges rendszámtáblatartót látok, és hát van belőlük bőven.
--

Milyen lizing cég ez? Nekem lízingelt azutóm van, de nekem még sosem küldtek semmit. Pic vagy nem történt meg! :D

"itt pesten az új kocsikon szinte mindig vmi lízingcéges rendszámtáblatartót látok,"

Az milyen?

--
trey @ gépház

a táblát tartó műanyag kereten lévő reklámfelirat. amelyiket a "lekaparod öcsém vagy nem kell az autód" beszólással szoktunk illetni.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Huh, kemények vagytok. Nekem Porsche Győr felirat van rajta, az volt az előzőn is. Az előző kp. volt fizetve, a mostani meg a viccszintű kamatok miatt inkább lízing. Szerintem ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy lízingelt vagy sem. Ott az A6-os Audira is ezt teszik.

Ez is reklám? Mert mondjuk én inkább ezzel járok, mint a félig lemállott krómos műanyaggal. :D

--
trey @ gépház

Mondjuk a Porsche Győr reklámozhatja magát akár arannyal vert táblán is, a szervizük egy rakás sz@r.

Hát, nem tudom. Mert én nem oda hordom, oda csak vásárolni járok ;)

BTW: te hova vinnéd a garanciális autót?

--
trey @ gépház

Amíg garanciális, sok választása nincs az embernek sajnos. Vissza is élnek vele. Mondjuk én nem vagyok érintett, holott egy öregebb konszern autóm van, de nem vinném oda. A céges kocsikat hordjuk oda, volt pár érdekes esetünk velük, ill. más forrásból is halottam már.

*szerk.: ilyen futással talán nem kell sűrűn látogatnod őket ;)

Velük szembe, a Skodába viszem. Az első olajcserét is ott csináltattam. 13 évig oda hordtam a Skodámat.

Az is Porsche Hungária. Az olajat ott is le tudják cserélni. Más meg mi lenne egy ennyi idős autón? :) Az első műszaki is több mint két év még. :D

--
trey @ gépház

Mielőtt a számlát kifizetnéd az olajcsere után, a nívópálcát azért húzd ki ;) Láttam már éjjeliőrt nappal meghalni :D
Amúgy szép a verda, így ~11.000 km után tapasztalatok?

Ki szoktam :)

Az autó szépen működik. Első olajcsere 2 évnél vagy 35 ezernél van előírva, de egy év után 8 ezer körül kicseréltettem. Akkor volt egy kötelező firmware upgrade is az autón (gyár által elrendelt), ami nem a vezérlést, hanem az egyéb kölöncöt érintette.

Ezen kívül semmi. 10 ezerig óvatosban mentem vele, most már azért néha megkínálom.

A 17 colos felnire húzott 215/40-es abroncsokkal faszán tapad a kanyarokban. A majdnem 100 LE pedig elég kellemes ilyen kis autó esetén.

Szóval eddig elégedett vagyok.

--
trey @ gépház

Csak egy tipp:
Fater inkább áthordja a szlovák skoda szervízekbe, sokkal korrektebb árak vannak, és nincs a szokásos hazai lehúzás/átb@szás. Még üzemanyagköltséggel is kevesebből kijön, mintha magyar márkaszervízbe vinné.

VW-t is fogadnak? Melyik városba?

--
trey @ gépház

Megkérdezem a várost, de szerintem VW-t is fogadnak.

I sent an e-mail to your gmail account.

Megkaptam, kösz!

--
trey @ gépház

Kérdezz meg egy olajdoktort !

Ha nem mozdítod az autót, akkor is évente kell cserélni az olajat.
Természetesen a gyár hosszú kilométer intervallumot mond, mert neki érdeke, hogy mielőbb elkopjon a motor.
Dízelnél mindenképpen javasolt a 10.000 km-enkénti csere (a korom miatt), benzinesnél sem árt.

"Kérdezz meg egy olajdoktort !"

Miről?

--
trey @ gépház

Öööö... lófaszt.

Ha sokat használod erős igénybevétellel, akkor még az évente is túl ritka, ha viszont kímélő üzemmódban használod, akkor meg még a 30.000/2év után is jó állapotú lesz a leengedett olaj. Csak ezt nem feltétlenül tudod eldönteni.

Erős igénybevétel: sok ciklus, rövid utak, amikor nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motorolaj, nagyobb fordulatszám mellett.

Kímélő üzemmód: kevés ciklus, hosszú utak, szigorúan üzemmeleg olaj mellett taposva.

