Pilot Road 2

 ( trey | 2014. április 25., péntek - 18:00 )

Mivel jön a műszaki, motorgumit kellett vennem. Először Michelin Pilot Road 4-ben gondolkodtam, de viszonylag olcsón - 69K / szett - volt akcióban a Pilot Road 2. Nem új fejlesztés, de bevált és kedvelt modell.

Pilot Road 2

Bevallom, tartottam attól, hogy valami beragadt, régi cuccot akarnak rám sózni, de a telefonban megnyugtattak, hogy szó sincs erről, még mindig gyártják ezeket a gumikat.

Pilot Road 2

És valóban, a gumin a "1114" jelölés azt jelenti, hogy 2014. 11. hetében gyártották. Már csak fel kell pattintatni és kezdődhet a szezon!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A hetekben én autógumit cserélek, amik már 8 éve rajt vannak a kocsin (télen is).
Felni csere is lesz, szóval az is kb. ennyiből jön majd ki.

8 ev utan autot kell lecserelni, nem a gumit.

Te gepeddel sem utaznek az biztos.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

És nem egy szlalom verseny is megkoptatta már :D
Nem tudom miből van az a gumi, de ahhoz képest fasza állapotban van.

Új autó nem lesz, de ez kap egy alapos tuningot, ami többek között a felnit is érinti. Arra viszont nem lehet felpattintani ezeket a gumikat, így ebből kell az új :)

ez a fasza állapot csak látszólagos. nyilván tudod, hogy néhány komolyabb kanyar után már simán bedobja az unalmast. vagy azt, hogy az eredeti paramétereihez képest mit tud akár csak négy évnyi teljes állás (0 futott km) után egy tetszőlege abroncs. vagy mit művel vele a nyári tűző nap fáradt állapotában.

nem fikázásból írom, de én sem ülnék így az autódba. de ahogyan azt majd megtudod, te magad sem fogod betenni így pl. a gyerekedet. nem akarok észt osztani, csak barátilag intelek óvatosságra: egy régen látott ismerősöm feje a homlokától az álláig van összevarrva: elég komoly látvány, nem is sokon múlt az élete. dehát' régi szar lelakott puklis gumival még elmegy az autó ugyebár. kivéve ha becsavar a szembeni sávon át az árokba egy csinos defekt. a féktávról ilyesmiről nem is beszélnék, gondolom vágod.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Volt Trey előző motorgumis posztjában szó arról hogy ezek a motorgumik közelsem akkora terheléseket kell hogy elviseljenek mint egy átlagos autó abroncs. De mondjuk 70-ből 4 gumi+felni....khhmm....márka, minőseg?!

most egyből 8 évest vesz

50-ből már egész jó gumit lehet venni. Nem michelint, csak mondjuk hankookot. 20-ból meg használtan kijön a felni.

ha ez igy merettol fuggetlen feletek :) akkor hozhatnal 17-es virslibol negyet, adok meg 20e Ft borravalot is ahhaha. btw a hankook akkora es olyan brand lett, hogy mar nem kell sokat aludni, hogy akar a michelin is a koreaiakat lesse. elobb-utobb ez arkepzesben is erzodni fog sajnos, fogadni mernek ra.

bar lehet csak azert latom igy, mert en michelinnel tobbszor szivtam akar ceges auton is + hankookot vettem/veszek mivel ezt meg sokaknal lattam, hogy eleg jo. szerencsere en is az utobbit tapasztalom, de kell meg egy kis ido, hogy a teljes eletet megiteljem.

ui a fentebbi 8 ev kicsit kemenyebben hangzik a kelletenel o.O

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Egyrészt a terhelés, másrészt a végsebesség (ahogy a képen látszik, ez 270 km/h-ra biztosan jó), harmadrészt ezek a gumik már nem egy, hanem többkomponensűek, így speciális gyártástechnológiát igényelnek.

A sima Pilot Road egykomponensű, azaz a gumi mindenhol egyforma keménységű. Ezzel több baj is van. Két ellentétes dolognak kell ezeknek az általános célú sport/túra gumiknak megfelelniük. Egyrészt jól kell tapadniuk, másrészt tartósnak kell lenniük. Ugye minél puhább a gumi, annál jobban tapad, viszont minél puhább, annál gyorsabban kopik.

Korábban mondtam már, hogy az átlag, egykomponensű sport/túra gumik kb. 7-10 ezer kilométert bírnak normális felhasználás mellett. Ez azért van, mert az egy komponensből jó tapadás mellett ennyit lehet kihozni.

A Pilot Road 2 ezzel szemben már 2 komponensű. Ugyebár a legtöbbet egyesen haladunk a motorral, azaz a gumi felső felületén levő sáv kopik a legjobban. Ezért a gumifejlesztők oda keményebb gumikeveréket használnak. Ezzel megelőzhető, hogy a sok egyenes haladás miatt a gumin egy vállrész alakuljon ki a kopásól és kanyarokban ez problémát okozzon.