Tehát ha minden hónapban egyszer kiautózol Frankfurtba meg vissza, tempomat 130, az kb. 25 ezer km/év, és valószínűleg még 50.000 km után is sokkal jobb állapotú lesz az olaj, mint ha minden nap 2-3 óránként autózol 5 km-t, mondjuk fel a Szabadság-hegyre, meg vissza, és így beleraksz mondjuk 8 ezer km-t egy év alatt.

Megnézném azt a beszélgetést, amikor hozzád vágják a nullkilométeres céges autó kulcsát, te meg a "ha nem adtok jelöletlen rendszámtábla-tartót, akkor nem kell a sz*rotok" felkiáltással visszaadod. :D

De tényleg, HÁROMSZÁZ FORINTÉRT rendelhetsz egy újat a netről.

Ha hozzám vágnák a céges kocsi kulcsát, ugyanazzal a mozdulattal dobnám vissza. Nem fizetnek annyit, hogy a cég csicskája legyek. Meg kéne tanulnia az embereknek, hogy a céges mobil, céges kocsi nem kiváltság, hanem póráz, hogy akkor és úgy rángathassanak, ahogy akarnak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szabályozás kérdése. Ha korlátozás nélkül, heti 7x24 rendelkezére állást várnak el, akkor annak az elnevezése heti 128 óra készenlét, ennek megfelelő díjazással, havi legfeljebb 168 órában maximálva a készenlétben illetve igénybe vétele esetén túlórával töltött időt. Ami ezen túl megy, arra én is azt mondom, hogy lufuszt.
Persze, dolgoztam olyan helyen, ahol ketten vittük a 7x24-et, de az ilyen szopórollerről marhára gyorsan le kell szállni, mert az egészség vagy épp a család romba döntése nem éri meg...

Tipikus magyar cégnél ez úgy néz ki, hogy van n+1 telephely és arra n-2 rendszergazda. A cég nem akar ügyeleti díjat fizetni és nem akar extra embert felvenni. Ehelyett a jó munkája jutalmául a rendszergizda kap magán célra használható céges kocsit és telefont, azzal a kitétellel, hogy néha be kell ugornia ha gebasz van. És még örül is az idióta seggfej. Mert a magyar olyan, hogy nem csak felszáll a szopórollerre, de még tátott szájjal rá is ugrik a vonóhorgára, ha picit tud villogni a szomszédok előtt.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Sajnos így van, bár az életkor, meg a család növekedésének előrehaladtával azért igyekszik leszállni róla, mert rájön, hogy annyira mégsem jó.
Mondjuk nekem magán célra használható céges kocsi eddig nem volt a hátsóm alatt, és bár néha ott volt bennem a "de jó lenne" érzés, utólag visszagondolva francnak kellett volna...

> póráz, hogy akkor és úgy rángathassanak, ahogy akarnak

Ezzel azért erősen vitatkoznék. Napközben simán meglátogatok 3-4 ügyfelet is, ha kell, és ez baromira nem lenne praktikus BKV-val. (Főleg, ha mondjuk az egyik vidéken van, vagy ha ki kell vinnem néhány demó device-t.) Ebből viszont nem következik az, hogy túlórázni is kellene.

Egyébként nem kötelező semmit elfogadni, van olyan kolléga, aki direkt nem kért autót, és inkább BKV-zik / taxizik.

Nem a céges autóval és annak használatával van a probléma, mert ezek természetes részei egy cég működésének. Én is használom a munkahelyem kocsijait ha menni kell valahová. A "jutalomként" osztogatott, magáncélra is használható céges kocsikkal van a gond. Mert ezek mögött, legtöbbször orbitális szopatások lapulnak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Persze, a céges kocsi elsősorban munkaeszköz, de adott feladatkör mellett inkább azt választom, minthogy etessem a hiénát. Mármint a taxis fajtát, nem téged. :)

legközelebb benézek hozzátok is egy állásinterview-ra, biztos tudok mással is mosolyt csalni a képetekre :)

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Hát gyere. :)

ALD, Businesslease stb. nagyobb céges flottáknál a lízing szerződésben benne van a kötelező gumicsere, amire negyedéves hírlevélben mondják meg az időintervallumot.
--

Vivaldi és helyesen megválasztott sebesség.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

12 éves az autóm, azóta faternál a pincében van a téli gumim.
Nekem már az lenne furcsa ha télen nem nyári gumival közlekednék :)

Ha meg nem cseréli át valaki, akkor meg az a baj - csúszkálnak a forró aszfalton az olvadó gumijaikon - írnád. Folyton úgy írsz, hogy mindenki más hülye mert te jobban tudod. Nekem mondjuk mindegy, én csak akkor ülök autóba ha szép idő van. Ilyen szutyokban nyilván ki se dugom az orrom.

Fogalmad sincs arról, hogy mit miért írok, ez tisztán látszik.

"Nekem mondjuk mindegy, én csak akkor ülök autóba ha szép idő van. Ilyen szutyokban nyilván ki se dugom az orrom."

Ja, hogy kibicelsz. Azt lehet, de tudod mit szoktak a kártyában mondani? Kibicnek kuss! :D

--
trey @ gépház

Mostanában tanultad a kibic szót? Nagyon tetszik, úgy látom. amúgy még jó hogy te mindenben toppon vagy. Kapuzárási pánikod van?

Nyugodtan olvasgass másfelé, ha nem érdekel a véleményem.

Valószínűleg most tanultam a "kibic" szót, végül is csak gyerekkorom óta kártyázok. Hozzád hasonló újoncoknak: a korábbi blogbejegyzéseim közt jó pár texas hold'em parti beszámolóját olvashatod.

Ja, abban _is_ jó voltam. Kaput meg minden nap bezárom. Utálom ha a szél baszkodja.

A témához esetleg valami? Offban "jó" vagy (nem).

--
trey @ gépház

:D

Ok, benéztem.

Az utóbbi évek időjárása alapján azon sem lepődnék meg, hogyha valamelyik júniusban leugrana az égből pár centi hó. Akkor aztán lehetne szidni a naptár alapján switchereket! :)

Ezért kell megtanulni vezetni bármilyen gumival.

--
trey @ gépház

Mert tanulással nő a tapadás és csökken a féktávolság.

--
"Everybody has a testing environment. Some people are lucky enough to have a totally separate environment to run production in."

Az ugyan nem, de B tervnek nem rossz, ha tudsz reagálni a váratlan eseményekre.

Az mond valamit, hogy "vezetéstechnikai pálya", "vezetéstechnikai tréning"?

Mert ugye ezt oktatják is. Hogyan reagálj, hogyan kerüld el, vagy ha elkerülhetetlen, hogy válaszd tudatosan a legkisebb rosszt.

Ez főként motorosoknál nagyon jó, de autósoknak is nagy segítség lenne, ha éreznék a seggükkel, ha el akar indulni vagy elindul alattuk a kocsi fara, hogy ilyenkor zsigerből jönne az ellenkormányzás és a tudnák, hogy ilyenkor sosem a fék a megoldás stb.

Annyi mindent lehet ilyen helyeken tanulni, hogy csuda. Akinek pedig nincs ennyi pénze, javaslom a gokartot. Ott is nagyon szépen lehet viszonylag olcsón és biztonságosan gyakorolni az ellenkormányzást.

Vagy motorosoknál, hogy ha nem lehet elkerülni az ütközést, akkor hogyan kell magadtól irányítottan esni, csúsztatni a motort, majd elengedni. Fura, mert a sokan azért döglenek meg, mert a fejükre esik a 200-300 kilós motor. Oktatják, hogy mikor kell a motort elengedni, hogy minél messzebb kell tőle kerülni stb.

--
trey @ gépház

Kétszer voltam ilyen tréningen. Az elméleti okítás alatt az asszisztensek végignézik az autók gumijait és akié szar, annak megmondják, hogy szar és miért nem való oda. Mert a megfelelő vezetői tudás nem a műszaki tartalom helyett van, hanem mellette.

Aztán meg azt is tanítják ott, hogy mennyire fontos télen téli gumit használni, mennyivel nő a féktávolság a nem megfelelő gumival.
Úgyhogy igen, mond valamit. És neked? Csak a kanyargás meg a csúszkálás?

--
"Everybody has a testing environment. Some people are lucky enough to have a totally separate environment to run production in."

És azt nem mondták, hogy mit csinálj, ha április közepén leesik a hó, a téli gumi pedig a már rég nincs fenn?

--
trey @ gépház

Erre nagyon egyszerű válasz van: letámasztod a kocsit, és felszállsz a BMV-re, legközelebb meg tanulsz a saját károdon :D

Értem. És ha munkaeszköz az autó, határidős meló esetén a rackes szervert felpókolod a hátadra és elnézést kérsz a tömegben, ha meglöksz vele valakit.