Viszont kanyarokban kell a jó tapadás, ezért ezeknél a 2CT gumiknál az oldalfal puhább gumikeverékből készül. Ráadásul az első és hátsó gumin sem egyforma a két zóna keménysége. Szintén az eltérő terhelések miatt. Ez megbonyolítja a gyártást, így nyilván ezek is növeli az árukat.

Míg az egykomponensű Pilot Road szettje (ha éppen lehet kapni, de nem lehet) "csak" 54-56 ezer, addig a 2CT-s Pilot Road 2 már 69 ezer / szett.

Persze ez megnöveli az élettartamukat is.

--
trey @ gépház

azert ez nem volt olyan hu de nagyon olcso (bar nagyon draga sem)
en 65 korul kaptam a BT023-at

Nem írtam sehol, hogy olcsó volt. :) Azt írtam, hogy viszonylag olcsó. Az eredetileg tervezett Pilot Road 4-hez képest olcsóbb, ami 80-90 ezer lett volna.

A BT023 (egyébként a gyári könyv szerint a motoromra BT020 való) keménységére szoktak panaszkodni.

Olvastam egy csomó külföldi oldalt BT023 vs. Pilot Road 2 témakörben és gyakorlatilag mindenhol a PR2-t javasolták. Ezzel nem akarom a kedved elvenni, lehet, hogy csak azért, mert a Michelin terméke elterjedtebb.

De mindenkinek más fekszik, szóval kíváncsi leszek, hogy milyen tapasztalataid lesznek vele.

--
trey @ gépház

a Z6 utan kimondottan puha :D
egyebkent baromi jo gumi, meglepoen jol tapad, es a Z6-tal ellentetben meg hidegen is egesz jol hasznalhato
nekem is a PR3 volt a masik alternativa, de a szerelom szerint az hajlamos az elso gumin erdekes kopasnyomokat produkalni (amugy arban az is ennyi lett volna)
a Contirol szinte csak rosszat hallottam, szoval az szoba sem kerult :)

arra leszek kivancsi hogy mennyit bir, a Z6 kegyetlen sokaig fent volt (tobb mint 20ezer km), nekem meg az evente 12-15000 motoros kilometer miatt ez azert eleg fontos szempont

Total laikuskent kerdezem: mi az oka annak, hogy - legalabbis latszolag - a ket gumi nem egyforma szeles? Ami motorokat eddig volt szerencsem latni, ott latszolag egyformak voltak.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

szerintem a motorok legalabb 95%-an komoly kulonbseg van az elso es a hatso gumi szelessege kozott
az ok pedig egyszeru, ugyanaz mint pl. a forma-1-es autoknal: a motorkerekpar hatsokerek-meghajtasu :)
kell a szeles kerek hogy a 100-200 loerot at tudd vinni az utra az alig 250-300 kilos motor+motoros 'csomag' alatt
elore nem kell, az ugye nem hajtott kerek
a fentiekbol kovetkezoen altalanossagban igaz, hogy minel erosebb egy motor, annal szelesebb a hatso gumi. egy 125-os motorkanal kb. mindegy hogy mi van hatul, ugysem tudod kiporgetni, egy 100 loeros gepnel meg nincs az a szelessegu gumi amit ne tudnal megfustoltetni :)

Ez esetben viszont a normal autoknal (szemelygepkocsi, nem F1) miert nincs ekkora kulonbseg? Gondolok itt elsosorban a hatso-meghajtasu autokra (nem sok, de van), ott ugy tudom, nincs szelesebb gumi, merthogy boltban csak nagyjabol egy meret kaphato (szelessegre. Nyilvan tudom, hogy atmerore meg van sokfele).

Egyebkent termeszetesen - mindkettotoknek - koszonom a valaszt
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Szelessegre is eleg nagy kulonbsegek vannak az autogumik kozott, az elozo autom pl. gyarilag 150-es gumikkal jott, a mostanit 180-assal vettem, es ez meg nem szamit szelesnek, csak 'normalisnak'

Az eros autoknal azert eleg szeles gumikat szoktak hasznalni, kulonben pillanatok alatt elfustolnek a vekonyat :)
Raadasul mivel az auto nagyon mashogy kanyarodik mint a motor, ott eleg fontos a szeles futofelulet a gyors/eros kanyaroknal, kulonben konnyen megcsuszna a jargany (motornal a bedoles miatt teljesen mashogy mukodik)

Olyan ertelemben mondtam, hogy nincs az elso-hatso kerekeken levo gumi kozt kulonbseg, de akkor mar ertem az okat.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.

Még a komolyabb robogóknál is szélesebb a hátsó abroncs (nem sokkal igaz), egyik oka hogy a jelentősebb súly hátul van. Kanyarodásnál, bedöntve így valamivel nagyobb a tapadási felület hátul. (az én városi tekergőmre is 120/70+130/70-es abroncs kell)