--
trey @ gépház

Akkor te vagy a kivétel, de attól még akinek nem muß, az ne autókázzon. Nem, az "esernyő/nagykabát helyett" az nem ok.

Helyes. A blogbejegyzés (és az elmúlt napok híradásai) arról szól, hogy az istenbarmai csak megpróbálják tapasztalat nélkül. Nem kéne...

--
trey @ gépház

Akinek munkaeszköz az autó, az remélhetőleg megtanult vele dolgozni. A vez.tech.tréningen is mondták, hogy nagycégek is küldik az autót munkaeszköznek használó dolgozóikat, mert jobban megéri az oktatást fizetni, mint az önrészt.
Egyébként abban teljesen igazad van, hogy kötelezővé kéne tenni legalább egy fél napos tréninget minden frissjogsisnak. Is.

--
"Everybody has a testing environment. Some people are lucky enough to have a totally separate environment to run production in."

Hát pont ugyanazt, mint amikor pl. egy burkolat nélküli úton megközelíthető vadászházba kéne kivinni valamit az esős évszak közepén, és csak egy mezei személyautód van: szerzel egy olyan járművet, ami az adott körülmények között alkalmas a feladatra, vagy megvárod, míg kiszárad a sáros út.

Azért egy nem nyeretlen kétéves vezetőnek illik felismernie, hogy mik azok a helyzetek, amiket nem fog tudni biztonságosan abszolválni (vagy a tudása vagy a rendelkezésre álló technika miatt). Ha előre nem is készült fel, legalább odáig el kell jutni, hogy nem indul neki, ha látja, hogy nem fog a céljához eljutni.

Azt azért vegyük figyelembe, hogy sok esetben a nyeretlen kétéves friss jogsis alatt olyan technika guril 4 keréken, ami bizony hamis biztonságérzetbe ringatja. Egyik ismerős fia így tekeredett fel egy fára apuci ezernyi hárombetűs biztonsági extrákkal ellátott bmwjével. Túlélte ugyan, de azóta nem mer vezetni.
Mondjuk ilyenbe belecsúsznak sokszor tapasztalt sofőrök is. Például amikor Swift után alájuk kerül egy kicsit nagyobb teljesítményű autó.

Szoval a nyari gumisok megint feltartjak a forgalmat havas viszonyok kozt. Remek.

Nem, te ezt félreértetted. A féldüddő téli gumisok nincsenek hozzászokva egy kis esőhöz és most, hogy váltottak már nyárira esnek-kelnek.

Akik télen is nyárival járnak, azoknak ez meg se kottyan.

--
trey @ gépház

Tudom, hogy a nyári guminak vagy híve télen is, de ez nettó faszság. Nem hiszem, hogy vezetési képességektől függ, hogy mikor ki milyen évszakban milyen gumit használ. A nyári guminak jobb a tapadása nyáron a télinek meg télen, ez egy teljesen objektív, számokkal mérhető dolog. Persze, a mai modern autók belülről sokkal nagyobb biztonság és stabilitás érzetet adnak mint amilyenek valójában. Tehát egy mezei fittipaldi gondolhatja magáról, hogy ő teljesen képes uralni a nyári gumival szerelt gépjárművét havas jeges úton mínusz 8 fokban, de nem biztos, hogy ez a tapadás amit ő a kormány mögött szubjektíven érez, meg van valójában is.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

1982-ben 6 éves voltam amikor megkaptuk a Merkúrtól az első autónkat. Szép fehér Zsigulit 1100-es vagy 1200-es motorral.
Akkoriban még kicsit keményebb telek voltak, téligumiról még hallani sem hallott senki. Volt 1 fajta és kész. Télen hóban ment is a csomagtartóba 2-3 zsák cement + hólánc.
Akkor is lehetett közlekedni, nem kellett téli gumi. Nagyanyámékhoz hóban fagyban mentünk állandóan vasárnapi ebédre, keresztül a pilisen. Volt, hogy tolni kellett, de az manapság is előfordul néha egyesekkel.
Mondjuk az autók száma az utakon akkoriban még elenyésző töredéke volt a mostaninak.

Ezt szinte egy az egyben leírhattam volna én is. Volt nekünk is Ladánk + csomagtartóban 3 zsák. Mi is így közlekedtünk télen (hólánc kivételével)

De tudod 82-ben náluk telefon csak a falu központjában volt (de akkor lehet még ott sem) mégis mennyivel jobb volt oda felmenni és onnan telefonálni, mint manapság, hogy csak előhúzom a mobilt és felhívok vele bárkit bárhonnan. Régi szép idők... régenmindenjobbvolt....

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Félre ne érts, nem a téligumi ellen beszélek, de meg lehet élni anélkül is.
Régen sem volt minden jobb, inkább másabb, meg ugye csak a szép emlékek maradnak meg.
Én nem idehaza tanultam vezetni, hanem az alatt a 3 év alatt amikor kint éltem olaszországban. Pontosabban jogsimat itt szereztem, de kint kezdtem el aktívan használni napi szinten. Az egyik olasz ismerőssel ( évek óta itt él már, magyar felesége van + 3 gyerek ) jártam sokat gyakorolni. Róla annyit kell tudni, az apja többszörös olasz ralibajnok, ő pedig olasz és magyar bajnoki címet is szerzett profi gokartban. Elvitt 2 héten keresztül nap mint nap Bormio-Livigno környékére, ahol direkt volt havas erdei tanpálya, kicsit leharcoltabb alfákkal meg temprákkal. Ott tanultam meg havas úton vezetni.
Közúton meg az olasz városokban. Firenze, Róma, Nápoly, satöbbi. Ha jártál már ezeken a helyeken autóval, akkor te is tudod, hogy nem egy leányálom bőrkötetben. 23 éve van jogsim, ezalatt az idő alatt levezettem már párszázezer kilométert balesetmentesen. Még koccanásos balesetem sem volt. Szerencsére.

Értem én. Télen egyértelműen a legjobb kombináció a téli gumi + jó sofőr a legrosszabb pedig a nyári gumi + rossz sofőr. Itt azon lehet vitatkozni, hogy melyik jobb a téli gumi + rossz sofőr vagy a nyári gumi + jó sofőr. Én úgy vagyok vele, hogy talán átlagos sofőr vagyok, vezettem autót télen nyári és téli gumival is és én egyértelműen éreztem, hogy bizony sokkal nagyobb biztonságban érzem magam téli gumival, mint nyárival. Nekem azt az évente kb. 8 ezer forintot amiért a felniket átcserélik teljesen megéri.

Egyébként mivel a kedvenc "helyem" Olaszország, rendszeresen ott nyaralunk tehát vezettem már párszor ott, igaz az északi részén Velence környékén ( a déli részen busszal jártunk párszor ) és javarészt autópályán, de azért először elég ijesztő volt a közlekedés de utána én azért már láttam benne rendszert és úgy gondolom nemcsak hozzá lehet szokni, hanem meg is lehet szeretni az ottani vezetést.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Ezeknek hiába meséled, tök mindegy. Az új trend tetszik. Most már jön az új tuti. Nem a nyáron nyári, télen téli, hanem a 4 évszakos / Mud+Snow! Az az igazi!

Ha igazán trendi akarsz lenni, akkor most ezzel nyomatod egész évben!

--
trey @ gépház

Most akartam írni, hogy kedvesem autójára ősszel ment fel 4 db négy-évszakos gumi, a 15 centis hóban simán felment a budai Istenhegyi úton reggel.
Szerintem megérte. Ráadásul annyiba fájt, mint 4 téligumi...

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Nem is tudtam, hogy abroncshipszter lennék. Pedig én már akkor is 4 évszakossal jártam, mikor nem is volt trendi.
Az igazat megvallva, a téli/nyári gumiváltáson és az épp rossz kotont abroncsot viselők miatt pampogóktól szimplán elvenném a jogsit. Ugyanis az ilyen ember alkalmatlan a gépjármű vezetésére. A vezetéshez hozzátartozik, hogy a közlekedésben az időjárási és forgalmi szituációnak megfelelően kell részt venni. Aki a forgalmi helyzet miatt pampog, hogy nem tud haladni, pedig az ő gumijai sokkal jobban tapadnak és még simán beleférne még n+1 km/h a sebeségbe, az alkalmatlan a közlekedésben való részvételre.
A legnagyobb probléma, hogy pár százalékos különbségek miatt a sofőrök a biztonság hamis illúziójába ringatják magukat, holott extrém időjárási körülmények között csakis egy biztos módszer létezik a balesetek elkerülésére: A kellően alacsony sebesség megválasztása.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ha majd te leszel ebben a kérdésben egyszer a jampi, akkor kezdd azzal, hogy meghatározod jogszabály szinten, hogy mikor mi a "jó". Amíg ilyen nincs, mindenki azt csinál, amit akar. Aki ezt vitatja, azzal szemben lehet bírósághoz fordulni.

--
trey @ gépház

Téves. Az "azt csinál, amit akar" persze valós, csak nem felel meg az "azt csinál, amit szabad"-nak. Ugyanis az út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedés explicit módon számokba foglalni, mondjuk úgy, hogy lehetne, de értelmes embernek nem kell, mert tudja, a többinek meg nem érdemes, mert amúgy is sz@rna rá.

Mellébeszélsz. Azt meg lehet határozni, hogy október 15-től március 15-ig kötelező a ilyen meg olyan gumi. Lásd szomszédok. De nincs.

Hogy jönnek ide a számok?

--
trey @ gépház

Ez messze nem az,amit én írtam - olvasd el újra.

Télen téli, nyáron nyári gumival járok.
Én ott szereztem rutint, ott szerettem meg a vezetést.
Délolaszország horror először egy külföldinek. Ha sárgára vált a lámpa elindul a sor. Nem egyesével szép komótosan, hanem a komplett sor. Aki nem indul el azt megtolják. Nincs olyan, hogy megállítjuk a forgalmat egy koccanás miatt, mindenki megy tovább némi mutogatás és anyázás után. Ne lepődj meg ha nem ott parkol az autód ahol hagytad, hanem pár méterrel odébb ( nem szabad sebességben hagyni, csak kézifék, hogy magától el ne guruljon), mert ha valaki parkolni akar és kell egy kis hely simán odébbtolja, hogy beférjen. A normálisabbja kézzel, a többi lökhárítóval.
Sötétedés után mindent amit a kreszről tudtál felejtsd is el, ők is azt teszik. Egyirányú utcában simán jönnek veled szemben, ha nem jön senki a pirosnál simán átmennek. Furcsamód mégsincs annyi baleset.
Első alkalommal Firenzében vezettem magamtól, főnök mondta, hozzam el a reptérről a magyar kolleginát. Igenám, csak át kellett volna menni vagyis inkább vágni egy 6 sávos forgalmas pályaszakaszon, hogy eljussak a reptér bejáratig. Nyilván nem mertem, inkább kóvályogtam vagy fél órát sima papírtérképpel, mire valahogy eljutottam a célig. GPS még nem volt akkoriban.
Szóval voltak kint érdekes sztorik, párszor azért igencsak leizzadtam.

Igen, meg kenderkötéllel és gyapjúzakóban is lehetett régen hegyet mászni.

--
"Everybody has a testing environment. Some people are lucky enough to have a totally separate environment to run production in."

Valóban. És lehet, hogy valaki ezt ügyesebben csinálná ebben, mint mondjuk te Helly Hansen-ben.

--
trey @ gépház

Igen, de ő is inkább felveszi a north face-t, mert minek azzal szopni amivel nem muszáj.

--
"Everybody has a testing environment. Some people are lucky enough to have a totally separate environment to run production in."

Nem, én arról beszéltem, hogy a téli gumi warriorokat meglepte az időjárás. Tőlem azzal jár mindenki, amivel akar, de könyörgöm, menjen el egy vezetéstechnikai pályára, ha életben akar maradni, ha április közepén meglepi az időjárás és a téli gumija már leszilikonozva áll a garázsában!

--
trey @ gépház

Persze, de az akkor is elmondható, amikor leesik az első hó és a nyári gumisok csúszkálnak össze-vissza. Azt hiszem a megfelelő vezetéstechnikai ismeretek és az időjárásnak megfelelő gumi a legjobb kombináció.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Persze. A legjobb kombináció:

- megfelelő vezetéstechnikai ismeretek
- megfelelő rutin
- jó reakciókészség
- jó látás és egészségi állapot
- józanság
- jó autó (ABS, elektronikus menetstabilizátor, kipörgésgátló stb.)
- jó autó műszaki állapot
- időjárásnak megfelelő gumi

Most tekints végig a hazai autóparkon és sofőrgárdán.

Szerinted az átlagautón ezekből hány hiányzik?

Szerinted hány téli gumi hívő szereltette már le a téli gumit és indult el a napokban nyárival? Ezeknek mit tudnál tanácsolni?

--
trey @ gépház

Én azt tanácsolnám, hogy aki úgy érzi, hogy ilyen időjárási körülmények között gondot okoz neki a vezetés az egyszerűen ne induljon útnak vagy használjon tömegközlekedést.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Már vagy 2-3 éve 4 évszakossal járok. Elegem lett a csereberéből sok km, huszon év autókázás után...